| Warro: Ford Sierra -87 2.0tic | |
|
+33oogoo HAGE note Akssuu_ juudas Ic3man Reteks VonPat zmuli tuomos Jeth Nicepro allu_ Buuhiz Zamppe kgg Jasai _paffa pellepoliisi Unto JuhiZZ TomVi IL3 topppsu -eetzi antizero Koomik Jombe kop-O-nen zozua J`ni Nightshot Warro 37 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Pe 3 Toukokuu 2013 - 17:43 | |
| Laitetaas vähän edistymistietoja tännekkin. Eli auto saatiin tossa viikko-pari taaksepäin käyntiin holsetin kera. Ensitesti osotti, että tehoa on _vähän_ reilummin ku viimekesänä vaparina, ja yllättäen sassin asetelma ja levy löi tyhjää ilosesti. Onneks on hyviä fordisti tuttuja, joten uusi kytkin löytyi nopeasti vanhan tilalle ja nykynen setti on ainakin toistaseksi riittäny tehon pyörille välittämiseen. No auto saatiin otettua ajoon näillä muutoksilla, mutta parinpäivän jälkeen kun autoa oltiin säädättämässä kohdattiin lisää ongelmia. Lähdettiin säätäjän kanssa ajamaan ja otettiin pari täyskaasukiihdytystä, jotta saatiin tietoa ennakon kestosta ja bensakartasta. Kolmannella vedolla ahdoilla hirveä rötääminen ja paukkuminen. Tultiin takas tallille ja tutkittiin vähän: uudet motonetin tulpanjohdot näytti kaikki tältä Älkää missään nimessä ostako noita motonetin sinisiä johtoja ainakaan mihinkään viritetympään peliin, ei niissä kipinä kulje muualle ku pakosarjaan ja ympäri konehuonetta. Tällähetkellä on hartolasta tulossa koskiselta Msd:n valmistamat 8.8mm teräslanka johdot. Ensviikolla viellä tarkoituksena laittaa kuulajousi ahdonsäädin kiinni, jotta saadaan ahdot nostettua tavoiteltuun 1.5bar. Tänään tuli hirveä päähänpisto kalvottaa lasit edestä, ja kyllähän se ihan kivasti toi näköä ku ei lopu kesken. Saa nähä kuin nopeesti noista tulee sanomista, mutta revitään sitte pois jos joku niin käskee. Loppuun muutamat pokkarilla näpsästyt kuvat tältäpäivältä: Vanteethan se tarvii jossainvaiheessa alle kyllä, mutta kitkutellaan noilla nyt viellä tääkesä.. | |
|
| |
Jeth
Viestien lukumäärä : 756 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Pe 3 Toukokuu 2013 - 19:01 | |
| Meilläkin oli eräs asiakkaan Peugeotti joskus pari vuotta sitten josta ei löytynyt vikaa aluksi.. "on uudet tulpanjohdot laitettu just jne jne " Noh niinhän siinä kävi et motonetin sinisillä johdolla olevat saivat väistyä alkuperäisten bougicordien tieltä ja tuli kuntoon Itse autoon, niin on kyllä pirusti on tehty hommaa, kun katsoo lähtökohtaa. Tykkään | |
|
| |
tuomos
Viestien lukumäärä : 234 Paikkakunta : Joensuu
| |
| |
zmuli
Viestien lukumäärä : 758 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Pe 3 Toukokuu 2013 - 22:13 | |
| Oliko sulla tässä joku lukko vai avonaisellako sudittelet.. ? | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic La 4 Toukokuu 2013 - 2:33 | |
| Kahta rantua jättää tottakai, tiuha viskoperä tosiaan kiinni ja on viellä hyvällä pidolla ollut nii tikissäänkin. | |
|
| |
VonPat
Viestien lukumäärä : 5 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic La 4 Toukokuu 2013 - 8:29 | |
| Kyllä sierra on aina sierra, etulasien kalvotukset natsaa aika hyvin ja muutenkin kokonaisuus omasta mielestä aivan mahtava! Vielä noihi tulpanjohtoihin niin itselläni oli samanmoista ongelmaa pari vuotta takaperin, ei käyny kone mitenkään päin oikein aina kahdella tai kolmella pytyllä noilla motonetin johdoilla, vanhoilla pas..illa johdoillakin kävi paremmin, eli eipä näytä laatu muuttuneen Ei muutakuin hyviä asennus hetkiä fordin kanssa! | |
|
| |
Reteks
Viestien lukumäärä : 53 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic La 4 Toukokuu 2013 - 11:40 | |
| öööhh,niin onko noi jotain 20% kalvoo ? | |
|
| |
Ic3man
Viestien lukumäärä : 845 Paikkakunta : Lahti Muut : Insta @tonile88
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic La 4 Toukokuu 2013 - 11:50 | |
| - Reteks kirjoitti:
- öööhh,niin onko noi jotain 20% kalvoo ?
toisesta paikkaa luettuna: kaikki etulasitkin 35% kalvolla | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic La 4 Toukokuu 2013 - 19:01 | |
| Joo kuten iceman sanoikin niin kaikki on 35%. Ei näytä luonnossa kovinkaan härskin tummalta, mutta katotaan mitä virkavalta tykkää.
Asiaan. Tänään tuli uudet tulpanjohdot mallia koosta itse. Parin tunnin kikkailun ja kiroilun jälkeen sain päät tehtyä ja silikoonit päälle (oli muuten ihan annelista saada ne silikoonitulpat siihen johon päälle.)
Nyt vehkeet rokkaa nätisti aina niin pitkälle kunnes rajottaja katkasee laulun 7000 jälkeen. :cheers: | |
|
| |
Zamppe
Viestien lukumäärä : 501 Paikkakunta : Pori Muut : Ex:C124, S124, W202
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic La 4 Toukokuu 2013 - 19:21 | |
| Videota odotellessa.? | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 16 Toukokuu 2013 - 21:20 | |
| Laitetaan jotain tännekkin: Eli tänään oltiin dynolla pyörittelemässä rullia sierralla. No eihän siellä kaikki menny ihan niiku strömsössä, vaan jouduttiin tyytymään 5900rpm kierroslukuihin. Eli kipinä häviää mystisesti jälleen aivan yläreservissä, eikä kellään oo mitään hajua mihin ja miks. No ongelmaa koitetaan selvittään, mutta siihenasti on tyytyminen näihin tuloksiin. 330hv @ 5900rpm 1.4bar ~400nm @5900rpm 1.4bar (Ja jos joku ei tiedä niin vakionahan tuolta löytyy sen 112hp kammelta jos kaikki tikissä.) Kadulla tosiaan ahtaa sen 1.6bar ja kiertääkin melko puhtaasti sinne 7000 asti, mutta penkissä ongelma huomattavasti pahempi. Jos jollain lojuu nurkassa ylimääräsenä boschin hukkakipinäpuolaa, niin otan mieluusti sellasen vastaan/testiin että auttaako ongelmaan. Jokatapauksessa ihan tyytyväinen voi olla ensimmäiseen täysin alusta alkaen itse rakentamaan koneeseen. | |
|
| |
juudas
Viestien lukumäärä : 781 Paikkakunta : Kuopijoo
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 16 Toukokuu 2013 - 21:49 | |
| Tuloksethan kuulostaa ihan hyvältä, eikä tää nyt rumakaan ole. | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic La 18 Toukokuu 2013 - 18:00 | |
| Joo-o... Tänään purin sierraa taas vähän reilummin ku alko tossa just ennen dynoa vähän rätkättää pakosarja, aatelin tietysti että tiiviste vaan vähän alkannu falskata. No äsken otin sitte turbon ja pakosarjan ja kaiken tarvittavan irti, ja aikomuksena oli samalla säätää pakoventtiilit mikäli niissä välykset heittää. Yllätys oli suuri kun pakosarja otettiin käteen. 3kohtaa halki ihan reippaasti koko sarja, neljä neljästä pakosarjan tiivisteestä oli päästänny sen massan sieltä peltien välistä pois, että oli pelkät pellit siellä välissä ja kaikenkukkuraks pakoventtiileihin mahtu just ja just täysin kylmällä koneella 0.15mm liuska väliin. Pitäs siis olla minimissään .30 kylmällä koneella välys ettei vedä kiinni lämpösenä. Ei varmaan noilla oo ollu minkäänlaista vaikutusta tehokäyrään sillon dynossa? | |
|
| |
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic La 18 Toukokuu 2013 - 21:40 | |
| Kyllä niillä pieni mahdollisuus saattaa olla lopputulokseen | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic La 1 Kesä 2013 - 16:22 | |
| Auto tuli tossa edellisviikolla pajotettua nippuun. Aluksi pätki ihan samalla tavalla kuin ennenkin. No ajattelin jo hetken että eipä ollu siitäkään apua ja aloin metsästämään uutta puolaa. No onneks uutta puolaa ei löytynyt. Eilen nimittäin tuli ajettua vähän reilummin pitkästä aikaa, ja yllätys oli suuri kun auto ei enään pätkinytkään. Piti viellä oikeen tänään käydä testaamassa että pysty uskomaan itseään, kyllä se on korjannut itse ittensä. Tosiaa, pakoventtiilit kantoi senverta reilusti jokainen, että oli ilmeisesti päässyt vähän jo "palamaan" ja karstoittumaan. Nyt kun venttiilit tuli säädettyä ja autolla ajettua niin ne on putsannut itsensä. Nyt on ilo ajella, kun tietää että enään ei ole mitään lastentauteja vaivaamassa. Vaikka niitä nyt ei normaaliajossa tuntenutkaan. Mukavaa kesää kaikille tasapuolisesti, itellä ainakin alko eilen loma. | |
|
| |
Akssuu_
Viestien lukumäärä : 18 Paikkakunta : Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic La 1 Kesä 2013 - 18:48 | |
| Tyylikäs kulkine!!! Tuli eileen vastaan Lahden linkkuaseman kohil | |
|
| |
note
Viestien lukumäärä : 339 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 2 Kesä 2013 - 13:21 | |
| Tää on kyl tyylikäs vehje. Täältä nousee iso käsi kokonaisuudelle. | |
|
| |
HAGE
Viestien lukumäärä : 137 Paikkakunta : turq Muut : HD sportster 1200cc
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 9 Kesä 2013 - 22:09 | |
| Tämä on kyllä siisti, mut huutaa kul jotain toisia vanteita | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Ma 10 Kesä 2013 - 14:41 | |
| Kiitosta vaan. Ja vanteisiin liittyen: niihin tulossa kyllä muutosta, enstalvena mitäluultavammin vaihtuu navoissa jako ni eipä noita sit enää alle laiteta.
Mitä tossa kerran mittailin tota takapäätä, niin se imis oikeella eeteellä 10" silleen että tulis tismalleen samaan kohtaan ulkoreunasta kun noilla nykysillä 8.5" Edessä joku 9" ois varmaan aika passeli, pysyis myös samalla kohilla ulostulon puolesta. Tuli oltua vähän tyhmä aikanaan kun pohjatöitä tein ku en noita kantteja tehny mitenkä järkevämmin.
