| Golf V /Jetta V | |
|
+15s4his Suutarinen_ Volver anttil ziifz Zoml Micsu redlane Tukeri Nilla rassi Ipe Ani elias IL3 19 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Golf V /Jetta V Ti 8 Loka 2013 - 12:17 | |
| Vitos-korisille ei vielä omaa topiikkia ollutkaan niin laitoin tän pystyyn. Löytyypä sitten kerralla samasta paikasta useampia vitosiin liittyviä kysymyksiä.
Ja aloitetaan yksinkertaisella, hieman oudolla kysymyksellä;
Mites, onko ihan normaalia että tuulilasinpyyhkijöitä ei pysty/mahdu nostamaan pystyyn?
Varret ottaa kiinni konepeltiin nostettaessa. Vänkkärin puoleista vartta saa nostettua vaan hieman, olipa konepelti auki tai kiinni ja kuskin puoleisen saa pystyyn kun konepelti on auki ja vaan hieman saa nostettua kun konepelti kiinni?
Ihan vakiot varret pitäisi olla ja sama keissi ainakin meidän talouden molemmissa vitos Golffeissa. Olishan se hyvä ainakin pakkasten aikaan nostaa pyyhkijät pystyyn. | |
|
| |
elias
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ti 8 Loka 2013 - 12:32 | |
| Ne pyyhkijät pitää laittaa huoltoasentoon että saa nostettua ylös. Eli siis virrat pois ja heti sen jälkeen napauta pyyhkijän viikseä kerran alaspäin.
Näin ainakin siis -08 passatissa ja -10 octaviassa. Eiköhän se siinä golffisakin samalla tavalla pelaa. | |
|
| |
Ani
Viestien lukumäärä : 837 Paikkakunta : Rusutjärvi
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ti 8 Loka 2013 - 13:47 | |
| Juurikin näin. Mikäli meet väkisin vääntelemään niin monesti pakkasella hajoaa ne keskitysholkit, eli sulkien varsien kiinnityspaikka morjenstaa. Pyyhkijät kyllä toimii, mutta eivät paina niin lujaa enään lasia vasten kuin normaalisti.
Molemmista vitosista olen ne joutunut fixaamaan kuntoon. | |
|
| |
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ti 8 Loka 2013 - 14:43 | |
| | |
|
| |
Suutarinen_
Viestien lukumäärä : 176 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ti 8 Loka 2013 - 20:40 | |
| Itsekkin ihmettelin samaa hommaa aluksi, mutta tosiaan virrat pois, ja sen jälkeen painat alaspäin pyyhkijöiden katkaisijoista.
Itellä ois yksi kysymys alustasta. Oon tässä nettiä selaillu, ja mieli alkaa tehdä tuota BC Racingin alustaa. Suomesta olen lähinnä katsellut, mutta mistään ei ole löytynyt Jettaan käypää alustaa. Siispä, passaako Golffin alusta suoraan? | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Pe 18 Loka 2013 - 15:18 | |
| Tietyin rajoituksin, passaa Golfin alusta, vitosesta kutosesta seiskasta. Passaa myös Passatin alusta. Passaa myös Sciroccon, EOS:n, Touranin, A3:n, Leonin, Octavian, Altean yms. alustat.
Kunhan katsoo että etuiskarit on oikean paksuiset. Niitä on siis se 50mm ja 55mm, yleisesti raja menee 100kw paikkeilla, tosin pientä hajontaa siinäkin on (esim. 3C 1.9TDI 4motion), mut jarrusatulasta helppo tarkistaa: Jos on FSIII satulat, niin 50mm, jos taas mitkävaan Ate:n satulat, niin 55mm. Satulat ei käy ristiin eri olka-akseleihin.
Joitain iskareita myydään vain 50mm, ja jos tarvii saada se isompaan olka-akseliin, niin sit niihin on erikseen adapteri iskarin ja olka-akselin väliin.
Olka-akselissa on pieni kynsi joka määrää etuiskarin alapään paikan, sen kun ajaa helevettiin sieltä niin on mahdollista saada vähän lisää madallusta. | |
|
| |
rassi
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : HKI
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ti 3 Joulu 2013 - 18:12 | |
| Heii! Ajattelin varmistella, jos jollain sattuu olemaan kokemuksia, eli siis gti:n helmalistat ilmeisesti vaativat omat "kiskot" eli ne ei istu suoraan esim. gt-mallin kiskoon, eikös? | |
|
| |
Nilla
Viestien lukumäärä : 343 Paikkakunta : Raahe
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ti 3 Joulu 2013 - 21:46 | |
| Ipen vastaus selvensi monia itselleni epäselväksi jääneitä asioita. :cheers: Vakioalustalla vaikuttaa vaativan suorallakin tiellä pientä ratin hämmentämistä erityisesti liukkaan ja sivutuulen yhdistelmällä. Lieneekö ominaisuus vai aurauskulmat pielessä... | |
|
| |
Suutarinen_
Viestien lukumäärä : 176 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 29 Tammi 2014 - 10:36 | |
| Mahtaako kukaan tietää mitä eroa on 3B0 121 321 & 1J0 121 321 B jäähdytysnestesäiliön korkeilla? Mietin, että hommaisi Jettaan Porschen korkin, mutta Slamitilla lukee, että käy korvaavana tuotteena tuon 1J0:n tilalle.. | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 29 Tammi 2014 - 13:16 | |
| - Suutarinen_ kirjoitti:
- Mahtaako kukaan tietää mitä eroa on 3B0 121 321 & 1J0 121 321 B jäähdytysnestesäiliön korkeilla? Mietin, että hommaisi Jettaan Porschen korkin, mutta Slamitilla lukee, että käy korvaavana tuotteena tuon 1J0:n tilalle..
Erinäköisiä päälle päin, sopii samoihin kierteisiin kuitenkin. | |
|
| |
Suutarinen_
Viestien lukumäärä : 176 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 29 Tammi 2014 - 13:48 | |
| Eli ei ole mitään paineen kestävyys eroja tms.? | |
|
| |
Tukeri
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Tampere Muut : KTM EXC 530
Kupla -73
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 2 Huhti 2014 - 21:40 | |
| Golf V etuiskarin alapään pultin kanta? Joku iso torx tai joku sellanen. Työpaikan hallilla ei ollu ku normi hylsysarja nii stoppas alustasarjan vaihto siihen. | |
|
| |
redlane
Viestien lukumäärä : 133 Paikkakunta : Mäntyharju
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 2 Huhti 2014 - 22:06 | |
| - Tukeri kirjoitti:
- Golf V etuiskarin alapään pultin kanta? Joku iso torx tai joku sellanen.
Työpaikan hallilla ei ollu ku normi hylsysarja nii stoppas alustasarjan vaihto siihen. Ne tais olla ns. triple square aka xzn pultteja, kannattaa kyl ihan suosiolla ostaa torx ja xzn kärkihylsysetit vaikka motonetistä Tosta vielä lontooks DIY VWVortex -->EDIT: eipä näköjään tolla xzn sarjalla saakaan, M14 pitäis olla alapään pulttiin | |
|
| |
Micsu
Viestien lukumäärä : 161 Paikkakunta : Hamina
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V To 3 Huhti 2014 - 9:05 | |
| Nyt tarvis neuvoa Jetan alustan vaihdon suhteen. Vanhat iskarit ja jouset revin eestä pois ja Jomeja asentaessa aloin miettimään että kuinka syvälle alakuppiin iskari pitää saada. Jomin alustassa kun on ns liuskamainen kaareva "tappi" niin pitääkö liuska mennä kokonaan pultin reijän ohitse vai pitääkö se kaarevan liuskan matalin kohta jättää siihen reijän kohdalle että pultti pitää iskaria liuskan kohdalta kiinni? tarpeeksi epäselvästi kysytty? | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V To 3 Huhti 2014 - 11:08 | |
| Vakionahan se tappi siitä kyljestä on olka-akselin pultin alapuolella, itse ainakin pyrkisin saamaan uuden samallatavalla..
| |
|
| |
Micsu
Viestien lukumäärä : 161 Paikkakunta : Hamina
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V To 3 Huhti 2014 - 11:54 | |
| - Mro kirjoitti:
- Vakionahan se tappi siitä kyljestä on olka-akselin pultin alapuolella, itse ainakin pyrkisin saamaan uuden samallatavalla..
Kiitoksia tiedosta! katsotaan iltapäivällä miten se sinne menee! | |
|
| |
Tukeri
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Tampere Muut : KTM EXC 530
Kupla -73
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V To 3 Huhti 2014 - 21:18 | |
| - redlane kirjoitti:
- Tukeri kirjoitti:
- Golf V etuiskarin alapään pultin kanta? Joku iso torx tai joku sellanen.
Työpaikan hallilla ei ollu ku normi hylsysarja nii stoppas alustasarjan vaihto siihen. Ne tais olla ns. triple square aka xzn pultteja, kannattaa kyl ihan suosiolla ostaa torx ja xzn kärkihylsysetit vaikka motonetistä Tosta vielä lontooks DIY VWVortex -->
EDIT: eipä näköjään tolla xzn sarjalla saakaan, M14 pitäis olla alapään pulttiin Kiitos tästä! Jospa huomenna saisi etutolpatkin kiinni. | |
|
| |
Ani
Viestien lukumäärä : 837 Paikkakunta : Rusutjärvi
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V To 3 Huhti 2014 - 21:45 | |
| Varaa pieni pullotunkki, halkaisukiila,moska ja vitusti kaljaa kun menet sitä masentamaan.
Se voi jäädä inhasti jumiin sieltä alapäästä. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 9 Huhti 2014 - 7:38 | |
| - Tukeri kirjoitti:
- Golf V etuiskarin alapään pultin kanta? Joku iso torx tai joku sellanen.
Työpaikan hallilla ei ollu ku normi hylsysarja nii stoppas alustasarjan vaihto siihen. Vastaushan tuossa tulikin jo, mutta pistetään selvennykseksi. Ainoat erikoistyökalut mitä tarvitsee alustan tai jarrujen vaihdossa on tosiaan triple square (12-kantainen uros) M14 joka siis sopii etupään tolpan alakiinnitykseen tai takajarrusatulan pultteihin, sekä 24mm triple square hylsy vetareihin. Alustan vaihdossa alapallonivelet ei välttämättä lähde ehjänä irti vaan pinnapultit menee poikki. Varaudu siis ostamaan uudet. | |
|
| |
Zoml
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Tampere Muut : VW Santana -83
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 9 Huhti 2014 - 10:59 | |
| Sen alustan saa kyllä asennettua ilman, että irrottaa vetareita tai alapalloja. Ite tein niin, eikä mitään ongelmaa. Enemmän tilaa tulee toki jos irrottelee. | |
|
| |
Suutarinen_
Viestien lukumäärä : 176 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 9 Huhti 2014 - 15:14 | |
| ^^ Oot sä kyllä aika velho, jos saat ilman alapallon irroittamista. Ne kyllä piti itsellä irroittaa, ei olisi muuten onnistunut. Hanttarin puolella oli kyllä tiukkaa ettei joutunut myös vetaria irroittamaan, mutta selvisi ilman kuitenkin, kun vähän kikkaili. | |
|
| |
Zoml
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Tampere Muut : VW Santana -83
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 9 Huhti 2014 - 17:27 | |
| Kyllä se onnistu kun vähän kikkaili ja jakso tapella. Tolpan irrottaminen oli hankalinta, mut kyllä sekin lähti kun vaan sai tarpeeks väännettyä tukivartta alas.. Puslatkaan pipiä ottanu ollenkaa. Kyllähän se alapallojen aukasu ois varmaa helpottanu, mut onnistu se noinki | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 9 Huhti 2014 - 17:52 | |
| Niinku ani aikasemmin sano nii pullotunkin avulla saa suht helposti tolpan pois olka-akselista.. En oo koskaan ottanu mk4 tai mk5 korista alapalloo irti tolppaa irrottaessa. Pullotunkki olka-akselin päälle ja toinen pää jousen alatuen alle, kiilalla avaa olka-akselin hahloa, pumppaa pullotunkilla tolpan pois.. | |
|
| |
ziifz
Viestien lukumäärä : 72
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ke 16 Huhti 2014 - 0:22 | |
| Pitäs V golffista vaihtaa kuvan 8pusla , mites meneekö se ihan ruuvipenkissä vai mitenkäs ootte sen tehny ? pitää vissii putki ottaa kans tieltä pois,ohjeita voi laitella mite sen saa fiksusti laitettua.Tilalle tulee stronflexin puslaa,tarvitaanko mitään erikois avaimia ? ainakaan kuvan perusteella ei ois mitää muuta ku perus hylsyllä avattavia. | |
|
| |
rassi
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : HKI
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ma 28 Huhti 2014 - 0:18 | |
| Kellään tietoa gti:n etutolppien paksuudesta, 50mm vaiko 55m? Vai onko niissäkin vaihtelua? | |
|
| |
Ani
Viestien lukumäärä : 837 Paikkakunta : Rusutjärvi
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ma 28 Huhti 2014 - 6:14 | |
| | |
|
| |
anttil
Viestien lukumäärä : 79 Paikkakunta : Lieto
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ma 28 Huhti 2014 - 21:39 | |
| Golf plus vm 05. Kolistaa takapäästä kuullostaa hanttarin puolelta. Vaihdoin jo kallistuksenvakaajan koiranluut. Niissä oli väljää muttta kolistaa sillon tällön silti. Vaimo ajelee tolla golfilla ja häiritsee sitä. Mua nyt häiritsee molemmat.
Ehdotuksia. Kokeillut joka puslaa ja tuntuu että ei niin väljää. Molemmat takapyörät ilmassa noita kokeillut. 150 tkm mittaris tehdas sportline. | |
|
| |
Zoml
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Tampere Muut : VW Santana -83
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ti 29 Huhti 2014 - 8:57 | |
| Voisko iskarin yläpäässä olla väljää ja sieltä kolista? | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Pe 23 Toukokuu 2014 - 12:38 | |
| Iskari pois ja kokeilemaan niin saa ainakin sen suljettua pois, jollei auta. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V Ma 22 Syys 2014 - 20:55 | |
| Onko mk6 jetan peilit bolt on mk5 jettaan? Vai tarviiko tehdä "hybridit"? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf V /Jetta V | |
| |
|
| |
| Golf V /Jetta V | |
|