| pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty | |
|
+230Säkki redi Rotten Ani pazi88 Sammyboi Hallunisation TinoK toad Tikki- Pellikka Kipe Mechanical alkku_ Lötjönen Hannnu dyyz Stepa' Vuti Jok3la t3mu Kozonen samuxd topiz jouni.325 Jesimiri santtud3 epk vexa Duk3 Leksa Suutarinen_ Juhiziquita Sami -Joonas s4his pellepoliisi Japrnoo Touring2 Ju$e Jelpert -ToK- IL3 wilsson Mikael recalls rota battery Blind m4kk3 SamiM jjjkkk kastemato weicco miroslaw polarice TIKU MixuJoo Pekkiis Jecce123 Pahvi :) Chris13 Matson^ Nicepro Makke Myssymasa jusni ttp jjjesse Juibbi EmH PELTSiii Miksutus TonyB sanappa Mirza Paltsu Makkeli Lmikola jhakala HAGE mazz uniitti FenixOmena JTG duuk Mikk- jallu81 micke_ lGtC zmuli Demon tommp Akssuu_ TomVi kikarikoiso appo j.lyly Hagarainen Beris aakki SaHe Jonzba J.K _paffa Juke-Maza Petterii chq- CornerRug7292 Firefly FWD Wamma ^^pazi^^ Miksu MB eros Quorro jubbede Nilla Koomik samve Jakke Relow jonte john_gleasy TMA astars Nollie topppsu tombbis JuhiZZ huvee- jermuu terOooO niko Miqqe Sammmy Kerstai RaneMaster alanherman Ruusenvisti niksude` ChilileipÄ välzy Venom Lasse |777| Vauhko Masuli TAJN Jebbunen toni Mai- rautio- Zamppe poju JKP niklas89 ilezh allu_ DeeJii Quasimodo Osmis andy sasu Juhi tomì nakke Atte Jupe© Jyle friday13 Jonas_ Ekku puerco MAKELA Pastrana go_gale emsii Tikkku_ korde Ceisari pera187 Down -zamppa- EZet Huiske m81t82 Pekko Vellulollero Säm jaasu Rixaa note McBeast Volver antizero ovaali ee-2 Ipe LOW GrapL PIFu olgr kiMMMe Acerbis Komulainen apuapina juudas JiiTee CDLC.CO Neepo Antto- ilkku- ElektrikMekanik runq Egiz Aatsipoppa AndreasNystrom Alpha Elementti J4TOG oli pimpikka Green Aaperi S^X jeQQ Madmax88 Masq mvo 234 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 4 Maalis 2012 - 22:18 | |
| Täällä hommat jummaa paikallaan, mutta laitetaan välillä vaikka noita muita raatoja. Eli pikkuveli vaihto rinkelikeulan tollaseen vitos sarjan jatkeeseen: Speksejä sen verran, että kyseessä on -99 523 m-sport. Eli siis uudempaa tekniikkaa koneen ja sähköjen osalta, vaikka ei facelift vielä olekkaan. Varusteita löytyy ainakin pakolliset ja sisusta on aika kermanen. Tälle ei mitään ihmeempiä tulla tekemään, vaan perus kunnostusta sekä fiksailua. Keväällä sit puotetaan lähemmäs kenttää ja vähän asiallisempaa vannetta alle. Tällähetkellä tosta löytyy ta-technics korkeussäädettävä alusta, mutta se vaihtuu johonkin laadukkaampaan ja kesävanteiksi tulee ainakin aluksi mukana seuranneet concave tyyliset valssit. Vanteiden leveyttä en tiiä, mutta kumit oli 275 ja 245, niin tuskin ainakaan liian ujot on. Fiksailut aloitettiin tottakai samantein kun auto saatiin. Valojen toiminta oli nimittäin vähän heikkoa, koska ne näyttivät korkeintaan 3m päähän. Säätötangothan sieltä oli rikki, mutta uusia valoja ei hommattu koska joku oli vaihtanut orkkisten tilalle hellan facelift versiot. Jotenka laitoin vaan uudet tangot ja umpioille näytin myllyä: Uudet