test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG

Siirry alas 
+35
dyyz
Sammyboi
LarryL
Penaali
allu_
Challenger-70
pera187
ahtopaine
cGv
Sultzi
kimu
pazi88
john_gleasy
foc-ay
J4TOG
TomVi
Sumiloff
Mualari
Juibbi
|777|
kikarikoiso
Juipp1
aajii
mamu
rautio-
toni
temeee.
MJU-
Jelpert
Vuti
Pellikka
Gazzu
Ipe
ee-2
SaKmund
39 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 28 Syys 2014 - 19:17

Kiitoksia kehuista, omaan silmään ei kyllä ole niin erikoista jälkeä.. Mad

Laturi saatu kiinniteltyä, homma hoitui niin että juoksin tallin ja kaverin väliä useampaan kertaan että sai sovitukset tehtyä ennen täysiä saumoja. Se oma tig vois olla asiallinen omistaa niin säästyis paljolta Laughing

Mutta siinä ne palikat on, ei mitään kauniita mutta eiköhän asiansa aja..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Hihnalinjan ihmettelyä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Laturi paikoillaan, pakosarjaan täytyy vetää pariin ekaan putkeen nauhaa ja rakennella joku lämpöpelti vielä laturin päälle
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
temeee.

temeee.


Viestien lukumäärä : 211
Paikkakunta : Rovaniemi
Muut : KTM Exc 300

Ex S124
E38 740iL


Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 28 Syys 2014 - 19:49

On kyllä nätin näköstä jälkeä, jatka samaan malliin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
kikarikoiso

kikarikoiso


Viestien lukumäärä : 388
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : Ig @sakariv

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyMa 29 Syys 2014 - 9:45

Mitenkäs hihnankiristys tapahtuu vai onko tuol joku kiristinrulla sit? Surprised
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyMa 29 Syys 2014 - 10:32

Kunhan saan lopullisen alahihnapyörän niin tarkotus olis yrittää löytää sopiva stretch fit hihna.. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka


Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyTi 30 Syys 2014 - 8:43

Hyvä idea tuo venyvä hihna! Kuinka kattavasti niistä on jo kokoja? Mitenhän mitotus että kireys ois oikea? Sais itekkin vähä yksinkertaisemman systeemin jos jättää kiristimen rakentamatta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyTi 30 Syys 2014 - 22:30

Onhan niitä jonkinverran, mutta ei kauhean kattavasti vielä. Hiljalleen alkaa yleistymään. Mielestäni niiden mitat ilmoitetaan ns. normaalina mittana, itse hihnassa usein merkintä suluissa mikä sen hihnan pituus on venymättömänä (ainakin gatesin hihnoissa on tuo mitta suluissakin) Jollei löydy sopivan mittasta, niin mietitään sitten jotain kiristintä johonkin.. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyLa 11 Loka 2014 - 19:07

Pientä updatea..

Englannista tuli tehokkaampi startti joka tehty pienemmälle 268mm vauhtipyörälle (2,1kg johon 5,5" kytkin)
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Vesiputkia aloteltu, 38mm aluputkea. Alaputkeen täytyy vielä hitsata an10 liitin paisarilta tulevaa letkua varten sekä yläputkeen kannake tuohon jakopääkopan kiinnityskorvaan. Tällä tavalla saadaan se kiinnityspiste hyödynnettyä. Toinen vaihtoehto olisi jyrsiä tuo korvan paikka kokonaan pois.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tein syylärille pultattavan yläkiinnikkeen, joka samalla toimii ilmanohjaimena. Tein myös syylärin sivuille sulkulätkät, joten kaikki ilma pakotetaan syylärin lävitse.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tuli myös revotecin 15,2" imevä flekti, jolle täytyy rakennella alumiinista kotelo syyläriin. Saadaan sillä tehostettua ilman virtausta kun flekti toiminnassa, toki pieni häviö tulee kun flekti ei pyöri. Flektille ilmoitettu 1800cfm virtausta.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
toni
CDLC Mascot
toni


Viestien lukumäärä : 4363
Paikkakunta : tku
Muut : CR250

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 12 Loka 2014 - 1:54

Jumankauta tästä on tulossa aivan ihana.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tonikoli.com
Challenger-70

Challenger-70


Viestien lukumäärä : 478
Paikkakunta : Oulu

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 12 Loka 2014 - 20:52

no niinpä
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 19 Loka 2014 - 19:31

Sain väkerrettyä jonkinmoisen kotelon ja kiinnikkeen flektille, ihan hyvä se on kun vielä siistii saumat ja maalaa mustaksi kuten kaikki muukin Laughing
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sit askartelin paskartelin 2mm alsasta takakonttiin huohotussäiliön, taas vähän erikoisen näkönen komponentti jota hitsari naureskellen hitsaili läjään.. Tilavuutta kai jossain 2-3l luokkaa. Vielä täytyy kehittää joku asteikko kylkeen että näkee täyttöasteen sekä vetää pohjasta an8 liittimestä hanalla letku pohjasta läpi helppoa tyhjennystä varten Laughing
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Myös sain ylävesiputkeen kannakkeen tehtyä sekä alaputkeen vedettyä paisarilta letku. Vielä täytyy tehdä pumpulta lohkoon meno kunhan saisin vanhan vesipumpun jostain josta saisi tehtyä siistin laipan.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
rautio-

rautio-


Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Oulainen

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 19 Loka 2014 - 21:04

Kyllä on jo pakko hattua nostaa! Mahtava katella tämmösiä projekteja, tekniikka jutut kun aina kiinnostaa.

Ja vahva usko että kun koppa valmis, niin melko bueno laite tulee olemaan Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 19 Loka 2014 - 22:03

Kiitosta vaan Smile

Unohdin, tulihan sitä kiinarautaakin jo koneeseen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Yleisesti nää on hyviks todettuja vaikka huokeita ovatkin hinnaltaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyKe 29 Loka 2014 - 20:54

Ja jatketaan, vieläkään ei ole pystynyt investoimaan parempaan kameraan joten pikselipornoa luvassa..

Viikolla töissä porailin pylväsporakoneessa rasiaterällä 40mm reiät levyihin, joilla hammastanko tulee kiinni tohon etukelkkaan. Pienen pähkäilyn ja muokkailun jälkeen nyt olis vihdoin hammastanko hepattuna oikeassa kohdassa kiinni etukelkassa. Näyttäisi siltä että voisi olla tehtävissä rattiakselikin jostain välistä nyt.. Kuivasumpun imulinjat joutuu muokkaamaan kyllä.

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Etukelkka olis valmis, tommonen kötöstys siitä tuli tällä kertaa..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tuli testailtua myös miten varret ja tangon korkeus passaa
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tästä hieman vielä varret nousee oikeaan ajoasentoon kun mennään. Kääntövartta joutunee taivuttamaan hieman alaspäin että saa paremmin samansuuntaisiksi varret..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Se herättää kummastusta että vaikkei ole aivan vielä halutussa ajokorkeudessa tuossa kuvassa napa, niin iskari alkaa olemaan aika tapissa. Nää pitäis olla vielä tarmac version bilsteinit Rolling Eyes
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyMa 10 Marras 2014 - 20:24

Jotain tapahtunut taas hieman...

Tuli audin alipainepumppu noita remoteservoja varten
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Itse servot asentelin "takapenkin" tilalle.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Servot saa helposti tarvittaessa pois käytöstä napista, jolloin neste virtaa vapaasti servojen läpi kun alipainepumppu ei ole toiminnassa, esim radalla käyntiä varten..

