| Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) | |
|
+40Jallmari m81t82 juh-o Nikkis jeQQ TMA TomVi oli tomì Makkeli jallu81 Tikki- hirvonen ripa CDLC.CO Jonzba A.I rust_is_must note _paffa jjjkkk mirkojokinen Green andre_ Cpt.Obvious miikam aakki namniki ee-2 JTG csharp JuhiZZ jiri Vellulollero IL3 Ipe LexEtAnnihilato sensei pazi88 eros 44 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 7:05 | |
| - sensei kirjoitti:
- Palatakseni tuohon vannehomosteluun vielä:
Hyvä, että asioista keskustellaan, eikös keskustelufoorumit ole juurikin sitä varten. Tämä foorumi nyt kuitenkin sattuu olemaan se ainoa foorumi, jossa näitä vanne asioita käsitellään laajemmin. Pidetäänkin sellaisena. Tällekin keskustelulle pitäisi/pitää olla oma topikki. Se on jo aikas monella ulkomaan foorumilla, eikä se mene överiksi. Maailmalla ilmeisesti netinkäyttäjät ovat "aikuisia".. (Nettietiketti)
Mun puolesta saat ajella millä haluat, se ei ole multa pois. Sulta kuitenkin saattaa olla. Fiilispohjalla tulee itse mentyä ja "arvostan" enemmän autoja, joissa on ne "oikeat" vanteet. En sano, että repsuilla auto olisivat rumia yms. muuta paskaa. Arvostus ei vaan ole samaa tasoa. Saatan hieman "kuittailla" asiasta, mutta en rupea kuitenkaan turhaan vittuilemaan. Ja sanon sen yleensä myös kasvotusten.
On mullakin henkilökohtaisia kokemuksia repsuvanteista. Oli melkein 10 vuotta sitten kahdessa autossa alla Rotan tekeleet. Mallitkin muistan: Subzero ja D2. Subzerot oli valmistettu magnesium-seoksesta ja olivat helvetin kevyet. Ihan ok. Sain kyllä kuulla kunniani parilta jdm-kaverilta. En edes ollut perehtynyt asiaan tarkemmin, että nehän on kopioitu.. My bad. D2 olivatkin toinen juttu. 17" painoivat turhan paljon, melkein 13 kg/kpl ja yks vanne oli kiero jo paketista otettaessa. Sen koommin en ole viitsinyt edes harkita moisia.. Rotahan on filippiiniläinen valmistaja, joka aikoinaan aloitti oem-vanteilla ja myöhemmin kiinnostui ns. kuluttajamarkkinoista, aloittaen valmistamaan kopioita suosituista JDM-vanteista. Erittäin suosittu vannemerkki Subaruharrastajien keskuudessa, etenkin jenkeissä. Tod.näk. suurin osa siellä ei tiedä ostaneensa repsuja.
Thompson puheli niistä paskoista bebseistä:
Bebsejä on valmistettu kautta aikojen usessa eri tehtaassa. Olivatko nämä kyseiset "kierot ja roskiin menevät" vanteet kenties BBS:n leimoilla olevia OEM-tuotteita? Vaiko yksityiskuluttajillekin suunnattuja BBS-vanteita. Luulen niiden olevan ns. oem-tuote. Bebsin leimojen alla on valmistettu vanteita mm. saksassa, kiinassa, japanissa, espanjassa.. noin ihan listatakseni. Laatuahan ja "hyvää tuotetta" ei kuitenkaan mikään merkki/logo takaa.
BBS on brändi, joka on ajautunut konkurssiin, koska ihmiset ostivat mieluummin halvempia repsuja. Tätä nykyä omistussuhteet eivät ole enää saksassa. Kasattavat vanteet tulevat japanin tehtaalta, joka teki jo -80 luvulla bebsejä sikäläisille markkinoille. (josta muuten minun kaikki bebsit ovat tulleet). Monoblockit tulevat Kiinasta. Ovat useamman vuoden jo tulleet. BBS motorsport on sitten asia erikseen.
Esim: Recarohan on kaikille tuttu ja jokainen haluaisi istua sellaisessa kuppipenkissä, kun kilpurilla vedetään katolleen. Eikö? Recaro myös valmistaa, tai Recaron nimen alla valmistetaan myös lasten turvaistuimia, jotka jäävät kolaritesteissä häntäpäähän. En ainakaan ollut sellaista ostamassa, kun omalle lapselleni ostin turvaistuinta. Ei merkki edelleenkään takaa välttämättä hyvää laatua.
Esim2: Scmitdh th-linet, jotka jjjkkk osti itselleen (uudet). Pulttien/muttereiden reikien ympärystät olivat erilaisia. Tuli mieleen, että aamua-/iltavuoro tekee omilla asetuksilla. Venttiilin reiät olivat missä sattuu. Tehtaalta vastattiin olevan käsityötä..?
Itseä ei häiritse vaikka vanne olisi tehty Kiinassa, siellä kuitenkin laadunvalvonta on parantunut viimeisen viiden vuoden sisällä aika huimasti. Kertoo sekin jotain, että Kiinan hallitus on kahden viime vuoden sisään sulkenut yli 50000 tehdasta huonon laadun takia. (varmasti ja toivottavasti myös vannevalmistajia)
Esimerkiksi vaikka Rotiform on tällä hetkellä ehkä jopa turhankin hypetetty vanne merkki maailmalla, tuntuu silti oudolta, että pitää itselle saada vastaavat, vaikkakin kopioina. Okoonkin Kiinassa valmistetut molemmat, ne on kopiot siltikin. Itsellenihän on tärkeää, että siinä on juurikin ne oikeat logot yms asiat kunnossa. Vaikuttaa varmasti myös jälleenmyyntiin, jos sillä on merkitystä. Varsinkin Rotin kohdalla hintaero on aika pieni, tai sitten mulla on paremmat alennukset niistä
Välillä tuntuu, että on valloillaan väkisin saada jotkin kasattavat alle, miksi? Vaikka rumimmat mahdolliset. Maailma on pullollaan hyviä ja hienoa yksiosaisiakin. Joissakin tapauksissa toki, speksien muuttaminen autoon sopivaksi helpompaa, mutta tuntuu siltä, että kasattavat on saatava, vaikka mikä olis.
3-osaisuus ei aina tee vanteesta hienompaa/rarempaa, kuin monot. Senkin homot.
Kokeillaan saadanko tänne asiallisen kettumaista keskustelua, copepastesin tuon sensei-Janin viestin tuohon, pirun hyvä aloitus/jatko keskusketulle, nyt vaan real shit niggat ja repsu homostelijat, baana on vapaa, antakaa tulla: Jonkinlaista keskustelua vanteiden laadusta, eroavaisuuksista on käyty myös täällä: https://cdlcforum.palstani.com/t4770-laatuvanteiden-ja-valmistajien-tunnistaminen-roskastaIhan hyvä lukaista pohjille jos tuntuu että ei ole ihan varma mistä on kyse, löytyy paljon ns. "perustietoa" vannetyyppien eroavaisuuksista. Olisi mukavaa saada tätä vannepuolta taas virkistettuä, "rakkaudesta vanteisiinkin" on mennyt ihan pilalle siitä mitä se joskus oli, toivosin lisää sitä entistä fiilistelyä ja haaveilumeininkiä ja kimpassa metskausta mitä se joskus oli | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 8:47 | |
| Kyllähän sitä repsuillekkin paikka löytyy tästä maailmasta esim. silloin kun halutaan perus käyttikseen vähän lisää näyttävyyttä. Itsekkin olen tässä harkinnu ostavani jotkut tinat talvirassiin pyörimään, mutta ei oo löytyny silmää miellyttäviä ja/tai tarpeeksi hyvillä spekseillä. Kun ei viittis mitään kallista viittis pistää suolapaskaan pyörimään. Mutta tämän foorumin idea on kuitenkin tehdä autoista hienoja kunnon vanteilla ja alustalla, eikä millään pokemon virityksillä. Niin minusta silloin pitäs alle laittaa muutakin jomit ja lensot, jos meinaa edes jonkinlaista aproval -leimaa saada. | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 9:09 | |
| Pazillakin hyvä pointti tuosta käyttisautosta.
