| Passat 32B ja muut toosat. | |
|
+36JuhiZZ antti_aamunen redi Green comep Neuni kiMMMe Wald Krisuu` zmuli Jak3 Kimel Miik4 EVT MJF TomVi epk motu micke_ ändi Eksu 60lf Laatueine jeQQ TMA miikam Turbokisko Basu PIFu eros jiri salmine TIKU Masq mosse ElektrikMekanik 40 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. To 17 Helmi 2011 - 12:40 | |
| Pitikös noin vanhassa jo olla e-merkit kuvuissa? Jos ei, niin tollaisethan voi itse käydä värkkäämässä. Tai vaikka leiman jälkeen vaihdella omatekoiset. Meillä oli ainakin jo yläasteella sellainen tyhjiömuovimuottikone. Puusta vaan muottia tekemään ja saa aika kivanlaisia juttuja aikaiseksi! Nuokin ovat sen muotoisia, ettei ehkä olisi mahdoton homma, ruuvien kolot vaan pitäisi tod.näk. miettiä vähän tarkemmin..? | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Pe 18 Helmi 2011 - 1:45 | |
| Aamusella tallissa oli viel miinuksen puolella. Kannoin poppisvehkeet talliin kun sellaisia siellä ei ikinä oo ollu. Joku bugisin japsien tekemä sonyn minihifi ikinä. Napit toimii miten sattuu, enter ei toimi, voluumipotikka toimii yleensä aina ei-toivottuun suuntaan, yleensä ei ollenkaan. Onneksi on kaukosäädin. Tein hienon kierrejousen mallisen antennin soirosta, joka on paineilmapeltisaksien tuotos. Kajareina toimii Boschmannin alumiinirunkoiset 5,25" 2-tiekajarit pöntön tekeleissä. Noista muuten lähtee bassoa siihen malliin että oksat pois! Maksovat joskus eBay-alennuksessa about 15€ ja ääni on parempi mitä 60€ Alpineissa. :cheers: Mut asiaa -> Alottelin putsaamalla takaoven kylkilistan kiinnityskohdan. Nuo listat tuossa on nakattu vähän "sinnepäin" ja kyseenalaisilla keinoilla. Nimittäin moni lista on/oli mustalla teipillä päistä kiinni, liekö unohtunut maalauksen jälkeen. Mutta tuo apparin takaoven lista oli kyl outo. Siellä oli kaksipuolinen ohut teippi jossa oli suojakalvo päällä, listan alareunassa oli jotain kovaa liimamössöä ja itse listassa ilmeisesti alkuperäinen paksumpi kiinnitysteippi. Ja tottakai sieltä jotain epämääräistä yllätystä löytyi tosta takaovesta. Puhdistin tuon listan kohdan ksyleenillä, joka näyttäis olevan THE tuote liimojen poistoon. Molemmat takakaaret on uusittu jossain vaiheessa. Ja työnjälki mitä ilmeisemmin "tein itse ja säästin" Löpöluukun takareuna muistuttaa siitä ettei mikään ole ikuista. Kokeilin, miten alkuperäset teippaukset irtoaa. No ei ne irtoa. Tai no, kuumailmapuhallinta ja terävää muovilastaa käyttämällä sain noita revittyä, liima jäi pintaan. Tein virheen kun "palottelin" noita vinyylejä kun luulin ettei yhdessä osassa lähde. Lähtee ehkä, kunhan kuumentaa julmetusti ja vaaarovarovasti yrittää vetää irti. Kuvissa osa saatu revittyä. No, sittenpä kokeilin teipata uudestaa, meni suht ok. Mutta olisi pitäny käyttää takasivulasin tiiviste paikoillaan että ois nähny mihin linja vedetään. Tuli sitten vähän huonosti, ja tuo oviaukon sisäreuna meni plörinäksi joten nykäisin hemmettiin. Pitää säätää, lämmittää ja asetella paremmin noita ikkunatiivisteitä ku ne on kaikki venyny (kutistunu) ja paukkunu ja vääntyny niin vitusti. Sitten vasta voi miettiä teippauksia. Teippi on Mactac:in MACal 9800 pro:ta. Kestävyydeksi ilmoitettu 8 vuotta. Posti tuli ja sen mukana saapumisilmoitus. Kumma kun siinä luki jotain kuljetusfirmasta ja kellonajasta. Ilmeisesti ne oli käyny joko eilen tai tänään pihassa, mut eipä tullu noteerattua. Sitten kylille ja sieltähän löytyi syyläri! No, sitten otinkin vedet pihalle koneesta, osa meni melkein reisille. Viilennin pois keulalta ja hieman tarkistelua. Toisin kuin luulin, tuo Valeon jäähy ei ole tarvikeosa vaan alkuperäinen. Leimoista kävi ilmi päiväys 10/84. Jotain kovalevyn ja pahvin sekoituksen tapaista ainetta nuo ilmanohjaimet. Vanha ja uus vertailussa, on samankokoiset, vääristää kun toinen on laatikon päällä. Das Is? Tuota alustamassaa on joka saatanan paikassa. Tostaki varmaan 3/4 osaa peitossa. Pesunestesäiliön pohjassa sitä oli kans. Paisuntasäiliön otin myös pois, siinäkin tota mössöä oli reippaanlaisesti pohjassa, ksyleenillä putsasin ja nakkasin sen jälkeen lavuaariin astianpesuainetabletin kanssa likoamaan. Yläosa hieman vaaleni mutta tommonen tekohengitysnuken tai alusastian värinen paska tuo on edelleen, huomenna nakkaan molemmat astianpesukoneeseen kun kukaan ei ole näkemässä. Jarrunestesäiliö on valkoisuutensa pitänyt mallikkaasti. Vähä tyhjää siel nyt on. Kliiniä tosta konehuoneesta ei saa edes pehmoisimmissa päiväunissa. Katsastakaapa vaikka NÄMÄ läpi! Onhan noihin jotku nohevat saanu patentoimalla sullottua jopa sivuttaistuen... Ballastien asennus TÄYTYY tehdä kunnolla kunhan saa aikaiseksi. Ehkäpä nakkaan noilla harakkaa ainakin kesän ajaksi ja vaik kusipolttimot siksi aikaa tilalle. Joka tapauksessa joku kliini releytyshomma täytyy väkertää halogeeneille, noissa Hi/lo xenoniessahan sellanen tulee mukana. Joku bongaa jesarit polttimoiden päältä, kosteussuojat. Hanskassa on myös toiset alkuperäissuojakumit, joihin ehkä teen isomman reiän ja sovitan ne noiden xeenonien päälle. Ei kai täs. *ttu ku pääsis tosta pakkasesta eroon ja pesemään ton konehuoneen. EDIT: Ainiin unohtu mainita, nyppäsin kahvojen peitelistat irti, poistin maalit, hieroin niitä hetken sinisellä nylon laikalla (P150), sen jälkeen scotch-brite laikalla. Pitäis sit hinkata niitä varmaan 300-2000 ja autosolia piälle, rosterinhan sillä ainakin saa kiiltämään. | |
|
| |
MJF
Viestien lukumäärä : 24 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Pe 18 Helmi 2011 - 22:34 | |
| Poikkitueksi on varmasti nätein S2/V6 80 Audin alkuperäinen. Ei tartte patentoida mitään ja osat saa jopa kohtuuhintaan marmorilta. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. La 19 Helmi 2011 - 11:39 | |
| Kyllä tuostakin konehuoneesta kliinin saa, vähän näkee vaivaa ja jaksaa siirrellä turhia tavaroita pois konehuoneesta.
E: Esim. gallerialinkkisi kuva numero 68 oli jo aika hyvällä mallilla, sielläkin oli vielä pesunestesäiliö ja akku + kaikki johdot jätetty viel näkyviin. Nekin kaikki piiloon niin tulee rutkasti siistimmän näkönen. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ma 21 Helmi 2011 - 14:56 | |
| Jaksais vaan keskittyä yhteen tai pariin asiaan kerrallaan, ku on kaikenlaista mielen päällä ja meinaa välillä vähä intoki hiipua.