xenon polttimot ois noihin vielä tulossa ja 5w ledit, että saa rinkulatkin saman sävysiksi. Samaan tilaukseen nakattiin myös mustat munuaiset ja orkkismalliset sumarit noiden kromi tingeli tangeleitten tilalle. Seuraavaksi pääsikin sit sisustan kimppuun ja sille riitti pääasiassa perus pesu ja nahanhoito toimenpiteet. Lähtökohdasta jäi kuvat ottamatta, mutta valmiista on jotain: Kuvista puuttuu kuskin penkki, koska sen kunto oli sit vähän heikompi: Onneksi nahkapenkit on helppo korjata itsekkin, eli ei muuta kun väriä niskaan: Ja johan alkaa näyttämään hyvältä: Jos jotain kiinnostaa miten homma tehtiin, niin pesukintaalta löytyy ohjeet. Seuraavaksi pitäs sit ruveta konepeltiä ja takaluukkua maalaileen, mutta pitää koittaa suostutella että veli antas sen havanan hommaksi. Niin ja muovi tosiaan jummaa vähän paikallaan johtuen niistä katkenneista jarrujen ilmausnipoista. Nyt nimittäin niiden tilalla on katkenneet vastakierretapit Tästä johtuen kummatkin takasatulat lensi romunkeräys lavalle ja ostin btcf:ltä uudet. Mut kunhan ne tulis ja jarrut sais kondikseen, niin vois käydä testilenkillä ja toivottavasti katsastuksessa. Konehuonekkin kun alkaa olla kasassa: Loppuun vielä, että laitettiin renkaita tilaukseen sekä vitoseen että muoviin. 215/40 ja 205/40 sieltä on nyt tulossa ja katotaan miltä ne näyttää.
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 10 Tammi 2013 - 0:46, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
alanherman
Viestien lukumäärä : 71 Muut : pari hillamaasturia (;
| |
| |
RaneMaster
Viestien lukumäärä : 21 Paikkakunta : Hyvinkää
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 11 Maalis 2012 - 21:09 | |
| Pieniä heräte ostoksiakin on tullu tehtyä, kun kaikkihan tietää että ebay on paha paikka tylsinä hetkinä Eli tollaset puoli-ilmaset rosteripakosarjat mallia käärmeenpesä. Ihan kohtuullisen laatuset nuo on ainakin jos hintaan vertaa, niin eiköhän nuo paikalleen eksy jos vaan sopivat sinne. Vois myös kuvitella, että noilla sais jotain resonanssia yläkierroksille koska jokainen primääri on samanmittainen ja orkkista pidemmät. Mitään tehonnousua tuskin tulee, mut jospa edes vähän repivämmät äänet. Kuvassa näkyy myös uudet bmw-original matot, koska kuka nyt samoilla vuotta pidempää ajelee Torstaina jos niitä sovituskuvia sit..[/quote] Mennyt vähän topikki ohi, mutta mistä ebaysta hommailit nuo kangasmatot? Itse ostin vuosi sitten Schmiedmannilta moiset, mutta eivät sopineet omaan sedaniin vaikka osanumerot täsmäsivät. Apukuskin matto oli aivan eri mallinen kuin olisi pitänyt, muut kyllä istuivat hyvin. Piti ne sitten käydä palauttamassa... | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 11 Maalis 2012 - 21:43 | |
| Nuo matot on ihan marmoritiskiltä hommattu. Sopivuus on silloin taattu Ei maksa orkkiksenakaan montaa kymppiä jos ottaa mallia "mats for used cars". Velourimatot on sit huomattavasti kalliimpia, mutta on ne paremmatkin. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 19 Maalis 2012 - 23:11 | |
