| Volvo 242 -77 | |
|
+55Makke Juibbi mosse Hallunisation santtud3 Audiojack samsa savela Beris jallu81 |777| AH CDLC.CO Jesimiri sepi Green tomì Juke-Maza jonte juh-o P1ty G.T.S Sumiloff kop-O-nen antizero Ipe pazi88 Challenger-70 epk JeesBox zozua ImportTuning Tikkku_ MixuJoo rust_is_must JTG jiri JuhiZZ Makkeli Nikkis Zamppe TeNu vvuori ilezh niksude` WathPl0x Ian13 samuxd temee Masuli hintti apuapina m81t82 juucee Matt242 59 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ke 14 Marras 2012 - 22:09 | |
| Nimenomaan. Katukäytössä oikein kiva. | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ke 14 Marras 2012 - 23:21 | |
| - JuhiZZ kirjoitti:
- Nimenomaan. Katukäytössä oikein käytännöllinen.
Muokkasin oikeaksi. Katukäytössä nimenomaan kunnon muulinpotku on kiva vaikka käyttöalueesta tinkimällä. Ihan sama se on herääkö se 3 vai 4 tonnissa jos vaan tuntuu kivalta. | |
|
| |
Matt242
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 To 15 Marras 2012 - 5:29 | |
| tekniikasta: ahdin :mitsun 18t hypridi 1.4bar 1000cc suuttimet moottori b230 9,5 puristuksilla MDS mootrin ohjaus nappi vitos laatikko
hyvin pitkälle volvon vakkari osista kasattu lohko ja kansi. ahtimeen oli vaihdettu pakopesä romuineen.(jos muistan oikein) ja todellakin mennään ihan ahtimen rajoilla tässä kohtaa, ei siitä paukku enempään riitä. eikä lohkokaan kestä enempiä paineita, männät alkaa olla kovilla. mutta ahdin toimii erittäin hienosti koko alueella ja antaa tasasen vedon iha parista tonnista saakka | |
|
| |
Matt242
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: BMW D2 La 24 Marras 2012 - 0:16 | |
| iltaa taas, näistä bemarin tolpista! sovitus onnistu helposti, kiitos race.fi ammattitaistosen myyjän. joka neuvoi oikean vuosimallin ja sopivat runkoputket 5-sataa löytyy kahdella erillaisella runko putkella tolppaa. ja runkoputki on se minkä sisään tämä iskari patruuna kierretään. ja kun palikat oltiin haalittu talliin niin homma alko, ensimmäisene rälläkkä laulamaan ja oma tolppa poikki. ja jätin vanhaa jousijalkaa noin 40mm tumpin napaan kiinni. sitten lyhensin D2 runko putkea noin 30 milliä alapäästä.jotta sai kaiken turhan matkan pois välistä. ja hienointa oli huomata että runkoputki oli jämpti vanhaan jalkaan, eli ei sojota ihan minne sattuu kun hitsattu kiinni. pallonivelen kiinnikkeen ja navan väliin on koneistamosta tulossa alumiini spaceri. jotta saadaan v-tyyliä inhimillisempäään suuntaan. korin kiinnitys piti muutta sopivaksi uudelle yläpäälle. tosin tolpan saa kyllä suoraa kinni volvon omaan yläpään laakeriin jos halua. mutta paketti jää noin 30mm korkeammaksi kun uudella alu palalla. ja tossa nyt viel kuva niistä pois leikatuista jousilajoista tuossa uudessa runko putkessa on alapäässä kaksi vaihtoehtoa reijän halkasialle 55 tai 51mm ja se on vaan noin 50 millillin matkalla kunnes muuttuu ylöspäin mentäsessä volvolle sopivaan 53mm. itelleni tuli nuo 55mm joihin taiteilin simmilevyn väliin. mutta jos uudestaan tekisin tilaisin tuolla 51mm reijällä ja sorvaisin koko matkalle tuon 53mm jotta asteheitot jäisi minimiin. mutta nyt ei jäänt simmattavaa matkaa kuin 20mm, sen jälkee 30mm tiukkaa sovitetta. toivottavasti kerroin nyt tarpeeksi epäselvästi, ja väärin ymmärrettävästi projektin :cheers: Muokkasin noi liian isot kuvat linkeiks, no hard feelings :heart: -Masq
Viimeinen muokkaaja, Matt242 pvm Ma 17 Joulu 2012 - 17:01, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
rust_is_must
Viestien lukumäärä : 39 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Su 25 Marras 2012 - 12:15 | |
| Onkos mones laatikko menossa, kun nuo nappivitoset/m47 laatikot ei kauheita kestä.. Varsinkin jos tuo lähemmäs 500nm alkaa olemaan niin m90 osto ei ole huono vaihtoehto. E: Erittäin hieno projekti tämä, hienosti rakennettu kaikki. Saa täydet pisteet. - niksude` kirjoitti:
-
Tämä sinun yksilösi muistuttaa aika paljon kaverin samanväristä nappisilmää, joka on mahdollisesti myös ensi kesänä ajossa sellaisella vähän erikoisemmalla myllyllä. Veikkaan että tuo Gti-lehti hössötys on siitä saanut ilmaa siipiensä alle. Veikkaan että tämä erikoinen mylly on japanin moottori.. Ainakin etelä-karjalassa yksi tämmöinen.. | |
|
| |
Matt242
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ma 26 Marras 2012 - 16:34 | |
| kyl toi sama laatikko viimekesän kesti, mut kyl oon saanu aika selkeet ohjeet kuinka sen saa rikki. jos ton laatikon tilalle jotain muuta pitäs suunnitella ni luulen että sekin tulee oleen jostain bemarista.
