| Warro: Ford Sierra -87 2.0tic | |
|
+33oogoo HAGE note Akssuu_ juudas Ic3man Reteks VonPat zmuli tuomos Jeth Nicepro allu_ Buuhiz Zamppe kgg Jasai _paffa pellepoliisi Unto JuhiZZ TomVi IL3 topppsu -eetzi antizero Koomik Jombe kop-O-nen zozua J`ni Nightshot Warro 37 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 15:39 | |
| Ajattelin nyt tehdä jonkunlaista juttua tästä tännekkin puolelle, josko pikkuhiljaa alkas olemaan senverta tarinaa että jonkunlainen aloitus aiheelle saataisiin. Ja kaverin yllytykselläkin ehkä vähän osaa asian suhteen. HistoriaAuton taival tämänhetkiseen tilaan alkaa jostain 2007-2008 välimaastosta, jolloin kaveri antoi omalle käyttis sierralleen tuomion. Sain auton siis ilmaiseksi ilman papereita pelto/jäärata käyttöön. Autolle ei sillon annettu mitään arvoa, vaan lähinnä kenkää naapurin pellolla ja kaverin mökillä. Noina aikoina auto näytti jotakuinkin tältä: Varusteista ei tietoakaan ja myllynä väkivahva 1.6l ohc jonka jatkeena nelivaihteinen loota. Siinä sitten vuodet vieri autoa millon missäkin polkiessa, kunnes joku hullu keksi että tehdään tosta itelle ensimmäinen auto. Tällöin oli suunnitelmissa vain pakollisten paikkojen hitsaus ja leiman haku. AlustaHommahan lähtee toki purkamisesta ja sillon sitä intoa purkamiseen olikin odotettua enemmän ja korista tulikin koluttua kaikki irtoava pois. https://2img.net/r/ihimizer/img641/96/p1083076.jpg(Isot kuvat linkkeinä) Vähän esimerkkiä auton takapäästä löytyvästä palkista: https://2img.net/r/ihimizer/img375/4018/p1083079.jpgEi muuta kun iso rälläkkä laulamaan ja huonoa pois ja uutta tilalle: Noin kaksi viikkoa myöhemmin alkoi pohja näyttämään jo ihan inhimilliseltä: (Kuvassa saattaa jo huomata, että takapyöränkotelo ei oo ihan normaalimitoissaan.) Kaikki akseliston osat ja pikkuhilppeet kävi hiekkapuhalluksessa jonka jälkeen niihin suihkittiin epoksi musta samalla kun pohja maalattiin. Akselistot lyötiin kasaan uusien puslien kera, ja niin auto oli taas pyörillään. Alustasta löytyy: Koni sport jäykkyyssäädettävät tolpat Lesjöfors madallusjouset (näillähän se jäi aivan taivaisiin) Powerflex uretaanipuslia KoriKerta pohja tuli tehtyä hyväksi, ei sitä enään tohtinut päältäpäin ihan vakioksi jättää. Jostain sain idean lähteä koria leventämään, mutta lasikuitu ei ollut vaihtoehto omalla kohdalla. Ei siis muuta kuin iso rälläkkä ja kolvi taas käteen ja koria pilkkomaan. Kaikki siis tehty leikkaa/liimaa taktiikalla ja hitsattu läpiasti kaikki saumat. Edestä kori leveni noin 3cm ja takaa 5cm puoleltaan. Tälläsenään auto sitten seisoikin pitkään ulkona, eikä tullut tehtyä mitään koko kesänä. Myöhemmin iski visio istuttaa kattoluukku tähän, eikä siinä taas muukaan auttanu ku tarttua rälläkkään ja leikata toisesta katto pois ja siirtää siitä luukku tähän. Pohjatöitä tehtiinkin vähän reilummalla tahdilla noin 9 viikkoa. Välillä meinas hermo pettää kun päivästä toiseen hinkkas kalikan kera noita kyljen muotoja. Lopulta auto saatiin viimeisen kerran pohjaväriin ja oli aika päästää isäukko ruiskun varteen. Autohan on siis täysin rakennettu ja maalattu tossa samassa yhden auton autotallissa. Ja isäukkokaan mikään automaalari ole, mutta onhan se näitä joskus harrastuksena muutamat maalannu. "Valmiina"Noin 2kk maalauksen jälkeen auto alkoi olla läjässä ja american car show noin viikon päässä. Vanteiksi onnistuin haalimaan tollaset kaposat dbv:eet koossa 17x8,5" et edessä 20 ja takana -10. Eipä noista onneks tarvinnu 130e enempää köyhtyä. Parit kuvat