| Kaikenmaailman vannekakkaa on tullu taas tehtyä, jotenka tulee taas sivu täyteen kuvia. Koittakaa kestää. BTCF:ltä varmaan jotku on kuvat nähnykkin, mutta jaksoin siis vihdoin kiristellä RC:t valmiiksi ja KOITIN ottaa niistä paremmat kuvat: Ennen ja jälkeen kuva: Sitten vaan tiivistystä, että ilmatkin pysyy sisällä: Rengasta päälle. Camskillsiltä tuli sarja gängbängin NytSutii kakkosia kokoa 205/40 ja 215/40. Eteen menivät ihan kohtuudella päälle: Mutta takana on pientä probleemaa... Paria kikkaa kokeiltiin, mutta ei suostunut nousemaan päälle tuo kumi. Mitään overivenyähän tässä ei oo tulossa, vaan nuo ongelmat johtuu lähinnä steppilipistä, koska sen vuoksi vanne näyttää tältä: Hirveestihän siinä ei oo tiivistyspintaa... Tänään vein nuo sit euromasterille kun pellikka kertoi bulshitissä, että niillä ois uudet pelit ja vehkeet siellä. No olihan siellä, mutta kukaan ei osannu niitä käyttää ja sanoivat että laita ite jos osaat Noh osasivat sitten kertoa, että point S:llä ois tyyppi joka saa ne päälle. Jätin siis kamat sinne oottamaan, että koittavat ährätä ajan kanssa kumit päälle. Toivottavasti onnistuvat tai alkaa mennä hankalaksi. Itte auton sain eilen kasaan ja kävin heittämässä ekan lenkin puoleen vuoteen. Hyvin tunnusti pelaavan ja ei sen kummempia ongelmia ollu :cheers: Makia ajella, kun vaihteetkin menee rutisematta sisään eikä perä ujella. Ihan 100% tyytväinen en ole, koska pakoputkesta kuulu pientä tupsahtelua tyhjäkäynnillä ja vanos ei mielestäni pelannut kuten kuuluu. Tupsahtelu voi loppua kunhan moottorinohjaus oppii uusille tavoille tai viimestään sit kun vaihdan uuden maffin ja huollatan suuttimet. Vanosta en rupea sen kummemmin vielä ihmettelemään, koska siinä voi olla ettei uudet tiivisteet ole vielää asettunu kohdilleen. Enkä kyllä vielä edes uskaltanu kierrättää kunnolla.
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 10 Tammi 2013 - 0:48, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 19 Maalis 2012 - 23:20 | |
| Pistetään myös kuvia kun tuli yksi asiakasprojekti tehtyä tähän väliin. Kohteena oli tollaset BBS RS803:t, eli onko noi nyt RSII:t lyhemmin? Joskus joku jaksanu kiillotella, mutta nyt olivat lähinnä mattahopeat: Aluksi tottakai purin keskiöt pois ja kiillottelin kehistä ulkoreunan sekä keskimutterin. Kuvia ei siitä tullu otettua. Keskiöt ei siis saaneetkaan kiiltoa, vaan ne maalasin babybluella asiakkaan pyynnöstä: Ei ehkä ensimmäisenä ois juuri kyseinen väri tullu mieleen, mutta onhan tuo omalla tavallaan aika pervo väri Keskikuppi + mutteri: Ja valmista:
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 10 Tammi 2013 - 0:49, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
antizero
Viestien lukumäärä : 1571 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 20 Maalis 2012 - 7:31 | |
| Mulla oli schmidtien kanssa täysin sama ongelma kun sulla, tosin vielä jopa vähän pahempi. Kyllä ne renkaat siihen saa kunhan on osaavat äijjät tekemässä. Mulla laitettiin ensin sisäkumilla toinen renkaan reuna vanteen toiseen reunaan paikalleen -> sisäkumi pois -> rengas tiilien varaan paikallaan oleva reuna alaspäin ja 3 äijjää vanteen päälle seisomaan -> rengas vähän venyy ja rako pienenee. Sitte tykillä ja venttiilistä ilmaa. Eihän tosta mitään selvää saa, mutta eiköhän ne renkaat sinne sujahda. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 20 Maalis 2012 - 8:41 | |
| Juurikin ko. taktiikka käytettiin, kun LOW:n kanssa koitettiin ährätä noita päälle. Edestä riiti että menin vanne sylissä seisomaan päälle ja sit venttiilistä ilmaa sisälle. Takana koitettiin samaa, mutta siellä ei edes kärsiny seistä päällä kun rengas muljahti pois urastaan. Jos ois kärsiny kahdestaan seisoa päällä, niin ois varmaan saanu tiiviksi. Koitettiin sit kasata muutama vanne päälle ja räjäyttää starttipilotilla, mutta motonetin aine oli sen veran tuhnua, että ei sillä mitään räjähdystä saanu aikaan. | |
|
| |
Kerstai
Viestien lukumäärä : 34 Paikkakunta : Hämeenlinna Muut : Sykkeli
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 20 Maalis 2012 - 9:46 | |
| Lueskelin sun topicis läpi ja oli kyllä ilo lukea. Sai peukut nousemaan pystyyn! | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 20 Maalis 2012 - 12:45 | |
| Äkkiseltään ajateltuna moottoripyörän tai vaikka fillarin sisäkumi vois auttaa. Puhaltais moisen pulleeksi tohon reunaan tiivistämään ja sitte ruuttaa renkaaseen ilmaa. En tiiä toimiiko, en oo koskaan kokeillu :p
EDIT: Katoin kuvaa uusiks. Rako onkin niin iso, et mahtaako sisäkumi edes asettua tohon mitenkään järkevästi. | |
|
| |
Lasse
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 20 Maalis 2012 - 16:01 | |
| Kyllä se sisärengas osaa monesti pullahtaa pois edellä jollain homma monesti sakkaa tai sitten se jää sinne väliin niin tiukasti että rengas on taas puristettava vanteelta pois että saa sisärenkaan pois :/
Itse olen ehdottomasti tykin taikka hätätilassa jarrucleanerin kannalla. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 20 Maalis 2012 - 21:04 | |
| Problem solved: Eli soittivat point-S:ltä tänään ja kertoivat että kumit oli saatu päälle. :cheers: Ei kuulemma heidän laitteilla saanu mitään aikaseksi, mutta starttipilotilla oli noussu päälle. Jäi kyl huomattavasti parempi kuva ko. paikasta, kuin muista Oulun rengasliikkeistä, eikä hintakaan ollu mitään järjetöntä. Oli vielä mukava tytsy siinä kassalla Venyähän noissa on vähän turhankin paljon omaan makuun, mutta eipähän tarvi mitään övericambereita laitella. Kaari tulee johonkin kuulokeliittimen ja usb:n välimaastoon, eli taakse saa vähän pokeakin jos niin haluu. En vielä tarkkaan tiedä miten laitan, mut se selviää kunhan rupeen sovitteleen. Ainoa mikä huolestuttaa on se, että kuinka sirkkeliltä noi 215:t näyttää takaa katottuna. 225/35 oli jo siinä rajoilla ja korkeempi kumi vielä pahentaa tilannetta.
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 10 Tammi 2013 - 0:50, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
allu_
Viestien lukumäärä : 890 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 20 Maalis 2012 - 21:08 | |
| Jotain niin maukasta ja asiallist koko projekti Sovituskuvaa odotelles... | |
|
| |
TAJN
Viestien lukumäärä : 504 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 20 Maalis 2012 - 21:22 | |
| hyvältä näyttää ja aika sopiva veny tuossa takana | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 9 Huhti 2012 - 21:44 | |
| EDIT tulipa taas tekstiä. Suosittelen ottamaan kahvia/kaljaa jos meinaatte lukia. jooh jotakin uutta tännekkin. Alotetaanpa eka musavehkeistä, mitkä on ollu vaiheessa jo kohta 2 vuotta kun on ollu tärkeempääkin laittamista. Jo pidemmän aikaa on peräkontti näyttäny tältä: Tuon tekemisestä on jo aikaa ja silloin ei ollu suksiluukulla varustettua takapenkkiä. Sellaisen kun sitten lopulta hommasin, päätin tehdä kotelon uusiksi siten että subi soittaa suksiluukusta sisälle kabiiniin. Tällä oli tarkoituksena vähentää peräkontin pärinää ja saada enemmän painetta sisälle. Suunnittelinkin kaiken valmiiksi ja purin koko kontin tyhjäksi, mutta aika loppu kesken muiden projektien vuoksi ja pistin kaiken hätäisesti takaisin. Eihän sitä ilman musaa voi ajella Sillä tiellä noi asennukset onkin ollu melkeen sen 2 vuotta. Näyttivät siis ihan ok:lta, mutta paneelien alla kaikki on irti ja kilometrikaupalla ylimäärästä johtoa pyörii siellä täällä. Nyt sitten kummiskin löysin nuo vanhat piirustukset ja päätin viedä hommat loppuun, kun muutenhan tää koko kampe on "valmis". Sen verran suunnitelmiin tuli muutosta, että en tee mitenkään näyttäviä "tuning" asennuksia, vaan mahdollisimman kevyet ja toimivat. Käytännössä tulee siis kevyet verhoilupaneelit, joiden alla kaikki on nätisti piilossa ja niihin pääsee silti helposti käsiksi. Hommat alotin kaikista painavimmasta, eli subikotelosta. Vanha oli kooltaan ja järeydeltään "vähän" liioteltu ja painoa sillä oli siihen malliin ettei sitä saanu edes nostettua yksin kontista. Uudesta tuli vastoin mieltymyksiäni suljettu kotelo. Tämä siksi, koska ei pienestä suksiluukusta oikeen mitenkään saa refleksiputkea fiksusti viriteltyä ja onhan suljettu pienempi kuin refleksi = kevyempi. Materiaalina se perinteinen 22mm MDF, tiivistykseen sikamassaa ja koko valmistajan suositusten mukaan (jotka tarkistin laskurissa). Ja kyllähän siitä tuli huomattavasti kevyempi ja pienempi mitä vanhasta: Ei ehkä nätein ratkaisu tiivistää sialla, mutta pitääpähän varmasti ja piiloonhan se menee. Vanhojen piirustusten mukaan tein välikappaleen penkin ja kotelon väliin, niin hyvin istuu: Pitää tuo tiivisteen liitoskohta kääntää vielä piiloon ja fiksummat kiinnitysruuvit hommata. Mutta miten se sit soi? No kyllä siitä ainakin ääntä sisälle piisaa Ja mikä parasta. Takarekisterikilpi ei pidä enään sitä amisräminää. Mutta niinkuin sanoin jo, että en tykkää suljetuista koteloista, niin huonomminhan se soi, kuin edellinen refleksi. Vähän sellainen tylsä yhden nuotin basso ja matalaa ei enään lähe entiseen malliin. Pitää koittaa säätää ja muuttaa kotelon kokoa jos auttais, mutta pahoin pelkään ettei tota yhtä hyvältä saa kuulostamaan. Plussana voin sanoa että nyt subi integroituu etupäähän huomattavasti paremmin. Aikaisemmin kuin oli ongelmana joillain biiseillä, että subi kuulosti soittavan eri biisiä, kuin pääkaijuttimet. Kotelon kun sain valmiiksi, niin päätti audista jäädä käteen kuskinoven kahva ja alko tulla mitta täyteen sen pikkuvikojen kanssa (pyöränlaakereita paskana, kaasutin vittuilee jne.), joten päätin ottaa jatkeen pääsiäseksi ajoon. Tämä tiesi maalipinnan myllytystä, kun on taas tullu suojapeitettä hinkattua koko talvi sitä vasten. Myllytystä varten olen koittanut hommata talven aikana tietotaitoa ja välineitä, joten päätin koittaa sitä itse. Ensin oli kuitenkin vuorossa listojen fiksaus. Koko viimekesän mua vaivas nimittäin sivulistat, jotka ei suostunu pysymään nätin näkösenä, vaan niistä aina puski sateen jälkeen esille jotkut autoglymmin vahajäämät. Ratkaisuksi hieroin ko. listat moneen kertaan silikooninpoistoaineella ja päälle nykäsin mastonin mattamustat. Ennenkuin joku rupee huuteleen kilikolimaaleista, niin sanottakoon että mastonin mattamusta on ehkä paras maali mustille muoviosille. Sen kun laittaa päälle, niin ei tarvi paljoo huolehtia. Takapuskurin listatkin on mulla ollu 3 vuotta mastonilla vejettynä ja edelleen näyttää hyvältä. Niihin voi muovinhoitoaineita ja vahaa sotkea huolella ilman pelkoa ylimääräsistä jäljistä. Maalasin kuitenkin kaikkii tuoreen kerroksi, jotta jokainen lista näyttäis samalta: Sitten siihen myllyttelyihin. Koneena mulla on biltusta ostettu viidenkympin rälläkkämalli (rotarykö se nyt on?). Ihan ok vehje, mutta huonon nopeussäädön vuoksi ei tuolla montaa autoa kesässä jaksais tehdä. Laikkojen kiinnitykseen löyty nurkista joku muovinen systeemi, mutta parempi pehmustettu menee ekaksi hankintalistalle. Aineita multa löyty: menzernan 203s presta ultra cutting creme light meguiarsin #80 speed glaze Ja laikkoja: Lake Country CCS oranssi Lake Country CCS valkoinen Meguiar's Soft Buff Foam Cutting Pad Meguiar's Soft Buff Foam Polishing Pad Noiden yhdistelmiä lähdin sitten kokeilemaan ja mitään leikkaavampaa en näin aloittelijana ottanu mukaan. Ekaksi kokeilin lake countryn oranssia ja menzernaa: Ja ei helevetti. Mulle jäi niin helppo kuva myllyttelyistä, kun pellikkaa kattelin viimekeväänä, mutta nyt tuloksena oli jeesus jäljet kontin päällä ja naarmut oli silti vielä tallessa. Pari vetoa myöhemmin tuli siihen tulokseen, että ei tämä niin helppoa ookkaan miltä se näyttää ja päätin unohtaa kaikki tarkat kuvalliset dokumentoinnit. Keskityin siis ihan rauhassa myllyttelyn opetteluun. No kyllähän sitä jälkeä alkoi tulla kun aikansa yritys erehdys menetelmällä kokeili. Ensimmäiseksi lensi nuo lakecountryn laikat hyvin kauas. Niillä en saanu mitään muuta kuin tuhoa aikaan. Käytännössä auto tuli vedettyä naarmuisista paikoista megun punaisella leikkaavalla padillä ja menzernan tökötillä. Sen jälkeen kaikki pinnat megun keltaisella kiillotuspädillä ja #80:llä. Näillä sain lähes kaikki naarmut pois ja ainakin loisteputkien sekä haloheenien valossa holotonta pintaa. Tämän jälkeen työnsin koko kamppeen hengitystä pidätellen ulos aurinkoon. No eihän se täydellinen ollu, mutta yllättävän hyvä kummiskin. Siellä täällä näkyi laikan jälkiä kun en oikeen vieläkään osannu hommia kunnolla, mutta aikaa tässä vaiheessa oli kulunu reilu 14 tuntia, niin päätin hyväksyä lopputuloksen ja koittaa sitä "täydellistä" pintaa lähempänä kesää. Nykäsin siis päälle colliniten 476s:t ja tökkiä listat kiinni, niin pääsee ajamaan. Tässä vaiheessa tais tulla se suurin töppäys, kun käyttämäni mikrokuituliina oli vissiin paskanen ja siitä jäi vähän joka puolelle autoa jälkiä. Ei naarmuja kuiteskaan, mutta sellaisia että suorassa auringonpaisteessa erottuun. Ei niille enään siinä vaiheessa jaksanu mitään tehdä, vaan tein pikaisen alustan ja kulmien säädön, niin pääsi ajamaan. Nappasin pihalla vielä muutamat kuvat ennenkö kerkesi paskottua ajossa: Noi vanteet ja renkaat Tuli porukoitten ykkössarjalaisen mukana, enkä suostunu niitä laittaan siihen alle, vaan annoin omat m3 vanteet. Jospa noi pari viikkoa menee... No näyttää se onneksi varjossa tosi hyvältä ja collinite tekee mukavan wetlookin tohon maalipintaan. Pääsiäisenä tulikin sitten ajettua joku 500km ja kyllähän se tuntuu ihan uudelta autolta :cheers: Ei mitään ylimääräsiä ääniä ja ensimmäistä kertaa mulla ollessa koko voimansiirto on hiljaa ja toimii kuten pitää. Ja ohan siinä voimaa ihan eri malliin kuin aiemmin Sadan kilsan ajon jälkeen ilmaantui kylläkin imuvuoto ja se on nyt niin paha, että ei meinaa käydä tyhjäkäyntiä ja hirmu suhina kuuluu. Veikkaisin syyksi m50 imusarjamodissa olevaa liimausta, eli pitää repiä tässä viikolla koko imusarja irti tehdä paremmin se. Sitä ennen ei voi käyttää katsastuksessa, mutta katsastuksen jälkeen voikin sit sovitella RC:t alle, kun muuta vikaa ei tunnu olevan.
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm To 10 Tammi 2013 - 0:58, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
Masq
Viestien lukumäärä : 1174 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 9 Huhti 2012 - 22:04 | |
| - Lainaus :
- No kyllähän sitä jälkeä alkoi tulla kun aikansa yritys erehdys menetelmällä kokeili. Ensimmäiseksi lensi nuo lakecountryn laikat hyvin kauas.
Fail.. Kyllä niillä jälkee saa aikaan, tai ainakin ite oon saanu.. 2-3 tippaa laikkaan ja pintaan ohkanen sumukerros vettä. Jauhaa sen verran et alkaa kuivahtaan ja sit taas pieni sumu vettä pintaan. Veikkaanpa että tämä floppi on tossa bilteman koneessa. Se kun nyt kuullostaa jo nimeltäkin huonolta Mutta muuten tää on kyllä uniikki e36. Harva auto foorumilla on tehty yhtä viimesen päälle :cheers: | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 9 Huhti 2012 - 22:11 | |
| - Masq kirjoitti:
Fail.. Kyllä niillä jälkee saa aikaan, tai ainakin ite oon saanu.. Onhan niillä monet hyvää jälkiä saanu, mutta nyt oli varmaan tekijässä vika. Sain kuitenkin niillä megun laikoilla helpommin ja parempaa jälkeä, niin käytin niitä. | |
|
| |
Osmis
Viestien lukumäärä : 287 Paikkakunta : Lieksa Muut : BMW E39 528i M-Sport -99
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 9 Huhti 2012 - 22:11 | |
| Kylläpä taas tarinan kerronta + kuvat oli mukavaa luettavaa ja katsottavaa. Innolla odotan tontitusta ja BBS:iä alla | |
|
| |
Jonas_
Viestien lukumäärä : 768 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 10 Huhti 2012 - 16:52 | |
| Meni varmaan multa ohi (vai mainitsitko edes), mutta minkä kokoinen tuo refleksiloota oli tuolle Ambossille ? Oon vakavasti ostamassa Ambossia ja pähkäilen suljetun ja refleksin välillä On tää vaan hieno. Ei siitä mihinkään pääse. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 10 Huhti 2012 - 20:04 | |
| En nyt muista tarkkaan, mutta reilu parikyt litraa tuo on. En tiiä pitäskö ton olla sit isompi vai pienempi että soittas paremmin matalaakin. Refleksillä toimi paremmin. Pienempää nyt on helppo kokeilla, kun tunkee tavaraa koteloon, mutta isompi vaatiikin jo sit uuden. | |
|
| |
Sammmy
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Kauhajoki
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty To 12 Huhti 2012 - 10:55 | |
| Tän kans on kyllä nähty vaivaa ja sen huomaa! Saa omaan e36 mukavasti inspiraatiota, kun vaan sais aikaseksi tehä näin viimesen päälle.. Tosiaan Bebsien sovitusta tääläki odotellaan, jatka samaan malliin! | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty La 21 Huhti 2012 - 23:38 | |
| Nyt on tällekkin haettu taas reilu vuosi lisää ajoaikaa ja samalla moottorikin tuli leimattua: Oli kyl lepposa katsastusmies ja ei turhista nipottanu. Hetkenaikaa kierteli autoa, käytti ilmassa ja kateltiin papereita, niin homma oli selvä. Varsinainen vuosikatsastus ei vaan onnistunut kerralla, kun pomppasi tyhjäkäynnin päästöistä. Taaempi lamda oli päässy hajoomaan, eli perjantaina sai sit päästötkin läpi kun vaihetelin uuden. Ihan hirveistä kurakeleistä huolimatta päätin sit nyt viikonloppuna pyöräyttää RC:t alle että pääse vappuajelut tekeen kesälookissa. Veljen 5-sarjalaiseen sopivasti tullu uus alustasatsikin, niin pyöräytetiin sekin alle: Eli siis perus BC-coilit. Ostaessa alla oli Ta-Technix:n korkeussäädettävä setti, mutta se oli oikeasti ihan käsittämättömän paska ajaa, eli siitä oli päästävä ensitilassa eroon. Järkyttävän pintakova ja silti vähänkään isommassa montussa pohjasi joka kerta. Kaikenlisäksi perä pompotti ihmeellisesti kesärenkailla. BC:t ostettiin vähän mukavuus mielessä, eli näitä ei tilattu säädettävillä uniball päillä, vaan perus kumivaimennetuilla: Pitäähän premiumluokan auton olla mukava ajaa. Ensviikolla auto lähteekin sit maalaukseen, niin kuvia kesälookista vois laittaa sen jälkeen. Mut sit tää mun pienempi kampe. No reilun päivän ajan ähräilin alustan säätöjä kohdilleen ja sain vanteet istumaan nätisti. Edessä erittäin hyvin, mutta takana meinaa olla ongelmaa. Ei viittiny juuri mankeloida kaaria, niin camberia on lievästi sanottuna reilusti. En oo vielä osannu päättä onko se hyvä vai huono, mut kattoo nyt. Jos ei miellytä, niin menee varmaan takakaaret sen verran uusiksi että joutuu maaluuhommiin. Niin kostee keli että ei oikeen minkäänlaista kuvaa saanu otetta, mutta tossa nyt yksi: Jospa huomenna ois parempi keli, niin koittas saada parempia.
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm Ma 4 Helmi 2013 - 18:04, muokattu 3 kertaa | |
|
| |
Miqqe
Viestien lukumäärä : 7 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 22 Huhti 2012 - 0:30 | |
| Sieltä se nyt tuli, tätä kuvaa oli odotettu.
Eipä ainakaan tuon perusteella kehtaa moittia takapään istuvuutta. | |
|
| |
allu_
Viestien lukumäärä : 890 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 22 Huhti 2012 - 3:26 | |
| Piru maukas, tätä on odotettu Kunnollisii kuvii odotelles... | |
|
| |
ChilileipÄ
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : jkl
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 22 Huhti 2012 - 13:00 | |
| onse kyllä maukas!! | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 22 Huhti 2012 - 13:35 | |
| Sopii kyllä värit hyvin yhteen. Hunajaista. | |
|
| |
terOooO
Viestien lukumäärä : 22 Paikkakunta : Lapinlahti
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 22 Huhti 2012 - 14:01 | |
| | |
|
| |
ovaali
Viestien lukumäärä : 76 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 22 Huhti 2012 - 14:05 | |
| | |
|
| |
juudas
Viestien lukumäärä : 781 Paikkakunta : Kuopijoo
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 22 Huhti 2012 - 14:29 | |
| | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 22 Huhti 2012 - 14:32 | |
| Kohtalaisen turha kommentti, mutta pakko todeta että värit toimii. Nam nam. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty | |
| |
|
| |
| pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty | |
|