Tänään hain vesipumpun (pelkkä etupuoli), sain vaihdettua ton aiemmin ostettuihin apurungon kumityynyihin. Jäi ruhtinaalliset 5€ maksettavaksi. Viikonlopulle lupailis aika lauhaa keliä. Sikäli jos ukko saa vaihelootavikasen hiluxinsa ulos sieltä tohon mennessä niin luulis olevan taas etenemistä tiedossa. Vois vaikka kokeilla vähä liuottaa tota konehuonetta paskoistaan. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. La 26 Helmi 2011 - 6:12 | |
| Kiinanpojalta lähti matkaan HID 3000k H4 Hi/Lo kusipolttimot liikkuvalla päällä. Ulkonäkö prikulleen sama kuin nykyisissä, alumiinirunko jne. Sitten aavistuksen mielenkiintoisempaan asiaan: Nimittäin takaluukun merkit on ajan myötä kadottaneet kokonaan kiiltonsa ja ovat mustia. Ajattelin mielenkiinnosta kokeilla tuotetta nimeltä Alclad II Chrome for plastic. Paperilla varsin yksinkertainen homma: mahdollisimman hyvät pohjat, päälle mahdollisimman kirkas musta ja siihen päälle jokunen todella ohut kerros Alcladia. Kynäruiskuhommia. Maali on tottakai tyyrimpää ku saippua, n. 10€ 30ml eikä hajuakaan mihin moinen liru edes riittää. Jokusen videon nyt kattonu juutuupista ja oon suhteellisen vakuuttunut. Eikä olleet sen kummempia mainosvideoita edes. Jippo maalaamisessa on saada pintaan ohut "huntu" eikä niinkään maalikerros. Näitä "huntuja" pitää sitten tehdä useampi jotta pinta alkaa kiiltää. Lopuksi pintaa voi vielä kevyesti sivellä jollain pehmeällä pensselillä, jotta "pöly" lähtee pois ja kiilto tulee vielä paremmin esiin. Ilmeisesti pinta ei kuitenkaan mahdottoman kulutuskestävä ole, mutta sama valmistaja myy lakkaa, jonka pitäisi hieman auttaa asiaan. Laitoin läjän kyssäreitä eräälle ainetta myyvälle liikkeelle ja toivon mukaan sais kiperiin kysymyksiin vähän vastauksia. Pari tiskiharjaa tuli hankittua, tuleviin konehuoneen jynssäyshommiin. Muuten aika hiljasta. Hiluxi tais jäädä talliin pitemmälle visiitille. EDIT: Niin no joo, tulihan sieltä Saksasta vilkun pohjat mallia käytetty (vaikka piti uudet muka olla) ja vaihdelaatikon sielunelämästä ja pohjimmaisesta olemuksesta kirjoitettu V.A.G Service -kirja. On muuten pari kertaa jossain pajalla tuotakin luettu, sen verta ajan patinaa tossa on Kuitenkin suht hyvässä hapessa noi vilkun pohjat vaikka käytetyt olikin. Pitää kattoa vielä et miten noiden kans etenee, nyt kun on jo useammat pohjat ja parit lasit niin vois vaikka kokeilla jotain hämärää. | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. La 26 Helmi 2011 - 9:11 | |
| Mikset teippais jollakin kromi/alumiiniteipillä noita merkkejä? | |
|
| |
comep
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : savonlinna Muut : hopper..
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. La 26 Helmi 2011 - 10:42 | |
| Mikset vetäny pohjaa samalla innolla puhtaaks ja uudella maalilla + massalla ?
Todella innokasta puuhastelua, siitä hatunnosto. Ja varmaan ihan erikoinen tuulahdus kaduilla kunhan sinne asti saat :cheers: | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. La 26 Helmi 2011 - 15:36 | |
| - comep kirjoitti:
- Mikset vetäny pohjaa samalla innolla puhtaaks ja uudella maalilla + massalla ?
Todella innokasta puuhastelua, siitä hatunnosto. Ja varmaan ihan erikoinen tuulahdus kaduilla kunhan sinne asti saat :cheers: Vedetään semmoset osakokonaisuudet kerrallaan johon rahkeet riittää. Kuitenki ensimmäisestä autosta kyse. Kevään päälle taka-akseli saa samanlaisen kohtelun kuin etukelkka. Pohja ja kaarien sisäpuolet saa painepesurista kunhan kelit antaa periksi ja keksin konstin saada autoa vähän enemmän maasta irti. Joutuu kai jonkun sortin ajorampit tjsp. värkkäämään/ostamaan. Jos ei sitte sais vain pelkkää alustapesua esim. Varikko pesusta. Tolla oikeen uskaltais mihinkään autopesuun ajaa ku varmaan kuski hukkuis. - mosse kirjoitti:
- Mikset teippais jollakin kromi/alumiiniteipillä noita merkkejä?
