| Golf mk3/Vento | |
|
+179Juibbi FWD Pekko Epii Makke V.A.G. astars Tatza Miikkka- kAll3- kop-O-nen viva elias toniii croel Sawo Ipetzo banks Käke s4mU lehtimaki Jepa nukkis buubaa TPP kalejon rautio- opa JKarjalainen anttil a-j-p Mirza Arde Ceisari hehenri kmo janpertti Teemued JuhiZZ What-- aguel chq- jeppe- Lainetti -jokinen- jjjesse uniitti tuppuri_ advin jusni aan pazi88 samza Pellikka Janii MiKu ai-m sajoo kovis11 JTG jarska- Keest00 JnZ ventomies topppsu supreme sakk-e Egiz Nitzz Ipe tOubi wilzu PHJS J4TOG Rontti battery Mikael antti_aamunen Jyke sam[_] _laatikko_ tanu miqzu TeeVee -zamppa- Bäkström _paffa j0ukkis zuhari RapSu zami88 Acerbis Pazihi ]usbe AH M1glu ripuli Tume -mane- Jake jukkapoika tuomos OLZIQ mikiz Piisma Mro manu67 Temeko WeirdDude Sakari ElektrikMekanik TMA Ani Anttii Bronn jeQQ TeNu PIFu Juki kiskola hirvonen Aleksii tonikki Makkeli Madmax88 Spegu miikam MiiG Basu marc0 oki_ Raaka-Arska teemu laba Kaihis -dtk- M-nkky new_school Ghosty Juzzis Eagle Ligettah Down Locin Kipe mvo jallu81 JiiWee eros otheri TomVi TIKU Jusux partsu arppa87 Neuni uttrep Rivari-Ana Shakawkaw renox //Mikael Green Laatueine mustonenj vildur Elementti Sergey Juhi mosse Jupe temee mnky Tuppe wsq penigue Tony_T toni zimi jiri 183 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 13 Huhti 2011 - 21:12 | |
| Kone kolmella kannattimella kiinni, jokaisen alle saa tehtyä jotkut palat. ABS-konetta 020-laatikolla ei pysty paljoa nostamaan, ottaa laatikon pää kiinni eturunkopalkkiin aika nopeasti. Lisäksi kannattaa huomioida se, että vaihteenvalitsimen toiminta on tuossa ABS-koneen kanssa olevassa 020-laatikossa toteutettu vivustolla, joka ei kauheesti mahdu nousemaan/toimi hyvin jos kone-vaihteistopakettia on nostettu.
Ja kun konetta nostaa, apukuskin puoleinen vetoakseli vaatii nopeemmin notchia jos kunnolla meinaa madaltaa sitten kanssa.
Tossa nyt jotain mietteitä näin alkuun.
Edittiä heti, toi vaihteensiirrin on kyl kii siin hammastangossa suurimmaks osaks, mut kyl niiski vähän kulmat muuttuu kun loota menee ylemmäs. nivellettyjähän ne on, eli saattaa toimiakkin. | |
|
| |
Jake
Viestien lukumäärä : 164 Paikkakunta : FRSSA Muut : GSX-R 1k5
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 15 Huhti 2011 - 11:25 | |
| Sanokaas joku mistäpäin sulakerasian lähettyviltä löydän keskuslukituksen johdot, et sais asennettua kauko-ohjaimen keskuslukolle. Johtojen värit ym. Ja en oo laittamassa sitä kauko-ohjaimen ohjausyksikköö takakonttiin.. Joku ketä joskus ois asentanu tai tietää, niin vinkkejä. Kiitos! | |
|
| |
-mane-
Viestien lukumäärä : 399 Paikkakunta : Joensuu Muut : SKRN
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 17 Huhti 2011 - 19:35 | |
| Vastaan siis alempaan viestiin.
Nou hätä, tuskinpa yhdessäkään autossa akseli on aivan keskellä.
Viimeinen muokkaaja, -mane- pvm Su 17 Huhti 2011 - 21:47, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Tume
Viestien lukumäärä : 624 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 17 Huhti 2011 - 20:38 | |
| Vissiin minulle tarkotettu tuo ylempiviesti. Tuli vahingosa poisettua viesti tuosta välistä Heitto ei ole suuri mutta silti nii vittumainen. Vänkärin puoli: ei raavi Kuskin puoli: raapii ja vitusti E. Kysyin siis että onko mulla taka-akseli vituillaan, vaan missä mättää kun kuskin puolella vanne tulee aavistuksen ulommas verrattuna vänkärin puolelle. Vanteet on saman levyset (15x9 pellit), kaaret on muuten vakiot paitsi kantit on käännetty sisään. Takaa jomit on kans sääjetty samaan kohtaan ja maasta kaaren yläkohtaan on molemmilla puolilla saman verra ettei kori oo ''kierosa''. Tiedosa on että pitää kaaria mankeloida ja näin teenki kun kaveri sais vaan mankelin valmiiksi. Pitää huomenna nostaa takas ylös ja ajella traktorilookilla sen aikaa. | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 17 Huhti 2011 - 23:13 | |
| Muistelisin että mullakin oli molemmissa Mk3 taka-akselissa vastaavaa heittoa.. Tosin vr6 mulla oli kiero taka-akseli, ainakin Vianorin Veijon mukaan. Johtuuko talven skäbäilystä vai mistä lie.. | |
|
| |
Tume
Viestien lukumäärä : 624 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 17 Huhti 2011 - 23:20 | |
| Ei oo heitetty käkkäri luisua ollenkaan tällä. Onkohan tuo akselin siirto kovahomma ? | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 18 Huhti 2011 - 10:14 | |
| Onhan siellä epäkeskoreiät kiinnikkeissä, menee kohdilleen tai ainakin lähelle niiden ansiosta. Jos ei mahdu toleranssiin niin avartaa vähän reikiä.
Niin ja 4 pulttia on kiinnikkeissä, kaikkiin pääsee käsiksi hylsyn ja jatkon kanssa. | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 26 Huhti 2011 - 15:30 | |
| Mistä niitä kolmosen muovihelmoja sai ostettua? Ei tainnut alkuperäiset olla mutta jotkut fiksut tuning helmat oli, löydy enää mistää Ja jos väliä niin kaksovinen Golf. esim. | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 26 Huhti 2011 - 15:57 | |
| - Ligettah kirjoitti:
- Mistä niitä kolmosen muovihelmoja sai ostettua? Ei tainnut alkuperäiset olla mutta jotkut fiksut tuning helmat oli, löydy enää mistää
Ja jos väliä niin kaksovinen Golf.
esim. https://2img.net/h/i191.photobucket.com/albums/z314/eurotuned96/DSC_0444.jpg Tuossa sinun kuvassa on alkuperäset. Ja vastauksena vielä lainaus tästä samasta topikista pari sivua sitten. - mustonenj kirjoitti:
- toad kirjoitti:
saako noita tarvikkeena? paljonko mahtaa olla hintaa ei saa tarvikkeena, marmorilta n.300e hintaan.
dubtechnik myy vähän samankaltaista helmaa, ihan yksiosainen jne, tais olla lasikuitua. joku abt replica tms
| |
|
| |
partsu
Viestien lukumäärä : 220
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 26 Huhti 2011 - 17:36 | |
| - Ligettah kirjoitti:
- Mistä niitä kolmosen muovihelmoja sai ostettua? Ei tainnut alkuperäiset olla mutta jotkut fiksut tuning helmat oli, löydy enää mistää
Ja jos väliä niin kaksovinen Golf.
Hei jos ostat jostai tollaset niin voisin itekki tulla mukaa ni sais varmaa kimpas rahdit järkevämmiks.. tollaset 2 ovisen muovit ois kans hakuses ku itel toinen osittai rikki :S | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 26 Huhti 2011 - 19:52 | |
| Täällä kiinnostusta helmoihin myös.
Mutta. Onko kellään ollu samanmoisia onkelmia, eli pensamittari rupes ajossa heittelehtii ihan miten sattuu. Kiihdyttää, niin bensavalo syttyy. Onkohan kohossa jotain häikkää. Tänää rupes, ennen ei oo mitään tollasta ollu. | |
|
| |
manu67
Viestien lukumäärä : 50 Paikkakunta : Kanta-Häme
| |
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 26 Huhti 2011 - 20:28 | |
| Kiitokset, pistetään korvan taakse noi kimppatilaukset. Jos sitä noit helmoi alkais sit ettimää jostain, saa linkittää jos löytyy! | |
|
| |
ripuli
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kalajoki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 27 Huhti 2011 - 20:33 | |
| Mikähän on golffissa vikana. Lähteen hinaamalla käyntiin, mutta ei startista. Startti kyllä toimii niinku pitääkin. Koneena on 2,8vr6 ja auto on -93. | |
