| Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic | |
|
+188mf-690 temeee. römpsy Cyklowni gandolfini pennari Jolberious Bastard qsti puerco sajoo pellepoliisi HuG0 Ani Shakini samza ArtoE Naptos Masuli Flaka WILU -jokinen- juudas jusni JuhiZZ Challenger-70 smpovers S`ebu miqzu TeNu redlane regal Raesae Ate elias lGtC topi Grontti karpi J.K Furia_88 Mmasa IL3 turbiini MaRsY MixuJoo jjuuuso tomì allu_ mlou buubaa Alpha pekka007 Strapi Teme GrapL Leksa TeeVee Avt0mat mmake^ nik0 cossmic kiMMMe Acerbis Juzzis pazi88 namniki mulletti Ceisari Keppis- juhis85 Sawo cGv Tikkku_ Saulerson seba Wlle `villle Mazuuu Petterii antizero ElektrikMekanik jeQQ _paffa samsa Jakke WeirdDude runq Drunkenmunky caucaus Basu /Wille/ onee Quorro Makkeli Jebbunen NisseR viva Jonas_ JS1984 jaki Aanri PehmoLelu Blind Tonise Green miikam -Joonas jallu81 Devil Meikkis01 zemz Antto- -Alcohol- partsu lauri- Paltsu puzle Jookeli Beris Eagle Bronn jäse pottifemma G4 -mane- antti_aamunen Juba Down mosse Neuni subi Sami Jonski Thompson Sergey arevaan Mro kop-O-nen Laatueine Kipe Nextr xite weicco ee-2 niko oli Mai- Hanska Heke26 Mikko Interlagos llattee Bete^ JTG vvuori TIKU Henri zimi epk mustonenj Wiltsu Jombe Juhi toni ch3oh turhake RapSu -dtk- uttrep J4TOG nakke TomVi old school wsq jiri Diore Masq CDLC.CO salkku jonttu` oki_ Ahis vildur hlappis Juki andy sasu 192 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Wiltsu
Viestien lukumäärä : 60
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 23 Joulu 2009 - 19:04 | |
| Itse käytän Autoglymin vahoja. On meinaan tosi hyviä. 1. käsittely Paint renovatorilla (hiomatahna), palauttaa värin ja kiillon, poistaa naarmut, himmentymät ja hapettumat. 2. käsittely Super resin polishilla. Ai että kun tulee upee... | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| |
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 24 Joulu 2009 - 11:55 | |
| niillä motonetin vahoilla ei tee hevon vittua ja aine siihen kiilloituksen päälle o sinol | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 24 Joulu 2009 - 12:03 | |
| Kyllä mun käytössä ainaki lähti kiiltämään. Ei ne nyt mitään kromipintaa vastaa, mutten sitä haluakaan.. | |
|
| |
zimi
Viestien lukumäärä : 643 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 24 Joulu 2009 - 12:05 | |
| No meijän epk onki tollanen homppeli | |
|
| |
nakke
Viestien lukumäärä : 324 Paikkakunta : lappeen Ranta
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 10 Maalis 2010 - 21:20 | |
| Nyt tarvis tietoa, että löytyyköhän jotain sellaista maalipintaa ehostavaa/korjaavaa vahaa? Kyseessä on punainen tojota, josta maalipinta osittain enemmän ja vähemmän haalistunut. Auto sen hintainen, että ylimaalaus tulisi maksamaan varmaan auton verran ainakin. Eli tarvisi jotain kikkavitosia keksiä, joilla edes vähän saisi noita haalistuneita kohtia häivytettyä Ja tietysti jos sellaseen kohtuuhintaan löytyisi roippeita | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 10 Maalis 2010 - 21:27 | |
| Hiomatahna käteen ja hinkkaat. Ei siinä muuta. Sit vahaat koko auton.
Tai buleeraat koko auton koneella tai käyt teettämässä. Sekin jo maksaa riippuen tekijästä... | |
|
| |
Henri
Viestien lukumäärä : 125 Paikkakunta : Pohjois-kerjälä
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 15 Huhti 2010 - 20:19 | |
| Millä vahalla porukat on vahaillu noita autojaan? Pitäs saada hyvä kiilto talven jäljiltä. tähän asti ite oon vahannu auto glymillä, mutta onko jotain parempaa? | |
|
| |
TIKU Wingman
Viestien lukumäärä : 1482 Paikkakunta : Tku Muut : M-B S205
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 15 Huhti 2010 - 20:29 | |
| ite aina vetäny ekaks glymin punasella ja sit kultasella punanen on se esipuhdistava ja kultanen kiilto | |
|
| |
Masq
Viestien lukumäärä : 1174 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 15 Huhti 2010 - 20:35 | |
| Meguiarsin nxt tech wax 2.0 on perus hyvä vaha. Mutta tuollaisille vaaleille väreille (oletan että olet mersua vahaamassa?) Voisi olla hyvää esim. PoorBoys White Diamond (18,95€). Tosin tuo white diamond tehoaa parhaiten koneella levittäen. Myöskin valetpron housewax toimii kuulemma aika hyvin pienien virheiden poistoon. Tosin se sisältää fillereitä muttei hiovia aineita. Megun gold class wax on myös hyvä hinta/laatusuhteen takia, antaa aika syvän kiillon ja kestääkin aika hyvin pinnassa.