jotain sellasta tutkimusta oli että m47 hävii kolmos vaihteen hampaat jossain 420-440nm kohilla jos aletaa kiihyttää tyhjäkäynnistä saakka samalla vaihteella. eikä vitonen päällä paljoo uskalla ahtoja kerätä, lähtee planeettapyärästö kävelee. mutta kyllä 1,2 ja neljä kestää ton koneen kuormituksen. hirveetä kikkailua | |
|
| |
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ma 26 Marras 2012 - 17:06 | |
| Kaveri särki pari kesää sitten neljä-viisi laatikkoa, juurikin kyseisiä m47-laatikoita. Kolmosvaihde taisi olla juuri mikä sieltä ensimmäisenä pimeni, ei kestänyt juurikaan kiihyttämistä/kumin sorvausta.
Bemarin laatikkoa sekin sillon suunnitteli tai m90-laatikkoa, mutta kiinnostus lopahti ja möi korin rullaavana pois. Volvon oma 2.3-kone löytynee mieheltä edelleen. (jotain 300hp/xxxnm?) | |
|
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ma 26 Marras 2012 - 19:18 | |
| en ymmärrä miksi pitää noista m90 aina vaahdota helvetin kalliita jne.. helpompi ostaa joku isokeijo bemarista tai opelista.. ei tarvitse sen jälkeen jumppailla.. | |
|
| |
ImportTuning
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ma 26 Marras 2012 - 23:56 | |
| Kyllä tuollaisen 370-430nm kestää tuo m47 tai m46, ja hajoo ihan kesken kiihdytyksen ilman mitään pelleilyitä vaikka ei tyhjäkäynniltä lähtiskään polkemaan.
Mitä tuohon m90 laatikkoon tulee, niin sattuupa olemaan getragin tekele sekin, ja todistetusti hajoaa jossain 670nm jälkeen. Laita vaan tuo m90 mieluummin, hinta sama kuin jostain iän ikuisesta 80-luvun bmw:n lootasta.
m90 etuja bolt on paikoilleen, vahvistaa sen kolmosen synkan siitä niin kestää tuon yllämainitun väännön ja välityskin matka ajossa ihan järkevä, toisin kuin noissa bmw:n laatikoissa. pl.6-vaihteiset mutta nää onkin jo sit sika paljon kalliimpia.
Niin ja ettei ihan jauhamiseks mee niin tää lämmittää ainakin mun mieltä aina tämmönen vanha liiteri, ja innolla jään seuraamaan mitä tuleman pitää....jatkakaa!! | |
|
| |
rust_is_must
Viestien lukumäärä : 39 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ti 27 Marras 2012 - 0:02 | |
| No ne bemarin laatikot yleisesti ottaen ei sinne bolt on mene.. M90 jo huomattavasti pienemmällä työllä.
M90 laatikoita saa halvalla kun osaa olla rahojen kanssa oikeassa paikassa oikeaan aikaan.. Ei siellä foorumeilla olekkaan, kuin ne kiskurihintaiset yksilöt kaupan..
M90 laatikoita on valmiiksi vahvistetulla kolmosen synkrolla.
Oma valinta on aina ollut m90 ja tulee aina olemaan.. Näihin tunnelmiin. | |
|
| |
zozua
Viestien lukumäärä : 138 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Pari mopoa
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ti 27 Marras 2012 - 0:22 | |
| - rust_is_must kirjoitti:
- No ne bemarin laatikot yleisesti ottaen ei sinne bolt on mene.. M90 jo huomattavasti pienemmällä työllä.