On mulla tommosta "kromi" d-c-fixiä, voishan tolla kokeilla mut ei tuo oikeen silmää miellytä, aika epätasanen pinta. Ostin ton rullan joskus vuosia sitten mutta melkosen vähälle on käyttö jääny. EDIT:Kattelin vähä renkaita, ebayssa ois rapialla 150€:lla koko satsi Kumhon Ecsta KH11:set, 175/55R15 koossa. Ei ehkä mahoton veny tulis noilla mutta kuitenkin vähä ilmekkäämpi. Ei hajua toimittavatko Suomeen ja mihin hintaan, pistin kyselyä. Luulis ainaki olevan laatua verrattuna joihinki pingpongeihin. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Su 6 Maalis 2011 - 21:20 | |
| Jotaki paskaa tähän. En oo saanu MITÄÄN aikaseksi viime aikoina. Viime yönä kävi aika pitkäksi niin kokeilin vittuuksillaan jotain Eli tota kromikalvoa. Saattaa jopa näennäisesti parantaa liikenneturvallisuutta heijastavan pinnan laajentuessa eksponentiaalisesti. Sit ois näiden kiillotus/hapettumien poisto... Tota kalvoa vois periaattees vetää näihinki. Renkaat löysin vihdoin öisen koneellaistumisen tuloksena Oulun suunnalta. Vain käyneet vanteilla, ihan soppeliin hintaan lähti. Tuoksutkin oli viel hyvin tallella, yksi syy miksi entinen omistaja halusi niistä eroon | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Su 6 Maalis 2011 - 21:23 | |
| Aivan pakko kysyä, nukutko ollenkaan? | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Su 6 Maalis 2011 - 21:47 | |
| En. Paitsi joskus 10-20 tuntia.
(Edit: Aika hyvä kyssäri kyllä, vilkuilin kysymyksen saattelemana menneiden postauksien kellonaikoja... WAT.) | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ma 7 Maalis 2011 - 18:52 | |
| Syylärin tuulenohjainpelti ja puhaltimen rupeli pääsi eroon alustamassasta. Vielä vaatii viimeistelyn. Sori, kuvat puuttuu. EDIT: Talli taas käytössä ja keskeytymätöntä työaikaa kaks viikkoa... (Oikeastaan, toisin kuin sanoin, nukun aina. Herään vaan välillä kirjottaakseni foorumille.) EDIT2: Putsailin kusipojan säiliötä, viel vois nakata astianpesukoneeseen... Paisuntasäiliön kanssa. Ja sit tuli ryssittyä tuo syylärin flekti. Ei ois pitäny ees yrittää repiä sitä lapaosaa irti. Konehuoneesta noukin kseenonit ja imuilma "lokeron" veke. Pitääkö näiden kanssa elää vai pääseekö näistä jollain kikalla eroon? Aallot puskimen ylereunassa: | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. To 10 Maalis 2011 - 1:55 | |
| Jotain taas... kaasarin irrotin jotta pääsee paremmin käsiksi paskaiseen/öljyiseen imusarjaan. Konehuonetta ja pikkusen konetta putsailin. Loppu aineet kesken, huomenna lisää liuotinpesua ja katotaan jos vähä paremmaksi sais. Koneen kyljessä ja laatikossa on kyl hirveet öljytöhkät. Painepesuria kaipais kovasti. Ylempää näkee aiemman tilanteen. Tässä tämän hetken tilanne Okei, märkä pinta, mut antaa pikkusen osviittaa siitä kuin hyvässä hapessa tuo konetilan maali on. Sitten aloin repimään vänkärin puolen teippauksia veks, takaoven takareunasta otin sen verran ku sain, sen jälkeen ovi tyhjäksi että sain tiivisteet irti. Tässä vaiheessa alko oleen jo kynnet kipeenä! Kuumailmapuhallinta ja varovaista repimistä niin kyl se siitä. Liimat noista jää pintaan kiinni ja kaikki paska tarttuu siihen. Ksyleeniä pintaan niin irtoaa, pitää ensin pehmittää tuo pyyhkimällä reippaasti kostutetulla paperilla ja sit kaapia jollain muovilla pois. Osa lähtee ihan sormilla hinkaamalla. Hieman hinkkaamista vielä ksyleenin kanssa ja: Voi kunpa koko pirssi kiiltäis tolleen... Näistä tuli ihan paskat. Mitäs näille nyt onkaan tehty... öö, ensin maalit pois (paitsi yhestä jota ei ollu maalattu), sen jälkeen hiomista sinisellä nylonlaikalla ja sen jälkeen scotch-brite laikalla... Sit 800 (FAIL) paprulla epäkeskon päällä, kone kiinni ruuvipenkissä. Sen jälkeen autosolilla, mut joo, pohjat menee uusiksi. 600-800-1000/1200-1500 jos alkais paraneen kiilto. Näytti vaan jäävän mikronaarmuja tosta laikasta mitä käytin.. Pitäis hommata kunnon vermeet kiillotushommiin. Prkl Konehuoneesta viel sen verran et ainaki nuo lyhdyt pitää käyttää vielä irti ja puhaltaa+maalata lampunkehykset, oli sen verran ruosteiset. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. To 10 Maalis 2011 - 10:17 | |
