| Golf mk3/Vento | |
|
+179Juibbi FWD Pekko Epii Makke V.A.G. astars Tatza Miikkka- kAll3- kop-O-nen viva elias toniii croel Sawo Ipetzo banks Käke s4mU lehtimaki Jepa nukkis buubaa TPP kalejon rautio- opa JKarjalainen anttil a-j-p Mirza Arde Ceisari hehenri kmo janpertti Teemued JuhiZZ What-- aguel chq- jeppe- Lainetti -jokinen- jjjesse uniitti tuppuri_ advin jusni aan pazi88 samza Pellikka Janii MiKu ai-m sajoo kovis11 JTG jarska- Keest00 JnZ ventomies topppsu supreme sakk-e Egiz Nitzz Ipe tOubi wilzu PHJS J4TOG Rontti battery Mikael antti_aamunen Jyke sam[_] _laatikko_ tanu miqzu TeeVee -zamppa- Bäkström _paffa j0ukkis zuhari RapSu zami88 Acerbis Pazihi ]usbe AH M1glu ripuli Tume -mane- Jake jukkapoika tuomos OLZIQ mikiz Piisma Mro manu67 Temeko WeirdDude Sakari ElektrikMekanik TMA Ani Anttii Bronn jeQQ TeNu PIFu Juki kiskola hirvonen Aleksii tonikki Makkeli Madmax88 Spegu miikam MiiG Basu marc0 oki_ Raaka-Arska teemu laba Kaihis -dtk- M-nkky new_school Ghosty Juzzis Eagle Ligettah Down Locin Kipe mvo jallu81 JiiWee eros otheri TomVi TIKU Jusux partsu arppa87 Neuni uttrep Rivari-Ana Shakawkaw renox //Mikael Green Laatueine mustonenj vildur Elementti Sergey Juhi mosse Jupe temee mnky Tuppe wsq penigue Tony_T toni zimi jiri 183 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 7 Elo 2012 - 21:20 | |
| Oulussa niissä on ainakin muovit päällä, ettei pysty selailemaan etukäteen. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 7 Elo 2012 - 22:00 | |
| Työpaikalla ois kaiketi jotain sähkökaavioita, voin vilasta ja vaikka napata koko opuksen mukaan. | |
|
| |
wilzu
Viestien lukumäärä : 78 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 7 Elo 2012 - 22:07 | |
| et koneen tunnusta tiedä? meillä on boschin esi-tronicissa kytkikset niin voin katsoo sieltä. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 7 Elo 2012 - 22:47 | |
| 1h0 097 311 p on sen boksin numero, eli oisko se nyt ADZ. ABS on sit se vanhempi, mut en muista kuollaksenikaan oliko se raato nyt vanhempi vai uudempi kuin -94, millon se vaihtuu. ' EDIT kiitokset jo etukäteen niille, jotka viittii ettiä noita kaavioita.
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm Ti 7 Elo 2012 - 22:51, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
wilzu
Viestien lukumäärä : 78 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 7 Elo 2012 - 22:50 | |
| ok. yritän muistaa katsoo huomenna. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 9 Elo 2012 - 22:42 | |
| Eipä ollunna tuossa työpaikan opuksessa mitään kaavioita sytkäpuolelle. Näyttää olevan vaan valoihin ja mittariston jne, helpompia kaavioita. Ei siis apuja täältä tähän hätään. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 19 Elo 2012 - 13:08 | |
| Ööö, aaz ja alla kuvia sekä numeroita erinäisistä asioista. Mitä noi on, mikä niiden tarkotus on ja voiko ne heittää metsään? Helvetillinen johtojen ja boxien repiminen elintenluovuttajasta, jos noi meinaa sinne pistää. No ei mikään mahdoton, mut sitäkin vittumaisempi. Sit vielä, mihin mikäkin letku pitäis tulla? Veli repi ne irti varmaan silmät kiinni, enkä ehtiny kertaakaan niitä kunnolla kattomaan. Numero 1, vihreemusta johto, mikä toi on, mitä se tekee? Siinä se oli, mut vanhassa koneessa johto taas meni numeroon 2, nyt siihen ei ole ylimääräsenä mitään. Onko toi kakkonen sammutin? Kolmosen kautta menee johdot tonne pumpun yläreunaan jollekin asentotunnistimelle, mut minkälaista virtaa se kaipailis, caddyssä kun ei siihenkään ole mitään sopivaa johtoa valmiina. Numero neljä, musta johto joka oli jo valmiiksi poikki, eikä menny mihinkään. Tulee mustakeltasena liittimelle asti. Mihin tämän tunkis? Oikeestaan kummallekaan päälle en ole keksiny paikkaa. Ei se toi sammutin sit olis? | |
