Moro to everyone!
Tosiaan Coupe Sunny sit lähti mun omistuksesta eteenpäin viimeisen kerran joskus heinä/elokuun vaihteessa muistaakseni..oli haikeaa mut ei tuu takas
Sen jälkeen oli Jantsapeip:n vanha Vento joka toimi hyvin ja livuttiin todella matalalla mut ei noi volkkarit vaan ole mun juttu..PISTE.
Ventohan lähti nopeemmin kun mikään entisistä autoista , en sitä kerenny ees myyntiin laittaa kun se jo ostettiin pois
Nyt kun sitä ns. cääshiä oli niin sai avarammat markkinat tuohon auton hankintaan.
Puoltoista päivää(siis lähes yötäpäivää) oltiin nettiautossa tutkimassa jotain japanialaista , isompaa kuin Sunny niin sisätiloilta kuin mielellään moottoriltaankin ja Coupet on aina ollu mulle se juttu.
Nissanistina vaihtoehdot oli aika vähäiset , kun ei tuohon 300zx z32 ollut just varaa noin kakkosautoksi..ja noita romujahan riittää joka merkiltä ja hyvää saa aina hakea..
Mutta rupesin sitten tutkimaan Hondia , ollut ennen pari civicciä , todennut ne asiallisiksi vehkeiksi ja Jaappanimaan toiseksi parhaimmaksi merkiksi
Ja sehän löyty kohtalaisen nopeesti:
Myyntikuva (alla) ei ollut se -paras mahdollinen- , mutta potenttiaalia oli , ja puhelimessa myyjän kanssa puhuttua olin jo aika varma kaupoista , Ei muuta kun kaverin kanssa kohti Riihimäkeä tutkimaan Hondaa.
Autosta löytyi mm. beiget nahat , sähkölasit , cruise , sähkökattoluukku , ajonesto , hälytin..koeajon jälkeen olin varma tästä pelistä, 2.7 v6 24v kehräsi hienosti ja putkisto oli tehty hyvin , ääntä löytyi!
Kaupat tehtiin ja nokka kohti kotia , olihan se pakko käydä heti yöllä kun saavuttiin kotikonnuille niin pari kuvaa repäseen (valitan laatua)
Hondan sydän tosiaan on C27A , joka on joskus lastutettu (Powerchip Gold). Tämä antaa auton 128kw tilalle 145kw puhdin. Huoltoa tehdessä tuli napsattua kuvaa myös myllystä..
Legendassa on todella paljon sähköherkkuja jotka uskomatonta kyllä kaikki toimivat!
Sisätilat on siistit , kuskin penkki on tietysti ajan saatossa kärsinyt ja revennyt parista kohtaa mutta sille etsitään parasta aikaa hinta/laatu suhteeltaan sopivaa parsijaa..
Tämä on sitä "parasta shittiä" ja toimii sähköllä
Autossa ehkä eniten häiritsi sen kaksi värisyys sekä se fakta että crosscountry Volvotkin lipu matalammalla..jtn oli tehtävä ja auto tallille jossa maalasin nämä skumpan väriset alaosat autosta korinväriin sekä pari päivää myöhemmin tontitus laikalla.
Vanteet autossa olivat Tsw venomit jotka ei kuulu omiin suosikkeihin eikä missään nimessä tämmöiseen autoon.
Onneksi tallikaveri rupes kauppaamaan mulle s13:nsa alta Rotan RB kiekkoja jotka omaan silmään ja värinsä puolesta istu hyvin Legendaan , kaupat tuli.
Autohan rupes tosiaan näyttämään parissa viikossa siltä mitä visioin päässä sitä hakiessa
Tällä ajellaan päivittäin ja lisää tehdään kuitenkin heti kun keretään, seuraavaksi pitäisi etsiä sopiva etulippa tuohon leveään puskimeen..
sekä asentaa alle valmiina oleva alustasatsi autoon , ei tätä laikatulla alustalla kauaa ajeta
Kirjotellaan taas kun tulee tehtyä lisää!