| Passat 32B ja muut toosat. | |
|
+36JuhiZZ antti_aamunen redi Green comep Neuni kiMMMe Wald Krisuu` zmuli Jak3 Kimel Miik4 EVT MJF TomVi epk motu micke_ ändi Eksu 60lf Laatueine jeQQ TMA miikam Turbokisko Basu PIFu eros jiri salmine TIKU Masq mosse ElektrikMekanik 40 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ti 1 Helmi 2011 - 16:56 | |
| Pitihän se taas arvata Näin väitettiin: "Passend für alle VW Passat-Modelle bis 1988 inkl.Variant syncro, Tramp, Trophy, GT, Trend, TA-Passat, Topic, Carat, Arena, Electronic, Corsar, Quantum." "Sopii kaikkiin Passat -malleihin vuoteen 1988 asti" Ja paskat: Kuitissa vielä lukee: "VW Passat 32B/32B-299 ('85-'88)" PRRRKL. Ja valitusta sisään. | |
|
| |
Kimel
Viestien lukumäärä : 264 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ti 1 Helmi 2011 - 20:37 | |
| Jollain tainnu muotintekovaiheessa mennä mitat sekaisin Koska 35:ssähän on jo vilkut ihan erilaiset. (ainakin omien tarkkojen tieteellisten havaintojen perusteella ) | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| |
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ti 1 Helmi 2011 - 20:52 | |
| - Kimel kirjoitti:
- Jollain tainnu muotintekovaiheessa mennä mitat sekaisin
Koska 35:ssähän on jo vilkut ihan erilaiset. (ainakin omien tarkkojen tieteellisten havaintojen perusteella ) Ei, vaan isopuskurisessa (facelift 85-88) on isommat vilkut. Tätä vaan en ole mistään saanut tietooni kuin vasta nyt. Ja nuo myytiin tähän sopivana, vaikka kuitissa/lähetyslistassa tuotteen nimestä ilmenikin sopivuus. Todennäkösesti vanhempaan malliin ei oo kirkkaita olemassakaan, ellei sit jossain brasilian/kiinan versiossa. - mosse kirjoitti:
- Niin tai sitten vaan kun nuo kirkkaat vilkut on -85-88 ja tämä auto on -82.
Auto on valmistettu loppuvuodesta -84, rekisteröity -85. | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ti 1 Helmi 2011 - 21:07 | |
| Nappasin ekan vuosiluvun tuolta ekasta topikista mut eihän se oikee ollu | |
|
| |
Kimel
Viestien lukumäärä : 264 Paikkakunta : Helsinki
| |
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ti 1 Helmi 2011 - 22:18 | |
| Pitkän aikaa jo katellu jalkatilan mattoja tohon, saksanmaalta tottakai. Sai nyt sitten aikaiseksi sellasetki tilata. Paypalin puutteessa (omaa laiskuutta) makselen aina ennakkomaksulla, huomenna saa vasta maksettua. 37€ tollaset mustat mittoihin tehdyt "velourit". Tässäpä vielä ne lupaamani pari kuvaa, kupit ja navat. Kupeista maalasin just toisenkin puolen. Ensi talven vanteet on jo tiedossa Päähän pälkähti että nuo TSW:n viispuolaset 6,5x15 et38:it hoitaa homman kunhan vaan jostain keksii kumit päälle. Pientä pintahoitoa ja two-tone pläjäys, jota eräässä toisessa ketjussa ehdotin. Pitää vähän shoppailla ja ihmetellä että miltä ne mahdollisesti tulis näyttämään. Kyseessä tollaset pläskin mutta mitäänsanomattoman näköset kiekot. Kutakuinki tällaset, tosin puolissa on huomattavasti rajumpi ulkonema/kaari. Niin ja joku hullu oli maalannu ne punaseksi | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ke 2 Helmi 2011 - 17:19 | |
| Kuten Seppo Taalasmaa joskus sanoi, rahanmenoa ei voi estäää hähhähhää. Tai jotain. Miksi lie maalattu siniseksi nuo laakerit.. hilseilee niin maan perrr... Pitää hankailla puhtaaksi ennenku laittelee paikalleen. Tollasta löysin, pitää ainakin apparin oven lista laittaa uudestaan kiinni. Sen lisäksi mukaan tarttui mustaa vinyylitarraa/kalvoa. Entiset ovien "somisteet" repsottaa jo aika pahasti joten ne tullaan uusimaan. Taidan laittaa tota vinyyliä suojaksi myös kynnyksiin, tuo jotain näköäkin ehkä. Kuvaa ei ole mutta tuskin tarviikaan, 61 senttiä leveää tarraa metrin "rulla". Seuraavaksi ois ohjelmassa vaativa numero, nimittäin pyörännapojen sullominen laakerien sisuksiin. Vinkit on tervetulleita! Tällä hetkellä navat on pakastimessa ja lisäksi hommasin kylmäsprayta jos niitä sais viel pikkasen kutistettua. Tolpat laakereineen toin sisälle jotta lämpenevät vähän. Kuumailmapuhaltimella pitäis sitte lämmitellä tolppaa/laakerin sisäkoolia... Ja sitten se pitäis saada tuettua sisäpuolelta ettei pasko. EDIT: Kuumailmapuhallin, pakastin ja Würthin -50°C pakkasspray tekivät tehtävänsä kerrassaan erinomaisesti ja navat sai noin vain käsin painettua paikalleen. Tolpat on nyt kasattu. Kuvaa tulee, huomenna. Tuosta ylemmästä ryhmäkuvasta jäi puuttumaan etuiskarien pohjauskumit ja suojamuovit, jotka ostin jo aikaa sitten. Seuraavaksi ois varmaankin apurungon puhdistaminen edessä, sekä tukivarsien hiekkapuhallus loppuun. | |
|
| |
Jak3
Viestien lukumäärä : 174
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. To 3 Helmi 2011 - 18:04 | |
| Varaudu uusimaan nuo virranjakajan hilut jo ensimmäisen 10tkm:n jälkeen.. näemmä italy laatua | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. To 3 Helmi 2011 - 22:55 | |
| Iteki vähä katoin et uskaltaako tommosia ees laittaa! | |
|
| |
60lf
Viestien lukumäärä : 133 Paikkakunta : JoenZOO
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. To 3 Helmi 2011 - 23:19 | |
| Jätkähän porskuttaa tehdä hirmusta vauhtia! Laittele vaan lisää kuvia ja tekstiä! Tätä on mukava seurailla kun ei ole pelkkää vanteiden suunnittelua vaan ihan "arkista roppaamista" | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Pe 4 Helmi 2011 - 0:08 | |
| Joo täs on nyt parisen viikkoo tehotyötä, tää viikko aamukuudesta iltakuuteen porskutettu. Tänään puhdistin kallistuksenvakaajan ja apurugon massoista, puhalsin vakaajan, tukivarret ja kelkasta ruostepaikat. Kompuraan värkkäsin jämäosista ja etuiskarin pohjauskumista paikan vapaavirtaussuodattimelle, kun entinen vaahtomuovi oli ihan tukossa. Selvästi jonkin verran tuotto parani, mutta sen mukana jäätymisongelmat paheni, ehdottomasti pitäis vedenerotin olla puhallushommissa, tollanen perus satasen puhalluspönttö ainakin tykkää tukkia suutinta, puhallusletkua ja erinäisiä paikkoja kun kompura puskee jäätä. No, yksi hiekkapussi meni taas, ois pitäny ostaa enemmän. Apurungosta sain alapuolen maalattua mastonin "jäämistö" tuotteilla, eli perus kiiltävä musta ja päälle viel reipas kerros kirkaslakkaa, jos se sitä kulutuskestävyyttä vähän toisi. Jäi sitten vaan v*tuttaan ku ois saanu vetää vähä jotain pohjamaalia täytteeksi, nyt näkyy puhallettujen alueiden reunat aika selvästi. Toivottavasti sinne ei katella NIIN tarkasti. Huomenna maalaan apurungon yläpuolen loppuun ja kallistuksenvakaaja saa punaisen värin niskaansa. Tukivarsiin vedän hammerin pensselillä. Huomenna saan myös puslien holkit. Toivon mukaan EI ole väljät, kun kaveri meinas että oli rosterin sorvaus vähä hankalaa ja lämpölaajeneminen aiheutti mittavirhettä... Pitää ottaa puslat mukaan ja kokeilla istuvuus. Istuuko noissa uretaanipuslissa nuo holkit yleensä kuin "nihkeesti" uutena? Pari kuvaa päivältä, apurunko ja kallistuksenvakaaja putsattuna, hiekkaa varten valmistautumassa, Otan kameran mukaan, käyn näppäämässä pari kuvaa lisää ja toivon mukaan vielä laitan niitä esillekin, ellen nukaha.
Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm Pe 4 Helmi 2011 - 2:47, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Pe 4 Helmi 2011 - 2:46 | |
| Menipä taas myöhään. Taas lähti yhdet kivat jutut tulemaan saksanmaalta. Ja vielä kaksin kipalein. Hullunhauska kolmen euron parihinta lämmitti kummasti mieltä. Tuolla myyjällä oli aika sikana 32b osaa, ovia, kontin luukkuja, lokareita, sähköosia yms. yms. Ei tosin eBayssa. Hmm, ois tuolla ollu noihin uusiin laseihin sopivat 85-> umpiot myös. No, jospa sellaset sit jossain vaiheessa ja mietintään että saisko vilkut mahdutettua. Kuvasettiä: Apurunko maalissa+lakassa alapuolelta Tolpat valmiina, eikö ookki hienon väriset laakerit... Vinyylit repsallaan Ei mene linjojen mukaisesti... Ja mitä per****ttä tuo katto on saanu osakseen? Lisävaruste uuh lääh, meniski noin vähällä... Aamukuudesta taas... 22 tuntii kohta täynnä. Jos välillä koisis :sleep: | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Pe 4 Helmi 2011 - 12:45 | |
| Ysiltä ylös ja hommiin. Eilen joskus yön pimeydessä tuuppasin etummaiset kelkan tyynyt paikalleen ja tänään pistin vielä nuo takemmat, varsin tiukka sovite noissa metallisissa, piti maalipintaaki yrittää varoa ku ulosvetäjällä prässäsin paikoilleen. Kelkan yläpuoli maaliin ja lakka päälle Vakaajaan pohjamaali-maali-lakka, "uunitukset" välissä kuumailmapuhaltimella, pintakuivalle uutta pintaa. Sit ois vuorossa tukivarret. Piru ku niitäkään saanu eilen kunnolla puhallettua jäätymisongelmien takia. No, liuotinpesua niskaan ja harjausta. Sitten asetonilla puhtaaks ja hammeri pintaan. :drunken: Ihan päihtyy tässä tekemisen innossa... [OT]Mukava maalailla ku kerranki on kunnollinen hengityssuojain naamalla. Aiemmin aina moiset jääny, ku on maailaillu vaan niin pieniä juttuja. Pitäs muutenki tuo suojaimien käyttö opetella kunnolla, hanskat jo onkin melkeen kokoajan nykyään kädessä. Mukavuustekijöitähän nuo loppujen lopuksi kun ei tarvi pestä käsiä liuottimilla eikä räkä oo mustaa, ei korvat soi, jne.[/OT] EDIT: Ensimmäiseen postaukseen lisätty linkki projektikuviin | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. La 5 Helmi 2011 - 4:07 | |
| Tulin tallista, katoin kelloa, wtf. Noniin, käväsin vähän tuulettumassa, nyt on PU puslille rosteriholkit, iso kiitos kaverille. Kävin myös moikkaamassa toista kaveria jolta on tulossa vähintäänkin hullu Carina II näillä näkymin vielä kevään aikana. Eikä ainakaan pitäis tulla mikään kusilaitupönttö. lltakymmenen maissa kotiin, piti sit käydä tsekkailemas vielä ja taas vei työt miestä... Holkkien pintaa piti hioa vähän sileämmäksi, oli jääny lieviä sorvin jälkiä. Samalla puhistelin porakone ruuvipenkissä teräsharjalaikalla puslien pultit, rikat ja mutterit Lukkomutterit kai joutaa vaihtaan uusiin. Sen jälkeen otin tukivarret käsittelyyn, eli puslat ulos ja liuotinpesu. Yksi pusla oli poikinu. Pullo oli tarjouksessa ja kävi ilmi heti ensi suihkauksella miksi. Kusi puolet sormille toi pumppu. Kuivumassa pesun jälkeen, huomaa puslien koruttomat reiät. Puslien röörit tuli puhistettua Huomenna tukivarsien loppusilaukset, viel puhistusta ja sit maaliin. Saa nähä kuin sitä jaksaa taas herätä! Taiteellisen pläjäyksen saattelemana, huomenta. | |
|
| |
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. La 5 Helmi 2011 - 10:56 | |
| Hyvää jälkeä ja hyvin sulla riittää intoa! Olisipa itselläkin edes hitunen moisesta niin kasin kasaaminen hoituisi viikonlopussa.. | |
|
| |
zmuli
Viestien lukumäärä : 758 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. La 5 Helmi 2011 - 11:32 | |
| Täs on kyl juu tekemisen makua, eikä sitä pelkkää vannejumppaa niinku joku tos aikasempaa kirjottiki. Kai oot pitäny kirjaa paljonko on sitä rahaa palanu, voit sit Sepollekki ilmottaa tarkan summan | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Su 6 Helmi 2011 - 18:36 | |
| ^Kaikki kuitit tallessa, suuri osa viel A4 koossa. Pienemmistäkin skannaukset kunhan viittii. Taas kerkesi jotain tapahtua. Seuraavaksi parikymmentä kuvaa. Ja erään kuvan postaamisesta minut saa viedä saunan taakse... Taas yksi uusi ostos, vaikka vanhat ois saanu puhaltamalla ihan pintapuolisesti kuntoon. Pistetäänpä nyt apurunko paikalleen ettei tarvitse koneen killua epämääräisten tukien nokassa. Ja sehän alkaa niin että otetaan ensin irtonaiset komponentit tieltä pois: Hyvin roikkuu. Sitten otamme yhden vastamaalatun apurungon: Tottakai laitamme maton alle, jottei uusi maali ota siipeensä. Punaista ei ollut saatavissa, mutta eiköhän harmaakin ole jo tarpeeksi luksusta: Asettelemme apurungon hollille... Ja nostamme sen paikalleen. Samalla väännelleen moottorintukia, kiristämme ruuvit ja: Siellä lepää Sitten jatkamme puhallustoimia. Hain halogeenin lisävaloksi ulkovalon rinnalle, mutta enpä edes kerenny aloittaa ja jo oli ulkovalo pimeä. Jatkakaamme siis pimeässä... Jarrusatuloiden kiinnitysadapterit bongasin lattialta ja nehän näytti karmivilta. Hieman aloittelin ja näky oli vähemmän karmea: Jarrukilvet halus päästä mukaan karkeloihin: Ryhmä kiinnitysosia huomasivat bailujen jo alkaneen mutta tulivat tyylikkäästi myöhässä: Bileet oli aika railakkaat ja hommat jatkui lähes pikkutunneille, ensimmäiset lähdössä bailuista: Vielä ryhmäkuva reippaasti pilettäneistä osanottajista: Mutta tämä vanhempi pariskunta päätti vielä maksaa ekstraa ja pitää jatkonsa samassa paikassa: Selvästi olivat vanhoja tekijöitä! Eivät olleet vielä valmiit lähtemään, mutta naapurustosta tuli jo valituksia ja bileet lopetettiin pariskunnan lähtiessä hieman tyytymättöminä odottamaan kiivaana seuraavia juhlia... Seuraavana päivänä krapulaiset komponentit kaivettiin esille ja niille annettiin hyvää hoivaa: Hyi hyi ruoskaa puhaltajalle! Pariskunnankin vuoro tulee vielä... | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ma 7 Helmi 2011 - 1:04 | |
| Toinenkin tukivarsi sai maalia. Pitkän aikaa on mielessä pyörinyt etulippa, tai sen osittainen puute. Etulippahan tässä on, mutta niin mitätön että vituttaa. Shoppailin hieman testiksi et miltä näyttäis. Keskiosa vois ehkä kaartua vähän enemmän mitä tos kuvassa. Tuossa on vaan kopioitu alkuperäsen lipan alareuna, siirretty alemmas ja vähä brushattu. Ja mahtuis varmaan viel paljo matalampiki. Samalla täytyy siirtää noita sumareita ylemmäs jos mahtuu tai ainaki maalata kiinnikkeet mustaks. Käykääs joku ykkiksen omistaja mittaamassa lipan leveys, kun oon suunnitellu et ehkä sellasen sais sovitettua tohon. Tota alkuperäistä en viittis alkaa silpomaan. Lieköhän noita lirpakkeitakaan ihan heti mistään löytää. Sitten toinen juttu, kontin merkit on niin synkät että hommaan uudet tai entraan vanhat. Mutta mitä oon katellu niin aika hakuammuntaa tuo muovin "kromaus". Tänään vasta hoksasin ton Classic Parts Centerin ja sieltä löytyis siedettävään hintaan PASSAT GLS ja VOLKSWAGEN merkit persuksiin. GLS pitäis vaan nätisti poistaa merkistä. On meinaan harvinainen tuo pelkkä PASSAT -teksti. Yleensä niissä on aina jotain lisäkirjaimia. Eräällä saksalaisella passat -foorumillakin eräs "asiantuntija" hieman ihmetteli. Ei kuulemma ole saksassa edes ollut myynnissä. - Lainaus :
- "amazing, I´ve never seen a 323 042 before. Of course, the "0" is the most special thing. In Germany, we have "1" specified cars, the "Bestseller" models, cars produced in large quantities and then "poured out" over the dealers, and your Passat ("no C, CL, GL") seems to be very much the same for Finland."
| |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ke 9 Helmi 2011 - 2:47 | |
| Auto renkaillaan, jepa jepa. Tossa viel lähikuva jarrusatulan ja vakaajan kiinnikkeistä Puslien holkkeja vielä hioin+kiillotin ettei pinnan epätäydellisyys kuluta puslia. Sitten vaan puslat paikalleen, laitoin aika reilusti tota Prothanen super greasea. Puslien voitelu-urat aikalailla täyteen. Aika vähälle jäi taas kuvajumppa, kun oli ihan muut jumpat mielessä, eli alatukivarsien, alapallonivelten, raidetangon päiden ja iskaritolppien asennus. Alapalloissa ei tullu metallilätkää mukana joten vanhoilla mennään, mutta hiukan sovellettuna. Eli "kiinteät" pultit pois ja nivelten mukana tulleet tilalle. Tukivarret ja alapallot kiinni Melko massiiviset nuo etutolpat joten piti vähän laittaa tukea alle... Ja muovi tottakai väliin suojaksi. Toinen puoli, alapallo ei tässä ole vielä kunnolla kiinni, käytin hallitunkkia jotta sain nousemaan paikalleen Kyl rassas kun piti ruosteiset satulat laittaa kiinni. Käyn nuo vielä läpi jossain vaiheessa. Jännäkakkaa meinas pukata kun sain renkaat paikalleen ja aloin tunkata autoa kohti lattiaa. "Menee menee, mene vielä, mene vielä..." Ja menihän se. Tavoitteenahan oli se että keula tulee joko enintään samalle korkeudelle kuin perä tai vähän alemmas. Ja tähän tavoitteeseen päästiin täydellisesti. Pitihän sitä sitten vähän noita vanteitaki alle mallata. Etupäähän pitää ehkä seuraavaksi katsella jotain golffin madallusjousia, noi jouset saa nyt jäädä vaikkapa "talvijousiksi" Vakaajatanko jäi viel toistaseks asentamatta tässä vaiheessa ja lähdin nukkumaan Tänään ropasin vähän moottoria. Ajotukset tosson ollu enemmän ja vähemmän perseellään. En tiiä oliko ne alunperinkin mutta myös ekakertalainen vaihtamassa jakohihnaa saattoi syksyllä vaikuttaa asiaan. Jokatapauksessa syttypyörä ei ennen sitäkään ollut tehtaan merkeissä. Nyt sitten otin kaikki kohdalleen, nokkapyörää ja syttypyörää piti siirtää pykälällä, sekä jakajaa vähän pyöräyttää. Ekaa kertaa pappia kyydissä tossakin. Lyhensin puolalta jakajan kanteen menevää johtoa kun oli niin irvokkaan pitkä. En tiennytkään että sytytysjohdon sisus on sen näkönen. Siitä sitten kasaan ja auto tulille, nätisti lähti käyntiin, niinkuin tuo aina on lähtenyt. Hyvä että kerkeää edes avainta vääntää niin jo hyrrää. Kävin pienen pienet tyypit ottamassa tuossa soratiellä. Perä tuntuu aika hirveeltä, kolisee. Mut pitäis testata ihan tyhjällä kontilla että vois varmistua ettei siel mikään roina kolise. Mut jokatapauksessa jotain pientä pompotusta havaittavissa. Laitoin sitten vielä vakaajan kiinni, olipas vittumaiset nuo tukivarsien kiinnikkeet. Heloihin täyty tehdä pienet kolot mattopuukolla ja sen jälkeen vasaralla hakkaamaan kiinnikkeet hollille, jonka jälkeen ylipitkällä pultilla kiristys. Sitten pultti irti ja oikean mittanen tilalle. Ei ois muuten saanu ainakaan minun voimilla väännettyä sitä niin että ois kierteet riittäny. Vänkärin puoli aiheutti enemmänkin harmia kun aluksi meni hela ihan linttaan ja kiinnike vähän miten sattuu. Kiinnikkeen maalipinta sai hittiä vaikka suojasin sen ilmastointiteipillä. Kyllä se sitten lopulta sinne istui. Sitten tein kylkilinjan tarkistuksia, säädin ovien lukkotappeja ja kyllähän niissä säädettävää oli. Kuskin ovi ja molemmat takaovet säädin. Samaa jumppaa kokeilin konepellille mut siitä nyt ei yksin tule hevon... No, sain sitä hieman paremmalle hollille mitä se oli. Mitäs sitten. Pitäis kai vihdoin aloittaa se fuckin apparin ovi. Tai sit eka laittaa nuo takasivulasit paikalleen.. mutkun haluais tummennusta, eikä viittis alkaa toista kertaa irti repimään.. On taas unirytmi lähteny pahemman kerran karkuun. :sleep: | |
|
| |
Krisuu`
Viestien lukumäärä : 16
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ke 9 Helmi 2011 - 9:51 | |
| Äijä se vaa jaksaa väkertää! Good shit! :cheers: | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ke 9 Helmi 2011 - 22:07 | |
| Unohtu mainita että testilenkillä ilmeni selkäpiitä karmiva ääni vaihdelaatikosta. Kuudenkympin vauhdissa alko kuulumaan saatanallinen ulvonta. Sitä varmaan pitää seuraavaks alkaa tutustumaan ensimmäistä kertaa vaihdelaatikon sielunelämään. Onneks on purkukuvat Mitäs sitten muuta.. Hieroin taas kylkilinjaa korjatun oven kanssa, ennenkuin alan pohjia tekemään. Aikasemmin jo hommasin vähän lisävalaistusta talliin, ihan hyvin valaisee tommoset 330W energiansäästöhalogeenit. Silmää, viivotinta, vasaraa. Etuoven etummainen sauma meni vitulleen kun käytin pokkauksen auki. Pikkasen yritin laikkaa antaa, parani paljon, vaatii silti edelleen työtä. Tuo suora pätkä ottaa eniten päähän. Takapää sai kans käsittelyä Alaosa on aika jepa. Tässäki tais mennä sauma vitulleen pokkauksen avaamisen takia. Tai sit kuva vääristää. Ovi irti ja hieromaan lisää... Kynnyskotelossa on kosmeettista virhettä. Kojelaudan kromilista on kahdesta kohtaa poikki, nyyh. Jospa pikaliima... Milläs te noita vinyylejä ootte korjannu? Sitten ovi tarkasteluun, tosiaan alkutalvesta laitoin uutta peltiä etu/takanurkkiin ja pohjaan. Mutta mieltä on kalvanut kokoajan tuo pohjapellin toteutus... Tollanen ratkasu ei tee muuta ku lisää ruostetta... Nimittäin alkuperänen pohja on osittain ton pellin takana. Tässä oli sit lopullinen niitti. Vittu minähän teen ton paskan uusiksi. Näin se irtoaa Reps Prrrkl Hetken vielä härväsin. Homma menee uusiin puihin.. Kiitos automaattiväritasapaino: JA TAAS lähti uutta tavaraa tulemaan besserwissermaasta. Nimittäin syyläri. En tainnut kertoakaan arvon herroille, ottaessani ajoitusten säätämisen jälkeen koneesta savut, otin ne ihan kirjaimellisesti. Nimittäin pari rundia kävin ajamassa ja sen jälkeen nousi hienot höyryt pellin alta. Asia selvisi konepellin nostettuani. Valeon kapistuksesta nousi höyryt molemmista päistä. Tuohan pukkasi nimittäin silloin julmilla pakkasilla vesiä pihalle. Sitä en tiedä tuliko muuta damagea. Olisi pitänyt jossain vaiheessa testata nesteen pakkaskestävyys... EDIT: Ei ne kommentitkaan ois pahitteeksi. Vaikka aina piristystä saakin noista "Hei täähän edistyy" "Jatka vaan" heitoista mut ois silti mukava lukea jotain ajatuksiakin. Vai onko nämä tosiaan niin rumia paskakasoja ettei näitä kannata edes kommentoida? FFP:n puolellakaan ei ole tullut kolmea kommenttia enempää kahden viikon aikana. :cheers: Tosin eihän tää vielä miltään näytä kun ei ole renkaita vanteille eikä vanteita kiillotettu. | |
|
| |
MJF
Viestien lukumäärä : 24 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ke 9 Helmi 2011 - 22:58 | |
| Kyllä täällä mielenkiinnolla luetaan päivityksiä, vaikkei tule mitään kommetoituakaan Mitäs maalia vetelit noihin alustan osiin? | |
|
| |
Wald
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ke 9 Helmi 2011 - 23:02 | |
| Vaikka ei autossa vanteita olekkaan ja maasturiltahan se näyttää, mutta tykkään tästä projektikertomuksesta törkeesti. PALJON hyvälaatusia kuvia ja sopivasti tekstiä... näitä lisää kiitos! Lisäksi tämä päivittyykin usein, ei kuten toiset "odotan lottovoittoa..." -topikit
Paljon vaivaa oot nähnyt kaikissa pikku nippeleissä yms. osissa kunnostuksen osalta. Tuon valkoisen oven uudelleen korjauskin varmasti hyvä vaihtoehto, nopeesti ja paskasti tehdyillä on tapana ruostua uudestaan tulevaisuudessa. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ke 9 Helmi 2011 - 23:18 | |
| - MJF kirjoitti:
- Kyllä täällä mielenkiinnolla luetaan päivityksiä, vaikkei tule mitään kommetoituakaan Mitäs maalia vetelit noihin alustan osiin?
Apurunkoon vedin koon takia perus Mastonin käläkälää, vanhan päälle + saman valmistajan perus spraylakka. Vakaajaan samaa sarjaa, mutta pohjamaali alkuun. Muut osat Mastonin sileällä Hammerilla. Näkee sitten miten pysyy. Aikoinaan maalasin skootterin variaattorin kopan mastonin kälämaalilla ja lakka pintaan, kumman hyvin kesti, vaikka tottahan siihen kiven hakkaumia ajan myötä ilmaantu. Tarkotus on pitää myös auton alusta keskivertoa puhtaampana. - Lainaus :
- Vaikka ei autossa vanteita olekkaan ja maasturiltahan se näyttää
Takapäätä kokeilen ottaa pykälän alemmas, luulisi sen jälkeen olevan aika suorassa. Etupäätä en ainakaan vielä ota alemmas. Mutta helposti se siitä tippuu kun hommaa lyhempää jousta (tai katkaisee lisää). Takapään saa hipomaan tietä, koska jousilautaset on nyt ylimmässä asennossa. - Lainaus :
- Paljon vaivaa oot nähnyt kaikissa pikku nippeleissä yms. osissa kunnostuksen osalta.
Autohan on osiensa summa. Noita käydään läpi sitä mukaa kun ehditään/viitsitään/puretaan/kasataan. Nyt jäi harmittamaan tuo konehuoneen paskaisuus, vetarien ruosteet, jarrusatulat ja raidetangot. On kivat tuoksut nyt autossa ku tos etupään ympärillä häärää. On meinaan uuden auton tuoksua | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ma 14 Helmi 2011 - 21:50 | |
| Vaihdelaatikon sielunelämään täytyy alkaa keväämmällä tutustumaan. Avuksi tilasin alkuperäistä VAG literatuuria suoraan germaaniasta. Eli korjausopas 013 ja 093 laatikoihin àla Volkswagen AG. Toivotaan että siitä jotain selvää saa. Muuten hommat on aikalailla jäissä. Ovenkahvoihin pitäis ainakin yksi lista löytää. Ikkunoiden listat näyttää suht karmivilta ja pahimmat on kutistunut(?) usemman sentin. Pitää tsekkailla tuo Korja-kumin muotonauhat -luettelo läpi... Liekö sitten muita lähteitä tiivisteille? | |
|
| |
MJF
Viestien lukumäärä : 24 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ma 14 Helmi 2011 - 23:19 | |
| Kahvanlistoja löytyy, muutakun käyt hakeen. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ti 15 Helmi 2011 - 1:18 | |
| | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. To 17 Helmi 2011 - 2:31 | |
| Kahvan lista ja jotaki tilpehööriä tarttu MJF:ltä mukaan, mm. paljon kaipaamani turvavyön peitemuovi b-pilarin aukkoon. Oli jopa vielä oikealle puolelle! Vänkärin puolen numero oli 330 -loppuinen ja mukaan tarttuneet oli molemmat 329. Nyt on kahvojen peitelistat joka nurkkaan, pitäisi vaan kiillottaa ne.
Tuli jalkatilan matotkin, kokeilin nakata lattiamaton eteen ja mallailin mattoja paikoilleen. Sopivat riittävän hyvin, ei voi paljo vaatia 18 euron matoilta. Kuskin puolelle joutuu varmaan jonku tarranauhan pistään etureunaan ettei tartu kytkinpolkimeen. Kuminen röpelöpohja ainakin tarrasi huomattavasti paremmin nukkaan kiinni mitä Bilteman yleismallisten kangasmattojen kovat kuminäppylät.
Hallin laitoin lämpenemään, jos aamusella hyökkäis sinne tekemäänki jotain taas välillä.
Ihme vänkäämistä ollu noiden vilkun lasien kanssa. Valitusta laitoin jo 1. päivä tätä kuuta, mitään ei kuulunu, laitoin uutta viestiä jossa sanoin että neutraali tai negatiivinen arvostelu tulee jos ei mitään vastausta kuulu. Tuli viesti jossa käskivät lukemaan aiemman viestin (jota ei ollu tullu) siinä olivat sanoneet että "kaikki meidän linssit passaa, sulla on vissiinki joku rare exports -malli". Siihen piti vastata taas että eihän se niin ole vaan eri vuosimalleissa on eri kokoiset vilkut, ja tuoteselosteessa oli luvattu liikoja.
Mut joo. Paskaako sitä noista enää vänkää, ei tohon kirkkaita saa sopivia takuulla mistään. Pistäis positiivista palautetta jossa sanois vaan et ei sopinu vaik luvattiin. Enkä ala palauttaan noita ku kuitenki joutuu ite maksamaan... Blah. | |
|
| |
kiMMMe
Viestien lukumäärä : 989 Paikkakunta : Parainen Muut : fillari...
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. To 17 Helmi 2011 - 9:34 | |
| siis paska! tää on kyl menny todellaki ohi, luettuani tän nyt läpi niin taitaa olla yks eniten/useimiten ja ehkäpä parhaiten päivittyvä topikki, laitetaa ehdottomasti seurantaa. Jatka vaa samaa erittäin hyvää mallia | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. | |
| |
|
| |
| Passat 32B ja muut toosat. | |
|