| Golf mk3/Vento | |
|
+179Juibbi FWD Pekko Epii Makke V.A.G. astars Tatza Miikkka- kAll3- kop-O-nen viva elias toniii croel Sawo Ipetzo banks Käke s4mU lehtimaki Jepa nukkis buubaa TPP kalejon rautio- opa JKarjalainen anttil a-j-p Mirza Arde Ceisari hehenri kmo janpertti Teemued JuhiZZ What-- aguel chq- jeppe- Lainetti -jokinen- jjjesse uniitti tuppuri_ advin jusni aan pazi88 samza Pellikka Janii MiKu ai-m sajoo kovis11 JTG jarska- Keest00 JnZ ventomies topppsu supreme sakk-e Egiz Nitzz Ipe tOubi wilzu PHJS J4TOG Rontti battery Mikael antti_aamunen Jyke sam[_] _laatikko_ tanu miqzu TeeVee -zamppa- Bäkström _paffa j0ukkis zuhari RapSu zami88 Acerbis Pazihi ]usbe AH M1glu ripuli Tume -mane- Jake jukkapoika tuomos OLZIQ mikiz Piisma Mro manu67 Temeko WeirdDude Sakari ElektrikMekanik TMA Ani Anttii Bronn jeQQ TeNu PIFu Juki kiskola hirvonen Aleksii tonikki Makkeli Madmax88 Spegu miikam MiiG Basu marc0 oki_ Raaka-Arska teemu laba Kaihis -dtk- M-nkky new_school Ghosty Juzzis Eagle Ligettah Down Locin Kipe mvo jallu81 JiiWee eros otheri TomVi TIKU Jusux partsu arppa87 Neuni uttrep Rivari-Ana Shakawkaw renox //Mikael Green Laatueine mustonenj vildur Elementti Sergey Juhi mosse Jupe temee mnky Tuppe wsq penigue Tony_T toni zimi jiri 183 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 2 Heinä 2012 - 23:35 | |
| automaattisäätönen vaijeri vois jumittaa? ensiapuna voit koittaa ottaa sen kumin vaijerin päältä ja herkistellä jollain öljyllä. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 3 Heinä 2012 - 8:26 | |
| Oisko vaa vaijeri irti/poikki.. Itellä kävi samallalailla kun se vaijerin lukitus"sokka" oli murtunu. |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 3 Heinä 2012 - 8:39 | |
| - Netikka kirjoitti:
- kytkinpoljin painuu ihan pohjaan asti eikä palaudu. Eikä myöskään ota kiinni yhtään.
Itsellä kävi samoin -30c pakkasilla kun piti intistä lomille lähteä. Tosin kyseessä oli e36 325 BMW. Oliko se kytkimentyö- vai pääsylinteri, ei voi muistaa kumpi oli rikki. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 3 Heinä 2012 - 13:52 | |
| Niin, VR:ssä on nestekytkin. Eli Elementin mainitsemat työ- tai pääsylinteri rikki, liian vähän nestettä säiliössä, ilmaa järjestelmässä tai liian vanhat nesteet. | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 3 Heinä 2012 - 17:55 | |
| 18-2327Noista puslista vielä, kun noissa on metalliholkki ympärillä, joten mitä mömmöö kannattas laittaa osien väliin? Mulla tuli mieleen kuparitahna, mut onko jotain vielä suositeltavampaa? | |
|
| |
ai-m
Viestien lukumäärä : 60 Paikkakunta : Lohja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 9 Heinä 2012 - 22:10 | |
| Mistäs kaikkialta cabriosta pitäis löytyy valmistenumero? Onko muualla ku konehuoneessa vesikourussa? | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 9 Heinä 2012 - 22:18 | |
| Sit pitäis olla se pieni musta peltilätkä siin etukehikossa kahella popniitillä kiinni. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 9 Heinä 2012 - 22:32 | |
| Golf 1.8 90hp.
* Nykii tasakaasulla ja kerran oikein tempas kierrokset about 3500 itsestään.
Tyhjäkäyntimoottori oli ensimmäisenä mielessä ja totesin hetkisen sitä pyöriteltyäni että enhän mä sille mitään osaa tehdä, eli uusi tarvi käydä hakemaan. Kaikki nippuun ja eih. Aivan naurettavan rikkaalla. Eli tukehtuu uskomattomasti tasakaasulla ja meinaa sammua. Ylhäällä kaikki luonnollisesti toimii normaalisti. Jos tyhjäkäynti moottorin liittimen kytkee kiinni niin auto sammuu välittömästi, eli ei käy tyhjäkäyntiä. Potentiometriä yritetty säädellä mutta ei oikein apua. Tätä säätämällä saatiin tyhjä toimimaan ja käymään normaalisti. Kävi hyvin hyvin rikkaalla aluksi. Tyhjää käy nätisti ja ylhäällä kaikki siis ok.
