| Ilmajousitus | |
|
+92Sampp4- Konst_ golffari lat3 Quikka reQQ Joker Jylha albanzo SroTku Zoml Mro kikarikoiso Volver Friman tuomassd BadBrains Halli villevo TomVi jjjkkk Mualari Villeee mikajoo allu_ tombbis makkone123 pazi88 MasterRuben aajii 330Driver Mmake Venku villenieminennn joppe muska_25 Tapsu HH -92- Osmis epe94 kimu Miku85 Ju$e VWeeti Masuli Juhiziquita Bandiitto Hanska vector alkku_ MixuJoo smuige Miksu MB Simooo jorgg@ tSiäni Jok3la P. Lanttola jmo LarryL |777| SJJ rolss Juipp1 Cornelius sdracing G.T.S epk lucifer Pyrde Turisti Ceisari EMSIVU Bäkström niklas89 joumään Grontti jAuuso Wobbler ViBE anttil weicco Olse savela m4kk3 vildur Neuni samsa Scaleo1 jusni Jannuz Sami J. 96 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 12 Joulu 2015 - 11:31 | |
| Voi laittaa kyljelleen, kiinnikkeet saa käännettyä. Öljytön kompressori niin ei väliä miten päin se on. Mulla oli koko viime kesän kyljellään. | |
|
| |
Zoml
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Tampere Muut : VW Santana -83
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 12 Joulu 2015 - 22:11 | |
| Ehkä hiukan tyhmiä kysymyksiä: mihin kaikkiin väleihin takaiskuventtiilit kannattaa laittaa? Kompuran ja tankin väliin ainakin? Entäs tankin ja venttiiliblokin? Vedenerottimet samoihin väleihin, onko toinen turha? Onko järjestyksellä väliä, eli kumpi ensin: takaisku vai vedenerotin?
Lisäksi: oonko ymmärtänyt oikein, että Autopilot V2 ei tarvitse erillistä painekytkintä? | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 12 Joulu 2015 - 23:18 | |
| Aitopilot V2 ei tarvi painekytkintä, voit valita ohjaimesta max paineen väliltä 150-175psi. Siinä APV2 johtosarjassa on erillinen rele mikä kiinnitetään sitten johonkin. Airliftin mukaan ennen apv2 blokkia pitää olla vedenerotin, ja se tulee sarjan mukana. Mulla ei oo se käytössä vaan smc erottimia 2kpl. Ei siitä ennen blokkia olevasta mitään vettä ole tullut kuitenkaan.. Venablokin ja säiliön väliin ei tarvitse takaiskua. Järjestys mulla näin: kompura, smc takaisku, vedenerotin, säiliö, vedenerotin, apv2 blokki. Ei ongelmia toistaseks, mut kunnon pakkaset näyttää.. Edit: niin ja takaisku heti kompuran jälkeen eli on väliä järjestyksellä. | |
|
| |
Zoml
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Tampere Muut : VW Santana -83
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 13 Joulu 2015 - 10:25 | |
| Kiitän! Varmaan tulee kahella erottimella laitettua talvikäyttöä ajatellen.. E: tilasin kasan liittimiä ja smc:n takaiskun ja erottimen, otetaan nyt alkuun yhdellä erottimella kuitenkin. Enää puuttuu tolpat ja ite Autopilotti.
Viimeinen muokkaaja, Zoml pvm Ke 16 Joulu 2015 - 22:51, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 13 Joulu 2015 - 13:29 | |
| Itellä ei oo vedenerotinta ennen apv2 blokkia, eikä ole onkelmia ollut. Talvea ajatellen kannattaa tosiaan satsata siihen kunnon takaiskuventtiiliin, eli hommata tuo smc järeä takaisku tai joku muu järeä, nii ei tule ongelmia sen suhteen.
Vittu että menee järki noihin airliftin performance etutolppien yläpäihin.. Parin kuukauden aikana kiristänyt pari kertaa yläpäät ja nyt kerkes vajaa kaks viikkoo olemaa ja taas alko kolkottamaan..
| |
|
| |
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 13 Joulu 2015 - 14:12 | |
| Juu smc:n takaisku on kyllä aika pakollinen, mulla jäätyi viairin oma jo nollakeleillä. Nyt smc:n takaisku paikoillaan, eikä mitään ongelmia. | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 13 Joulu 2015 - 15:46 | |
| - Ceisari kirjoitti:
- Vittu että menee järki noihin airliftin performance etutolppien yläpäihin.. Parin kuukauden aikana kiristänyt pari kertaa yläpäät ja nyt kerkes vajaa kaks viikkoo olemaa ja taas alko kolkottamaan..
Onko niissä juuri ne ohuet muoviliukulaakerit? Ne on kulahtaneet, ei kiristely enää auta. Siihen voi olla lääke luvassa jossakin kohtaa... Pitäis yhdet protot tehä. | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 13 Joulu 2015 - 15:55 | |
| Kyllä voi E:mitä vittua mä oikeen kirjottelen älkää välittäkö, väärä Topic | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 14 Joulu 2015 - 22:57 | |
| - jjjkkk kirjoitti:
- Ceisari kirjoitti:
- Vittu että menee järki noihin airliftin performance etutolppien yläpäihin.. Parin kuukauden aikana kiristänyt pari kertaa yläpäät ja nyt kerkes vajaa kaks viikkoo olemaa ja taas alko kolkottamaan..
Onko niissä juuri ne ohuet muoviliukulaakerit? Ne on kulahtaneet, ei kiristely enää auta. Siihen voi olla lääke luvassa jossakin kohtaa... Pitäis yhdet protot tehä. Eikös niissä ei säädettävissä slam sarjan tolpissa ole jotkut liuku laakerit, joita on hajoillu enemmänkin. Vai millä nimellä noita säädettävien yläpäiden laakereira kutsustaan? Mulla on noi säädettävät yläpäät ja googlesta kaivelemalla löytyy jonkin verran tietoa, että on muillakin löystynyt noita yläpäitä. En vaa nyt ymmärrä oikein mistä johtuu moinen löystyminen. Uudet pakasta vedetyt tolpat kesti about vajaa 2000km että molemmilta puolilta löystyi yläpäät. Kiristelin yläpäät ja laitoin lukitettakin oikein kunnolla ja tuhannen kilometria ajoa ja taas löysty yläpäät. Jälleen ne kiristelin pari viikkoa sitten ja taas on alkanu hiukan kuulumaan kolkotusta, että on taas väljää tullut.. 50psi mulla on painetta näin talvi aikaan tolpissa kun ajelen. Olen myös miettiny, että kiristänkö ne jotenkin väärin? Paitsi että alkuunsa ne oli airliftin kiristämät joten se eka löystymine ei voi minusta johtua.. Oliskohan molemmat yläpään laakerit paskana ja se sen takia kahnaa ne pultit löysälle? | |
|
| |
any1
Viestien lukumäärä : 338 Paikkakunta : Oulu Muut : A1
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 15 Joulu 2015 - 15:13 | |
| | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 15 Joulu 2015 - 16:03 | |
|
Viimeinen muokkaaja, Ceisari pvm Ke 16 Joulu 2015 - 5:25, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 15 Joulu 2015 - 19:15 | |
| | |
|
| |
any1
Viestien lukumäärä : 338 Paikkakunta : Oulu Muut : A1
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 15 Joulu 2015 - 20:44 | |
| My bad. En lukenu nii tarkkaa notta ois hoksannu että oli pelkästää b8 ongelma | |
|
| |
jorgg@
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : hollola
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 15 Joulu 2015 - 20:58 | |
| Pistetääs oma lusikka soppaan. Tiukat mittaukset osoittaneet että Juniksen perään saisi juuri ja juuri mahdutettua ss5 palkeet. Oisko kenelläkään tullut vastaan halkaisijaltaan pienempiä kuin ss5(5,5tuumaa). Mutta rullapalkeet ei mahdu kasaan painetun pituutensa puolesta, ei millään. Kasaan painettua korkeutta saa olla maksimissaan +25mm enemmän kuin ss5(2,7tuumaa).
| |
|
| |
Turisti
Viestien lukumäärä : 1
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 15 Joulu 2015 - 23:22 | |
| | |
|
| |
jorgg@
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : hollola
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 16 Joulu 2015 - 21:26 | |
| Ok kiitos vinkistä. Tänään kävin hakemassa siunauksen konttorilta ilmajousituksen rakenne ratkaisuille yms niin katsuri sanoi että palkeet pitää olla suunniteltu autoon ja mainitsi ilmajousien nimenomaisen käyttötarkoituksen, eli alustan jousitukseen suunnitellut käy. Eli niillä mennään. Ei ole löytynyt hoikempia kuin ss5 niin varmaan ne joutuu tilaamaan ja raivata rälläkällä tilaa palkeille. | |
|
| |
Ju$e
Viestien lukumäärä : 154 Paikkakunta : Rovaniemi Muut : DR650 smoto
IQ600rr
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 3 Tammi 2016 - 19:18 | |
| Tere, sattusko kellään olemaan kuvia ns. "Bag over coil" ratkasusta? Bcracingin v1 tolppa ja autona e39 baijeri. Käytettynä ostin alustan ja meinasin jos rakentas ilmat sen ympärille, jotkuhan vissiin täälläkin niitä tehny? E: otin silmän käteen ja tutkailin asiaa periaatteessa vaan lautaset kumpaanki päähän säkkiä ja thats it? | |
|
| |
lucifer
Viestien lukumäärä : 8
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 5 Tammi 2016 - 20:12 | |
| Mitäs sanoo raati, onko tälläinen D2 mistään kotoisin? Eikö noi D2 iskarit kuitenkin ole suht laadukkaita? ebay.uk sellerD2 homepageLähinnä toi Basic kit kiinnostais. | |
|
| |
Pyrde
Viestien lukumäärä : 149 Paikkakunta : Pirkkala Muut : Suzuki PV -85
KTM 990 Adv Dakar -11
Harley FXBB -18
Harley FXR -94
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 7 Tammi 2016 - 15:50 | |
| Itellä oli mk4 Golf GTi:ssä D2:n pussisetti, ei moitittavaa ollu. Puoli talvee ja kesän oli alla ja hyvin rokkas. Magneettiventtiilit laitoin alkuperästen tilalle ja teräspunosletkun pätkät pussien päähän nii tuli vähän fiksumpi. | |
|
| |
lucifer
Viestien lukumäärä : 8
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 11 Tammi 2016 - 21:30 | |
| Entä tekeekö noilla säädöillä mitään pussialustassa? Vai meneekö hiposteluks? Sit jos joku vielä suomentaisi mitä eroa...tai siis kumpi parempi näistä hinnat alkaen seteistä on: D2G.A.S V1Tuosta G.A.S :ista verrokki olis tuo Level1 (V1). Ainakin sen eron tajusin että D2 tankki on 19l kun G.A.Sissa se on 11,5l --> kumpi parempi, onko toisessa kompura huonompi? D2 sulakkeet on 100A, G.A.S 40A.. eihän näistä maallikko tajua joten piiikku helppi olis poikaa | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Tammi 2016 - 17:13 | |
| Oottekos käyttäny jotai jäänesto ainetta ilmajärjestelmässä. Mulla on meinannu vähä olla ongelmia tuon autopilotin venttiili paketin kanssa. Sen verran on varmaa kondensoitunu vettä venttiileihin että kovalla pakkasella kondensoitunu vesi ilmeisesti jäätyy ja avaa venttiiliä..
Otin nyt muutamaks päiväks sisälle koko systeemin kuivumaan ja samalla sinne vois laittaa jotain jäänesto ainetta kun sen laittelee takas vai mitenkä kannattais? | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Tammi 2016 - 17:28 | |
| mun mielestä siihen kannattais kuivain laittaa johonkin, silleen ne oem ratkaisut on tehty eikä oo ongelmia, ei tarvii mitään kikkailla sitten. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Tammi 2016 - 18:01 | |
| No joo tottahan tuo. En tiiä miks ei tullu ajatelleeks tuota asiaa kun töissäkin kuivaimia käytetää pneumatiikka vehkeissä. Vois metsästää jostain sopivan kuivaimen ja laittaa säiliön ja venttiili paketin väliin.
Onko täällä kukaa laitellu kuivaimia? | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Tammi 2016 - 18:03 | |
| laita sellainen "huoltovapaa" kuivain missä rakeet sisäl, eiks noi pneumatiikka vehkeet oo mallia joudut ite tyhjentää väliajoin ? osa ainakin, kai niitäkin erilaisia löytyy. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Tammi 2016 - 23:13 | |
| Joo noita rakeellisia saattas töistäkin löytää..
Ja ilmeisesti tässä mun tapauksessa se kuivain kannattaa tosiaan laittaa säiliön ja venttiili paketin väliin? Eikö muilla oo ollu venttiilien jäätymis ongelmia? Tuoas autopilotissa kaikki on niin pienessä tilassa, että ei ihmekkään jos vähä meinää pakkanen tehä kepposia. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Tammi 2016 - 23:19 | |
| Ei mitään ongelmia täällä ja ihan päivittäisessä käytössä auto. Autopilot täälläkin, normaalissa pystyasennossa ja sijaitsee takaluukun sivulokerossa lähes ulkopellissä kiinni. Onko sulla edes vedenerotinta säiliön ja blokin välissä? | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Tammi 2016 - 23:34 | |
| Täällä on pientä jäätymistä havaittavissa, mut huomen ois tarkoitus purkaa hiukan linjoja ja kuivatella koska oletan et kosteutta kertynyt tuonne. Autohan kun ei ihan päivittäisessä ajossa ole ja tupla kompurat huutaa aina kun tulee kotiin niin sieltä sitä sit varmaan jonkin verran kertynyt ja jäätynyt säiliön pohjaan jossa myös tuo ilman sisään tulo. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 19 Tammi 2016 - 8:12 | |
| Ei oo vedenerotinta ennen blokkia vaikka ohje taitaa sanoakkin, että siihen väliin pitäs laittaa. Vwvortexin sivuilta kattelin joskus testin missä oli testattu veden kertymistä ennen blokkia ja sitten sillein että erotin oli kompuran ja säiliön välissä. Ennen blokkia erottimeen ei ollu kertyny mitään, mutta säiliön ja kompuran väliin sitä aina vähän kerty. Ei mullakaa mitää ongelmia ole ollu enne kun noi -30 pakkaset tuli.. Pitäs vaa saada toimimaan se niilläkin keleilla kun on ainut auto..
Täytyy nyt miettiä laittaisko ennen blokkia sen kuivaimen vai toisen vedenerottimen..
| |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 19 Tammi 2016 - 9:06 | |
| Noissa oem ratkaisuissa kuivain on kompuran kyljessä kiinni. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 19 Tammi 2016 - 13:12 | |
| Nii mä vähä lueskelin netistä, että sellainen ratkaisu on niissä, mutta vois olla kyllä aika hyvä varmistus kun laittais kuivaimen säiliön ja venttiili blokin väliin. Säiliöön mulla ei oo kertyny vettä ollenkaan tähän mennessä tai voi toki ihan hiukan olla, mutta on haihtunu pois. Kuivain vaan nappais hyvin kosteuden pois säiliöstä lähtevästä ilmasta. Pitää mietiskellä tai sit vaan tähä hätää hakee toinen vedenerotin.. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Ilmajousitus | |
| |
|
| |
| Ilmajousitus | |
|