| Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v | |
|
+73jori Adri59320 Juunas94 pera187 jaasu burrito87 t-t Willeeeh ahtopaine ImaFinlanD ?! WILU Challenger-70 Hannnu Kozonen juudas herrahenri retro kop-O-nen Sammyboi Jonnari Lötjönen Tikkku_ Jamesi wilsson chq- IL3 Ian13 jiri sasu Green hirvonen |777| Mazi_ pazi88 -ww- zmuli jallu81 Aleksii `villle SJJ kikarikoiso Kerstai Gazzu hanss JuhiZZ samuxd Hene987 redi alkku_ allu_ apuapina samulzi GrapL Säm TMA JukeN Myssymasa ttoni N|ba jeQQ Pazihi spor Huiske Hanska Norsu ee-2 eros weicco toni dumppi^^ Eerikki TomVi 77 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Pe 7 Syys 2012 - 21:00 | |
| Punavalkoiselle täältäkin ääni. Toi kuvassa oleva punavalkoinen on kyl muutenkin pirun siisti kokonaisuus. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ti 25 Syys 2012 - 3:32 | |
| Jeps, kyl se rupee pikkuhiljaa kääntyyn puna/valkoseen. Mahtaskohan tossa olla 13" vai 14" alla? Tuli tänään tilattua Luuppalalta kaaret JM-luokituksella. Eipä ollu ainakaan kallista. | |
|
| |
chq-
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : jyväskylä
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ti 25 Syys 2012 - 6:36 | |
| punavalkonen ehdottomasti veikkaisin että ois 13" | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Su 21 Loka 2012 - 20:03 | |
| Jotain tännekkin. Nyt kukaan ei pääse enään mutiseen, että kuinka turhaa on vaihtaa ehjä C1 keula C2:n keulaan. Pistehitseistä napsnups veke. Lähti kyl yllättävän siististi. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 24 Loka 2012 - 18:49 | |
| Ota siika pois. Näyttää jo paremmalta, kun sai ton epämääräsen 'johtosarjankin' napattua poies. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 7 Marras 2012 - 13:39 | |
| Vois hitusen päivitellä. Kaaret kohta loppusuoralla, enää puuttuu noi kaks putkee paikaltansa. Ollu kyllä melkosia vastoinkäymisiä noitten kaarien kanssa.. Sitte vie jaksais tehdä etukaarest putket etuiskaritorneihin, niin sais koko akselivälin tuettua. - Juonipaljastus:
Kyllä se tonnikakssatane jaksaa vie pyörittää. :joker:
| |
|
| |
Ian13
Viestien lukumäärä : 1238 Paikkakunta : MASALA Muut : EX. Chopperi Fillari
Mönkkäri
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 7 Marras 2012 - 15:20 | |
| Menikö pääkaret miten hyvin paikalleen? Ite oon kahteen autoon laittanu luuppalan vääntämiä pääkaaria ja 4 pääkaaresta 3 ollut vähän sinnepäin, joutu ite vääntää mutkia uudelleen että sai istuun. Eihän se iso homma ole mutta jos valmiit kaaret ostaa niin luulis niiden menevän vaivattomasti paikoillee. Millos tähän tulee väriä pintaa? | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 7 Marras 2012 - 15:34 | |
| No pääkaaren taivutus on vähän niin ja näin. Niinkun kuvasta näkee, jää melkonen rako kaaren ja b-pilarin väliin. Muuten istuu kyllä yllättävän hyvin. Ovien putkissa oli eri taivutukset, mutta eipä se haittaa. Hinta kuitenkin oli niin halpa, että ei pidä valittaa.
Aika hyvin sai kaaret hitsattua, kun teki lattiaan reiät ja tiputti valmiiks heppaillun kehikon alas. Ehjää kattoo en alkanu rei'ittään, että sais saumat vedettyä yläpuolelta.
Tavote on, että kuukauden päästä olis kori tikissään ja pohjat vedetty. Tiedä sitten? | |
|
| |
Ian13
Viestien lukumäärä : 1238 Paikkakunta : MASALA Muut : EX. Chopperi Fillari
Mönkkäri
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 7 Marras 2012 - 17:03 | |
| Joo kyllähän nuo pystykaaren taivutukset ois vähän ylempänä voinu olla. Ootko testannut että mahtuu penkki paikalleen? Vai tuleeko millaset penkit? | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 7 Marras 2012 - 17:26 | |
| Penkkejä ei vielä oo, mutta suunnitelmis olis Cobran Imolat. Toivotaan et mahtuu.. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ti 13 Marras 2012 - 23:37 | |
| Noniin! Taas jotain todisteita, ettei käydä tallilla vaan tupakoimassa.. Tosiaan kun kynäiskareita ollaan tekemässä, niin tehdään sitten yläpään tuenta ja vahvistus kunnolla. (Etuiskarin yläpään kiinnityskuppi Kadetissa kiinni 4 pisteellä.. ) Iskaritorninen peppuihin tuli millisestä pellistä vahvikelevyt ja iskaritorninen kupit hitsattiin kauttaaltaan (minimoitiin se 4 pisteen pettäminen). Kuppien ympäri hitsattiin putkenpalat, joista lähtee putket etukaariin. Poikkituki sitten vielä iskaritornien väliin. Toivottavasti tällä saatiin vältettyä, ettei konepellistä löydy ekan töyssyn jälkeen kahta nänniä. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 22 Marras 2012 - 2:50 | |
| Hiljaa hyvä tulee. Rakkautta & uutta peltiä akkukotelolle ja toiselle puolelle. Ei mitään ratsupaikkoja, ja aina piiloon jäävät pellit vedetään puhtaaks ja happopohjamaalilla. Tehdään nyt sit kerranki kunnolla, ettei happanis viiden vuoden sisään uudestaan. Etuakseli justiin tiputettuna. Löyty pieni yllätys kuskin puolen akselikiinnityksestä.. .. ja tässä tulos, kun aikoinaan vedetty konehuoneen puolelle ratsupaikka 'pois silmistä, pois mielestä' -menetelmällä. Tästä johtuen mätäkärpänen purrut myös kuskin puolen etuakselin yläosiin niin pahasti, että taidan käyttää toista akselia. Rälläköity 'palanen' käytännössä mureni käsiin. Parhaimmillaan kolme pelliä päällekkäin, ja voitte kyllä kuvitella tuloksen. Ei muutakun auki, puhtaaks, happopohjamaalit ja uutta peltiä. Vielä kun koittais saada aukkoon muotoiltua sopivan pellin, niin taas on elinikää lisätty parilla vuodella. Toivottavasti talvi on pitkä. | |
|
| |
Säm
Viestien lukumäärä : 182 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 22 Marras 2012 - 18:02 | |
| Joo siis ei helvetti mitä paikkauksia tuommoset ''seuraavan omistajan murheet''. Omassaki kaikki edellisten tekemät oli just tuommosia paskoja että se ite hitsattu korjauspala ei ruostu vaan sen ympärillä oleva pelti.. Vituttaa sitte alkaa ite tekemää kunnolla...
Mua kiinnostaa että mikä moottori/laatikko/taka-akseli yhistelmä tähän tulee? | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 22 Marras 2012 - 23:03 | |
| Jeps, noita 'kyläseppiä' tuntuu olevan vähän liikaa. Sitten se, että myydään ehjinä vielä etieppäin. Tekniikasta nyt vois löpistä vaikka mitä, mutta kirjotetaan pähkinänkuoreen puolivalmiit suunnitelmat. Etuakseli:- Vakioakseli, joka boksataan GT/E malliseksi. - Isolohkon etuvakaaja Vallilan takomolta. - Etujarrut vielä hitusen haussa, mutta ainakin Rekordin jäähdyteyt levyt ja joko Volvo 240 4-mäntäsatulat tai Wilwoodilta 4-mäntäsatulat. Tarkotus olis saada jollain ihmeellä mahtuun 13" vanteitten sisään. - 25-30% nopeempi ohjaus. - A Mantan olka-akselit/tai sitten itte muokatut orkkis olka-akselit, jotta saadaan lisää kääntyvyyttä. - CNC-koneistetut pienemmät ylätukivarret, että kun pyöriä saadaan lisää kääntyyn, niin eipä sitten ota ylätukivarsiin kiinni. - Kauttaaltaan PU-puslat. - (?) Iskarit, joihin hitsataan kierreputket. Kynäjouset ympärille. Moottori ja voimansiirto:- Moottoriaihiona toimii A Omegan 2.4 litranen ja 8 tappinen C24NE. Mahdollisilla kikkailulla 2.5-2.7 litranen. H-profiili kanget ja pattipäämännät. - Kansiaihiona toimii oma 2.4 ruiskun kansi. Isommat imuventtiilit, rullakeinusarja, imukanavien nosto pystympään & kohdistus imusarjaan ja lopuks kannen työstö. - Nokasta ei oikein vielä tietoo, mutta joku sen saa kyllä työstää hyväks. - Suorasytkä Vaggilaisen puolilla. - 48mm läppärungot. - Omavalmiste rosteri pakosarja. - Megaruutta ohjaukseks. - Sach:n jäykkä asetelma, kevennetty vauhtipyörä ja vakioo jämäkämpi levy. - Uus ehjä 240 Getrakki askiks. - B Mantan kardaani. - Etanolivalmius!Konetta siis yritetään tehdä huolella katukelvottomaks.. Minimi tehovaatimus on pyöriltä 200hp ja tavote on 100 konehevosta per litra. Laatikkookin suunnittelin SSF-Pyörältä suora-askina, mutta saakoon unohtua suhkot korkeen hinnan ja epämukavuudesta katukäyttöön johtuen. Taka-akseli:- Taka-akseli on oranssissakin Coupessa ollut A Asconan isoperä. - 4-linkit unipalleilla. - Watt-linkki unipalleilla. - Takajarrut tulee G-Astran satuloilla ja levyillä, niin päästään rummuista eroon. Niitä saadaan sitten myös nypittyä hydraulisella käsijarrulla. - Välitys 3.89 tai 4.22. A Omegan S45 kitkalukko reilusti kiristettynä. - Peränjatke pysyy vakiona, ellei löydy teräksistä jatketta edullisesti jostain. - Taakse myös iskarit, joihin hitsataan kierreputket. Kynäjouset ympärille. - PU-puslat tulee myös kaikkialle perään. Eli käytännössä tehdään melkein ihan 'ratakelpoinen' vehes, mutta kuitenkin katulaillisena. Tarkotus olis ihan kovaa ajaa radalla, ja pientä liippiä yrittää. Saa vaan kattoo tarkasti nurkkapainot, että saa suhkot toimivan alustan ja istuvat kynäjouset joka kulmaan. :drunken: Ei nyt kuitenkaan ihan pähkinänkuoressa tää homma tullut selitettyä, mutta jos jotain nyt oikeesti sattus kiinnostaan tarkemmat tiedot. | |
|
| |
wilsson
Viestien lukumäärä : 413 Paikkakunta : Kaalimaa Muut : Honda Monkey 81vm
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 22 Marras 2012 - 23:26 | |
| Aika moista settiä tulossa! Ja jätkä sanoo että käy kateeks kun kattoo mun toimintaa? laitan kaikkee pulttaa kiinni osaa vaan Tää on siis pysymässä vaparina? Plussaa tästä! | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 22 Marras 2012 - 23:55 | |
| - wilsson kirjoitti:
- Aika moista settiä tulossa! Ja jätkä sanoo että käy kateeks kun kattoo mun toimintaa? laitan kaikkee pulttaa kiinni osaa vaan Tää on siis pysymässä vaparina? Plussaa tästä!
No kun jaksaiskin tehdä edes puoliks yhtä huolellisesti.. Juu vapari on ja pysyy! Ahtaminen vie kaiken sielun tämmösestä. | |
|
| |
chq-
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : jyväskylä
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Pe 23 Marras 2012 - 15:09 | |
| kiinnostus tätä projektia ja sen valmistumista kohtaan nousee vaan kokoajan! isoa peukkua jo tässä vaiheessa | |
|
| |
Jamesi
Viestien lukumäärä : 1 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v La 24 Marras 2012 - 10:25 | |
| Noi volvon nelimäntäset ei kyl taida mahtuu 13' sisää itellä on 14' RSL Cultit Coupessa ja silloinkin piti antaa vähä laikkakonetta satuloille. Tietty jos meinaat lyödä jotkut kunnon leepuspeiserit sinne nii kai ne sit menee | |
|
| |
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v La 24 Marras 2012 - 11:53 | |
| Hyvää settiä luvassa ja tosiaan, vapariudesta plussapallot täältäkin.
Kyllä tällänen C-kasetti aina lämmittää mielen. | |
|
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v La 24 Marras 2012 - 12:29 | |
| se mikä raha menee sihhiläiseeen kannattais panostaa 16v tekniikkaan.. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v La 24 Marras 2012 - 13:46 | |
| Kiitokset! - Jamesi kirjoitti:
- Noi volvon nelimäntäset ei kyl taida mahtuu 13' sisää itellä on 14' RSL Cultit Coupessa ja silloinkin piti antaa vähä laikkakonetta satuloille. Tietty jos meinaat lyödä jotkut kunnon leepuspeiserit sinne nii kai ne sit menee
Näin kans pelkään, joten melkein täytyy kattoo Wilwoodilta jotain pieniä. Vanteet voi tosin olla sisäpuolelta tilavat, vaikka oliskin 13". - Tikkku_ kirjoitti:
- se mikä raha menee sihhiläiseeen kannattais panostaa 16v tekniikkaan..
Miks? Ainoona 16v tekniikkana hyväksyttäisin '24v CIH', eli katkastun C30SE kannen, mutta operaatiolle tulis hintaa melkosesti ja varaosat olis kiven alla. C20XE ei vaan mun mielestä sovi nähin vanhoihin ooppeleihin. Se vie sielun. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ti 4 Joulu 2012 - 23:52 | |
| Akselin kiinnike ehjänä. Toisesta kuvasta näkee, miltä näyttää konehuoneen puolelta. Tavote oli saada edes jotenkuten samoihin muotoihin. Aikani kun tongin, niin löysin ikävän mätäpaikan runkopalkissa. Eihän siinä nukuttua saanut, joten repsikan pohja taivutettiin auki ja uutta pelliä sisään. Ilkee paikka vaan tehdä 'siististi'. Nyt kun pientä motivaation laskua havaittavissa, ajattelin perehtyä tohon 4-linkki & Watt-linkki systeemiin. Peränä toimii siis Ascona A:n isoperä. Jousitus kynätolpilla. Suunnitelmissa on 4-linkin suhteen käyttää alkuperäsiä alatukivarsia ja ylätukivarsille tehdä kiinnikkeet sisemmäks. Ylätukivarret tulis pohjasta lävitte kabiiniin, jonne tehdään kotelot jonkinmoisella säätövaralla. Ylätukivarsien päihin unipallit. Niinkun tässä ja tässä on tehty. Kuitenkin löytys paljon kysyttävää ja mietittävää asian suhteen. Helposti väärin tekemällä ton peränkin voi pilata. Minkälainen merkitys ylätukivarsien pituudella, kiinnityspisteillä ja kulmalla verrattuna alatukivarteen on? Vaikuttaako joustossa 4-linkkiperän liikehdintä kardaaniin ja perän jatkeeseen erilailla, verrattuna 2-linkkiperään? Mitkä asiat kannattaa ottaa erityisesti huomioon 4-linkkiperää tehdessä? Watt-linkiks oon suunnitellu ihan tällästä ratkasua. Säädettävät uniball-varret ja yksinkertanen akselointi peräkoppaan. Ilmeisesti akselointi täytyy olla perän keskellä? Mihinköhän kaikki voima kohdistuu joustaessa, varsien kiinnitykseen akselissa vai korissa? Eli kestääkö vakio peräkoppa tommosta, jos vaan vahvistaa hyvin? Jos joku näitä on tehny, tai sattus tietään muutenvaan? Tää autojen geometria ei oo mitää mun vahvimpii juttui.. | |
|
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 5 Joulu 2012 - 17:25 | |
| pistä perinteinen ecotekki tai sitten toinen vaihtoehto on jostain muusta autosta.. joku hondan v-tekki pata ois asiallisen kuulonen | |
|
| |
Ian13
Viestien lukumäärä : 1238 Paikkakunta : MASALA Muut : EX. Chopperi Fillari
Mönkkäri
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 5 Joulu 2012 - 18:36 | |
| Voisin kirjottaa aika pitkän stoorin noista alustamuutoksista mutta laiskuus yllätti. 4-linkissä kaikki linkkitangot täytyy olla samanmittaisia ja kulkea samassa linjassa akselilta eteen. Linkkitankojen mitta lasketaan suhteessa kokonaisjoustoon sekä kardaanin liikevaraan. Watt linkkissä keskivipu keskelle akselia ja keskivivun mitta jouston mukaan, isojousto = pitempi vipu. Tää malli "poikittaistuesta" on malli joka toimii tarkimmin mutta myös hajoaa herkemmin. Perinteinen panhard oikein mitoittettuna on varmasti hyvä vaihtoehto tämän tilalle. Ja sitten optimi asento kaikille tangoille auton ollessa ajoasennossa on vaakatasossa. Jos auton jousitus on mitoitettu niin että siinä on lyhyempi sisäänjousto kuin ulosjousto, pieni nousu akselille tangoissa vakauttaa auton käyttäytymistä.
Jos haluat tietää jotain lisää kysy yv:llä | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 6 Joulu 2012 - 0:28 | |
| - Tikkku_ kirjoitti:
- pistä perinteinen ecotekki tai sitten toinen vaihtoehto on jostain muusta autosta.. joku hondan v-tekki pata ois asiallisen kuulonen
Ei edelleenkään. Melkosen summan tekniikkaan jo kerenny pistään. Ja vaikka kuinka vihaankin pussihousuja, niin silti arvostan Opelin omaa tekniikkaa ja nimenomaan samalta vuosikymmeneltäkin. Eli tähän nyt on tulossa se C24NE 8 tappinen CIH. Piste. - Ian13 kirjoitti:
- Paljon tekstiä.
Kiitos tästä! Tää vastaus selvensi montaa asiaa. Nytkun tässä päässy jo ehkä vähän jyvälle asiasta, niin moni asia on kerennyt muuttuun. Kadetissahan on vakiona kardaanin ja perän välissä peränjatke, joka ilmeisemmin haittaa 4-linkin toimintaa. Piirsin havainnointikuvan suunnitelmista. Eli siihen, mistä peränjatke alkaa, tekeekin tukikumi/laakeri systeemin, ja sitten perä - tukikumi välille kardaani, mikä nivelöity molemmista päistä. Mahtais toimia ihan hyvin? Tällöinhän kardaanin etuosa ei tee suurempia liikkeitä joustossa. Ja perän laipan kulmalla on kai isokin merkitys perän toimintaan kiihdytyksessä, moottorijarrussa jne. Kuitenkin tästäkin kahta eri asiaa kuullu. Kun kiihdyttäessähän perä pyrkii nousemaan ylös, joten parempihan olis perän olla jo valmiiks viistossa alaspäin n. 7 asteen kulmassa tuoden vetopitoa, mutta rankassa moottorijarrussa perä alkaa pompottamaan. Toiset puhuu taas n. 4 asteen kulmasta ylöspäin, tiedä sitten. Watt-linkkihän on paljon ystävällisempi madallusta kohtaan, kun taas Panhard ei niinkään. Tässä.Ainahan tietysti voi tehdä säädettävän Panhardin, mutta Watt-linkillä saa enemmän tilaa pakoputkea varten. Ja tila juurikin on melko ongelmallinen asia siellä. Tää kaikki voi tietysti olla isoo hakuammuntaa, mutta toivottavasti oltas ees hieman asioista perillä. | |
|
| |
Ian13
Viestien lukumäärä : 1238 Paikkakunta : MASALA Muut : EX. Chopperi Fillari
Mönkkäri
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 6 Joulu 2012 - 16:28 | |
| Tolla perän asennolla ei mun mielestä tarvii kikkailla kun sen pinjoni on asetettu suoraan kohti kardaania. Jos nivelissä minimi välytkset perä ei paljoa pääse kiertymään, senhän 4-linkki estää. Perän asento ei myöskään muutu joustossa mikäli kaikki linkkitangot on samanmittaiset ja kiinnitetty samoihin etäisyyksiin, tähän on siis pyrittävä. Panhard tanko taas tuossa kuvassa on väärin, se on yläviistoon asetettu kun sen pitäis olla auton ollessa pyörillään akselin mukainen eli vaakatasossa. Jos lasket että sulla on sisäänjoustoa 8cm ja ulosjousto 12cm. Panhardtanko ois 120cm leveä. Niin akselin sivuttaisliike on arviolta 2.4cm. ääripäistä toisiinsa. Tuohon tilanteeseen ei tosin pääse kun jossain äärimmäisessä hypyssä Mutta mikäli päädyt watt linkkiin on se varmasti parempi vaihtoehto mutta toimivuuden kannalta enemmän painimista vaativa. Niin ja tilan takia watt linkki on huonompi, se nimittäin vie tilaa puolet enemmän kuin panhard. Meidän kilpuriin olis watt tullut mikäli tilaa ois mutta panhard jouduttiin rakentamaan. Tossa vielä projektijuttua tosta volvosta jota rekennetaan, oon siis myös huollossa tulevana kautena kyseiselle autolle juttua ja muutama kuva. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 6 Joulu 2012 - 21:42 | |
| Paljon hyödyllistä tietoo taas lisää. Taidat olla perehtyny vähä enemmänkin? Kiitos näistä! Tässä nyt selvis taas uus ongelma.. Lueskelin vähän juttua, että jos ton peränjatkeen poistaa, niin pinjonin päähän ei jää mahdollisuutta kiinnittää mitään. Ei mutterille paikkaa jne. Tää rupeis vahvasti kääntyyn Volvon 1030/1031 puoleen. Vituttaa vaan, kun justiin sain hommattua lukon, levyjarruhilppeet ja takapyöränlaakerit. Pitäs melkein saada myytyä pois, ennenkun rupee uutta perää metsästää. Hohhoijaa. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| |
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Su 13 Tammi 2013 - 21:01 | |
| Päivitellään nyt vähän ajankuluks. Juurikaan viimesen päivityksen jälkeen ole tapahtunut. Taka-akseli ny edistyny jokusen, ei oo oikein ollu motivaatioo. Viimeks käyny tallilla ennen joulua.. Tänää kuitenki jakso raahautua ja sai sen perämurikankin viimein shimmattua kohilleen. Eli uudessa taka-akselissa tehtynä jo banjojen lyhennys ja kitkalukko sovitettuna & nipussa. Tais tulla vähän liian kiree, kun ei saanu edes ruuvipenkin kanssa pyöriin vetareita eri suuntiin. Motivaatiot kyl lähti tulille, kun sain aikaseks tilata nyt viikonloppuna roippeita Saksasta. Samaan motivaatiopurkaukseen siivosin tallin ja kävin kaivaan jäisestä lumihangesta 'uuden' etuakselin. Vähän on arveluttavan näkönen, mutta ei mätä mistään. Kuinkahan paha rasti tommonen kadetin ylätukivarsi olis käydä teettään CNC-koneistajalla? Tarvis olla kapeempi ja jos sais vielä materiaalitodistuksetkin, niin sais katsurillekkin näyttää. Taas taakse tarvis 54,5cm pituset ylälinkit (tai edes lähelle kyseistä mittaa), päissä unipallot ja materiaalitodistukset mukaan. Koittanu kovasti ettiä, mutta ei oikein valmiina tuppaa löytään mistään. Jokkut katsurit tuppaa vaan oleen niin tarkkoja, joten olis kiva olla papereita todistaan, ettei oo kotitekosia varsia. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 20 Helmi 2013 - 23:45 | |
| Noniin! Pitkästä aikaa taas päivitystä tähän kuolleeseen topikkiin. Tosin itte projektikin koki kuukauden välikuoleman maksimaalisesta vitutuksesta ja vastoinkäymisistä. On tässä kuitenkin muutakin tapahtunu, vaikka ei nyt juurikaan autoon koskettu. Saksasta tuli pari pakettia, jotka sisälsi mm. etuakseliin kaikki uudet pu-puslat, kaikki uudet ohjauksen osat, korjauspeltejä, pyöränlaakereita, palloniveliä jne. Oranssi Kadetti lähti pari viikkoa takaperin Pieksämäelle, eikä kyllä ikävä tule. Näyttäs vaan olevan myynnissä jo nyt, tosin 'korjattuna'. Suosittelen välttään.. Nyt sekin on varmaa, että tätä nykystä Kadettia ei tänä kesänä liikenteessä näy. Harmittaahan se, mutta pääseepähän tekeen koneenkin kunnolla kesään 2014(?) mennessä. Tästä johtuen huutelinkin jo eilen paskanjauhanta-topicissa kaipaavani D Kadettia, mistä tekis halvalla kesäpelin. (kenttään ja Revot alle)Mutta ite projektiin..Nyt kun sais vie päättää, niin olisin jättäny ton perän orkkikseks. Olis koppa vähän eri mallilla nyt. Mutta idea kun syntyy, niin sitä ei lähetä enää muutteleen.. Vastoinkäymisistä sen verran, että vasta monien satojen eurojen ja kolmansien pyöränlaakereiden jälkeen neljännet onnistu. On niin omituinen banjoputki / vetari-kombinaatio ( E2 Rekord / A-Manta), että ei kelpuuttanut kun loppujen lopuks laakeriliikkeestä yleismallin laakerit, mitkä sorvattiin ulkokehältä pienemmäks. Laakeri oli liian kapeakin, joten tarvi sorvata 'speiserit', että saatiin laakeri yhtä ulos kun alkuperäsessäkin. ( 'Speisereitäkin' tarvi tehdä parit uusiks, kun kävi pieni mittavirhe.. onneks vetarit laakereineen oli jo naputeltu banjojenn sisälle..) Vetarithan täyty sorvata myös kapeammaks, että saatiin edes ylipäätäänsä sopivia laakereita metsästettyä. Samallahan myös tarvis olla erikoisemmat krymppirenkaat. Sorvattiin sitten nekin, mutta ilmeiseti liian pehmeestä materiaalista, kun meni laittaessa paikoilleen paskaks. Mihin niitä krymppejä olis tarvinnutkaa..? Tässä vaiheessa jo olin lähellä luovuttaa. Vielä mitä, Rekordin banjojen päissä on eri jako, kun A Mantan vetarin pölysuojissa/öljykupeissa. (Helvetin hyvä huomata kun vetarit jo naputeltu paikoilleen.) No jakohan muuttu ammattimaisesti dremelillä vingutellen. Lukkoperän murikkakin sorvattiin kolme milliä väljäks, joten sekin meni vituiks! Shimmilevyä vaan laakerin ulkopuolelle, niin hyvä tulee. Eli mulla on nyt perä-aihio, missä on pariin kertaan naputellut 'customlaakerit' ilman krymppejä ja lähes 100% kitkalukko, minkä shimmauksesta ei oo takuita. Tietysti saa itteensä syyttää, kun liian hätäseen tekeekin. Mutta jos toi perä kestää, niin sillon kyllä saa luvan kestää konekkin. Sain vihdoin otettua tallille kunnon kamerankin mukaan, jotta ei tarvis niin suttusta kuvaa kattella. Tosin 50mm linssi kroppikennolla tuppaa oleen niin ahdas tuola tallissa, joten pahoitteluni tiivistunnelmallisista kuvista. 3,7 välitys saattaa olla vähän turhan pitkä, mutta toinen vaihtoehto on 4,2. Sitä taas ei oikein löydä mistään. Tästä sitten lähettiin jatkaan riivatun perän ehostamista. Uudet kiinnikkeet alatukivarsille. Watt-linkille oman kopan suunnittelua. Laitetaan nyt vähän lisää kuvasaastetta, kun kerrankin niitä kuvia 'kunnollisina' on. 240 Getrag, joka muuten oli halki pää-akselin läheltä ostaessa. Nyt kuitenkin hitsattu ja soviteltu E30 BMW:n keppi lyhentämään huomattavasti vaihdeväliä. Konehuoneen hitsauksista vähän parempaa kuvaa, etenkin iskaritorneista. Need more lock. Viiminen kuva kaarista, josta puuttuu enää kulmaputket pääkaaren ja yläputken välistä. Jos nyt lähtis ees vähän ylämäkeen tää projekti. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v | |
| |
|
| |
| Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v | |
|