Ef koppaseen civicciin taakse säädettävät ylätukivarret, mistä? Race.fi:ltä saisi mutta kestää ikuisuuden. Saa ehdotella paikkoja tai jos sattuu joltain vaikka ihan itseltään löytymään ylimääräsenä.
Laatine
Viestien lukumäärä : 26 Paikkakunta : Varkaus
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ma 9 Kesä 2014 - 20:14
joumään kirjoitti:
Ef koppaseen civicciin taakse säädettävät ylätukivarret, mistä? Race.fi:ltä saisi mutta kestää ikuisuuden. Saa ehdotella paikkoja tai jos sattuu joltain vaikka ihan itseltään löytymään ylimääräsenä.
Viestien lukumäärä : 168 Paikkakunta : Tammela Muut : Kaikkea raatoa on nurkissa..
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 11 Kesä 2014 - 0:22
Jäi töissä häiriin yks asia nelipyöräsuuntauksesta. Auto oli Volvo S60 ja etupäähän oli vaihdettu alatukivarret, raidetangonpäät sekä raidetanko. Merkki taisi olla Mogg. Muut arvot oli ok, mutta aurauksen säädöstä loppui säätövara. Kuskinpuoli meni juuri ja juuri kohdalleen, mutta apukuskinpuolella jäi noin asteen auraukselle. Ongelmaa siinä mietittiin, mutta ei oikeastaan keksitty syytä. Lopulta sitten sipasin 4mm raidetangon kierteestä pois niin kulmat sai kohdalleen. Säätövaraa harituksen suuntaan ei jäänyt kummallekkaan puolelle yhtään.. Mikäs tässä syynä? Jälkeenpäin mietin että olisiko alapallonivelen saanut jotenkin väärinpäin asennettua ja iskaritolppa olisi sen takia ollut sisempänä.
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 11 Kesä 2014 - 11:23
Tarvikeosissa ei varmaan noi mitotukset ole ihan samaa luokkaa kun orginaali osissa. Vertasitko alkuperästä raidetangonpäätä tarvikkeeseen?
jallu81
Viestien lukumäärä : 1573 Paikkakunta : raisio
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 11 Kesä 2014 - 22:11
Mro kirjoitti:
Tarvikeosissa ei varmaan noi mitotukset ole ihan samaa luokkaa kun orginaali osissa. Vertasitko alkuperästä raidetangonpäätä tarvikkeeseen?
joo mutta ei ne nyt niin montaa milliä heitä..
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 11 Kesä 2014 - 23:58
Mut ehkä ne oli valmistettu käsityönä Ranskassa.
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Pikakyssärit To 12 Kesä 2014 - 0:12
Joskus motonetistä sain kouraan moog merkkisen tukivarren nissaniin, niin se kyllä oli huonointa kuraa, mitä on tullu tähän mennessä vastaan. Kaiken hyvän lisäksi oli vielä uutenakin väljä, joten jäi kokonaan asentamatta Jos laatu on samaa, niin en nyt pikku mittavirheitä ihmettelis ollenkaan.
smpovers
Viestien lukumäärä : 168 Paikkakunta : Tammela Muut : Kaikkea raatoa on nurkissa..
Aihe: Vs: Pikakyssärit To 12 Kesä 2014 - 0:37
Mro kirjoitti:
Tarvikeosissa ei varmaan noi mitotukset ole ihan samaa luokkaa kun orginaali osissa. Vertasitko alkuperästä raidetangonpäätä tarvikkeeseen?
Asiakas oli itse vaihdatuttanut osat jossain pajalla niin ei ollut mahdollisuutta verrata...
tSiäni
Viestien lukumäärä : 24 Paikkakunta : Hämeenlinna
Aihe: Vs: Pikakyssärit To 12 Kesä 2014 - 23:35
mistä shimmilevyt boraan? 1.6 16v -01
tompsako
Viestien lukumäärä : 373 Paikkakunta : Lahti Muut : Giant Fastroad SLR1
Kellään audissa/vw:ssä ollut samaa ongelmaa? Ei saa tosta kakssatkusta millään takaovea auki, ei ulkoa eikä sisältä. Täten ei myöskään saa ovipahvia irti, koska menee oven väliin. Jotenkin tuntuu olevan ns "puoliksi lukossa". Kajarin reijästä sain ronkittua keskuslukon sylinteriä senverran että se on ainakin ehjä, eikä ole jäänyt jumiin. Keskuslukko toimii muutenkin täysin, tuon jumissakin olevan oven nuppi nousee/laskee normaalisti. Vaikka vivustoja vetelee kuinka voimalla niin ei aukene.
