Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 26 Tammi 2014 - 22:29
Kirjotellaas nyt tästäkin jotain, muutama kuva tuli laitettua jo tuolla yykaakoo topicissa.
Eli tää auto on ostettu meille uutena -71, tottakai karvalakkina ja pienellä 1300 Kentin koneella. Jäänyt joskus 90-luvun alussa talliin seisomaan ruostevaurioiden takia. Itse kaivoin tän esiin 2004 ja aloin hitaan purkamisen. Tällöin olin ammattikoulun ekalla ja tavoitteena oli päästä vikana vuonna tällä kouluun. Noh, se aikataulu venähti vaan viidellä extra vuodella :lol!: Eli kaikenkaikkiaan meni 8vuotta että auto oli taas kilpien välissä virallisesti.
Kaikkea ei videosta selviä, mutta kori kävi hiekkapuhalluksessa sekä alustaan ja konehuoneeseen vedettiin korkeapaineruiskulla epoxit pintaan. Tääkin tuli maalattua talliolosuhteissa, roskia ja muutamia lakkavalumia lukuunottamatta onnistu ihan ok. Ekat koeajot säädön jälkeen punalapuilla suoritettiin vielä kun lakkapinta oli vesihiottu aina 2500 paperiin asti. Tämän jälkeen vasta tuli myllytettyä. Vieläkin vaatisi hieromista maalipinnan suhteen, mutta se käytännössä melkein vaatis uusintamaalauksen.
Viime kesänä tuli kurvailtua aika paljon, toimi pari kk käyttöautona kun mersu projekti oli vielä kesken. Loppu syksystä töistä kotiin ajellessani päätti motti viimein antautua, orkkis retaineri päätti haljeta ja mennä palasiksi. Aiheuttaen pientä tuhoa 7000rpm raikulla..
Tällä hetkellä on uusi moottori rakenteilla. Vanhassa motissa oli uusintalaskun mukaan ollut puristus vain n. 7.3:1!! Oli käynyt pieni lasku kämmi itsellä tuolloin, nyt tulee uudet männät cp:ltä ja rutut nostetaan reiluun 10:1. Katsotaan miten moottorin luonne muuttuu. Myös alakertaa yritetään saada vahvemmaksi sekä lisätään runkopukkeihin pultteja vakioiden 8sijaan n. 20kpl. Nää lohkot on niin paperia, ettei haluis pysyä muodossaan sitten millään. Myös vaihdelaatikkoon suunnitteilla rojujen vaihto sisälle, eli tässä ollut cossun t5 lootana. Muuten toiminut vielä ok, vitosen ratas ei vaan halunnut pysyä paikoillaan akselissa. Tuli kolmeen kertaan loota avattua tuon takia ja viimeisellä kerralla vetäsin hitsillä varmistus pisteet meiningillä kaikki tai ei mitään. Kesän ajelut tuo patentti tuntui kestävän kaikesta huolimatta.
Tässä oli käytössä myös Davies Graigin sähkönen vesipumppu sen omalla kontrollerilla ja se toimi pääpiirteittäin hyvin. Plussaa oli sammutuksen jälkeinen parin minuutin veden kierrättäminen, joka oli hyödyksi kun tässä on vesijäähdytetyt ahtimet.
Taka-akselina tässä on volvon 1031 detroit truetracilla. Jarrut edessä 283 citikan levyt wilwoodin satuloilla ja takana mondeon jäähdytetyt 253 laikat. Koneen päivityksen yhteydessä koitan saada jarrutehostimen pois konehuoneesta takakonttiin. Tämä helpottaisi downpaippien uudelleen tekoa, eikä tehostin olisi turhaan kuumassa konehuoneessa. Myös ohjaustehostimen pumppu olis tarkoitus päivittää sähköiseen niin saa senkin pois konehuoneesta tilaa viemästä.
Tossa vielä muutama saastekuva..
Sekä yksi pätkä liukkailta kevät asfalteilta..
