| Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG | |
|
+35dyyz Sammyboi LarryL Penaali allu_ Challenger-70 pera187 ahtopaine cGv Sultzi kimu pazi88 john_gleasy foc-ay J4TOG TomVi Sumiloff Mualari Juibbi |777| kikarikoiso Juipp1 aajii mamu rautio- toni temeee. MJU- Jelpert Vuti Pellikka Gazzu Ipe ee-2 SaKmund 39 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 28 Syys 2014 - 19:17 | |
| Kiitoksia kehuista, omaan silmään ei kyllä ole niin erikoista jälkeä.. Laturi saatu kiinniteltyä, homma hoitui niin että juoksin tallin ja kaverin väliä useampaan kertaan että sai sovitukset tehtyä ennen täysiä saumoja. Se oma tig vois olla asiallinen omistaa niin säästyis paljolta Mutta siinä ne palikat on, ei mitään kauniita mutta eiköhän asiansa aja.. Hihnalinjan ihmettelyä Laturi paikoillaan, pakosarjaan täytyy vetää pariin ekaan putkeen nauhaa ja rakennella joku lämpöpelti vielä laturin päälle | |
|
| |
temeee.
Viestien lukumäärä : 211 Paikkakunta : Rovaniemi Muut : KTM Exc 300
Ex S124
E38 740iL
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 28 Syys 2014 - 19:49 | |
| On kyllä nätin näköstä jälkeä, jatka samaan malliin | |
|
| |
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 29 Syys 2014 - 9:45 | |
| Mitenkäs hihnankiristys tapahtuu vai onko tuol joku kiristinrulla sit? | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 29 Syys 2014 - 10:32 | |
| Kunhan saan lopullisen alahihnapyörän niin tarkotus olis yrittää löytää sopiva stretch fit hihna.. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 30 Syys 2014 - 8:43 | |
| Hyvä idea tuo venyvä hihna! Kuinka kattavasti niistä on jo kokoja? Mitenhän mitotus että kireys ois oikea? Sais itekkin vähä yksinkertaisemman systeemin jos jättää kiristimen rakentamatta. | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ti 30 Syys 2014 - 22:30 | |
| Onhan niitä jonkinverran, mutta ei kauhean kattavasti vielä. Hiljalleen alkaa yleistymään. Mielestäni niiden mitat ilmoitetaan ns. normaalina mittana, itse hihnassa usein merkintä suluissa mikä sen hihnan pituus on venymättömänä (ainakin gatesin hihnoissa on tuo mitta suluissakin) Jollei löydy sopivan mittasta, niin mietitään sitten jotain kiristintä johonkin.. | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG La 11 Loka 2014 - 19:07 | |
| Pientä updatea.. Englannista tuli tehokkaampi startti joka tehty pienemmälle 268mm vauhtipyörälle (2,1kg johon 5,5" kytkin) Vesiputkia aloteltu, 38mm aluputkea. Alaputkeen täytyy vielä hitsata an10 liitin paisarilta tulevaa letkua varten sekä yläputkeen kannake tuohon jakopääkopan kiinnityskorvaan. Tällä tavalla saadaan se kiinnityspiste hyödynnettyä. Toinen vaihtoehto olisi jyrsiä tuo korvan paikka kokonaan pois. Tein syylärille pultattavan yläkiinnikkeen, joka samalla toimii ilmanohjaimena. Tein myös syylärin sivuille sulkulätkät, joten kaikki ilma pakotetaan syylärin lävitse. Tuli myös revotecin 15,2" imevä flekti, jolle täytyy rakennella alumiinista kotelo syyläriin. Saadaan sillä tehostettua ilman virtausta kun flekti toiminnassa, toki pieni häviö tulee kun flekti ei pyöri. Flektille ilmoitettu 1800cfm virtausta. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 12 Loka 2014 - 1:54 | |
| Jumankauta tästä on tulossa aivan ihana. | |