kunnosta jossa autoa lähettiin viemään kohti American car showta: Kuten varmaan näyttelyssä auton nähneet muistavatkin, oli keula aivan taivaissa noilla "madallusjousilla". Se asia tuli hierottua kohdalleen kesän aikana. Myös kaikenlaista muuta pientä näpräiltiin kesällä, mutta pääasia oli ajaminen viimeinkin sillä ensimmäisellä rakennetulla autolla. Tulevaa-Moottoripäivitys: Holset hx35, megasquirt, cosworth wiseco männät..... -Alustapäivitys: Cossun jarrut ja levyt jokanurkkaan -Vannepäivitys: Jotain missä leveyttä ainakin yli 10" Juttuahan on näköjään tässä parissa vuodessa jo päässyt kertymään ihan kohtalaisesti, toivottavasti stoorin ulkoasu olisi edes jotenkin luettava. Auto ei ehkä kovinkaan nps tyylinen, mutta toivotaan että edes jotain kiinnostaa tällänen vanhan taunuksen rassaaminen. Kiitos ja anteeksi. Ps. Kerron jotain sisustasta ja moottorista kunhan tää kramppi menee ohi.
Viimeinen muokkaaja, Warro pvm Ke 1 Loka 2014 - 19:27, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
Nightshot
Viestien lukumäärä : 65 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 15:45 | |
| Hah, arvasin että et voinu vastustaa kiusausta Hyvä alotus, tosta on hyvä jatkaa | |
|
| |
J`ni
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Lapua
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 15:48 | |
| | |
|
| |
zozua
Viestien lukumäärä : 138 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Pari mopoa
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 15:54 | |
| Muumisierra lämmittää aina mieltä :cheers: Ei tuo muuta tarviis kun jotkuu kivemmat vanteet ja alaspäin, kerta voimaakin on jo tulossa! Ja ehkä cossun spoileri vois olla kivempi? Mutta loistavaa työtä tähän mennessä, jatka samaan malliin! | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 16:10 | |
| TekniikkaEli tuon läpikäynnin aikana moottori vaihdettiin 2litraiseen ohc koneeseen ja samalla toki 5 lovinen loota sen jatkoksi. Moottori täysin kappaleiksi talliin ja lohko koneistukseen uusien mäntien kanssa. Männiksi tuli jo tuolloin turbokäyttöön suunnitellut cosworthin wisecot jotka on todettu vahvoiksi. Niiden jatkoksi tuli Eaglen valmistamat H profiili veivit ja alakertaan uudet laakerit. Kanneksi tuli tuon 1.6 vanha kansi, joka lähti tuttavalle työstettäväksi. -kairattiin palotilat jolla saatiin aikaan 8:3 puristukset -kanavat muotoiltiin uudelleen -istutettiin 45,7mm imu ja 38,1mm pako rosteri venttiilit -Piper cams 134 nokka -Cranen tuplavenajouset -Kent cams säädettävä nokkapyörä -Hitsattiin nokkapukkeihin vahvikkeet, jotta kestää paremmin nousseen jousipaineen Kone läjään ja nokalle: Tältä about näytti konehuone siis kaudella 2012. Nyt talvella tosin tuokin puoli tehty täysin uusiin puihin. Kun tuolla ekakerralla jäi vähän viimeistely kesken, niin nyt on pyritty panostamaan enempi siihen puoleen. Ja löyty muuten 1 kuva loppukesältäkin, missä korkeus ja et vähän parempi kuin näyttelyn aikoihin. | |
|
| |
kop-O-nen
Viestien lukumäärä : 1507 Paikkakunta : Jyväskylä Muut : Vuoden jännittäjä 2015
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 16:18 | |
| Hyvältä näyttää, ja hattu nousee korkeelle kun kattoo tota peltitöiden määrää ja laatua. Voi kun osais itsekkin noin hyvin, tai olis ees aikaa ja motivaatiota alkaa treenaamaan. | |
|
| |
Jombe
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 16:29 | |
| - kop-O-nen kirjoitti:
- Hyvältä näyttää, ja hattu nousee korkeelle kun kattoo tota peltitöiden määrää ja laatua.