|
| |
-dtk-
Viestien lukumäärä : 464 Muut : jetta mk1
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 27 Huhti 2011 - 21:21 | |
| | |
|
| |
OLZIQ
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kristiinankaupunki Muut : useita varaosa raatoja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 27 Huhti 2011 - 22:58 | |
| Noniin tuossa ensimmäisellä sivulla oli joku jo kysellyt että sopiiko kakkosen alusta kolmoseen , mutta siihen ei oikeen saanut kunnollista vastausta muutakuin että laittaa sopimaan. Elikkä käykö vw jettan mk2, etu iskarit+jouset (olettaen samat kuin kolvissa) mk3 golffiin ? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 27 Huhti 2011 - 23:20 | |
| Käy. Kiinnitykset on samat, pituudet ja akselipainot voi olla erit. Jos nyt puhutaan tehottomista malleista, ei gti:t ja vr6:t. Perusteltakoon vielä että ite laitoin venton alustan kakkosgolffiin joskus aikoinaan. | |
|
| |
OLZIQ
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kristiinankaupunki Muut : useita varaosa raatoja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 28 Huhti 2011 - 21:56 | |
| joo kiitoksia! nyt voi hyvällä omallatunnolla ottaa laikalla useamman kierroksen pois | |
|
| |
M1glu
Viestien lukumäärä : 1 Paikkakunta : Kalajoki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 30 Huhti 2011 - 15:12 | |
| - -dtk- kirjoitti:
- virtalukonpohja
Eipä auttanut uusi pohjakaan... | |
|
| |
AH
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Hyvinkää
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 19 Toukokuu 2011 - 20:22 | |
| - toni kirjoitti:
- Käy. Kiinnitykset on samat, pituudet ja akselipainot voi olla erit. Jos nyt puhutaan tehottomista malleista, ei gti:t ja vr6:t. Perusteltakoon vielä että ite laitoin venton alustan kakkosgolffiin joskus aikoinaan.
Jossain vaiheessa vuotta 94 vai 95 kun muuttuu etupäässä yläjousilautasen /jousen halkaisija isommaksi, niin saattaa tarvita vaihtaa yläpään osia ellei hitsaa kahta jousilautasta yhteen(uudempi+vanhempi). Coileissahan tätä ongelmaa ei ole. | |
|
| |
]usbe
Viestien lukumäärä : 297 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 30 Toukokuu 2011 - 9:39 | |
| Eikös se ollut niin että golffin etupuskuri käy ventoon? Oliko se vähän lyhyempi päistä vai muistanko väärin?
Viimeinen muokkaaja, ]usbe pvm Ma 30 Toukokuu 2011 - 10:33, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 30 Toukokuu 2011 - 10:15 | |
| Muotoilu erilainen kauttaaltaan. Yläosan muoto matalempi ja alhaalla keskimmäisessä ilmanottoaukossa eroa ja sitten tuo sinun mainitsema ero. IMO tyhmän näkönen jos on Venton takapuskuri ja Golfin etupuskuri. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 5 Kesä 2011 - 18:17 | |
| Hello boys and girls!
Kuulkaapas. Minulla on pieni pulma. Olen ostamassa kolmoskoppaista golffia. No ei sekään se osto mutta vanteiden mitoittaminen. Elikkä nyt kyselläänkin istuvuuksia et:n suhteen kun haetaan melko perfektoo.
Speks:
- 8.5" x 16" - Et 50 - Kumeina falkenin 205/45 möhikäiset. - Ei ylimääräisiä kampereita, tai no ei ainkaan taakse limppuja/shimmejä. Edessä käsittääkseni tuttu ja turvallinen prikka/pultti camper josta pikkase saa jos parhaakseen näkee. - Kaaret rullataan, ei revitä eli orkkis kylkipokkaus pysyy niin just eikä melkein kun pystyy pitämään.
Itse aiheeseen. Minkä kokoiset spacerit olisi suositeltavat.? Oon vakoillu, tonkinu ja räpänny ja saanut jo hämärää kuvaa mutta nyt jos jollain olisi realistista kokemusta/ kuvia istuvuuksista jne jne. rimtuckki/tirestretch ja yleensäkin kaikki paikat selattu melko tarkkaan. Takanahan siis on kiinteä taka-akseli ja edessä perus mcphersoni joten iskun suunnatkin on jo melko arvattavissa + tietty paska jomin joustavuus. Nyt kysytäänkin vain sitä miten nuo kannattaa tuonne laittaa istumaan ilman suurempia kiristelyjä/raiskauksia. Ihan näin niinkuin nopeuttaakseni vähän toimintaa ilman että meen puoli senttiä väärään suuntaan ennenkuin edes kysyin ihmisiltä jotka näitä on tehnyt.
Toki tän olis voinu pasteilla tuonne vanne rengas puolelle mutta uskon että täältäkin apu löytyy.