|
| |
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 12 Loka 2014 - 20:52 | |
| | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 19 Loka 2014 - 19:31 | |
| | |
|
| |
rautio-
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 19 Loka 2014 - 21:04 | |
| Kyllä on jo pakko hattua nostaa! Mahtava katella tämmösiä projekteja, tekniikka jutut kun aina kiinnostaa. Ja vahva usko että kun koppa valmis, niin melko bueno laite tulee olemaan | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 19 Loka 2014 - 22:03 | |
| Kiitosta vaan Unohdin, tulihan sitä kiinarautaakin jo koneeseen Yleisesti nää on hyviks todettuja vaikka huokeita ovatkin hinnaltaan. | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 29 Loka 2014 - 20:54 | |
| | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 10 Marras 2014 - 20:24 | |
| Jotain tapahtunut taas hieman... Tuli audin alipainepumppu noita remoteservoja varten Itse servot asentelin "takapenkin" tilalle. Servot saa helposti tarvittaessa pois käytöstä napista, jolloin neste virtaa vapaasti servojen läpi kun alipainepumppu ei ole toiminnassa, esim radalla käyntiä varten.. Myös lopulta vois päästä tekemään noita nestelinjoja auton alle, kun tuli hommattua kunnollinen taivutin. Tuli etanolille anturikin, tein kiinnikkeen sille koriin. Saapu englannista alasiivapyörä sekä asentotunnistin Sekä myös peitelevy termarikoteloa varten Alottelin linjojen tekoa, nyt on suurin osa tehty noista öljycoolerin 18mm linjoista, muutama ylimääräinen kurvi tuli matkalle, mutta ei mahda mitään näillä taidoilla | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 30 Marras 2014 - 22:29 | |
| Samalla kun revin vaihdelaatikkoa irti tuosta Cortinasta (myyty eteenpäin), tuli testattua noita ostettuja vanteita alle, pientä korityötä vaatinee että mahtuu pyörimään Myös uusi kone lähtenyt eteenpäin, alakerran tukeen piirrelty muutokset että sopii omaan koneeseen (lähinnä muutin pulttien paikkoja, kun hieman eroavat niistä mihin kuvan tuki alunperin piirretty, alkuperäisestä kuvasta creditit TVR:lle) Vaihdelaatikoksi ostettu bemarin gs6-53dz. Näillä näkymin taidan yrittääkin saada cortinan edes hetkeksi ajoon ensi kesälle | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| |
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG La 21 Helmi 2015 - 13:52 | |
| No niin, jotain pientä on touhuiltu kyllä, kesä kun lähestyy ja tarkoitus olisi päästä hieman ponnistamaan uutta tekniikkaa Tuli hommattua työkalu lohkon o-rengastamista varten, tällä pitäisi säästyä pahvi murheilta sekä voi käyttää edullisia felpron pahveja tän kanssa, toinen vaihtoehto olisi teetättää kiinassa metallipahvit tai paololta irtorenkailla. Vielä pitäisi hommata 1mm mig lankaa tai rosterista josta tehdä noi oikeat liekkirenkaat sitten. Sarjan mukana tulee kuparilanka, jota pidän hieman pehmeänä tarkoitukseensa. Testasin kalua romulohkoon, vasemman puoleinen ura tuli liian syvä ajatusvirheestä johtuen, toinen onnistuikin jo paremmin. Girdle sovitettu lohkoon, tein kierteet noille m8 kuusiokopulteille sekä paria öljypohjan reikää joutu hienosäätämään kun oli kuvaan eksynyt virheitä. Vaatii vielä aarporauksen koneistamolla, ARP pinnapultteja edelleen odotellaan Burton Powerilta saapuviksi. Öljypumpun