Vehkeelle annettu happea kunnolla nyt about 5000km verran, eikä moitteita toiminnassa. Tollain halppis megaruuttaki toimii todella paljon paremmin kun mitä itellä oli odotukset siitä. Massakytkimellä tää olis jopa kaupungissa ihan hyvä ajettava, mutta toi sintteri vähän vie fiilistä siitä. | |
|
| |
oogoo
Viestien lukumäärä : 324
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Ma 10 Kesä 2013 - 16:18 | |
| Jotain kunnon videoo nyt vaa mistä sais vähän selkoa äänimaailmasta ja lisempää kuvia ! ennenki oon kehunu, mut oha tää ny makia. Mitkäs nuitten vanteitten ja kumien speksit olikaa? | |
|
| |
Demon
Viestien lukumäärä : 342 Paikkakunta : Lahti city
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Ma 10 Kesä 2013 - 18:01 | |
| Vanteet - Lainaus :
- kaposat dbv:eet koossa 17x8,5" et edessä 20 ja takana -10
| |
|
| |
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Ti 11 Kesä 2013 - 0:10 | |
| Hei osta multa bbs rm004 vakiokoos et kehät tarvii mut ovat foorttin jaolla En itte oo voorttimiehii mut ainoona omana pikkuperversiona on ollu nää viistoperäset ku muijalla on tollane ollu harjottelu autona ja siel se odottaa parempaa aikaa ja visiot pyöriny päässä mut sä oot toteuttanu ne! Livenä varmasti vieläkin upeempi! | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic To 13 Kesä 2013 - 1:35 | |
| Katotaan josko gatebill reissun jälkeen on viellä vehkeet ehjänä, niin voishan sitä yhet takarenkaat taas teurastaa ni otetaan sitte kunnon videokameralla vähän koostetta.
Huomenna siis tämä auto kööreineen suuntaa kohti helsingin satamaa, josta matka jatkuu viikonlopun viettoon mantorppiin. Katotaan millä tullaan pois, ambulanssi ja traileri ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. | |
|
| |
Bamppa
Viestien lukumäärä : 2 Paikkakunta : Kajaani
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Pe 14 Kesä 2013 - 21:32 | |
| Sen enempää tietämättä voisin sanoa että rikkerin anturi ei lue nuin kovilla kierroksilla lukua kampuralta..? Varsinkin jos on tiheähampainen ja honeywellin anturi.. | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Ti 18 Kesä 2013 - 17:18 | |
| Ei ainakaan megatunessa näy kierrostiedossa mitään notkahduksia isoillakaan kierroksilla. Eikä auto nyt ole enää pätkinyt venttiilien säätöjen jälkeen kertaakaan. Gatebil oli ja meni. Sierralla oli tarkotus lähteä matkaan mutta bensapumppu laukes jo menomatkalla joten jätettiin auto suomeen. Menoa ja melskettä ruotsissa tosiaankin riitti, ja tulihan siella sasun kanssa jutusteltua ja ihmeteltyä miatan lohkonpalasia. | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 23 Helmi 2014 - 21:10 | |
| Täälläkin ollaan elossa, vaikka on vähän hiljasta ollukkin. Mies tällähetkellä intissä, joten aikaa auton laittoon ei kauheesti tällähetkellä riitä, ja kaiken kruunaa sekin että auto on kaverin tallilla talvisäilössä. Uusia hankintoja on kuitenkin tullut tehtyä pitkin talvea, joista isoimpana lienee mainittakoon vanteet. Niitähän ei pitäny alkaa vaihtamaan mihkään, mutta kerta tyrkylle tuli sopivasti niin pakkohan se oli tarttua tilaisuuteen. Eli kyseessähän on 2os Rial F1 mallinimeä kantavat tuotokset, koossa 17x8,5" ET 22 ja 17x9,5" ET 10 Ostokuntonnossaan: Onhan noissa rutosti hinkattavaa, mutta eiköhän niistä ihan asialliset saada. Yhtä tuli pikasesti vähän hinkkailtua malliksi: Tästä on lienee hyvä jatkaa enskesää kohti. Kiirettäkin on jo havaittavissa, jotta auto saadaan välittömästi ajoon kun kelit sen sallivat. Mikäli hyvin menee niin josko tällä pääsis taas tuulokseenkin poikkeamaan. EDIT: Huono kännykkäkuva vanteesta kun tänään sattu toi aurinkokin hetken paistelemaan:
Viimeinen muokkaaja, Warro pvm Ma 24 Helmi 2014 - 11:49, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
oogoo
Viestien lukumäärä : 324
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Su 23 Helmi 2014 - 21:37 | |
| Ostit sitte nää rialit, itekki oisin ostanu mut takavanteitten speksit oli liian kriittiset focukseen. Ei siinä komiat vanteet ja sierra tulee näyttää varmasti paljon paremmalta. Oisko jotain sovituskuvaa vielä E: Niin ja kesäksi sierra oikeesti katuun ni seo siinä. :cheers: | |
|
| |
FlorianGeyer
Viestien lukumäärä : 49 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Ma 24 Helmi 2014 - 19:50 | |
| :cheers: Mielenkiinnolla odotan sovituskuvia! | |
|
| |
Warro
Viestien lukumäärä : 256 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic Ke 17 Syys 2014 - 19:28 | |
| Päivitellääs vähän tännekkin kuulumisia, kun on näköjään jäänny melko vähille tänäkesänä. Itsehän olen vietenyt tämän kesän tuolla armeijan vihreissä, joten vapaat ja rahat ollut vähissä. Kuitenkin noin 9000km autolla tullut rullattua. Elikkäs: Vanteet saatiin hierottua kuntoon ja alle ennen ajokautta, ja nightshotin kanssa vähän myllyteltiin maalipintaa. No kauaa ei päästy kesää nauttimaan, kun rupesi tapahtumaan. Ensin vaihdettiin kaverin kanssa vanha uliseva vaihdelaatikko uuteen erittäin hyväkuntoiseen. Ja sehän pelitti oikeen nätisti. Mutta sitä juhlaa ei sitten kauaa kestänyt. Noin viikko lootanvaihdon jälkeen olin menossa lahteen, kunnes eräästä risteyksestä normaalin kiihdytysen jälkeen pamaus ja takapyörät lukkoon. Lopputuloksena oli että perästä karkasi ristitappi, löi rattaat jumiin, takapyörät lukkoon, lootasta pääakseli 30asteen mutkalle ja kaikki laakerit ja rattaat sileeksi. Tästä harmistuneena auto seisoikin noin 3 viikkoa, kunnes motivaatiota purkamiseen löytyi. Loppupelissä räjähdykselle ei tullut hintaa kuin 250e, mutta kyllä vit*tti repiä 2 viikkoa vanhaa lootaa irti. Loppukesä menikin moottoria hapettaessa, ja siinä ei vieläkään mitään vikaa. Patarauta ohc on nyt saanut ahdistettua polkemista noin 35 000km ajan, eikä mikään paikka moottorissa oireile. Loppuun muutamat youtube linkit, mistä kiinnostuneet voi käydä vakoilemassa auton toimintaa elävän kuvan muodossa. https://www.youtube.com/watch?v=CeINFtzTGts&feature=youtu.behttps://www.youtube.com/watch?v=qBfytzvp7hM&list=UUv0QKJfJzEkXrvrIZcj2MRQhttps://www.youtube.com/watch?v=Mupk5LLJjsU&index=2&list=UUv0QKJfJzEkXrvrIZcj2MRQhttps://www.youtube.com/watch?v=iSCxeLz4KKc&list=UUv0QKJfJzEkXrvrIZcj2MRQ&index=1Kiitokset kaikille ketkä tätä touhua on taas kesänverran jaksannu kattella ja tukea. Talven aikana tiedossa päivityksiä ainakin alustan ja moottorin puolelle, ja kentietää mitä sitä ulkokuorelle taas keksitään. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Warro: Ford Sierra -87 2.0tic | |
| |
|
| |
| Warro: Ford Sierra -87 2.0tic | |
|