Voi kun osais itsekkin noin hyvin, tai olis ees aikaa ja motivaatiota alkaa treenaamaan. +1 Uskomattomista raadoista jannut jaksaa näitä pakertaa. :cheers: Ens kesäksi uutta vannetta? | |
|
| |
Koomik
Viestien lukumäärä : 381 Paikkakunta : Iisalmi
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 17:01 | |
| Helvetin iso käsi noista peltitöistä! :cheers: Oispa itelläkin tilat/taitoo/uskallusta tehä moista. Nyt vaan oikeesti jotain leveetä vannetta ettimään ja sierra masulleen, niin kyllä! Hyvä prokkis, ehdottomasti seurantaan. | |
|
| |
antizero
Viestien lukumäärä : 1571 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 17:17 | |
| Oikeen hyvä kertomus ja älyttömät propsit,että jaksanu tollasesta ruosteisesta peltorassista lähtee rakentamaan. Itse auto on hemmetin siisti ja varsinkin korin levitys bueno. Uudet tekniikka- ja vannepäivitykset kuulostaa siltä viimesilaukselta, seurantaan ehdottomasti. | |
|
| |
-eetzi
Viestien lukumäärä : 87 Paikkakunta : Sjoki/Rauma
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 17:42 | |
| Kyllä vanhakeulanen Sierra on vaan komia laitos ja huolella rakennettu :cheers: seurantaan.. | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 17:49 | |
| Tää on hyvä. Hyvä kertomus. Propsit tosta kylkien leventämisestä. Tosissaan vaan kunnolla vattalleen ja leveetä vannetta. Meinaatko noille takavaloille tehä mitään? Iskee aika pahasti silmään. | |
|
| |
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 18:04 | |
| Hetkonen, miten toi ekassa kuvassa oleva auto liittyy tähän upeaan Sierraan?
Todella upea projekti ja asiallista jälkeä. Myös esimerkillinen topiikin aloitus ja kuvat sekä tekstit. Tätä on ilo seurata! | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| |
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 18:13 | |
| Kiitoksia vaan kaikille. On sitä nyhrättykkin ihan älyttömiä määriä, että ihan tervetullutta kannustusta. Vanteista on pakko sanoa senverta, että ainakin -13 kesän tulee alla pyörimään noi samat dbveet, sillä tällähetkellä annan 100% panostuksen tohon tekniikkapuoleen. Ja takavalot on vedetty punasiks lukuunottamatta pakkivaloa ja senjälkeen vedetty messevä kirkaslakka päälle. Laitanhan minä kuvan viellä niistäkin nykykuosissa: Laitetaan tähän samaan viellä tekniikka part 2.Eli viimekesänä jo tilasin protopartsilta Megasquirt 1 v2.2 levylle kasatun moottorinohjauksen, ja se tulikin tuossa joulunpyhinä pajotettua autoon kiinni. (Eipä sillon parempaakaan tekemistä tunnetusti ole.) Tällähetkellä siis taas kaikki läjässä ja auto kehrää megasquirtin avulla. Tuli siinä samalla tehtyä sitä konehuoneen siistimistä ylimääräsistä johdoista yms turhasta hilppeestä ja vähän maalailtua imusarjaa ja muita nippeleitä. Samalla kerta autosta piti koelauta purkaa sisältä pois päätin käyttää sen hämeen nukkapinnassa nukattavana. Myös mittaristoon laitoin niitä ledejä sisään mitä täältäkin kyselin tuossa ennen joulua: Puuttuu kuvasta viellä täytepala mittareille tohon keskelle ja muuta pikkunippeliä. Ja pyydän anteeksi että osa kuvista hieman huonolla laadulla kun ei oo jaksannu kameraa kaivaa ja näpsiny vaan kännykällä kuvia. | |
|
| |
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 18:23 | |
| Ai että.. Teinipoikana Fiestan ratin takaa salaa haaveilin tämänkaltaisista Sierroista. FastFord lehtien väliin kuolaten ja ru.. Khmh.