M90 laatikoita saa halvalla kun osaa olla rahojen kanssa oikeassa paikassa oikeaan aikaan.. Ei siellä foorumeilla olekkaan, kuin ne kiskurihintaiset yksilöt kaupan..
M90 laatikoita on valmiiksi vahvistetulla kolmosen synkrolla.
Oma valinta on aina ollut m90 ja tulee aina olemaan.. Näihin tunnelmiin. Eihän volvoon nyt voi pistää mitään muutakun volvon osia vaikka muut oliskin tehny sen paremmin, vai mitä? ja foordi miehen valinta, osta borgwarner T5 ni kestää vitusti nyyttoneita onha nää iha kivoja leluja kun on voimaa tarpeeks mutta ei oo ittee oikeen koskaan sytyttäny, mutta teehä tästä jotain hienoa saatan vaikka muutta mielipiteitäni!! EDIT : kyllä miä jonttu tuota cosworteissa ja mustangeissa käytettyä vaihdelaatikkoa tuolla t5 tarjotin enkä volvon viisisylinteristä turbo moottoria.
Viimeinen muokkaaja, zozua pvm Ti 27 Marras 2012 - 1:37, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
rust_is_must
Viestien lukumäärä : 39 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ti 27 Marras 2012 - 0:43 | |
| Eihän nuo volvon laatikot mitään nopeita ole, varmasti on parempiakin, mutta mutta... Ja mitä tuohon T5 koneeseen tulee niin tinalohkot kuuluu tulppaanipuimureihin ( paaliin ) Mielipiteitä.. Nyt on lopetettava enneku tulee banaania. E: No joo! Nyt tuli naamapalmu Mietinki et mitä vidduu Joska
Viimeinen muokkaaja, rust_is_must pvm Ti 27 Marras 2012 - 19:39, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Matt242
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ti 27 Marras 2012 - 17:39 | |
| kyl toi m90 vois olla iha fiksumpi vaihtoehto niin kauva ku mennää tällä koneella.mut sit pitäs löytää se aika ja paikka mistä se löytyy. aloin just miättää et mikä ollu ku ei tullu hommattuu jo viimeks ku vaihoin laatikon. mut sillo tais olla vaa kiire päästä ajelee ja ei löytyny tota lootaa. kardaanin joutuu tekee uudestaa ainaki, mitehän on sintterin boorien kanssa menee taas levy vaihtoo?
| |
|
| |
JeesBox
Viestien lukumäärä : 6
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ti 27 Marras 2012 - 17:59 | |
| Joo ei mee levy m90:piin muistaakseni. | |
|
| |
rust_is_must
Viestien lukumäärä : 39 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ti 27 Marras 2012 - 19:45 | |
| - Matt242 kirjoitti:
kyl toi m90 vois olla iha fiksumpi vaihtoehto niin kauva ku mennää tällä koneella.mut sit pitäs löytää se aika ja paikka mistä se löytyy. aloin just miättää et mikä ollu ku ei tullu hommattuu jo viimeks ku vaihoin laatikon. mut sillo tais olla vaa kiire päästä ajelee ja ei löytyny tota lootaa. kardaanin joutuu tekee uudestaa ainaki, mitehän on sintterin boorien kanssa menee taas levy vaihtoo? Joo, niinhän se on, että joudut sit hommailemaan uutta kytkin palikkaa valitettavasti. | |
|
| |
Matt242
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ti 27 Marras 2012 - 19:54 | |
| no se sintteri nyt ei oo suuri huoli, vaa se et mistä se laatikko löytys
| |
|
| |
Matt242
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: GTI lehden look-alike Ma 17 Joulu 2012 - 16:58 | |
| ei nyt varsinaisesti rakenteluun liittyvää.
kävin tänään ärrältä hakemassa gti-lehden tupla paketin, jossa oli juttu saman ikäisestä ja mallisesta volvosta. itsekseni toivon että esittely olisi tehty vielä pidemmälle viedystä kilpurista,jossa mentäisiin etanolin voimalla jo lähemmäs tuhatta heppaa. en nyt väitä etteikö auto olisi siistimmässä kunnossa tai pidemmälle viimeistelty. mutta sutiiko toi ees kakkosella?