Vaikka nuppia pitäisi väkisin ylhäällä, niin ei aukene. Samoin kun vetää keskuslukon sylinterin vivusta joka menee suoraa tonne lukkopesään, voimalla "auki" suuntaan, niin ei siltikään mitään.
Alkaa mennä sormet suuhun. Ovipahviakaan raaskisi repiä, uutta kun ei luultavasti tuolla verhoilulla löydy.
tuomos
Viestien lukumäärä : 234 Paikkakunta : Joensuu
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ma 30 Kesä 2014 - 18:14
Golffissa itellä teki samaa, ränkkäs lukon tappia ja ulko/sisäkahvaa saman aikaisesti niin maagisesti aukesi. Syytä en tiiä miks teki o_O
joumään
Viestien lukumäärä : 129
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 1 Heinä 2014 - 8:17
Pallonivelen tilalle kun vaihtaa tuollaisen uniball-nivelen niin saakos jostain valmiina sellaisia "kartioholkkeja" joilla saisi tuon kiinnityksen hoidettua? Kun siis normi pallonivelessähän on sellainen kartion mallinen se kiinnitystappi jossa on ne kierteet niin onko sellaisia kartion mallisia holkkeja olemassa joissa on keskellä suora reikä? En tiedä ymmärsikö kukaan tästä selityksestä nyt mitään mutta toivottavasti. Tai kai sellaiset tapit saisi sorvattuakin missä olisi se kartio sa sen jälkeen suoraa osaa senverran mitä se uniball nyt vaatiikaan.
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 1 Heinä 2014 - 9:44
Furia_88 kirjoitti:
Kellään audissa/vw:ssä ollut samaa ongelmaa? Ei saa tosta kakssatkusta millään takaovea auki, ei ulkoa eikä sisältä. Täten ei myöskään saa ovipahvia irti, koska menee oven väliin. Jotenkin tuntuu olevan ns "puoliksi lukossa". Kajarin reijästä sain ronkittua keskuslukon sylinteriä senverran että se on ainakin ehjä, eikä ole jäänyt jumiin. Keskuslukko toimii muutenkin täysin, tuon jumissakin olevan oven nuppi nousee/laskee normaalisti. Vaikka vivustoja vetelee kuinka voimalla niin ei aukene.
Vaikka nuppia pitäisi väkisin ylhäällä, niin ei aukene. Samoin kun vetää keskuslukon sylinterin vivusta joka menee suoraa tonne lukkopesään, voimalla "auki" suuntaan, niin ei siltikään mitään.
Alkaa mennä sormet suuhun. Ovipahviakaan raaskisi repiä, uutta kun ei luultavasti tuolla verhoilulla löydy.
Mulla oli jossain autossa samaa ongelmaa. sai siten auki kun paino nuppia alespäi ja samaan aikaan veti sisäkahvasta. Sillä tavoin meni lukkoon ja sitten kahvaan koskematta nupista lukko auki ja sen jälkeen toimi taas normaalisti
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 1 Heinä 2014 - 20:48
Millä aineilla / vehkeillä jengi on "fiksannu" vanhoja ratteja? Olis tarkotus ostaa TÄLLÄNEN mutta frendi sano että rattiin ei kannattais mitään nahanhoito ainetta laittaa että tulee kuulemma liukas ja kuumalla säällä menis tahmeeksi, totta?
polarice
Viestien lukumäärä : 99 Paikkakunta : Kempele/Oulu
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 1 Heinä 2014 - 22:03
Japrnoo kirjoitti:
Millä aineilla / vehkeillä jengi on "fiksannu" vanhoja ratteja? Olis tarkotus ostaa TÄLLÄNEN mutta frendi sano että rattiin ei kannattais mitään nahanhoito ainetta laittaa että tulee kuulemma liukas ja kuumalla säällä menis tahmeeksi, totta?
Liukkauden voin vahvistaa, mutta eipä siitä mitenkään tahmea ole kuumilla keleillä tullut. Pelkästään tuon liukkauden takia en itse ainakaan tuota tököttiä enää laita rattiin. Voihan noissa aineissa tietenkin eroa olla, nyt en vaan pysty nimeä muistamaan, motonetista ostettua leather care ainetta kuitenkin käytin.
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 1 Heinä 2014 - 22:20
polarice kirjoitti:
Japrnoo kirjoitti:
Millä aineilla / vehkeillä jengi on "fiksannu" vanhoja ratteja? Olis tarkotus ostaa TÄLLÄNEN mutta frendi sano että rattiin ei kannattais mitään nahanhoito ainetta laittaa että tulee kuulemma liukas ja kuumalla säällä menis tahmeeksi, totta?
Liukkauden voin vahvistaa, mutta eipä siitä mitenkään tahmea ole kuumilla keleillä tullut. Pelkästään tuon liukkauden takia en itse ainakaan tuota tököttiä enää laita rattiin. Voihan noissa aineissa tietenkin eroa olla, nyt en vaan pysty nimeä muistamaan, motonetista ostettua leather care ainetta kuitenkin käytin.
Saitko kumminkin ratista paremman näkösen? Ulkonäkö ennen käytännöllisyyttä vai miten se näissä hommissa meni..
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 1 Heinä 2014 - 22:28
no nahkamaalit tietenkin tuohon...
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 1 Heinä 2014 - 22:35
Kellään tietoa, että sopiiko vag:n ADR kansi tuohon ykkös getarin 1.8l lohkon päälle?
polarice
Viestien lukumäärä : 99 Paikkakunta : Kempele/Oulu
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 2 Heinä 2014 - 0:16
Japrnoo kirjoitti:
polarice kirjoitti:
Japrnoo kirjoitti:
Millä aineilla / vehkeillä jengi on "fiksannu" vanhoja ratteja? Olis tarkotus ostaa TÄLLÄNEN mutta frendi sano että rattiin ei kannattais mitään nahanhoito ainetta laittaa että tulee kuulemma liukas ja kuumalla säällä menis tahmeeksi, totta?
Liukkauden voin vahvistaa, mutta eipä siitä mitenkään tahmea ole kuumilla keleillä tullut. Pelkästään tuon liukkauden takia en itse ainakaan tuota tököttiä enää laita rattiin. Voihan noissa aineissa tietenkin eroa olla, nyt en vaan pysty nimeä muistamaan, motonetista ostettua leather care ainetta kuitenkin käytin.
Saitko kumminkin ratista paremman näkösen? Ulkonäkö ennen käytännöllisyyttä vai miten se näissä hommissa meni..
Mun ratti oli vaan käsien kohdalta haalistunut, eli ei noin paha ku tuo linkin ratti, mutta kyllähän siihen kiilto palautui. Samalla tavallahan se tökötti siihen rattiin toimii kuin ihan normi nahkapenkkeihinkin. Huonon kuvan voi nettiautosta käydä kattomassa http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6523414
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 2 Heinä 2014 - 1:34
Tai sitten jos vaikka jättää ne nahanhoitotuotteet käyttämättä ja maalaa sen ratin uusiksi (esim. VHT vinyl dye), niin saa siitä kunnollisen. Eikä oo liukas tai tahmaa tai oo muutakaan outoa.
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 2 Heinä 2014 - 5:58
pazi88 kirjoitti:
Tai sitten jos vaikka jättää ne nahanhoitotuotteet käyttämättä ja maalaa sen ratin uusiksi (esim. VHT vinyl dye), niin saa siitä kunnollisen. Eikä oo liukas tai tahmaa tai oo muutakaan outoa.
Joo, tää on varmaan fiksumpi ja kaikinpuolin helpompi keino! Kiitokset vinkistä!
Jebe
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Jyväskylä
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 2 Heinä 2014 - 14:35
Miten näihin VAG vehkeisiin koodataan "jenkkiparkit" VCDS:llä??
Mistään ei ole oikeen löytynyt selvää ohjetta tuon tekemiseen, osaisko joku kertoa täältä?
Furia_88
Viestien lukumäärä : 507 Paikkakunta : Kauhajoki
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 2 Heinä 2014 - 18:25
tuomos kirjoitti:
Golffissa itellä teki samaa, ränkkäs lukon tappia ja ulko/sisäkahvaa saman aikaisesti niin maagisesti aukesi. Syytä en tiiä miks teki o_O
vildur kirjoitti:
Mulla oli jossain autossa samaa ongelmaa. sai siten auki kun paino nuppia alespäi ja samaan aikaan veti sisäkahvasta. Sillä tavoin meni lukkoon ja sitten kahvaan koskematta nupista lukko auki ja sen jälkeen toimi taas normaalisti
Noh, ongelma selvisi, ulkokahvan säätö liian kireällä jostain syystä. Eli ei päässyt missään vaiheessa palautumaan täysin, jolloin ovenkahva oli ns osaksi auki asennossa, jolloin lukkoa ei saanut pois päältä. Ovipahvi kun oli kiinni, eikä sitä saa irti kuin ovi auki, oli vaihtoehtoja melko vähän.
