Miten nykypäivänä onnistuu vapari koneen leimaaminen "omavalmiste"moottoriksi? Tarttis saada parikymmentä heposta 4a-ge:stä katoamaan..
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 22 Huhti 2014 - 17:39
t-t kirjoitti:
Mistäs -99 Boraan kannattaa originaali avain/kaukkari hommata? Ebay, marmori? ja onko siinä 2 vai 3 nappinen?
2 nappinen luultavasti.
Tume
Viestien lukumäärä : 624 Paikkakunta : Oulainen
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 22 Huhti 2014 - 20:56
Mistä mahtaa saaha sisustan värikoodin selville kun tuli hommattua nahkapenkit passattiin ja ovipahvit jotka pitäs maalata uuestaan (ovat siis samanväriset kun nykynen kangassisusta). Huoltokirjassa olevassa tarrasa on värin kohalla LC9Z eli korin väri ja sen perässä GS joka ilmeisesti on sisustan väri mutta pitäs saaha tuohon vähän lisäselvennystä.
marc0
Viestien lukumäärä : 34
Aihe: Vs: Pikakyssärit La 26 Huhti 2014 - 11:53
missä on vika kun musavehkeet asentelin eilen ja aina soitinta käynnistettäessä subbarit pamahtaa kerran? sama setti ollu vanhassa autossa myös kiinni eikä siinä ollu tällästä ongelmaa. autona nelos golffin ja soittimen paikalla alpine cde-123r.
Kääntä
Viestien lukumäärä : 572 Paikkakunta : Ylivieska
Aihe: Vs: Pikakyssärit La 26 Huhti 2014 - 12:51
Miten porukka on irrotellu purettavista vanteista vanhoja silikonijäämiä?
Edellinen omistaja pistänyt jotai kirkasta nihkeetä silikoonia eikä meinaa millään irrota, on kokeiltu useemmanlaista maalinpoistoainetta, kliinereitä, asetonia, millään se aine ei edes pehmene että sais sormilla pyörittelemällä irtoomaan. Parhaiten lähti mattopuukolla vetelemällä, mutta nyt sitä on enää niin vähä jäljellä ja vanteen pinta on "urainen" ettei puukko höylää enää ku ite vannetta.
Sen ihan sauman viereisen kohdan sain puhtaaksi, mutta jotenki epäilyttää iskee uutta mäskiä ku vanhan päälle se väkisin osittain menee
BadBrains
Viestien lukumäärä : 158 Paikkakunta : 013 Muut : Polkupyö rä
Aihe: Vs: Pikakyssärit La 26 Huhti 2014 - 21:15
marc0 kirjoitti:
missä on vika kun musavehkeet asentelin eilen ja aina soitinta käynnistettäessä subbarit pamahtaa kerran? sama setti ollu vanhassa autossa myös kiinni eikä siinä ollu tällästä ongelmaa. autona nelos golffin ja soittimen paikalla alpine cde-123r.
Maadoitus vialta kuulostaa.
Kääntä kirjoitti:
Miten porukka on irrotellu purettavista vanteista vanhoja silikonijäämiä?
Edellinen omistaja pistänyt jotai kirkasta nihkeetä silikoonia eikä meinaa millään irrota, on kokeiltu useemmanlaista maalinpoistoainetta, kliinereitä, asetonia, millään se aine ei edes pehmene että sais sormilla pyörittelemällä irtoomaan. Parhaiten lähti mattopuukolla vetelemällä, mutta nyt sitä on enää niin vähä jäljellä ja vanteen pinta on "urainen" ettei puukko höylää enää ku ite vannetta.
Sen ihan sauman viereisen kohdan sain puhtaaksi, mutta jotenki epäilyttää iskee uutta mäskiä ku vanhan päälle se väkisin osittain menee
Porakone + teräsharjalaikka. Lähti ainakin mun Ozeista mähmät kivuttomasti. Ja niihin oli laitettu massaa "säästelemättä".
rosolli
Viestien lukumäärä : 6 Paikkakunta : Jyväskylä
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 29 Huhti 2014 - 11:23
Mahtaako jollain olla varmaa tietoa meneekö W124 300D:n jouset -> 230E:hen ?
rautio-
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Oulainen
Aihe: Vs: Pikakyssärit Su 4 Toukokuu 2014 - 16:10
Onko porukka hitsannu helmoja vaihtaessa saumat koko matkalta vai esim parin sentin välein pisteet?
kiMMMe
Viestien lukumäärä : 989 Paikkakunta : Parainen Muut : fillari...
