test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG

Siirry alas 
+35
dyyz
Sammyboi
LarryL
Penaali
allu_
Challenger-70
pera187
ahtopaine
cGv
Sultzi
kimu
pazi88
john_gleasy
foc-ay
J4TOG
TomVi
Sumiloff
Mualari
Juibbi
|777|
kikarikoiso
Juipp1
aajii
mamu
rautio-
toni
temeee.
MJU-
Jelpert
Vuti
Pellikka
Gazzu
Ipe
ee-2
SaKmund
39 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyLa 23 Toukokuu 2015 - 12:01

Kiitosta vaan, katsotaan kuinka käy, 1.8 olisi CRSC clubin dynopäivä tossa lähellä, tuli sinne ilmoittauduttua tällä, tiukkaa tekee mutta katsotaan.

Tein koekasauksia niin oli pätkä tota 1mm lankaa urassa, niin mukavasti tuntuis puristuvan jo Smile
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Suutintukkia hieman jatkettu, vielä tarvii tehdä kiinnikkeet imusarjaan sekä koittaa suorittaa koeponnistus
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Kaasuvarpille kiinnike toiseen venakoppaan, pikkasen täytyy suhteita mulkata kun ei aukea läppä kokonaan tällä hetkellä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Jarrupaketti tulis tohon kohtaan ronttiin, nyt tällä hetkellä on jo kiinnitys tehty
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Vesipumpullekin tuli silikoonit
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Tuli 16" spalin 51mm paksu flekti, juuri mahtuu veden sisäänmenon ja ahtoputken väliin. Ahtoputkiakin jo hahmoteltu kuten kuvista näkee. Myös ylävesiletkun lähtöä muokattu ja hitsattu an10 josta lähtee vesikierto kennolle ja ahtimille
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Paineensäädin löysi paikkansa ja pari letkua jo tein sille
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Purin kojetaulun helvettiin että saan tehtyä sähköt uudestaan eculle yms jälkiasennus jutuille sekä saan hitsattua ton tunnelin kasaan
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Toiseen kanteen tökin venttiilivarren kumit kiinni ja mittailin että ei tosiaankaan mahdu venttiili aukeamaan koko matkaa. Joten taas tein työkalun ja madalsin kumien paikkoja n. 4mm. Nyt pitäisi jäädä tilaa riittävästi jousilautasen ja tiivisteen väliin. Nostoa venttiileillä n. 13.6mm tulevalla setupilla.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Heitin jo tekemäni muokatun vaihteistopalkin olan ylitse ja tein uuden tukevamman
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Ja kiinni autossa
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Ruuvasin myös burtonpowerin "hd" koneenkumit kiinni. Nyt täytyy laittaa AKG motorsportin quick shifteri tilaukseen, pultataan suoraan tunneliin kiinni eikä surkeaan telineeseen lootan perään jossa on välyksiä joka helvetin välissä ja vaihdetuntuma hanurista. Tällä kepillä poistuu kaikki välykset ja tarkentuu rajusti. Vaatii vaan lähes kiinteän moottori+vaihteistopaketin kun keppi on korissa kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyTo 4 Kesä 2015 - 21:14

Konetta kasaanpäin, lauantaina (23.5) hain tasapainotuksesta alakerran roinat Racers Placelta.

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Tuli pyörähdettyä affella CRSC clubin ratapäivillä (30.5) ja siitä jatkoin työmaalle kasaamaan koneeseen jakopään. Nyt olis nokka-ajotettuna ja kopat päälle asennettuna.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Työntötangotkin saapui, eipähän jää koneen kasaus enään niistäkään kiinni
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Muokkasin hammastangosta tulon ja paluun an8 liittimille joista vetää linjat sitten takaronttiin pumpulle, toista putkea lyhensin tangon liittimen päästä että vesipumppu mahtuu olemaan kunnolla
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Uus mellingin high volume pumppu ruuvattu kiinni ja lopuksi öljypohja. Katsotaan millainen öljyputous tulee olemaan Laughing
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Taiteilin o-renkaat lohkoon paikoilleen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Piikkisika :green:
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Ja kannet kiinni momenttiin
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Myös AKG motorsportin kiinteä vaihdekeppi saapui ja pääsin tekemään tunnelin kantta. Pidensin vaihdetankoa n. 50mm että sai kepin vähän taaemmas. Tuntuu napakalta ja hyvältä nyt loota, mitä nyt päristelin akkukotelon päällä ja renkkasin vaihteita :burn
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyLa 13 Kesä 2015 - 20:35