Mistäs tonkaisen vai voiko potentiometrin ja tyhjäkäynti moottorin kombinaatio sekoittaa koko pakan niin että alhaalla ei toimi ja antaa reippaasti liikaa bensaa? Tällä hetkellä tyhjäkäynti moottorin liitin kokonaan irti ja nilkutin kotiin rajusti pintakaasulla nykien. Vika todettiin "pikkuhiljaa" eli nykiminen loppui ja alkoi ihan miten volkkarista itsestään tuntui paremmalta.
Mitäs ny? Säätämiseen oletusta jolla voisi testailla jotain kikkaa vai puranko itselleni jostain uuden kaasuttimen? | |
|
| |
ai-m
Viestien lukumäärä : 60 Paikkakunta : Lohja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 10 Heinä 2012 - 8:17 | |
| - Neuni kirjoitti:
- Sit pitäis olla se pieni musta peltilätkä siin etukehikossa kahella popniitillä kiinni.
Eli koriin stanssattuna ei ole muualla kuin vesikourussa? Kävin yhtä cabriota katsomassa ja siitä oli tuo vesikourussa oleva runkonumero poistettu. Konehuoneesta löytyi runkonumero ainoastaan tarrasta, jossa on auton massat. | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 10 Heinä 2012 - 9:10 | |
| TMA: Tarkista mitä lukemaa lambadaadaa antaa | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 10 Heinä 2012 - 20:19 | |
| Mä pidin pääni ja kävin nappaan "uuden" kaasarin tuohon. Toimii kun junan vessa. Nam.
Veikkaan että se tyhjäkäynti moottori tuon oli sekoittanut. | |
|
| |
MiKu
Viestien lukumäärä : 193 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 11 Heinä 2012 - 23:54 | |
| Onks näist kolmos korin 2.8 vr6:sta mihinkää? Perus viat? Kulutus? Paljon niit myytävänä ainakin on ja halvalla | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 15 Heinä 2012 - 17:09 | |
| - MiKu kirjoitti:
- Onks näist kolmos korin 2.8 vr6:sta mihinkää? Perus viat? Kulutus? Paljon niit myytävänä ainakin on ja halvalla
Google haku "vr6 tyyppiviat"Tosta varmaan kannattaa aloittaa... --- Tarkotus ois (suunnitellu pienessä päässäni) porauttaa 5x100 jako napoihin (isompi vannevalikoima/spacerit) ja vaihtaa taakse levyjarrut. Riittäkö taakse uudet 4x100 navat ja jarrut 2.0/GTI:stä? Jossain oli maininta myös mahdollisesta jarrupaineensäätimen vaihdosta? Saako taakse jarrulevyja ilman ABS:ia ja haittaako, jos takana on navat ABS:lla varustetut? 5x100 konversio (VR6 roinalla) on tuohon autoon turhan iso homma, ellei jostain heruisi halvalla kokonaista settiä. - Lainaus :
- You will need:
Complete gti/vr6 rear beam, including all brake hoses, calipers, carriers discs gti/vr6 handbrake cables gti/vr6 wishbones (complete with ball joints) gti/vr6 front anti roll bar complete with drop links gti/vr6 hubs gti/vr6 driveshafts complete with inner and outer CV's gti/vr6 discs (either 256mm or 280mm depending on which carriers you've got) If you've got 239mm front brakes (don't know if they did them on mk3's though), you'll also need gti/vr6 carriers, calipers and pads | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 17 Heinä 2012 - 1:21 | |
| Onks AAM ja ABS koneisissa vehkeissä sama ruisku? eli meneekö yks yhteen. Suomeksi 97 ventosta 97 golffiin. Ja 1.8 koneella molemmat. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 17 Heinä 2012 - 12:41 | |
| AAM moottorissa polttoaineensyöttöjärjestelmä - Mono-Motronic MA1.2.1/2/3 ABS moottorissa Mono-Motronic MA1.2.2/3
Liittimet siinä kaasarissa luulis olevan kohtuu samat, olisko ECUssa sit jokin pieni ero. | |
|
| |
Keest00
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Kärkölä
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 18 Heinä 2012 - 16:32 | |
| Noniin. Joku tietäjä voisi luetella kattavan listan villeriston jakopään ja kytkimen osista. | |
|
| |
TIKU Wingman
Viestien lukumäärä : 1482 Paikkakunta : Tku Muut : M-B S205
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 18 Heinä 2012 - 17:56 | |
| vm93 1.6 kolmonen kyseessä. Ajoin auton eilen talliin, otin akukengät irti ja n.20min päästä takaisin ja tulos että auto ei käynnisty kone pyörii, bensaa tulee mutta kipinä hukkui johonkin? tänään hain uuden puolan, virranjakajan kannen ja pyöriän, ei tulosta vieläkään. Mistä hakemaan vikaa seuraavaksi? | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 18 Heinä 2012 - 18:33 | |
| Hall-anturi oli omassa rikki kun noin teki. | |
|
| |
miqzu
Viestien lukumäärä : 187 Paikkakunta : Varkaus
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 22 Heinä 2012 - 15:23 | |
| Tiedä sitten liittyykö aiheeseen, mutta millä nimellä näitä etuvaloja kutsutaan? | |
|
| |
mnky
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 22 Heinä 2012 - 15:29 | |
| | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 26 Heinä 2012 - 23:34 | |
| Onko mahdoton ajatus sovittaa 16x8 et0 variantin joka kulmaan? Taakse pitäs vissiin mennä hyvin eikä pahasti tuu pokea, mut eteen vissiin aika äärimmäinen? 16x7 et25 olis sit se kompromissi ja taakse toi 16x8 et0. Mitäpä sanoisitte? Tarkotus olis sovittaa XXR 522:set alle. Näyttääks tollanen setuppi ihan perseelle golfissa vai pitäskö tyytyä johonkin "tasapaksuun" settiin? 16x8et0+16x7et25 civicciSaakeli ku ois vaikka 16x7 et0 saatavilla... | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 27 Heinä 2012 - 11:01 | |
| Lokarin väliin prikkaa ja kantit pois ni menee. Itellä oli 16x9 ET15 edessä, ja toi 16x8 et0 tulee millin ulommas. |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 27 Heinä 2012 - 12:43 | |
| Riippuu taas kaikesta.. Esim onko mitkä akselit/tekniikka.. 5-pulttisissa gti/vr6 akselit ovat eri levyset kuin normissa.. Itsellä oli joka nurkassa 16x9" ET25, vakiokaarilla. | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 27 Heinä 2012 - 14:44 | |
| - Elementti kirjoitti:
- Riippuu taas kaikesta.. Esim onko mitkä akselit/tekniikka.. 5-pulttisissa gti/vr6 akselit ovat eri levyset kuin normissa.. Itsellä oli joka nurkassa 16x9" ET25, vakiokaarilla.
Perus 4x100, CL Variantti mallia -95. Täytynee alkaa punnitsee muitakin vaihtoehtoja. Tuntuu et turhan ison homman tekee itelleen, jos hankkis noi 16x8 et0:t. Eikä sit ole tietoo oisko noissa ko. vanteissa varaa sorvata millejä pois... | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 27 Heinä 2012 - 19:19 | |
| Juu tosiaan myös eri tekniikoilla olevien välillä on myös eroja. 1.8-2.0 tais olla jotain eroa. | |
|
| |
jukkapoika
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 28 Heinä 2012 - 0:49 | |
| 2.0 CL / GL:ssä jarruja lukuunottamatta samat kamat kuin 1.8:ssa, GTI:ssä 5-pulttiset rojut. | |
|
| |
Janii
Viestien lukumäärä : 42 Paikkakunta : kirkkonummi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 28 Heinä 2012 - 21:12 | |
| Mahtuuko Ventoon alle 9" leveet ET=2 Vanteet alle? kumeina käyttäsin 175/55?
| |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 2 Elo 2012 - 14:00 | |
| Riippuu mitä meinaat alle ysiv vanteella, ja ois kiva ku halkaisijankin ilmottasit... Saakohan 14x9&8 et 20 mitenkään fiksusti istutettuu kolmosfarkkuun 195-45 renkailla jos tarpeeksi alas laskee? | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 2 Elo 2012 - 14:04 | |
| 9 & 8" et 20 on hyvä. 14" ei.
15" on siinä rajoilla että saa laittaa vattan lattiaan tosissaan ja siitä taas miljoona muuta murhetta. 16" on mun mielestä aina ollu oikee koko kolmoskoriin. 17" saa vielä nätisti jos tykkää ryhdistä ja narukumeista. | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 2 Elo 2012 - 15:55 | |
| Niiin, totta. Onhan se 16" paras koko kolmoseen, mut viddu minkäs teet kun ei suomenmaalta hirveesti löydy sopivia sopivaan hintaan... | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento | |
| |
|
| |
| Golf mk3/Vento | |
|