| Ilmajousitus | |
|
+164Ceisari samsa jjjkkk john_gleasy kikarikoiso anttil juh-o rbu E90 vildur Jompppaa Scaleo1 Volver SJJ m4kk3 OziBo_ makenbaa Olse Tonza^_^ Mro AS13 Kfunk kmo Ventti-Ville Jannuz Tommms Meikko MixuJoo Vietsu jiri jmo _paffa ^^pazi^^ pellepoliisi PHJS Suutarinen_ Juhiziquita Mopsi andre_ atte.P Teemued Qille karsU jjml astars Jebe sam[_] Henkka Lasse heigo mato Myssymasa Lapex eros jyril FWD topppsu elias miika80 Mkko_ kgg Ino advin Jurz4 Ro||e johannaa kop-O-nen FenixOmena ode Mik4-- Makkeli Flaka inno mikkop JH-Sound Mikko S. Hemu__ jusni MaRsY biblo ee-2 allu_ pazi88 Ligettah TIKU McBeast mf-690 zami88 IL3 hanss Jussii SaKmund Anagonda Garash Tikkku_ Duk3 topi matti.l JuhiZZ TeNu Kipe Ian13 PIFu Sami J. niko Chagi wilsson Hallunisation mustonenj Pyrde Jouns J.K Ani csharp jukkapoika tompsako pineman Gride TMA Bäkström jeQQ mapa Jonas_ jallu81 Meikkis01 niklas89 pottifemma Aaperi mvo JTG Down Thompson partsu viva Jimi Ipe t.terror Lahtis CDLC.CO J4TOG Laatueine Kopy Karvanoppa oli vector Neuni salkku mosse renox AtAi ripa balloon Juhi epk nakke TomVi sensei ch3oh sasu Sergey Green BlueLion old school toni 168 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 21 Helmi 2010 - 19:32 | |
| mul ei vaa ole tarve hyppyytykselle. hidaskin riittää. kuha auton saa ylös tai alas. toisaalta 50euroo lisää isompaa tankkii ja kompuraan ei ole kyl paha | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 21 Helmi 2010 - 19:40 | |
| Jees, mut on se mukavempaa et säätyy nopeemmin. Ja isompi kompura ja säiliö kannattaa ottaa jo senkin takia ettei kompura käy kokoajan. Isompi säiliö sit tietty sen takia et pieni kompura ei tee kauheeta työtä et täyttää säiliötä, joten molemmat kannattaa ottaa hieman isommat. Kaupunkiajossa esim jos rullailee matalalla niin tulee koko aika jotain estettä niin saa sit koko aika nostella edes takas. Isompi kompura niin ei tarvi käräyttää noita pieniä.. Ja letkun koko ja venttiilit vaikuttaa siihen nopeuteen, eli 1/4 linjat riittää mainiosti 3/8 magneeettivenojen kanssa, joutuu ehkä noillekkin jo supistimia laittaa tai ainakin varovaisesti käyttää katkaisimia. | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 21 Helmi 2010 - 19:43 | |
| mitäs ku nois kompurois von toi 33% tai 100% duty cycle luku. mihin se vaikuttaa? Jos tollanen systeemi nyt sitte tulee niin meinasin että paan autonrengasventiilin säiliön kylkee ettei sitä tarvi tyhjästä täyteen ollenkaa vetää tommosel pienel kompural vaan voi vetää huoltsikal tai kotona vähä järeemmäl kalustol esitäytöt...
nii ja oha noita hihnavetosia kompuroitakin... | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 21 Helmi 2010 - 19:51 | |
| - Sergey kirjoitti:
- mitäs ku nois kompurois von toi 33% tai 100% duty cycle luku. mihin se vaikuttaa? Jos tollanen systeemi nyt sitte tulee niin meinasin että paan autonrengasventiilin säiliön kylkee ettei sitä tarvi tyhjästä täyteen ollenkaa vetää tommosel pienel kompural vaan voi vetää huoltsikal tai kotona vähä järeemmäl kalustol esitäytöt...
