Noniin. Laitellaas tästä oma projektitopikki pystyyn.
Eli projektina on tuollainen Renault Clio B vm-99.
Auton ostin elokuussa 2005 Ruttutukusta. Vanha kolariauto oli jo sihen mennessä paljon kärsinyt ja nähnyt monen peltisepän vasaraa. Tällä hetkellä taitaa tehtaan alkuperäistä peltiä olla katto, joka sekin oiottu. Auto oli AVK:n myyntipalstalle päätynyt edellisen omistajan ajettua suht vauhdikkaasti pysähtyneen traktorin peräkärryn akselin alle. auto oli siis lyhentynyt reippaasti. Kuukauden verran siinä korttia odotellessa fikaislin autoa käyttökuntoon.
Clio on aina ollut ns, "normaalina" käyttöautona ilman mitän erikoista, kunnes 2010 tammikuussa sain neuvoteltua hyvän sopimuksen musikkilaitteista Ljudia Sound and Light firman kanssa. Auto hifisteltiin kunnolla ja edessä oli ensimmäinen kesä, jolloin autossa oli jotain "erikoista". .
jotain pientä infoa autosta;
Pellin alta löytyy (k-tec racingin palikoilla laitettu) -1.2 litrainen 16venttiilinen (alk.peräinen kansi 8v) -281 asteiset nokat -isot suuttimet -titaanikansi -ram air intake ilmanotto -Valmiit paikat eaton m45 remmiahtimelle Koneesta kiristelty vakio 54hevosesta karvan alta sataan heposeen.
Ulkoa löytyy -Lenso BSX Gold kiekot koossa 7 x 15 -Nakkeina Nankagn AS-1 165-45/15 -Weitec ultra GT tolpat ja typistellyt FK:n vieterit -Autoa pudoteltu vakioon nähden about 130mm -muokattu etupuskuri. (sumarit poistettu ja paikat sulateltu umpeen. Etusäleikkö poistettu)
Sisältä löytyy -Järeät musikikkilaitteet (Ljudia Sound And Lightin Esittelkyauto kaudelle 2011) -Auto on muutos katsastettu 2-paikkaiseksi
Luvassa -Koneesta vielä pikkuisen lisää tehoa irti -Kevyen vauhtipyörän kevennys entisestään -Kaikki mainosteippaukset poistetaan -Uusi väri pintaan (Nato Green) -Uudet penkit tallissa -ajatuksena tiputtaa vielä lisää
Tarkoituksena saada KalisCruisingiin mennessä maalattua ja fiksailtua! Täällä siis projektin etenemisestä lisää!!
muutamia kuvia tämän hetkisestä kokoonpanosta
Tältä Auto näytti kesällä 2010
Viimeinen muokkaaja, Larsss pvm La 26 Huhti 2014 - 22:56, muokattu 11 kertaa
jotenki noi subbarit tuol takakontissa ei oikee iske
Niiden on ilmeisesti tarkotus iskee ihan toisella tavalla.. !
Ei taida ljudian huippubassot iskeä sillä toisellakaan tavalla, ainakaan tuossa pöntössä jossa on noin hyvin viimeistelty refleksiputki. Auto tosin on nätti.
jotenki noi subbarit tuol takakontissa ei oikee iske
Niiden on ilmeisesti tarkotus iskee ihan toisella tavalla.. !
Ei taida ljudian huippubassot iskeä sillä toisellakaan tavalla, ainakaan tuossa pöntössä jossa on noin hyvin viimeistelty refleksiputki. Auto tosin on nätti.
Sanotaanko näin että ne kyllä iskee sen verran näppärästi, että tällä hetkellä repsottaa tuulilasin alareuna liimauksestaan. Ja subithan ei ole ne tavallisen X3M-sarjan subit vaan näissä on 2x2 ohmin kelat.. Refleksiputket vaihdetaan vielä lähitulevaisuudessa hitusen erilaisiin
kaikkiahan ei voi miellyttää, se on fakta, mutta tämä vuosi mennään vielä noilla Ljudian kamoilla koska sopimus loppuu tämän vuoden jälkeen. Ja ne subithan ei olleet tässä se pääasia ystävä hyvä
Viimeinen muokkaaja, Larsss pvm La 14 Toukokuu 2011 - 18:57, muokattu 1 kertaa
katsos perhana. Jäänyt sana välistä!! Eli siis titaanilla vahvistettu kansi kyseessä. K-Tecd Racingiltä briteistä sitä suosittelivat, sillä kestää kuulemma paremmin kuin tavallinen.. En sitten tiedä onko konkreettista hyötyä, mutta onneksi ei kallis ollut (Iso-Britannia, tuo Renaultien luvattu maa!!)
No nuista kuvista ei minua voi syyttää koska en itse ole niitä ottanut/muolkannut Mutta uskon kuitenkin että parempi tuo kun ei mitään. Laittelen kyllä parempia kuvia homman edetessä..
Ensi viikolla ois parin rutun oikominen ja merkkien/logojen poisto pelleistä. Sit pääseekin alottamaan pohjien tekemisen, ja näin ollen maalauksen. Mietintämyssy on päässä myös korin alaosan maalaaminen mustalla kivenisku maalilla. Eli siis pokkaus joka on nyt massattu ja maalattu korin väriseksi. Tuleekohan tällä ratkaisulla aivan hölmön näköinen, sillä vuntsin että näin auto näyttävää maavaraltaan korkeammalta kuin on oikeasti.. ja sitä en toisaalta halua
Tänään tulikin poisteltua jo osa nuista teipeistä. Sateen yllättäessä kuitenkin vielä jotain jäi paikalleen. Tallikin kyllä löytyy, tosin täynnä kaikenmaailman tavaraa niin ettei sekaan mahdu..
Briteistä tuli tilailtua hitusen kaikkea pientä mukavaa, kuten short shift gear lever, uusi jämäkämpi kytkin paketti ja kevyttäkin kevyempi vauhtipyörä (hyvästi rullausominaisuus)! Koneeseen tuli myös haettua Eatonin M45 ahdin. tosin varmaksi en sano, tuleeko vielä täksi kesäksi kiinni. Toivossa on kuitenkin hyvä elää!!
Sain myös aikaseks toimittaa kaverille mitat, jotta saan mieleiset lätyt joka kulmaan. Ongelmahan on se, että kun auto on vanha ruttutukun tuote, on apukuskin puolen takakaari "hitusen" erimuotoinen kuin kuskin puolella.. ja tästä johtuen joutuu väliaikaisesti tyytymään paksuudeltaan erilaisiin lättyihin takapäässä.
Myös koneremontti leijailee mielessä, ja se tuleekin tehtyä heti kun osat saapuvat briteistä. Täten koneesta olisi tarkoitus kutitella yli 100 kaakeroa ilman ahdinta.
Tulevat palikat kuullostaa kyllä hyvältä, ite en olis kyllä tollasta konetta alkanut virittelemään, mutta jos haluat kaikkein vaikeimman kautta tehdä niin eipä tuo haittaa, mut ei tosta loputtomasti tehoja saa irti.
nakke
Viestien lukumäärä : 324 Paikkakunta : lappeen Ranta
Mikä ihmeen pankki-automaatti tuolla puskurin sisällä on
mietin tiedätkö aivan samaa kun ensimmäisen kerran puskurin irroitin se on renaultin VAKIO syyläri (todella pieni sellainen) johon on lyöty jonkinlainen kerääjä ympärille. Piti jo silloin maalata kyseinen härpäke mustaksi mutta unohtui kaikessa kiireessä. Hakusessa on puskuriin myös jonkinlainen verkko.. mieluiten iso (paksu), muovinen hunajakenno-mallin verkko
nakke kirjoitti:
Sitä en ymmärrä miks maalaat auton? tuo vihreä on tosi hyvännäkönen
Maalipinta on todella huonossa kunnossa. Se ei haittaisi jos pinta olisi tasainen ja huonossa kuosissa, mutta kun edellinen omistaja on autoa maalaillut "vähän-siihen-suuntaan" ostetulla maalilla. Siellä täällä vaaleampia ja tummempi kohtia
weicco kirjoitti:
Oisko etulippa pois?
Tulevat palikat kuullostaa kyllä hyvältä, ite en olis kyllä tollasta konetta alkanut virittelemään, mutta jos haluat kaikkein vaikeimman kautta tehdä niin eipä tuo haittaa, mut ei tosta loputtomasti tehoja saa irti.
Etulerpake lähtee heti kun saan alustan jolla pystyn pudottamaan lisää alaspäin Ja koneen viritys johtuu siitä, että tuo 1.2 litranen on relklkun vakiokoneistä kestävin 2.0 litrasen sportin padan rinnalla. Lähinnä syynä on alakerta, joka on toteutettu viidellä runkolaakerilla kun taas esim 1.4-1.8 on tehty kolmella ja hauskahan se on kokeilla kuinka paljon tuosta irti saa
hauskahan se on kokeilla kuinka paljon tuosta irti saa
Onks sulla mitää havaintoo mitä tollasesta koneesta on vaparina saatu irti? On se kyl kiva ku joku jaksaa pikkukoneitaki viritellä.
Olin s.postilla yhteydessä tuonne K-Tec Racingille kun sieltä ekoja palikoita tilailin tuohon ekaan koneversioon, niin sanoivat että vakio alakerrala koneesta saa revittyä Vaparina päälle 130kaakeroa. Vääntöjähän koneeseen ei juuri tule, sillä kyseessä aika pitkälti kierroskone.. mutta eihän se haittaa
BeeSorsa kirjoitti:
Larsss kirjoitti:
-Uusi väri pintaan (Nato Green)
Loistava värivalinta! Jollain kierolla tavalla sympaattinen pikkukinneri ja härski väri toimii kuin munuainen
Kiitos! Jotenkin koen tuon Nato Greenin viehättävänä värinä ja uskon sen sopivan cliuun kyllä mainiosti. Ainakin poloseen istuu mallikkaasti!!
sasu
Viestien lukumäärä : 1712 Paikkakunta : Tuusula Muut : e30 m50
e36 328
Joo tosiaan kiva et moottoreitaki joku laittelee, mut mielummin survoisin ton viri 1.2:sen vaikka twingoon kun clioo saa kuitenki tehokkaillaki koneil. Mukava nähdä et muitaki ku saksalaisia merkkei rakennellaa enempi itseäni miellyttävällä tyylisuunnalla.
Tänään tuli revittyä sitten nuo Loput teipit autosta pois ja tehtyä koemaalaus vanhaan takapuskurin pätkään. Sain myös aikaiseksi ottaa kuvan tuosta maalauksen syystä. Eli autoa on edellisen omistajan toimesta maalailtu sieltä täältä ja tuloksena pahasti hilseillyt lakkapinta.
Oikea takakulma, takavalon etupuolelta. Kuvassa näkyy myös auton AINOA ruostekohta
Tässä nopeasti vetästy koemaalaus.. ruiskun suutin hitusen roiski koska oli tippunut kaapista latttialle ja täten kärki hitusen taipunut
Ja jottei homma menis liian vakavaks niin laitetaan tähän vielä video talvilelusta, jonka muutama vuosi sitten vittupäissäni askartelin
tuo on lievässä humalatilassa hitsailtu "rakkori" siinä on Wartburgin 1300cc 2-tahti pata ja laatikko. Neljä vaihdetta eteen + pakki. Kulkee kun synti ja helvetin vaarallinen vehje ajaa! jäykkä taka-akseli ja jousitusta on se mitä renkaat periksi antaa kuitenkin kaikki 53 hevosta on suht reippaasti tuommoseen vehkeeseen jonka perän jaksaa yksin nostaa ilmaan
E: Cliosta ois kiva repiä kaikki extra paino pois ja lisää hevosia koneesta
tosin ei taida onnistua kun alkuviestissä jo luki: -Järeät musikikkilaitteet (Ljudia Sound And Lightin Esittelyauto kaudelle 2011)
Kiitos!
Kyllä tuota painon pudotusta on vuntsittu.. PALJON! ja kesälle 2012 on jo sunnitelmia tämän osalta pellin alunenkin muutetaan sellaiseen puhaltavaan versioon tällöin
Tuossa eiliseltä pieni pätkä videoo niin näkee miltä tuo kampe näyttää kun lyllertää eteenpäin. Suuri kiitos puhelimen mikin laadulle! se on aina yhtä mukavaa kun ei kohise <3
Nyt on irroteltu kaikki listat ja mustat osat autosta ja pyöräytettyä niihin uusi väri pintaan. Huomenna alkaa tuo takaluukun silittäminen ja tinaileminen!
mietin myös autoon pieniä detaileja samalla kultasävyllä kuin vanteissa ja päädyin Kynäilemaan pikkuruiskulla väriä listojen mallilätkiin. pikku virheet vielä huomenna korjaillaan.
lipukoha tämä rakkine lauantai-iltana/yönä jyväskylässä kauppakatua pitki??? istuin ite taksitolpalla ja oli lähellä että ei lentäny mäkin burgerit naamalle ku rupes muna väpättämää eli siis hyvältä näytti livenäkii
lipukoha tämä rakkine lauantai-iltana/yönä jyväskylässä kauppakatua pitki??? istuin ite taksitolpalla ja oli lähellä että ei lentäny mäkin burgerit naamalle ku rupes muna väpättämää eli siis hyvältä näytti livenäkii
No kyllähän sitä tuli oltua liikenteessä, kun oli tuo yläkaupungin yö niin ihmisiä oli suht mukavasti ulkosalla
Päivät vaan menee kovaa vauhtia ja hommatkin etenee suht kivasti. Tai eteni viime perjantaihin asti. Kirurgi puukotti vähän tuota mahalaukkua ja sen takia joutunut olemaan kotona möllöttämässä..
Mutta joka tapauksessa! Näppylän pohjat alkaa olemaan valmiit ja vikonloppuna pääsee jo maalaushommiin! vihdoin ja viimein! Takaluukusta on nyt poistettu kaikki "turhat" 4mm reiät joita tuli merkkien poiston yhteydessä 7 kappaletta. Tuli tehtyä homma ihan kunnolla ja hitsailtua takapouolelle laput ja sitten etupuolelta kiinni hitsaten.
Autohan oli täynnä pientä ruttua ja ropellia siellä täällä, koska on vanha AVK:n auto, jossa alkuperäistä (ruttaamatonta) peltiä on enää katto. Kyljet ja linjat on saatu nyt suoriksi ja kaikki pienimmätkin luttuset ja kärhämät poistettu
Tli myös postiin tummat kalvot etuvaloihin. Tähän tietoon autosta tulee suht tummanpuhuva. Puolikiiltävä väri ja siihen lisäksi tummat etu ja takavalot. Katsotaan miltä alkaa näppylä näyttämään!