Myös lopulta vois päästä tekemään noita nestelinjoja auton alle, kun tuli hommattua kunnollinen taivutin.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tuli etanolille anturikin, tein kiinnikkeen sille koriin.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Saapu englannista alasiivapyörä sekä asentotunnistin
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sekä myös peitelevy termarikoteloa varten
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Alottelin linjojen tekoa, nyt on suurin osa tehty noista öljycoolerin 18mm linjoista, muutama ylimääräinen kurvi tuli matkalle, mutta ei mahda mitään näillä taidoilla Laughing
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 30 Marras 2014 - 22:29

Samalla kun revin vaihdelaatikkoa irti tuosta Cortinasta (myyty eteenpäin), tuli testattua noita ostettuja vanteita alle, pientä korityötä vaatinee että mahtuu pyörimään Razz

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Myös uusi kone lähtenyt eteenpäin, alakerran tukeen piirrelty muutokset että sopii omaan koneeseen (lähinnä muutin pulttien paikkoja, kun hieman eroavat niistä mihin kuvan tuki alunperin piirretty, alkuperäisestä kuvasta creditit TVR:lle)
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Vaihdelaatikoksi ostettu bemarin gs6-53dz.

Näillä näkymin taidan yrittääkin saada cortinan edes hetkeksi ajoon ensi kesälle Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyTi 13 Tammi 2015 - 19:04

Cortinaa hieman jatkettu..

Taka-akseliston nappasin irti autosta, vaihdan alatukivarsien kiinnikkeet toisenlaisiin. Tällä hetkellä oli tukivarren pultti putken alapinnasta n.45mm alaspäin, uudessa kiinnikkeessä siirtyypi n. 105mm tuntumaan jolloin tukivarret pitäisi olla takapäästä etupäätä alempana ajokorkeudessa. Tämä toivottavasti poistaa pidon rajamailla esiintyvää pompotusta..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Samalla tuli suoritettua uudelleen laakerointi varmuuden vuoksi, backlash säädetty kohdilleen sekä hammaskosketus tietty
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tuli hommattua 2000-> mr2 sähköinen tehostimen ohjaustehostimen pumppu, saa senkin pois konehuoneesta tilaa viemästä. Tarkoitus siirtää takakonttiin, katsotaan kuinka toimaa sieltä asti.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Kardaaniin tuli rakennussarja jenkeistä, bemarin kiinteän kardaanin lähdön takia täytyy itse kardaaniin saada liuku osa, onneksi osia löytyy rakenteluun mukavasti..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Alakerran girdle olisi koneistamolla valmiina, täytyy käydä hakemassa roinat kaverilta pois..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Pistetään infoo taas myöhemmin jos tapahtuu jotain Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyLa 21 Helmi 2015 - 13:52

No niin, jotain pientä on touhuiltu kyllä, kesä kun lähestyy ja tarkoitus olisi päästä hieman ponnistamaan uutta tekniikkaa Smile