nii ja oha noita hihnavetosia kompuroitakin... Mitenhän ton selittäis, ite just jenkkifoorumilta luin tota selitystä. Ainaki koon mukaan kasvaa tuo, Viairin 480C kompurassa on tuo 100% duty cycle, se on vissiin joku .... ää vittu ku löydä sanoja suuhun. Suuremmat kompurat täyttää tuon tyhjän säiliönkin nopeasti. Ja kun säiliön kyljessä on tämä painekytkin, esim 145/110psi, joka pitää paineen tuolla välillä aina. jos laskee 110psi:hin, kompuraa herää ja ja täyttää niin kauan kunnes on 145psi säiliössä, eli se ei sillai periaattees pääse tyhjäksi ikinä, ellei vuoda järjestelmän ollessa sammuksissa. Ja aina voi ostaa dual-kompurat Edit: pikainen guugletus koskien duty cyclea: "For example, a common duty cycle for compressors is 50/50, meaning that the compressor motor can run about half the time it is supplying air to your tools... 50 minutes on and 50 minutes off. During the "on" time, the motor is pressurizing the tank. During the "off" time, your tools are running on the air stored under pressure in the tank. If your tools are draining the pressure off too fast, the compressor engine must run at more than a 50/50 rate which can lead to overheating and significantly shorten compressor life." | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 21 Helmi 2010 - 22:04 | |
| tommone se olis alkuperänen kompura mersuu mikä mulla olis työn alla. siin ku o saanu ilmapalkeilla jouset. tenkkapoo vaan siinä, onko alusta kuinka erilainen. se kuitenki tekee hommasta varmasti täysin laillisen systeemin. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 22 Helmi 2010 - 17:36 | |
| No jos tossa on kunnon lähtö ilmalle ulos kompurasta niin miksei kävisi, ainut vaan kuinka tehokas tuo sit on? Esim Viairin kompurasta lähtee 3/8" punosletkuilmalinja tankkiin, väliin tietty vedenerotin. | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 22 Helmi 2010 - 21:16 | |
| Paine 18bar asti. Liittimistä ei tietoa, semmosta pikkusormen paksuista putkea. Siinä kyl piisaa tuottoa ainaki paperilla, jos ny verrataan vaikka Viair 480 niin kaikki speksit on vähhintään tuplat esim. litroja per minsa 29 vs 105, 12-14bar paineennosto (2l pienempi tankki tosin) viair 2min20sek, MB 1min15sek (depending weather conditions, max 1min30sek). Hintavahan se on... taino näköjää halvempi ku mitä noi kalleimmat yksittäiset viairin pumput Noh spekulointiahan se tällähetkel viel on, ei mulla ole ylimäärästä tonnia... ellette halua ostaa paljon vanteita! | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 22 Helmi 2010 - 21:31 | |
| No sittenhän sen luulis olevan hyvä. Kyllä nuo sähkökompuratkin ovat luotettavia järkevästi ja oikein käytettynä. Mielenkiinnolla odotan projektisi etenemistä, näyttää noi vanhat meset melkoisen hyvältä bägeillä tontitettuna toivotaan et saat vanteita myytyä! ;D | |
|
| |
Karvanoppa
Viestien lukumäärä : 129 Paikkakunta : Kerava Muut : on.
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 22 Helmi 2010 - 21:32 | |
| Ei kukaan oo visioinu tekevänsä hydraulialustaa?
Sylinterit ei nimittäin maksais kun n. 500e yhteensä joka nurkkaan. Ohjauspuolihan tossa sit vasta kalliiks tuleekin.. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 22 Helmi 2010 - 21:57 | |
| - Karvanoppa kirjoitti:
- Ei kukaan oo visioinu tekevänsä hydraulialustaa?
Sylinterit ei nimittäin maksais kun n. 500e yhteensä joka nurkkaan. Ohjauspuolihan tossa sit vasta kalliiks tuleekin.. Sami, ole sinä se ensimmäinen Vortexin Afazzin Jetan alusta on toteutettu hydraulikamppeilla ainakin. | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 22 Helmi 2010 - 22:00 | |
| jokuseen hydraulimersuun olen törmännyt. Yllättäen kaikki jotain amerikan meksikaaneja. | |
|
| |
Karvanoppa
Viestien lukumäärä : 129 Paikkakunta : Kerava Muut : on.