Viimeinen muokkaaja, Sultzi pvm Pe 25 Elo 2017 - 14:17, muokattu 3 kertaa
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 27 Tammi 2014 - 1:04
No juu. No jaa.. ....Mahtavaa :cheers:
SaKmund
Viestien lukumäärä : 129 Paikkakunta : Rauma Muut : Löytyy
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 28 Tammi 2014 - 2:01
Hienoja pelejä sulla . Mitäs tästä oli tehoa otettu? Koneen tarkemmat tiedot?
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 28 Tammi 2014 - 9:40
Kiitoksia
Tommosen lapun se ulosti 1bar, käyrästä näkee matalan puristuksen (n. 7.3:1 edellämainitun laskuvirheen takia )
Koneessa oli Eaglen h-profiilit (sbc muokatut tähän koneeseen), Rossin mittatilaus takomännät, kannet on portannut Peltosen Esa (suuremmat venttiilit, koneistettu irtoseetit pakopuolelle), Virtasen Maurin hioma nokka, omavalmiste säädettävä teräsjakopää, 1260cc Suuttimet, Haltech ohjaa ruiskua sekä 6kpl LS koneen syttypuolia. Alakerrassa oli alumiininen girdle tukemassa pukkeja, mutta se ei ole tarpeeksi tukeva, tulee uusi parempi versio. Teräs vauhtipyörä m5 race asetelmalla ja sintterillä. Fuelabin 1000hv prodigy painepumppu ja aeromotiven rataspumppu hoitamassa välitankin täyttöä 60l alumiinitankista. Kaikki polttoainelinjat 8AN PTFE teräspunosta. Aeromotiven paineensäädin, polttoaineena tottakai E85.
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 29 Tammi 2014 - 19:34
Tänään vanteetkin saapui ja täytyy sanoo että livenä vielä hienommat mitä kuvista katselin. Katsotaan sitten paljonko tarvii rälläkkää ja mankelia näyttää että sopii alle :wink:
Kyseessä siis Compomotive TH Schmitit, 3-osaiset. Takana 10x15" ja edessä 8,5x15". Renkaat 195/45 ja 245/35.
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 29 Tammi 2014 - 22:24
Justiinsa tuollaiset tähän. :cheers:
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 30 Tammi 2014 - 0:10
Sultzi kirjoitti:
Kyseessä siis Compomotive TH Schmitit, 3-osaiset.
siis schmidt th-linet vai compomotivet? th-lineiltä noi mun silmään näyttää... ja taitaa valitettavasti olla alu-lipatkin kivojen radixien sijaan. *sniiif* sopii kyllä kivasti tohon kisaiseen restomod-henkeen mitä nää sun tuotteet on.
pera187
Viestien lukumäärä : 677
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 30 Tammi 2014 - 15:32
Oikeen passelit vanteet, ja täytyy tästä muutenkin tykkäillä.
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 30 Tammi 2014 - 16:00
Schmidtit on juu tosiaan. Mielestäni piti olla rosteri lipoilla, mutta täytyykin tarkistaa vielä! Kesäauto onneks, niin ei se alumiinikään ole vakava tapaturma.
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 30 Tammi 2014 - 16:08
Kyl mä lottoisin rosterkehien puolesta, kun on kuitenkin noin hyvässä kiillossa.
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 30 Tammi 2014 - 20:36
Myyjältä varmistettu että pitäis olla rosteri lipat kyllä Ja siltä ne "näppi"tuntumalta tuntuukin
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 11 Helmi 2014 - 20:02
Hitaasti ja varmasti..
Tänään tuli SME:ltä CrMo venttiilijousilautaset sekä alaprikat jousille, kun eivät ihan 100% istu kanteen vaikka tähän koneeseen ovatkin. Jos nyt ei enään menisi lautaset halki ja venttiili tippuis männän päälle
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 25 Kesä 2014 - 22:17
Escorttiakin kerennyt taas tekemään pitkästä aikaa..
Itse cortinan mäntäprokkis etenee hitaasti ja varmasti cp:llä, nyt ilmeisesti menossa tuotantoon kun saivat mallin viimein tehtyä..
