Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 9 Helmi 2013 - 22:47
pieni vanne päivitys challeen.
perse on vähän ylhäällä tunkkauksen jäliltä ja rengastus nyt on päin vit##a,mutta kyl ne alle sopii
jallu81
Viestien lukumäärä : 1573 Paikkakunta : raisio
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Helmi 2013 - 5:10
hlappis kirjoitti:
pieni vanne päivitys challeen.
Hetkone. mistäs ostit vanteet? ettet vaan joltain raumalaiselta foorumilaiselta??
Helkkarin hyvin sopii alle kyl.
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Helmi 2013 - 9:08
Kyllä jallu me noi mikkon kanssa turkuun tuotiin
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Helmi 2013 - 13:11
tältä foorumilta nuo vanteet tuli bongattua ja samalla vannehaku reissulla tarttu yksi w202 1.8L farkku mukaan.
pienellä laitolla ihan soiva vehje,kuskin ovi pitää vaihtaa lommon takia ja muutamat pintaruosteet korjata sekä SRS-valo palaa koko ajan. pikku puuhastelua pitää ottaa päivällä parempia kuvia tuosta w202:sta.
samuxd
Viestien lukumäärä : 471 Paikkakunta : Äänekoski Muut : KTM EXC 300
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Helmi 2013 - 15:31
Vähä pulleampaa kumia alle niin rupee näyttääkkin joltain tuon alla.
Topelius
Viestien lukumäärä : 98 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Volvo 740 turbo
Volvo 740 GL
Volvo 245 SexEdition
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Helmi 2013 - 18:28
Näinköhän vääri vai ajelitko tossa 15:05 palttiarallaa meikäläisen perässä Anttolantiellä?
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Helmi 2013 - 18:56
Topelius kirjoitti:
Näinköhän vääri vai ajelitko tossa 15:05 palttiarallaa meikäläisen perässä Anttolantiellä?
jonkun valkoisen ruotsinlaivan perässä ajelin tuohon aikaan .
taakse meinasin laittaa 315/30/18 mikäli ne mahtuu pyörimään,koska noin millin rako on tuohon lehtijouseen,ei passaa kumin pullottaa liikaa voihan tuota vanteen kanttia vähän sorvata ja vannetta voi vielä tuoda noin puol senttiä ulospäin ja noi nykyiset 265/35/18 takakumit vois heittää etuvanteille.
Topelius
Viestien lukumäärä : 98 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Volvo 740 turbo
Volvo 740 GL
Volvo 245 SexEdition
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Helmi 2013 - 19:10
Asutko siellä mistä käännyit? Nimittäi asun aaaaaika lähellä itekkin siinä
Jottei menis ihan offtopikiks ni nättiä jälkee challengerin kans! Lehtijouset veke ja linkit+säädettävät tolpat taakse niin häviää tilaongelmat.. Vaikkaki lehtijousissa on oma tyylinsä ja viehätyksensä.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Helmi 2013 - 19:51
Topelius kirjoitti:
Asutko siellä mistä käännyit? Nimittäi asun aaaaaika lähellä itekkin siinä
Jottei menis ihan offtopikiks ni nättiä jälkee challengerin kans! Lehtijouset veke ja linkit+säädettävät tolpat taakse niin häviää tilaongelmat.. Vaikkaki lehtijousissa on oma tyylinsä ja viehätyksensä.
sen tien päässähän minä majailen. eipä noissa vankkurijousissa ja jäykissä akseleissa mikään sen kummemmin oikein viehätä ja ei taas oikein omasta mielestä "kannata" jousitusta sen kummemmin muutella tämmöseen kruisailuvehkeeseen.
Mikk-
Viestien lukumäärä : 409 Paikkakunta : 21270
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 16 Helmi 2013 - 3:58
Samannäköstä millipeliä mitä itellä, laitoin itte suosiolla lätyn väliin ja vähän camberilla pelasin vanteen kaarelle.