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 22 Helmi 2010 - 22:06 | |
| Ammatin kautta hankittuu tietotaitoo on senverran ettei tollanen hydikkasysteemi ihan mahoton ajatus kyl oo.... Pikkasen nopeempi ku ilma-alusta, ja sais nosteltua tassuja ilmaan Iskaritkin sais heittää mäkeen, kun sylinterit hoitais sitten niidenkin virkaa. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 23 Helmi 2010 - 0:55 | |
| eikös hydrauliikat ole suomessa laittomia ? näin ainakin oli kun viimeks tarkastin. viisaammat korjaa. | |
|
| |
Kopy
Viestien lukumäärä : 136 Paikkakunta : Bay-City
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 23 Helmi 2010 - 2:05 | |
| - john_gleasy kirjoitti:
- eikös hydrauliikat ole suomessa laittomia ? näin ainakin oli kun viimeks tarkastin. viisaammat korjaa.
näin minunkin mielestä.. jenkeistä tuodut show pomputtimet ovat järjestään jääneet rekisteröimättä tuon takia... | |
|
| |
Karvanoppa
Viestien lukumäärä : 129 Paikkakunta : Kerava Muut : on.
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 23 Helmi 2010 - 8:16 | |
| Pitää käydä konttoreilta kysälemässä, noissa jenkkilotjoissa tulee varmasti ongelmaksi se ettei niissä ole sylintereille yleensä paineakkuja. Jolloin varsinaista jousitusta ei ole lainkaan.
Systeemin kun rakentaa vastaamaan citroenin hydikkasysteemiä niin ei kai siinä mitään epäselvää ole. Jousitustapaahan saa muuttaa, hydikkasyltty toimii kuten perinteinenkin iskunvaimernnin ja kun päässä on tosiaan se paineakku niin se toimii myös jousena.
Muutoskatsastukseen vain ohjausvermeet niin piiloon ettei ne ole käytettävissä. | |
|
| |
BlueLion
Viestien lukumäärä : 203 Paikkakunta : Tallilla/Kpo
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 7 Maalis 2010 - 17:26 | |
| Sen verran tohon ilmasetti asiaan lisää että edelleen autossa pitää olla katsastus vaiheessa min. lain vaatimat 8cm tilaa alla, kun on pussit tyhjinä ja korkeuden muuttaminen ajaessa estetty. Noh tuo ei ole kuin vain muodollinen seikka mikä on helposti ratkaistavissa monissa autoissa. Mitä kallistuksenvakaajan poistoon tulee niin porukka poistaa sitä ihan sen takia koska se vääntää auto ylöspäin kun auto on mahallaan. Niin sen poistamisen johdosta jotkut autot putoaa vielä jonkun 1-1.5cm alaspäin mutta tämä on ihan kiinni automallin alustan rakenteesta!. Itse en kyllä menisi ikinä sitä poistamaan jos meinaan ajettavat auton pitää show vehkeet erikseen. Neliventtiili järjestelmä on siitä hyvä että jos jokin pussi tai letku hajoaa ei koko paska makaa mahallaan toimettomana. Mitä kaksventtiili järjestelmässä käy jos poksahdus sattuu kriittiseen pisteeseen niin kuin näin sitten sitä maataan mahallaan ja ihmetellään . Hydde puoleen sen verran että jos joku hydde jousitusta miettii niin jokaisessa sylinterissä pitää olla varaajan pallo mikä on kaasutäytteinen. Että siellä on jotain joustoa koska hydrauliikka ei jousta sitten pätkääkään. Jos jotain ko. jousitus kiinnostaa niin halvimmalla pääsee kun teurastaa sitikan ja siitä sovittaa jousituksen projektiin. Koska käytännössä esim. xantussa on edessä moneenkin vehkeeseen modattavissa olevat MacPherson tyyliset tolpat. Ainoa kysymys onkin onko siinä enään mitään järkeä. | |
|
| |
Karvanoppa
Viestien lukumäärä : 129 Paikkakunta : Kerava Muut : on.
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 7 Maalis 2010 - 18:31 | |
| - BlueLion kirjoitti:
- Ainoa kysymys onkin onko siinä enään mitään järkeä.
Onhan tuo toki edullisin tapa toteuttaa hydikka-alusta, itse en siihen viitsi lähteä vain koska se olisi silloin liian helppoa. Eipä henkilöautoon sopivankokoiset hydraulisylinteritkään tulis maksamaan kun sen reilu 400e ja ne sietää pikkasen eri paineitakin kun noi sitikan tolpat. Noista "varaajapalloista" tuossa mainitsinkin. ne kulkee yleensä paineakku nimellä. | |
|
| |
BlueLion
Viestien lukumäärä : 203 Paikkakunta : Tallilla/Kpo
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 7 Maalis 2010 - 18:49 | |
| - Karvanoppa kirjoitti:
- BlueLion kirjoitti:
- Ainoa kysymys onkin onko siinä enään mitään järkeä.
Eipä henkilöautoon sopivankokoiset hydraulisylinteritkään tulis maksamaan kun sen reilu 400e ja ne sietää pikkasen eri paineitakin kun noi sitikan tolpat.
Ainoa ongelma on sylkkyjen kiinnitys että ne kelpaa haisuli setälle (mitä noissa sitikan tolpissa ei ole), se että sähköpumput ja tonni akkuja maksaa hunajaa vs apulaite pumppu ja säiliö sitikasta. | |
|
| |
Karvanoppa
Viestien lukumäärä : 129 Paikkakunta : Kerava Muut : on.
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 7 Maalis 2010 - 19:48 | |
| Onhan alkuperäisissäkin iskareissa vaan nivelet päissä/päässä. va varsinkin mcpherson-tyyppisessä iskarin alapäähän on hitsattu laput joihin pyörännapa pultataan kiinni. Samallatavalla hydikkasylttyyn voi hitsailla laippoja ja niveliä.
Aihioks vaan niin vanha vekotin ettei tarvitse olla just siihen tarkotettuja hiluja ne mitä sinne alle rakentaa. Jos katsuri menee oikein vaikeaksi niin jättää sinne alkuperäisille jousipaikoille vaikka 5mm jousiteräksestä väännetyt jouset. jolloin toi hydraulisysteemi on täysin laillinen ollessaan vain "apujousituksena"
Eikä ne pumput nyt mitään hunajaa maksa, suomestakin niitä saa kohtuurahalla. (eikä sitä kukaan käske sähköllä pyörittää)
Perusrauta kuten pumput, sylinterit ja letkut liittimineen on vielä järkevänhintaista, mutta kunnollista ohjausta jos sinne haluaa niin sit vasta pitääkin lyödä rahaa tiskiin. | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 20 Huhti 2010 - 23:22 | |
| Niin, ei tullutkaan ilmoja Poloon, vaikka lupasin, vaan tähän: Eteen on yht. 4 solenoidia ja takana 2. Kompura on säiliö alla, samoin vedenerotin. Vedenerottimen voi "tyhjentää" auton ulkopuolelta (alta käsin). | |
|
| |
Laatueine
Viestien lukumäärä : 2327 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 20 Huhti 2010 - 23:25 | |
| Onks tossa ekassa kuvassa pussit tyhjänä? | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 20 Huhti 2010 - 23:28 | |
| Ei muuten taida olla, kun tarkemmin katselen. Lokasuoja "tippuu" 16" vanteen tasalle. | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 20 Huhti 2010 - 23:38 | |
| Tossa eturengas kuva. Tämä kuva otettu ilman korkeuseroa edelliseen kuvaan verrattuna. Tuntuu muuten kummalliselta, auto jäi talliin tänään matalemmaksi, kuin noissa kuvissa..ehkä "jouset" asettuneet Katselin töistä lähtiessäni, että vanteen tasalla.. | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 20 Huhti 2010 - 23:43 | |
| On kyllä siisti civicci =) Sopii pervolla tavalla noi vanteet | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 20 Huhti 2010 - 23:47 | |
| | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 21 Huhti 2010 - 0:01 | |
| Asiallisen näkönen ja hyvin tippuu. Hyvän värinen on myös ekan kuvan taustalla oleva A4 Audi? | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 21 Huhti 2010 - 0:06 | |
| - EeKi kirjoitti:
- Moar piks.
und videoo. | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 21 Huhti 2010 - 22:51 | |
| Moar pics here: Taustalla Terrorin Civic.. Ja siinä omat ja varastetutkin.. Kyllä sivusta katsottuna Civikissä jää sitä kumia hieman näkyviin. No, eipä haittaa kun kaaret menee uusiksi, joutuu rullaamaan rankasti, kun alle täytyy työntää 17"x10" valssit.. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 21 Huhti 2010 - 23:41 | |
| - sensei kirjoitti:
- 17"x10" valssit..
hesus kristus tästä tulee siisti. | |
|
| |
Lahtis
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 25 Huhti 2010 - 23:52 | |
| onko jollain suoraa linkkiä noille coilien tilalle tuleville bägeille? eli apujousien tilalle asennettaville palkeille..jenkit ei jaksa vastailla mailiin... | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Ilmajousitus | |
| |
|
| |
| Ilmajousitus | |
|