Nakuanturi kiinni blokin kylkeen, vetää siitä vielä piuha johonkin järkevään paikkaan niin on penkissä helppo kytkeä luurit anturiin kiinni
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Lohko ja kansia maalailtu, hetken aikaa ainakin siistimpi.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Muokkailin välijäähdyttimen sisäänmeno päätyä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Hitsattuna ja autossa kiinni
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Ahtoputket ja putsarin putket olis nyt käytännössä tehtynä Smile
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptySu 14 Kesä 2015 - 19:38

Tein downpipet muotoonsa alas asti, loput putkistosta tehdä sitten kun saa auton nosturille. 3" rst tietty, hitsaillaan juurikaasulla kasaan tällä kertaa.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Myös jarrutehostin sai väriä päälle ettei ole niin ruma ja kiinnitin sen ronttiin. Säiliö on vielä irti ja tietty putket tehdä.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
kikarikoiso

kikarikoiso


Viestien lukumäärä : 388
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : Ig @sakariv

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptySu 14 Kesä 2015 - 21:16

Ai saakeli sä oot kyl tekijämies! tää on mahtavaa seurattavaa ku tehää teknikka hommatki vimosen päälle!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyTi 23 Kesä 2015 - 19:52

Kiitän Smile Kesä menee kovaa vauhtia, saapi nähdä koska pääsee ponnistamaan..

Downpipet hitsailtu juurikaasun kera, tuli hyvät sisältäkin (mitä nyt sovittelijan jäljiltä pykälää hieman Embarassed )
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Operaatio lisää tilaa konehuoneeseen, rälläköin työsylkän kiinnikkeet pois ja peitin reiän. Lopuksi heftailin uusien pääsylkkien kiinnikelevyn paikoilleen, tarvii vielä tehdä vahvikkeita.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Keinuvivut kiinni, uitin pari päivää valvolinessa vipuja niin on öljyä valmiiksi joka paikassa. Tönäritkin vaikutti oikean mittaisilta Cool
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Venttiilikopista joutui sisäpuolelta poistamaan vahvikeripoja ja kierreholkkeja että keinuvivut mahtuu liikkumaan ongelmitta
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Samalla kun ihmettelin keinuvipujen mahtumista huomasin konetta pyörittäessä oudon äänen ja paikallistin sen 1kiertokangen toisen pultin kiinniottamiseen öljypohjaan. Eli eikun leuka rintaan ja öljypohja pois ja hieman vasaraa tuohon vahvikeuran kohdalle ja takaisin kiinni.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyTi 30 Kesä 2015 - 21:23

Sylkkien kiinnike hitsattuna ja vahvisteltuna
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Siistittynä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Sylkät kiinni, mukavasti tuntuis jäävän downpipellekin tilaa Smile
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Sisälle tein välitangot, ihan ok välityksiltä vaikuttais, mutta katsotaan kun saa linjat valmiiksi miten toimii
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Jatkettu bemarin vaihdevipu hitsailtuna
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Puolat kiinni venttiilikoppiin
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Mallailua konehuoneeseen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Jenkeistä saapu kallis liitin nokka-akselin anturille
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Suutintukin hitsausta.. Ei mitään stigaa kun Everlastia! Kamera sensuroinut viimeisen numeron 9 pois näytöstä..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
|777|

|777|


Viestien lukumäärä : 165
Muut : Kadett D '83
Rekord C '69
Buell XB9SX Lightning '05

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyKe 1 Heinä 2015 - 10:20

On kyllä semmosta tekemistä, että pakko tykätä! (Y)
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyMa 10 Elo 2015 - 11:25

Nice, thanks.

Hetki mennyt päivittelystä, tässä jotain. Hieman aikataulu kussut viikon kipeenä olemisen takia, mutta katsotaan josko ennen lumia pääsisi kuitenkin testaamaan.

Kardaani saapui kometilta takaisin, tämä tosin voi olla että menee uusiksi myöhemmässä vaiheessa. Tässä vaiheessa tuli puhetta toisella foorumilla tuon akselin critical speedistä mikä tässä autossa täyttyy n. 200km/h vauhdissa. Tilaa ei oikein ole isommalle akselille, joten voi olla että joutuu tekemään jonkin kaksiosaisen jordaanin tilalle jolloin saadaan critical speed korkeammaksi.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Heppailin vähän etulokarin kaarta taakse että pääsee hahmottelemaan levitystä, en oikein ole varma vielä miten tekisin :?
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

ps. joku amatööri levittäny kittiä lapiolla kylkeen Laughing

No lähdin kokeileen tota yllä kuvattua tyyliä, tommonen tulee. Hmm, ehkä siitä vielä kalun saa..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Kuskinpuolen kaarihomma meinas vastustaa, eka versio meni suteen ja rälläköin irti. Onneks oli korjauskaari olemassa sille puolelle josta sain leikattua tarpeelliset palat ja sain kuskinpuolenkin onnistumaan kohtuullisesti. Tein paikat myös pohjaanlyöntikumeille taka-akselille, kuvissa auton perä tunkattu ylös kumeja vasten. Tuo asento on korkein mitä saa säädettyä kumeista, sitten on varaa laskea perää 18mm kumeista vielä lisää. Kuvassa paikallaan väliaikaiset shimmit, kummallekin puolelle tulee 2mm rst leikatut shimmit jotta helppo sitten säätää jos tarvetta ilmenee.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Ohjaustehostimelle tein letkut kabiiniin, sekä pohjaan myös linjat hammastangolle asti.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Tankin omat kiinnikkeet oli tosiaan naurettavan heikot ja pari olikin jo murtunut poikki. Joten tein kiinnityspannat tankin yli niin säästyy tankin hitsailulta
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Tämän jälkeen tankin tyhjennys siirtopumpulla että saa rontin ja tankin siivottua käyttöä varten. Aika paljon sinne oli rikkoontumishetkellä ainetta vielä jäänyt, nythän tuolla ei mitään tee enään :green:
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Syyläriin pari an10 liitintä, toinen paisarilta tuleva ja toiseen paluu ahtimilta/lämppärin kennolta
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Pumppuihin vähän maalia päälle ettei näytä niin rumalta
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Samoin venttiilikoppiin, hieman erilaista maalattavaa tuo car repin ryppymaali kuin vht, meinas mennä vituiks mutta sain pelastettua ja tuli ihan ok.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Suoritin koepaineistuksen tukkiin jälleen (ilmalla ennen tätä ja totesin että voisi pitää) ja pitihän se, ei vuotoja.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Joten vihdoista viimein sain imusarjan alaosankin maalattua ja pultattua koneeseen kiinni, venttiilikoppien kera! Hiljalleen alkaa näyttämään moottorilta tai ainakin fordin v6:lta Laughing
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Maalia myös ylävesiletkun lähdölle
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Sekä myös laturin telineelle (josta sheivattu pois ohjaustehostimen ylimääräiset kiinnitykset) ja öljynsuodatin adapterikin sai mustaa päällensä. Johdotkin roiskin kiinni.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium


Yhtenä iltana riehuin tallissa ja nostelin lohkon ja vaihteiston pois korista, pääsee ihmettelemään kytkinhaarukan oikeata asentoa ennen paketin kasaamista yhteen. Ja saa myös aloitella konehuoneen hionnan sekä maalauksen Smile

Jatketaan...
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyMa 24 Elo 2015 - 12:16

Terve taasen, touhuttu on vaikkei tänne kirjoiteltua olekaan tullut

Keskikonsolia muokkasin hieman, lisäsin keskelle paikan TinyCwa vesipumpun ohjainlaitteelle ja pakopainemittareille
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Oli pakko hioo kaikki maalit pois että sai uuden tarttumaan, kauheeta kiehumista ja hyljintää vanhoista maaleista
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Korjasin lämppäriboxista haljenneet kulmat kennon kiinnityksestä ja puleerasin muutenkin vähän siistimmäksi. Paineensäätimeen vaihtuu mittari vielä anturiin ecua varten
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Vasenta kaarta koitin saada paremmaksi, on se hieman parempi jo, mutta ei näillä taidoilla hyvää saa.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Vaihteistoon ihmettelin käpälän asentoa sopivaksi. Vanha muovinen vastatappi pois ja m10 pultti läpi sopivan mittaisena tilalle
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Jolloin käpälä on tässä asennossa kun on asetelmaa vasten
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

ja sylinterille jää tämän verran iskua käytettäväksi, pitäisi riittää
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Konehuoneen hionta ja pohjamaalaus (ei aivan kokonaan)
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Ja maalattuna + lakattuna. Mutta eipä ole sävy oikea, liian vihreä edelleen. Tätä on maaliliikkeessä ihmetelty jo pitkään ja kokeiltu saada osumaan, mutta ei ole osunut vieläkään kohdalleen. Jollei muu auta niin maalaan tällä sävyllä koko auton yli. Salama taittaa maalia hopeeseen aika rajusti, on suhteellisen vihreä irl. Helpommalla olisi tietysti päässyt jos olisi hakenut ppg:ltä vesiohenteisena tätä samaa maalia jolla auton maalasia ekan kerran, mutta jostain syystä päätin käyttää liukkarimaaleja tällä kertaa, don't ask why.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Konehuonetta epäkeskolla hiotessani meni vihdoin hermot ja ostin uuden kompuran joka pitänyt ostaa jo pitkän aikaa. Aina ollut vaan muka jotain osia ostettavana ettei ole voinut tähän investoida. Jospa nyt ei hetkeen tarvisi miettiä asiaa. 200l säiliö ja 920l imutuottoa, eli karkeasti varmaan n. 700l painetuottoa. Sain sen verta hyvällä hinnalla että otin tän parempi tuottosen alle 700l imutuotollisen sijaan.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Tuotteille hieman puhallusta ja maalia niskaan niin on ainakin hetken vähän siistimpiä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Sitten myös ryppymaalia imusarjan pääliosaan ja kaasuläpän adapteriin
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Kytkinsylkälle tein linjan valmiiksi kun loota oli vielä lattialla
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Sitten paketti vaan kasaan
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Ja kenkälusikalla paikalleen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Ruuvailin kardaanin ja vaihdekepinkin kiinni samalla. AKG motorsportin keppi tuntuu kyllä todella asialliselta, lyhyet tarkat vaihdevälit pitkällä kepillä.

Asensin sylinterit kiinni ja vedin kytkimelle linjan loppuun (konehuonetta olisi voinut kitata enempi että olisi saanut kaikki työstöjäljet pois, mutta en lähtenyt siihen)
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Kytkimen ilmasin ja tuntuis toimivan hienosti ja vaikuttaa juuri sopivalta polkimestakin liike sekä voima. Vaadittu voima tippui roimasti mitä edellisellä setupilla samalla asetelmalla Very Happy Myös polkimen liike on riittävän pitkä ollakseen hieman tarkempi kuin viimeksi.

Öljynlauhari kiinni ja letkut paikoilleen, kylläpäs tuli taas tehtyä vitsikäs paikka öljynsuodattimelle, ei vaihdukkaan ihan hetkessä kun motti on autossa Laughing
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Sitten sainkin ahtimet pakosarjoineen yms kiinni. Tein myös ahtimien öljylinjat loppuun. Kaadoin öljyt koneeseen ja porakoneella pyörittelin öljynpaineet, helposti nousi taas paineet kuten ennenkin.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Jarruputket vetelin pohjaan, vielä tarvii kontissa vetää tehostimelle ne. Tuli aika hässäkkä taakse rontin alle.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Viikonloppu meni kokonaan pakoputkiston parissa. Se jäi vielä kesken joten siitä kuvia sitten kun on kokonaan valmis. Vinkkinä että materiaalina meijeri rst 63,5x1,5 (x2) ja käytössä 2pulloa argonia, joten koko putkisto on juurikaasutettu hitsatessa. Palataan siihen aiheeseen kunhan saadaan kaverin kanssa putkisto kasaan tällä viikolla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sammyboi

Sammyboi


Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : Oulu

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyMa 24 Elo 2015 - 13:24

Hyvin menee, mut menkööt.
Vielä kun ulkoasun hierot vähintään edelliselle tasolle niin kelpaa taas!

Oon saattanu lukeakkin, mut on tuota tekstiä sen verran, että minkälaiset tavotteet tälle paketille oli nyt?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.google.fi
Juibbi

Juibbi


Viestien lukumäärä : 309
Paikkakunta : Kalajoki
Muut : Volvo 242 -80

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyMa 24 Elo 2015 - 15:47

Varottava sana tosta kompurasta, on nimittäin yks talli ja vehkeet sisällä palanu kyseisen merkin takia, lähinnä johto pois ko ei oo tallissa varmaan riittää...

Mutta hienoa jälkeä, ei voi muuta ko ihailla!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyTi 25 Elo 2015 - 10:58

Onhan niitä yksilöitä aina seassa, töissä samanlainen kompura huutanu jo pari vuotta ongelmitta. Mutta ei varmuus venettä kaada Smile

Sammyboi, tavoitteet yksinkertaiset eli katsotaan penkissä mitä laitetaan painetta pakopaineiden perusteella ja sillä mennään. Nähdään sitten mitä siinä lapussa lukee tehojen kohdalla. Mutta toki ainakin sama mitä oli edellisellä setupilla ja toki ~500hv ja yli 600nm olis ok Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyTi 25 Elo 2015 - 23:32

Noniin poijjaat, putkisto olis valmis. Materiaalina 63,5mm meijerirosteri, 12kpl kurveja ja 6m kanki putkea otettiin ja jäljelle jäi puoltoista metriä suoraa ja puoltoista kurvia. Käytössä oli kaks argon pulloa joista toisesta tietty koko putkisto juurikaasutettiin, kaasua meni yhteensä 210bar. Toivotaan vielä että putken sointi olisi hyvä, ettei mennyt yli 20h työaikaa täysin hukkaan :cha

Downpipeihin tehtiin itse supparit 3"-2,5" kun valmiit supparit on kauheen lyhyitä, tuli ihan siistit näin sekä jouhevat kun sai pituutta lisää.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Downpipet hitsattuna x-haaralle asti
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Loppukuvat valmiista putkistosta.. Vaimentimet täytyy vielä maalata mustaksi, fiksumpi kaveri olisi jälleen kerran ottanut ne pöntöt valmiiksi mustina kun niitäkin oli saatavilla Rolling Eyes
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Kaikenkaikkiaan olen ihan tyytyväinen putkistoon, saatiin riittävän korkeallekin ettei raavi jokaiseen töyssyyn, runkopalkkien yläpuolella koko matkan lähestulkoon kun sivusta katsoo auton ollessa maassa.

Toissa iltana tein myös suuttimille ja parille anturille johtosarjat että sain imusarjan pääliosan kiinni vihdoista viimein.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Takaisin alkuun Siirry alas
Mualari

Mualari


Viestien lukumäärä : 80
Paikkakunta : Iisalmi

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyKe 26 Elo 2015 - 10:04

hyvän näköstä touhuamista bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi


Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Huittinen

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyKe 26 Elo 2015 - 18:21

Miksi meijeriputkesta? Eikö normi rst tai haponkestävä olisi mennyt kanssa, vai oliko sopivasti saatavilla?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyKe 26 Elo 2015 - 23:28

Ei ollut onnisella 63,5mm putkea ja käyriä saatavilla kuin meijeri puolelta Smile Ja sinänsä tää oli melkein parempaa kuin normi rst tai hst, kurveissa kun on hieman suoraakin osuutta niin pelasti useemmassa kohtaa ettei tarvinnut hitsata mitään jatkoholkkeja turhaan väliin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sumiloff

Sumiloff


Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Oulu/Vaala

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyTo 27 Elo 2015 - 0:55

Ja onhan toi meijerikama paljo ohuempaa ku nää perus rst käyrät ym ja täten kevyempää.
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi


Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Huittinen

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyTo 27 Elo 2015 - 6:22

Joo niin on, töissä molempia tulee hitsattua. Tää on kyllä yks lemppari projekteista täällä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptySu 13 Syys 2015 - 20:11

Touhuttu on pitkää päivää koko kulunut viikko töiden jälkeen aina 10-11 asti, hidasta ja ei niin kauhean näkyvää aina saanut aikaiseksi.

Konehuone melkein valmiina, downpipet sai DEI:n titanium lämpökääreet päällensä (tällä hetkellä kutakuinkin kasassa jo)
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Takakontti niputettuna, oma sähkötaulu takana oleville roinille
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Myös syyläriin olin saanut reiän aikaan, kaveri sen onneksi sai paikattua alumiinijoutteella
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Muutaman ongelman jälkeen vehkeet lähti jopa tulille! Putkisto vaikuttais asialliselta, kännykkä raiskaa äänen yllättäen videossa


Nokka saatu ajettua sisään joten seuraavaksi venakopat pois ja sisemmät jouset venoihin paikoilleen ja samalla katsoa mitä teen vuotavalle imusarjan alemmalle tiivisteelle, hieman laskee öljyä etuosasta kuumana ulos.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptySu 4 Loka 2015 - 20:42

Edistyy hiljalleen..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Keskikonsoli sai maalia päällensä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Hiottuna, teipattuna ja valmiina maalaukseen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Massat vedettynä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Lopuksi lakat pintaan ja sisustankin kasasin jo valmiiksi.. Etuvanteillekin pyöräytin noi Avonin CR500 paikallensa.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Myös tärkeimpinä juttuina lokarivaakunat myös kiinni Smile
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Sisustaa..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium


Bensapumppukin kerkesi zippaamaan tässä välissä ja tilalle tuli samanlainen tehtaalla korjauksessa käynyt Antonilta, laitetaan talven aikana tää rikkinäinen tehtaalle korjattavaks. Sisemmät venttiilijousetkin asennettu, konetta käytelty ja ekat öljyt jo vaihdettu ennen säätöä. Vielä näyttäisi hyvältä päästä ennen lumia ponnistamaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
J4TOG

J4TOG


Viestien lukumäärä : 3167
Paikkakunta : Paimio

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptySu 4 Loka 2015 - 23:03

Nappi värivalinta!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.j4tog.kuvat.fi/kuvat/
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptySu 8 Marras 2015 - 11:55

Thanks, värivalinta tosin oli helppo kun kyseessä tämän auton original Smile

Elikkäs, penkkiin päästiin ja säädettiin tps pohjasena vaparina ilman ahtoputkia vaparialue kuntoon, välijäähdyttimen läpi imettynä. Saatiin koneelta 174hv ja 220nm, lappu siitä (suluissa koneteho):
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Sitten kytkettiin ahtoputket ja pian selvisi että kuorman alla pikkasen lurautti ylivuodosta nestettä pihalle joten peli seis ja vehkeet purkuun. Syyksi paljastui yksinkertaisesti etten ollut jälkikiristänyt arp studeja näillä massapahveilla + o-renkailla, suurin osa oli selkeästi löysällä kuumaksi käytön jäljiltä.

Tässä näkee kuinka kivasti kuitenkin pianolanka on uponnut liekkirenkaaseen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

No eihän siinä muuta kuin uusilla pahveilla ja moparin kansiliimalla kannet kiinni ja käyntiin. Pari kertaa käyttelin kuumaksi kunnolla ja molempien kertojen jälkeen jälkikiristin kannet kylmänä. Tämän jälkeen takaisin penkkiin ja nyt pysyi nesteet oikeassa paikassa eikä ylimääräisiä paineita kertynyt, hyvä! Smile Mutta tulikin uusi vastustus, kierrostieto katosi kokonaan ~5500rpm kohdalla joten ei päästy säätämään rajoittimelle asti, kartat jäi kuitenkin rikkaalle ja ennakot miedoiksi tuon 5500rpm yläpuolelle että pääsen testaamaan tielle jos saan vian korjattua.

Tähän 5500rpm asti vedettynä max. 0,8bar tuli tällainen käppyrä takapyörältä (noin 375hv koneelta):
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Sitten molemmat päällekäin vertailun vuoksi:
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Penkin jälkeen olen auton katsastanut ja ajanut n. 400km ja vielä kerran tehnyt jälkikiristyksen, enään ei tuntunut liikkuvan joten eiköhän pahvit ole asettuneet. Kierrosvikakin ratkesi viimein kun vaihdoin honeywellin hall anturin luotettavaksi osoittautuneeseen kirsikkaan (cherry), nyt vetää rajoittimelle asti ilman häiriöö.

Kesän tavoite täyttyi, vaikkakin aika myöhään syksyllä. Mutta mekaanisesti toimii ja valmiina ensi kesään kunhan teen pari päivityksen päivitystä! KKD:ltä tilattu 2kpl diskoperunaa .86 pakopesillä, nykyiset kun vuotaa öljyä läpi sekä kardaanin teen kaksiosaisen niin ei ole ongelmaa ahtaan kardaanitunnelin kanssa sekä saa kriittisen nopeuden kardaanille riittävän ylös Smile

ps. tyhjäkäynnistä tuli asiallinen Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy


Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyMa 9 Marras 2015 - 9:32

Pelkkää priimaa. Iso plussa spessust tekniikasta, sisustasta, väristä sekä pullakumeista. Pakko nähdä livenä.
Takaisin alkuun Siirry alas
foc-ay

foc-ay


Viestien lukumäärä : 96
Muut : Foordeja.


Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyMa 9 Marras 2015 - 9:35

Muut tekee mitä ne osaa, Sultzi tekee mitä huvittaa. Jälleen kerran, HUIKEETA rakentamista. Oisko aika jo vaihtaa puolta?!
Takaisin alkuun Siirry alas
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy


Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyMa 9 Marras 2015 - 10:47

Samaa mieltä. Siirretty arvoiseensa seuraan. Keep it up!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyMa 9 Marras 2015 - 19:49

Ihmettelinkin mihin v**n oli topic kadonnut tuolta toiselta puolelta, mutta tännehän tää oli siirretty. Kiitokset positiivisista kommenteista ja koitetaan jatkaa samalla meiningillä niin tämän cortinan kanssa kuin myös tuon vanhakoppasen escortin, joka täytynee kaivaa taas tallin nurkasta talven aikana työn alle Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptySu 15 Marras 2015 - 17:32

Kesän viimeset räpätykset ja auto talliin odottamaan ensi kevättä ja pykälää isompia ahtimia joilla nähdään miten kone kestää Laughing Esimerkiksi tuo paukku on hyvin hyödyllinen tuossa normiajossa Razz Mutta äänet kyllä on aika maukkaat noin takaapäin kuultuna, täytyy vielä jotain videoo ens kesänä kuvata että kuulis millanen on ajossa kun antaa vetoa Rolling Eyes

Takaisin alkuun Siirry alas
pazi88

pazi88


Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyMa 16 Marras 2015 - 9:10

Piru että on kyllä makian kuulonen.

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Jizz_in_pants_andy_samberg
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 EmptyTo 28 Tammi 2016 - 21:14

Thanks Smile

Vihdoista viimein aloteltu jatkamaan myös tuon vanhakoppasen parissa näin talvella, kannen otin työn alle ja aloin kanavia porttaamaan. Katsotaan millaisia teholukemia saadaan tuollaisella itse portatulla kannella. Tilasin kanteen supertechin 1mm suuremmat venttiilit jo että voisi seuraavaksi kiikuttaa jollekin kansivelholle seetitöihin ja pääsisi sitten jatkamaan venttiilinnielujen kaivamista lopullisiksi.

Hieman puristussuhdetta ja nokka-akseleita pyöritellyt ja todennäköisesti tulee catcamsin rajuinta nokkaa ja static puristussuhde tulee olemaan 15.5:1, polttoaineena luonnollisesti se e85. Täytyy nyt kansi ensin tehdä valmiiksi että pääsee ottamaan palotilamuotteja cp:n tehtaalle mäntiä varten.

Laitetaan kuvia kannesta kun saan sen valmiiksi niin voidaan kaikki nauraa sille yhdessä! Very Happy

ps. työn alla myös käyttikseen päivitystä ensi kesälle Razz
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Oli aihio laatikko (320cdi) nähnyt jo parhaat päivänsä Laughing Laughing
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium

Venttiilikoneistoa auki ja putsausta sekä kevyttä modausta
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 3 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 5Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Similar topics
-
» Sultzi: The käyttis MB yykaakolme and 3-pcs Barock's
» Ford Escort
» Tontza: Ford Focus bagged // Rocketbunny Skyline R32 GTR (FATSUN)
» Warro: Ford Sierra -87 2.0tic
» MYYTY Ford "esco" Escort 1.6

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: