Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG La 23 Toukokuu 2015 - 12:01
Kiitosta vaan, katsotaan kuinka käy, 1.8 olisi CRSC clubin dynopäivä tossa lähellä, tuli sinne ilmoittauduttua tällä, tiukkaa tekee mutta katsotaan.
Tein koekasauksia niin oli pätkä tota 1mm lankaa urassa, niin mukavasti tuntuis puristuvan jo
Suutintukkia hieman jatkettu, vielä tarvii tehdä kiinnikkeet imusarjaan sekä koittaa suorittaa koeponnistus
Kaasuvarpille kiinnike toiseen venakoppaan, pikkasen täytyy suhteita mulkata kun ei aukea läppä kokonaan tällä hetkellä
Jarrupaketti tulis tohon kohtaan ronttiin, nyt tällä hetkellä on jo kiinnitys tehty
Vesipumpullekin tuli silikoonit
Tuli 16" spalin 51mm paksu flekti, juuri mahtuu veden sisäänmenon ja ahtoputken väliin. Ahtoputkiakin jo hahmoteltu kuten kuvista näkee. Myös ylävesiletkun lähtöä muokattu ja hitsattu an10 josta lähtee vesikierto kennolle ja ahtimille
Paineensäädin löysi paikkansa ja pari letkua jo tein sille
Purin kojetaulun helvettiin että saan tehtyä sähköt uudestaan eculle yms jälkiasennus jutuille sekä saan hitsattua ton tunnelin kasaan
Toiseen kanteen tökin venttiilivarren kumit kiinni ja mittailin että ei tosiaankaan mahdu venttiili aukeamaan koko matkaa. Joten taas tein työkalun ja madalsin kumien paikkoja n. 4mm. Nyt pitäisi jäädä tilaa riittävästi jousilautasen ja tiivisteen väliin. Nostoa venttiileillä n. 13.6mm tulevalla setupilla.
Heitin jo tekemäni muokatun vaihteistopalkin olan ylitse ja tein uuden tukevamman
Ja kiinni autossa
Ruuvasin myös burtonpowerin "hd" koneenkumit kiinni. Nyt täytyy laittaa AKG motorsportin quick shifteri tilaukseen, pultataan suoraan tunneliin kiinni eikä surkeaan telineeseen lootan perään jossa on välyksiä joka helvetin välissä ja vaihdetuntuma hanurista. Tällä kepillä poistuu kaikki välykset ja tarkentuu rajusti. Vaatii vaan lähes kiinteän moottori+vaihteistopaketin kun keppi on korissa kiinni.
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 4 Kesä 2015 - 21:14
Konetta kasaanpäin, lauantaina (23.5) hain tasapainotuksesta alakerran roinat Racers Placelta.
Tuli pyörähdettyä affella CRSC clubin ratapäivillä (30.5) ja siitä jatkoin työmaalle kasaamaan koneeseen jakopään. Nyt olis nokka-ajotettuna ja kopat päälle asennettuna.
Työntötangotkin saapui, eipähän jää koneen kasaus enään niistäkään kiinni
Muokkasin hammastangosta tulon ja paluun an8 liittimille joista vetää linjat sitten takaronttiin pumpulle, toista putkea lyhensin tangon liittimen päästä että vesipumppu mahtuu olemaan kunnolla
Uus mellingin high volume pumppu ruuvattu kiinni ja lopuksi öljypohja. Katsotaan millainen öljyputous tulee olemaan
Taiteilin o-renkaat lohkoon paikoilleen
Piikkisika :green:
Ja kannet kiinni momenttiin
Myös AKG motorsportin kiinteä vaihdekeppi saapui ja pääsin tekemään tunnelin kantta. Pidensin vaihdetankoa n. 50mm että sai kepin vähän taaemmas. Tuntuu napakalta ja hyvältä nyt loota, mitä nyt päristelin akkukotelon päällä ja renkkasin vaihteita :burn
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG La 13 Kesä 2015 - 20:35
Nakuanturi kiinni blokin kylkeen, vetää siitä vielä piuha johonkin järkevään paikkaan niin on penkissä helppo kytkeä luurit anturiin kiinni
Lohko ja kansia maalailtu, hetken aikaa ainakin siistimpi.
