| E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged | |
|
+14m4kk3 AST1 pipiavo Jok3la J4TOG E90 turanen ImaFinlanD Ceisari niko Mikkehe cGv EmH Taski 18 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ke 13 Elo 2014 - 21:07 | |
| Juuri foorumille liittyneenä ajattelin ihan ekaksi esitellä autoni. BMW E90 320d manuaali vm2007. Papereiden mukaan tosin 2009. Seissyt 2 vuotta jossain. Alunperin ollut tarkoitus mennä jonnekin Latviaan. 2009 vuonna tuotu Suomeen ja ensirekisteröity ja minä ostin auton 2011. Auto oli jokseekin vakio kunnossa kun se minulle tuli. Olihan siinä HR madallusjouset. Siitä se oikeastaan taas lähti. Ekaksi poistin malli merkinnän, teippasin munuaiset mustaksi, kalvotin etusumuvalot, sivuvilkut ja pakkivalot, sekä maalasin putken pään mustaksi. Sitten olikin aika miettiä kesävanteita ja pitkän harkinnan jälkeen päädyin Apex arc8. Edessä 18x9.5 et35 ja takana 18x9.5 et22. Molemmat 235/40/18 kumeilla. Etuvanteissa hiukan jännitti, että sopiiko sisäpuolelta pyörimään. No sinne jäi 1-2mm rakoa. Samalla keulalle tuli Hamann style etulippa. Auton mukana tulleet talvivanteet ei innostanut yhtään, koska olisivat jääneet tosi sisään ja kuntokin oli aika surkea. Tilalle löysin käytetyt style 122 koko 17x8 et20 ja niihin 225/45/17 kumit. Olihan niitä sovitettava ennen talven tuloa. Takana oli ainakin minun mielestä parannettavaa. Sattumalta minulle tarjottiin m-sportin etupuskuria ja valmiiksi oikean värisenä. Ei tarvinnut kauaa miettiä. Samalla hankin hiilikuituset etusplitterit. Näiden lisäksi blackline takavalot, tummennetut sivuvilkut, performance munuaiset ja tuplaputken pää. Näin pääsin eroon teipeistä ja kalvotetuista valoista. Taisipa jossain vaiheessa angel eyesit:kin vaihtua ledi versioihin. Tällä hetkellä 30w/puoli. Myöhemmin totesin, että perä kaipaa piristystä ja hankin CSL tyylisen takaspoilerin. Istuvuus ei ollut paras mahdollinen kannen päällä oli kohtuu iso rako. Paremmin kuitenkin kuin ensimmäinen spoileri jonka hankin siitä ei ollut muuhun kuin kaatopaikalle. Samalla meni putkenpää uusiksi, koska vanha ruostui ja oli klemmarilla kiinni. Uusi on ruostumatonta terästä ja hitsattu paikalleen. Taakse tuli myös 10mm speisserit näin ollen takana periaatteessa 17x8 et10. Kesällä laitoin eteen 5mm speisserin joten edessä oli 18x9.5 et35+5mm= et30. Tarkoitus oli laittaa 10mm speisseri taakse myös. Kokeilinkin sitä sinne, mutta otin pois siksi aikaa kunnes saisin kaaret mankeloitua. Taisinpa näihin aikoihin vaihtaa sisälle m-sport vaihdekepin nupin. Se ei sujunut ilman kommelluksia. Vanhaa pois nykiessä varoin kyllä etten lyö itseäni leukaan, mutta kun nuppi irtosi pää heilahti taakse päin tiputtaen taustapeilin johtojen varaan. Olin varma, että nyt se meni rikki. Vaan sainkin paikalleen netin ohjeiden mukaan . Taakse speissereitä ei tullutkaan koska päädyin hankkimaan toiset vanteet. Koko tällä kertaa 18x9.5 et22 ja 18x10.5 et15 renkaat 225/40/18 ja 255/35/18. Samalla asennettiin BC racingin BR alusta ja madallettiin lisää. Olin vieläkin sitä mieltä, että perä ei ole hyvä. Siitä lähti idea custom CSL takapaksin kanteen. Tero Muotka (Clockhill Customs) rakensi siis toiseen takapaksin kanteen pellistä lipan. Itse asiassa Tero on oikeastaan tehnyt kaikki modifikaatiot tähän. Tässä vaiheesa joku voisi ihmetellä miksi teettää, kun lasi/hiilikuitu kansia saa tilaamallakin. Minulla ei ollut kiinnostusta