Tuli hommattua työkalu lohkon o-rengastamista varten, tällä pitäisi säästyä pahvi murheilta sekä voi käyttää edullisia felpron pahveja tän kanssa, toinen vaihtoehto olisi teetättää kiinassa metallipahvit tai paololta irtorenkailla. Vielä pitäisi hommata 1mm mig lankaa tai rosterista josta tehdä noi oikeat liekkirenkaat sitten. Sarjan mukana tulee kuparilanka, jota pidän hieman pehmeänä tarkoitukseensa.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Testasin kalua romulohkoon, vasemman puoleinen ura tuli liian syvä ajatusvirheestä johtuen, toinen onnistuikin jo paremmin.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Girdle sovitettu lohkoon, tein kierteet noille m8 kuusiokopulteille sekä paria öljypohjan reikää joutu hienosäätämään kun oli kuvaan eksynyt virheitä. Vaatii vielä aarporauksen koneistamolla, ARP pinnapultteja edelleen odotellaan Burton Powerilta saapuviksi.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Öljypumpun kohdalta vaatii pientä muokkaamista että sopii kiinni, mutta ei mitään radikaalia. Itse imuputki onneksi sopii suoraan.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Pientä koloa ajoin vingulla Girdleen ja viistettä isommaksi niin pumppukin alkoi passaamaan paikoillensa.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Kampiakseleita kävin läpi ja yritin löytää parhaimman aihion niistä, jo käytössä ollut akseli osoittautui parhaimmaksi, kieroutta vain 0,005mm (kuvassa juuri mittaus toimenpide käynnissä) sekä kaulat pyöreitä ja mitoissaan mikrometrilla mitattuna. Yksi orkkis akseli oli peräti 0,02mm kiero.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Vauhtipyörästä hioin rälläkällä palaneet kohdat pois ja sorvautin pinnan uudeksi. Vaihdoin samalla myös ehjemmän hammaskehän ja kaveri varmistaa sen tigillä pyörään kiinni (pyörässä hieman liian pieni puristesovite kehälle).
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tuli hommattua myös uusi Sahcsin race -765 asetelma, vanhan myin eteenpäin hieman kuluneena.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Vaihdelaatikonkin sain takaisin, nyt on bolt-on vanhan malmikasan perään. Samalla tuli myös sopiva 4-lapanen sintteri hommattua samalta kaverilta.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Imusarjaan mallailtu suutinholkkeja, tarkoituksena tehdä uusi tukki kokonaan, vanha on hieman elämää nähnyt.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Myös itse suuttimet käytin Finjectorilla huollossa, kun seisseet irtonaisina vuoden.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tuli 4kpl jotain kiinalaisia egt antureita uusiin pakosarjoihin (vielä tekemättä)
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Kansiin tuli hommattua Crowerin tuplajouset. Ne vaativat jousipohjien koneistuksen että sopivat kiinni ja samalla saa alapäähän jousikupin pitämään rojut paikoillaan. Testasin työkalua ensin romukansiin, mukavasti lähtee materiaali Smile
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tein koeporauksia ja totesin materiaalia olevan silti riittävästi vielä. Jousipohjaa laskettu n. 3.8mm alkuperäisestä.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tässä sitten varsinaiset kannet koneistettuna. Jousen asennusmitta nyt 42mm (orkkis 40mm) jolloin seetipaine on 58kg. 11mm nostolla (joka maksimi nykyisellä nokalla ja keinuilla) on auki paine n. 130kg. 12.8mm nostolla paineet on 143kg. Yksi Kent Camsin V6T4 nokka viety Virtasen Maurille, lupaili ensi viikolla takaisin jo. Katsotaan millaisen saa siitä tehtyä turbokäyttöön.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Taka-akselia jatkettu, nyt on alakorvat vaihdettu ja akselikin on maalattuna nyt ja menossa auton alle seuraavaksi takaisin. Camberin ja aurauksen säätelin ennen maalausta pillillä kuumaa antamalla.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Ylätukivarret muokattu säädettäviksi, saa pinjonikulman kohdilleen helpommin.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Heppailin kasaan pääsylinteri telineen joka asennetaan takakonttiin tilaa viemästä. Kaveri vetää saumat tigillä umpeen.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tuli hommattua myös speedhutilta tähänkin gps nopeusmittari, kun loota vaihtui tohon bemarin askiin josta ei vaijeria saa enään orkkis mittarille Laughing Pienellä työllä sai sopimaan orkkis paikalle kiinni, vielä täytyy nuppia jatkaa että saa mittarin toimintoja käytettyä.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
mamu

mamu


Viestien lukumäärä : 264
Paikkakunta : Lahti
Muut : Escort

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 22 Helmi 2015 - 20:18

Sultzilta taattua tarkkaa, sekä teknistä toteutusta! Komeeta!

Mistäs tuli toi Speedhutti ja mitä kustansi`?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://picasaweb.google.com/114721189784222323833
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyKe 25 Helmi 2015 - 18:27

Kiitos Smile

Suoraan speedhutilta otettu Smile Homma toimii, liekö jo 4 tilaus sieltä.. Olisko rahteineen päivineen jossain 280e luokkaa tossa koossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
mamu

mamu


Viestien lukumäärä : 264
Paikkakunta : Lahti
Muut : Escort

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyKe 25 Helmi 2015 - 21:57

Homma selvä, pitääpä vakoilla! Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
http://picasaweb.google.com/114721189784222323833
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyLa 18 Huhti 2015 - 22:06

Terve taas, pieni tauko ollut tänne päivittelyssä, mutta autoa tehty hiljalleen etiäpäin Smile

Leikkelin orkkis pohjaa ja heppailin sen kiinni leikattuihin pulttilinjoihin
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Saumattu tigillä kaverin toimesta
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Kuvaa miten sihti jää irti, huonosti näkee. Mutta mittailin että rakoa pitäisi nyt olla n. 7-8mm, täytyy katsoa kasvatanko hieman vielä suuremmaksi sitä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Kaveri surautti myös hammaskehän vauhtikseen kiinni, ettei irtoaisi enään. Vähän liian pieni krymppi jäänyt tohon väliin niin ei pysynyt aiemminkaan kiinni.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

ohc kannen pinnapultit passaa runkolinjaan, vähän liian lyhyet tosin
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Joten kaveri vetäs jyrsimellä pienet upotukset niin nyt passaa hienosti
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Testasin että stressilevyt sopi kiinni, onneks sai Cossuclubilaiselta lainaan
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Mutta sitten vittumaisempi juttu, kattelin mäntiä läpi että mikä menee mihinkä pyttyyn ja tajusin että prkl, yks ei sovi mihinkään. Eli nyt on tullut siis CP:ltä 3+3 mäntäsarja, vaikka pitäis olla 2+4 sarja.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Teetätys vaiheessa laitettu kuva kansista inssin pyynnöstä selventämään venttiilijärjestystä jossa molemmat kannet vierekkäin palotilat ylöspäin. No nyt on selvitys työnalla Futurezin kautta että miten homma hoituu, ensisijaisesti tehdas jo vastasi että 14vrk on tarkistus aika tuotteille.

Vähän polttoainetukkejakin kerennyt tekemään, rupee jo muotoutuun sinnepäin hiljalleen..

Tukkiprofiileihin porasin reiät oikeisiin kohtiin holkeille
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Suunnilleen mihin tukit tulee asettumaan, kiinnikkeet täytyy lopuks sitten tehdä imusarjaan
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Etupäässä on vähän ahdasta tuoda polttoainelinja, joten sinne tarkoitus tehdä tiukka kurvi josta polttoaine menee toiseen tukkiin
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Takapää onkin helpompi, toisesta sisään ja toisesta ulos säätimen kautta
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Kokeilin että loota sopi lohkon perään, kauheen pienen näkönen bloki..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sit punnersin lohkon ja lootan autoon kiinni (puuh!) ja rälläköin tunnelin katon auki, jäin vaan miettimään kuinkas korkeelle se loota pitäisikään saada. Ei tullut koskaan mitattua lohkon kulmaa vanhalla setupilla. Runkopalkeista (konehuoneesta) mitattuna kone olis nyt n. 4.5-5astetta takakenossa. Perstuntumalta sanoisin että täytyis saada sinne 2-3asteen tuntumaan olis parempi.. Onhan toki runkopalkit etuviistossa varmaan ajoasennossa asteen tai pari..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Orkkis lootan kannakkeesta muokkasin sopivan
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sinnehän se istuu kun hieman rälläköi tunnelia auki Cool
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Kallelta sain hyvällä alennuksella kiinalaisen 65mm läpän (vein vaihdossa kallen ensimmäisiä tekemiä pakosarjoja joka escortin mukana tuli)...
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

...sekä fuelabin sähkösen paineensäätimen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tein talliin tilaa ja siirsin escortin takaseinälle poikittain että sain cortinan tuonne puolelle jossa hitsikone on.

