Viestien lukumäärä : 165 Muut : Kadett D '83
Rekord C '69
Buell XB9SX Lightning '05
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ti 7 Maalis 2017 - 9:07
Juu lataa hitaasti kuvat, itellä ainaki tuntu, että lataa kaikki kuvat ennenku ykskään näkyy ja ne pompsahtaa sitte kerralla näytölle.
Egiz
Viestien lukumäärä : 299 Paikkakunta : Kouvola
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ti 7 Maalis 2017 - 18:16
Melkonen seppä! Jäis aika monelta tekemättä tollanen choppaus, rätin istuttaminen ja ovien silppuaminen ja vielä VIIKOSSA! Itse varmaan pähkäilisin vielä että mistä kohdasta ne pilarit uskaltaa katkasta ettei tuu pelkkää sutta ja sekundaa
Ande
Viestien lukumäärä : 29
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ti 7 Maalis 2017 - 20:55
Ootko kerinny sisäkattoo miettimään vielä miten toteutat?
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ke 8 Maalis 2017 - 10:29
Egiz kiitos
Ande, mul on ne twingon palat ympäriinsä sisäpuolelle, mut itse kattoverhoilu on auki ikävä kyllä. facen kautta koitin metästää verhoilijaa joka vois käydä paikanpäällä, nyt ei pysty autoo viemään mihinkään ajan takia...
7.3.2017 Penkin kiinnikkeet, check. Sisäpuolen viimeset hitsaukset, check. Sisätilan maaluu samalla 2k uretaanimaaalilla kuin mitä pohja, check. Tänään vuorossa raptor-pinnoite sisätiloihin. Jeee lada pääs kanteen! tosin paikallislehteen
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 To 9 Maalis 2017 - 8:06
8.3.2017 Nyt on raptori maalin päällä. Meni samalla ruiskuneitsyys vaikkakin vaa massaruisku, mut kuitenki. Hyvin onnistu kuitenki ja on kyllä sen olosta evästä että käytän jatkossakin!
Tänään ois konehuoneen hitsailua ja huomisen aikana täytyisi saada lada renkailleen, se ois lähtö maalattavaks...
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Pe 10 Maalis 2017 - 3:08
9.3.2017 Kaikki ylimääräset reiät ja kolot hitsailtu umpeen. Konehuonehan maalataan myös korinväriin.
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 La 11 Maalis 2017 - 20:03
11.3.2017 JJJJEEEEEEE, MAAAAALIIIIIIIN!!!!
zmuli
Viestien lukumäärä : 758 Paikkakunta : Pori
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Su 12 Maalis 2017 - 18:31
Ens talvena sitten ladan pidennys metrillä Sit se ois melko mäyhee vehje!
Mut oot sä kyl melkone seppä se täytyy myöntää. Toivottavasti kerkeet tekee kaiken ennen reissua.
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Su 12 Maalis 2017 - 20:35
zmuli kirjoitti:
Ens talvena sitten ladan pidennys metrillä Sit se ois melko mäyhee vehje!
Mut oot sä kyl melkone seppä se täytyy myöntää. Toivottavasti kerkeet tekee kaiken ennen reissua.
On mulla jotain suunitelmia ens talveks kiitos!
Jospa sitä kerkeis. Hommatha oikeestaan alkaa vasta maalin jälkeen..
12.3.2017 Oli mualari kerenny jo kittihommia alottaa, ite kävin purkaa ylimääräset hilppeet pois. Rätti sen takia nyt kii että näkee miten se tuo katto asettuu.
Mualari
Viestien lukumäärä : 80 Paikkakunta : Iisalmi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ma 13 Maalis 2017 - 0:18
LuniLAB kirjoitti:
12.3.2017 Oli mualari kerenny jo kittihommia alottaa, ite kävin purkaa ylimääräset hilppeet pois. Rätti sen takia nyt kii että näkee miten se tuo katto asettuu.
kaikkialle minä kerkeenkin
hyvä tulloo
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ti 14 Maalis 2017 - 7:52
13.3.2017 mualari pari päivää jo tehny koria (iiro, ei, et sinä )
Mun vastuulle jää konehuone, niin hyvä oon touhuumaan et jäi vähä tällekki päivää vielä hommia. En vaa malttas oottaa et näkis väreissä
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 To 16 Maalis 2017 - 0:08
15.3.2017 huomenna vielä vähä hinkuttaa ja jos vaikka pohjamaalia tarjois ja kahtos mitä vielä vaatii..
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Pe 17 Maalis 2017 - 8:30
16.3.2017 On muuten jonkun verran työläs ja ärrsyttävä kulmaus nuo b-pilarin kittaukset hioo.. Plääh. Tänää toinen puoli ja josko tänää sais pohjamaalia päälle..
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Pe 17 Maalis 2017 - 10:54
Näyttää jarin pajalla olevan taas vipinää! onko tuolla taka-akselilla camperia?
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Pe 17 Maalis 2017 - 11:02
Juipp1 kirjoitti:
Näyttää jarin pajalla olevan taas vipinää! onko tuolla taka-akselilla camperia?
Kyllä siellä on eijjoo camberia, se tuossa nosturilla vähä vänkää akselia vinnoon vaa
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ma 20 Maalis 2017 - 0:53
19.3.2017 happi pöörtdei tuuu meeee.. Kori maalattiin jo lauantaina pohjaväriin, sunnuntaina konehuone lopulliseen väriin plus lakka. Ovien viimeset moukaroinnit ennen maaluuta ja samalla ekat testit tiivisteiden kans. Toemii.
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ti 21 Maalis 2017 - 1:04
20.3.2017 8h meni hioessa ja viimesiä kittivirheitä korjatessa kaksista miehin, siihen päälle puhistukset ja suojaukset. Huomenna kakkos rundi pohjamaalia ja veshionta. Jospa myös irto-osat lopulliseen väriinsä. To be continued, nyt hetkes syrjälleen
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Pe 24 Maalis 2017 - 12:13
21-23.3.2017 Vähän jääny tänne päivitykset laittamatta. Mutta koppa ja osat maalissa, oli aika urakka tänään tallin siivous ja siirto tallille. Katon verhoilija tulee käymään illemmalla, tekee sisäkaton
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ma 27 Maalis 2017 - 1:28
24-26.3.2017 nyt on auto tallilla ja sisäkatto tehty. Sh verhoilu iisalmesta kävi kahtena päivänä duunailemassa viimesen päälle katon. Kuinka moni verhoilija perjantai-iltana tulee paskaseen talliin vääntäämään ladaan kattoverhoilua? Hah, ei kovinkaan moni. Pisteet Sarille!
Kauhukahvojen laitto vaiheessa. Kaikki tekemättä, hienosti värkkäilin nahasta takaverhoilut mutta eihä se jumalauta oo sinnepäinkään värin suhteen. Uusiks menee. Mallailin vähä sisustan osia siinä miettiessä mistä tätä nyt lähtis tekemään.. Jospa sitä nyt sinne ruotsiin kuitenki pääsis..
jonte
Viestien lukumäärä : 83 Paikkakunta : Kajaani
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ma 27 Maalis 2017 - 16:24
Mites nähäänkö tää keväällä BWC? Nimittäi pakko päästä näkee livenä tää!
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 Ma 27 Maalis 2017 - 21:36
Tuo choppaus ei kyllä kuullostanut yhtään hyvältä idealta alunperin. Mut onpa vain. Samalla vimmalla vaan loppuun asti!
LuniLAB
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Kiuruvesi
Aihe: Vs: LuniLAB: Lada 1200L -89 To 30 Maalis 2017 - 7:50
jonte kirjoitti:
Mites nähäänkö tää keväällä BWC? Nimittäi pakko päästä näkee livenä tää!
Suattaa se ihan mahdollista olla
29.3.2017 Verhoilu on nyt penkkien värinen, aiempi nahka oli enemmän semmonen ruskeen harmaa. Jee, sain kaverin lasien laittoon. Kummatkin lasit asettu paikoilleen niiku ne ois tehty siihe, hetkinen, nehä onnii
Elikkäs, loppu mielenkiinto. Projekti myyty osina eteenpäin.
No ei vaan. Sen verran hoppu oli ruotsiin lähdön kanssa että jäi foorumin päivittely ihan kokonaan. Sen verran tässä laivamatkalla kotisuomeen päin sain aikaseks et kuvat reilu 50 kuvaa upattu kuvaämpäriin. Huomenna jahka on kotona päivitän tänne.
Sen verta voinen jo paljastaa että tyhjin käsin ei tarvinnu elmia hallista lähtee.
Semmosta kuvasaastetta jäi pääsiäisestä ja aikaa ennen sitä. Nyt on perän kavennus seuraavana modina. Siihen sorvaamatta yks holkki. Pari senttiä ainaki täytyy kaventaa että saa vielä jarrutkin taakse sopimaan Mut siitä sit seuraavassa postauksessa
No mitäs ihmettä, mihin on photobucketin kuvat hävinny?
Jokatapauksessa, täälläpäin on auton suhteen ollu aika hiljasta nyt pari kuukautta, irtos rekkitanko ovenkarmista ja puolestatoista metristä päälleen. c2 ja Th5 nikamat otti vähän kipeetä. Vielä tämä ja ensiviikko sairaslomaa ja sitte pääsis taas auton kimppuun! On meinaan ollu pitkä aika kämpillä kikkailla....
Tähän jäätiin, taka-akseli ois nyt 2cm puoleltaan kavennettuna paikallaan. Nyt sopi jarrut ja vakiovetarit näitten grakujen kans kaareen ja pyöriikin vielä. wuhuu.
Imusarja vaihtuu viimestään talvella, jos nyt koittais saaha mahd pian ajoon tän. Tälle syksyä tarkotus ois käydä vielä Vaasassa, westcoast motorshowssa.
No mitäs ihmettä, mihin on photobucketin kuvat hävinny?
Siitä tuli vissiin maksullinen. Kuvien linkin loppuun, kun lisää ~original niin pitäisi näkyä. Näin ainakin OCF:llä. Itsekkin siirryin Imgurin käyttäjäksi, pitkän aikaa jo tökkiny hitauttaan toi photobucket...
Jaaaa, eipä oo melkein vuoteen tullu laiteltua mitään.
On kerenny tapahtua taas kaikenlaista, viime talvi oli meleko kiireinen.
Akryylistä tuli tehtyä konepelti, kuudes versio oli vasta tyydyttävä Runko on lattaraudasta jossa alkuperäiset saranat ja hakanen lukolle.
Imusarjan parissa meni kolmisen kuukautta. Tuli testailtua erilaisia tapoja tehä kartiot läppärungoille. Loppuviimein tein ne 1mm suorasta pellistä, umpitangosta tehdyn kartiolestin päälle hitsaamalla. V-pantalaipat imusarjassa mustaa rautaa, läppärungoissa alumiinistä ja wurthin powerbondilla kii. Läppien molemmin puolin o-renkaat ettei vuoda. Viimesessä kuvassa myös vähä kaasuvivustojen alkua.
Seuraava ihmetyksen aihe oli pakosarja. Siinä ei sitten loppujen lopuks menny ku pari viikkoo.
Kun sarjat oli valmiit oli aika purkaa kone pois keulilta ja sovitella pedalbox paikalleen jotta saa konehuoneesta kaiken ylimääräisen poistettua. Myös sisätiloissa kantattu pelti vaihtu vähän tukevampaan metalliputkeen, nyt pysyy rattikin kohdillaan. Meinas tulla hieman kiirus kun sain maalattua konehuoneen vasta kaks päivää ennen acs:ää Sinne kuitenkin kerettiin, joskin keskeneräisellä ja käyntikunnottomalla autolla
Acs jälkeen lada kävi jälleen maalarilla ja koko auto vedettiin samalla värillä yli. Sitten olikin kova kasaaminen jotta ladan sais ajokuntoon Saksassa pidettävään Tuning World Bodensee tapahtumaan, johon ooppelimies Vellun kans oltiin lähdössä. Aivan ei käyntikuntoon saatu mutta loppusijoitus kuitenkin euroopan top 32 joukossa. Aivan uskomatonta
Kalikseen selvittiin tyylikkäästi muutama tunti myöhässä, kiitos rikkoutuneen tankin pumpun. Vänkärin puolen etujousi jäi lähtiissä vähän kanitukseen ja siksi kierossa
Seuraavana vuorossa oli 2.5" putkisto, jäi yhdellä vaimentajalla liian kovaks saundi nii pitää tässä purkaa ja lisätä toinen pönttö taakse..
Seuraava yritys oli päästä Laukaan Satama Cruisinkiin, auto saatiin melko hyviin säätöihin edellisyönä, mutta aamulla iski niin pahan päänsäryn ja oksennustaudin että oli pakko jäädä nukkumaan, harmi..
Josko sitä nyt taas koittais skarpata ja lisäis aina tännekki päivityksiä..
Kah terve, reilu viis vuotta vierähtäny edellisestä postauksesta. Keväällä 2019 ajelin kohti kajaania, backwoods cruisinkii oli matka, mutta puolessa välissä päätti toinen nokkapyörä antautua ja matkanteko loppu siihen. Onneks sattu paikalle Suonenjokelainen polttariporukka meleko hilipeellä tunnelmalla varustettuna, nykäsivät paikan päälle narun jatkona. Kajaanissa purin kannen heti kättelyssä ja venojaha sieltä oli menny kun meleko tiukat toleranssit oli.
Meni reilu neljä vuotta ennenku sain motia tehä yhtään mitään. Tälle syksyä sain taas vaihteeks lämpimät tallitilat, Iisalmesta tällä kertaa. Eipä sille vieläkään ole mitään tehty, pesty vaan. Tämän talven aikana olis tarkotus rueta hieromaan lada taas ens keväälle ajoon, josko sitä pääsis ihan ajamalla asti kajaaniin
Luvassa melko paljon kiireessä tehtyjen sötöstysten paikkailua ja moottorin uusiks rakentaminen. Kansi on jo Iissä työn alla, oli siellä kaks venttiiliä säilyny ehjänä.
Pitäskö sitä tännekki taas enemmälti rueta laittamaan juttua?