Jos on valmis ostamaan repsut, niin on valmis ottamaan kritiikkiä vastaan. Kuunteleehan muutkin kritiikkiä siitä, milloin ei ole riittävän matala, huonoilla spekseillä vanteet/renkaat. Vaikkakin olisi ne "aidot" alla.
Edit: Jos hinnat ovat mielestäsi karanneet Suomessa, katsoisitko peiliin. Me olemme itse käytännössä itse luoneet tämän hetken markkinahinnat. Turhistakin vanteista yritetään nyysiä liian kovaa hintaa.
| |
|
| |
LexEtAnnihilato
Viestien lukumäärä : 209
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 10:15 | |
| Tota mitä Pazi tossa sivuuttikin oon ite ajatellu muutamaankin otteeseen, että jos vanteitten laatu on se kaikki kaikessa, niin miksi alustan osalta sitten mennään aina sitä halvinta mahdollista reittiä....siinä tosin se laatu ei näy ulospäin, mutta ei näy monessa repsussakaan.... | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 10:48 | |
| Mitä vittua tässä sotketaan koko ajan jomeja ja nankangeja näihin keskusteluihin? Jos niissä jomeissa lukis öhlins ja nankangeissa lukis pirelli, niin sillon ne sopis tähän aito vs. kopio keskusteluun.
Mulle nyt on ihan sama ostaako joku halpaa vai kallista, mutta se muiden brändillä ja designilla ratsastaminen vituttaa, tietoisesti tehdään haittaa toisten liiketoiminnalle.
E: Sen verran tietysti poikkeusta tässäkin asiassa, et jos tehdään jostain tosivanhasta vannemallista nykyaikaisempaa kokoa (esim. 1552:n Snowflaket yms.) tai splittiversiota jostain OEM-vanteesta, niin se ei ole niin paha juttu. | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 11:12 | |
| Mä vähän suoritan ennakkotorpedointia tähän väliin, koska kohta joku tauno olisi tullut ihmettelemään että miksi Berzettoja dissataan kun ne kerta ei oo repsuja, kyllä nekin on, sori vaan. Taitaa olla tuo kopioiminen oikeastaan kaikkien halpimerkkien helmasynti.
TOISAALTA, mitä mieltä jengi on esim WORK nimisestä kopiovanteita valmistavasta firmasta, entäs WEDS? Eivät koko tuotannoltaan, mutta seasta löytyy myös näitä replikoikisi luokiteltavia vanteita. Esim 99% jengistä hypettää Workin Eurolineja, ja mitän ne todellisuudessa ovat? Japanilaiset Lorinser kopiot, eipä paljon muuta, pirun laadukkaat sellaiset, mutta kopiot mitkä kopiot. Toisaalta kun selailee Japanin sisämarkkinoille suunnattuja vannekuvastoja niin 90% kamasta on suoria kopioita eurovalmistajilta, nimeksi on annettu jotain eurooppalaiselta (esim bratwurst tai jotain yhtä mediaseksikästä) kuulostavaa ja eikun myyntiin.
Listaa apinoinnistahan voisi jatkaa loputtomiin, ja tämä jonkin aikaa päällä ollut vintage-hypetys nostaa sitä, enkä mä näkisi pahana että jo parikymmentä vuotta sitten tuotanjnosta poistunut vannemalli saa uuden elämän esim Rotiformin mallistossa muutamaa tuumaa isompana/leveämpänä.
Tái vaikka ne Schmidtin TH-linet, nekin on jonkin sortin kopsut, kelle tuli yllärinä?
Talvivanne puolella itse suosisin enemmän OEM-kamaa, ei välttämärrä edes oman merkin vaan luovuttä kun käyttään niin voi saada ihan kivojakin talvisetuppeja aikaiseksi (mun mielestä myös kesäsetuppeja, mutta mä oonkin OEM-eero) | |
|
| |
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 11:21 | |
| Eikö noilla vanteiden malleilla ole sitten mitään patenttia/vastaavaa kuten esimerkkinä Coca-Colalla on se klassinen cola-pullon malli rekisteröitynä, vai onko noissa replikoissa sitten niin pienet ulkonäölliset erot, että tavaramerkit/patentit ei enään päde, mutta normikansalaisen on hankala niitä alkuperäisistä erottaa? | |
|
| |
Vellulollero
Viestien lukumäärä : 880 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 11:24 | |
| Alessio F1 on fukin originaalinruma. Voin melkein ajaa leuka pystyssä ylpeenä ettei mulloo repsut. tä. Vanteet on kohta samalla tasolla kun jotkut vatun vaatteet, pitää ostaa suoraan suunnittelijalta itseltään ettei niissä oo dissattavaa eikä muut tytöt nauras selän takana kirppiskamasta? :flower:
Kuha näyttää hyvältä, kelpaa mulle. Barzetta volante on coolein vanne ikinä. | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 11:44 | |
| - IL3 kirjoitti:
- Eikö noilla vanteiden malleilla ole sitten mitään patenttia/vastaavaa kuten esimerkkinä Coca-Colalla on se klassinen cola-pullon malli rekisteröitynä, vai onko noissa replikoissa sitten niin pienet ulkonäölliset erot, että tavaramerkit/patentit ei enään päde, mutta normikansalaisen on hankala niitä alkuperäisistä erottaa?
No esim. Lassen MAE:issa lukee "MAE Design Patented", mut en tiiä päteekö se kiinalaisten kohdalla. Joissain repsuissa on sentään muistettu ilmoittaa että ei ole alkuperäistavara kyseessä: | |
|
| |
jiri
Viestien lukumäärä : 1729 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 11:54 | |
| - Ipe kirjoitti:
- No esim. Lassen MAE:issa lukee "MAE Design Patented", mut en tiiä päteekö se kiinalaisten kohdalla.
Joissain repsuissa on sentään muistettu ilmoittaa että ei ole alkuperäistavara kyseessä:
joku aika sitten oli jossain top gear jaksossa jostain kiinalaisten valmistamista bmw x5 kopioista juttua. bmw oli joknkun jutun siitä tehny, mutta kiinalaiset vaan oli sanonu että ei oo lähelläkään sama. eli ei taida kiinassa ihan samat lait olla kun täällä. | |
|
| |
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 12:30 | |
| Kiinassa ei tosiaan paljon kopiosuojat paina. Siellähän väsätään kopioita ihan mistä vaan muitta mutkitta. Jopa kokonaisista autoista, niinkuin edellä sanottiin.
Mutta siinähän päteekin mitä ilmeisimmin sama sääntö kuin musiikissa. Cover -biisillä tarkoitetaan alkuperäisesitystä täysin tai suurimmalta osin vastaavaa kappaletta jonka muu kuin alkuperäinen esittäjä esittää.
Kun taas sama biisi lyödään esim eri sävelläjiin ja rytmiin ja heitetään kertosäe eri paikkaan kuin alkuperäisessä, niin kyseessä on tällöin versiointi. Tällöin tämän version esittäjä ei ole vastuussa tekijänoikeudet omistavalle.
Jännä juttu mutta näin on. | |
|
| |
csharp
Viestien lukumäärä : 792 Paikkakunta : Pori Muut : Äitin tunturi!
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 12:34 | |
| Ahh.. Aidot vai repsut, ollako vaiko eikö olla Itsehän en varsinaisesti ole replicoita vastaan, enemmänkin syljettää tuo halpojen replica vanteiden laatu. Kuten tossa alkupostauksessa olevassa threadissa kirjoitin, niin omat kokemukset eivät ole kovinkaan hyvät, ja niiden pohjalta koitan opastaa ihmisiä, jotta he eivät tuhlaisi rahaa moisiin paskoihin. Nuo omatkin tinat ostin aikoina, jolloin kyllä seurasin asioita, mutta en tiennyt kuinka paskaa ne on. Oikeesti vanteet on ihan letkuteline tasoa kahden vuoden jälkeen ja ihan on siististi ajeltu. Mielestäni huono merkki jos nangkangien ja vanteiden kesto on tasan samat kilometrit. Nyt siis kyse IA:sta ei RH:sta Toinen mikä tinavanteissa yleensä on, on se että niiden speksit ovat todella huonot. Soviterenkaat ja spacerit väliin niin voi saada jo jotakin hyvää aikaseksi. nimim. kopiot alla | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 12:51 | |
| Suht hankala aihe koko kopiointi noin yleensäkkin. Aika orginaali ajatus saa olla, ettei joku ole jo jossain tehnyt samaa. Koskee melkeen mitä tahansa tuotetta nykyään. Koitappa suunnitella nyt jotain hunajakenno tai viis puolaista vannetta, että olis omaperäinen olematta saatanan ruma. Kyllähän vaikutteita saa ottaa, mutta suora kopiointi kyllä ketuttaa. Uudistuotanto tietty erikseen. edit. | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Ke 20 Kesä 2012 - 21:32 | |
| ^vähän repesin tälle, kun näin aamulla naamakirjassa. Rays ei tainutkaan olla tuttu. | |
|
| |
Vellulollero
Viestien lukumäärä : 880 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 11:55 | |
| testikals. Vaahtosin tossa mielessäni 190e rota grideillä, brock-mersuja löytyy suomesta jo tarpeeks. Mites leveinä ssr sharkkia tai vastaavaa saa?
Viimeinen muokkaaja, Vellulollero pvm Pe 22 Kesä 2012 - 0:37, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 12:47 | |
| Rota ei edelleenkään ole japski.. | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 13:11 | |
| - sensei kirjoitti:
- Rota ei edelleenkään ole japski..
Hei älä oo tollainen tiukkis, oishan se siistii kun joku laittas Rotan japski vanteet johonkin saksalaiseen autoon, vaikka Citikkaan tai Volvoon, tä? | |
|
| |
Vellulollero
Viestien lukumäärä : 880 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 13:41 | |
|
Viimeinen muokkaaja, Vellulollero pvm Pe 22 Kesä 2012 - 0:36, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 13:52 | |
| Wat? Mistäs sä tollaisen kommentin aivopierasit? Mä oon varmaan forumin avarakatseisin vannerakastelija jos puhutaan LAATUVANTEISTA, brändeistä uppoo ja voin suositella muita ainakin idean tasolla (henk.koht kokemusta kun ei kaikista todellakaan löydy) mm: OZ/BBS/Lorinser/Brabus/Carlsson/Brabus/MAE/Carline/Dynatech/Schmidt/Work/Weds/SSR/Ronal/Breyton(varauksin)/Fittipaldi/Hamann/HRE/Fikse/LeonHardiritt/Löwenhart/Tramont/S:A:T Racing/PLS/HTN/LotharThomas/Techart/Gemballa/AMG/Strosek/Enkei/ATS/Maya/Artec/RH/Fuch/sekä monet OEM vanteet, nämä nyt tuli tälleen äkkiseltään mieleen, monia jäi mainitsematta, mainitsemasi Brockit on mielestäni lähinnä mautonta paskaa vaikka varmaan ovatkin ihan laadukkaat. Milloin oon viimeksi "käskenyt" jonkun ostamaan Bebsit, hä? haluis vähän selvennystä tohon sun kommenttiin | |
|
| |
Vellulollero
Viestien lukumäärä : 880 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 16:53 | |
| Pääpointti olikin että miksei eri "tyylejä" vois yhistellä | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 16:58 | |
| - Vellulollero kirjoitti:
- Pääpointti olikin että miksei eri "tyylejä" vois yhistellä
Pääjointti on että miks vitus rotat? Tä? Eiköhän japkakkelit europippelis oo just ton eeronkin mieleen. Mut miksi rota kysymys edes tuli tähän topiciin? Verta nenästä? | |
|
| |
csharp
Viestien lukumäärä : 792 Paikkakunta : Pori Muut : Äitin tunturi!
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 18:59 | |
| Ei taida Vellulollero edes lukea mitä täällä on kirjoteltu.. Saati sitten ymmärtää Tässä ei ole nyt tarkoitus ihmetellä sopiiko brittivanteet sitikkaan, vaan tarkoitus on keskustella replika vs aidot vanteet. Mielestäni voitaisiin muuttaa otsikkoa jopa niin, että se olisi halpavanteet vs laatuvanteet, eikä niinkään replika vs aito | |
|
| |
namniki
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Iitti
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 19:04 | |
| - jiri kirjoitti:
- Ipe kirjoitti:
- No esim. Lassen MAE:issa lukee "MAE Design Patented", mut en tiiä päteekö se kiinalaisten kohdalla.
Joissain repsuissa on sentään muistettu ilmoittaa että ei ole alkuperäistavara kyseessä:
joku aika sitten oli jossain top gear jaksossa jostain kiinalaisten valmistamista bmw x5 kopioista juttua. bmw oli joknkun jutun siitä tehny, mutta kiinalaiset vaan oli sanonu että ei oo lähelläkään sama. eli ei taida kiinassa ihan samat lait olla kun täällä.
Bisneksen haittaaminen ja toisten suunitelmien kopioiminen. C'mon? Se on markkinatalouden perusta, se luo kilpailua. Silja Line tai Viking Line pitäisi syöstä helvettiin toisen liikeidean kopioimisesta? Kilpailuahan toi aiheuttaa ja siinä ei ole mitään pahaa, kun ei myydä tuotetta virheellisin faktoin. Jos IA:ta myydään BBS LM:nä, niin se on laitonta ja moraalitonta. Siinä ei olee taas mitään moraalitonta, jos otetaan toisen toimiva idea tai malli ja lähetään tuottamaan siitä halvempaa versiota. Ei siitä kannata ottaa hernettä itselle nokkaan tai haukkua kopiota valmistavaa yhtiötä. Vannebisnes on vaan niitä harvoja bisneksiä, missä "kopiot" ovat lähes poikkeuksetta huonompilaatuisia. Esimerkiksi auton varaosissahan tarvikeosat ovat monissa tapauksissa jopa huomattavasti parempia kun kuuluisat OEM-osat. Itse aiheessa olen aika samalla linjalla, kuin eros. Merkkivanne, kun merkkivanne niin käy hyvin, kunhan kokonaisuus pelaa. Ei sillä ole hevonvitun väliä onko sielä alla BBS vai OZ-racing. Molemmat ovat lähtökohtaisesti hyviä tuotteita ja merkitystä on sillä, miten se pelaa siinä autossa. Kyllä ne repsut on ihan hyvä olla olemassa, jotta kolmen lapsen äiti saa Toyota Corollaansa siistit partsetat ja on niistä onnellinen. Harrastajat on harrastajia ja kuluttajat kuluttajia. Jokaiselle jotakin ja kaikki on sen jälkeen onnellisia. | |
|
| |
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 21:54 | |
| ^Olipas tyhjentävän hyvä postaus. Siinä tuli sanoiksi omatkin ajatukset. Nyt odotan mielenkiinnolla jonkin sortin vastaväitettä tai ton postauksen kumoamista yrittävää postausta. Mut hitto, toivon silti ettei näin hyvä topiikki lopu näin lyhyeen | |
|
| |
aakki
Viestien lukumäärä : 399
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 22:53 | |
| Mut se noissa replika vanteissa on huonopuoli et esim ainakun näkee vaikka bbs lmmät ni tulee mieleen intter aktionit vastaava ajatus tulee rs sissä eli tavallaan aito tavara kokee inflaatiota | |
|
| |
miikam
Viestien lukumäärä : 589 Paikkakunta : Kotka Muut : Volkkareita, kakspyöräsiä moottorilla ja ilman.
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 23:20 | |
| - aakki kirjoitti:
- Mut se noissa replika vanteissa on huonopuoli et esim ainakun näkee vaikka bbs lmmät ni tulee mieleen intter aktionit vastaava ajatus tulee rs sissä eli tavallaan aito tavara kokee inflaatiota
Tä, täysin eri mieltä. Lensot ja intterit räjähti käsiin, aina kun näkee aitoa tavaraa, tekis mieli nostaa hattua. Tottakai kakkavanteista tulee mieleen että mistä on apinoitu, mut en mä mistään arvostuksen laskemisesta puhuis, päinvastoin. | |
|
| |
aakki
Viestien lukumäärä : 399
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) To 21 Kesä 2012 - 23:29 | |
| Joo kirjotin ton aika "jyrkästi" se mitä hain takaa on just toi et niillä aidoilla rssillä ei pysty niin helposti erottuu massasta ku on niin apinoitu malli | |
|
| |
Cpt.Obvious
Viestien lukumäärä : 9
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Pe 22 Kesä 2012 - 0:24 | |
| - namniki kirjoitti:
- Siinä ei olee taas mitään moraalitonta, jos otetaan toisen toimiva idea tai malli ja lähetään tuottamaan siitä halvempaa versiota. Ei siitä kannata ottaa hernettä itselle nokkaan tai haukkua kopiota valmistavaa yhtiötä.
Jos EU:n alueella alat kopioita tuottamaan, voisi siitä joku moraalinvartija kuitenkin pahastua, kts. esim. http://www.prh.fi/fi/mallioikeudet/mallinrekisteroiminen/yleista.html..olettaen että alkuperäisen tuotteen valmistaja on muistanut huolehtia asianmukaisesti immateriaalioikeuksistaan | |
|
| |
andre_
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Lti
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Pe 22 Kesä 2012 - 0:29 | |
| - namniki kirjoitti:
Bisneksen haittaaminen ja toisten suunitelmien kopioiminen. C'mon? Se on markkinatalouden perusta, se luo kilpailua. Silja Line tai Viking Line pitäisi syöstä helvettiin toisen liikeidean kopioimisesta? Kilpailuahan toi aiheuttaa ja siinä ei ole mitään pahaa, kun ei myydä tuotetta virheellisin faktoin. Jos IA:ta myydään BBS LM:nä, niin se on laitonta ja moraalitonta. Siinä ei olee taas mitään moraalitonta, jos otetaan toisen toimiva idea tai malli ja lähetään tuottamaan siitä halvempaa versiota. Ei siitä kannata ottaa hernettä itselle nokkaan tai haukkua kopiota valmistavaa yhtiötä. Vannebisnes on vaan niitä harvoja bisneksiä, missä "kopiot" ovat lähes poikkeuksetta huonompilaatuisia. Esimerkiksi auton varaosissahan tarvikeosat ovat monissa tapauksissa jopa huomattavasti parempia kun kuuluisat OEM-osat.
Itse aiheessa olen aika samalla linjalla, kuin eros. Merkkivanne, kun merkkivanne niin käy hyvin, kunhan kokonaisuus pelaa. Ei sillä ole hevonvitun väliä onko sielä alla BBS vai OZ-racing. Molemmat ovat lähtökohtaisesti hyviä tuotteita ja merkitystä on sillä, miten se pelaa siinä autossa. Kyllä ne repsut on ihan hyvä olla olemassa, jotta kolmen lapsen äiti saa Toyota Corollaansa siistit partsetat ja on niistä onnellinen. Harrastajat on harrastajia ja kuluttajat kuluttajia. Jokaiselle jotakin ja kaikki on sen jälkeen onnellisia. Johan toi toisen designin kopioiminen on laitonta Suomessa ja aika saletisti muissakin sivistysmaissa. Kiinassa missä suurin osa teollisuudesta varmaan pohjautuu kopiointiin, ei tuollainen designin varastaminen olekkaan mitenkään moraalisesti väärin. Onhan se hirveen kätevää kun ei tarvitse itse kuluttaa rahaa suunnittelu- ja tuotekehityskustannuksiin vaan voi kävellä valmiiseen pöytään, ostaa setin vanteita ja kopioida niistä muotit ja eikun vaan vanteita liukuhihnalta ulos. Se että joku tekee hunajakennovanteen ei mun mieleen tietenkään tarkoita että se ois BBS-kopio mutta jos se alkaa olla 95% samanlainen ja 10m päästä näyttää aidolta BBS:ltä... eli idean kopioimisessa ei ole sinällään mitään pahaa mutta toisen tuotteen kopioinnissa on. Noi lemmarikopiot lasken tohon jälkimmäiseen kategoriaan.. Ja sitte linkki mikä mun piti laittaa mutta kapteeni kerkes laittaa väliin vastaavan: http://www.prh.fi/fi/mallioikeudet/mikamallisuojaon.html - patentti- ja rekisterihallitus kirjoitti:
- Mikä on mallioikeus?
Mallioikeus on tuotteen ulkomuodon suojaa. Suojan kohteena on yksinomaan tuotteen ulkomuoto, design, eikä esim. sen sisältämät tekniset ratkaisut. Mallin ulkomuoto ilmenee sen linjojen, ääriviivojen, värien, muodon, pintarakenteen, materiaalin yms. piirteiden antamasta kokonaisvaikutelmasta. Suojan kohteena on aina konkreettinen tavara tai sen osa. Suojata voidaan esimerkiksi vasara, kirjahylly, pakkaus, solmio, sämpylä, sakset, pullon korkki jne. Myös tavaran epäitsenäinen osa voi olla suojan kohteena. Tavaran epäitsenäisellä osalla tarkoitetaan tavaran osaa tai yksityiskohtaa, jota ei voida irrottaa tavarasta sitä rikkomatta. Näin ollen suojata voidaan esimerkiksi kankaan kuvio, pullon alaosa tai kahvikupin korva. Koska suojan kohteen tulee olla konkreettinen, suojaa ei voi saada esimerkiksi käyttöohjeille tai sisustussuunnitelmille. Suojan kohteelle ei aseteta mitään taiteellisuusvaatimuksia. Suomen kansallisen mallioikeuslain mukaisen mallioikeuden saaminen edellyttää mallin rekisteröimistä Patentti- ja rekisterihallituksessa. | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) Pe 22 Kesä 2012 - 13:40 | |
| Eniten itseä risoo se, kun esim. niihin lemmarikopioihin pitää mennä lätkimään ne BBS-tarrat.
Tämä vain esimerkki. Jos ajaa repsut alla niin ajakoon, ei se meikäläistä haittaa, mutta se vatuttaa jos niitä tinoja yritetään väittää ''aidoksi'' kamaksi. (Tai lähinnä sellaiseksi mitä ne eivät oikeasti ole). | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) | |
| |
|
| |
| Yleistä vannekeskustelua (eli "aidot" vs repsut" FIGHT! ) | |
|