Koska uudet ulkokahvat löytyy kaikkiin oviin jo, niin kas näin:
Ja naps, sisältä auki normaalisti. Jos joku painii samaisten ongelmien kanssa, niin vinkvink.
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 2 Heinä 2014 - 22:21
Kuinka paksusta kamasta kannattaisi hitsata Caddyyn uusi lava? Irrottelin vanhan jonkun aikaa sitten ja nytten vklp ois tarkoitus hitsailla uutta peltiä paikalleen.
Kattelin että kikarikoiso ainakin toyotaa teki 2mm pellistä, onkohan 1,5mm ihan riittävä?
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
Aihe: Vs: Pikakyssärit To 3 Heinä 2014 - 8:57
Furia_88 kirjoitti:
tuomos kirjoitti:
Golffissa itellä teki samaa, ränkkäs lukon tappia ja ulko/sisäkahvaa saman aikaisesti niin maagisesti aukesi. Syytä en tiiä miks teki o_O
vildur kirjoitti:
Mulla oli jossain autossa samaa ongelmaa. sai siten auki kun paino nuppia alespäi ja samaan aikaan veti sisäkahvasta. Sillä tavoin meni lukkoon ja sitten kahvaan koskematta nupista lukko auki ja sen jälkeen toimi taas normaalisti
Noh, ongelma selvisi, ulkokahvan säätö liian kireällä jostain syystä. Eli ei päässyt missään vaiheessa palautumaan täysin, jolloin ovenkahva oli ns osaksi auki asennossa, jolloin lukkoa ei saanut pois päältä. Ovipahvi kun oli kiinni, eikä sitä saa irti kuin ovi auki, oli vaihtoehtoja melko vähän.
Koska uudet ulkokahvat löytyy kaikkiin oviin jo, niin kas näin:
Ja naps, sisältä auki normaalisti. Jos joku painii samaisten ongelmien kanssa, niin vinkvink.
Nyt kun mietinki niin mulla on tossa yhessä kakkiksessa tällä hetkellä niin että apparin kahvan liipasin jää aina vähän sisään aukasun jälkeen ja se tarvii sormilla vetää takas ulos että saa nupista laitettua lukkoon. eli just niinkuin sulla oli. kakkiksessa sen kanssa pystyy elämään
Zoml
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Tampere Muut : VW Santana -83
Aihe: Vs: Pikakyssärit To 3 Heinä 2014 - 10:34
Jebe kirjoitti:
Miten näihin VAG vehkeisiin koodataan "jenkkiparkit" VCDS:llä??
Mistään ei ole oikeen löytynyt selvää ohjetta tuon tekemiseen, osaisko joku kertoa täältä?
Central electronics--> "Front turn signal as parking light" ja siihen sit oman maun mukaan kirkkautta. Näin ainakin vitoskoppasessa
aakki
Viestien lukumäärä : 399
Aihe: Vs: Pikakyssärit Su 13 Heinä 2014 - 13:44
Laitetaas tänne kyssäri kun sorruin ostaa volkkarin vähän aikaa sitten ja tottakai g60 tekniikalla. Kerkesin laittaa kerran jo myyntiinkin välissä kun meinas motivaatio mennä. Mutta tossa on nyt sellanen ongelma että käy helvetin rikkaalla ja tyhjäkäynti on jotain 1500++ rpm kerkesin tohon vaihtaa jo sinisen lämpötila anturin ja co potikan säädölläkään ei oo vaikutusta. Onko sitten lamda hajalla vai missä vika? Tossahan on 65 ap lastu isommat suuttimet isv modi yms räpellykset. Tai jos jollain on ideoita mihkä pajalle tommosen vois viiä pk seudulla niin voi kertoa.
joumään
Viestien lukumäärä : 129
Aihe: Vs: Pikakyssärit Su 13 Heinä 2014 - 14:35
Vm.-90 Ef civicistä katkes jakopäänhihna kun kiihdyttelin tossa motarille. Uus vaan paikalleen vai pitääkö kantta käyttää auki ja tsekata venttiilit yms? Mites tuon laturin hihnapyörän saa helpoiten auki (siis sen joka on koneen päässä) jos ei ole paineilmatyökaluja käytössä? Onko siinä edes ihan normaali kierre vai onko vasenkätinen.