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 26 Kesä 2014 - 0:39
:cheers: :cheers: :cheers:
Gazzu
Viestien lukumäärä : 24
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 20 Heinä 2014 - 21:28
Näyttää hyvältä, ihmeen vähän ihmisiä on kiinnostanut.. enemmän tästä tekstiä!
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 21 Heinä 2014 - 21:45
Kiitos Yritetään jotain säpistellä, oma silmä ei kyllä koskaan ole tyytyväinen ja tulee useesti tehtyä paikkoja moneen kertaan uudestaan.
Öljysäiliö pultattu takarontin lattiaan, kuva hämää kun auto keulivassa asennossa, ei jää aivan noin vinoon. Taidan vielä kiinnityslevyn rälläköidä melkein irti ja tiputtaa etureunasta niin saa säiliön suoraan.
Jenkeistä tuli Turbowerxin öljypumppu, tehty pääasiallisesti ahtimien öljynpaluuseen, mutta tässä tulee kierrättämään säiliöstä öljyä keulan 30riviselle lauharille. Pumppua ohjaa DTA asetetuilla arvoilla säiliössä olevan anturin perusteella.
Vaihteiston kannaketta aloteltu, vielä vaatii jotain vahviketta laatikon kyljestä
Pakoputkelle tunnelia että on reilusti palkkien yläpuolella
Sit vertailu kuvaa rosteriputken sauman juuresta ilman mitään aineita sekä sitten tahnalla käsiteltynä
Jatketaan turinointia kun ihmeellisyyksiä tapahtuu..
ps. tähän tulossa nämä vanteet, teetetty imagewheelsillä englannissa ja päälle käärästy AVON CR500 semislicksit:
Vikasta kuvasta voi huomata että tallissa saattaa talvella kylmäkin olla :lol!:
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 22 Heinä 2014 - 9:24
Näyttää erittäin hyvältä Vanteistuksesta pakko antaa joku papukaijamerkki. Sopii kyllä foortiin hyvin rs-henkisinä.
Kyllä tätä on tullu seurattua, kommentointi vaan jääny. Asiallista raplaamista, tekniikkapuolen hommat kiinnostaa aina, etenkin kun näköönkin jaksaa panostaa.
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 26 Elo 2014 - 21:22
Cortinaan posti toi tämmöset, pitäis ruttu nousta vähän reiluun 10:1 e85 varten.
Sit pyöritelly solikalla mallikuvaa girdlea varten, lähtökohtana oli 2.9l lohkoon tehty sitä piti hieman muokata että sopii tähän vanhempaan kölniin.. Vielä tarvii vähän muokata tota ennenkun voi koneistaa löntistä valmiin kappaleen..
Escorttiakin välissä touhuttu, osia tipahtelee maailmalta tasaseen tahtiin..
Korjasin tuon öljysäiliön asennon paremmaksi sekä asensin Turbowerxin öljypumpun lauhdutinta varten pohjaan
Putkiston loppupääkin saatu valmiiksi
Kanttailin 3mm alumiinista välisäiliön konttiin sekä orkkis akun paikalle paisuntasäiliön. Kaveri turautti tigillä saumat umpeen niin pysyy nesteet paremmin sisällä
Sit tein tankille kiinnityspannat, meinasin eka rosteria mutta teinkin normi pellistä kun maali tulee kuitenkin päälle.
Sit myös öljylauharin kiinnitin keulaan ja tänään alottelin linjojenkin tekoa. Auton pohjaan hommattu 12x1mm, 18x1,5mm sekä 20x1,5mm rosteriputkee josta teen linjat ettei tuu pelkästään letkulla koko matkaa.
Päivitellään taas kun tapahtuu jotain..
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 27 Elo 2014 - 10:18
Prkl tää on kyllä hienoa toimintaa :cheers: Pakko ne on itekki hommata semit, kun näyttää noin hyvältä.
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 27 Elo 2014 - 11:07
Thanks
Escortin mukana tuli aikoinaan Moparin 8.75" perä, jonka sovitin alle. Päistä 12cm per puoli pois niin saatiin leveys sopivaks tähän koriin ja noille vanteille
Vetarit tuli Karpiolalta, kun ei Yokonin yleismallisissa riittänyt boori tarpeeksi lyhentää
Korvat liimattuna
Jarruiksi tuli 4wd cossun jäähdytetyt laikat ja satulat, niille hitsattu kiinnikkeet akseliin.
Hiemanhan tuo saattaa turhan järeä olemaan tälle vaparimotille, mutta eiköhän se siellä mukana pyöri. Alun alkaen kun tähän piti tulla turbotekniikkaa, niin siksi tuli riittävän kestävä akseli tehtyä.
Mittaristokin tehty, mutta se menee todennäköisesti uusiksi vielä. Yksinkertaistetaan sähköjä, joten tulee joku isompi näyttö johon antureilta tieto ECU:lta. Ei niin ajan henkeen sopiva silloin, mutta enempi käyttötarkoitukseen sopiva
Tuon kuvassa näkyvän nelirivisen mittariston voisin myydä jos jollakulla tarvetta.
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 27 Elo 2014 - 15:36
Kyllä sulla on makeita nämä laitokset, 10 pojoa.
Ois ekkerin alkuperäinen perä ihmeissään kun näkisi tuon nykyisen.
SaKmund
Viestien lukumäärä : 129 Paikkakunta : Rauma Muut : Löytyy
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 27 Elo 2014 - 20:57
Hyvän näköstä toimintaa! . Mikä kone escorttiin tulossa kun mun silmä ei sano mikä se on?
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 27 Elo 2014 - 21:11
Ford/Mazda/Volvo Duratec. Hyvä motti aihiona, luovuttaa mukavasti 150hv/l vaparina kun tekee hommat oikein ja kevyt kun on täysalumiininen
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 16 Syys 2014 - 20:39
Pari viikkoo ollu taas töissä, niin auto jäänyt vähän vähemmälle muilta hommilta. Osia tilailtu jo odoteltu..
Jatkettu linjojen tekoa, öljypumpulta letkua koneelle ja suodattimelle
Takakontissa kanssa lähes kaikki tehty, vielä täytyy tehdä huohotussäiliö öljylle sekä vetää tankilta huohotuslinja pihalle sekä siirtää täyttöaukko muualle..
Bemarin vesipumpulle tein kiinnikeraudan keulaan sekä myös syylärille alakiinnikkeet, ylemmät vielä tekemättä..
Jatketaan osien hommaamista ja tekemistä taas kun vaan keretään
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 17 Syys 2014 - 1:02
Mikä seppä sä oikein olet? Good work
Vuti
Viestien lukumäärä : 13
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 17 Syys 2014 - 9:40
-an letkujen ja liittimien valmistaja + kokemukset kiinnostaa?
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 17 Syys 2014 - 11:55
Tää topicci on kyl taiteen ja pornon välimaastosta
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 17 Syys 2014 - 19:52
Haha, kiitos
Vuti kirjoitti:
-an letkujen ja liittimien valmistaja + kokemukset kiinnostaa?
Laaja valikoima nippelia nappelia linjojen tekoon sekä loistava asiakaspalvelu! Kannattaa kysyä isommalle köntälle tarjousta, hieman yleensä nipistää hinnoista pois Tullu tuolta hommattua roinaa monella tonnilla jo omiin projekteihin.
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG La 27 Syys 2014 - 20:54
Jotain pientä taas..
Tein vaihteistonkannakkeeseen pitkittäis tuetkin valmiiksi vihdoin, pahoittelut naurettavasta hitsisaumasta..
Paisari kiinnitetty ja syyläriä vähän muokattu..
Uus koppa, täytyy toi kannakeen paikka jyrsiä pois..
Autosähköstä hain jonkun toyotan suht kompaktin 80a laturin, sovitellaan se kiinni..
Tänään aloteltu ton laturin kiinnikkeen tekoa alsasta, alakiinnike suunnilleen valmis.. Laitetaan kuvaa kun on valmiina.
MJU-
Viestien lukumäärä : 9 Paikkakunta : Lahti Muut : Kupla
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 28 Syys 2014 - 16:46
Tätä topiccia kyllä ilo seurata kun työnjälki hivelee aina avatessa silmiä :cheers:
Sponsored content
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG