| Katsastusasiaa | |
|
+306Joker Rantsi pazi88 mkm joonasvaan DeadInside CornerRug7292 EeKi Zoml Thouny mik_ko v__ille Volver Ossiwho kri5u temeee. Jonduli any1 burrito87 Insa jAuuso jjjkkk JÖRDÖÖ micke_ aajii tombbis regal makenbaa toad biglimited -Kapsu- What-- lokitekki Chagi Spl_xtr Pahvi Jeth Wheelback Mikk- andre_ Juibbi smpovers Mkko_ Suddethi -k4n1- roopeR Juipp1 miika80 jeQQ _--Ville--_ Karriz Ro||e pellepoliisi Rimpula pekka007 opa jjjesse Shakini Willeeeh poju jake--- VilleX Sumiloff J`ni Topelius masaat hirvonen Isokangas oli Ino Jurz4 sam[_] naykk1 Teemued Wobbler Warro allu_ _paffa jori Jesimiri m-tuninki samuxd -jokinen- massix Ceisari atte.P Bete^ wunderbaumi JKarjalainen PokeMonni mkl jusni rigg LarryL J.K Larssss j.lyly Sammmy Timzy187 r0nx samza Piiskis Wald note JuhiZZ topppsu LMakke rautio- Juzzis Egiz Same|| Miguel IL3 Sami J. Avt0mat Mikael Masuli miikam Acerbis Hallunisation elias jonipappa Jeppe. Ligettah pera187 Garash OLZIQ Raaka-Arska mf-690 Pazihi m81t82 Tööt tuppuri_ partsu JaPE Petep ai-m -zamppa- korde teemu csharp Askorbiini kiMMMe Sawo HenkkaW201 matti.l wsq `villle niko- Teme Nextr mikiz seba Saulerson wilsson redlane tuomos antti_aamunen tomes Speedy weicco Bronn joumään Ian13 Kääntä Down alpinestars Heka teen_014.jpg tikitaka JoniP alkku_ Madmax88 Pekkiis Petterii masaa Elementti runq WeirdDude /Wille/ niklas89 Alpha ttoni juho* jaki ändi Nollie kolopallo eros biblo dumppi^^ wiiksi samsa JS1984 llattee S^X Lainetti TMA otheri Komulainen viva Mugen Bäkström PIFu //Mikael penigue jocke- Ani Makkeli jukkapoika Enriquez Mro ee-2 Hanska Meikkis01 Mai- Ic3man JiiPee Mazuuu john_gleasy Tume nakke TommiS jäse rappe Jonas_ Eagle Basu JiiWee Drunkenmunky marc0 kop-O-nen Jepa temee henkkasavosta TIKU Kipe balloon pakkeli _laatikko_ Sami Antto- Jakke Rixaa zimi Miikka joppe tomì mnky jallu81 Aaperi Beris apuapina robbe ch3oh mapa Neuni Shakawkaw Masq pottifemma AtAi BlueLion vildur arthuro savela Tibe mosse Ipetzo Laatueine GrapL teipio toni Grontti N|ba pete J4TOG Jouner Böni Avaruusheppa Green Jupe xite Jallmari Ahis Suzi turhake Juhi renox Heke26 jiri epk Venom ][LE -dtk- redi Edo CDLC.CO Ipe antizero KAKKOSNELONEN Huiske JTG RöHnÄ salkku mustonenj sasu 310 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
atte.P
Viestien lukumäärä : 148 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Su 18 Marras 2012 - 0:20 | |
| Penkit nyt ainakin tulee ihan täysin ulkonäkösyistä.. lähinnä mietin että jätänkö sit suosiolla orkkisvyöt paikalleen. | |
|
| |
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Su 18 Marras 2012 - 6:19 | |
| 4-pistevyöt pitää olla ainakin hyväksytty katukäyttöön. Penkeissä ei taida tuon ikäisessä autossa olla niin justiinsa, joku joka tietää tai jaksaa googlata voi kertoa enemmän? | |
|
| |
mapa
Viestien lukumäärä : 331 Paikkakunta : Turku Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Su 18 Marras 2012 - 9:40 | |
| - atte.P kirjoitti:
- Mitäköhän leimasetä tuumaa 4-pistevöistä ja kuppipenkeistä missä ei oo mitään hyväksyntöjä? Auto -91, jenkeistä uitettu Accord.
Kaksipaikkaiseksi ja hirveä ihmettely vöiden kiinnikkeistä. Varmasti on konttori kohtaisia eroja, mutta tämä todettu. | |
|
| |
massix
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 19 Marras 2012 - 21:24 | |
| Ostin 1.8 20vt koneen ja laitan sen ykkösjettaani. Nettiä olen tutkiskellut niin eikö se pidä leimata omavalmisteena ja käydä dynossa hakemassa paperit, että on alle sen 132hv. Suomessakin osat ovat vaihtaneet sen koneen, joten hyvät vinkit ovat sallittuja. | |
|
| |
jallu81
Viestien lukumäärä : 1573 Paikkakunta : raisio
| |
| |
massix
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 19 Marras 2012 - 21:56 | |
| Juu tottakai:D Mutta kuitenkin saa omavalmisteena kilpiin? | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 19 Marras 2012 - 22:18 | |
| Laita sinne joku muu kone. Ei vaa, g60 alustan osat vakaajineen, jarruineen yms. Isompi jarrupääsylinteri yms niin saat vähän tuntumaakin. Siis kaikki vaikka samantien. Niin eikä tota 4 vaihteisella kukaan aja joten laatikko kannattaa myös tehdä. Niin ja kun kyllä sinne 250hp pitää väkisinkin saada niin laita lukko, kytkimet miksi ei välityksetkin. Sähköt on kans sit varmaa yks. No kyll siitä selviää jos pysyy värien perässä. Ainakin uskoisin. Yhden tuollaisen muutoksen olen sivusta seurannut ja en kyllä ite jaksais. Eli tsemppiä voin nyt näin ainakin aluksi toivottaa. Siinä on monta pikkujuttua jotka on ihan vitusta. Mk1 on esim. melko ahdas ja väittäisin että vakio öljypohjalla koria ei vakiosta lasketa kuin 2 cm. Myös tulipeti tulee todella lähelle joten dp on tarkka ja vakio vesikaukalolla ei varmaankaan ahdin edes mahdu paikalleen vaikka pakosarja perus pappa valu olisikin. Mutta ei muutaku kokeileen. Ite laittaisin edelleenkin jonkun muun koneen. KR kaasareilla on edelleen se mun numero uno. Toki tollane 20venane naukasee nätisti vaparinakin... Kunhan heittelen. Niin ja eikös sen voi puljata niin että sanoo että kysessä alkuperäne vapari 1.8 20v mikä vain ahdettu ja ahdin tuonut sen 7 hp lisää siihen 125hp mitä vaparissa on vakiona. Sit sä voit tietty esim. väittää että pappa lohko mihin lyöty 20vt kansi päälle ynnä muuta schaibaa. | |
|
| |
massix
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 19 Marras 2012 - 22:23 | |
| Kaikki ajallaan Eli käyn dynossa ja lasken tehot alle 130hv ja sanon, että vapari on turbotettu? Eikö nuo ainakin pidä olla: 9" tehostin , 20,46mm jarrupääsylinteri, etu/taka vakaimet, isommat etujarrut, jarrupaineensäädin taka akselille. | |
|
| |
jallu81
Viestien lukumäärä : 1573 Paikkakunta : raisio
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 19 Marras 2012 - 22:34 | |
| - massix kirjoitti:
- Kaikki ajallaan Eli käyn dynossa ja lasken tehot alle 130hv ja sanon, että vapari on turbotettu?
jos se on omavalmiste, niin se voi olla vaiks kuinka monella ahtimella ja rakennettu vaiks 500heppaiseksi, kunhan vaan teholapussa on se suurin sallittu(alle sen ois paras) ja mitään 0.1-0,3ahtoja ne ei sais konttorilla enään hyväksyä... ja alustan täytyy vastata vähintään mallisarjan tehokkainta. piste. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 19 Marras 2012 - 22:40 | |
| Niin siis idea tuolla vaparista turboon jutulla oli se ettei siinä ole kuristettu tehdaskonetta.
125hp -> 132hp.
Eikä siellä noita kaikkia "hipo-osia" tavitse välttämättä olla. Itse voin tähän nyt myöntää että en tiedä mk1 gti:n jarru ja alusta tietoja. Nekin tosiaan riittäisi juuri niinkuin jallu sano. Mutta summasummarun: Kannattaa laittaa reilusti yli nuo jarrut koska tiedän että sä et sillä aja 130hp ja rötää kokoajan. Laita g60. Ne sinne on helppo laitaa. Isoilla sylintereillä ja jarruilla sanoisin että ne jarrut ovat ykköskorissa "melko tunnokkaat." | |
|
| |
massix
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 20 Marras 2012 - 16:06 | |
| Kiitoksia nämä selvensivät jo paljon:D Vielä kuitenkin yksi kysymys, mitä muita papereita tarvitsen kun teholapun kun menen näyttämään konttorille esim. miten todistan jarrujen olevan mallisarjan tehokkaimmat Ja tämä ei tänne kuulu, mutta kysytään nyt samalla, mistä etuvakaajan mahdan saada? | |
|
| |
mkl
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Salo Muut : Corrado
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 26 Marras 2012 - 16:19 | |
| Pitääks auton olla tankattavissa ulkopuolelta? vai kelpaaks se jos on turvatankki takaluukussa ja sitäkautta tankkailee.
| |
|
| |
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa La 8 Joulu 2012 - 10:47 | |
| Minkälaiset vikakoodit aiheuttaa obd-mittauksessa hylsyn? | |
|
| |
biblo
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa La 8 Joulu 2012 - 10:50 | |
| - mkl kirjoitti:
- Pitääks auton olla tankattavissa ulkopuolelta? vai kelpaaks se jos on turvatankki takaluukussa ja sitäkautta tankkailee.
Omassa kuplassa ainenkin ihan vakiona tankkaus etuluukun alta. Tuskinpa katsuria hirveästi kiinnostaa mistä autoa tankataan. | |
|
| |
balloon
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Oulu Muut : PostiTölkki
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa La 8 Joulu 2012 - 11:23 | |
| - jusni kirjoitti:
- Minkälaiset vikakoodit aiheuttaa obd-mittauksessa hylsyn?
Päästöihin vaikuttavat. Huomioivat myös turvallisuuteen vaikuttavat. | |
|
| |
-jokinen-
Viestien lukumäärä : 74
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 10 Joulu 2012 - 12:43 | |
| Laitetaas tänne tälläinen kysymys että onko kellään varmaa tietoa saako 3-ov Mk3 Golffia vielä muutoskatsastettua pakettiautoksi? | |
|
| |
Ani
Viestien lukumäärä : 837 Paikkakunta : Rusutjärvi
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 10 Joulu 2012 - 18:03 | |
| Riippuu autos valmistenumerosta. Osan saa ja osaa ei, parhaiten saat tietoa kun meet rekkariotteen kera konttorille kyseleen | |
|
| |
-jokinen-
Viestien lukumäärä : 74
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 10 Joulu 2012 - 18:51 | |
| Joo täytyy käydä, tänään jo kyselinkin katsurilta kun toista autoa käytin leimalla mutta ei auttanut asiaa. | |
|
| |
samuxd
Viestien lukumäärä : 471 Paikkakunta : Äänekoski Muut : KTM EXC 300
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 7 Tammi 2013 - 22:41 | |
| Hei, nyt joku kertoo äkkiä! Tarviiko luistoneston toimia leimalla, vaikka se autosta löytyy? | |
|
| |
m-tuninki
Viestien lukumäärä : 76 Paikkakunta : Nivala Muut : Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 7 Tammi 2013 - 22:58 | |
| kyllä ne yleesä sen testaa, jos pystyvät. eli luulen että pitää toimia. mulla ois pikanen asia ku ois tarkotus laittaa golffi leimalle nii paljonko pitää olla vähintään levyissä ja paloissa pintaa? muilta keskustelupalstoilta tulee niin ristiriitasta kommenttia että en tohi niihin luottaa | |
|
| |
Jakke
Viestien lukumäärä : 247 Paikkakunta : Tku/pks
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 7 Tammi 2013 - 23:00 | |
| - samuxd kirjoitti:
- Hei, nyt joku kertoo äkkiä! Tarviiko luistoneston toimia leimalla, vaikka se autosta löytyy?
Ei. Kuten ei esimerkiksi ajotietokoneenkaan tarvii toimia leimalla. Mutta luistonestohan pelaa YLEENSÄ abs -järjestelmän kanssa jonka puolestaan on toimittava.. | |
|
| |
samuxd
Viestien lukumäärä : 471 Paikkakunta : Äänekoski Muut : KTM EXC 300
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ma 7 Tammi 2013 - 23:21 | |
| Itellä absit pelaa, luistonesto vain on kokoajan pois päältä. Noh, huomennahan sen näkee mitä sanovat leimalla.. | |
|
| |
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 8 Tammi 2013 - 9:05 | |
| - m-tuninki kirjoitti:
- kyllä ne yleesä sen testaa, jos pystyvät. eli luulen että pitää toimia.
mulla ois pikanen asia ku ois tarkotus laittaa golffi leimalle nii paljonko pitää olla vähintään levyissä ja paloissa pintaa? muilta keskustelupalstoilta tulee niin ristiriitasta kommenttia että en tohi niihin luottaa No äkkiseltään sen verran kuin ohjekirja määrää. Jos oikein ohkaisilta näyttää niin todnäk inssi ne mittaa ja tarkistaa. Muistaakseni normilevyissä alkaa 10mm olla minimi. | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 8 Tammi 2013 - 10:45 | |
| - m-tuninki kirjoitti:
- mulla ois pikanen asia ku ois tarkotus laittaa golffi leimalle nii paljonko pitää olla vähintään levyissä ja paloissa pintaa? muilta keskustelupalstoilta tulee niin ristiriitasta kommenttia että en tohi niihin luottaa
239x10 laikan saa ajaa 8 milliseks, 239x12mm laikan taas 10 milliseks (Lähde: Brembon kataloogi. Palojen riittävyys selviää yleensä jarrudynossa, jos on raudoilla niin kannattaa harkita meneekö edes konttorille. | |
|
| |
samuxd
Viestien lukumäärä : 471 Paikkakunta : Äänekoski Muut : KTM EXC 300
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 8 Tammi 2013 - 15:34 | |
| Juu hylkyhän sieltä tuli, luistoneston pitää toimia jos sellainen autossa on. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa Ti 8 Tammi 2013 - 15:52 | |
| Kaverilla kuulu diisseli octavian hylkyperusteisiin "Nostaa kierroksia liian hitaasti" Nousee kyllä siis iha normaalisti niin pitkälle ku jaksaa kierrättää, mutta katsurin mielestä ei tarpeeks nopeasti.. Ei saanu savuja otettua tämän takia... Ilmamääränmittari? | |
|
| |
Jesimiri
Viestien lukumäärä : 326 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa La 2 Helmi 2013 - 16:55 | |
| Onko ketään katsastanut autoa itsetehdyillä coileilla?
-83 vuosimalliseen autoon pitäisi tehdä coilit, kun halvimmat coilit alkaa ~1500e + postikulut...
Muistelisin meinaan ettei alustan osia saisi hitsailla? Vai muistanko väärin?
| |
|
| |
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa La 2 Helmi 2013 - 17:29 | |
| Ainakin pari vuotta sitten katsastusmies käski mua hitsaamaan apurungosta repeytymän. Vielä varmistin, että saako sen nyt ihan varmasti hitsaamalla korjata, niin katsuri sanoi vaan, että senkus hitsaat kunhan mahdollinen korjauspala on tehty vähintään samanvahvuisesta materiaalista ja hitsattu täydellä saumalla. Samaan syssyyn vielä totesi, että ohjauksen osat on ne, mitä tänä päivänä ei saa hitsaamalla korjata.
Eikä tuon ikäisen alustan osista tarvitse esittää mitään dokumentteja, kunhan ne on kunnolla kiinni eikä jouset hölsky. Saathan sä laittaa vaikka naapurin Eskon peräkärryn itse tehdyt jouset sinne, jos ne käy paikalleen, eli miksi et sitten saisi laittaa itse rakennettuja jousilautasia?
Niin ja btw, saathan sä vaikka jousikuppiakin hitsaamalla korjata. | |
|
| |
Jesimiri
Viestien lukumäärä : 326 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa La 2 Helmi 2013 - 17:42 | |
| Kiitokset pikaisesta vastauksesta. Pitääkin alkaa metsästämään rakennustarvikkeita. E: Jori: Isäntä, jolla on hitsipaperit hitsaa nuo, eli pitäs olla kunnolliset
Viimeinen muokkaaja, Jesimiri pvm La 2 Helmi 2013 - 18:25, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
jori
Viestien lukumäärä : 35 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa La 2 Helmi 2013 - 17:52 | |
| Kelpaa leimalle kunhan saumat on asialliset. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Katsastusasiaa | |
| |
|
| |
| Katsastusasiaa | |
|