Sopii kyllä ihmeen hyvin nuo rotat tähän koppaan, ens vähän jännitti kun jostain jenkeistä puhelitte Vähän leveempää kumia vaan niin on enemmän tän auton tyyliin sopivaa.
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 16 Helmi 2013 - 10:44
Mikk- kirjoitti:
Samannäköstä millipeliä mitä itellä, laitoin itte suosiolla lätyn väliin ja vähän camberilla pelasin vanteen kaarelle.
Milläs jäykkään akseliin meet camberia laittaa
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 16 Helmi 2013 - 11:45
Kyll niit on ennenki laitettu? Emmä tosin tiedä millanen akseli-napa kiinnitys tässä on mut mut...
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 16 Helmi 2013 - 11:50
kikarikoiso kirjoitti:
Mikk- kirjoitti:
Samannäköstä millipeliä mitä itellä, laitoin itte suosiolla lätyn väliin ja vähän camberilla pelasin vanteen kaarelle.
Milläs jäykkään akseliin meet camberia laittaa
Akseli päädyistä poikki ja hitsaus eri asentoon. Tietyissä rajoissa toi viritys jopa kestääkin.
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 16 Helmi 2013 - 12:20
toivottavasti tästä tulee musta pakko myöntää oon kateellinen
Mikk-
Viestien lukumäärä : 409 Paikkakunta : 21270
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 16 Helmi 2013 - 12:29
kikarikoiso kirjoitti:
Mikk- kirjoitti:
Samannäköstä millipeliä mitä itellä, laitoin itte suosiolla lätyn väliin ja vähän camberilla pelasin vanteen kaarelle.
Milläs jäykkään akseliin meet camberia laittaa
Ja kukas on puhunut että tähän sellasta tarvii laittaa? En mä ainakaan.
jallu81
Viestien lukumäärä : 1573 Paikkakunta : raisio
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 16 Helmi 2013 - 16:43
Mikk- kirjoitti:
kikarikoiso kirjoitti:
Mikk- kirjoitti:
Samannäköstä millipeliä mitä itellä, laitoin itte suosiolla lätyn väliin ja vähän camberilla pelasin vanteen kaarelle.
Milläs jäykkään akseliin meet camberia laittaa
Ja kukas on puhunut että tähän sellasta tarvii laittaa? En mä ainakaan.
ja menee maililla ohi aiheen, mutta saa sontakärryn akseliinkin kamppeeria...
Rallimiehet vääntää stralettien, escojen ja volvojen akseleita jopa laikkaamaalla kiilanmallisen palan pois välistä ja hitsaamalla kiinni. ja ovat jotkut lämmittäneetkin niitä...en moparien akseleista tiedä mut volvojenkin akselit kestää aika montakin astetta ennenkuin vetarit alkaa ääntämään.
Viimeinen muokkaaja, jallu81 pvm Su 17 Helmi 2013 - 8:03, muokattu 1 kertaa
Huiske
Viestien lukumäärä : 322 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Opel Kadett C -79 Turbo projäct, Subaru Leone 1.8 Turbo coupe 4x4, Ford Escort mk5 4x4.
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 17 Helmi 2013 - 1:24
Puikkoa yläpuolelle ja nopea jäähdytys? mitenkähän käy vetarin boorien keston sun muun??
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... To 21 Helmi 2013 - 22:46
vai että camberia pitäs vielä hieroa tuohon ,jos nyt ei kumminkaan.
osa läjä ruppee olemaan jo kohtuullinen ja muutama paketti pitäs vielä saapua lähi kuukausina sekä kardaani pitäs vielä mitata ja tilata.
Challeen tuli Lokar kickdown kaapeli,peräöljyä,bensasuodatinta,öljytikku,lootan jäähdytin ja vesiletkut sekä kaikkee muuta pientä. tuohon chevyn kaatiskoneeseen saapu loputkin osat ja pääsen kasailee sen loppuun. nokkavalinta sattui tuohon compin Nostalgia+L-79 hydrauliseen laahuriin. http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=110&sb=2 nostajiksi tuli perus Compin nostajat ja jäykemmät single jouset kansiin sekä niihin sopivat retskut sekä lukot. tönärit ja jakopää myös compin tuotteita ja mellingin Hi-volume öljypumppu sekä Hi-volume vesipumppu gatesilta. imariksi tuli se air-gap kopio ja dampperi tais olla pro compilta ja kannentiivisteet Felproon milliset sekä ARP kannenpultit.
kannet jo niputin läjään ja nokan ujutin mottiin jo paikalleen.
ihan pikkasen siistin kanavia noista kansista mutta en millään tavalla suurentanu kanavia,ainakaan tarkoituksella .
tuli myös ostettua tuommoinen suht matala Moparin M1 yksitaso imari
jos vaikka koittas tuon istuttaa furyyn samalla kun öljyt siihen vaihtaa kevväällä.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 24 Helmi 2013 - 19:58
tuota Chevyn mottia kasailin ja kuvassa on öljypumpun asennus menossa ja tsekkasin alakerran pultit vielä kertaalleen ennen öljypohjan asennusta jotta oisko noi pysyny momentissaan ja olihan nuo.
seuraavaksi motti ympäri ja pintojen putsaus sekä kannentiiviste paikalleen ja kansi päälle.
ARPin pulttien rikkoihin molyrasvat ja lisäksi jenkoihin kierremömmö pitämään momentit kohillaan ja nesteet kurissa.
pultit naksuttelin ensin 40nm sitten 80nm ja sitten vasta 101nm ja ohjekirjan mukaisessa järjestyksessä. heitin ykköspyttyyn nostajat sekä tönärit paikalleen ja tsekkasin dampperin nolla ajoitusmerkin paikkansa pitävyyden ja näytti sekin olevan kohillaan. nostajat jätin lillumaan pystyyn öljyastiaan ja katsoo jos yläkerran jaksais huomenna kasailla loppuun.
ehkä ensi viikonloppuna tuon sais junttipenkissä jo käyntiin .
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 24 Helmi 2013 - 21:15
pistähän videota sitten. kasin höpinät on aina mukavaa kuunneltavaa.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Maalis 2013 - 22:48
siinä pari videoo Väljästä Vortecista. venakopat puski ölppää pakosarjoille koska ei ollu yhtään venakopan tiivistettä pikkulohkoon ni piti leikellä vanhoista moparin tiivisteistä ja eihän ne nyt oikein pitäny. kaasarina toimi vanha hiekkanen Holley ,paremmasta 700cfm holleyssa vuoti bensaa pahasti se mr.gasketin krominen bensaputki..eikä ensiapukaan oikein siihen auttanut mutta käy se nyt jotenkin.
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 10 Maalis 2013 - 22:55
V8 hörinä on aina niin kermaa korville
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... La 23 Maalis 2013 - 21:09
Väljästä vortecista tsekkasin nostajien preloadit vielä kerran ja nyt on kaikki kohillaan. eilen illalla rupesin purkamaan Camaron konehuonetta ja laskin nesteitä pihalle ja tänään aamupäivästä motti jo loju lattialla
nappasin motin pukkiin ja rupesin etsimään motista syytä viime syksyn ongelmille,eli tuo motti pikkasen huohotti kovilla kierroksilla ja öljynkäry valtasi monesti kabiinin. öljyä se ei kumminkaan syöny tai ei tikusta sitä huomannu,omaa mieltä askarrutti tuo alakerta koska ostin tuon lohkon alakerta valmiiksi koottuna ja ennen yläkerran kasausta en tuota alakertaa ottanu milään tavalla auki.
