Caddyn 4e-fen joutui ottamaan niin sanotusti öljynkulutus remonttiin, perus laakeri männänrengas setin lisäksi tarkoitus olisi päivitettää samalla muutakin. Laitetaan nyt tähän alkuun vaikka jonkinnäkönen speksi lista niin on itelläkin jossain ylhäällä.
-Alakertaan hommasin 4e-fte koneeseen tarkoitetut kiina H-profiili veivit
-Männät pysyi vakiona pikku muutoksin
-Kk laakerit ja runkolaakerit
-Männänrenkaat
-2jz venttilinjouset ja retainerit
-Kevyt porttaus kanteen (valupurseet pois)
-Kannen lasku ~0.6mm ja ~1 asteen kallistus pakopuolelle päin
-4-1 peltisarja
-900 cbr kaasarit
-Alu hihnapyörä ja uuden mallin vesipumppu kevyemmällä hihnapyörällä
jne jne... Älkää kysykö miksi
Kaikki osat tuli käytettyä osien pesukoneessa taisivat 3-4h siellä pyöriä ennenkuin kaikki karsta oli irronnut.
Orkkis kiertokanget on näissä prässätyllä tapilla niin mäntiin tein lukkorengas urat sekä tappeja lyhensin noin 4mm että sain H-profiili veivit sopimaan. Laakeri pinta-alahan näissä lisääntyi vaikka tappia joutui vähän lyhentämään.
Männät istutettuna kiertokankiin
Kiertokanget toimitettiin valmiiksi tasapainotettuna ja tämä tuli viellä itse tarkistettua kuten myös että reiät ovat toleransseissa, oli kiinanpoika osannut tehdä saman painoisia kappaleita ja oikean kokoisa reikiä.
Kansi pestynä puunattuna ja plaanattuna. Eli imupuolelta kannesta lähti 0.55mm siivu ja pakopuolelta vähän reilummin. Syynä tähän hyvin lähellä kannen tasopintaa olevat imuventtiilit niin pakopuolella on reilummin tavaraa mistä ottaa lastua. Summitracingin puristus laskurin mukaan ruttuja pitäs olla noin 10.3:1
Sitten tuli tehtyä japanilaisista autovideoista innostuneena kiihdytys suppilot noihin kaasareihin. Jossain gt corollassa tämän tyyliset kiihdytys suppilot dellorttojen kyljessä bongasin ja koin välitöntä tarvetta saada sellaset myös omaan autoon.
Alunperinhän tän tyyliset suppilot on valu osia ja nääkin olis terkotus viellä hitsata takapuolelta väleistään kiinni toisiinsa.
Sitten tämä sähkö helvetti pääsi taas leikkauspöydälle kun puoliakaan tästä ei enää tarvita kun ruisku ja myöskin toyotan mittaristo joka oli tarkoitus laittaa on poistunut kuvioista.
Suunnilleen kaikki tarpeellinen lukuunottamatta laturin ja startin piuhoja.
Johtosarja hahmoteltuna paikalleen tein toyotan sulakerasian sisään uuden simppelimmän sulake ja rele virityksen sekä johdot sai sukkaa päällensä. Ecu löysi myös paikkansa sulakerasian alta.
Konehuonetta olisi muutenkin johtojen ja letkujen osalta tarkoitus siistiä/järkevöittää.
Vaihdelaatikon ajattelin kanssa vetää mustaksi kuten lohko tuli jo maalattua.
Tästä lisää kunhan saan tiivistesarjaa odottavan koneen kasaan ja paikalleen