Aihe: Vs: Pikakyssärit Pe 9 Toukokuu 2014 - 18:48
Laitetaas tänne kans:
Minne kannattaisi viedä säätämään pyöränkulmat täällä turun alueella? Tääl paraisilla maksaa sen 80€ niin ei oikee houkuta tänne viedä. Ketään foorumilainen ku säätäis ehkäpä joku ilta ? Ei viitti Vaihtaa uudet renkaat alle jos nekin sit kuluu kuukaudessa loppuun :/
OziBo_
Viestien lukumäärä : 154 Paikkakunta : Seinäjoki
Aihe: Vs: Pikakyssärit La 10 Toukokuu 2014 - 11:49
Eihän tuo normihinnoista juurikaan poikkea.
Komulainen
Viestien lukumäärä : 283 Paikkakunta : Pyhäntä
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ma 12 Toukokuu 2014 - 17:22
Nyt joku Kupliin perehtyny vähä vinkkiä. Sain projektiksi kaventaa kuplan etuakselin, tuli ohjeeksi vaan että tuuma puoleltaan. Joku säädettävä tarvikeakseli kai tuo on.
Eli hutasenko vaan poikki kummaltaki puolen sillee että kaikki kiinnityspisteet jää alkuperäselle paikalle?
jukkapoika
Viestien lukumäärä : 134
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 13 Toukokuu 2014 - 0:48
Tuohon tyyliin:
Varmistat vain ettet laikkaa akseliputkien sisällä oleviin laakereihin tai pusliin. Uudemmassa pallonivel-akselissa ei noihin akselin päätyihin taida 2" kavennuksella edes tarvita koskea.
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
Aihe: Vs: Pikakyssärit Su 18 Toukokuu 2014 - 22:14
Nyt se levis. Kopioitu tarina toiselta foorumilta, jos täällä joku osaisi heittää mikä on vikana.
Tänä aamuna ajelin 150km siirtymän autolla, ilman mitään oireita tai ongelmia. Tuon jälkeen ajoin lyhyen hiekkatie pätkän, jossa putki/pohja raapi jonkin verran irto soraan. Ei siis minkäänlaista kolausta, irtosora vain otti kevyesti kiinni.
Sitten oireisiin. Lähdin hallilta ja kiihdyttäessä kuulosti täysin siltä, että pakoputki olisi irti alkupäästä, järkyttävä meteli, myöskin turbon vihellyksen kaltainen ääni kuuluu erittäin voimakkaasti. Tasaisella kaasulla ja tyhjäkäynnillä ei mitään.
Ajoin lyhyen lenkin, jonka jälkeen takaisin hallille tutkimaan, pakoputken väliliitos avattiin, putsattiin, tiivistettiin ja laitettiin kunnolla kiinni. Mistään ei tuntunut silti puhaltavan.
Tämän jälkeen lähdin ajelemaan takaisin vaasaan tuota samaa aamuista siirtymää, ja risteyksestä lähtiessä kakkosvaihteella vaihtaessa, kuului pientä rallatusta sekunnin ajan, sama kolmoselle, ja neloselle. 1 vaihteella ei tätä oiretta kuulu. Matkan edetessä ääni paheni, nyt jopa tasakaasulla kuuluu pieni matala humina, juuri niin kuin putki puhaltaisi läpi, vaikka näin ei ole. Kaasua painaessa tyhjäkäynnillä, kytkin ylhäällä, pohjassa, vaihde päällä, aina sama ääni.
Loppujen lopuksi kiihdyttäessä alkoi myös resonoimaan melkoisesti, ja tuo vihellys on todella voimakas, mutta silti kytkin polkimen tuntuma on täysin normaali.
Toivottavasti osasin kuvata edes vähän niin ongelmaa, että joku saa siitä oikean kuvan. Itsellä on ainoastaan mielessä massapyörä/kytkin, eikö näissä ole sitä ongelmaa? Autohan on 120kw 1.8turbp, ja mittarissa on tonnia vajaa 140tkm. Ainoa mikä hämää on tuo ääni, sekä vihellys.
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ma 19 Toukokuu 2014 - 0:39
Olisko soraa päässyt jonnekkin moottorien tukikumien väliin?
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
Aihe: Vs: Pikakyssärit To 22 Toukokuu 2014 - 19:02
Mro kirjoitti:
Olisko soraa päässyt jonnekkin moottorien tukikumien väliin?
Ei, mutta vaihteiston vastaavaan kyllä. Hyi olkoon minkälaiset oireet puski...
makenbaa
Viestien lukumäärä : 285 Paikkakunta : Vimpeli
Aihe: Vs: Pikakyssärit To 22 Toukokuu 2014 - 19:31
oletko tarkistanut pakoputken "haitarit" ne voivat olla sieltä yläpuolelta halki/revennyt? niitä menee ainakin paljon.
edit. niin ja ovat vanhoina monesti tosi hauraita että ei tarvitse kuin äkkinäisen liikkeen (Esim tämän raapaisun) mennäkseen rikki. ja ne ovat monesti sellaisia että ne resonoi ja puhaltelee läpi eri äänillä kun sen verkko menee rikki siitä.
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
Aihe: Vs: Pikakyssärit To 22 Toukokuu 2014 - 20:44
Niin siis kaikki oireet poistui kun pari kiveä otettiin vaihdelaatikon kannattimen välistä pois.
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
Aihe: Vs: Pikakyssärit To 22 Toukokuu 2014 - 22:32
Nuo oireet vaan kuulosti niin tutuilta.. Itellä oli samanlainen kun vaihdoin vaihteiston tukikumin uretaaniseen, kaikki moottorin resonaatio menee suoraan koriin.. Onneks tuo on jo vähentynyt, talvella ekat kilometrit melkosta täryytystä
tompsako
Viestien lukumäärä : 373 Paikkakunta : Lahti Muut : Giant Fastroad SLR1
Aihe: Vs: Pikakyssärit La 31 Toukokuu 2014 - 14:56
eibach pro street vai kw v1/2 ? kokemuksia, kumpi parempi?
K-sportti tuli viiden vuoden jälkeen wanhaksi, iskarit sököt.
any1
Viestien lukumäärä : 338 Paikkakunta : Oulu Muut : A1
Aihe: Vs: Pikakyssärit La 31 Toukokuu 2014 - 15:26
Eibachista vain hyviä kokemuksia mutta ainakin b6/7 jää perä korkeeksi mutta jousia vaihtamalla selviää.
Villeee
Viestien lukumäärä : 223 Paikkakunta : JKL/K-ala
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ma 2 Kesä 2014 - 22:46
Oma TT kusi ohjaustehostimen nesteet apparin puolelta pihalle ja tiedossa olisi uusi ohjausvaihteen hankinta. Tarkoituksena olis tilata Saksasta sellanen ja säästää muutama kymppi, onko kellään muulla kokemuksia kyseisen osan tilailusta, luin muilta foorumeilta, että porukalta on jääny tilaamatta kun joutuis lähettää oma rikkinäinen sinnepäin vaihdossa.. Neloskoppasen golffin samainen ohjausvaihde taitaa käydä tt:see ja sen mukana tulis myös enemmän palikkaa (raidetangon päät?). Eli kellään omakohtasia kokemuksia tästä?
Tsebu
Viestien lukumäärä : 29 Paikkakunta : Kouvola
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ti 3 Kesä 2014 - 15:15
Millä hakusanoilla lähtisi etsimään netin syövereistä uutta polttimoa ? Polttimo on kakkiksen puhaltimen säätöpaneelista.
tompsako
Viestien lukumäärä : 373 Paikkakunta : Lahti Muut : Giant Fastroad SLR1
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 4 Kesä 2014 - 9:26
Villeee kirjoitti:
Oma TT kusi ohjaustehostimen nesteet apparin puolelta pihalle ja tiedossa olisi uusi ohjausvaihteen hankinta. Tarkoituksena olis tilata Saksasta sellanen ja säästää muutama kymppi, onko kellään muulla kokemuksia kyseisen osan tilailusta, luin muilta foorumeilta, että porukalta on jääny tilaamatta kun joutuis lähettää oma rikkinäinen sinnepäin vaihdossa.. Neloskoppasen golffin samainen ohjausvaihde taitaa käydä tt:see ja sen mukana tulis myös enemmän palikkaa (raidetangon päät?). Eli kellään omakohtasia kokemuksia tästä?
asiaa tutkineena muistaakseni TT,R32 ja S3 omaa vastaavanlaiset ohjausvaihteet, eroa "nopeudessa" lähinnä mitä aikanaan ulkomaisilta foorumeilta luin. juuri tuossa 6 viikkoa sitten omaan vaihtelin ohjausvaihteen kun ei halunnut enää nesuja pitää sisässä..
masaat
Viestien lukumäärä : 162 Paikkakunta : Kyrö
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 4 Kesä 2014 - 20:02
Hei, osaako joku kertoo millanen säätöavain/haka avain sopii ta technix alustaan? saaks motonetis sopivaa?
note
Viestien lukumäärä : 339 Paikkakunta : Pori
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 4 Kesä 2014 - 21:36
Jaha ja sitten neuvoja. Eli keissi on se, et ratti ravistaa kun vauhdista (~30kmh) kääntää rattia oikealle.
Hitaissa nopeuksissa ei ravista, mutta selkeästi kuulee että jossain krahisee. Voi tulla jostain ihan muualtakin (tod.näk. kaarista). Vasemmalle kääntäessä tuntuu jotain todella mietoa, mut oikealle käännyttäessä on aika rivoa ravistusta. Reippaamassa vauhdissa (kääntäessä) vaihdekeppi heiluu sen verran mitä siinä on väljää vaihde sisässä.
Lisätään tähän vielä että tuli just asennettua alkup. 4motion vakaaja, missä ei oo "stoppereita" korin kumiheloille. Voisiko siis olla, että vakaaja "hakee" paikkaa, tai pääsee vatkaamaan kääntyessä?
Autona allekirjoittanut, eli Bora 1.6 fwd.
Viimeinen muokkaaja, note pvm Ke 4 Kesä 2014 - 23:07, muokattu 1 kertaa
r0nx
Viestien lukumäärä : 197 Paikkakunta : Kokkola
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 4 Kesä 2014 - 21:53
Pysyykö tuo MacPherson etutolppa (yläpää korissa) paikallaan vain kahdella ylätukilaakerin pultilla/mutterilla? Eli uskaltaako tuolla vielä ajaa jne. Yksi kolmesta pultista lähti irti camber viilailun yhteydessä..
jallu81
Viestien lukumäärä : 1573 Paikkakunta : raisio
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 4 Kesä 2014 - 22:18
r0nx kirjoitti:
Pysyykö tuo MacPherson etutolppa (yläpää korissa) paikallaan vain kahdella ylätukilaakerin pultilla/mutterilla? Eli uskaltaako tuolla vielä ajaa jne. Yksi kolmesta pultista lähti irti camber viilailun yhteydessä..
mä ajoin varovasti e30:llä 3 päivää ilman yhtäkään pinnapulttia toisessa tolpassa
Edit. tai uusi pinnapultti siihen. mulla meni halpis yläpäistä rihlat vituiks, mutta kun oli uudet nin laitoin vaan uudet pultit siihen.
Viimeinen muokkaaja, jallu81 pvm Ke 4 Kesä 2014 - 22:31, muokattu 1 kertaa
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 4 Kesä 2014 - 22:19
r0nx kirjoitti:
Pysyykö tuo MacPherson etutolppa (yläpää korissa) paikallaan vain kahdella ylätukilaakerin pultilla/mutterilla? Eli uskaltaako tuolla vielä ajaa jne. Yksi kolmesta pultista lähti irti camber viilailun yhteydessä..
Eiköhän sillä varovasti ajele, mutta vaihda ensitilassa uusi tukilaakeri.
r0nx
Viestien lukumäärä : 197 Paikkakunta : Kokkola
Aihe: Vs: Pikakyssärit Ke 4 Kesä 2014 - 22:36
Hyvä homma, jos sitä perjantaiks sais tilattua paikallisesta liikkeestä uuden.
#korjattu uudella pinnapultilla
Viimeinen muokkaaja, r0nx pvm To 5 Kesä 2014 - 16:58, muokattu 1 kertaa
Juibbi
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : Kalajoki Muut : Volvo 242 -80
Aihe: Vs: Pikakyssärit To 5 Kesä 2014 - 0:50
masaat kirjoitti:
Hei, osaako joku kertoo millanen säätöavain/haka avain sopii ta technix alustaan? saaks motonetis sopivaa?
Motonetistä saa säädettäviä joten eiköhän joku niistä sovi, tosin ovat vähä paskamaisia käyttää kun ovat säädettäviä.
note kirjoitti:
1. Keissi on se, et ratti ravistaa kun vauhdista (~30kmh) kääntää rattia oikealle. Vasemmalle kääntäessä tuntuu jotain todella mietoa, mut oikealle käännyttäessä on aika rivoa ravistusta. 2. Keissi on se, et reippaamassa vauhdissa (kääntäessä) vaihdekeppi heiluu sen verran mitä siinä on väljää vaihde sisässä.
1. Keissi: Jos leveet tai ison et:n omaavat vanteet; säädetty raidetanko "hieman toispuoleiseksi"; ottaa siis sisäreunoista koriin kiinni? Tuntuuko vaan tiettyyn pisteeseen asti kääntäessä eli jos vähemmän kääntää nii ingen problem? Toinen hakuammunta on että ohjaustehostimessa paskat öljyt ja paljo paskaa.
2. Keissi: Sama juttu ollu kaikissa autoissa, en tiiä johtuuko se siitä että kaikki mun vanteet on ollu kieroja.