yläkerrassa ainakin kaikki hyvin:
sitten toinen kansi irti ja ihan hyvältä näyttää edelleen:
toisen puolen sylinterit olivat ihan kunnossa sekä nokka,nostajat ja palotilat olivat ihan "nätit" myös.
joten seuraavaksi alakertaan. öljypohjastakaan ei löytyny mitään outoa.
mutta,mutta..sitten nappasin ykköspytyn kangenlaakerin nakkisormiini ja siinähän mukavat skraidut olikin:
mikä helvetti tuon on tehny? tzekatkaa tuota kampuran veivinkaulaa,siinä on tuollainen monttu missä varmaan ollu terävät reunat.
(paska kuva mutta huomenna otan paremman) jos toi on paskasena koottu ni en kyllä ymmärrä miten tuohon kampuraan ois monttu tullu?tai mujua öljynkierrossa ni ei se noin nättiä monttua tuonne kyllä tee. noh,olisihan mulla hyllyssä vakio ehjä kampura tuohon mutta pitää miettiä mitä tuolle motille sitten tekis,stroukkaus?ahtaminen?rullanokkaa+lisää viritystä? huomenna puran loputkin ja rupeen voimistelee Vortec mottia paikalleen,hommasin myös B&M 10" +3000rpm stallilla olevan turbiinin tuohon Camaroon saa nähä miten tulee toimimaan . ja se öljynkäry johtui todennäköisesti pahasti vuotavasta takapään stefasta mikä sotki öljyä peltisarjoille ja kärytti. Tö Be ConTinUe......
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 24 Maalis 2013 - 19:38
pikkasen putsailin konehuonetta ja ujuttelin "uuden" motin paikalleen,jos huomenna jaksais tuon kyhätä jo käyntiin asti mikäli töiltä ehtii.
aikamoinen ero vanhalla ja uudella turbiinilla .
tuossa vielä kuva siitä kampuran naarmusta,varmaan mäntää sylinteriin asentaessa möhlitty ja kangen studi tavottanu tuohon pintaan aika ikävästi .
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Su 31 Maalis 2013 - 17:39
siinä täysin turha teaseri video Camarosta. mutta käy ja kukkuu ihan hyvin ja tuntuu tuo jotenkin potkivan,mitä nyt tuossa sohjossa pysty testailee.
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ti 2 Huhti 2013 - 22:53
Furysta nappasin vanhan matalan kaksitaso Edelbrock performer imarin pois ja tilalle asensin Mopar performancen M1 yksitaso imukannen. vaihto oli nopea toimenpide ja samalla huomasin että ei ole ihan ollu kaasuvaijerin ja kickdown vivuston säädöt ollu kohillaan,nimittäin toisio puolen kaasuttimen läpät ei ole auennut puoliakaan milloinkaan ,two barrelina melkein tullu köröteltyä . noh,semi vitsinä heitin yhdelle kaverille että pitää saaha toi malmikasa kulkemaan alle viiden sekunnin 0-60mailiin ja vanhat enkat on 5.3sekkaa myötätuuleen mutta onhan tuota nyt vuoden reilun vuoden aikana viritetty jo race nostajilla ja nyt tuolla imarilla sekä kaasarin säädöllä .
Camaroon asensin kuitupellin jo paikalleen muuten alkaa olla aika valmista,pesua sekä vahaa tuo tosin kaipaa niinkuin kaikki muutkin romut.
purin tuon camaron viime kesäisestä motista veivit,männät ja kampuran pois ja löytyhän sieltä pientä kivaa. ykköspytyn mäntä oli renkaiden välistä halki monesta kohtaa mutta renkaat oli kuitenkin ehjät paitsi öljyrenkaiden expanderi oli ihan solmussa. myöhään kesällä tuo camaro oireili eli huohotti kovilla kiekoilla ja silloin tällöin teki jälkikäyntiä,liekkö öljyrenkaat ollu liian tiukat tai expanderin päät päällekkäin ja päästäny öljyt tuonne männän päälle/renkaiden väliin ja siellä sitten käyny öljyssä kipinä joka tehny sitten pikkasen kipiää männälle. muut männät ihan ehjät ja tuon saman pytyn kohdalla oli siinä kampurassa se lovi?joten jotain outoa on asennuksen aikana käyny.