Ekana tilaa kardaanille, kun hakkasi pohjaan kiinni kiihdytyksessä jos tuli töyssy
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Ohjaustehostimen pumppu ronttiin, tulipahan taas rumat kiinnikkeet Sad
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tein kollektorit ja kaveri vetäs tigillä umpeen. Seuraavaks voikin hahmotella ahtimien paikat ja ottaa kannet irti ja tehdä pakosarjat valmiiksi. Pikkasen siistimmät tulee kun räkämigillä hitsatut sarjat..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Kaveri laitto päänsä pantiksi ja lupasi korjata toisesta kannesta lohjenneen pinnapultin paikan.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tilasin summitilta kaverille Mezieren vesipumpun ja otin samalla Flowmasterin HP-2 Shorty vaimentimet, jos tulis meteliä ja sopivan kuuloista?
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Ojeniukselta hain 6kpl kiertokankia Cool
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Ostin Ford Racingin 90asteen adapterin sekä mocalin termostaatilla olevan ö-lauharin lähdön, mahtuu mukavasti olemaan tuolla etuviistoon. Ei ollut kauhean käytännöllinen se ylhäällä oleva suodatin ja letkut downpipen ylitse.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tein pakosarjat hefteihin
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Ennen hitsausta testasin konehuoneeseen ja totesin että apumiehen puolen sarja ei tosiaankaan mahdu laturin kanssa, tein sen muutenkin vaikeimman kautta joten uusiks meni
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sarjat hitsattuna
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Ahtimet osuu suunnilleen samoille alueille noin puolen metrin tarkkuudella, meinas hermo mennä kun toisen puolen laippaa asetteli yksin kohdilleen ja kolmannella kädellä tukirautoja hitsata Laughing
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Saksan maalta tuli valetut 3" v-panta adapterit, koitin ensin ite tehdä rst mutta ei tosiaankaan onnistunut näillä taidoilla tarpeeks siististi :green:
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

No niin, tein ton kannen korjauksen loppuun ja hyvä tuli kyllä. Kiristystähän se ei tietty kestä välttämättä ihan samalla tavalla kuin raudassa, mutta eiköhän se toimaa. Muuten onnistu hienosti mutta tuli epähuomiossa tehtyä m10x1.25mm kierre vaikka orkkis onkin se perus m10 ja 1,5mm nousulla. Nooh, kai siihen joku pinnapultti löytyy..

Tässä näkyy kohta juottamisen jälkeen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Vedin tasokoneella pinnan suoraks (viila :green: )
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Eikun reikä ja kierre oikeeseen kohtaan
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Lopuksi paikan siistiminen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Toiseekseen tein imusarjan päätyyn ison reiän
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Siihen hitsataan tommonen laippa johon kiinnittyy boschin 3bar absoluuttista mittaava anturi sekä imulämpö samassa. Tällä ainoa tarkoitus että saadaan konehuonetta taas paljon siistimmäksi!
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Jakopäänkoppaa tuli vähän muokattua, ylimääräsiä osia pois
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sekä veden sisääntulo tuli tehtyä uusiks, nyt on mahdollisuus saada flekti mahtumaan isompi tonne kun vei ton putken ihan kiinni tossa levyssä sivulle..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sit tuli tehtyä kärsä kaasuläpälle, taas semmonen perus kädenjälki näkyvissä, katotaan toimiiko mitenkään.. Voi olla että käännän läpän ympäri että vaijeri alapuolella.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Laakeritkin sopi kehikkoon ja välys oli ok plastilla katottuna runkolaakereissa. Täytyy kiertokanget vielä tsekata myöhemmin.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Punnitsin kangetkin, 4kpl oli 614g ja 2kpl 613g Smile

Tänään sain keinut kätösiin, asiallisen oloset! Cool
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tuli testailtua keinuja kanteen ja mittailtua työntötangon pituutta. Löytyikin sopiva kun muutaman pätkin ja pidentelin..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Kun ei keltään kerran löytynyt kalua venttiilikumin paikan työstämistä varten, tein itse työkalun vanhasta venttiilin varresta ja viilan palasta Laughing Rohkein mielin koneistin jo toisen kannen, tuli ihan ok.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium


Tästä jatketaan, päivittelen taas kun tapahtuu Smile

ps. Eilen sain CP tehtaalta pikana tehdyn oikean männän 5-pyttyyn, myönsivät lopulta että oli heidän virhe että näkyihän se kuvasta jonka lähetin selkeästi miten männät menee. Kommentoivat vaan tehtaalta Futurezille lopulta että "Where the hell do they have this kind of cylinder heads… shit man…" ;D
Takaisin alkuun Siirry alas
aajii

aajii


Viestien lukumäärä : 253
Paikkakunta : Vantaa

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 19 Huhti 2015 - 11:04

Vaikka tekniikka-puoli on vähän vieraampi osasto niin tätä on erittäin mukava seurata, erittäin hyvin kirjoitettua tekstiä. Tässähän oppii jotain pikkujuttuja samalla.

Työnmäärä ja jälki kyllä hatunnoston arvoinen.
Tästä ei edes odota itse lopputulosta niinkuin suurimmassa osassa muista topiceissa kun itse projekti on niin mielenkiintoinen
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 26 Huhti 2015 - 20:21

Kiitoksia Smile

Kävin pyörimässä cittarin lastenosastolla ja ostin pari purkkia muovailuvahaa Cool

Männät koneeseen ja päälle muovailuvahaa
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Pari kertaa konetta ympäri ja lätsä pois. Hyvin on tilaa, ei ota patti kiinni palotiloihin mistään. Paljealuetta tarkalleen se kannen pahvin verran, eli n. 1.20-1.25mm puristettuna
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Samalla katselin että mahtuuko venttiilit aukeamaan ongelmitta tällä nokalla ja keinuilla. ykk:ssa ei mitään ongelmaa ja n. 10astetta jälkeen ykk jolloin männän kiihtyvyys voittaa venttiilin vastaavan oli venttiilillä varaa aueta n. 2,2mm joten ei pitäisi olla ongelmaa.

Sitten taas kourallinen muovailuvahaa öljypumpun sihtiin ja pohja kiinni ja pois. Väliä sihdillä pohjaan n. 9mm etu ja takaosasta mitattuna sekä keskeltä mitattuna (pohjassa ura) n. 11mm. En taida koskea korkeuteen, on varmaan riittävä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Itse pohjaan ei varmaan tarvi eikä oikein ole tilaa öljypumpun takia tehdä loiskelevyjä. 4l täytettynä nesteen pinta aika tarkalleen tuossa vakio loiskelevyn yläreunassa. Meinasin että apukuskin puolelle voisi olla tilaa tehdä lisäkoteloa n. 1l verran.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Väkersin ahtimien öljynpaluut loppuun moottoripukissa, mukavampi niin kuin autossa ährätä lattialla maaten..
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sit fiilistely kuva pukista
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tarkistin tänään että laturi mahtuu paikalleen öljynpaluun kanssa, mahtuihan se onneksi.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sitten tein öljypohjan kylkeen pattia, karkeesti voi olla litran luokkaa
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tein myös sisälle jonkunlaisen loiskeläpän
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

....muuten jees mutta läppä ei mahdu liikkumaan yhtään koska edessä on öljypumppu, joten täytyy rälläköidä se luukku helvettiin. Täytyy kehittää jotain muuta..

No, rälläköin läpän pois ja mietin jotain tälläistä? Tonne lisäsumpun sisäänmenoonkin vois vaikka laittaan jonkun reiällisen levyn alaosaan hidastamaan virtausta.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Silmälaakerin tappia testailin, passaa vauhtikseen ja kampuraan, ens viikolla varmaan roinia tasapainotukseen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sain myös tehtyä vesipumpulle kiinnikkeet konehuoneeseen
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Kaveri surautti öljypohjan kasaan, samalla myös öljynpaluut kiinni sekä lämpöanturin paikka
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Öljynsuodatin adapteri mahtuu olemaan koneenkorvan ja patin välissä. Tein adapteriin myös an4 lähdön ahtimien öljynpaineelle, y-haaralla sitten myöhemmin haarottaa paine.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tein vol2 loiskelevyt, eiköhän ne tyhjää paremmat ole, ei tää mikään ratalaite ole kuitenkaan
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Imusarjan perseeseen anturin paikka kiinni sekä pari an6 painelähtöä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Ensimmäinen ahtoputkikin valmis dumpin paikalla
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Tästä taas jatketaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Juipp1




Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Muut : Ex MB S211

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 26 Huhti 2015 - 20:58

Tätä on kyllä mukava lukea ja ottaa oppia miten rakennetaan ja juttua kirjotetaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi


Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Huittinen

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyMa 27 Huhti 2015 - 6:16

Kuinkapaljon on tilaa laittaa öljypohjan ruuvit paikoilleen, kun tuli tuo patti tohon kylkeen?

Tää on kyllä itselle eksi mielenkiintoisimpia projekteja täällä koskaan Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
pazi88

pazi88


Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyTo 30 Huhti 2015 - 13:08

Mitä letkua muuten meinasit noihin turbojen öljypaluihin? Mulla vähän omasa turbossa pelottaa öljynpaluun kestävyys, kun ei löytyny kuin 100 astetta kestävää tavaraa ja voisin kuvitella, että pakosarjan vieressä pääsee kyllä kuumemmaksi lämpenemään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vuti




Viestien lukumäärä : 13

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyTo 30 Huhti 2015 - 14:21

pazi88 kirjoitti:
Mitä letkua muuten meinasit noihin turbojen öljypaluihin? Mulla vähän omasa turbossa pelottaa öljynpaluun kestävyys, kun ei löytyny kuin 100 astetta kestävää tavaraa ja voisin kuvitella, että pakosarjan vieressä pääsee kyllä kuumemmaksi lämpenemään.

Never heard of telfonrosteri?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sultzi




Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyPe 1 Toukokuu 2015 - 18:33

Kyllä ne pultit sinne just pääsee laittamaan Very Happy

Taidan kokeilla öljynpaluussa fluorosilikoniletkua, lämmönkestoa pitäisi olla 180 asti. Ei tosin tarkoitettu jatkuvaan öljyn kuljettamiseen mutta pitäisi kestää suht kauan kyllä.

Teflon olisi paras vaihtoehto, mutta kokeilen tuota silikonia.

Hieman vielä jatkojalostin loiskelevyjä
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Porakoneella syvensin kierteen alkuja, näin pinnapultit tulee tarpeeks alas ja yhdet rikat riittää, paitsi 4kpl joissa ohjurit, niihin joutuu laittamaan tuplarikat.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sitten muokkasin tuon amerikan 4.0 koneen nokka-anturin tähän sopivaksi. Vanhasta virranjakajasta akseli sopivaan mittaan ja tän anturin mukana tullut pää hitsaten kiinni siihen.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Jostain täytyis löytää liitin tähän?
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium

Sitten tein urat lohkoon, ensin 0,5mm syvyyteen ja lopullinen leikkaus 0,7mm. Eli pitäisi nyt tulla 0.30mm yli dekkitasosta noiden renkaiden. Kuvassa ensimmäinen leikkaus siihen puoleen milliin.
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
pera187

pera187


Viestien lukumäärä : 677

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptyLa 2 Toukokuu 2015 - 13:08

Tässä on kyllä topic jota on erittäin mukava seurata.
Takaisin alkuun Siirry alas
Challenger-70

Challenger-70


Viestien lukumäärä : 478
Paikkakunta : Oulu

Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 EmptySu 3 Toukokuu 2015 - 1:15

Eihän tätä voi seurata kohta enää..Jo on Taikuri koko äijä.Hattua nousee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG - Sivu 2 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 5Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Similar topics
-
» Sultzi: The käyttis MB yykaakolme and 3-pcs Barock's
» Ford Escort
» Tontza: Ford Focus bagged // Rocketbunny Skyline R32 GTR (FATSUN)
» Warro: Ford Sierra -87 2.0tic
» MYYTY Ford "esco" Escort 1.6

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: