| Ilmajousitus | |
|
+164Ceisari samsa jjjkkk john_gleasy kikarikoiso anttil juh-o rbu E90 vildur Jompppaa Scaleo1 Volver SJJ m4kk3 OziBo_ makenbaa Olse Tonza^_^ Mro AS13 Kfunk kmo Ventti-Ville Jannuz Tommms Meikko MixuJoo Vietsu jiri jmo _paffa ^^pazi^^ pellepoliisi PHJS Suutarinen_ Juhiziquita Mopsi andre_ atte.P Teemued Qille karsU jjml astars Jebe sam[_] Henkka Lasse heigo mato Myssymasa Lapex eros jyril FWD topppsu elias miika80 Mkko_ kgg Ino advin Jurz4 Ro||e johannaa kop-O-nen FenixOmena ode Mik4-- Makkeli Flaka inno mikkop JH-Sound Mikko S. Hemu__ jusni MaRsY biblo ee-2 allu_ pazi88 Ligettah TIKU McBeast mf-690 zami88 IL3 hanss Jussii SaKmund Anagonda Garash Tikkku_ Duk3 topi matti.l JuhiZZ TeNu Kipe Ian13 PIFu Sami J. niko Chagi wilsson Hallunisation mustonenj Pyrde Jouns J.K Ani csharp jukkapoika tompsako pineman Gride TMA Bäkström jeQQ mapa Jonas_ jallu81 Meikkis01 niklas89 pottifemma Aaperi mvo JTG Down Thompson partsu viva Jimi Ipe t.terror Lahtis CDLC.CO J4TOG Laatueine Kopy Karvanoppa oli vector Neuni salkku mosse renox AtAi ripa balloon Juhi epk nakke TomVi sensei ch3oh sasu Sergey Green BlueLion old school toni 168 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 14 Elo 2014 - 18:39 | |
| Kaukosäädin on telkkarissa ja nopari RC-autoissa...
SwitchSpeed on tavallinen normi kytkinkapula, jossa pulssitoiminto.
E: Ja ei tietoa, voiko kytkeä ristiin eLevelin kanssa. Mä joskus kysyin sitä Tomilta, mutta luonnollisesti en enää muista. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 14 Elo 2014 - 19:34 | |
| Jeap. Eli nyt selkis että tosiaan switchspeed säätimessä napit 1,2 ja 3 on nopeuden säädöt.
Eikös tuota eLevelin säädintä voi käyttää ihan hyvin myös ilman eLevelin antureita? Tarkotuksena olis vu4 hommailla ja jos aluksi vaan ostaisi siihen kaveriksi tuon eLevelin säätimen ja myöhemmin sitten hommailee anturit. | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 14 Elo 2014 - 23:30 | |
| Voi käyttää hyvin ilman antureitakin. Se miten hienosti se toimii ns. manuaalisestikkin on siistiä, mun mielestä antureilla jo aika maagista. Ja uskoisin olevan sama kapula noissa molemmissa. Ainoastaan se aivolaatikko vaihtuu. | |
|
| |
Ceisari
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 25 Elo 2014 - 13:45 | |
| Onkos täällä kellään kokemuksia autopilot v2 setistä? Juh-o:lla ilmeisti ei ollut hyviä kokemuksia, mutta onko muilla?
Tässä oon pähkäilyt että ostaisiko tuon autopilot v2 setin vai alkaisko keräillä accuairin kamoja kasaan. | |
|
| |
niklas89
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 25 Elo 2014 - 17:07 | |
| Mulla on nykyään autopilot v2 ja oon ollut erittäin tyytyväinen tähän mennessä. Tosin vasta manuaalilla käyttänyt, kun en oo ehtinyt perehtyä muistipaikkoihin jne.
Plussaa ohjaimen näytöstä, josta näkee nurkkien paineet ja säiliön paineen. Toinen positiivinen asia autopilotissa on asennuksen helppous, voisin melkein väittää että helpoin ohjain asentaa mitä markkinoilta löytyy.
Ja kun vertaa avs:n kapulaan ja magneettiventtiileihin, niin autopilotin venttiiliblogi on paljon hiljaisempi. Omassa autossa ei kuulu oikeastaan mitään ääntä kun laskee pussit tyhjäksi.