kallis 10dollarin Summitin valumäntä meni sitte piloille palat oli pysyny männässä nätisti renkaiden välissä ja eivät tehneet sylintereihin edes jälkiä ja kävikin ihan nätisti,tosin vähän puhti tuosta motista katos niinkuin noista syksyn GoPro videoista huomaa. semmosta tällä kertaa..
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... Ke 3 Huhti 2013 - 22:49
vihdoin saapui Challeen sähköt,tovin lueskelin ohjeita ja ihan suht järkevä sarja tuo tuntuis olevan. jonnin verran universaali johdotuksia tuossa on mukana kuten laturi ja valokatkaisijan kytkennät.
vanhat mittariston/tulipellin piuhat revin pois mutta pitää nuokin säilyttää koska noista on varmasti vielä apua uuden sarjan kytkentöjen selvittelyssä.
vähän valoa ja eikun kabiiniin makaamaan ja miettimään sytkän piuhotusta sekä sulakeboxin paikkaa. onhan tässä aikaa hieroa noita motin sähköjä koska ei ole kardaani vieläkään saapunut .
ovipahvit irrottelin kertaalleen koska ei noissa meinaa mikään maali kestää pinnassa koska aurinko on tehnyt pinnasta semmoista jauhomaista. hioin noita vielä kertaalleen hienolla hiomapaperilla sekä kävin silikoninpoistoaineella lävitse ja lopuksi mustaa Plastidippiä pintaan,saa nähä kestääkö tuo mössö .
antaa rauhassa kuivua tuon ovipahvin ja testaa kestääkö hieromista yhtään ja maalaa sitten loput jos toi aine toimii. kuka se täällä Föörumilla tuota Plastidippiä myikään??tarviis pari purkkia lisää mustaa?
jallu81
Viestien lukumäärä : 1573 Paikkakunta : raisio
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... To 4 Huhti 2013 - 6:14
Mato ja jap3? ja challesta peukkua. alkaa näytää hyvältä
retro
Viestien lukumäärä : 39 Paikkakunta : Vantaa Muut : Ford Ranchero projekti
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... To 4 Huhti 2013 - 8:33
hlappis kirjoitti:
vihdoin saapui Challeen sähköt,tovin lueskelin ohjeita ja ihan suht järkevä sarja tuo tuntuis olevan. jonnin verran universaali johdotuksia tuossa on mukana kuten laturi ja valokatkaisijan kytkennät.
Oliko Ronin sähkösarja kallis? Ite tilailin Speedwayn universaalin, kun ei saa mallikohtaista tuohon mun vessaan. Vielä en ole ehtinyt asennella, taitaa mennä kesän hommiksi sekin. Onko tuo kuitenkin ns. mallikohtainen vai joku "muscle car" -setti?
hlappis
Viestien lukumäärä : 421 Paikkakunta : mikkeli village
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects... To 4 Huhti 2013 - 17:10
B&E-bodyihin sopiva setti toi on olevinaan. reilu 600e toi makso kuluineen värit ovat aikalailla samat kuin orkkis sähköissä,mutta ainahan Moparin osat on chevyn osista "modattuja". helpoimmalla olis päässy jos olisin tilannu yearonelta uudet orkkis sähköt mutta tuon rallye dashin takia hinta ois kivunnu tuonne 1100e kunhan nyt pääsen noita sähköjä väsäämään eteenpäin ni siitähän se selviää onko tuo helppo vai hankala asentaa.
Sponsored content
Aihe: Vs: hlappis: MB, Chevrolet - too much projects...