Muokkailin välijäähdyttimen sisäänmeno päätyä
Hitsattuna ja autossa kiinni
Ahtoputket ja putsarin putket olis nyt käytännössä tehtynä
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 14 Kesä 2015 - 19:38
Tein downpipet muotoonsa alas asti, loput putkistosta tehdä sitten kun saa auton nosturille. 3" rst tietty, hitsaillaan juurikaasulla kasaan tällä kertaa.
Myös jarrutehostin sai väriä päälle ettei ole niin ruma ja kiinnitin sen ronttiin. Säiliö on vielä irti ja tietty putket tehdä.
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 14 Kesä 2015 - 21:16
Ai saakeli sä oot kyl tekijämies! tää on mahtavaa seurattavaa ku tehää teknikka hommatki vimosen päälle!
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 23 Kesä 2015 - 19:52
Kiitän Kesä menee kovaa vauhtia, saapi nähdä koska pääsee ponnistamaan..
Downpipet hitsailtu juurikaasun kera, tuli hyvät sisältäkin (mitä nyt sovittelijan jäljiltä pykälää hieman )
Operaatio lisää tilaa konehuoneeseen, rälläköin työsylkän kiinnikkeet pois ja peitin reiän. Lopuksi heftailin uusien pääsylkkien kiinnikelevyn paikoilleen, tarvii vielä tehdä vahvikkeita.
Keinuvivut kiinni, uitin pari päivää valvolinessa vipuja niin on öljyä valmiiksi joka paikassa. Tönäritkin vaikutti oikean mittaisilta
Venttiilikopista joutui sisäpuolelta poistamaan vahvikeripoja ja kierreholkkeja että keinuvivut mahtuu liikkumaan ongelmitta
Samalla kun ihmettelin keinuvipujen mahtumista huomasin konetta pyörittäessä oudon äänen ja paikallistin sen 1kiertokangen toisen pultin kiinniottamiseen öljypohjaan. Eli eikun leuka rintaan ja öljypohja pois ja hieman vasaraa tuohon vahvikeuran kohdalle ja takaisin kiinni.
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 30 Kesä 2015 - 21:23
Sylkkien kiinnike hitsattuna ja vahvisteltuna
Siistittynä
Sylkät kiinni, mukavasti tuntuis jäävän downpipellekin tilaa
Sisälle tein välitangot, ihan ok välityksiltä vaikuttais, mutta katsotaan kun saa linjat valmiiksi miten toimii
Suutintukin hitsausta.. Ei mitään stigaa kun Everlastia! Kamera sensuroinut viimeisen numeron 9 pois näytöstä..
|777|
Viestien lukumäärä : 165 Muut : Kadett D '83
Rekord C '69
Buell XB9SX Lightning '05
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 1 Heinä 2015 - 10:20
On kyllä semmosta tekemistä, että pakko tykätä! (Y)
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 10 Elo 2015 - 11:25
Nice, thanks.
Hetki mennyt päivittelystä, tässä jotain. Hieman aikataulu kussut viikon kipeenä olemisen takia, mutta katsotaan josko ennen lumia pääsisi kuitenkin testaamaan.
Kardaani saapui kometilta takaisin, tämä tosin voi olla että menee uusiksi myöhemmässä vaiheessa. Tässä vaiheessa tuli puhetta toisella foorumilla tuon akselin critical speedistä mikä tässä autossa täyttyy n. 200km/h vauhdissa. Tilaa ei oikein ole isommalle akselille, joten voi olla että joutuu tekemään jonkin kaksiosaisen jordaanin tilalle jolloin saadaan critical speed korkeammaksi.
