Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 14 Heinä 2011 - 19:53
T-bagasit sitte venttiilikoppaa! vaan hieno on kedautti
JukeN
Viestien lukumäärä : 80 Paikkakunta : Helsinki
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 14 Heinä 2011 - 20:02
Kassit kuvassa, vitun hilpeetä.
C Kaddu on sen sijaan aina pop. Kenttään ja pienet vanteet alle. Näytti ekassa kuvassa pikaisesti katottuna melko helmeltä, mutta ei tää sokealla papalla kuitenkaan ole tainnut olla.
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 14 Heinä 2011 - 20:06
Toi säkittely on aina yhtä hubaa hommaa. Kullittelu kans.
Älä sit stn kiirehdi. Tee huolella loppuun jos alotat.
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 14 Heinä 2011 - 20:13
JukeN kirjoitti:
Kassit kuvassa, vitun hilpeetä.
C Kaddu on sen sijaan aina pop. Kenttään ja pienet vanteet alle. Näytti ekassa kuvassa pikaisesti katottuna melko helmeltä, mutta ei tää sokealla papalla kuitenkaan ole tainnut olla.
13x7.5 3-osaset revoluutioni nelipuolaset tulossa, madaltuu, kuha saa muut asiat tärkeysjärjestyksessä pois. Eli luotettavuus.
TMA kirjoitti:
Toi säkittely on aina yhtä hubaa hommaa. Kullittelu kans.
Älä sit stn kiirehdi. Tee huolella loppuun jos alotat.
Mää tykkään kans Jeeps, talvella vedän sit korin parempaan kuosii. Nyt noinniinku muuten laittelis. Tavote nyt et enne syksyä tekniikka ja muutoskatsastus.
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ma 1 Elo 2011 - 0:39
Joops, ei nyt pahemmi mitää isoo oo tapahtunu, ku vähä työkiireitä ollu ja alkoholi on viikonloppusi maistunu melko reilusti.
Ukkonenki pasko koneen, niin ei oo päässy oikei kuvia laittelee.
Tosiaan noi Revoluutionit saapu, mutta ei mee paikallee ku pinnapultit liia lyhkäset. Laitoin sitte tänää kaverin 16x9:t alle ja tein mallia papukaijapihtikaaret. Tulossa siis uudet, ehkäpä yköskopan Golffist.
Osia on haalittu taas lisää ja tekniikkaa pääsee upotteleen kohta pannuhuoneesee, ensin puhallus ja maalaus sinne.
Sittesitte.
Tosta mallia kaaret ja kontin päälle tuleva lippa. Mitä sanotte?
jusssi
Viestien lukumäärä : 516 Paikkakunta : helsinki
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ma 1 Elo 2011 - 1:06
Mä avasin tän topicin jo toivoen kuvaa revoista kadetin alla, mut ei näköjää vielä... Onko suunnitelmissa kuitenkin hankkia pidemmät pinnapultit?
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ma 1 Elo 2011 - 11:02
No odotan itekki et saisin alle..
Pinnapultit tulee heti, kun saan akselit irti ja puhallan/maalaan ja päivittelen niitä! Ei viitti pelkästää niitä pultteja nyt vaihtaa, kun kuitenki kohta joutuu purkaa akselit! Ehdottomasti vanteet tulee alle, tapahtu mitä hyvänsä
Säm
Viestien lukumäärä : 182 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ti 16 Elo 2011 - 19:17
mitäs tälle topicille kuuluu?
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ti 16 Elo 2011 - 22:51
Opel elää ja voi hyvin. Osia taas haalittu, tekniikasta ei puutu juurikaan mitään. Jotenka deadline on suunniteltu 1.10:ttä, jollon Ahvenistolla Radalle.com. Tarkotus olis päästä paukuttaa radalle.
Eipä nyt erikoisempia tehty, lähinnä ajettu, lisätty päivittäi syylärillinen vettä, öljypohjallinen öljyä ja tankillinen bensaa.. Mittarin nyt laitoin kuntoon, ja siihen keskelle olevaan vaihdekuvioon laitoin kiekkamittarin. Putki oli sen verta huonossa hapessa, että vedin keskeltä poikki ja vedin sen repsikan puolelta sivulta pihalle. Luisin kakspuolanen mokkarattikin keltasin tikkauksin löytäny tiensä käsiin.
Mutta kyllä tää tästä vielä!
Tekniikasta ja alustasta:
- B Asconan 2.0S alakerta, 3tkm sitte laakeroitu ja rengastettu. Kevennetty vauhtipyörä. - 2.0 ruiskun kansi, vakio koon venoilla, jotka muotoiltu. Venturiseetit tehty. Kansi portattu ja hieman laskettu ja löytyy vielä pronssiohjuritkin. Poikkimäen tekemä. - Nokka ehkäpä mallia vakio, mutta hiottu. Nosto tais olla 11,5 vai 12. Tarkkaa tietoo tästä ei oo, voi olla Kotasen tai Virtasen tekemä. - Peltisatsi, joka tulee jatkuu 2,5" rännillä yhen vaimentimen kautta ja Misabin imusarja, jonka päissä lorton 40 tuplat. - Kärjetön sytkä ja keulille vielä 240 Vollen syyläri. - Etuakseli puhalletaan, maalataan ja tehdään vahvikepalat isoo tekniikkaa varten. (ns. boksaus) - Iso taka-akseli löyty A Asconasta, 3.67 tai 3.87 välityksellä. Sisään tulee Omegan pikkulukko S45, eli kitkalukko 45%. Kiristetään ja sorvataan Asconan perään sopivaks. Taka-akselikin saa puhallusta ja maalausta. - Koko alustaan vaihdetaan jäykemmät puslat. - Pompottamisesta vastaa B Mantan Bilsteinin kaasuiskarit ja 40mm madallusjouset. Tarvittaessa, eli varmasti tulee madaltuun. - Askina B Mantan 5-lovinen 240 pikkugetraggi, ja samasta autosta kardaani, jota pitää lyhentää. - Olisko ollu jonku B Mantan tai jonku Rekortin isompi jarrupääsylinteri. Isommat jarrut eteen ja taakse. (Taakse mahdollisesti Astran levyt) - Lopuks säädätys ja penkitys. Tehoarvio/tavote 140-170hp väliin. Pyäriltä?
Talvella sitten panostetaan koriin. Kyllä tää tästä vie.. :sleep:
Säm
Viestien lukumäärä : 182 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v La 20 Elo 2011 - 21:55
nyt sitte vaan lisää kuvia eiks je?
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 25 Elo 2011 - 21:42
Kyllä tulee, tietokonekkin ehkä korjaantuu lähipäivinä, niin voi laitella kuviakin sitte!
No, mutta mutta.. into piukeena nyt. Viimeset ajot tehty yksykkösel padal.. Koitin raiskata, mutta ei se vaan sanonu itteensä irti. Huomenna alkaa kirurgiset toimenpiteet tekniikkapuolelle, että kyllä niitä kuviakin voi sitten tulla.
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 25 Elo 2011 - 23:03
Ei yksykkösiä kehtaa särkee, sama oli mullaki ku mahdollisuus oli siihe, ei vaan luonne mulla riittäny polkee nii vitusti et sais paskaks, yhet kumet kyllä meni
Jännä kumma ku en tätä savonlinnasta muista, eli aika harvalla ajolla on ollu tosiaan? Mut joka tapauksessa yks ooppelin näteimpiä koreja!
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Pe 26 Elo 2011 - 1:44
GrapL kirjoitti:
Ei yksykkösiä kehtaa särkee, sama oli mullaki ku mahdollisuus oli siihe, ei vaan luonne mulla riittäny polkee nii vitusti et sais paskaks, yhet kumet kyllä meni
Jännä kumma ku en tätä savonlinnasta muista, eli aika harvalla ajolla on ollu tosiaan? Mut joka tapauksessa yks ooppelin näteimpiä koreja!
Mää päästin menee niin paljon ku sielu sieti! No kyllä se kehu tällä ajaneensa päivittäin töihin, mutta en sitten tosiasiaa tiedä. Kyllä, nätti ko sika pienenä.
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ma 26 Syys 2011 - 1:35
Whottsdadiliyooo!