Nättiä työtä peltoautosta loistoon. Peukkua!
Eikä mitään Cossu-siipeä.. Kyl toi XR on parempi. | |
|
| |
Unto
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : PORI Muut : E36 Msport, MB w203
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 21:28 | |
| Ei muutaku kilvenalusta, eli tuo takavalojen välisen syvennyksen vejät mustaksi! komia sierra E: se huutaa sitä | |
|
| |
pellepoliisi
Viestien lukumäärä : 277 Paikkakunta : Vaasa/Helsinki
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 23:10 | |
| - Unto kirjoitti:
- Ei muutaku kilvenalusta, eli tuo takavalojen välisen syvennyksen vejät mustaksi! komia sierra
I like! Plastidipil helppo toteuttaa. Hienoa jälkeä. En todellakaan ole sierrafani, mutta tää kyllä iskee ihan hyvin. | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 3 Tammi 2013 - 23:27 | |
| Pakko sanoa, että saitte mut just koittamaan tota ihan luonnossakin. Kuvan perusteella perä näyttäs paljon kivemmalta noin. Kellään tietoa mistä sais hyvät punaset pyöränmutterit? Bilteman mutterit ei oo punasta nähnykkään, vaikka kovasti väittävät punasiks. Tekeeköhän tollasilla d1 spec kiinakopioilla mitään? | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Pe 4 Tammi 2013 - 0:04 | |
| - Warro kirjoitti:
- Tekeeköhän tollasilla d1 spec kiinakopioilla mitään?
Mulla oli aikanaan Miatassa ja tuntui kestävän. Onhan ne kevyet verrattuna vakiomuttereihin En tiedä sitten pitkässä juoksussa miten kestää, mutta pari kesää meni ainakin. | |
|
| |
Jasai
Viestien lukumäärä : 12
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Pe 4 Tammi 2013 - 4:42 | |
| Tätä ei voi muuta kuin arvostaa. Rakensit mädästä peltoautosta ittelles ensiauton ja näyttelytasosen laitteen. Hattu nousee ja korkealle. Älä ikinä myy tätä, sitä virhettä ei kannata tehdä. Vaikka varmasti tiesitkin sen jo. | |
|
| |
kgg
Viestien lukumäärä : 17 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Pe 4 Tammi 2013 - 5:07 | |
| Huhhuh ekaku luin läpi ja katoin että levitetään autoa ja näin että konepeltiin teipataan jotain viper viivoja niin tuli fiilis että ei muttakun valmiita kuvia rupes tulee nii siitähän tuli siisti sierra! propsit tosta työn määrästä ja varsinki siitä että oot jaksanu! :cheers: | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Pe 4 Tammi 2013 - 13:55 | |
| Joo raidat on livenä tosi mielenkiintoset. Kuten suurimmassa osassa kuvistakin häviää ne aivan täysin. Kesäyönä katulamppujen valossa ne näky eniten, mutta eipä voi sanoa että silmille pomppas sillonkaan. Ne on toteutettu samalla maalilla kun mitä koko muukin kori, sekaan vaan heitettiin litraa kohden 3 tippaa mustaa.
