| Golf/Jetta/Caddy MK1 | |
|
+86JYKKE toni kommandant elias Dinweazel henkkasavosta Basu Era_Jorma Äpsä Bronn -jokinen- advin Keijo ee-2 juh-o topicross57 Jone tuomos Djsfh IL3 tipetii Ipe WR maxellix vildur Jukkis -Kapsu- Kepuuu Japrnoo Ropsu ouboi penttikari Willeeeh jussi360 caddyk miqzu ElektrikMekanik caddyman Mendez janpertti käkkyläukko Janii Ipetzo regal jjjkkk Pekkiis jeppe- Repolainen john_gleasy apuapina `villle Jamppa Joker circa SaKmund ripa wunderbaumi jukkai Neuni sam[_] Tikkku_ pahe Hanska mosse Overdoze Green Speedy Nollie Epi iTiC massix eRRo matti.l Pasi viva Aaperi Pellikka -dtk- mustonenj Pazihi seba TMA teemu HerQ CDLC.CO epk 90 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Golf/Jetta/Caddy MK1 La 12 Helmi 2011 - 17:35 | |
| Mielestäni olisi jees jos olisi eri sukupolvien volkkareille, mersuille jne omat topicit tekniikka puolella, niin ei tuolla pikakyssäreissä tarvis samaa asiaa kysellä monesti? Jos on huono idea niin joku mode poistakoot.
Sellanen idea tuli mieleen, että mahtaakohan Vw Corradon tai MK3 Golffin/Venton takapenkki mennä kuinka kivuttomasti Mk1 Golffiin? Eniten tuon corradon penkin mahduttaminen kiinnostaa. | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 La 12 Helmi 2011 - 17:55 | |
| iha jees idea, eli jatketaan tähän sitten. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 La 12 Helmi 2011 - 20:04 | |
| Pitäisklö vielä laajentaa topikin aluetta, eli ei korimallin/vuosmallin mukaan, muuten näit golf topikkei tulee taas paljon.
Tyyliin raa-asti merkeittäin, ei järkee mun mielestä jos ruvetaan mallin mukaan näitä tekemään. Esim ihan vaan näin - bmw - vag - mb - toyota etc yms tms tjms
E: vielä jos hifistelis laittais lisää kategorioita, esim eurooppalaiset ja muut, ja sinne merkettäin topikkeja. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 La 12 Helmi 2011 - 21:10 | |
| ^ toi kuulostaa ihan fiksulta, sais ton pikakyssärit oikeesti siihen käyttöön mihin on tarkotettu. Eli nopeisiin teknisiin kysymyksiin, ei asiaan johon vois vastaus jo löytyä foorumilta. | |
|
| |
HerQ
Viestien lukumäärä : 11 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Su 3 Huhti 2011 - 12:57 | |
| Löytyiskö kellään halpaa imusarjaa tulpa webereille mk1 gti 8v golffiin? Käytettykin kelpais. | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Su 3 Huhti 2011 - 13:06 | |
| - HerQ kirjoitti:
- Löytyiskö kellään halpaa imusarjaa tulpa webereille mk1 gti 8v golffiin? Käytettykin kelpais.
Mikä vttu teitä ihmisiä vaivaa?? Tota varten on OSTETAAN osio... |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ti 7 Kesä 2011 - 19:16 | |
| Jees jees. Tollasta caddya on tullu kateltua. Onko eritoten jotain mätäpiiloja jota kannattaa vakoilla? | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ti 7 Kesä 2011 - 19:49 | |
| Helmat ainakin ja lasien ympäryksen tiivisteiden alta ainaki kannattaa tarkistaa. | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 15 Kesä 2011 - 17:49 | |
| Teemu kysyy lisää tyhmiä. Mistä äijät on hankkinu caddyn takapään madalluskilkkeet? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 15 Kesä 2011 - 17:53 | |
| Ne on tehny ite. Niin flippiin ku navan siirtoonkin liittyvät osat. U-pultit joutu ostaa, saa kuulemma US-Partsilta helpoiten. | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 15 Kesä 2011 - 18:01 | |
| Ei sua toni kiinnostas tehä tollassii mulle | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 15 Kesä 2011 - 18:19 | |
| Hyiiii perss.. Mä kirosin koko akselin ja typerät madalluspalat alimpaan helvettiin itelle tehdessä. Mut oli pakko saada liian matalaks. Joten passaan. Ei siinä muuta mut ei noita oikeen pysty tekee ilman kompromisseja, jos ei ole auto siinä vieressä ja saa välillä sovitella. Itellä oli ongelmana et akseli meni jotenki sivuun ja eteenpäin lehtien yli heittäessä niin paljon ettei renkaat ollu lainkaan siellä missä piti. Lopulta tein ne navan siirtopalat ekana, sit rälläsin akselista irti ne palat jotka tulee lehteä vasten, etsin oikeen asennon akselille jotta renkaat ois keskellä ym. shittiä. Sit tein toiselle puolelle akselia uudet (pari senttiä korkeammat samalla toki) vastakappaleet ja läpipultit oikeeseen asentoon ja tsädääm, mulla olikin liian matala perä, joka putos n. parikytsenttiä. Ei se muuten liian matala ollu, mut keula alko menee liian pomputtavaksi siinä kohtaa ku asento oli nätti. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 15 Kesä 2011 - 18:32 | |
| Pakko yhtyä tähän saarnaan. Jos caddyn perästä haluaa matalan niin se touhu on ihan bullshittiä ja siitä huolimatta että olisit tehnyt melkein mitä tahansa autosi perä menee vinossa. Kuten about 90% akseliflipin + madalluspalojen tehneiden autot.
Eihän siinä, periaatteessa jos inhimillisellä tiputuksella menee, joku 12-13 cm (?) eli 5 sentin madalluspala flipin lisäks niin ethän sä peeeeriaatteessa tarvi kun noi pidemmät u-pultit ja sit tietty tavara mitä tunkee akselin väliin. Kyllä tuossa noi paikalliset sorvaamotkin tekee eikä hirveitä ota. Mitähän se oli, kympin ketale kun ihan pystymetsästä meni kyseleen, tai jotain sinnepäin. Siihen tais viä sisältyä pari orkkis pituista mitkä olin väännelly poikki.
Nii ja tekotapoja on yhtä monta kun tekijöitäkin. Periaate on vain melko sama. | |
|
| |
seba
Viestien lukumäärä : 253 Muut : Ykkönen
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 16 Kesä 2011 - 0:37 | |
| Laittakaa kuvia tähän teijän tekeleistä ja toteutuksista , itelläkin madallus katsastuksen jälkeen edessä, flippi on tehty jo.. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 16 Kesä 2011 - 4:08 | |
| Lyhykäisyydessään. Akseli käännetty molemmin päin ympäri. Madalluspalan läpi menee 100x10mm pultti (keskitys) jonka pyöreäksi hiottu kanta keskittyy lehtipakassa/akselissa olevaan reikään. Tähä viä toooooosi kännine pika pika paint briiffaus jos joku oikeesti muka meinaa tippua kärryiltä: Jarrut ylösalaisin jotta käsijarru saatiin toimimaan orkkisreittiä ja oikein koska akseli siis käännettiin molemminpäin ympäri eli tuota orkkis kiinnityspaikkaa EI tuhottu. Kuten huomaa sylinterit siis alapuolella toisin kuin ennen. Käsijarru yläkautta. Toimi mainiosti. Näin ollen jarrupaineentasaajakin osui 5cm tiputuspalikoilla juuri oikein ja ei muuta kuin jousi kiinni ja toimi normaalisti. Iskareille hitsattu uudet paikat. Periaatteessa leimakuntoinen jos on perustelut. Eli itse en tämän kanssa leimalla käynyt koska caddy lähti uudelle omistajalle. Jututin kuitenkin katsurin tästä aiheesta tarkkaan ja jos ihan niinku ruohonjuuri tasolle mennään kyseessähän on ripustuksen muutokset mitkä on melko vapaat tälläiseen autoon. Ammattihitsarin paperit ja ainevahvuudet, mahdollinen dokumentointi jne. pitää olla mm. u-pulteista, akselin paikan siirrosta, keskityksestä, iskarin paikkojen hitsauksista/kiinnikkeistä tiedossa jos mega kyrpä oman elämänpoliisi on leimalla vastassa, tai siis suomeksi ammattikatsuri joka vihaa vinoon meneviä amiksien patenttivirityksiä. Niin ja hyvä muistaa että eikös se jotain 52mm se maksimi madallus kirjan mukaan ollut. Mutta näitähän nyt on mennyt läpi vaikka minkälaisina. Riippuu niiiiiiiiin monesta tekijästä. Tossa oma viritelmäni joka toimi, pysy paikallaan, oli keskellä ja (periaatteessa) jopa ehkä jotenkin leimakuntoinen jos tuo "52 mm laki" katoaisi ja lisälätyn poistaisi välistä. Nii ja nippuside vaihtu rautapantaan, ja puutarhaletku kauniimpaan. | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 16 Kesä 2011 - 8:19 | |
| Meneekö tuo akseli sit ihan vituilleen, jos vaa nostaa sen tohon lehtien päälle ja änkee palikkaa väliin? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 16 Kesä 2011 - 11:09 | |
| Mulla taas jäi akseli oikein päin joka suunnassa, alkuperästä vastaavalla tavalla. Eli pelkkä flippi laski jo vähintään saman verran ku TMA:n flippi + droppipalat. Mut sillon se just vaati modausta noille akselin ja lehtien vastinpaloille, jotka tein alapuolelle akselia, sentin-pari korkeempina, ku vakiona. Jouduin kallistaa akselia hiukan taaksepäin koska renkaat meni niin paljon liikaa kaaren etuosaan. Näistä ei ole kuva. Navan siirtopalikat tein tyylillä 10mm lattaan vitusti reikiä. Eka reijät jotta sen sai vanhan navan paikalle. Akselissa on kierteet joten palikkaan tein senkkaukset pulteille, niihin kuusiokolot nätisti upotettuna. Seuraavaksi toiset reijät johon sai navan kiinni. Ne taas tulee akselin suunnasta navan, jarrukilven ja muiden paskojen läpi, rummussa on sisällä mutterit vastassa. Nämäkin on senkattu ja kuusiokoloilla kiinni. Siirsin napoja 60mm ylöspäin. Muista että vannekoosta riippuen akseli alkaa jo tollasella palikalla olee melko lähellä vannetta. Kuvassa näkyy, et päädyn linja menee tasan sisäreunassa. Se hoitu kun leikkasin siihen pienen palan joka on yhtä paksua ku alkuperänen pääty ja hitsasin sen nätisti droppipalaan kiinni. | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 16 Kesä 2011 - 11:16 | |
| Ymmärsinkö oikein, että näillä saisi akselin pysymään keskellä? On tää hankalaa ku ei osaa | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Su 19 Kesä 2011 - 18:51 | |
| Saakos käddyihin oven alareunaan minkäänmoisia korjauspeltejä? Meneekö golffin ovet näihin? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Su 19 Kesä 2011 - 20:29 | |
| Mä luulen et jos saa, ni korkeintaan pintapellin. Joka taas on aikalailla suora, kantti alareunassa vaan. Suora pelti+ruuvipenkki+vasata+hitsauskone+kitti. Toimii. 4-ovisen golffin etuovet on samat, 2-ovisen pidemmät. | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ti 21 Kesä 2011 - 14:01 | |
| | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 4 Heinä 2011 - 9:49 | |
| Olisiko kukaan halukas tekemään käddyyn yhen parin tollaset drop platet? | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 11 Heinä 2011 - 19:30 | |
| Nyt tarvis pikaseen apuja. Voiko tosta käddystä nakata tuon jarrupaineen säätimen huoletta mettään? Ettei tuu liian takapainoset jarrut yms? | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 11 Heinä 2011 - 19:33 | |
| Ei kellään olis piirrustuksia/mittoja ykkösen kromi puskureista? Edestä tai takaa, mielellään kummastaki. Tarkotus kokeilla, jos töissä pystyis tekeen ite samantyyliset. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 17 Elo 2011 - 16:43 | |
| Joku fiksu kertoo nyt mulle ton ruosteisen listan varaosanumeron, jos löytää moisen jostain etkasta tai mitä kummia ovatkaan. Se on muistaakseni kattoluukun takareunassa. vv-autosta sitä ei ainakaan saa, mut ois ihan jees jos edes google löytäis numeron perusteella jotain. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 17 Elo 2011 - 22:08 | |
| Nyt ei tyhmä ymmärrä. Oliks ny kyse luukussa vai korissa olevasta osasta? Korin puolellahan on ainaki joku vesikouru härdelli, luukun puolella ei kait ole erillisiä listoja?
Kannattaa muuten vilkasta vagcat... | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 17 Elo 2011 - 23:18 | |
| Älä nyt lähe tollaseen, et korinkin puolella olis joku härdellii? Ei oo mulla ainakaan tullu vastaan. Tossa edellä olevassa kuvassa LUUKUN reunassa oleva härpätin siis kyseessä. En ole sille muuta virkaa keksiny ku että se pitäis tiivisteen paikallaan luukun takareunasta kun luukku pompsahaa ylös. Voi olla et olen ihan hakusessa, mutta parempaa havaintoa ei ole ku tiivisteen tilalla oli sikaa ja toi lista on totaalisen mätä. Yritin ite tehdä uutta mut se mitä siitä on jäljellä, sekin tuntu olevan niiiiiiiin perhanan vaikeen muotonen, etten osannu edes muottia tehdä. | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| |
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 18 Elo 2011 - 11:25 | |
| Pakko olla ekan kuvan 9., water catchment plate, 191 877 249. Tänks! En vaan ymmärrä miten toi kakkakikkare jotain vettä kaappaa, mut tutkitaan. | |
|
| |
-dtk-
Viestien lukumäärä : 464 Muut : jetta mk1
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 7 Syys 2011 - 18:26 | |
| mites meneeks jetan ja golfin jakkarat niinko yks-yhteen paikallees mittojen puolest??
tai no etupenkit varmaan menee mut mites takapenkkien laita, kellää tietoo? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 | |
| |
|
| |
| Golf/Jetta/Caddy MK1 | |
|