Ajattelin ensiks, että en kyllä tuu laitteleen tänne projektin etenemisiä, ennenkun autolla on ensimmäiset hiekat ruovittu, mutta laitetaan nyt kuitenkin. Eikä tällä kyllä 1.10:ttä ratapäiville kerkee.. se on todettu ja surtu jo.
Mainittakoon tähän alkuun, että suurimmat kiitokset kuuluu Artulle, jonka kanssa tätä laitettu.
Lähtökohtahan koko tekniikalle löytyy alotuspostauksen kuvista.
Seuraavien kuvien laatu on mitä on, joko otettu pikasesti tai humalassa. :drunken:
Koko autohan perustuu tähän.
Perjantai 26. elokuuta, eli alotuspäivä. Kone nostettu, laatikko ja kardaani tiputettu pois. Mätäkohtien tutkintaa.. ja niitähän löyty. Yllättäen
Pahimmat taiottiin pois.
Seuraavana päivänä jo alettiinki mallaileen uutta peltiä.
Eli peltiä annettiin vaan pahimpiin kohtiin. Tarkotus oli uusia kokonaan, mutta jossakin kohin niin pehmeetä, että ratsupaikka oli pakollinen. Iskaritornit samalla vahvikehitsattiin.
Hiekkaa!
Epoksipohjamaalia. Näyttää jo hyvältä.
Pohjamaalin jälkeen kori- ja hitsisaumat vedettiin Rotabond 2000:lla piiloon.
Sitten saatiin pintamaali konehuoneeseen. (ei miellyttänyt maalaria, mutta omaan silmään käy ja kukapa sitä pellin alta kattelee?)
Päivän sana oli CIH ja pikku Getrag.
Tolpat ja jouset tuli haettua. Etuakselikin näyttää valmiilta.
Taka-akseli odotti pusliaan turhan pitkään, tässä suurin syy viivästymiseen.
Kauan odotetut pinnapultit saapui. (Joo tiedän, että punaset pyöränmutterit on halvat biltemalookit, mutta ei löytyny tähän hätään etsimiäni mustia.) Oi sitä ilon päivää kun pääsi ensimmäistät kertaa mallaileen revoja alle! Pettymys oli suuri, sillä wheelgap räjäytti aivoni. (Tosin perä vielä ilmassa pukeilla)
Eilen 25. syyskuuta, saatiin auto rullaamaan takas akseleidien päälle. Tasan kuukausihan siinä meni. Vielä tosin hommaa löytyy, mm. sähkötyöt, kardaanin sovitus, madallus, putkiston teko, syylärin ja flektin sovitus, koneen viimeset palikat nippuun ja lopuks säädätys. Ehkä kahen viikon päästä ekat ajot?
Ken tietää.. tästä on hyvä jatkaa.
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 12 Loka 2011 - 2:54
Jatketaan yksinpuheluna..
Työttömyyden johdosta ja projektin rahansyönnistä pieniä muutoksia suunnitelmiin:
- Koria ei nyt todennäkösesti tulla tekeen tänä, ens tai tulevinakaan vuosina. Joten, pidetään korin väri ja kunto ajan muokkaamassa 'ratlookissa'. Aiettä vihaan tota sanaa. Mutta niin, heitters gonna heit tai jotai.
- Sisusta pidetään myös ajan hengessä, eikä lähetä verhoileen jne. uusiks.
Itteeni ajatus kiihottaa jollain pervolla tapaa.
'Ilosempina' uutisina vois kertoo tekniikan vaihdon oleva loppusuoral, jonka jälkeen hiotaan fitmentti kohilleen.
Tekemättä:
- Putkisto - ½ sähköistä - Sytkä ja FMI:n kiekkarajotin - Imutorvet täytyy napata jostai - Bensapumppu ja loput bensalinjat - Venojen säätö - Kaasareille vivusto ja vaijeri - Syyläriin nesteet, sytkän ja kaasareiden säätö
Jos nyt ei tuu esteitä, viikonloppuna voi saada jo ekat henkoset. Sitten sisäänajo ja säädätykseen.
Voin sanoo, että vähän jo kuumottelee.. autolla juurika päässy ajelee n. kahtee kuukautee.
No, mutta kuvaa/videoo tulee tässä hetkenä minä hyvänä.
Viimeinen muokkaaja, Tikki- pvm Su 16 Loka 2011 - 21:01, muokattu 1 kertaa
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v La 15 Loka 2011 - 22:01
Ekat savut ja koeajot ajettu. Pelkkää hymyä.
Kardaani tosin paukutti pohjaan, joten täytyy laatikkoo vähän laskee.
samulzi
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : kouvola
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Su 16 Loka 2011 - 5:53
Asiallinen kadetti ja tarinaa kuvien kanssa on ilo lukea..
apuapina
Viestien lukumäärä : 1134 Paikkakunta : Tku Muut : pari fillarii.
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Su 16 Loka 2011 - 10:30
tästä tulee jotain seksikästä.
N|ba
Viestien lukumäärä : 1449 Paikkakunta : Rusko
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Su 16 Loka 2011 - 11:58
videota ääni maailmasta ja uutta kuvaa
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Su 16 Loka 2011 - 21:21
Nonii, saatiin laatikkoo alemmas ja kardaanikin tippu sopivasti. Ylimääräset kolinat ja resonoinnit loppu, joten ajomukavuus parani huomattavasti. (Huom. 70-luku ja ajomukavuus)
No, eikä sitten imutorviakaan kuulunu, joten käytiin kukkakaupassa ja tehtiin tämmösistä imutorvet, tein itse ja säästin menetelmällä. Toimii, mutta vaan väliaikasesti.
Testilenkki... rötäys ja käynti vajaana. Takas tallille, kaasareitten putsaus.. ei vaikutusta. Seuraavaks lopettikin kokonaan käynnin, eikä enää startannu. Bensapumppu auki ja kappas, suodatin tukossa ja pohjalla ruokalusikallinen paskaa/ruostemönjää. Eipä heränny siltikään. Lähettii ettii sit vikaa virtapuolelta, ja sytkälampulla katottii tuleeko kipinä. NO EI. 12 voltin puolalle tuli 9v jännite, joten rele väliin ja sormet ristiin. Taas toimii. :cheers:
Sittempä synkattii vivustot uudestaa, seokset ja sytkä paremmin kohillee.. johan hörisee.
Kulkupuoli kyllä yllätti, omatekosilla imutorvilla ja korvakuulosäädöil. Menee. Kyl se ainettakin syö, n. puoltankkia tuntii.
Laatikkohan sitten heti sano ittensä irti, prkl. Huomena takas purkuun ja tavote saada ensviikolle Hauholle penkkiin ja säädätykseen.
Sekavaa tekstiä, pakko kirjottaa nopeesti ku hirvee paskahätä.
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 19 Loka 2011 - 5:08
Voi kulli. Välikuolema.
Ei käy eikä starttaa. Vikaa metsästeleen huomenissa. Mut eikös ajamalla ne höyrypäissä tehdyt viat löydykki?
Kerkesin tosiaan yhen paskan kuvan ottaan, kännykällä ja pimeessä. Anteeksi.
jusssi
Viestien lukumäärä : 516 Paikkakunta : helsinki
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 19 Loka 2011 - 6:28
Toihan rupee näyttäää jo iha kivalta Parempia kuvia odotellessa....
edit: Jotain etulippa spoileri lirpaketta tohon keulille?
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ke 19 Loka 2011 - 20:30
jusssi kirjoitti:
edit: Jotain etulippa spoileri lirpaketta tohon keulille?
Salaisena perverssinä himoitsen lirpaketta keulille, pulttikaaria ja lirpaketta kontin päälle. Kaikki löytys, mutta en tiiä vielä..
Säm
Viestien lukumäärä : 182 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v To 20 Loka 2011 - 16:50
missäs sun puskuri? se nyt ainaki paikallee törkeen näkönen ilman missä autossa ollu alunperin tuo getrag? muuten kyllä maukas peli ja vanteetkaan ei oo onneksi ne ''perus'' alutechit
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Pe 21 Loka 2011 - 16:41
Säm kirjoitti:
missäs sun puskuri? se nyt ainaki paikallee törkeen näkönen ilman missä autossa ollu alunperin tuo getrag? muuten kyllä maukas peli ja vanteetkaan ei oo onneksi ne ''perus'' alutechit
Puskurit on irti eikä tuu takas! Noille reijille jne. tehään vie jotain. Mantasta toi getraggi.
Kävin laittaan rutkun iskuun ja toimii ainakin hetken.. oli pumppu täynnä paskaa taas. Putsasin sitten kaasareitten sihdit samalla ja vaihdoin vähän paremman puolanki.
Pikaset kuvat ennen pimeyttä:
Penkitkin tosiaan vaihtu sopivimpii tossa projektin aikana. Konehuoneessa pieni johtohärdelli, muttei oo vielä jaksanu oikein siivota. Madaltaa saa ja paljon..
allu_
Viestien lukumäärä : 890 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Pe 21 Loka 2011 - 17:18
Madaltaa sais kyl joo ,ookko ajatellu vähä isompia vanteita nii sais kaariin vähän täytettä?
alkku_
Viestien lukumäärä : 312 Paikkakunta : Nådendal
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Pe 21 Loka 2011 - 17:40
Ei isompia, 13" is the shit
Tätä rojektia on tullut seurattua ankarasti, hyvältä rupeaa näyttämään!
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Ma 24 Loka 2011 - 2:26
allu_ kirjoitti:
Madaltaa sais kyl joo ,ookko ajatellu vähä isompia vanteita nii sais kaariin vähän täytettä?
alkku_ kirjoitti:
Ei isompia, 13" is the shit
Siinä vastaus.
Madaltamalla toi kaaritäyte hoidetaan jotenkuten.
Taas auto seisoo, tälläkertaa lämppärinkennon vesiletku halki ja vedet konehuoneeseen..
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Pe 28 Loka 2011 - 5:05
Taas rokkaa.
Uus hammastanko tuli raidetankoinee ostettua, jos löis huomena alle ja sais ton 'minimaalisen' väljyyden ohjauskesta katoon. (1/4 ratin kierrosta väljää.. )
Täytyy melkein jo kohta ruveta laittaa rakastajaa talviteloille ja suunnitella talven/kevään touhuja. Talvella nyt ei varmaan huomattavasti oo tulossa tapahtuun mitään. Ennen kevättä ainakin sorvata lukko perään, fiksumpi putkimenetelmä taka-akselin ylitykselle (nyt menee rungon ja taka-akselin välistä, ottaa kiinni, joten madallus mahdotonta tällä hetkellä) ja sitten vielä 5-10mm lätyt eteen ja kori katuun. Jos nyt ehkä laittas noi romipuskurit takas?
Suunnitelmia löytyy, suunnitelmia löytyy.. katotaa miten äijän käy.
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
Aihe: Vs: Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v Pe 9 Joulu 2011 - 5:25
Jatketaa yksinpuhelulla, ja turhalla nostolla.
Eli tosiaa auto tuli vietyä tuttuun turvalliseen isovanhempien latoon säilyyn/muhiin talven ajaks.
Niinkun edellisestä viestistä voi lukee; talven aikana ei tuu mitään tapahtuun, koska rahatilanne ei ees anna mahdollisuutta tehdä mitään ylimäärästä. Nää tuet on ihan naurettavan pieniä..
Mutta rahattoman on helppo suunnitella, sehän ei maksa. Eli jos nyt työt avautuu taas talven aikana, niin kevääl ennen ekoja miittejä olis tarkotus saada vähä viimesteltyy asioita. Pitkien googlaussessioitten jälkeen löyty ihan hyvääkin infoo. Mm. ykköskoppasen golffin/jetan/polon takaiskarit menee suoraan kadettiin, joten coiloverit saa taakse helposti sittenkin. Eteen joutuu teettämään universaaleista coileista mittojen mukaan, saa muistaakseni gaz:lta ja joltain toiselta, mitä nyt en muista. Positiivisenä siinäkin, että tais olla 80e/kpl kieppeillä, kulut päälle sitten. Mitenköhän iskaritornit vaan kestää?
No, mutta sen näkee sitten.
Kevään auringoissa jatketaan sitten aiheessa taas.