|
| |
advin
Viestien lukumäärä : 77 Paikkakunta : JNS
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 19 Elo 2012 - 14:03 | |
| [quote="toni"]Ööö, aaz ja alla kuvia sekä numeroita erinäisistä asioista. Nämä tais avata hukkaportin kun kaasupolin on ylhäällä. Pumpun päällä on se kaasuvaijerin asentotunnistin mistä kuuluu ihan kliks kun kaasun päästää pois. Ei ole omassa ollut paikallaan ikinä. Muista sähköistä on paha sanoa kun ei pysty muistamaan että mitenkä meni . Pitää vilkasta jos ei selvii. | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 19 Elo 2012 - 16:48 | |
| Onks muilla ollut sellasta ongelmaa että kun kolmosta madaltaa tarpeeksi niin eturengas ottaa puskurin takaosaan kiinni? | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 19 Elo 2012 - 16:59 | |
| 16" ja fätti kumi. Raapii. Ota lokaristakin samantien rälläkällä se sisäpokkaus pois ja laita prikkaa puskurin taakse menevän kiinnityksen väliin. Stretsaa. | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 21 Elo 2012 - 18:19 | |
| Miten porukka toteuttanut takavilkut "boserluukun" kanssa? Samaan umpioon pakin kanssa varmaan sais mutta täytyykö leimalle aina tunkee vakioluukku, kokemuksia tai tietoa asiasta? Havaintokuva: | |
|
| |
tuppuri_
Viestien lukumäärä : 237 Paikkakunta : Ikaalinen
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 23 Elo 2012 - 13:26 | |
| Nopeita vastauksia kaivataan Golf 3 1.8 -92 Öljyvalo rupes vilkkumaan yhtäkkiä kun olin lähdös huoltsikalta liikenteeseen ja ajattelin josko öljy olis vähissä ja kurvasin takapihalle tutkiin mutta näin ei ollut(ja silloinhan pitäs summerin huutaa?) no joka tapaukses annoin auton olla parkissa ja ihmettelin hetken.. Soitin siinä sitte autoasentaja kaverille ja se tuli siihen tulokseen että venttiilit pitäs ääntä koska raksuttu niin perkeleesti joten vika voi olla ö-pumpussa. Ei muutaku auto hinaukseen ja tutun korjaamolle syyniin.. Siinä sitte aikani puuhastelin purku golffin kanssa jolloin korjaamon isäntä tuli pelotteleen että ennenku uusia osia tilataan niin otetaan purku autosta pumppu kokeeks käyttikseen ja katotaan rupeeko kone enään pelaan ilman että täytys isoja remontteja tehdä :/ Siispä voiko vika olla muualla kuin itse pumpussa? Käyttöakseli? imusiivilä(taijotku vastaavat mistä korjaamo isäntä puhu)? onko koneesta voinu mennä muutaki? Istutanko suoraan 2.0gti motin hiluineen vanhan tilalle vai mitä hemmettiä mä tässä ny tekisin? Tulipahan ny taas romaani... E: Ja ajettu karvan alle 230tkm.. E2: Mutta eihän se venttiilien(?nostajien?) kilkatus antureista voi johtua? ja tosiaan ku kilkatus alko samaan aikaan öljyvalon vilkutus
Viimeinen muokkaaja, tuppuri_ pvm To 23 Elo 2012 - 15:52, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 23 Elo 2012 - 14:22 | |
| Öljynpaineanturit kaikkein helpoin ja halvin vaihtaa.
EDIT: oho. Enpä lukenu kovin tarkkaan mistään kilinöistä.
Viimeinen muokkaaja, toni pvm To 23 Elo 2012 - 23:33, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 23 Elo 2012 - 22:13 | |
| Viime kesänä tuli vastaan samanlainen tapaus. Eli öljyvalo vilkku ja armoton kilinä ja kalkatus. Syytä ei voi tietää koska "vika" katosi kun kone sai kunnolla kierrosta. Toki sen jälkeen vaihdettiin öljyt ja suodatin, eikä enään sen jälkeen temppuillu. | |
|
| |
tuppuri_
Viestien lukumäärä : 237 Paikkakunta : Ikaalinen
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 24 Elo 2012 - 11:00 | |
| Nyt selvinny sen verran että ö-pumppu on ehjä mutta koitetaan silti toisella pumpulla että tuleeko paineita.. Jos ei niin suodattimen kaulas on kai joku venttiili mikä on voinu heittää jumiin.. Mitenkähän ku öljy pohjas oli jotain punaruskeeta muovi silppua mistähän olis voinu tulla? | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 24 Elo 2012 - 17:47 | |
| Tiivistemassaa? | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 27 Elo 2012 - 2:40 | |
| Öljypumpun välyksien (kuluneisuuden) mittaamiseen on ohjearvot ainakin Haynesin kirjassa joiden mukaan voi sitten sumplia sen pumpun kuntoa. Kuulostaisi siltä että vanha pumppu on tuota rihkamaa imenyt sihtiinsä ja näin ollen ei ole saanut öljyä kiertoon. Oliko sihti puhdas?
Onko silppu varmasti muovia? Onkos moottorissa ehjä öljytikun vastinkappale siinä putken päässä? | |
|
| |
tuppuri_
Viestien lukumäärä : 237 Paikkakunta : Ikaalinen
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 27 Elo 2012 - 10:42 | |
| - Ligettah kirjoitti:
- Tiivistemassaa?
Toi oli kyllä niin kovaa tavaraa että tuskinpa oli tiivistemassaa.. Enemmänki sen olosta että olis öljytikusta lähteny.. E: Jaa -zamppa- siitä jo höpötteliki mutten hätäsesti luettuna huomannu.. Se vastinkappale ainaki näyttäs siltä että se silppu olis siitä peräsin mutta mene ja tiedä Sihti oli kyllä aika puhtaan olonen ja pumppua ku käsin pyöritti öljyastias niin nosteli öljyjä mutta heitin kumminki varaosa autosta kokeeks pumpun ja kas vain ku heti rupes pelaan Onneks ei tarvinnu suodattimen kaulaa avata ku kuusiokolo pultit oli vähä jo muljattu ja näin ollen ei auennu Epäilisin kyllä että ainaki yks iso tekijä oli tuo silppu ö-pohjas.. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 29 Elo 2012 - 17:07 | |
| Hyvät ihmiset, kertokaa nyt äkkiä mikä tiiviste/stefa/mikälie/ tuolla pumpussa vuotaa, kun polttoaineet menee ilmeisesti ahtokaran kautta ja tulee ulos pumpun oikeessa reunassa olevasta mustasta kumitutista (auton edestä katsottuna)? Mistä osat nytnythetiheti, millä nimellä ja miten se korjataan? Jostain kaasuakselista oon vähän vinkkiä saanu, mut en löydä googlesta taas paskaakaan. Ois kiire. Helvetillinen. Ja aaz taas kerran kyseessä. | |
|
| |
uniitti
Viestien lukumäärä : 397 Muut : fillari
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 1 Syys 2012 - 18:39 | |
| kuinka kolmoskoppases variantis menee noi takatolpat, meneekö sinne ihan hatchbackin takatolpat vai kannattaako edes yrittää?
olis tiedossa yks sellanen niin sen takia kyselen.
sitten vähän off-topiccina että kuinkahan isolla halkaisijalla olevat vanteet tuollaiseen kannattais hommata, vai onko se 15-16" sellanen että sitä suuremmaks ei kannata mennä? | |
|
| |
Juzzis
Viestien lukumäärä : 269 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 1 Syys 2012 - 19:47 | |
| - uniitti kirjoitti:
- kuinka kolmoskoppases variantis menee noi takatolpat, meneekö sinne ihan hatchbackin takatolpat vai kannattaako edes yrittää?
olis tiedossa yks sellanen niin sen takia kyselen.
sitten vähän off-topiccina että kuinkahan isolla halkaisijalla olevat vanteet tuollaiseen kannattais hommata, vai onko se 15-16" sellanen että sitä suuremmaks ei kannata mennä? Variantissa on erilaiset takatolpat kuin hatchbackissa/ventossa, ei oo ihan plug n play hommaa.. 16" on melko optimaalinen koko kolmoseen. | |
|
| |
uniitti
Viestien lukumäärä : 397 Muut : fillari
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 1 Syys 2012 - 20:28 | |
| - Juzzis kirjoitti:
Variantissa on erilaiset takatolpat kuin hatchbackissa/ventossa, ei oo ihan plug n play hommaa.. 16" on melko optimaalinen koko kolmoseen. ok, olisko inffoa millainen jumppa olis? vai suosiolla varianttiin sopiva satsi? | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 1 Syys 2012 - 22:12 | |
| Osta varianttiin sopiva. Tarviis (ainakin) avartaa jouselle tilaa pyöränkoteloon konttiin päin että sopis paikalleen järkevästi ja alakiinnitykseen vaihtaa suurempi holkki. Pituutta en oo jaksanu mitata niin en osaa sanoo tippusko se riittävästi edes.
E: Ja kyllä se 17"kin vielä passaa kolmoskoriin hyvin. | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 2 Syys 2012 - 0:14 | |
| -15" auttamatta liian pieni, vaikka olis miten leveä vanne. Sivuprofiilista ihan hirveän näköinen. -16" ja perus 9" leveä käy vielä hyvin mikäli haluaa raapia apurungot yms pilalle tekemättä suurempia modauksia koriin. Kuitenkin jokseenkin pienen näköinen sivuprofiilista IMO. Maahan laskettaessa takarenkaat siirtyy rumasti kaarien etulaitaan. -17" optimi sivuprofiilista IMO, mutta kunnon madallusta ei saa aikaan ilman etuaisan muokkausta, koska vetoakseli ottaa siihen kiinni. Alla olevassa kuvassa 8x17" et35 ja vetoakseli kolisee aisaan. Nykyään jo tehty tilaa niin, että vanteet saa kaariin ja syvälle. | |
|
| |
jjjesse
Viestien lukumäärä : 398 Paikkakunta : Itäraja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 3 Syys 2012 - 21:53 | |
| Mahtaa lukea jossain jo, mutta kysästäämpäs kuitenki. Elikkäs miten tommosessa kolmoskopan Golffissa on nuo muovikaaret kiinni? Jostain luin että olisivat popniiteillä mutta en sitten tiedä? Ja onko nuo kuinka tiiviisti kiinni, jotta muhiiko siellä miten herkästi ruoste, vai onko ihan tapauskohtaista? Ja sitten myös että kuinkas ne muovihelemat on kiinni saman korimallin golffissa?
Olis yks kolmoskoppanen golffi kiikarissa mut pitää ensin kysellä nuita perusjuttuja, että uskaltaako niitä muovikaaria irroittaa ollenkaan ettei kaaret murene käteen. :cheers: | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 3 Syys 2012 - 21:59 | |
| Kaaret ovat popniiteillä. Helmojen päädyissä on pienet palat mitkä ovat ruuveilla kiinni, muuten ne on muovikiskolla kiinni peltihelmassa.
Toi ruoste on ihan tapauskohtaista, jotkut on ruosteessa, jotkut ei. Riippuu niin paljon millä pidolla ollut ja missäpäin maailmaa viettäny eniten aikaa. | |
|
| |
-jokinen-
Viestien lukumäärä : 74
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 10 Syys 2012 - 21:53 | |
| Mikä sähköliitin kojetaulussa tupakkisytkärin yläpuolella? Itsellä on siellä liitin mihin tulee piuhat mutta päällä on suojakansi. | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 10 Syys 2012 - 21:58 | |
| - -jokinen- kirjoitti:
- Mikä sähköliitin kojetaulussa tupakkisytkärin yläpuolella? Itsellä on siellä liitin mihin tulee piuhat mutta päällä on suojakansi.
Takalasinlämmitin ainakin itellä. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 10 Syys 2012 - 21:59 | |
| - _paffa kirjoitti:
- -jokinen- kirjoitti:
- Mikä sähköliitin kojetaulussa tupakkisytkärin yläpuolella? Itsellä on siellä liitin mihin tulee piuhat mutta päällä on suojakansi.
Takalasinlämmitin ainakin itellä. Aika vaikees paikassa sulla toi takalasin lämmitin, mulla siel on ainaki OBD-väylä.
Viimeinen muokkaaja, Neuni pvm Ma 10 Syys 2012 - 22:00, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 10 Syys 2012 - 22:20 | |
| Saatana, taitaa jarrut jostain päästää mehuja pihalle kun tuntuu menevän pohjaan poljin ja lukkoon menee jarrutuksessa vaan kuskin jarru. Tai no ilmauksen jälkeen molemmat pyörät meni lukkoon mut nyt illemmalla menee enää vaan toi kuskin puolen fillari. Jarruletkusta ei ainakaan pääse vuotamaan, onks kellää mitään hajua mistä kannattais vuotoa lähteä hakemaan? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento | |
| |
|
| |
| Golf mk3/Vento | |
|