Kyllä senverta älytön työ on tullu tehtyä tolle autolle, ettei ei oo käynny mielessäkään hukata. Ikinä siitä ei kuitenkaan saa sitä mitä siitä haluisin, ni ennemmin työnnän sen sitte naapurin navetanvintille hautumaan jos alkaa joskus tökkimään. | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 10 Helmi 2013 - 19:51 | |
| Autolle ei ole tehty oikeastaan mitään sitten uudenvuoden, mutta osia on haalittu/väsäilty pikkuhiljaa kaikessa hiljaisuudessa. Ebay on petollinen paikka näin synkkinä talvi-iltoina. Viellä tuloillaan on turbon lämpösuoja, joka sekin lievänä päähänpistona ebaysta, kun halvalla sai. Eipähän luulis turbon ja downpipen ainakaan sulattavan konehuoneesta mitään kun molemmat saa käärettä ylleen. (Viimekesänä suli bilteman sulakerasia ja moottorinohjausen johtonippu kun peltisarjat hohkas punasena.) Megasquirtin kylmäkäynnistysasetuksia on myös tullut pähkäiltyä, kun koitin autoa ekakerran käyntiin -5 asteesta ja tuntu siltä että kohta menee jotain solmuun. Nyt asetuksia tiputettu noin kymmenesosaan entisestä ja alkaa pikkuhiljaan toimimaan kylmälläkin säällä. Myös vuoden kohokohtaa, eli leimaa varten ollaan valmistauduttu vaihtamalla autoon lähinnä kaikki vaihdettavissa olevat osat. :cheers: | |
|
| |
Zamppe
Viestien lukumäärä : 501 Paikkakunta : Pori Muut : Ex:C124, S124, W202
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 10 Helmi 2013 - 20:14 | |
| Mikäs ahdin tuo on? Vaikuttaa hyvältä. Ja tosiaan nostan hattua tehdystä työstä. Itse en edes olis lähtenyt rakentamaan ton ekan kuvan perusteella. | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 10 Helmi 2013 - 21:43 | |
| Holsetin hx35 ja siipiä/ar en nyt tähänhätään muista. Pienenä salaisena haaveena ois enskesälle 3 alkavia lukemia, mutta katotaan nyt mitä sieltä pukkaa tolla pihalle. Jos muitten lukemiin on uskominen niin aika vahvasti alakanttiin toi oma toive, mutta sehän ei haittaa yhtään. | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 7 Huhti 2013 - 20:00 | |
| Kerrotaas taas jotain kun on pitkästä aikaa päästy talliin touhuamaan. Tänään siis otin aamusta auton sisään ja aloitin purkamaan konehuoneesta ylimääräsiä pois uusien palikoiden tieltä. Uutta tulee siis nyt: Rs500 syyläri, väliijäähdytin, Holset hx35 ja tietysti pakosarja yms pakolliset. Äsken kävin viellä vähän mallailemassa uusia palikoita paikoilleen, ja kyllähän ne sinne ihan sovinnolla mahtuu. Mukavasti tota ylimäärästä tilaa näitten konehuoneessa, ni ei tarvii tuskailla sen kanssa että mihin mikäkin mahtuu. Huomenna hakemaan mätänetistä vähän pako- ja ahtoputki tarvikkeita. Josko sitä kenties jo ensviikolla pääsis savut ottamaan koneesta. Mikäli vehkeet vaan saadaan toimimaan, niin tuulokseen olis tarkotus tällä tulla. Nii ja tolle hukkaportille pitäs keskiä jotain, ei sovi mitenkään ton värisenä tonne konehuoneeseen. Miten se oli, onnistuuko eloksoinnin poisto jotenki kotioloissa? | |
|
| |
Buuhiz
Viestien lukumäärä : 92 Muut : Jopo
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 7 Huhti 2013 - 20:21 | |
| Ite tuli ainaki eloksointia poistettua kodin putkimiehellä joskus mopoaikoina. Pitää vaa olla tarkkana ajan kanssa ettei syövy pinta rikki. | |
|
| |
allu_
Viestien lukumäärä : 890 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 7 Huhti 2013 - 20:26 | |
| Mitä tästä meinataan tehoa kaivaa?
E: no katos vittu
Viimeinen muokkaaja, allu_ pvm Su 7 Huhti 2013 - 20:36, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 7 Huhti 2013 - 20:32 | |
| Holsetin hx35 ja siipiä/ar en nyt tähänhätään muista. Pienenä salaisena haaveena ois enskesälle 3 alkavia lukemia
Ylempänähän toi ois lukennu... Ja toi putkimies juttu kuullostaa tosiaan jostain mopoajoilta ihan tutulta, pitää tutkia asiaa. Häiritsevä toi "pinkki/lila" kupu yksinään tuolla. | |
|
| |
Nicepro
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Ma 8 Huhti 2013 - 19:03 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic | |
| |
|
| |
| Warro: Ford Sierra -87 2.0tic | |
|