kohdalta vaatii pientä muokkaamista että sopii kiinni, mutta ei mitään radikaalia. Itse imuputki onneksi sopii suoraan. Pientä koloa ajoin vingulla Girdleen ja viistettä isommaksi niin pumppukin alkoi passaamaan paikoillensa. Kampiakseleita kävin läpi ja yritin löytää parhaimman aihion niistä, jo käytössä ollut akseli osoittautui parhaimmaksi, kieroutta vain 0,005mm (kuvassa juuri mittaus toimenpide käynnissä) sekä kaulat pyöreitä ja mitoissaan mikrometrilla mitattuna. Yksi orkkis akseli oli peräti 0,02mm kiero. Vauhtipyörästä hioin rälläkällä palaneet kohdat pois ja sorvautin pinnan uudeksi. Vaihdoin samalla myös ehjemmän hammaskehän ja kaveri varmistaa sen tigillä pyörään kiinni (pyörässä hieman liian pieni puristesovite kehälle). Tuli hommattua myös uusi Sahcsin race -765 asetelma, vanhan myin eteenpäin hieman kuluneena. Vaihdelaatikonkin sain takaisin, nyt on bolt-on vanhan malmikasan perään. Samalla tuli myös sopiva 4-lapanen sintteri hommattua samalta kaverilta. Imusarjaan mallailtu suutinholkkeja, tarkoituksena tehdä uusi tukki kokonaan, vanha on hieman elämää nähnyt. Myös itse suuttimet käytin Finjectorilla huollossa, kun seisseet irtonaisina vuoden. Tuli 4kpl jotain kiinalaisia egt antureita uusiin pakosarjoihin (vielä tekemättä) Kansiin tuli hommattua Crowerin tuplajouset. Ne vaativat jousipohjien koneistuksen että sopivat kiinni ja samalla saa alapäähän jousikupin pitämään rojut paikoillaan. Testasin työkalua ensin romukansiin, mukavasti lähtee materiaali Tein koeporauksia ja totesin materiaalia olevan silti riittävästi vielä. Jousipohjaa laskettu n. 3.8mm alkuperäisestä. Tässä sitten varsinaiset kannet koneistettuna. Jousen asennusmitta nyt 42mm (orkkis 40mm) jolloin seetipaine on 58kg. 11mm nostolla (joka maksimi nykyisellä nokalla ja keinuilla) on auki paine n. 130kg. 12.8mm nostolla paineet on 143kg. Yksi Kent Camsin V6T4 nokka viety Virtasen Maurille, lupaili ensi viikolla takaisin jo. Katsotaan millaisen saa siitä tehtyä turbokäyttöön. Taka-akselia jatkettu, nyt on alakorvat vaihdettu ja akselikin on maalattuna nyt ja menossa auton alle seuraavaksi takaisin. Camberin ja aurauksen säätelin ennen maalausta pillillä kuumaa antamalla. Ylätukivarret muokattu säädettäviksi, saa pinjonikulman kohdilleen helpommin. Heppailin kasaan pääsylinteri telineen joka asennetaan takakonttiin tilaa viemästä. Kaveri vetää saumat tigillä umpeen. Tuli hommattua myös speedhutilta tähänkin gps nopeusmittari, kun loota vaihtui tohon bemarin askiin josta ei vaijeria saa enään orkkis mittarille Pienellä työllä sai sopimaan orkkis paikalle kiinni, vielä täytyy nuppia jatkaa että saa mittarin toimintoja käytettyä. | |
|
| |
mamu
Viestien lukumäärä : 264 Paikkakunta : Lahti Muut : Escort
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 22 Helmi 2015 - 20:18 | |
| Sultzilta taattua tarkkaa, sekä teknistä toteutusta! Komeeta!
Mistäs tuli toi Speedhutti ja mitä kustansi`? | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 25 Helmi 2015 - 18:27 | |
| Kiitos Suoraan speedhutilta otettu Homma toimii, liekö jo 4 tilaus sieltä.. Olisko rahteineen päivineen jossain 280e luokkaa tossa koossa. | |
|
| |
mamu
Viestien lukumäärä : 264 Paikkakunta : Lahti Muut : Escort
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ke 25 Helmi 2015 - 21:57 | |
| Homma selvä, pitääpä vakoilla! | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG La 18 Huhti 2015 - 22:06 | |
| Terve taas, pieni tauko ollut tänne päivittelyssä, mutta autoa tehty hiljalleen etiäpäin Leikkelin orkkis pohjaa ja heppailin sen kiinni leikattuihin pulttilinjoihin Saumattu tigillä kaverin toimesta Kuvaa miten sihti jää irti, huonosti näkee. Mutta mittailin että rakoa pitäisi nyt olla n. 7-8mm, täytyy katsoa kasvatanko hieman vielä suuremmaksi sitä Kaveri surautti myös hammaskehän vauhtikseen kiinni, ettei irtoaisi enään. Vähän liian pieni krymppi jäänyt tohon väliin niin ei pysynyt aiemminkaan kiinni. ohc kannen pinnapultit passaa runkolinjaan, vähän liian lyhyet tosin Joten kaveri vetäs jyrsimellä pienet upotukset niin nyt passaa hienosti Testasin että stressilevyt sopi kiinni, onneks sai Cossuclubilaiselta lainaan Mutta sitten vittumaisempi juttu, kattelin mäntiä läpi että mikä menee mihinkä pyttyyn ja tajusin että prkl, yks ei sovi mihinkään. Eli nyt on tullut siis CP:ltä 3+3 mäntäsarja, vaikka pitäis olla 2+4 sarja. Teetätys vaiheessa laitettu kuva kansista inssin pyynnöstä selventämään venttiilijärjestystä jossa molemmat kannet vierekkäin palotilat ylöspäin. No nyt on selvitys työnalla Futurezin kautta että miten homma hoituu, ensisijaisesti tehdas jo vastasi että 14vrk on tarkistus aika tuotteille. Vähän polttoainetukkejakin kerennyt tekemään, rupee jo muotoutuun sinnepäin hiljalleen.. Tukkiprofiileihin porasin reiät oikeisiin kohtiin holkeille Suunnilleen mihin tukit tulee asettumaan, kiinnikkeet täytyy lopuks sitten tehdä imusarjaan Etupäässä on vähän ahdasta tuoda polttoainelinja, joten sinne tarkoitus tehdä tiukka kurvi josta polttoaine menee toiseen tukkiin Takapää onkin helpompi, toisesta sisään ja toisesta ulos säätimen kautta Kokeilin että loota sopi lohkon perään, kauheen pienen näkönen bloki.. Sit punnersin lohkon ja lootan autoon kiinni (puuh!) ja rälläköin tunnelin katon auki, jäin vaan miettimään kuinkas korkeelle se loota pitäisikään saada. Ei tullut koskaan mitattua lohkon kulmaa vanhalla setupilla. Runkopalkeista (konehuoneesta) mitattuna kone olis nyt n. 4.5-5astetta takakenossa. Perstuntumalta sanoisin että täytyis saada sinne 2-3asteen tuntumaan olis parempi.. Onhan toki runkopalkit etuviistossa varmaan ajoasennossa asteen tai pari.. Orkkis lootan kannakkeesta muokkasin sopivan Sinnehän se istuu kun hieman rälläköi tunnelia auki Kallelta sain hyvällä alennuksella kiinalaisen 65mm läpän (vein vaihdossa kallen ensimmäisiä tekemiä pakosarjoja joka escortin mukana tuli)... ...sekä fuelabin sähkösen paineensäätimen Tein talliin tilaa ja siirsin escortin takaseinälle poikittain että sain cortinan tuonne puolelle jossa hitsikone on. Ekana tilaa kardaanille, kun hakkasi pohjaan kiinni kiihdytyksessä jos tuli töyssy Ohjaustehostimen pumppu ronttiin, tulipahan taas rumat kiinnikkeet Tein kollektorit ja kaveri vetäs tigillä umpeen. Seuraavaks voikin hahmotella ahtimien paikat ja ottaa kannet irti ja tehdä pakosarjat valmiiksi. Pikkasen siistimmät tulee kun räkämigillä hitsatut sarjat.. Kaveri laitto päänsä pantiksi ja lupasi korjata toisesta kannesta lohjenneen pinnapultin paikan. Tilasin summitilta kaverille Mezieren vesipumpun ja otin samalla Flowmasterin HP-2 Shorty vaimentimet, jos tulis meteliä ja sopivan kuuloista? Ojeniukselta hain 6kpl kiertokankia Ostin Ford Racingin 90asteen adapterin sekä mocalin termostaatilla olevan ö-lauharin lähdön, mahtuu mukavasti olemaan tuolla etuviistoon. Ei ollut kauhean käytännöllinen se ylhäällä oleva suodatin ja letkut downpipen ylitse. Tein pakosarjat hefteihin Ennen hitsausta testasin konehuoneeseen ja totesin että apumiehen puolen sarja ei tosiaankaan mahdu laturin kanssa, tein sen muutenkin vaikeimman kautta joten uusiks meni Sarjat hitsattuna Ahtimet osuu suunnilleen samoille alueille noin puolen metrin tarkkuudella, meinas hermo mennä kun toisen puolen laippaa asetteli yksin kohdilleen ja kolmannella kädellä tukirautoja hitsata Saksan maalta tuli valetut 3" v-panta adapterit, koitin ensin ite tehdä rst mutta ei tosiaankaan onnistunut näillä taidoilla tarpeeks siististi :green: No niin, tein ton kannen korjauksen loppuun ja hyvä tuli kyllä. Kiristystähän se ei tietty kestä välttämättä ihan samalla tavalla kuin raudassa, mutta eiköhän se toimaa. Muuten onnistu hienosti mutta tuli epähuomiossa tehtyä m10x1.25mm kierre vaikka orkkis onkin se perus m10 ja 1,5mm nousulla. Nooh, kai siihen joku pinnapultti löytyy.. Tässä näkyy kohta juottamisen jälkeen Vedin tasokoneella pinnan suoraks (viila :green: ) Eikun reikä ja kierre oikeeseen kohtaan Lopuksi paikan siistiminen Toiseekseen tein imusarjan päätyyn ison reiän Siihen hitsataan tommonen laippa johon kiinnittyy boschin 3bar absoluuttista mittaava anturi sekä imulämpö samassa. Tällä ainoa tarkoitus että saadaan konehuonetta taas paljon siistimmäksi! Jakopäänkoppaa tuli vähän muokattua, ylimääräsiä osia pois Sekä veden sisääntulo tuli tehtyä uusiks, nyt on mahdollisuus saada flekti mahtumaan isompi tonne kun vei ton putken ihan kiinni tossa levyssä sivulle.. Sit tuli tehtyä kärsä kaasuläpälle, taas semmonen perus kädenjälki näkyvissä, katotaan toimiiko mitenkään.. Voi olla että käännän läpän ympäri että vaijeri alapuolella. Laakeritkin sopi kehikkoon ja välys oli ok plastilla katottuna runkolaakereissa. Täytyy kiertokanget vielä tsekata myöhemmin. Punnitsin kangetkin, 4kpl oli 614g ja 2kpl 613g Tänään sain keinut kätösiin, asiallisen oloset! Tuli testailtua keinuja kanteen ja mittailtua työntötangon pituutta. Löytyikin sopiva kun muutaman pätkin ja pidentelin.. Kun ei keltään kerran löytynyt kalua venttiilikumin paikan työstämistä varten, tein itse työkalun vanhasta venttiilin varresta ja viilan palasta Rohkein mielin koneistin jo toisen kannen, tuli ihan ok. Tästä jatketaan, päivittelen taas kun tapahtuu ps. Eilen sain CP tehtaalta pikana tehdyn oikean männän 5-pyttyyn, myönsivät lopulta että oli heidän virhe että näkyihän se kuvasta jonka lähetin selkeästi miten männät menee. Kommentoivat vaan tehtaalta Futurezille lopulta että "Where the hell do they have this kind of cylinder heads… shit man…" ;D | |
|
| |
aajii
Viestien lukumäärä : 253 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 19 Huhti 2015 - 11:04 | |
| Vaikka tekniikka-puoli on vähän vieraampi osasto niin tätä on erittäin mukava seurata, erittäin hyvin kirjoitettua tekstiä. Tässähän oppii jotain pikkujuttuja samalla.