E: Tiku kannattais merssuun testata myös tota megun gold class waxia taikka glymin ultra deep shineä. | |
|
| |
epk Wingman
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 15 Huhti 2010 - 20:51 | |
| | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 15 Huhti 2010 - 20:58 | |
| Tuota tesmitään myös mun paskaan vaikka tänä vkl ellen vie autoa tapahtumaan. Vaikuttaa good shitiltä. | |
|
| |
vvuori
Viestien lukumäärä : 639 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 15 Huhti 2010 - 21:10 | |
| Ite voin kanssa suositella Meguiarsin kaikkia tuotteita hyvillä mielin, suht edullisia, riittoisia ja ennen kaikkea toimivia. Saatavuuskin on tuotteilla tässä Tampereen seudulla hyvä. Ite tosin nyt kokeilin Dodo Juicen kiinteetä vahaa kokeeksi sekä myöskin cleanervahaa tuli kokeiltua ja Meguiarsin vahat taitaa jäädä nyt kyllä unholaan..tai no vahaa niillä varastossa olevilla vahoilla nyt vaikka vanteita Sen verta hyvää kamaa toi Dodon vaha on, kyseessä itellä siis tummille ja sinisille autoille tarkotettu kiintee vaha. Dodon kamoja myy suomessa ainakin www.autonhoito.com , melko tyyriitä ne on mutta riittosia ja ennen kaikkea todella toimivia, voin suositella omien kokemusten perusteela vahvasti . Meguiarsin pikavahoja ja cleanereita tulee puolestaan käytettyä säännölisesti kunnon vahausten välillä, näistä myös hyviä kokemuksia. Kerran kun autonhoitoon hurahtaa niin paluuta ei ole kyllä, heittäkää niillä autoglymin punakultasilla vesilintua.. | |
|
| |
Henri
Viestien lukumäärä : 125 Paikkakunta : Pohjois-kerjälä
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic La 17 Huhti 2010 - 15:49 | |
| Mitä noista Meguiarsin vahoista suosittelisitte kun pitäs saada kunnon wet look aikaseksi. Auto on hopea väriltään ja vesiväreillä maalattu. Niin ja jos löytyy samalla linkkiä mistä niitä vahoja sais suomesta tilattua? | |
|
| |
vvuori
Viestien lukumäärä : 639 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic La 17 Huhti 2010 - 17:58 | |
| http://www.harmaatuonti.com/ vaikkapa tuolta, ihan sama kumpaa otat, nxt 2 vai cold classia, aika samanlainen lopputulos, cold class kuitenkin taitaa paremman kiillon antaa mutta puolestaan kestoa ei ehkä ihan niin paljon kuin nxt, aika sama mitä vahaa megulta tilaat, myös tuo kiinteä tech wax on kuulemma todella hyvää kamaa kestoltaan. Itse kuitenkin enemmän käyttänyt cold classia. Hyvänä yleisohjeena kunnon pinnan saamiseksi on pohjatyöt jotka parantaa vahaamisen helppoutta ja tietenkin lopputulosta, jos myllytyksen tarvetta ei ole tai ei siihen mahdollisuutta niin lyhkäsenä reseptinä pohjiksi: kunnon huolellinen pesu astianpesuaineen/liuottimen kanssa (itse suosin astianpesuainetta fairy ym.), kaikki paska irti maalipinnasta, jokin cleanervaha/ kevyt hioma-aine (ellei pinta nyt aivan täydellinen ole jo valmiiksi), pesu, kunnon kuivaus ja sitten vasta vahaamaan kunnon vahalla hartaudella, toisen kerroksen vetäminenkään ei ole pahaksi. Hopeaa on vaikea saada näyttämään erityisen kiiltävältä ja se on fakta, mutta etköhän sää siitä hopeesta näillä vinkeillä hyvän saa . | |
|
| |
epk Wingman
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic La 17 Huhti 2010 - 18:14 | |
| jos turussa käyt niin helsinginkadulta löytyy dupontin jälleenmyyjä mistä noita megun tuotteita myydään. | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic La 17 Huhti 2010 - 18:39 | |
| Mä oon käsittänyt, että ei kauheesti fairylla tai muilla sais pestä? Lähtee pesussa jotain hyödyllisiäkin "rasvoja" tms. kaiken paskan mukana. Tää on toki vain nettifaktaa, eli korjatkaa jos oon väärässä. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic La 17 Huhti 2010 - 18:50 | |
| - JTG kirjoitti:
- Mä oon käsittänyt, että ei kauheesti fairylla tai muilla sais pestä? Lähtee pesussa jotain hyödyllisiäkin "rasvoja" tms. kaiken paskan mukana. Tää on toki vain nettifaktaa, eli korjatkaa jos oon väärässä.