| |
|
| |
juh-o
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : lahti city Muut : #stancefriiks
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 25 Elo 2014 - 19:41 | |
| Mulla on huonot kokemukset siitä v1..itelle tulossa kanssa toi v2 ensi talvena. | |
|
| |
Ceisari
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 25 Elo 2014 - 21:01 | |
| Kaippa se on tuo v2 laitettava tilaukseen. On nii pirun simppeli asentaa eikä tosiaan tarvi alkaa mittareita asentelemaan, kun paineet näkyy ohjaimen näytöllä Hassu vaan että 3/8" linjalla tuo autopilot v2 setti maksaa melkee satasen enemmän, kuin tuolla 1/4" linjalla. 3/8" linjalla tuo täytyy kuitenkin varmaan ottaa. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 31 Elo 2014 - 0:48 | |
| Mulla tuli tälläinen juttu mieleen; voikohan kompressorista olla auton sähköille haittaa kun se aiheuttaa melkoisen virtapiikin? | |
|
| |
Myssymasa
Viestien lukumäärä : 428 Paikkakunta : 014/017
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 1 Syys 2014 - 20:17 | |
| Siks sinne laitetaanki sulake väliin | |
|
| |
Ceisari
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 11 Syys 2014 - 14:57 | |
| Osaako joku sanoo varmuudella, että käykö perus 6mm ulohalkasijaltaan oleva pneumatiikka letku linkin takaa löytyvään liittimeen, jossa on tuo tatti tuolla liittimen sisällä/keskellä? Eli siis kun valitsee liittimen kooltaan 1/4 PTC http://bagriders.com/modlab/products/SMC-DOT-FEMALE-STRAIGHT.htmlIte käyttänyt ainoastaan perus pistoliittimiä, joissa ei ole noita tatteja tuolla littimen sisällä.. | |
|
| |
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 11 Syys 2014 - 15:59 | |
| Mulla on takapusseissa tuommoset pikaliittimet ja pitää hyvin. Sitten taas etutolppien mukana tulleet pikaliittimet ei pitänyt paineita sisällä. Mutta muistaakseni just niissä ei ollut noita "tatteja", molemmat liittimet on kumminkin 1/4" | |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 12 Syys 2014 - 15:21 | |
| tuo "tatti" on ihan vaan sitävarten että saa letkun vielä irti tarvittaessa | |
|
| |
Ceisari
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 12 Syys 2014 - 19:07 | |
| Sitävartenko nou tatit muka on? Lähteehän nuo letkut normaalisti irti ihan perus pistoliittimestäkin missä noita tatteja ei oo. Ja sama irroitusperiaate noissa liittimissä on myös missä noi tatit on keskellä. No mutta jokatapauksessa sain ongelmani selvitettyä, eikä tarvi alkaa jenkeistä liittimiä tilailemaan. Bagridersiltä huviksee kysyin mitä maksaa parin liittimen lähetys suomee ja sanoi postikulujen hinnaks 60dollaria | |
|
| |
SJJ
Viestien lukumäärä : 81 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 15 Syys 2014 - 12:20 | |
| Mistäs noita kuristusventtiilejä saisi halvimmalla suomesta? Ihan nosto/lasku nopeuden säätöön? | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 15 Syys 2014 - 12:42 | |
| Käyppä Lind-Teciltä kyselemässä. Linkki. Ainakin itse hain sieltä, eikä olleet pahan hintaiset. Ps. käteistä mukaan. vinkvink | |
|
| |
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 7 Loka 2014 - 11:07 | |
| Tarvitsisinko mä mitää muita todistuksia jos asentaisin s203 meseeni ilmajouset bc:n coilien kaa ku kantavuuden? jos alusta on leilattu autoon jo. Ja mitenkä tyypit on toteuttanu iha 7 nappulaisen ohjaukset nelipiiriselle nii siis että joka nurkalle omat sit etu ja takapäälle sekä kokosetille? onko siis ihan diodien kaa häröilyä vai kui? | |
|
| |
Volver
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 7 Loka 2014 - 11:33 | |
| 7:llä kytkimellä toimivan ohjauksen saa helpoiten AVS 7-ohjaimella, jollainen itselläkin käytössä. Ainut miinus on melko lyhyt johto jos laittaa suoraan venttiileihin kiinni, mutta riitti mulle. LINKKIMuitakin vaihtoehtoja toki on. S203 tarvitsee tüv-hyväksytyn sarjan, tuskin säkit menee läpi jos otteessa on coilit.
Viimeinen muokkaaja, Volver pvm Ti 7 Loka 2014 - 11:41, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 7 Loka 2014 - 11:38 | |
| Voin suositella itekki AVS seiskaa. Johto ei riittänyt, mutta eipä sillä väliä kun muutenki sai sähkötöitä tehdä. | |
|
| |
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 7 Loka 2014 - 14:50 | |
| - Volver kirjoitti:
- 7:llä kytkimellä toimivan ohjauksen saa helpoiten AVS 7-ohjaimella, jollainen itselläkin käytössä. Ainut miinus on melko lyhyt johto jos laittaa suoraan venttiileihin kiinni, mutta riitti mulle. LINKKI
Muitakin vaihtoehtoja toki on.
S203 tarvitsee tüv-hyväksytyn sarjan, tuskin säkit menee läpi jos otteessa on coilit. mites ilmajouset on sit otteessa merkattuna jos coilit on säädetävänä alusta-sarjana? ite aattelin rakennella sen 7kytkimellä diodejen kaa joil kesto 3w ni en usko et venttiilit ainakaa nii paljoo vie virtaa ettei 3w kestäis? | |
|
| |
Ventti-Ville
Viestien lukumäärä : 54 Paikkakunta : Oulu Muut : 500cc Predator
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 7 Loka 2014 - 18:38 | |
| itellä ainaki lukee vain että ilmajousitus... | |
|
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 8 Loka 2014 - 8:08 | |
| - Ventti-Ville kirjoitti:
- itellä ainaki lukee vain että ilmajousitus...
Mulla kanssa lukee pelkästään että ajoneuvoon asennettu ilmajousitus. Ja Coilit oli aikasemmin otteessa niin se jätti saman lukeman navasta kaareen mitaksi. Tosin mun ilmajousien muutoskatsastuksesta on jo 3 vuotta että asiat on saattanu muuttua tässä viimevuosina kun ilmajouset on yleistyneet. | |
|
| |
Scaleo1
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Helsinki Muut : Honda Cbr 600cc
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 9 Loka 2014 - 0:57 | |
| Itellä tollaset aero sport palkeet tossa odottamassa asennusta. Toi pussin vapaa mitta on 17.5cm ja spekseissä väitetään että maksimi pituus 9.25" eli ~23.5cm. Voiko tuo pussin pituus siis kasvaa tuosta vielä tuon 6cm? Ei vaan osaa hahmottaa että mistä suunasta tuo vielä venyy tollasen matkan Toinen juttu, että myyntipuheissa kys palkeeseen sanotaan 200psi paineen kesto. Pussin kylkeen kumminkin stanssätty "MAX 110PSI PRESSURE". Uskaltaako tuonne sitten huoletta pistää vaikka sen 200psi? Alkais olemaan etupään setti valmiina: Edit: Auto vm 1997 volvo 945. Saakohan ton ikäseen muutoskatsastettua noita yleismallin palkeita, kun kaikki tuennat on itse tehtyjä? | |
|
| |
juh-o
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 9 Loka 2014 - 22:27 | |
| Kyllä se tosta kasvaa pituutta ainaki jonkun verran, se kapenee ku sen paineistaa.. | |
|
| |
Jompppaa
Viestien lukumäärä : 2 Paikkakunta : Iitti
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 10 Loka 2014 - 11:42 | |
| Edit: Auto vm 1997 volvo 945. Saakohan ton ikäseen muutoskatsastettua noita yleismallin palkeita, kun kaikki tuennat on itse tehtyjä? [/quote] Kyllä ainakin vm1988 Ladaan sain muutoskatsastettua ilma-alustan vaikka kaikki kiinnikkeet ja tuki hommat oli itse tehtyjä. Niin ja Ladassakin on kiinni yleismalli palkeet. Ainut että A katsastus ei suostunut tekemään muutoskatsastusta, mutta sitten vaihdoin k1 katsastukseen nii ongelmia ei ollut | |
|
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 10 Loka 2014 - 12:42 | |
| - Jompppaa kirjoitti:
Edit: Auto vm 1997 volvo 945. Saakohan ton ikäseen muutoskatsastettua noita yleismallin palkeita, kun kaikki tuennat on itse tehtyjä? Kyllä ainakin vm1988 Ladaan sain muutoskatsastettua ilma-alustan vaikka kaikki kiinnikkeet ja tuki hommat oli itse tehtyjä. Niin ja Ladassakin on kiinni yleismalli palkeet. Ainut että A katsastus ei suostunut tekemään muutoskatsastusta, mutta sitten vaihdoin k1 katsastukseen nii ongelmia ei ollut [/quote] 1997 vs. 1988 autojen kanssa vähän eri jutut konttorilla | |
|
| |
Volver
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 14 Loka 2014 - 17:50 | |
| TA technixin tuv-lappuja löytyis. Golf 1K/1KP/1KM, Jetta 1K, Passat 3C/3CC Eos 1F, A3 8P, Leon 1P, Octavia 1Z Yv:llä tavoittaa. Minimi ajokorkeus 330mm. | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 17 Loka 2014 - 12:30 | |
| Käyttääkö kukaan talvisin mitään jäänesto ainetta ilmajousi järjestelmässä? Jos käyttää niin mitä ja mikä on sopiva määrä? Käykö esim Aerol? Purkin kyljessä lukee ettei sellaisiin järjestelmiin missä on akryylimuovi osia. | |
|
| |
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 19 Loka 2014 - 12:25 | |
| Mites noi ebay kaukosäätimet alustaan. TeNulla ainakin oli moinen? Eli täytyykö alustan toimia silloin ilman, että virrat on päällä, vai kytketäänkö tuo jotenkin että kiertää herätteen? | |
|
| |
juh-o
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 19 Loka 2014 - 16:52 | |
| Siis eihän se ohjaa kun venttiileitä se kaukosäädin..mulla säätyy ainaki auto vaikka ei oiskaa virrat päällä..tohonhan käy jos on perus smc venttiileillä ni vaikka keskuslukituksen kaukosäädin.. | |
|
| |
rbu
Viestien lukumäärä : 1
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 26 Loka 2014 - 14:38 | |
| Minkäslaisilla paineilla noita ilmapusseja ihmiset ajelee? Tarkoitus olis tuttavalle värkätä jousituksen ohjausta android + langaton kaukosäädin näytöllä ja pitäis sitä varten painesensoreita ostella. esim. MPX5700 mittausalue olis 0-7 baria. Mites kompuran paineet? Taitaa liikkua siellä 10 bar +? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Ilmajousitus | |
| |
|
| |
| Ilmajousitus | |
|