Työnmäärä ja jälki kyllä hatunnoston arvoinen. Tästä ei edes odota itse lopputulosta niinkuin suurimmassa osassa muista topiceissa kun itse projekti on niin mielenkiintoinen | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 26 Huhti 2015 - 20:21 | |
| Kiitoksia Kävin pyörimässä cittarin lastenosastolla ja ostin pari purkkia muovailuvahaa Männät koneeseen ja päälle muovailuvahaa Pari kertaa konetta ympäri ja lätsä pois. Hyvin on tilaa, ei ota patti kiinni palotiloihin mistään. Paljealuetta tarkalleen se kannen pahvin verran, eli n. 1.20-1.25mm puristettuna Samalla katselin että mahtuuko venttiilit aukeamaan ongelmitta tällä nokalla ja keinuilla. ykk:ssa ei mitään ongelmaa ja n. 10astetta jälkeen ykk jolloin männän kiihtyvyys voittaa venttiilin vastaavan oli venttiilillä varaa aueta n. 2,2mm joten ei pitäisi olla ongelmaa. Sitten taas kourallinen muovailuvahaa öljypumpun sihtiin ja pohja kiinni ja pois. Väliä sihdillä pohjaan n. 9mm etu ja takaosasta mitattuna sekä keskeltä mitattuna (pohjassa ura) n. 11mm. En taida koskea korkeuteen, on varmaan riittävä Itse pohjaan ei varmaan tarvi eikä oikein ole tilaa öljypumpun takia tehdä loiskelevyjä. 4l täytettynä nesteen pinta aika tarkalleen tuossa vakio loiskelevyn yläreunassa. Meinasin että apukuskin puolelle voisi olla tilaa tehdä lisäkoteloa n. 1l verran. Väkersin ahtimien öljynpaluut loppuun moottoripukissa, mukavampi niin kuin autossa ährätä lattialla maaten.. Sit fiilistely kuva pukista Tarkistin tänään että laturi mahtuu paikalleen öljynpaluun kanssa, mahtuihan se onneksi. Sitten tein öljypohjan kylkeen pattia, karkeesti voi olla litran luokkaa Tein myös sisälle jonkunlaisen loiskeläpän ....muuten jees mutta läppä ei mahdu liikkumaan yhtään koska edessä on öljypumppu, joten täytyy rälläköidä se luukku helvettiin. Täytyy kehittää jotain muuta.. No, rälläköin läpän pois ja mietin jotain tälläistä? Tonne lisäsumpun sisäänmenoonkin vois vaikka laittaan jonkun reiällisen levyn alaosaan hidastamaan virtausta. Silmälaakerin tappia testailin, passaa vauhtikseen ja kampuraan, ens viikolla varmaan roinia tasapainotukseen Sain myös tehtyä vesipumpulle kiinnikkeet konehuoneeseen Kaveri surautti öljypohjan kasaan, samalla myös öljynpaluut kiinni sekä lämpöanturin paikka Öljynsuodatin adapteri mahtuu olemaan koneenkorvan ja patin välissä. Tein adapteriin myös an4 lähdön ahtimien öljynpaineelle, y-haaralla sitten myöhemmin haarottaa paine. Tein vol2 loiskelevyt, eiköhän ne tyhjää paremmat ole, ei tää mikään ratalaite ole kuitenkaan Imusarjan perseeseen anturin paikka kiinni sekä pari an6 painelähtöä Ensimmäinen ahtoputkikin valmis dumpin paikalla Tästä taas jatketaan | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 26 Huhti 2015 - 20:58 | |
| Tätä on kyllä mukava lukea ja ottaa oppia miten rakennetaan ja juttua kirjotetaan! | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Ma 27 Huhti 2015 - 6:16 | |
| Kuinkapaljon on tilaa laittaa öljypohjan ruuvit paikoilleen, kun tuli tuo patti tohon kylkeen? Tää on kyllä itselle eksi mielenkiintoisimpia projekteja täällä koskaan | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 30 Huhti 2015 - 13:08 | |
| Mitä letkua muuten meinasit noihin turbojen öljypaluihin? Mulla vähän omasa turbossa pelottaa öljynpaluun kestävyys, kun ei löytyny kuin 100 astetta kestävää tavaraa ja voisin kuvitella, että pakosarjan vieressä pääsee kyllä kuumemmaksi lämpenemään. | |
|
| |
Vuti
Viestien lukumäärä : 13
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG To 30 Huhti 2015 - 14:21 | |
| - pazi88 kirjoitti:
- Mitä letkua muuten meinasit noihin turbojen öljypaluihin? Mulla vähän omasa turbossa pelottaa öljynpaluun kestävyys, kun ei löytyny kuin 100 astetta kestävää tavaraa ja voisin kuvitella, että pakosarjan vieressä pääsee kyllä kuumemmaksi lämpenemään.
Never heard of telfonrosteri? | |
|
| |
Sultzi
Viestien lukumäärä : 127 Paikkakunta : HML Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)
| |
| |
pera187
Viestien lukumäärä : 677
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG La 2 Toukokuu 2015 - 13:08 | |
| Tässä on kyllä topic jota on erittäin mukava seurata. | |
|
| |
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG Su 3 Toukokuu 2015 - 1:15 | |
| Eihän tätä voi seurata kohta enää..Jo on Taikuri koko äijä.Hattua nousee. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG | |
| |
|
| |
| Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG | |
|