mutta hienolta se tuntuu että kyseisit tiiliskiviä löytyy kaikenlaisina variaatioina pitkin suomea. | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ma 17 Joulu 2012 - 17:02 | |
| näinpä, mutta ole sinä "erilainen" ja älä laita tähän amistummeksia niinkuin getarin vollessa. Ja vanteet myös. | |
|
| |
Matt242
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: vannemania Ma 14 Tammi 2013 - 17:57 | |
| tuli tossa joulun pyhinä innostuttua ideasta alumiinivanteet... joten pyysin kaverilta lainaksi perus 17" alupallon jotta sais jotain suuntaa, että vähä tietäs mitä numeroita pitää olla että sopii alle. ja kuume nousi niin pahaksi että tänään joutu tilaamaan brock b4:set (8,5x18). nyt jäädään oottelemaan etta vanteet saapuu kotiin ja pääse sovittamaan taka vannetta paikoilleen. haaveissa olis että sais mahdutettua 10" kehät takakaarien sisälle. | |
|
| |
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 Ma 14 Tammi 2013 - 17:59 | |
| Niin se vaan aika muuttaa käsitystä.Ennen nämä volvot näytti omaan silmään aivan kauheilta mutta nytten alkanu tuntumaan että näistä saa pirun hienoja. | |
|
| |
Matt242
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: uuret vanteet To 7 Helmi 2013 - 12:25 | |
| nyt olis vanteet hankittu. joutuu ootella lauantaihi että pääsee sovittelemaan ja ihmettelee. kyllä vähän himoittas hommata nuo 10X18 vaihtokehät takavanteisiin. ahdasta? | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 To 7 Helmi 2013 - 12:59 | |
| eiks nuo oo ihan 1 osaset. | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 To 7 Helmi 2013 - 13:12 | |
| - pazi88 kirjoitti:
- eiks nuo oo ihan 1 osaset.
Onhan ne. | |
|
| |
antizero
Viestien lukumäärä : 1571 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 To 7 Helmi 2013 - 13:41 | |
| Entiä, mut miks muuten asialliseen autoon pitää mennä laittamaan tollaset yhdet eimaailmantyylikkäimmistä vanteista, jotka ei imo sovi millään tavalla vanhaan Volvoon. Peltivanteet 100x paremmat. | |
|
| |
kop-O-nen
Viestien lukumäärä : 1507 Paikkakunta : Jyväskylä Muut : Vuoden jännittäjä 2015
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 To 7 Helmi 2013 - 13:51 | |
| Mä oon sitä mieltä että alut olis lähtökohtasesti tähänkin paremmat kun pellit, mutta _18"_ tämmöseen autoon. WAT? Joku 15, tai ihan max 16" olis vielä omaan silmään menny, kun olis ollu kyseessä joku oldschool-henkinen vannevalinta. Mutta eihän siinä, jokainen tyylillään, itsellehän näitä tehdään jne. kliseet perään ettei harmita liikaa. | |
|
| |
Sumiloff
Viestien lukumäärä : 60 Paikkakunta : Oulu/Vaala
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 To 7 Helmi 2013 - 14:26 | |
| Ainaki automobil-kuhnin myynti-ilmossa lukee, että 2 osanen.. Mutta jos nuo ees on 2 osaset, ni mahtaa pelkkä keskiö irrota? Ainaki tästä päätellen Tietenki onnistuuhan se leveyden kasvattaminen silti. Sysirumat vanteet vaan tämmöseen autoon. | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 To 7 Helmi 2013 - 14:27 | |
| - kop-O-nen kirjoitti:
- Mä oon sitä mieltä että alut olis lähtökohtasesti tähänkin paremmat kun pellit, mutta _18"_ tämmöseen autoon. WAT?
Joku 15, tai ihan max 16" olis vielä omaan silmään menny, kun olis ollu kyseessä joku oldschool-henkinen vannevalinta.
Mutta eihän siinä, jokainen tyylillään, itsellehän näitä tehdään jne. kliseet perään ettei harmita liikaa. Pikku OT mut kaverlla on tällainen farkku projektina ja kyllä siihen vain se 17" on ihan oikee koko. Sillä saa vielä pohjaa maahan ja kaaret täyteen mut se et meniskös 10x18" taakse niin sitä hieman epäilen ainakaan ilman kaarien muokkausta. | |
|
| |
P1ty
Viestien lukumäärä : 110 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 To 7 Helmi 2013 - 14:29 | |
| Kyllä minunkin muistin mukaan ne on 2 osaiset, irtoavalla keskiöllä pelkästään | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 To 7 Helmi 2013 - 14:37 | |
| En oo ikinä nähny tollasia purettuna. Saako niitä takaisin kasaan? | |
|
| |
juh-o
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : lahti city Muut : #stancefriiks
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 To 7 Helmi 2013 - 17:04 | |
| kyllä vain keskiö irtoo..ja saa ne kasaankin takas.. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Volvo 242 -77 | |
| |
|
| |
| Volvo 242 -77 | |
|