| Golf IV/Bora | |
|
+138-ville- IP Suutarinen_ janipoi note tombbis Juueli Jakw pyhäpietari Jeth opa suff3li Tiliote kuusto go_gale Jecce123 Isokangas jori Jok3la _paffa tolppa inno Wobbler Ani m-tuninki Spex pellepoliisi hanhii Sami J. lewe sampeli Toni K Vietsu arevaan Quorro pomppa JuhiZZ Raaka-Arska Mugen xite santtud3 Meikkis01 jab MiKqsu ezpej Ede Karpaasi Acerbis römpsy Stepa' jusni regal Micsu wilzu Ruusenvisti balloon Cona- keula pasisto Lainetti Koomik TIKU TMA m.h Juba polarice jeQQ janpertti wiiksi Basu Eagle IL3 MaRsY GrapL Ate Hanska juudas Elementti temee toni stidi Ceisari Pyrde /Wille/ Jakke hirvonen Drunkenmunky Temeko Pekkiis namniki NO H2O topi Rixaa Nextr Jellona91 tomì Makkeli mlou mustonenj Skrapa J.K juh-o Ipe viva tonikki Tonise Pazihi MixuJoo WeirdDude Ligettah Ino savela JTG t0mpp4 Kipe Neuni Wald -Micco- Masq renox uttrep Jupe© eros masaa Enriquez Blind Antto- Mro kaleiv lusikka Green mosse Juzzis redlane Grontti ee-2 Juhi TomVi 142 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 18 Maalis 2011 - 10:54 | |
| ainaki borassa tulee taka änkkärin mukana, joten sama varmaan golffissa | |
|
| |
masaa
Viestien lukumäärä : 47 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 18 Maalis 2011 - 19:42 | |
| Nyt on tilanne päällä, Rupesin tossa tuohon mk4 golffiin tuota etuvakaajaa vaihtamaan. Helpostihan nuo vakaajan kiinnikkeet irroitti mutta milläs ihmeen tempulla sen saa väänneltyä ulos sieltä? Elikkä mitä kautta se tulee pois? Hetken internetti tuokion jälkeen vaikuttais siltä että, apurunkoa pitää laskea? kokonaan irti vai vaan pultteja vähän auki? kiitos avusta <3 | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 18 Maalis 2011 - 19:44 | |
| Apurunko irti niin helpottuu kummasti, ei se oikein muuten tule sieltä. | |
|
| |
Jupe©
Viestien lukumäärä : 49 Paikkakunta : Halikko Muut : Helkama
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 18 Maalis 2011 - 19:48 | |
| Ainakin omassa 1.8 T borassa, helpointa oli kun laski kelkkaa alaspäin noin 5 senttiä. Pienellä kääntelyllä sen sai kuskin puolelta tulemaan pois, ja muistelisin että samaa kautta se myös laitettiin toinen tilalle. Kannattaa tosin varoa ilmastointi ja jarruputkia. | |
|
| |
uttrep
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kemi
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 18 Maalis 2011 - 20:12 | |
| Kellää tietoa mitkä ihmeen sähköjohot tohon boran etupuskuriin menee? Näyttäs olevan auton omia johtoja+liitin. Jostaki tulevat ja liittimellä kiinnitettynä puskuriin ja puskurissa ihan paikkaki mihi tuo liitin menee. | |
|
| |
kaleiv
Viestien lukumäärä : 101 Paikkakunta : Mju
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 18 Maalis 2011 - 21:27 | |
| Jos löytyy vasemman puolen ritilän takaa, niin ulkolämpötila-anturihan se on. | |
|
| |
renox
Viestien lukumäärä : 342 Paikkakunta : Turku Muut : KTM 250 4t
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 19 Maalis 2011 - 19:01 | |
| Joku sais nyt vähä valottaa että mitä kytkentöjä tarvii että saa borassa palamaan pitkät + lyhkäset samaan aikaa annelin silmis?? | |
|
| |
masaa
Viestien lukumäärä : 47 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 19 Maalis 2011 - 19:27 | |
| kiitos vinkeistä. Eli apurunko alas ja ohjausvaihe irti siitä niin sai laskettua kivasti ja nyt on whitelinen vakaaja paikallaan. Vielä iskarii ja lyhyttä jousta niin tulee hyvä kesäks! | |
|
| |
uttrep
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kemi
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 19 Maalis 2011 - 20:15 | |
| | |
|
| |
Masq
Viestien lukumäärä : 1174 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 19 Maalis 2011 - 20:22 | |
| Ajattelin tänne laittaa, kyseessä kuitenniii vag konsernin 1.8 20vt kone. Elikkäs lämpötilamittari heittelehtii välillä normaali 90asteesta 50asteeseen ja sit taas yhtäkkiä 90asteeseen. Kuitenkin lämpöstä tulee koppiin jne. Teki esim päivällä 60km/h vauhdissa, 90c -> 50c -> 90c ja pysyy ~1sek tuola 50asteessa. Mistä ruveta ettiin vikaa, paisarin päällä oleva anturi näytti ihan siistiltä. Ei hapettunu tms. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 19 Maalis 2011 - 20:35 | |
| Joko anturissa/sen johdoissa vika tai sitten on tämä surullisen kuuluisa mittaristovika. Kaikki mittarit alkaa pikkuhiljaa kuolemaan, jonkun juotoksen hapettumisen tms. takia. Ffp:llä oli tosta mittaristo ongelmsta paljonki puhetta.
Pääasiassa vaivas ekan sukupolven TT:tä, mutta myös 3b passatteja ja MK4 Golffeja/Boria.
Uus mittaristo marmorilta tai esim. ebaysta huutaa ja koodaa vag com:lla kuntoon. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 19 Maalis 2011 - 20:56 | |
| Ylävesiletkussa on myös lämpötilanturi lohkossa kiinni olevassa mötikässä. | |
|
| |
renox
Viestien lukumäärä : 342 Paikkakunta : Turku Muut : KTM 250 4t
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 20 Maalis 2011 - 10:50 | |
| | |
|
| |
Antto-
Viestien lukumäärä : 655 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 20 Maalis 2011 - 11:00 | |
| - renox kirjoitti:
- Eli mun nelosen enkulla suomennettuna ni meinaako toi nyt että se on ottanut kolmosesta paikasta hyppy lankalla seiskaan myös jännitteen??
Kyllä. | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 20 Maalis 2011 - 12:25 | |
| - Masq kirjoitti:
- Lämmöt pomppii...
Onks sulla vagcomia käytössä? sillä sais katottua että seilaako ne lämmöt oikeesti vai vaan mittarissa... Mä olen amatööri, mutta mulla ois työjärjestys tämä: Irrota ylävesiletkun anturi ja maadoita... pitäisi mittarin kohota tappiin. Jos ei kohoa niin mittaristo vikakohde. Jos kohoaa vaihda anturi. Jos ei auta niin termaria mä seuraavaks haistelisin (olettaen että et ole vagcom logituksella tätä vaihtoehtoa poissulkenut). Ja vasta sitten lähtis sekaantumaan mittariston sähköihin anturille menevästä johdosta aloittaen. Ei noi mittarikuolemat tavattomia ole, mut kuin uus toi sun siitin on? jos reilusti 2000-luvun puolelta niin epäilen että ei oo siitä kyse... | |
|
| |
Masq
Viestien lukumäärä : 1174 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 20 Maalis 2011 - 12:52 | |
| ee-2:
Ei o vagcomia mut eilen katottiin toisella testerillä niin oikeesti ne lämmöt on 89asteessa kokoajan. Epäilisin ite sitä lämpötila anturia koneenpäällä, taitaa olla 4napainen malli kun kerta koneelle ja mittaristolle näyttää eriarvoja?
2003 vuosimallia on seatti. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 20 Maalis 2011 - 13:09 | |
| Mulla kans heittelee golffis toi mittari. Välil ei näytä mitää, välil näyttää vajaata 90 astetta ja välillä toimii ok. Luulisin vian olevan kanssa tuossa anturissa. Vian pitäs selvitä tosiaan kun ottaa johdon irti ni mittarist hävii kaikki tieto... | |
|
| |
-Micco-
Viestien lukumäärä : 7 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 20 Maalis 2011 - 13:15 | |
| Anturiviat on aika yleisiä. Anturissa on 2 kanavaa, joista toinen antaa tietoa moottorinohjaukselle ja toinen mittaristolle. Ei ole nyt niin tuoretta muistikuvaa 1.8t:stä enää, mutta tuo ylävesiletkun anturi se varmaankin on, kuten ee-2 sanoo.
Vag-com/vastaava testeri on todella hyvä noiden anturivikojen selvittämiseen. Monesti hajoavat niin päin, että mittari näyttää normaalia, mutta moottorinohjaukselle menee mitä tietoa sattuu. | |
|
| |
Enriquez
Viestien lukumäärä : 162 Paikkakunta : Länsi-Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 21 Maalis 2011 - 9:29 | |
| - TomVi kirjoitti:
- ainaki borassa tulee taka änkkärin mukana, joten sama varmaan golffissa
Kiitokset avusta. Laitoinkin tilaukseen tuon takaänkkärin. prkl kun pitää olla reikä myös tuossa väliputkessa... | |
|
| |
Masq
Viestien lukumäärä : 1174 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 21 Maalis 2011 - 9:41 | |
| Jea, eli anturi oli riggi. Mittariston komponenttitestauksen tein eka vw:n testerillä ja se oli ok. Sit katoin moottorin vikakoodit muttei tullu mitään sieltä, eli ainakin seatissa moottorin lämpötila-anturin vikakoodi tulee MITTARISTON vikakoodeja luettaessa. Sielä luki että katkos/oikosulku, hetkellinen vika. Uus anturi paikalleen ja taas pelittää. Lyhyet ohjeistukset.
1. Paisarista korkki auki (paineet pois) 2. Koneen päältä suojamuovi irti 3. Pienempi "L" muotoinen suojamuovi irti 4. Anturi löytyy edestäpäin katottuna oikeelta puolelta ja on kiinni ylävesiletkussa 5. Anturin lukitussokka irti ja anturi käteen, liitin irti ja uus anturi tilalle. 6. Sit kasataan päin vastasessa järjestyksessä 7. Kehutaan kuinka hienoja autoja nämä vag konsernin tuotteet on ja näytetään keskaria vanhalle lämpötila-anturille.
E: suojamuovia irrottaessa tuli toinen 1.8taunomaunon tyyppivika esiin, eli huohottimen letku halkee siitä Y: haaran vierestä.
Osanumero 06A 103 221 AH, tilailin uuden ja sen verran on muuttunu kyseinen tuote että siitä on tajuttu tehdä muovinen putki. Osanumero vaihtuu 06A 103 221 BH. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 7 Huhti 2011 - 22:53 | |
| Heeeei, onks kukaan tehny 4 koppaseen golffiin niit öö mikälie se oikea sana mutta siis semmone linssi"umpio" vakioheiastimen tilalle siis vakio umpioon? Kiinnostais hommata semmoset xenoni projektorit ja änkee ne sinne... | |
|
| |
Wald
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 7 Huhti 2011 - 22:58 | |
| - Grontti kirjoitti:
- Heeeei, onks kukaan tehny 4 koppaseen golffiin niit öö mikälie se oikea sana mutta siis semmone linssi"umpio" vakioheiastimen tilalle siis vakio umpioon? Kiinnostais hommata semmoset xenoni projektorit ja änkee ne sinne...
Retrofitiksi kutsuvat. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3115601 | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 7 Huhti 2011 - 23:12 | |
| - Wald kirjoitti:
- Grontti kirjoitti:
- Heeeei, onks kukaan tehny 4 koppaseen golffiin niit öö mikälie se oikea sana mutta siis semmone linssi"umpio" vakioheiastimen tilalle siis vakio umpioon? Kiinnostais hommata semmoset xenoni projektorit ja änkee ne sinne...
Retrofitiksi kutsuvat.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3115601 Perskeles. Olis komeet kyl mut vaikuttaa vähä silt et ei taida meikäläisen peukalo noihin taipua keskeltä kämmentä... | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 8 Huhti 2011 - 8:24 | |
| Kyllä sä onnistut kun katot vinkki just tollasista hyvistä ohjeista. Ei sitä tekemättä opi, itekki kahdet tuollaiset vääntänyt niin ei se mitään vaikeaa ole. | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 8 Huhti 2011 - 8:50 | |
| - Neuni kirjoitti:
- Kyllä sä onnistut kun katot vinkki just tollasista hyvistä ohjeista. Ei sitä tekemättä opi, itekki kahdet tuollaiset vääntänyt niin ei se mitään vaikeaa ole.
Joo, luulempa vaan et suurin este on hyvien työkalujen puute. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 8 Huhti 2011 - 10:36 | |
| No eipä tos kovin kummosia työkaluja tarvi | |
|
| |
Wald
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 8 Huhti 2011 - 16:33 | |
| - Grontti kirjoitti:
- Joo, luulempa vaan et suurin este on hyvien työkalujen puute.
Puukko, olutta, tiivisteliimaa, olutta, projektorit, olutta, dremeli ja olutta. Eikös nuo nyt aikalailla jokaiselta löydy? Nätin näköiset nuo vakiovalot retrofitteinä tuossa Golffissa. | |
|
| |
masaa
Viestien lukumäärä : 47 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 19 Huhti 2011 - 17:46 | |
| Pari päivää sitte alko erikoinen ulina etupäästä joka kuuluu pienessä vauhdissa tai oikealle käännyttäessä. Autohan on golf mk4 1.8t -98. Oliskohan kellään ideoita mikä tämän aiheuttaa? Uudet iskarit, jouset ja vakaaja vaihdettu muutama viikko sitten. Voiko vakaajantangon keskikiinnikkeet olla liian tiukalla? Tuli mieleen ettei se pääsisi kääntymään ns. pystysuunnassa kunnolla, kun tuli aika kireelle ruuvattua ne. Olettaisin myös että kyllä tuo kovemmassakin vauhdissa kuuluu ellei peittyisi muun melun alle. Heti liikkeelle lähdettäessä rauhallisesti kuuluu yllättävänkin kovana tuo vinkuna. Ja tietenkin äänet koventunu päivä päivältä. Vinkkejä otetaan vastaan Thänks! | |
|
| |
Grontti
Viestien lukumäärä : 871 Paikkakunta : Turku/Salo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 19 Huhti 2011 - 17:48 | |
| - masaa kirjoitti:
- Pari päivää sitte alko erikoinen ulina etupäästä joka kuuluu pienessä vauhdissa tai oikealle käännyttäessä. Autohan on golf mk4 1.8t -98. Oliskohan kellään ideoita mikä tämän aiheuttaa? Uudet iskarit, jouset ja vakaaja vaihdettu muutama viikko sitten.
Voiko vakaajantangon keskikiinnikkeet olla liian tiukalla? Tuli mieleen ettei se pääsisi kääntymään ns. pystysuunnassa kunnolla, kun tuli aika kireelle ruuvattua ne.
Olettaisin myös että kyllä tuo kovemmassakin vauhdissa kuuluu ellei peittyisi muun melun alle. Heti liikkeelle lähdettäessä rauhallisesti kuuluu yllättävänkin kovana tuo vinkuna. Ja tietenkin äänet koventunu päivä päivältä.
Vinkkejä otetaan vastaan
Thänks! Pyöränlaakeri? Vai onko oikeesti vinkunaa? | |
|
| |
masaa
Viestien lukumäärä : 47 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 19 Huhti 2011 - 18:22 | |
| Se on semmonen jännä ulina. Vaikee selittää.
Se ei oo siis jatkuvaa vaan semmost jaksottaista. Eli sanotaan vaikka että ääni kuuluu 0.5 sekunttia ja loppuu 0.5 sekuntiks ja kuuluu 0.5 sekunttia jne.. ja kestot vaihtelee sitten vauhdin mukaa tietty.
mystistä perkele. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora | |
| |
|
| |
| Golf IV/Bora | |
|