No siis toki toki, mutta nyt puhuttiinkin siitä vahaamisen "pohjatöistä". Eli ennen vahaamista kunnon liottimella kaikki paskat sun muut pois, niin saa vaha puhtaan maalipinnan kaveriksi | |
|
| |
Bete^
Viestien lukumäärä : 919 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Pe 7 Toukokuu 2010 - 9:15 | |
| Tämmöne kiva paketti tuli postista :afro: Vois vissii lähtee puunailee autoo -> | |
|
| |
llattee
Viestien lukumäärä : 157 Paikkakunta : salo
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Pe 7 Toukokuu 2010 - 13:20 | |
| ^ jos noilla ei tuu puhasta ni sit on pesijässä vikaa | |
|
| |
Interlagos
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : Koski
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Pe 7 Toukokuu 2010 - 13:27 | |
| ^^ aijai claybaari puuttuu | |
|
| |
Bete^
Viestien lukumäärä : 919 Paikkakunta : Jyväskylä
| |
| |
Mikko
Viestien lukumäärä : 95 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 12 Toukokuu 2010 - 11:21 | |
| Noniin pesumestarit vinkkejä. Pitäis tänää auto pestä ekaan kertaan. on siis uusi maalipinta. Pölyä on helvetisti plus kaikkee sormenjälkii ym paskaa ovien reunoissa sun muualla. Millä uskaltaa pestä ekan kerran. luulen et joku normi autoshampoo ei liuota tarpeeks ilman et pitäis oikee hinkata. Et joku pesuaine mikä ei pasko uutta maalipintaa mut kuitenki liuottais hyvin paskat pois kevyellä hinkkauksella ennen vahausta? | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 12 Toukokuu 2010 - 11:26 | |
| Kyllähän tommonen uus maalipinta kestää jo normaalin pesun kun on kuivunut ja tostahan menny jo niin paljon aikaa, mutta vahojahan ei parane tunkea? | |
|
| |
Mikko
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 12 Toukokuu 2010 - 12:03 | |
| - J4TOG kirjoitti:
- Kyllähän tommonen uus maalipinta kestää jo normaalin pesun kun on kuivunut ja tostahan menny jo niin paljon aikaa, mutta vahojahan ei parane tunkea?
Onhan siitä nyt jo yli 2viikkoa aikaa, että kyl pitäis kestää.. | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 12 Toukokuu 2010 - 12:43 | |
| - Mikko kirjoitti:
- Noniin pesumestarit vinkkejä. Pitäis tänää auto pestä ekaan kertaan. on siis uusi maalipinta.
Pölyä on helvetisti plus kaikkee sormenjälkii ym paskaa ovien reunoissa sun muualla. Millä uskaltaa pestä ekan kerran. luulen et joku normi autoshampoo ei liuota tarpeeks ilman et pitäis oikee hinkata. Et joku pesuaine mikä ei pasko uutta maalipintaa mut kuitenki liuottais hyvin paskat pois kevyellä hinkkauksella ennen vahausta? Mulla sama homma perjantaina edessä, eka pesu maalauksen jälkeen. Sormenjälkiä yms muuta kivaa. Tällä hetkellä ideana vetää Presta Lubri-Suds Car Wash & Shampoolla ja sen jälkeen sitten Glymin kultanen. Ja tämä puhtaasti oma versio, lienee parempia ja huonompia. Mutta nyt mennään niillä eväillä mitä löytyy tallista. | |
|
| |
Mikko
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 12 Toukokuu 2010 - 13:06 | |
| no juttelin jo maalarimestarin kanssa ja sano et normi autoshampool kevyesti vaikka 2kertaa jos ei ekal lähde. Ja sit vihdoin vahat niskaan ja ajelee | |
|
| |
Heke26
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Turku Muut :
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Su 23 Toukokuu 2010 - 23:56 | |
| Mites vitulla saan oksennuksen hajun pois mun kabiinista? Tietääkseni ketään ei sinne oo oksentanu mut takajalkatilassa on aivan järkyttävä käry. On pesty nyt 3 kertaa puhdistusvaahdolla hangaten ja imuroitu yms.. Tarvii varmaan purkaa koko lattiaverhoilu | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Su 23 Toukokuu 2010 - 23:58 | |
| Tekeekös värivahoilla mitään? Boran maalipinta on vähän aikaa nähnyt jo | |
|
| |
Hanska
Viestien lukumäärä : 1006 Paikkakunta : Kerava
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ma 24 Toukokuu 2010 - 0:34 | |
| | |