tapella mahdollisten istuuvuus ongelmien kanssa ja ihan halvimmat versiot ei kiinnostaneet, joten olisi pitänyt tilata jenkeistä ja sitten maksaa tullit rahdit yms. Joten hinta olisi suurin piirtein sama. Täällä kuvia takapaksin kannen eri vaiheista https://imgur.com/a/kpCmw#0Olin jo pitkään harkinnut myös m-sportin takapuskuria ja sellainen siihen laitettiinkin. Hiilikuitusella Lci mallin diffuserilla. Samalla päivitin eteen 3dDesign style hiilikuitulipan osittain maalattuna. Tällä hetkellä auto on vieläkin talvikorkeudessa. Hävettää ajella 4x4 korkeudella. Uskallan kuitenkin laittaa kuvankin. Syy tähän luukkiin on se, että autoon oli tai on tulossa ilmajousitus, mutta kiitos HP Drivetechin saamattomuuden ja ei väliä asenteen takia ei ole tullut. Setti on tilattu jo 7.5 ja vieläkään ei ole mitään tullut. Kyselty on ja vastaukset on perus jees jees meinikiä tyhjillä lupauksilla ja epämääräisillä vastauksilla. Viimeisin lupaus on 3 viikon takaa, että silloin laittavat tulemaan. Luvattu toimitus aika 2-3 viikkoa ja se on mennyt nyt. Vahvasti epäilen, että ko. mestasta ei ikinä tule yhtään mitään . En suosittele kenellekään vaikka olisi kuinka hyvä alusta. Syy miksi valitsin HP:n oli se, että heiltä pitäisi olla tulossa TUV paperit kyseiseen settiin E90:iin tämän vuoden aikana. Ajattelin, että näin pääsisin helpommalla katsastuksessa, mutta alkaa vahvasti näyttää että on etsittävä toinen setti. En tiedä onko tuo TUV:in tuleminenkaan totta. Kaikki muut osat ilmajousitukseen on jo hankittu. Ostin ensi talveksi uudet talvivanteet. Tuli hieman niin sanotusti puun takaa. Ei ollut suunniteltu juttu. Olivat vika sarja ja uusia ei ollut tulossa, joten ostin pois. Style 128 replicat koossa 18x8.5 et18 ja 18x9.5 et15. Renkaiksi tulee 225/40/18 ja 235/40/18. Etuvanteen concave on 5cm syvä ja taka vanteen on 7.5cm syvä. Kerrankin setti joka ei häpeä kesävanteille. Aina ollut enemmän tai vähemmän perus vanteita talvi käytössä. Siinäpä se tarkoitus oli etsiä tänä kesänä joku joka olisi ottanut kunnon kuvia, mutta kun ei sitä alustaa ole tullut niin tuntu aika turhalta. Koitetaan päivitellä sen mukaan mitä tapahtuu.
Viimeinen muokkaaja, E90 pvm Ke 24 Syys 2014 - 15:34, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
Taski
Viestien lukumäärä : 225 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ke 13 Elo 2014 - 23:39 | |
| Seuraavaks sitten M-Sportin alcantarasisusta. Toi karvis-sisusta ja ratti tossa eniten varmaan häiritsee. | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged To 14 Elo 2014 - 3:01 | |
| | |
|
| |
m4kk3
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : Turku/Kaarina
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged To 14 Elo 2014 - 10:20 | |
| Tää on iha jees! Pari asiaa kuitenki mitkä ainaki mulle tökkää silmään, yks on toi takaluukku koska toiha ei nyt vastaa CSL-luukkua koska merkki on nyt alkuperäsellä paikalla ja on jotenki törkeen raskaan ja möhkön näköne.
M-sporttauksesta iso plussa ja propsit hiilari osista! Vielä jotkut kunno vanteet ja auto alas ni kyllä tästä hyvä tulee! | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged To 14 Elo 2014 - 13:44 | |
| - m4kk3 kirjoitti:
- Tää on iha jees! Pari asiaa kuitenki mitkä ainaki mulle tökkää silmään, yks on toi takaluukku koska toiha ei nyt vastaa CSL-luukkua koska merkki on nyt alkuperäsellä paikalla ja on jotenki törkeen raskaan ja möhkön näköne.
M-sporttauksesta iso plussa ja propsit hiilari osista! Vielä jotkut kunno vanteet ja auto alas ni kyllä tästä hyvä tulee! Kiitos. Taitaa noita CSL-luukkuja olla montaa eri näköistä ja merkin paikkakin vaihtelee. Kyllähän Tero kysyi tehdäänkö merkin kohta sileäksi. Sitä en halunnut, sillä minusta sen kuuluu olla siellä ja alkuperäinen paikka oli paras vaihtoehto. Kuvat on aika huonoja ja en oikein tiedä mistä kuvakulmasta sitä kuvaisi, että sen muodot parhaiten tulisi esille. Mulle tosin riittää se että itse pidän siitä. En tiedä huomasitko, mutta rakennus vaiheen kuvia löytyy täältä https://imgur.com/a/kpCmw#17 Oot kyllä oikeassa se on painavampi kuin alkuperäinen . Joo tiedän ettet ihan tuota tarkoita. Tuo etulippa olikin aika hankala laittaa paikalleen. Ei ole liimaa eikä ruuveja käytetty. Se puristuu tiukasti etupuskuriin. Itse asiassa puskuri piti irrottaa alapuolelta, että sai asennettua ja siltikin lippaan tuli pieni 5mm halkeama kuskin puolen etukulmaan, kun ei jousta yhtään. Vanteet on ainakin toistaiseksi nuo, mutta nämä tuntuu olevan sellainen asia joka saattaa vaihtua melkein milloin vain. Madallettuakin saisin tuon kun vaan ruuvattaisiin alas, mutta sitten ajattelen, että kohta tulee ilmajouset niin jotenkin turhan tuntuista. Olisin kyllä silloin keväällä tiputtanut takas alas jos olisin tiennyt näin käyvän. | |
|
| |
EmH
Viestien lukumäärä : 136 Paikkakunta : Juva Muut : E30 M50 Turbo
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged To 14 Elo 2014 - 18:34 | |
| Just hyvä tuo kontti. Vakiona ilman mitään lippaa vähän omituisen näköinen, semmonen tynkä. Ehdottomasti pitää tuo merkki olla, muuten tulis aika muumin näköinen. Ja talvivanteet :cheers: | |
|
| |
m4kk3
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : Turku/Kaarina
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged To 14 Elo 2014 - 18:44 | |
| - E90 kirjoitti:
- ...kohta tulee ilmajouset...
Näitähän on kohta enemmän täällä foorumilla kun staticeja Mihin kaikki asenne static miehet oikee häviää | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged To 14 Elo 2014 - 19:50 | |
| - EmH kirjoitti:
- Just hyvä tuo kontti. Vakiona ilman mitään lippaa vähän omituisen näköinen, semmonen tynkä. Ehdottomasti pitää tuo merkki olla, muuten tulis aika muumin näköinen. Ja talvivanteet :cheers:
Kiitos, ehkä ensimmäistä kertaa ei niin harmita laittaa talvivanteita alle. - m4kk3 kirjoitti:
- Näitähän on kohta enemmän täällä foorumilla kun staticeja Mihin kaikki asenne static miehet oikee häviää
Sama ilmiö havaittavissa tuolla e90 jenkki foorumilla, ehkä se on vaan se juttu tällä hetkellä. Ite kyllä lähdin tälle linjalle käytännöllisyys syistä, jos HP drivetech nyt ikinä mitään toimittaa. Hieno bmw muuten sullakin. | |
|
| |
cGv
Viestien lukumäärä : 111 Paikkakunta : ´staro Muut : Jopo ´Wanha
VitunVito 110CDI-02
| |
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ti 23 Syys 2014 - 20:19 | |
| Viimenään sitten HP Drivetech onnistui lähettämään setin minulle. Neljä kuukautta siihen meni tilauksesta ja koskaan ei oikein selvinnyt syytä mikä hommassa meni pieleen. Ensin oli jotaa jupinaa et Bilsteinin iskarit on loppu. Sitten kai kesti kun se setti tehtiin ja viimenään vartuttiin et rahat maksettais niistä, mutta itsehän olin maksanut setin jo toukokuussa. Eniten ärsytti epämääräiset vastaukset ja joo joo meininki, teko syyt ja noin 3 kertaa tyhjät lupaukset et "tällä viikolla lähtee". Usko meni koko firmaan ja en kyllä välttämättä suosittele tilaa yhtään mitään sieltä. Low Toys:kaan ei taida tehdä enää tilauksia sieltä. Itse settihän on ihan hyvä ajaa. Vaikka ei montaa päivää kokemusta olekaan vielä. Tuntuu kun olis mikä tahansa säädettävä alusta alla. Toivotaan, että edes kestää ja luvatut TUV paperitkin tulisivat saataville tähän autoon. Asennuksessa tuli pieniä mutkia vastaan. Edessä kun oli ennen tätä Bc racing:in alusta ja sen mukana oli tullut lyhyemmät koiranluut. Ilmajouset oli tarkoitettu vakio mittaisille, ja ne oli tietenkin myyty aiemmin kesällä muiden vakio osien kanssa eteenpäin. Sama homma oli takana, mutta tällä kertaa uupui yläpään kiinnitys osat. Sen lisäksi jotain pieniä ongelmia jenkki kierteiden kanssa yms. No setti on kuitenkin kasassa nyt, mutta viimeistelyä tarvii. Kunnollisia kuvia ei oo, mutta ajattelin kuitenkin jotain kuvia laittaa. Tankki sijoitettiin hattu hyllyn alle, jotta lattia tilaa säilyisi. Kompressori vasemmalle nurkkaan ja sähkö hilppeet tuonne takapaksin lattian alle. Paine mittari sijoitettiin vaihdekepin eteen olevaan lokeroon, josta voi kannen sulkea ja pitää mittarin piilossa. E-level ohjain on tuossa kolossa irtonaisena ja sekin voidaan piilottaa käsinojan alla olevaan lokeroon, josta löytyy myös kompressorin on/off kytkin. Kaiken saa ohjaamosta piiloon halutessaan. Asennuksesta kaikki kunnia Clockhill Customs:in Tero Muotkalle. Muutamia kuvia pussit tyhjänä. Takaa olis tilaa mennä alemmas, mutta ottaa renkaaseen kiinni. Tässä joitain kuvia tän hetkisestä ajokorkeudesta ja kulmien säätö touhusta. Edessä cambeerit on jotain -1.5-(-2) ja takana -2.5-(-3) Mikään muu ei ollut pielessä kuin, että edessä oli vähän haritusta joten se säädettiin aurauksen puolelle. Samalla tsekattiin miten paljon esim 2cm nosto vaikuttaa kulmiin. Tässä tapauksessa lisäsi aurausta hiukan ja vähenti cambbeeria. Tyhmänä unohdin, että olisi voinut myös kokeilla mitä hiukan lisää madaltaminen olisi tehnyt. Vielä on tosin viimeisteltävää Terolla tuli vaan hiukan kiire saada auto kasaan. Viime viikolla. -Tuo sininen letku tulee kiertämään verhoilun alla tuonne ylös. Ei suoraan tuosta niin kuin nyt -Kompressorille tulee peite levy. EI Kokonaan peittoon tietenkään. -Joku liittimistä vuotaa jostain, koska yön aikana katoaa tankista painetta. -Tankkiin liitin esimerkiksi paine-ilma pistoolille tai, että saa ilmaa tarvittaessa huoltsikalta lisää. -Järjestelmän paineen nosto 175PSI:hin -Taakse jotaa suojaa ilmaletkun ympärille. Yhteen tiettyyn kohtaan. - Konehuoneen puolelta poikki tuen kiinnitys, nyt ei mahdu kiinni päistä kun etu iskarien yläpäät tulee eteen. -Ajo korkeutta hieno säädän varmaan vielä monta kertaa. Varmaan unohdin jotain listalta mitä tehdä pitää, mutta eiköhän se siitä pikku hiljaa. | |
|
| |
Mikkehe
Viestien lukumäärä : 86 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ti 23 Syys 2014 - 21:12 | |
| Tässähän on hyvä alku! Pienellä hieromisella tästä tulee vielä vähän parempi! Ja mitä tulee hpdrivetechin toimituksiin, ni ite tilasin viimesyksynä suoraan sieltä kamat itelleni, ja toimitus pelitti ihan hyvin. Äijät muutti Veldeniin uudelle pajalle ainakin kesällä ja silleen että se saattaa osittain vaikuttaa siihen, että toimitukset on ''vähän'' viivästyny! Mutta ajettavuudeltaan se setti ei ainakaan oo huono..! | |
|
| |
m4kk3
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : Turku/Kaarina
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ti 23 Syys 2014 - 22:57 | |
| Täähän on hyvä! Vielä jotkut oikeesti hyvät vanteet alle ja niitä kuuluisia detaileja nii tää alkaa olee "valmis" paketti E: eikös se oo CSL eikä CLS-luukku | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| |
| |
m4kk3
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : Turku/Kaarina
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ke 24 Syys 2014 - 16:03 | |
| - E90 kirjoitti:
- Niin meinaat et pitäis luopua replikoista . Tietäisin kyllä speksitkin millä ottaisin ja ehdottomasti 18 tuumaset. Valmiista en tiedä, kaikkea tulee silloin tällöin mieleen.
Ei ne aina tarvi olla aidot vanteet! Mutta noi ei ainakaa kuvissa istu kokonaisuuteen iha parhaalla mahdollisella tavalla IMO Eihän nä koskaan ole valmiita :lol!: | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Su 28 Syys 2014 - 9:05 | |
| | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ke 8 Loka 2014 - 11:52 | |
| No niin ihmekös tuo on et E-level ei oikein toiminut takana. Löyty ihan selkeä syy. Ei tietoa miksi on poikki mennyt. | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ke 8 Loka 2014 - 14:12 | |
| Veikkaisin samaa ongelmaa mitä itsellä oli aikoinaan Lexuksen kanssa. Johonkin autolla kiivetessä tasauspyörästö vääntää akselin toiselta puolelta liian alas, ts. eLevelin anturin asteikon ulkopuolelle, ja naps. Näin kävi itselle muutamankin kerran, kun tuntui joustoa löytyvän aina jostain lisää, vaikka miten koitti joustoa nosturilla testata. Lopulta ratkaisin ongelman korista akseliin tulevilla turvavyöliinoilla, jotka rajoittavat ulosjouston tiettyyn pisteeseen. | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ke 8 Loka 2014 - 15:38 | |
| - niko kirjoitti:
- Veikkaisin samaa ongelmaa mitä itsellä oli aikoinaan Lexuksen kanssa. Johonkin autolla kiivetessä tasauspyörästö vääntää akselin toiselta puolelta liian alas, ts. eLevelin anturin asteikon ulkopuolelle, ja naps. Näin kävi itselle muutamankin kerran, kun tuntui joustoa löytyvän aina jostain lisää, vaikka miten koitti joustoa nosturilla testata. Lopulta ratkaisin ongelman korista akseliin tulevilla turvavyöliinoilla, jotka rajoittavat ulosjouston tiettyyn pisteeseen.
Voiko siis renkaan tunkilla ylös nosto katkaista tuon anturin varren? Toiselta puolen anturi menee näin https://i.imgur.com/SxwKnS8.jpg kun rengas on tunkattu ylös ja ainakin äsken oli anturi vielä ihan ehjä. | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ke 8 Loka 2014 - 15:57 | |
| Itsellä tämä tapahtui omalle pihalle "kiivetessä", kun auto on nostettu palkeilla ylös asti. Tällöin jos anturi on asennettu liian tarkasti sen ulosjouston mukaan, joka on pystytty aikaansaamaan nosturilla, ei välttämättä anturin liikerata enää ääritilanteessa riitä ja se menee poikki. Tätä on lähes mahdoton testata pelkästään tunkkaamalla tai nosturilla leikkien. Ainakaan Lexuksessa tällaista ääritilannetta ei pystytty ikinä nosturilla aikaansaamaan, vaikka tehtiin mitä, joten päädyttiin tuohon ulosjoustonrajoittimien asentamiseen. | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged La 29 Marras 2014 - 9:03 | |
| | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged La 29 Marras 2014 - 13:05 | |
| Nyt en ihan ymmärtäny miks toi ilmaletku piti tuosta vetää venttiili paketille? Eikö sen olis voinnu vetää säiliöltä suoraan tuonne kontin sivuverhoilun sisälle ja sitäkautta tuonne varapyörän koteloo? Ja jos kovalla linjalla haluat, nii mitä sä turhaan ettimää alat kuka sen osais tehä, vaan teet itse. Helppoo ja halpaa touhua. Keskikovaa kupariputkee, putki leikkuri ja putken taivutus työkalun. Kaikki löytyy biltemasta. Ehkä saatat joutua venttiilin päähän liittimen jostain hytikka liikkeestä hakemaan, mutta saattaa sekin löytyä biltemasta.
| |
|
| |
ImaFinlanD
Viestien lukumäärä : 17 Paikkakunta : Jkl
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged La 29 Marras 2014 - 14:10 | |
| komppaan edellistä tuon letkun kanssa, miksi noin tökerösti muuten noin siistiin asennuksee | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged La 29 Marras 2014 - 15:03 | |
| - Ceisari kirjoitti:
- Nyt en ihan ymmärtäny miks toi ilmaletku piti tuosta vetää venttiili paketille?
Eikö sen olis voinnu vetää säiliöltä suoraan tuonne kontin sivuverhoilun sisälle ja sitäkautta tuonne varapyörän koteloo? Olen oikeestaan ihaa samaa mieltä, että olis pitänyt pystyä ja uskon että tuo tehdään vielä uudestaan. - ImaFinlanD kirjoitti:
- komppaan edellistä tuon letkun kanssa, miksi noin tökerösti muuten noin siistiin asennuksee
En itse ole tuota asennellut ja asentajan mukaan ilmeisesti letkun olisi pitänyt mennä jostain korin ulkopuolelta päästäkseen sinne varapyörä koteloon etc. En oikein itsekään ymmärtänyt ja kyllä harmittaa itseäkin välillä tuo asennus. | |
|
| |
turanen
Viestien lukumäärä : 128 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged La 29 Marras 2014 - 16:46 | |
| Taidettu mennä vaa Clockhillillä helpoimman kautta.. | |
|
| |
samsa
Viestien lukumäärä : 700 Paikkakunta : 03
| |
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ke 25 Maalis 2015 - 18:00 | |
| Kuulumisia välillä tännekin. Vähän turha uppaus, mut nyt on hyvä mieli kun muutettiin tuo itseä alusta asti häirinnyt tankin ja VU4 välinen ilmaletku. Ei mene enää keskellä, eikä edes missään korin ulkopuolella. Vaan kuten itse olin alunperin suunnitellut niin sivuverhoilun taakse ja sieltä alas. Enää ei harmita niinkään paljoa. Paitsi se että CSL takapaksin kannen teossakin on mennyt joku pielee ja nyt näyttää tältä https://i.imgur.com/wNGR8st.jpg Mielessä kävi hommata Sonic tuningin Carbon fiber csl paksi tilalle ja harkitsen samalla tekisikö vielä facelifti perän http://www.sonictuning.com/categories/exterior/bmw-e90-e92-csl-carbon-fiber-trunk.htmlEns kuussa pitäs tulla uudet vanteet kesäksi koossa 19x9.5 et22 ja 19x11 et25. Alun perin piti olla et20 molemmat mut eivät enää teekkään ko. kokoja. Ei mitään kummosta vaan Japan racing JR10:t. Tässä ko. vanteet samassa koossa mut niillä et20. http://lowered.eu/portfolio/bmw-e91/Eipä muuten ole HP Drivetech vieläkään toimittanut TUV papereita alustaan. Tekevät ihan samaa kuin noiden osien toimituksessa. Tyhjiä lupauksia. Ekaks luvattiin et 2014 loppuun mennessä sitten 2015 vuoden alusta. Helmikuussa kysyin tarkempaa niin lupasivat Helmikuun loppuun mennessä, mut eipä ole näkynyt ja enää ei edes vastata viesteihin. Kyseinen firma on kyllä toiminut ala-arvoisesti ja vieläkään en suosittele kenellekään vaikka alusta onkin hyvä, eikä siinä ole valittamista. Kuukausi armon aikaa sitten on määräaikais katsastuksen aika.
Viimeinen muokkaaja, E90 pvm Pe 27 Maalis 2015 - 15:44, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ke 25 Maalis 2015 - 20:26 | |
| Alusta luettueani epäilinkin, että kestäneekö tuo takaluukunlippa.. Näköjään alkanu vähän ryppyä puskemaan. | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ke 1 Huhti 2015 - 18:31 | |
| - J4TOG kirjoitti:
- Alusta luettueani epäilinkin, että kestäneekö tuo takaluukunlippa.. Näköjään alkanu vähän ryppyä puskemaan.
Kyllähän se aluksi otti päähän ja korjausta en edes ajatellut, kun ei voi tietää missä kunnossa se on sisältä ja näinköhän se korjauskaan olis kestänyt. Sainpahan syyn tehdä LCI päivityksen. Tilasin äsken Saksasta sitten LCI carbon csl luukun. | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ma 18 Toukokuu 2015 - 14:22 | |
| Joutaisi kai tämänkin päivittämään. Kun jotain on muuttunut. Vanne hommat ei mennyt ihan putkeen ja vasta viime viikolla sain nämä alle. Etuvanteet oli mitä pitikin eli 19x9.5 et22 ja 225/35/19 kumit, mutta ensin tilatut 19x11 et20 vanteet oli lopetettu ja tilalle piti tulla et25. No vanteet saapui ja yllätyksekseni paketissa olikin et30 vanteet. Olivat unohtaneet minulle ilmottaa että et25 on myös lopetettu. En halunnut et30 vanteita koska tiesin etten ole tyytyväinen siihen miten istuvat kaarelle ja speissereitä en vaan halunnut käyttää. Ei siinä mitään tilattiin sitten 19x11 et15 tilalle. No kun uudet takavanteet saapuivat niin toinen niistä oli ihan kiero. Tasapainotuskone näytti alustavasti painoja 130g toiseen ja 50g toiseen reunaan. Onhan tämä ihan suora https://imgur.com/a/fM1vL Ei siinä mitään uusi lähti samantien tilalle, mutta aina tuli se viikko lisää odottamista. JH-Sound hoiti muuten homman mallikkaasti. Hulluinta on se, että vanne on tehtaalla puotettu ja sen jälkeen maalattu/lakattu päälle ja lyöty läpäisee tarkastuksen tarra sisäpuolelle ja eikun asiakkaalle. Loppujen lopuksi kyllä sain suorat vanteet ja nyt on alla sitten 19x9.5 et22 225/35/19 ja 19x11 et15 265/30/19. Tiesin jo ennen asennusta että ei mahdu kunnolla takana pyörii, koska tulee 5mm enempi ulos kuin edelliset ja niidenkin kanssa oli tiukkaa. Ajattelin että sisäkantti pitäis leikata kokonaan pois Mistä tulikin mieleen kenelleköhän kannattaisi viedä täällä Etelä-suomen/ Kymenlaakson alueella kaarien muokkaukseen? No sitten se "hiilikuitunen" LCI CSL takapaksi. Se istui oikein hyvin kerrankin ei mitään suurempaa ongelmaa. Ainoastaan takalasin luota kulmat on hiukan alempana kuin kylkipala. https://i.imgur.com/cnTbYYG.jpghttps://i.imgur.com/zWY62Qw.jpgTuokin näyttää kuvissa hurjemmalta kuin on. Ei sitä livenä huomaa. Maalaamo joutui kyllä tekee aika paljon hommia, jotta sisemmät valot, lukkopesä, ja rekisterikilven valot saatiin paikalleen. Lähinnä siksi että kaikki reunat mihin noita piti kiinnittää oli liian paksuja. Itse olen kyllä todella tyytyväinen lopputulokseen, kun saatiin sisempien valojen piuhat oikeaan järjestykseen ja led-vilkkujen polttimotesti pois, koska se aiheutti jatkuvasti bulb out herjan ja vilkut vilkku tupla nopeudella. Jotain kuviakin loppu tuloksesta. Ajatellut että kesällä joku ammattilainen voisi ottaa kuvia. Takana siis raapii lähes kokoajan töyssyissä, mutta oli se et15 parempi ratkaisu kuin et30. Ajattelin että kaaren sheivaus ja säätäis ne viimisetkin miinus cambberit lisää mitä jäljellä on jos on, ehkä jopa vanteesta muutama milli pois. | |
|
| |
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged Ma 18 Toukokuu 2015 - 14:32 | |
| Tuota noin.. Luin vanteista juttua ja olin jo kohtuu innoissaan, että tulee jotain hienoa mutta kun kuvat näin niin petyin niin perkeleesti Vitun japan racing. Ja en kyllä tuosta peräluukustakaan yhtään tykkää. Tässä kopassa olisi potentiaalia paljon parempaan. Korkeus on kyllä oikein hyvä, varsinkin edessä. Kiitti kun natsitat <3 Korkeus ois oikein hyvä jos ois static. Siihen mun plussat sit loppuikin. ee-2 | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged | |
| |
|
| |
| E90: BMW E90 CSL-tail/Bagged | |
|