Kiitän ja kumarran jo etukäteen. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 5 Kesä 2011 - 20:59 | |
| Sergayn topikista muistaakseni löytyy ET:t näistä vanteista. En nyt vaan jaksa muistella, miettiä, enkä laskea.. Kaipa toi variantin taka-akseli kuitenkin sama on? Jos olis saanu alemmaks tota paskaperää, ni mun mielestä noi oli just eikä melkeen. 195/40 gummit noissa, 8 ja 8,5 leveet. EDIT: Nyt ku luin ton uusiks, ni heivaat ne läskikumit mettään, et saat kaaren just eikä melkeen tohon kaarelle, tai oikeestaan kaaren vanteen ja kumin väliin. Ei noissa renkaissa nyt toki kamalan suurta eroa ole, mut profiili kasvaa jo hiukan mun mieleen liiallisuuksiin. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 5 Kesä 2011 - 22:48 | |
| Juu kumiahan noissa on, tiedän sen itsekin. Lähti vannekauppaan ihan sopivasti mukaan niin otin sit samalla. Noi on kyll hyvät, tosi tosi hyvät. Miten kun eturenkaat on suorassa oli istuvuus? Eikä nyt siis ihan välttämättä millilleen (mut tietty mielellään), ainahan tuossa noita 3 ja 5 millin lättyjä löytyy hienosäätöön. Mutta kunhan nyt ei ihan kauheasti yli tulis. Enkä muutenkaan syty edes semiöveri hommiin vaan mieluummin "millin" yli ku "sentin" yli. Muutenkin tollaset kaivonkannet tulossa alle niin kylkilinja menee ripuliks omaan silmään jos lähetää haukkaileen turhia. Golffissa muutenkin melko "lego" tyylinen kylki mutta silti sopiva pyöreys itse kaaressa. Jos olis lippoja ja muita niin sit homma sais uutta käännettä. Mutt nää on vaan näitä mun taideterapeuttisia kuvaelmia. Täytyypäs tonkasta noi et:t tuolta topicista, kiitokset. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 5 Kesä 2011 - 23:08 | |
| Kaipa ne tuli saman verran öpaut edessä a takana ulos. Takanakin olis hiukan viel kääntyny kamperia jos sitä tosiaan ois saanu alemmas. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 8 Kesä 2011 - 0:18 | |
| Hei vanhat kytkimen nyplääjät. Mikä ihme tossa 1.6 AEE:n kytkimessä maksaa noin vitusti?
Meneekö sinne joku muu sorvaamalla vai joudunko ihan ihan ihan oikeasti panostamaan autoiluuni.? | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 20 Kesä 2011 - 15:43 | |
| No se kytkin makso vitusti. Okei, se oli spesiaali.
Mutt seuraava. Mites tollasen 1.6:sen 75hv monipisteruiskun mittaristo eroaa muista. Esim. tosta perus 1.8 8 tappisesta jossa käsittääkseni saman verran hevosia ja kenties samat lukemat ja hommelit, liittimet ja muut. Kokemuksia? | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 20 Kesä 2011 - 18:17 | |
| - TMA kirjoitti:
- No se kytkin makso vitusti. Okei, se oli spesiaali.
Mutt seuraava. Mites tollasen 1.6:sen 75hv monipisteruiskun mittaristo eroaa muista. Esim. tosta perus 1.8 8 tappisesta jossa käsittääkseni saman verran hevosia ja kenties samat lukemat ja hommelit, liittimet ja muut. Kokemuksia? Mk3 mittaristot menee aikalailla ristiin.. Ainut ero on Vr6 mittaristo, joka on 6-pyttyinen.. Esimerkkinä joskus aikoinaan ekaan autoon laitoin 1.4 mittariston tilalle jossa oli analogikello -> 2.0 Gti-Editionin uudemman mittariston jossa oli ajotietokone ja jengakello. Heittämällä päikseen. Viiksen kun laittoi vielä niin sai ajotietokoneenkin pelittämän. Samassa autossa oli myös hetken aikaa 1.6 ja 1.8 mittaristot.. Oma lukunsa ovat sitten automaatin ja diisseleiden mittaristot. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 3 Heinä 2011 - 16:07 | |
| Mitä öljyjä porukka on käyttäny golf3/vento 1.8 abs konees? Alkas olla vaihdon aika niin ois kiva kuulla kokemuksia. Joiltain tahoilta kuullut että Teboilin öljyt kantsis laittaa vanhempiin ja enempi ajettuihin koneisiin, mutta toisaalta itte olen aina käyttänyt mobilin öljyjä eikä ole ongelmia ollut.Toisena tietysti se et milläkä viskositeetilla öljyt on ollunna?
Merkkiäkin voi suositella jos jollakulla hyvää kokemusta jostain tietystä on.
Viimeinen muokkaaja, Pazihi pvm Su 3 Heinä 2011 - 20:41, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento | |
| |
|
| |
| Golf mk3/Vento | |
|