Heppailin vähän etulokarin kaarta taakse että pääsee hahmottelemaan levitystä, en oikein ole varma vielä miten tekisin :?
ps. joku amatööri levittäny kittiä lapiolla kylkeen
No lähdin kokeileen tota yllä kuvattua tyyliä, tommonen tulee. Hmm, ehkä siitä vielä kalun saa..
Kuskinpuolen kaarihomma meinas vastustaa, eka versio meni suteen ja rälläköin irti. Onneks oli korjauskaari olemassa sille puolelle josta sain leikattua tarpeelliset palat ja sain kuskinpuolenkin onnistumaan kohtuullisesti. Tein paikat myös pohjaanlyöntikumeille taka-akselille, kuvissa auton perä tunkattu ylös kumeja vasten. Tuo asento on korkein mitä saa säädettyä kumeista, sitten on varaa laskea perää 18mm kumeista vielä lisää. Kuvassa paikallaan väliaikaiset shimmit, kummallekin puolelle tulee 2mm rst leikatut shimmit jotta helppo sitten säätää jos tarvetta ilmenee.
Ohjaustehostimelle tein letkut kabiiniin, sekä pohjaan myös linjat hammastangolle asti.
Tankin omat kiinnikkeet oli tosiaan naurettavan heikot ja pari olikin jo murtunut poikki. Joten tein kiinnityspannat tankin yli niin säästyy tankin hitsailulta
Tämän jälkeen tankin tyhjennys siirtopumpulla että saa rontin ja tankin siivottua käyttöä varten. Aika paljon sinne oli rikkoontumishetkellä ainetta vielä jäänyt, nythän tuolla ei mitään tee enään :green:
Syyläriin pari an10 liitintä, toinen paisarilta tuleva ja toiseen paluu ahtimilta/lämppärin kennolta
Pumppuihin vähän maalia päälle ettei näytä niin rumalta
Samoin venttiilikoppiin, hieman erilaista maalattavaa tuo car repin ryppymaali kuin vht, meinas mennä vituiks mutta sain pelastettua ja tuli ihan ok.
Suoritin koepaineistuksen tukkiin jälleen (ilmalla ennen tätä ja totesin että voisi pitää) ja pitihän se, ei vuotoja.
Joten vihdoista viimein sain imusarjan alaosankin maalattua ja pultattua koneeseen kiinni, venttiilikoppien kera! Hiljalleen alkaa näyttämään moottorilta tai ainakin fordin v6:lta
Maalia myös ylävesiletkun lähdölle
Sekä myös laturin telineelle (josta sheivattu pois ohjaustehostimen ylimääräiset kiinnitykset) ja öljynsuodatin adapterikin sai mustaa päällensä. Johdotkin roiskin kiinni.
Yhtenä iltana riehuin tallissa ja nostelin lohkon ja vaihteiston pois korista, pääsee ihmettelemään kytkinhaarukan oikeata asentoa ennen paketin kasaamista yhteen. Ja saa myös aloitella konehuoneen hionnan sekä maalauksen
Jatketaan...
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 24 Elo 2015 - 12:16
Terve taasen, touhuttu on vaikkei tänne kirjoiteltua olekaan tullut
Keskikonsolia muokkasin hieman, lisäsin keskelle paikan TinyCwa vesipumpun ohjainlaitteelle ja pakopainemittareille
Oli pakko hioo kaikki maalit pois että sai uuden tarttumaan, kauheeta kiehumista ja hyljintää vanhoista maaleista
Korjasin lämppäriboxista haljenneet kulmat kennon kiinnityksestä ja puleerasin muutenkin vähän siistimmäksi. Paineensäätimeen vaihtuu mittari vielä anturiin ecua varten
Vasenta kaarta koitin saada paremmaksi, on se hieman parempi jo, mutta ei näillä taidoilla hyvää saa.
Vaihteistoon ihmettelin käpälän asentoa sopivaksi. Vanha muovinen vastatappi pois ja m10 pultti läpi sopivan mittaisena tilalle
Jolloin käpälä on tässä asennossa kun on asetelmaa vasten
ja sylinterille jää tämän verran iskua käytettäväksi, pitäisi riittää
Konehuoneen hionta ja pohjamaalaus (ei aivan kokonaan)
Ja maalattuna + lakattuna. Mutta eipä ole sävy oikea, liian vihreä edelleen. Tätä on maaliliikkeessä ihmetelty jo pitkään ja kokeiltu saada osumaan, mutta ei ole osunut vieläkään kohdalleen. Jollei muu auta niin maalaan tällä sävyllä koko auton yli. Salama taittaa maalia hopeeseen aika rajusti, on suhteellisen vihreä irl. Helpommalla olisi tietysti päässyt jos olisi hakenut ppg:ltä vesiohenteisena tätä samaa maalia jolla auton maalasia ekan kerran, mutta jostain syystä päätin käyttää liukkarimaaleja tällä kertaa, don't ask why.
Konehuonetta epäkeskolla hiotessani meni vihdoin hermot ja ostin uuden kompuran joka pitänyt ostaa jo pitkän aikaa. Aina ollut vaan muka jotain osia ostettavana ettei ole voinut tähän investoida. Jospa nyt ei hetkeen tarvisi miettiä asiaa. 200l säiliö ja 920l imutuottoa, eli karkeasti varmaan n. 700l painetuottoa. Sain sen verta hyvällä hinnalla että otin tän parempi tuottosen alle 700l imutuotollisen sijaan.
Tuotteille hieman puhallusta ja maalia niskaan niin on ainakin hetken vähän siistimpiä
Sitten myös ryppymaalia imusarjan pääliosaan ja kaasuläpän adapteriin
Kytkinsylkälle tein linjan valmiiksi kun loota oli vielä lattialla
Sitten paketti vaan kasaan
Ja kenkälusikalla paikalleen
Ruuvailin kardaanin ja vaihdekepinkin kiinni samalla. AKG motorsportin keppi tuntuu kyllä todella asialliselta, lyhyet tarkat vaihdevälit pitkällä kepillä.
Asensin sylinterit kiinni ja vedin kytkimelle linjan loppuun (konehuonetta olisi voinut kitata enempi että olisi saanut kaikki työstöjäljet pois, mutta en lähtenyt siihen)
Kytkimen ilmasin ja tuntuis toimivan hienosti ja vaikuttaa juuri sopivalta polkimestakin liike sekä voima. Vaadittu voima tippui roimasti mitä edellisellä setupilla samalla asetelmalla Myös polkimen liike on riittävän pitkä ollakseen hieman tarkempi kuin viimeksi.
Öljynlauhari kiinni ja letkut paikoilleen, kylläpäs tuli taas tehtyä vitsikäs paikka öljynsuodattimelle, ei vaihdukkaan ihan hetkessä kun motti on autossa
Sitten sainkin ahtimet pakosarjoineen yms kiinni. Tein myös ahtimien öljylinjat loppuun. Kaadoin öljyt koneeseen ja porakoneella pyörittelin öljynpaineet, helposti nousi taas paineet kuten ennenkin.
Jarruputket vetelin pohjaan, vielä tarvii kontissa vetää tehostimelle ne. Tuli aika hässäkkä taakse rontin alle.
Viikonloppu meni kokonaan pakoputkiston parissa. Se jäi vielä kesken joten siitä kuvia sitten kun on kokonaan valmis. Vinkkinä että materiaalina meijeri rst 63,5x1,5 (x2) ja käytössä 2pulloa argonia, joten koko putkisto on juurikaasutettu hitsatessa. Palataan siihen aiheeseen kunhan saadaan kaverin kanssa putkisto kasaan tällä viikolla.
Sammyboi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 24 Elo 2015 - 13:24
Hyvin menee, mut menkööt. Vielä kun ulkoasun hierot vähintään edelliselle tasolle niin kelpaa taas!
Oon saattanu lukeakkin, mut on tuota tekstiä sen verran, että minkälaiset tavotteet tälle paketille oli nyt?
Juibbi
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : Kalajoki Muut : Volvo 242 -80
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 24 Elo 2015 - 15:47
Varottava sana tosta kompurasta, on nimittäin yks talli ja vehkeet sisällä palanu kyseisen merkin takia, lähinnä johto pois ko ei oo tallissa varmaan riittää...
Mutta hienoa jälkeä, ei voi muuta ko ihailla!
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 25 Elo 2015 - 10:58
Onhan niitä yksilöitä aina seassa, töissä samanlainen kompura huutanu jo pari vuotta ongelmitta. Mutta ei varmuus venettä kaada
Sammyboi, tavoitteet yksinkertaiset eli katsotaan penkissä mitä laitetaan painetta pakopaineiden perusteella ja sillä mennään. Nähdään sitten mitä siinä lapussa lukee tehojen kohdalla. Mutta toki ainakin sama mitä oli edellisellä setupilla ja toki ~500hv ja yli 600nm olis ok
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 25 Elo 2015 - 23:32
Noniin poijjaat, putkisto olis valmis. Materiaalina 63,5mm meijerirosteri, 12kpl kurveja ja 6m kanki putkea otettiin ja jäljelle jäi puoltoista metriä suoraa ja puoltoista kurvia. Käytössä oli kaks argon pulloa joista toisesta tietty koko putkisto juurikaasutettiin, kaasua meni yhteensä 210bar. Toivotaan vielä että putken sointi olisi hyvä, ettei mennyt yli 20h työaikaa täysin hukkaan :cha
Downpipeihin tehtiin itse supparit 3"-2,5" kun valmiit supparit on kauheen lyhyitä, tuli ihan siistit näin sekä jouhevat kun sai pituutta lisää.
Downpipet hitsattuna x-haaralle asti
Loppukuvat valmiista putkistosta.. Vaimentimet täytyy vielä maalata mustaksi, fiksumpi kaveri olisi jälleen kerran ottanut ne pöntöt valmiiksi mustina kun niitäkin oli saatavilla
Kaikenkaikkiaan olen ihan tyytyväinen putkistoon, saatiin riittävän korkeallekin ettei raavi jokaiseen töyssyyn, runkopalkkien yläpuolella koko matkan lähestulkoon kun sivusta katsoo auton ollessa maassa.
Toissa iltana tein myös suuttimille ja parille anturille johtosarjat että sain imusarjan pääliosan kiinni vihdoista viimein.
Mualari
Viestien lukumäärä : 80 Paikkakunta : Iisalmi
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 26 Elo 2015 - 10:04
hyvän näköstä touhuamista
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 26 Elo 2015 - 18:21
Miksi meijeriputkesta? Eikö normi rst tai haponkestävä olisi mennyt kanssa, vai oliko sopivasti saatavilla?
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 26 Elo 2015 - 23:28
Ei ollut onnisella 63,5mm putkea ja käyriä saatavilla kuin meijeri puolelta Ja sinänsä tää oli melkein parempaa kuin normi rst tai hst, kurveissa kun on hieman suoraakin osuutta niin pelasti useemmassa kohtaa ettei tarvinnut hitsata mitään jatkoholkkeja turhaan väliin
Sumiloff
Viestien lukumäärä : 60 Paikkakunta : Oulu/Vaala
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 27 Elo 2015 - 0:55
Ja onhan toi meijerikama paljo ohuempaa ku nää perus rst käyrät ym ja täten kevyempää.
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 27 Elo 2015 - 6:22
Joo niin on, töissä molempia tulee hitsattua. Tää on kyllä yks lemppari projekteista täällä
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 13 Syys 2015 - 20:11
Touhuttu on pitkää päivää koko kulunut viikko töiden jälkeen aina 10-11 asti, hidasta ja ei niin kauhean näkyvää aina saanut aikaiseksi.
Konehuone melkein valmiina, downpipet sai DEI:n titanium lämpökääreet päällensä (tällä hetkellä kutakuinkin kasassa jo)
Takakontti niputettuna, oma sähkötaulu takana oleville roinille
Myös syyläriin olin saanut reiän aikaan, kaveri sen onneksi sai paikattua alumiinijoutteella
Muutaman ongelman jälkeen vehkeet lähti jopa tulille! Putkisto vaikuttais asialliselta, kännykkä raiskaa äänen yllättäen videossa
Nokka saatu ajettua sisään joten seuraavaksi venakopat pois ja sisemmät jouset venoihin paikoilleen ja samalla katsoa mitä teen vuotavalle imusarjan alemmalle tiivisteelle, hieman laskee öljyä etuosasta kuumana ulos.
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 4 Loka 2015 - 20:42
Edistyy hiljalleen..
Keskikonsoli sai maalia päällensä
Hiottuna, teipattuna ja valmiina maalaukseen
Massat vedettynä
Lopuksi lakat pintaan ja sisustankin kasasin jo valmiiksi.. Etuvanteillekin pyöräytin noi Avonin CR500 paikallensa.
Myös tärkeimpinä juttuina lokarivaakunat myös kiinni
Sisustaa..
Bensapumppukin kerkesi zippaamaan tässä välissä ja tilalle tuli samanlainen tehtaalla korjauksessa käynyt Antonilta, laitetaan talven aikana tää rikkinäinen tehtaalle korjattavaks. Sisemmät venttiilijousetkin asennettu, konetta käytelty ja ekat öljyt jo vaihdettu ennen säätöä. Vielä näyttäisi hyvältä päästä ennen lumia ponnistamaan
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 4 Loka 2015 - 23:03
Nappi värivalinta!
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 8 Marras 2015 - 11:55
Thanks, värivalinta tosin oli helppo kun kyseessä tämän auton original
Elikkäs, penkkiin päästiin ja säädettiin tps pohjasena vaparina ilman ahtoputkia vaparialue kuntoon, välijäähdyttimen läpi imettynä. Saatiin koneelta 174hv ja 220nm, lappu siitä (suluissa koneteho):
Sitten kytkettiin ahtoputket ja pian selvisi että kuorman alla pikkasen lurautti ylivuodosta nestettä pihalle joten peli seis ja vehkeet purkuun. Syyksi paljastui yksinkertaisesti etten ollut jälkikiristänyt arp studeja näillä massapahveilla + o-renkailla, suurin osa oli selkeästi löysällä kuumaksi käytön jäljiltä.
Tässä näkee kuinka kivasti kuitenkin pianolanka on uponnut liekkirenkaaseen
No eihän siinä muuta kuin uusilla pahveilla ja moparin kansiliimalla kannet kiinni ja käyntiin. Pari kertaa käyttelin kuumaksi kunnolla ja molempien kertojen jälkeen jälkikiristin kannet kylmänä. Tämän jälkeen takaisin penkkiin ja nyt pysyi nesteet oikeassa paikassa eikä ylimääräisiä paineita kertynyt, hyvä! Mutta tulikin uusi vastustus, kierrostieto katosi kokonaan ~5500rpm kohdalla joten ei päästy säätämään rajoittimelle asti, kartat jäi kuitenkin rikkaalle ja ennakot miedoiksi tuon 5500rpm yläpuolelle että pääsen testaamaan tielle jos saan vian korjattua.
Tähän 5500rpm asti vedettynä max. 0,8bar tuli tällainen käppyrä takapyörältä (noin 375hv koneelta):
Sitten molemmat päällekäin vertailun vuoksi:
Penkin jälkeen olen auton katsastanut ja ajanut n. 400km ja vielä kerran tehnyt jälkikiristyksen, enään ei tuntunut liikkuvan joten eiköhän pahvit ole asettuneet. Kierrosvikakin ratkesi viimein kun vaihdoin honeywellin hall anturin luotettavaksi osoittautuneeseen kirsikkaan (cherry), nyt vetää rajoittimelle asti ilman häiriöö.
Kesän tavoite täyttyi, vaikkakin aika myöhään syksyllä. Mutta mekaanisesti toimii ja valmiina ensi kesään kunhan teen pari päivityksen päivitystä! KKD:ltä tilattu 2kpl diskoperunaa .86 pakopesillä, nykyiset kun vuotaa öljyä läpi sekä kardaanin teen kaksiosaisen niin ei ole ongelmaa ahtaan kardaanitunnelin kanssa sekä saa kriittisen nopeuden kardaanille riittävän ylös
ps. tyhjäkäynnistä tuli asiallinen
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 9 Marras 2015 - 9:32
Pelkkää priimaa. Iso plussa spessust tekniikasta, sisustasta, väristä sekä pullakumeista. Pakko nähdä livenä.
foc-ay
Viestien lukumäärä : 96 Muut : Foordeja.
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 9 Marras 2015 - 9:35
Muut tekee mitä ne osaa, Sultzi tekee mitä huvittaa. Jälleen kerran, HUIKEETA rakentamista. Oisko aika jo vaihtaa puolta?!
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 9 Marras 2015 - 10:47
Samaa mieltä. Siirretty arvoiseensa seuraan. Keep it up!
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 9 Marras 2015 - 19:49
Ihmettelinkin mihin v**n oli topic kadonnut tuolta toiselta puolelta, mutta tännehän tää oli siirretty. Kiitokset positiivisista kommenteista ja koitetaan jatkaa samalla meiningillä niin tämän cortinan kanssa kuin myös tuon vanhakoppasen escortin, joka täytynee kaivaa taas tallin nurkasta talven aikana työn alle
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 15 Marras 2015 - 17:32
Kesän viimeset räpätykset ja auto talliin odottamaan ensi kevättä ja pykälää isompia ahtimia joilla nähdään miten kone kestää Esimerkiksi tuo paukku on hyvin hyödyllinen tuossa normiajossa Mutta äänet kyllä on aika maukkaat noin takaapäin kuultuna, täytyy vielä jotain videoo ens kesänä kuvata että kuulis millanen on ajossa kun antaa vetoa
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 16 Marras 2015 - 9:10
Piru että on kyllä makian kuulonen.
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 28 Tammi 2016 - 21:14
Thanks
Vihdoista viimein aloteltu jatkamaan myös tuon vanhakoppasen parissa näin talvella, kannen otin työn alle ja aloin kanavia porttaamaan. Katsotaan millaisia teholukemia saadaan tuollaisella itse portatulla kannella. Tilasin kanteen supertechin 1mm suuremmat venttiilit jo että voisi seuraavaksi kiikuttaa jollekin kansivelholle seetitöihin ja pääsisi sitten jatkamaan venttiilinnielujen kaivamista lopullisiksi.
Hieman puristussuhdetta ja nokka-akseleita pyöritellyt ja todennäköisesti tulee catcamsin rajuinta nokkaa ja static puristussuhde tulee olemaan 15.5:1, polttoaineena luonnollisesti se e85. Täytyy nyt kansi ensin tehdä valmiiksi että pääsee ottamaan palotilamuotteja cp:n tehtaalle mäntiä varten.
Laitetaan kuvia kannesta kun saan sen valmiiksi niin voidaan kaikki nauraa sille yhdessä!
ps. työn alla myös käyttikseen päivitystä ensi kesälle
Oli aihio laatikko (320cdi) nähnyt jo parhaat päivänsä
Venttiilikoneistoa auki ja putsausta sekä kevyttä modausta
Sponsored content
Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG