| Ilmajousitus | |
|
+92Sampp4- Konst_ golffari lat3 Quikka reQQ Joker Jylha albanzo SroTku Zoml Mro kikarikoiso Volver Friman tuomassd BadBrains Halli villevo TomVi jjjkkk Mualari Villeee mikajoo allu_ tombbis makkone123 pazi88 MasterRuben aajii 330Driver Mmake Venku villenieminennn joppe muska_25 Tapsu HH -92- Osmis epe94 kimu Miku85 Ju$e VWeeti Masuli Juhiziquita Bandiitto Hanska vector alkku_ MixuJoo smuige Miksu MB Simooo jorgg@ tSiäni Jok3la P. Lanttola jmo LarryL |777| SJJ rolss Juipp1 Cornelius sdracing G.T.S epk lucifer Pyrde Turisti Ceisari EMSIVU Bäkström niklas89 joumään Grontti jAuuso Wobbler ViBE anttil weicco Olse savela m4kk3 vildur Neuni samsa Scaleo1 jusni Jannuz Sami J. 96 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 4 Toukokuu 2016 - 14:33 | |
| Ei ole itsellä ollut eli muuta en voi sanoa, mutta kuulopuheilla auto tapaa jäädä niillä vähän liian ylös eli se kannattaa ainakin selvittää, että ovat tarpeeksi lyhyet. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 4 Toukokuu 2016 - 22:58 | |
| Joo korkeelle jää. Omassa tapauksessa etupää noin 5cm liian ylhäällä eli AIVAN toivotonta. Oli staticcina alempana, kun ta technix pussit tyhjänä. Takapäässä sen sijaan laitoin lyhyet iskarit ja käytin ta palkeita, hyvin pelitti pari kesää kunnes myin pois. Ja alustahan oli vitoskorisen. Tästä ilmajousitouhusta on muutenkin jäänyt käteen lähinnä se, että halvalla ei saa hyvää. Alkaa vaan vituttamaan ja lopulta on ostettava ne hyvät (kalliimmat) osat kuitenkin. Samaa on sanoneet kaikki muutkin kun tätä topiccia selailee. Edit: löytyy edelleen vitoskoriseen ta-technix ilmajousien tuv laput pdf:nä jos tarvetta jollain. Lapuissa oli ainakin golf/passat/touran/octavia/a3. | |
|
| |
P. Lanttola
Viestien lukumäärä : 135
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 5 Toukokuu 2016 - 11:12 | |
| Se noissa houkuttelisi kun saa hyväksyntälaput mukana.
Esittelyvideolla ainakin tippuu kohtuu alas, ainakin riittäisi mulle ja TA-Technicsiltä saadun tiedon mukaan showkäyttöä varten saa vielä alemmaksikin, tarkoittaa ilmeisesti että pohjaanlyöntikumeja muokkaamalla tai poistamalla ne. | |
|
| |
tSiäni
Viestien lukumäärä : 24 Paikkakunta : Hämeenlinna
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 18 Toukokuu 2016 - 16:40 | |
| Pitäiskö toi avs7 kapula jotenkin asentaa releen kautta vai pistinkö loput maa,virta, heräte vaan omille paikoillensa.. Tuo harmaa piuha tais olla kauko-ohjaukseen? Käytettynä ostettu joten johdot napsastu vaan poikki ja ohjeet uupuu | |
|
| |
BadBrains
Viestien lukumäärä : 158 Paikkakunta : 013 Muut : Polkupyö rä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 18 Toukokuu 2016 - 22:19 | |
| Ei tarvitse. 10A sulakkeen taakse plussa ja loput mankuille. Googlella löytyy kyllä mitkä värit millekkin venttiilille. | |
|
| |
aajii
Viestien lukumäärä : 253 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 29 Toukokuu 2016 - 16:25 | |
| Pystyykö joku katsomaan SS-5 palkeen korkeutta noin 35-50psi paineilla? (ajopaineilla) Toki korkeus ja paineet ovat auto/järjestelmäkohtaiset joten siitä ei tarvitse välittää.
Ahdasta meinaa olla joten jos saisi edes hieman suuntaa pystynkö tekemään palkeelle korkeamman "koropalan".
Auton merkistä plussaa: pystyn katsomaan akselipainot ja vertaamaan omaan. | |
|
| |
BadBrains
Viestien lukumäärä : 158 Paikkakunta : 013 Muut : Polkupyö rä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 31 Toukokuu 2016 - 20:36 | |
| Vielä magneettivenoihin liittyen. Pari venttiiliä tekee välillä sellaista että jumii hetkeksi auki. Eli napista kun laskee irti niin venttiili ei naksahda heti takaisin, vaan jää välillä pitkäksikin aikaa auki. Yleensä auttaa kun saman palkeen toista venaa käyttää auki, niin silloin sulkeutuu.
Ei ole mitään vaikutusta onko systeemissä painetta vai ei. Napit mitattu, toimii normaalisti, eli ei ole sähköissä ongelma. Myös käämit vaihdettu päikseen ja niissä ei vikaa. Venttiilit myös purettu ja putsattu ja männät rasvattu ohuesti ilman mitään vaikutusta. Kalvot ja jouset näytti ehjältä. Venttiilin mäntäkin liikkuu minun mielestä ihan vapaasti.
Ostanko seuraavaksi uudet venttiilit vai mitä tehdään? | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 1 Kesä 2016 - 1:03 | |
| Onko ne tehneet aina tuota vai vika ilmennyt jossain vaiheessa? | |
|
| |
BadBrains
Viestien lukumäärä : 158 Paikkakunta : 013 Muut : Polkupyö rä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 1 Kesä 2016 - 22:59 | |
| - Volver kirjoitti:
- Onko ne tehneet aina tuota vai vika ilmennyt jossain vaiheessa?
Jaa vaikea sanoa, mun mielestä ei. Käytetty setti siis ja ensimmäisillä testauksilla kaikki muistaakseni toimi... Ja esim. tänään toinen viallinen venttiili taas toimi aivan normaalisti. | |
|
| |
jorgg@
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : hollola
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 5 Kesä 2016 - 9:45 | |
| Mulla tekee tuota ihan samaa. Mutta tekee sen vain silloin kun jouset on tyhjät ja tankissa täydet paineet. Jää röpeltämään kohtuu häiritsevästikkin, joskus ihan tyyliin 10sek röpeltää eikä mikään nappien painelu auta mihinkään. Minkä merkkiset venttiilit sulla on? Tässä kevyt tyylinäyte, tässä todella pieni jumitus mutta ideasta pääsee kiinni. Tuossakin on ilmeisesti ollut tankissa matalat paineet kun kompura lähtee heti päälle kun nostan etupäätä ylös.. https://onedrive.live.com/redir?resid=FB79733D9187B77B!836&authkey=!AM4W-f8a_RtHcYs&ithint=video%2cMOV | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 11 Kesä 2016 - 1:13 | |
| Paikkaa muutoskatsastukseen Turusta? Kokemuksia? | |
|
| |
BadBrains
Viestien lukumäärä : 158 Paikkakunta : 013 Muut : Polkupyö rä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 11 Kesä 2016 - 1:15 | |
| Venttiilien merkkiä en tiedä, kun niissä ei ole mitään merkintöjä. | |
|
| |
Simooo
Viestien lukumäärä : 157 Paikkakunta : Siilinjärvi Muut : EX Jetta mk2
EX Audi a6 2.5tdi
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 11 Kesä 2016 - 17:37 | |
| Onko kellään kokemuksia tuosta Tuv lapuilla olevasta Ta technix ilmajousi paketista mitä lowtoysilta saatavilla? onko ihan kuraa? Kysyn siis omakohtaista kokemusta enkä kuulopuheita. Hinta 1800 ja rapiat. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 11 Kesä 2016 - 21:44 | |
| Jää liian korkeaksi. Ja muutenkin tolpat on halvemman tuntuiset mitä tuolla rahalla odottaisi. | |
|
| |
smuige
Viestien lukumäärä : 80 Paikkakunta : Pargas
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 16 Kesä 2016 - 11:58 | |
| | |
|
| |
Miksu MB
Viestien lukumäärä : 151 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 16 Kesä 2016 - 13:57 | |
| - smuige kirjoitti:
- Kohdasta 10 löytyy trafi uunituore tulkintaohje 2.0 kevyen kaluston muutoskatsastukseen. Jousitusmuutokset äkkiseltään järkevän oloiset. Tuolla siis trafin ohje katsureille mitä pitää/voi vaatia.
Noihan vaikuttaa tosi järkeviltä myös sellasten autojen osalta joihin ei myydä suoraan sopivia ilmasarjoja. Ainoastaan selvitykset kantavuudesta ja asialliset kiinnitykset. Vois sanoa, että on jopa melko lepsut määräykset noista iskareista. Tuon mukaan perus manuaalinen 2 piirinen ohjaus ei ilmeisesti enää käy, mikäli akselit on erikseen säädettävissä? | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 28 Kesä 2016 - 20:34 | |
| Nyt tulee vähän erikoinen kysymys..
Miten voi rakentaa mahdollisimman pehmeän ilmajousituksen? Vakioiskarit ja korkeat jalat palkeille, jotta tarvitaan pieni paine (pehmeä) auton nostoon?
Edit: ja ei oo tarkoitus saada autoa länään tällä kertaa | |
|
| |
allu_
Viestien lukumäärä : 890 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 29 Kesä 2016 - 22:46 | |
| Hommaa säädettävät iskarit ja mahdollisimman löysälle säätö...? | |
|
| |
anttil
Viestien lukumäärä : 79 Paikkakunta : Lieto
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 30 Kesä 2016 - 9:07 | |
| Omassa GAS ilmasarjassa edessä säädettävät iskarit . Jos säätää ns löysemmälle pompottaa sitten koko autoa. Tosin varmaan noissa iskareissa vain paluu vaimennuksen säätö. | |
|
| |
smuige
Viestien lukumäärä : 80 Paikkakunta : Pargas
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 30 Kesä 2016 - 12:58 | |
| Jos mukavan/löysän ilma-alustan haluaa niin kannattais varmaan mahdollisimman suuritilavuuksinen palje laittaa. 2-3 palkeinen makkarapussi tms. mahdollisimman pitkällä joustovaralla ja joku hyvälaatuinen iskari. Suuri palje sen takia jotta mahdollisimman suuri kantavuus mahdollisimman pienellä paineella jolloin pehmeä kyyti. | |
|
| |
Halli
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Heinola/Vantaa
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 30 Kesä 2016 - 13:21 | |
| PK seudulle saa ehdotella puljuja jossa saa Airliftin otteeseen. Näitä pussitettuja alkaa kuitenkin sen verran olemaan | |
|
| |
P. Lanttola
Viestien lukumäärä : 135
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 30 Kesä 2016 - 13:45 | |
| - smuige kirjoitti:
- Jos mukavan/löysän ilma-alustan haluaa niin kannattais varmaan mahdollisimman suuritilavuuksinen palje laittaa. 2-3 palkeinen makkarapussi tms. mahdollisimman pitkällä joustovaralla ja joku hyvälaatuinen iskari. Suuri palje sen takia jotta mahdollisimman suuri kantavuus mahdollisimman pienellä paineella jolloin pehmeä kyyti.
Mäkin sanoisin että löysät iskarit ei ole mikään oikotie onneen. Itse ainakin järkeilisin että mahdollisimman korkea pussi olisi sellainen tekijä joka mahdollistaa pitkät joustovarat ja pehmeän kyydin. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 30 Kesä 2016 - 14:17 | |
| Kiitos vastauksista. Iskarien kautta en uskonut että saa toivotun kyydin aikaan, mutta tosiaan joku 3-palkeinen pussi voisi olla ok. Pitääpä kysyä tomilta, millaista löytyisi. | |
|
| |
HH -92-
Viestien lukumäärä : 192 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 8 Heinä 2016 - 9:36 | |
| Olikos täällä jollai ratksua siihen kun 0 paineista nostaa paineet 40 psi nii tulee sopiva ajokorkeus, mutta ku rupee tiputtelee vaikkapa 100 psi alaspäi nii ton 40 psi kohdalla auto onki reilusti korkeempi?? Palkeina siis takana ss-5 ja edessä aero sport.
Toisena ongelmana on takapäässä heittoa vajaa 20psi kun samassa korossa ja saa säädellä paineita joka päivä.... Eilen esim säädin paineita ja tänä aamuna kun iski paineet sisään vasen takapää jäi sukeltaa ja oikee takapää nous 4cm ylemmäs. Ohjauksena v2... Ilma letkuissa tuskin on 10cm enempää heittoa pituudessa. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 8 Heinä 2016 - 17:23 | |
| Ekaan ongelmaan oma ratkasu on se, että nostan auton aina preset 1:seen (70-70-55-55) ja lasken sitten ajokorkeuteen (52-52-38-38). Tosi hyvin ollut ajokorkeus samalla tasalla.
Takapään ongelmasta en osaa sanoa mitään kun en tunne mersun alustaa sen enempää. | |
|
| |
anttil
Viestien lukumäärä : 79 Paikkakunta : Lieto
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 8 Heinä 2016 - 19:26 | |
| Ihan samaa mulla on napilla ylös magneettiventiileillä. Takana nostaa paineet esim 4 bar ja ei nouse ala asennosta kuin 1cm lisää painetta ja silti 4 bar mittarissa ja sit tiputtaa alaspäin tarvittavat. Edessä ei tuota ollenkaan joten luulen että johtuu pussin rakenteesta. | |
|
| |
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 12 Heinä 2016 - 18:31 | |
| Samanlailla teen itsekkin, kuin Volver tuossa ylempänä jo sanoi. Aikani ihmettelin ja tappelin asian kanssa, mutta empä muuta keksinyt kuin tuon. | |
|
| |
HH -92-
Viestien lukumäärä : 192 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 12 Heinä 2016 - 19:01 | |
| Tähän asti oon samallailla tehny ja ajattelin kysäistä ennen kuin luovutan asian suhteen. Nyt vaan pitää sit selvitellä tuo takapään jopa 26psi ero... | |
|
| |
Zoml
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Tampere Muut : VW Santana -83
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Heinä 2016 - 9:57 | |
| Kellään kokemuksia Airliftin McPherson-tolppien purkamisesta? POhjaanlyöntikumia sais lyhentää, eikä ennen oo tämmösiä tullu auottua.. | |
|
| |
alkku_
Viestien lukumäärä : 312 Paikkakunta : Nådendal
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Heinä 2016 - 21:48 | |
| Onkos ihmisillä kokemusta näistä: Airmaxxx hyvin kohtuullinen hinta houkuttaa... Toinen kyssäri: nopea ja epämukava ilmajousitus, mitä tarvitaan? Puolen tuuman linjat, isot venttiilit, iso säiliö? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Ilmajousitus | |
| |
|
| |
| Ilmajousitus | |
|