| Jatkoa seuraa, yö meni katsomalla leffa, syömällä ja selatessa nettiä. Jotain hiton big shock bitter for [wo]man energialitkua täs hörppiny, kun halvalla sai. Yrittäs saada tota rytmiä ennallistettua, vituttaa ku on vasta iltapäivästä jaksanu nousta ropaamaan. Aamusella aattelin ruveta repimään toisen puolen teippejä kans veke. Alotin samantien tyhjentämällä oven. Tuossa vaiheessa tais olla jo kaikki revittynä mitä kerkesin. Sormet muistuttaa olemassaolostaan Tottahan nääki ny 25 vuoden jälkeen on suihkun ansainnu. Kuvassa vasta ekat satsit pinnassa ja vähä hipastu harjalla. Lähti muuten ihan jumalattomat paskat noista! Läjästä puuttuu takaovien ikkunakiskot, pitää neki viel putsata. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. To 10 Maalis 2011 - 20:30 | |
| Konetta yritin putsailla, vähän siitä jotain irtos. Vittu se on koko koneki ton saman paskan peitossa, mitä lie dinitrolia. Kyllä se tolla liuotinpesulla irtoaa mutta hitaasti ja vaatii harjaamista ihan liikaa. Hihnapyörätki oli ton aineen peitossa, ohut kerros mutta silti. Samoten tuo jakohihnan peitemuovi. Sitte irrottelin vesipumpun. No, pitihän se arvata miten siinä käy. Yksi ruuvi lähti normaalisti auki. Huomenna varmaan porakonetta ja kierretappisarjaa esille. Ellei joku lahjota mulle tommosta kunnossa olevaa. Lähtis vaikka nukkuun... :sleep: | |
|
| |
MJF
Viestien lukumäärä : 24 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. To 10 Maalis 2011 - 20:39 | |
| Hitsuuttele isolla virralla M8 mutterit noihin pultinjämiin. Lämpö auttaa irrotuksessa. | |
|
| |
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Pe 11 Maalis 2011 - 18:28 | |
| Eikö olis helpompaa ostaa vaan uus pumppu runkoineen | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. La 12 Maalis 2011 - 2:18 | |
| - redi kirjoitti:
- Eikö olis helpompaa ostaa vaan uus pumppu runkoineen
No kun pelkkä etupuoli on jo hankittuna... Saako noita runkoja erikseen? Tänään ei auton osalta tapahtunu mitään, mut kusipolttimot tuli. Pakko myöntää et tosi nopee toimitus vaikka oli standard ja reilusti alle Suomen postikulujen. Aattelin sitten vihdoin vähän testailla omaa näkemystä siitä millanen toi "varjostin" noissa liikkuvapäisissä pitäis olla. [Da kielioppi] ^Kuvassa keskellä 4300K, selvästi panostettu hajavalon minimoimiseen lyhyillä, varjostin peittää kammion osittain myös pitkillä. Pitkät eivät sen takia kovin pitkät ole. ^Kuvassa oikealla alkuperäinen 3000K, näissä pitkien reikä on juuri kammion kohdalla, mutta kun katsotaan poltinta hiemankaan alaviistosta niin kammio näkyy reiästä = hajavaloa lyhyillä. Toisaalta taas pitkien reikä on pieni ja kuvittelisi että olisi parempi että valo saisi säteillä mahdollisimman vapaasti, kuten halogeenissa. ^Kuvassa vasemmalla oma esitys, yritin minimoida lyhyiden hajavalon ja maksimoida pitkien valotehon. Tästä näkee miten valo pääsee oikeanpuoleisesta aika vapaasti aiheuttamaan hajavaloa lyhyille. Oma esityskin jää hajavalon osalta huonommaksi kuin 4300K mutta pitkät selvästi paremmat. Suunnittelin vetäväni mastonin kuumankestolla pienen raidan tuohon heti kammion alapuolelle. Valokuviovertailua vänkärin umpiosta: Lyhyet Halogeeni Vs 4300K3000K alkup Vs DIYPitkätHalogeeni Vs 4300K3000K alkup VS DIYSikäli huvittavaa että 4300K ksenoneista lähtee jopa "vähemmän" hajavaloa mitä halogeeneistä, ts. valokuvion yläreuna on terävämpi. DIY-malli vähentää huomattavasti hajavaloa verrattuna alkuperäisiin 3000K varjostimiin, ei kuitenkaan tarpeeksi. Huonompi tulos verrattuna 4300K -malliin selittyy katsomalla toisiksi ylimpää kuvaa, jossa kammio näkyy osittain, toisin kuin 4300K -mallissa. DIY -mallisessa varjostimessa on hieman huonommat pitkät lähinnä etualalle tulevan valotehon osalta. Syitä voi olla useampia. Ksenonien huonommat pitkät vs. halogeeni johtuu yksinkertaisesti siitä että halogeenissä pitkän lanka säteilee suht vapaasti kaikkiin muihin suuntiin paitsi suoraan eteen. Ksenonissa tämän voisi korjata pitkälti kaventamalla varjostinta ja tuomalla se mahdollisimman lähelle polttimen lasia. Toki tässä tulee huomioda sopiva välys ettei varjostin pääse naarmuttamaan lasia. [/Da kielioppi] | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. La 12 Maalis 2011 - 23:20 | |
| [turha viesti]Vittu mitä paskaa tuola ffp:llä, joku moderoinu kuvat linkeiksi. Ja sit tulee paskaa niskaan muilta käyttäjiltä ettei linkkejä jaksa kukaan naksutella.[/turha viesti] | |
|
| |
MJF
Viestien lukumäärä : 24 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Su 13 Maalis 2011 - 9:40 | |
| Ei se mitään paskaa ole, vaan täyttä asiaa. Käytä noita pikkukuvia linkkeinä, niistä näkee heti mitä on kuvassa ja saa klikkaamalla isommaksi. Mulla ainakin menee selain sairaan hitaaksi rullata kun on miljoona isoa kuvaa sivulla. Ja niitä pelkkiä tekstilinkkejä ei kyllä jaksa ruveta availeen että näkis mitä niissä on. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Su 13 Maalis 2011 - 11:05 | |
| Nonii sit löytyki yksinkertanen kikka saada nuo linkit avautuun suoraan ite kuvaan eikä siihen perkeleen esikatseluun. Sitä vois varmaan sitte editoida seuraavan viikon noita linkkien koodeja. Eipä ollu ees tiukassa nuo vesipumpun ruuvit. En vaan tajua et miks se muutti ulkonäköään tolleen. Laturiki räjähti palasiksi -tavotteena perinpohjanen putsaus ja mahdollinen huolto Hiilet näytti vähä eriparilta Kai näis on jo sanomista mut voiko näitä uusia/korjata? Tälle puhallus josaki vaihees Laturista lähtee etummainen laakeri kyl vaihtoon, sen verta horolta vaikutti. Ja ääntäki se jo piti. Oiskohan vaan parempi maalata kaikki alumiinipinnat mustaksi? Ois kai kliinimpi mitä tingel tangel kiillotukset sinne tänne? Ellei sit tekis/hankkis alumiini/rosteri säiliöitä kuspojalle ja paisarille ja kiillottais näkyvät aluosat (lukuunottamatta vaihdelootaa).. Noh. Yrittäs vähä hillitä ku nyt yhtä asiaa tekee sen verran et se jää kesken ja sit uutta putkeen ku into lopahtaa. Varmaan aika huono taktiikka. Kohta koko paska on osina eikä tiiä mitä tekis. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Su 13 Maalis 2011 - 23:51 | |
| Nyt iski kuume. Jostain äkkiä nyt tähän uudet ruosteettomat Santana 2000:sen ovet ja etuovet oiski sit samantien yksosasilla laseilla! Kylkilinja näissä on sama... Kuka tietää kiinalaisia autohajottamoita? EDIT: Löysin yhden kiinalaisen purkaamon ja kokeilin laittaa sinne aiheesta kyselyä. :cyclops: Samassahan noihin oviin sais uudet ikkunatiivisteet... Hmmh. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ma 21 Maalis 2011 - 2:08 | |
| Suurin osa sivulaseista ois nyt valonläpäisyltään -50% vrt. lähtötilanteeseen. Yritin tehdä viimesenpäälle, esim. fairyn sekotin akkuveteen, ettei ainakaan suurempia paskoja ois seassa.
Vielä tarttis kuskin ovi tyhjentää ja apparin ovesta irrottaa pikkuikkunat sekä molemmista ikkunatiivisteet. Sitten perusteellinen pesu ja kiillotus tiivisteille. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ti 29 Maalis 2011 - 8:19 | |
| Kontin luukun alareunassa oli epäilyttävän näkönen korjattu paikka alareunassa, alkuperänen saumamassa oli raavittu pois ja maalattu päälle. Joku insinööri oli pruutannu luukun sisustan suht täyteen vahamaista ainetta ja sitämyöten kai tukkinut toisen puolen tyhjennysaukon. Siellähän sitä oli taas pokkauksen välissä mätää reippaasti yli puoleen väliin. Joutuu availeen pokkauksen ja yrittää parantaa tilannetta. Ihanaa ainetta tuo koriliima jota tos on käytetty. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Pe 1 Huhti 2011 - 22:38 | |
| Kuvien puute jatkuu. Yritän uppailla ens viikolla jotain. Nyt pitää sit auto saada ens viikoksi pois hallista niin piti vähän jotain kasailla. Vesipumpun laitoin kiinni ja syylärin pesin kuumalla vedellä ennen asennusta. Kaasaria sen kummemmin puhdistamatta laitoin sen takaisin. Huohotinletku on ihan entinen, joutuu hommaan uuden. Pienempää alipaineletkua pitää hankkia, lisäksi suunnitelmissa on siirtää akun vierestä, yläpuolelta menevä johtosarja kulkemaan akun alta ja hommata punossukkaa vähän noiden vanhojen päälle. Sitten tee-se-itse edulliset kusiparkkipolttimot: Tätä oon miettiny itse asiassa jo useamman vuoden. Eli yksinkertaisuudessaan väritetään polttimon lasi keltaisella yliviivaustussilla. Toimii! Lopputulos näyttää aika veikeeltä. Golden. :cheers: Huomenna yrittäs napata ittiään niskasta kiinni. Vähintään laturiin laakerit ja auto käyntikuntoon. Joku autojen peltejä korjaillu sais tulla vaikka avittaan. Peltiä on ja kunnon hitsauskone, vain taito ja into puuttuu. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Su 3 Huhti 2011 - 19:41 | |
| Laturin kasasin uusilla laakereilla, oli aika rajusti väljää vanhoissa. Pikkusen mustaa maalia käämien kuoreen. Muu runko sietäis saada viel jonkulaisen sievän hionnan tai sit ihan kiillotuksen. Jäähdytysjärjestelmän putsasin CRC:n aineella.
Jakoremmi oli vielä vähän turhan kireällä, vollotusta kuulu jonkin verran tyhjäkäynnillä. Löysäsin sopivasti ja avot! Kone käy tooodella nätisti. Tosin kun kaasua antaa kerralla kunnolla niin vähän epäröi, mutta käyntiin lähtee sen kummemmin starttaamatta, avaimen vääntö ja kone on käynnissä. | |
|
| |
antti_aamunen
Viestien lukumäärä : 426 Paikkakunta : RH
| |
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ma 4 Huhti 2011 - 21:16 | |
| Kyl ne noissa, eri asia sit jos halogeeneihin. Niistä savuaa samantien (kokeiltu). Eihän noihin kohdistu mitään muuta ku pientä lämpöä polttimosta, joten luulis kestävän. Ja liuottimella lähtee pois jos tulee ongelmia. | |
|
| |
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. Ma 4 Huhti 2011 - 21:32 | |
| Kyllä muuten käryää tussi pois lampuista ajan mittaan.. Voin sanoa.. Amis-ajoilta | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat. | |
| |
|
| |
| Passat 32B ja muut toosat. | |
|