Terve!
Rupesi tuo edellinen topicci olemaan tästä autosta sen verta epäsiisti, että päätin kirjoittaa sen uudelleen. Pyritään tästä tekemään nyt sitten huomattavasti parempi.
Päähenkilönä tässä esittelyssä toimii steel grey c-sarjan 220cdi farmari mersu vuosimallia 2010 avantgarden varustelulla. Marraskuussa 2014, eli ostohetkenä, autossa oli kilometrejä mittarissa 160tkm, eikä autoon oltu tehty muutakuin tarpeelliset huollot. Yleisilme oli ihan perus siisti, keulassa toki runsaasti kiven iskemiä, muutama pieni lommo ja pesukoneesta aiheutuneita pesu naarmuja.
Alempi kuva @Masuli
Eipä siinä aikaakaan kulunut, kun sitten tuli tilailtua mersuun mamasanilta Bc-racing BR alusta jäykemmillä 11 ja 13 kg jousilla, taakse uudet LED-takavalot vanhojen hirvitysten tilalle, sekä keulille uusi amg tarvike maski. Varastosta löytyi myös edellisestä autosta ylimääräiseksi jääneet Rotiform NUE:t koossa 9,5x18 et35 ja renkaina NS-20 225/35R18, joita sitten tuli testailtua alle heti kevään tullen. Samoihin aikoihin myös tummennettiin kaikki lasit, lukuunottamatta tuulilasia.
Vanteiden värihän herätti täällä sitten jonkin sorttisia mielipiteitä ja olihan nuo aika omituisen väriset. Tämän takia sitten tuli tilailtua aika vanteiden maalaukseen. Noh maalauksen jälkihän oli sitten jotain mitä ei täälä tarvitse edes mainita ja koska kesä kausi oli jo alkanut, eikä intoa ollut enään jättää vanteita maalarille, tuli sitten hankittua teippiä, jolla sitten teippailin vanteiden naamapuolen.
Samalla sitten tuli kietastua etuvanteille astetta kapeampi kumi koossa 215/35r18 ja nipistettyä muutama sentti alustaa alemmas.
Tällä setillä mentiinkin sitten koko loppu kesä 2015.
Loppuvuodesta 2015, tilapäisestä mielenhäiriöstä johtuen, tuli sitten käytyä LowToysilla juttelemassa puoli vakavasti siitä, mitä jos hommaisin ilma alustan mersuun. Noh, eipä siinä kauaan tarvinnut jutella ja tulikin sitten varailtua muutaman viikon sisään saapuvasta airliftin autopilot v2:sta ja muutamaa kuukautta myöhemmin kun ohjaus sekä ilmalinjat ym. muut oli asenneltu auton alle, tuli haettua palkeet ja Bc:n tolpille teetätetyt osat. Takapalkeillekkin tuli teetätettyä palikat, joihin sain suuntaa antavat suunnitelmat käyttäjältä Pudas. Kiitokset vielä siihen suuntaan!
Alkuvuodesta 2016 saatiin sitten ilma alusta auton alle ilman suurempia ongelmia.
Kesä-kausi rupesi lähestymään jo kovaa vauhtia ja tuli soviteltua Rotiformeja auton alle huonoin tuloksin. Takapäässä ei mitään ongelmia mutta etupäähän ei nuo 9,5 leveät vanteet enään mahtuneet. Oli sen verta iso tuo etupään palkeiden kiinnitys että vanne otti siihen kiinni. Eipä siinä kummempaa kuin netti auki ja kalastelemaan uusia vanteita. Muutama viikko tuli katteltua erinäisiä vanteita kun eteen sattui sopivilla specseillä s-mersun orkkis 9-puolaset vanteet koossa 8,5/9,5x18 et43. Ei muuta kuin viestiä myyjälle eikä siinä kauaan mennyt kun vanteet jo olivatkin matkahuollossa noudettavissa ja hetihän niitä oli soviteltava auton alle.
Eteen tuli iskettyä vielä 20mm lätyt ja taakse 10 mm lätyt.
Samoihin aikoihin pienen vahingon saattelemana tuli varailtua aika maalarille, jossa sitten maalailtiin etu- sekä takapuskuri, konepelti sekä samalla sitten uusittiin uudet ajovalot sekä keulan kärsineet kromi listat ja amg:n maskin tilalle tuli classic maski, sekä konepellile tähti. Samalla kerralla etupuskurista revittiin kilventeline ja takaata paljastuneet reijät tasotettiin umpeen.
Hyvin pian maalarilta auton saatua, alkoikin sitten tiet olemaan sen verta sulat ja kuivat että oli aika pyöräyttää kesä renkaat alle. Vanteillehan tuli sitten pyöräytettyä taakse 225/35 ja eteen 205/35 renkaat. Pitihän tuossa kauden avajaisiksi vielä ilmaletkun räjähtää liitoksestaan irti ja uusi maalarin aika on varattu uusien lokasuojien maalaukseen, mutta tällä hetkellä auto näyttää sitten tältä: