| Autonmaalaus | |
|
+169EeKi Ande Japrnoo s4mU rautio- N1K0 jontte kri5u tombbis Karpaasi OskuA Hannnu Mikee_ ]usbe makenbaa Deri MixuJoo Jesimiri elias jjjesse rockrock superjuh0 wilsson Fendel niksude` poju zozua -Joonas masaat topppsu zimi Vauhko JKP hirvonen Lainetti haaraniemi TAJN weicco Mackinen joppe sajoo atte.P jusni JS1984 Buuhiz Pellikka vvuori Pahvi kiMMMe jäse Kipe m.h HärskiH Luisu Ligettah battery _paffa /Wille/ Pasi ~~Henkka~~ samsa karsU FWD Ruusenvisti 190E jartzaS WEE-6 HenkkaW201 mf-690 Zamppa- sam[_] Cona- Lyr3 janpertti kompressorimies Ceisari apuapina TMA TomVi pazi88 Joker Ian13 antti_aamunen biblo pekka007 Ipe Avt0mat henkkasavosta `villle antizero csharp villetuo john_gleasy J.K Pekkiis Tikkku_ Sawo Bones Kääntä JTG Masq Egiz PKH84 Challenger-70 redlane retrobiscuit Jebbunen mapa ElektrikMekanik xite Petterii Juzzis a-j-p ihenkkaz kiskola Acerbis renox Madmax88 WeirdDude Huiske seba jeQQ wsq Raaka-Arska Green jarm0 Komulainen Mai- nakke Garash ee-2 aza jonderan OspreY GrapL Jookeli dumppi^^ RöHnÄ Edo kartsa epk mikuli-- kop-O-nen Pastrana staarlet SuBer_Joni mustonenj toni salkku mosse jiri uttrep sasu CDLC.CO Pannu Aaperi vildur AtAi -dtk- //Mikael balloon Laatueine Rivari-Ana N|ba Hanska micke_ Juhi J4TOG Ipetzo 173 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Ti 22 Helmi 2011 - 17:51 | |
| Ois nyt itellä tuo takakaaren vaihto kesken, uusi kaari jo leikattu oikeaan muotoon ja vanha ajettu irti. Yritettiin pokkarilla tehdä pokkaus vanhaan kaareen, että uuden ja vanhan pellin saumaan ei jäisi pykälää. Ei vaan ihan onnistunu tuo pokkauksen tekeminen, kun autoon oli jo joskus aikoinaan vaihdettu kaari ja eiköhän se vanha sauma ole nyt niin lähellä sitä uutta ja tottakai hiukan paksumpi, kuin pelkkä pelti, niin ei tuo pokkari jaksanu painaa pokkausta joka paikkaan. No perkele joo, ihan sama mulle. Kävin tänään ostaan 3M koriliimaa ja kokeillaan nyt sitä laittaa väliin ja muutama hitsitäppi lisäksi. Mites sitten, kun tuo liima on kuivunu, niin vedänkö tuohon peltien päälle/saumaan jotain pohjamaalia vai alanko kittaan puhtaalle pellille? Entäs kannattaako tehdä pohjat kokonaan normaalilla kitillä vai laitanko pohjalle lasikuitukittiä? Tällasta kittiä ostin ja jumalauta on hyvää kamaa, ainakin hiottavuuden puolesta. Oikein mukava tehdä pohjia, kun muotoutuu niin hyvin ja on kevyt hioa. Ei se myyjä tuota turhaa suositellu, kun kaikki kaveritkin käyttää nykyään vain tätä. http://www.4cr.de/fin/products/2/465/?PHPSESSID=e2a0e40e73ed2c7fb19a6af4dce7ec02Ja sitten vielä tuo sisäkaari, kun saan sen taas hitsattua kasaan, niin aattelin, että vedän happovärin pohjalle ja sen päälle esim epoksin, sitten kaikkiin hitsisaumoihin jonkun koriliiman tai vastaavan ja lopuksi massa päälle? Onko OK resepti? | |
|
| |
WeirdDude
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Ti 22 Helmi 2011 - 18:09 | |
| Voithan sä yrittää tehä sil lasikuitukitillä jotain puuttuvia muotoja ja varsinki sauman kohtaan. Lopuks sit tota 4cr pakkelia. Ja puhtaalle pellille, ei tosin väliä jos menee maalillekkin kunhan on hyvin karhennettu. Putsaa kohta jollain rasvanpoistolla mikä ei jätä kalvoa ennenkun kittaat. Pakkelien ja hionnan jälkee sit hiomamaalia, vaikka sprayna sikkens/sem:in maaleja, noita me ollaa töissä käytetty. Toki jos ruisku ja maalit löytyy ni niillä muutama reisu.
Ei me olla töissä hinkkisvärien alle laiteltu mitään happiksia, ajaa saman asian ihan hyvin. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Ti 22 Helmi 2011 - 18:41 | |
| Kyl se kannattaa laittaa alle happarii tai epoksia paljaalle pellille, hiomavärit on huokoisii ja päästää kosteuden läpi. Tietty riippuu hiomaväristäkin. | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Ti 22 Helmi 2011 - 20:36 | |
| Tää on kyllä paskaa, kun toinen sanoo toista ja toinen toista. Siis tuosta kittaamisesta. Toiset vetää paljaalle ja toiset tietyn pohjamaalin päälle. Vianorilla suositteli, että ekaks happoväri puhtaalle pellille ja hapon päälle jotain akryylipohjamaalia ja sen jälkeen alkaa kittailee, mut liekkö väliä miten sen tekee, kun jokainen suosii eri reseptiä. Ite oon kitannu puhtaalle pellille tai sitte happovärin päälle ja aina on kestäny Happovärin päälle ei kuulemma tosiaankaan saisi kitata, sanoi vianorin myyjä. Mitä liimaa/massaa kannattaa vetää noihin lokareiden sisäpuolelle? Nyt kun vanhan kaaren veti irti, niin piti sisälokarikin ajaa halki ja nyt pitää vaihtaa sinne muutaman sentin soiro uutta peltiä yliasti, niin meinasin ne saumat sitten siistiä jollain, mutta millä? Liekkö mahtuu edes kaikkia hitsaamaan. | |
|
| |
WeirdDude
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Ti 22 Helmi 2011 - 23:22 | |
| Tapoja on yhtä monta kun tekijöitäki. Kittaus mieluiten puhtaalle pellille mut ei se mikään pakkokaan ole. Miks esim auton ovea rupee hiomaan puhtaalle pellille jos 8kerrosta maalia jos haluu klommon pakkeloida siitä... Hyvä karhennus ja pakkelit päälle. Ja voithan sä sen happiksen sit heittää suoraa pakkelinki päälle, ei mitään haittaa siitäkään. Mut sit joudut vaan vetää useamman kerroksen sitä happista kun ei oo nii täyttävää kamaa kun hiomamaali. Ja kitin joudut hiomaan yli400-> kuivana jos meinaat haluta saada naarmuja piiloon.
Ite oon tehny hiomavärillä lähes kaikki pohjatyöt, happista vaan jos ei oo mitään isompia alueita korjattavana ja haluaa nopeesti kuivaks eli ajanut saman asian spray pohjien kanssa. | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Ke 23 Helmi 2011 - 5:59 | |
| Ainakaan tuota 1-k happoväriä mä en oo onnistunu välihioon kuivana ollenkaan, menee aina paapperi tukkoon.
| |
|
| |
Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: Autonmaalaus To 24 Helmi 2011 - 23:08 | |
| huh huh kertokaas mulle joku tähä asiaa vastaus. elikkä etulokari on projektin nimi matkahuollossa tuli lokari joka oli saman värinen ku autoni mut ruostetta oli alakulmas ja tosi syvii naarmuja pinnassa no hion ruosteet pois ja kävin lokarin läpi ensin 800 paperilla sitte 1000paperilla siin samas kittasin noit naarmuja ja yhen lommon. alotin maalauksen 2:1(2maalia:1ohenne) pinnasta tuli omaa silmää "mandariini" odotin että maali kuivaa ja hion sen 1000paperilla ja sitte 1500paperilla (epäilin siis että oli mun hiomisis oli vikaa) tein taas saman eli 2:1 yms... vieläki "mandariini"!!! tää sama on nyt toistunu 4 vai 5 kertaa oon kokeillu pienempää ruiskuu ja isompaa ruiskuu 800paperii, 1000 ja 1500 paperii. kompura päästää ruiskulle 2,5bar, ruiskusta avasin ilmaruuvin ja maaliruuvin ihan auki ja 1,5 kierrosta kiinne (kouvolan automaalissa neuvo nuo "säädöt" ruiskulle) oon maalannu kymmenest kahtee kymmenee senttii maalattavast pinnast mut silti kusee?! kompuran säiliös ei oo vettä. maalaajassaki saattaa olla vika mut en ymmärrä mitä teen väärin. täs kuva tosta isost ruiskusta ja täs pienempi molemmat ostettu kouvolan automaalista tää pienempi on joku pilipali paska mut tuo iso on ammattikäyttöö tai niin se sano siel maaliliikkees | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Autonmaalaus To 24 Helmi 2011 - 23:13 | |
| Lämpötila ja kosteus vaikuttaa myös siihen pintaan... | |
|
| |
Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: Autonmaalaus To 24 Helmi 2011 - 23:16 | |
| - Green kirjoitti:
- Lämpötila ja kosteus vaikuttaa myös siihen pintaan...
tila on kuiva, lämpötila +18 ja +25 välillä | |
|
| |
dumppi^^
Viestien lukumäärä : 341 Paikkakunta : pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Autonmaalaus To 24 Helmi 2011 - 23:17 | |
| Tinneriohenteinen väri siis kyseessä? Minkämerkkinen maali? Todennäköisesti oikea sekoitussuhde on 1:1. Olethan ottanut huomioon paineenlaskun letkussa? Paine laskee noin 1bar/10m Joten jos sulla on vaikka 20metriä pitkä letku ja haluat ruiskulle 2bar painetta on kompuran päässä olevan painemittarin näytettävä 4bar ruiskun liipaisimen ollessa pohjassa. | |
|
| |
Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: Autonmaalaus To 24 Helmi 2011 - 23:29 | |
| - dumppi^^ kirjoitti:
- Tinneriohenteinen väri siis kyseessä? Minkämerkkinen maali? Todennäköisesti oikea sekoitussuhde on 1:1. Olethan ottanut huomioon paineenlaskun letkussa? Paine laskee noin 1bar/10m Joten jos sulla on vaikka 20metriä pitkä letku ja haluat ruiskulle 2bar painetta on kompuran päässä olevan painemittarin näytettävä 4bar ruiskun liipaisimen ollessa pohjassa.
tohon tinneri ohenteesee en osaa sanoa, ihan erillinen ohenne mulla on toho maalii. tosta paineen laskua en oo ottanu huomioo, letku on 10m pitkä. ohenne purkis lukee: Spies hecker permacron Supercryl Verdunnung 3055 Maalipurkis: Spies hecker Permacron vortack serie 293/295 Edit: maali on Maritius blau 287/5 metallinhohto sininen | |
|
| |
dumppi^^
Viestien lukumäärä : 341 Paikkakunta : pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Autonmaalaus To 24 Helmi 2011 - 23:50 | |
| Säädä kompuran paine näyttämään about 3,2bar liipasin pohjassa. Vedä väri vajaan 30cm etäisyydeltä, eka märkä kerros, ja sit kauempaa toisinpäin ohut kerros. Tuolla jälkimmäisellä ehkäiset sen ettei tuu raitoja. Ja tarkista viel se sekoitus suhde. | |
|
| |
Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: Autonmaalaus To 24 Helmi 2011 - 23:55 | |
| - dumppi^^ kirjoitti:
- Säädä kompuran paine näyttämään about 3,2bar liipasin pohjassa. Vedä väri vajaan 30cm etäisyydeltä, eka märkä kerros, ja sit kauempaa toisinpäin ohut kerros. Tuolla jälkimmäisellä ehkäiset sen ettei tuu raitoja. Ja tarkista viel se sekoitus suhde.
Suur kiitokset tästä! tarkistan suhteet ja säädän paineet uskoisin onnistuvan(huomen selviää) | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 15:38 | |
| Kun näyttäis kaikki muu olevan kohdillaan, miten muuten kun olet maalannut onko pinta heti mandariini? Silloin on yleensä baarit sekaisin, ohennus tai maalarissa vika. E; ääää siis mitä vittua, etkai vesiohenteista maalia vedä? ( ) Ootko mitään lakkaa vetäny? E: noista spaissari hekkereistä mitään selkoa ota... E3: siis mitä vittua, mitä toi maali on, 2-k maalia vai vesimassaa? Miltä se ohenne haisee, tinneriltä vai ei miltään eli vedeltä?
Viimeinen muokkaaja, EeKi pvm Pe 25 Helmi 2011 - 15:53, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 15:51 | |
| - EeKi kirjoitti:
- Kun näyttäis kaikki muu olevan kohdillaan, miten muuten kun olet maalannut onko pinta heti mandariini? Silloin on yleensä baarit sekaisin, ohennus tai maalarissa vika.
E; ääää siis mitä vittua, etkai vesiohenteista maalia vedä? ( ) Ootko mitään lakkaa vetäny?
E: noista spaissari hekkereistä mitään selkoa ota... No maalipinta on heti mandariini ku saa sen siihen pintaa ja myös maalin kuivattua. vika voi olla hyvinki maalarissa mut pitää tarkistaa viel tuo ohennus suhde ja aine. ei se minust mitää vesiohenteist oo tai ainaki se siel maaliliikkees kysy eriksee et onks sulla ohenteet jo valmiin. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 15:57 | |
| Niin siis maali kun on kuiva se on kuitenkin kiiltää? Ei mee täysin mataksi?
Jos maali on 2k tavaraa, mitä vähän epäilen kun metallihohtovärikin vielä, niin joko ohennus kusee eli liian vähän ohennusta > ei tuu tarpeeksi läpi ruiskusta ja tulee paska pinta. Paineet kusee, liian kovat paineet tai liian vähän.
| |
|
| |
Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 16:04 | |
| Kyl se minust menee täyisin mataks, mut joo epäilen että paineet ja ohennus kusee. tänää varmasti maalaan se jällee kerran ni otan vaikka kuvia. laitan kuvia tänne sitte jos menee pipariks. koitan ohentaa vähä reilummin ja korjaan noi paineet. Edit: toho lakkauksee sen verran että en oo raaskinu edes lakata sitä viel ku näyttää niin karseelt jo heti kättelys | |
|
| |
dumppi^^
Viestien lukumäärä : 341 Paikkakunta : pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 16:06 | |
| On tuo liukkari base, ainakin mitä ite googletin. Tiijäsiitäsittenii.. Outo merkki mullekkin tuo. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 16:14 | |
| Ei jumalauta, sitä varten se LAKATAAN et tulee hyvä ja kiiltävä pinta siihen. Ei vesivärikään täysin tasaiseksi pinnaksi mene eikä sitä edes kuulukkaan vetää että on jo valuma-asteella. Sama pätee liukkarimassoissa. Eli nyt maalaat sen ihan normaalisti, kuivaat sen ja heität pari reissuu lakkaa niin sulla on valmis maalaus.... Sua ei oo nyt tarpeeks informoitu ja myyjäkin vissii ei oo kaupitellu mitään lakkaa tms, väriinhän ei tule kovetinta? Eli se nimeomaan tarvii lakan päälle. | |
|
| |
dumppi^^
Viestien lukumäärä : 341 Paikkakunta : pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 16:20 | |
| Totta, mut kelaa ny jos se väri on niinku massaruiskulla olis vedetty.. Hyvän lakka pinnanhan siihen toki saa, mut näkyy se metalli värissä silti helposti jos ei oo kunnolla vedetty. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 16:25 | |
| Joo mut silti on menty metsää jo siinä vaiheessa ku on ihmetelty basen pintaa ja ruvettu hiomaan...
Liian ohennettu taas voi valahtaa, ihan pikkariikksenkin niin se näkyy haamuina tms lakan alla.
Ei semmone pikkunen mandariini pinta haittaa yhtään värimassoissa, se tasaantuu ja lakka kuitenkin tulee päälle mikä antaa kiillon ja lopullisen pinnan. Mut jos madmaxin lokarissa on jotain järkyttävää pintaa niin se on jo eri asia, se rupee näkymäänki jo.
Vähän vaikee tällee pelkän tekstin perusteella rupee spekuloimaa :face: | |
|
| |
WeirdDude
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 16:32 | |
| Onko 1K vesimaalia? Luultavasti on, koska akryyliä ei saa edes galsuritilta metallihohtosena... Silloin tarvitset siihen myös lakan.
Metallihohtoa kun sumuttelet ne eka puolikas kerros/harso, peittävä kerros, toinen peittävä kerros JOS TARVETTA ja lopuks vielä yks harsottelu kerros et metallit kääntyy oikeinpäin.
LAKKA: Eka harso, sitten hyvä ohut peittävä kerros ja annat kuivua AINAKI 15min jotta pinta kerkee nahkottua ettei se valahda toisen peittävän ja paksumman kerroksen jälkeen.
PAINEET: Paina ruiskun liipasin vaan puolilleen jotta tulee pelkkää ilmaa, säädä kompura N 1.7bar kun harsottelet. Ja peittävät kerrokset voi vetää 2.1-2.2bar. | |
|
| |
Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 17:44 | |
| ahaaaa kiitos teille siis tästä oon koko ajan funtsinu et missä kusee ku välil on isoo mandariinii ja välil on pien mandariini oon kokeillu kauempaa lähempää maalata mut ash:D täytyy kokeilla sitte lakata se nyt seuraavaks jos vai onnistuis laitan huomen kuvaa tästä juu kovetinta en oo käyttäny maalissa. Maali 2:1 ohenne lakka 2:1 kovete + 10% ohenne onko nää oikeeta tietoo? Edit: pinnat on vedetty eka 800paperil sitte 1000 ja lopuks 1500 onko liian silee? | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 17:49 | |
| Muuten hyvä, mut kun vesiväreistä puhutaan kaikki noi paineet ja ruiskutus on erilaisia. Esim dupontilla on nimeomaan toistepäin, märäksi ja harotus. Standoxilla harso ja märkä. ym Samaten jos harsottaa paljon, sävy voi muuttua. Ja tietty mitä märemmäksi vetää niin sävy voi tummua sekä harsotus vaikeutua, tulee pilveilyä. Myös lakan haihdutusajat, 15 min tuntuu aika pitkältä näin yleisesti, riippuu taas kovetteen nopeudesta ja missä ruiskutetaan. Lämpötilat, kosteus, uunissa vai tallissa.... Mut edelleen madmaxille, miltä se maalin ohenne haisee? Jos haisee tinnerille niin on 1k liukkari väri, jos haisee tyylii ei miltään niin hyvin todennäköisesti vesiväri. E:ääh äijä ite kerkes väliin. - Madmax88 kirjoitti:
- onko nää oikeeta tietoo?
Edit: pinnat on vedetty eka 800paperil sitte 1000 ja lopuks 1500 onko liian silee? Tuntuis olevan, 10% ohennus lakkaan on sopiva. 1500p on jo turhan silee, 800 riittää ihan hyvin kun kumminkin tumma väri. | |
|
| |
Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 18:00 | |
| ite en oo niin professional nois 1k 2k jutuis. eihän niis purkeis missää lue onks se 1k yms? mitäs eroo on 1k ja 2k maalil? ohenteel ? en oo koskaa edes ajatellu haiseeko se ohenne millekkää pitääki tänää impata ku avaa sen purkin jotenki ymmärsin kuitenki siintä automaalin miehestä että vesiväri ei oo kysees. se kysy kuitenki onko sulla ohenteet lakat yms? kotona mulla on lakka, ohenne ja kovetin mut en sitte tiiä näist käykö ne keskenää =D (vähä ite juosten kusin näköjää) | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 18:08 | |
| 1k maali tarkottaa sitä että se on valmista tavaraa 2k maali tarkottaa taas sitä että tarvii kovetteen, yleensä on suorakiiltomaaleja eikä tarvii lakkaa päälleen. Ja yleensä on just näitä perusvärejä mitkä ei ole metallihohtoväriä. Molempia voidaan ohentaa.
Kyllä niissä purkeissa ohjeet on, mikä kovete suhde ja ohennusta kuinka paljon. Jos ei näitä löydy, niin hyvin tod.näk. on 1k maali ja näinä päivinä vesimassa, kun akryylimaalit rupee olemaan oldskool.
No se nimeomaan tais kysästä onko lakkaa kun vesiväri tarvii sen lakan, että saadaan kiilto ja kulutusta kestävä pinta.
Ei välttämättä tuu ongelmia jos käyttää muiden merkkien ohentimia tai kovettimia keskenään, kokeile pieni annos johonkin ja kato reagoiko. | |
|
| |
Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Pe 25 Helmi 2011 - 18:12 | |
| oukei kiitos näistä koitan tänää nyt pyöritellä niit purkkei, haistella ohennint, kattoo paineet kuntoo, pinta 800 läpi ja tehä testi. otan näis kuvia katotaa mitä tapahtuu | |
|
| |
Madmax88
Viestien lukumäärä : 702 Paikkakunta : Kouvola Muut : Suzuki
| Aihe: Vs: Autonmaalaus La 26 Helmi 2011 - 23:15 | |
| Noh nyt olis maalattu lakattu. täs olis näit kuvia. paineet katoin kohillee ja tein ohjeitten mukaa. täs viel kuva ohenteest ja maalist hiotust pinnast kuva maalatust pinnast kuva maali kuiva sitte lakattuna, lakka märkä. omaa silmää onnistu "hyvin" mut kertokaa tarkka silmäsemmät paremmin? paskat tilathan mulla on maalailla (lakkapintaa leijaili pari paska könttii jostaa katosta ), sitte harmittaa viel ku ei oo koskaa päässy seuraa ku joku ammattimies maalais jotain pintaa et ois jotain voinu oppia siintä. no mut kertokaa ruudun takaa nyt jotain. | |
|
| |
renox
Viestien lukumäärä : 342 Paikkakunta : Turku Muut : KTM 250 4t
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Su 27 Helmi 2011 - 10:05 | |
| En itekkää mitään tie mut sen verra tost ny näkee et aika appelsiini pinnalt näyttäis, eli vitusti myllytystä vaan ni eiköhä siiit iha hyvä tuu.. Eiks toi mahda olla niin et jos vetää tommoseks appelsiiniks ni värimassaa on vedetty liia vähä? | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Autonmaalaus Su 27 Helmi 2011 - 11:04 | |
| Ainaki tuo näyttää ihmeelliselle, kun oot tuon värimassan saanu vedettyä. Hirvee appelsiini, mutta näkyy kyllä tasottuneen kuivuessaan. Samoiten tuo lakkapinta näyttää hiukan appelsiinille, mutta mikäli kuva on otettu heti maalauksen jälkeen, niin siinähän kyllä hetki menee, että lakka tasoittuu. Joko et ohentanut lakkaa tarpeeksi tai sitten et vetänyt sitä tarpeeksi. Mä maalasin jonku mondeon puskurin metallihohto vesivärillä seuraavalla reseptillä: Ruiskun säädin noin 2bariin. Värimassan vedin varmaan 4-5 ohuena kerroksena, aina eri suuntaan ruiskuttaen, niin ei varmasti tule sumurajoja. Annoin kuivahtaa tunnin-pari. Lakkaa ohensin noin 20prosenttia. Ensin aivan ohut kerros ja parin minuutin päästä toinen samanlainen ohut kerros. Tämän jälkeen haihdutusta noin 15min ja sen jälkeen pari märkää kerrosta. Valmis. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Autonmaalaus | |
| |
|
| |
| Autonmaalaus | |
|