Käyttismese menee piakkoin myyntiin kun tuli hommattua uusi kohde jokapäiväiseen ajoon!
Kohteeksi valikoitui facelift W210 E55 AMG -00. Kyseinen yksilö nettiauton halvin, mutta päällepäin hyvin siisti koska maalattu ympäri pari vuotta sitten edellisen omistajan ojaan lipsautuksen takia, samalla uusittu toinen etulokari. Värinä nätti ja hieman harvinainen Obsidian Black. Kyseisellä laitteella oli ostohetkellä rullattu 305tkm.
Varustelistausta seuraavasti:
197U OBSIDIAN BLACK
213 PARAMETER STEERING
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
312 TELEPHONE D-NET "MOBILE" AT TOWER (NOKIA 3110)
345 RAIN SENSOR
353 AUDIO 30 APS
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
520A No code designation available
521A LEATHER BLACK
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
679 BASIC WHEEL AS SPARE WHEEL
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
774 SHELL MODIFICATION FOR AMG-WHEELS
800 N/A
800 *1 722.6__ 19980310
800 *2 113.9__ 19970516 AEJ 06/1/M/X
800 *3 210____ 19960905 YEAR OF MODIFICATION 99/1
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
877 READING LAMP IN THE REAR
882 INTERIOR SAFEGUARD
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
925 AIR POLLUTION CONTROL D4 EU3-MEASURES
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Eli löytyy kaikki itselle tarvittavat, ei älyttömästi erikois tingentangelia. Ekana revin puhelintelineen irti ja onneksi tässä sen mallinen ettei kojetaulua ole rei'itetty sen takia, joten paria pientä painaumaa lukuunottamatta ei jälkiä jäänyt.
Huoltoa tehty nyt hieman laajemmin (tykkään tehdä perushommat kuntoon, ettei tarvitse heti palata niiden pariin), eli mottiin vaihdettu öljyt + suodatin, ilmansuodattimet, polttoainesuodatin, raitisilmasuodattimet, sytytystulpat (16kpl
), jakoketju + kiristin sekä yksi pakokeinu kun oli lähtenyt rulla syömään sivusuunnassa keinun runkoon, venttiilikoppien tiivisteet ja huohotin kotelot tiivistetty kopissa uudelleen, pari huohotinletkua uusiksi, uusi bosch ilmamassa.
Lisäksi vaihdettu vaihteistoon öljyt huuhtelemalla ja samalla tuli uusi johdinlevy+kyb+pistoke laitettua tulevaisuutta ajatellen, peräöljyt uusittu, narinahelat vaihdettu taakse, uudet etummaiset katalysaattorit koska toinen oli jo tyhjennetty ja toisessa oli rojut lähteneet irti; nämä korvattu magnaflow pienillä 2,5" rst 200cell kateilla.
Tähän myös asensin eflexfuelin muutossarjan, tarkoitus ajella pääasiassa etanolilla, aine kun maistuu kohtuullisesti nurkka-ajossa tälläisellä. Mutta bensalla matka-ajossa mennään 7,5-8,5l tuntumassa joka ei ole lainkaan mahdoton.
Auto katsastettu pari päivää sitten, päästöt oli viimeisen päälle vaikka katit ovat todella pienet fyysisesti. Helmojen etummaiset tunkkauskohdat hitsasin ennen leimausta, muuten pohja on melko hyvä väyryseksi.
Sitten muutamia kuvia tarinaan mukaan, auto haettuna kotiin
Tunkin nostopaikat hiltsailtu kasaan, because väyrynen
Pakoputkistoo hieman muutettu kun vuosi keskeltä liitoksesta, joten otin hyötykäyttöön tuosta cortinasta jääneen 2,5" rst putkiston ja se pilkottiin kaverin kanssa tähän sopivaksi.
Nappasin katit irti, kuskin puoli oli jo tyhjennetty ja apparin puolen rojut makasi ulostuloputkea vasten.
Tilalle tuli magnaflown 2,5" rst katit jollain 200cell kennolla, mukavan pienet
Sinnehän ne sujahti kivasti, suihkasin vähän flameproofia suojaksi putkiin
Rikkoutunut keinuvipu
Äänet muuttui todella hyviksi, sopivan hiljaiset normiajossa ja täyskaasulla happea annettaessa kunnon murina.
Vielä täytyisi etsiä kesävanteet nykyisten orkkis vanteiden tilalle (nämä siirtyy talvikäyttöön) ja hieman madaltaa tästä vakio korkeudesta.