| Golf mk3/Vento | |
|
+179Juibbi FWD Pekko Epii Makke V.A.G. astars Tatza Miikkka- kAll3- kop-O-nen viva elias toniii croel Sawo Ipetzo banks Käke s4mU lehtimaki Jepa nukkis buubaa TPP kalejon rautio- opa JKarjalainen anttil a-j-p Mirza Arde Ceisari hehenri kmo janpertti Teemued JuhiZZ What-- aguel chq- jeppe- Lainetti -jokinen- jjjesse uniitti tuppuri_ advin jusni aan pazi88 samza Pellikka Janii MiKu ai-m sajoo kovis11 JTG jarska- Keest00 JnZ ventomies topppsu supreme sakk-e Egiz Nitzz Ipe tOubi wilzu PHJS J4TOG Rontti battery Mikael antti_aamunen Jyke sam[_] _laatikko_ tanu miqzu TeeVee -zamppa- Bäkström _paffa j0ukkis zuhari RapSu zami88 Acerbis Pazihi ]usbe AH M1glu ripuli Tume -mane- Jake jukkapoika tuomos OLZIQ mikiz Piisma Mro manu67 Temeko WeirdDude Sakari ElektrikMekanik TMA Ani Anttii Bronn jeQQ TeNu PIFu Juki kiskola hirvonen Aleksii tonikki Makkeli Madmax88 Spegu miikam MiiG Basu marc0 oki_ Raaka-Arska teemu laba Kaihis -dtk- M-nkky new_school Ghosty Juzzis Eagle Ligettah Down Locin Kipe mvo jallu81 JiiWee eros otheri TomVi TIKU Jusux partsu arppa87 Neuni uttrep Rivari-Ana Shakawkaw renox //Mikael Green Laatueine mustonenj vildur Elementti Sergey Juhi mosse Jupe temee mnky Tuppe wsq penigue Tony_T toni zimi jiri 183 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 3 Heinä 2011 - 17:17 | |
| 5w40 näissä on kai normaalisti käytetty? | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 3 Heinä 2011 - 22:16 | |
| Tuo mustosen mainitsema tai sitte 10w40. Itte jotain valvolinen longlife kamaa laittanu noihin ja talveks vähän notkeemmat mobilit. | |
|
| |
Acerbis
Viestien lukumäärä : 494 Paikkakunta : Mikkeli Muut : E36
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 6 Heinä 2011 - 17:24 | |
| Perus 1.8 Vento ja nesteet ei pyöri koneessa, ensin nousee lämmöt kunnes flekti alkaa huutamaan ja sit pysyy normaalissa mutta vedet kuitenkin kiehuu? Sen verran tietoja että joskus ollu punaset ja vihreet nesteet sekasin joten jostain varmaan tukossa.. vesipumppu ja termostaatti varmaan haettava uusia ja sisään jotki puhdistusaineet? | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 6 Heinä 2011 - 20:10 | |
| Löytyiskö joltain sähkäikkunalliseen ikkunahissiä? Turun läheltä mieluusti. Motoneteistä loppu! Kolmiovinen avenue golffi kyseessä. | |
|
| |
Tume
Viestien lukumäärä : 624 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 12 Heinä 2011 - 21:36 | |
| Tällänen noviisi kysyy tuosta vetokoukun poistosta. Eli te jotka ootte ne ottanu sen irti, nii ootteko ottanu koko ''runkopalkin'' irti vai vetässy rälläkällä palan pois ? Mietin vaan että onko sillä palkilla mitään seksuaalista merkitystä korin tuennan kans. | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 12 Heinä 2011 - 23:03 | |
| - Acerbis kirjoitti:
- Perus 1.8 Vento ja nesteet ei pyöri koneessa, ensin nousee lämmöt kunnes flekti alkaa huutamaan ja sit pysyy normaalissa mutta vedet kuitenkin kiehuu? Sen verran tietoja että joskus ollu punaset ja vihreet nesteet sekasin joten jostain varmaan tukossa.. vesipumppu ja termostaatti varmaan haettava uusia ja sisään jotki puhdistusaineet?
Itte laitoin raakasti konetiskiainetta. Se syövyttää alumiinia mutta vaikutus on aika vähäinen joten kerran, kaksi voi tehdä niin. Ja perään kunnollinen huuhtelu hanavedellä. Ja vesipumppu sieltä on kuitenki sökö. muovinen ropelli ei kestä kymmentä vuotta kauempaa. teräksisiäkin ropelleja on, ne kestää kauemmin mutta veikkaan että se uus muovinenki kestää kauemmin mitä loput autosta tulee olemaan maantiellä. Ja öljynä käytän mobil delvacia. Kuten kaikissa vehkeissä jotka tässä pihassa pyörii. Jos ei oo saatavilla ni sit teboilin Silveriä. | |
|
| |
tuomos
Viestien lukumäärä : 234 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vento Ke 13 Heinä 2011 - 1:51 | |
| Nyt on iteltä ja monelta muultakin kaikki mielikuvitus käytetty ja ei vaan ratkaisua löydy.
Eli auto on -92 VW Vento 1.8CL
Vika alko suht lievänä kaasun viiveenä ja pätkimisenä jonka jälkeen ei kestänyt käynnissä alle 3000 kierroksilla -> imuvuoto, vaihdettiin ruiskun alla oleva kumilaippa, ei helpottanut vikakoodeista selvis että ruiskussa vika -> vaihdettiin ensin ohjausyksikkö ja sitten ruisku, vieläkin pätki -> vaihdettiin bensapumppu & suodatin, Öljyt & suodatin, tulpat, tulpanjohdot, ja koneen lämpötila anturi.
Kaikkien näiden osien vaihdon jälkeen vento käy välillä hyvin ja toimii, välillä pätkii ja sammahtaa. Eikä anna minkäänlaista vikakoodia. Päästöt kuitenkin ovat lähes 5 kertaiset siitä mitä max saa olla.
Eli oisko kellään heittää vaikka joku villi veikkaus mikä siellä voisi olla? | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 13 Heinä 2011 - 12:38 | |
| onks lambda kui vanha ?
Ja sit tohon vetokoukkukeissiin; ite ainaki omasta Ventosta otin sen koko koukun kaikkineen päivineen pois sieltä ruostetta keräämästä. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 13 Heinä 2011 - 14:58 | |
| tuomos: Tuo kuulostaa samalta vialta kuin kaverilla oli aikonaan. Neuni sen sanoki jo... Lamda on niin likanen/rikki, että kone ei tiedä miten käydä ja röpöttää. Sen vaihdolla kaverilla alko ainaki käymään kunnolla..
Ja tarvii vielä sanoa tuosta vetokoukku jutusta et munki mielest sen koko tsydeemin voi purkaa pois.. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 19 Heinä 2011 - 21:54 | |
| Vw Golf mk3 1.8 (ABS) -95 öljynpaineenmerkkivalo vilkkuu starttauksen jälkeen ja nakuttaa. Alotanko vikojen etsinnän öljyjen ja suodattimen vaihdolla? Vai pitäskö ihan ekana mittailla onko ylipäätään öljynpaineita konees? Öljyt kuulemma vaihettu vuosi sitten. Hankittiin vasta kyeinen vehjes ja ei edellinen omistaja oikein osannu sanoo mitään.... | |
|
| |
zami88
Viestien lukumäärä : 59 Paikkakunta : ruokolahti
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 19 Heinä 2011 - 22:40 | |
| - Pazihi kirjoitti:
- Vw Golf mk3 1.8 (ABS) -95 öljynpaineenmerkkivalo vilkkuu starttauksen jälkeen ja nakuttaa. Alotanko vikojen etsinnän öljyjen ja suodattimen vaihdolla? Vai pitäskö ihan ekana mittailla onko ylipäätään öljynpaineita konees? Öljyt kuulemma vaihettu vuosi sitten. Hankittiin vasta kyeinen vehjes ja ei edellinen omistaja oikein osannu sanoo mitään....
monta kertaa se valo vilkahtaa ?? ja kuin kauvan kone nakuttaa ? | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 19 Heinä 2011 - 22:51 | |
| En ole itse vielä ehtinyt tutkimaan huomenissa auto kuitenkin käydään myyjän pihasta kuleksimasta, joko hinaten taikka ajaen, siitähän sen näkee ku koittaa starttailla et mitä tekee. Toki eikö se aika normia ole et muutaman kerran vilahtaa käynnistyessä ja nakuttaakin hetken. | |
|
| |
zami88
Viestien lukumäärä : 59 Paikkakunta : ruokolahti
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 19 Heinä 2011 - 22:57 | |
| oma golfi vilauttaa 2 kertaa tota öljypaine valoa. ja toi nakutus viittaa kuluneisiin ventiilin nostimiin tai huonoon öljyyn. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 20 Heinä 2011 - 1:08 | |
| Ja noissahan on jonkinlainen sireeni. Jos oikeen helvetin pienet paineet on, ni se alkaa huutaa. Tai no, mutuilen nyt ehkä taas hiukan, en tiedä huutaako se vähästä öljystä, vai paineista, vai vähäisistä öljyistä johtuvista paineista, mut tällasta kakkis teki joskus aikoinaan, eikä syytä edes ikinä löytyny. Jokin muukin romu ilmottanu itestään, ku öljyt on ollu vähissä. | |
|
| |
RapSu
Viestien lukumäärä : 266 Paikkakunta : Lappeenranta
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 20 Heinä 2011 - 1:53 | |
| 2 koppasessa rupes sireeni huutamaan niin perkeleesti kovemmilla kierroksilla. Öljyä oli tarpeeksi, mutta tais olla vaan liian alhaset paineet. Vanhoilla öljyillä tais olla osuutta asiaan, koska öljynvaihdon jälkeen ei tehnyt samaa toiste. Ja vanhoilla öljyillä oli ajettu noin 12tkm kun summeri rupes huutamaan. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 20 Heinä 2011 - 23:12 | |
| Auto haettu ja kokeiltu käyntiin, öljynmerkkivalo vilkku kokoajan ja karmee kalkatus kävi. Hinaten veljen työpaikalle jossa pihassa kokeilu ja kunnon kaasun polkasu, tuloksena merkkivalon ja kalkatuksen katoaminen. Ja ei kone ei hajonnut vaan käy ja kukkuu nätisti. Tukos ilmeisesti jossain? Varmaankin selviää kun vaihtaa öljyt+suodattimen ja putsii jollain tapaa öljynkierron? | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 21 Heinä 2011 - 11:05 | |
| mineraaliöljyt vaikka sisään, motorflush sekaan, sen jälkeen taas uudet kunnon ölljyt? | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 21 Heinä 2011 - 14:59 | |
| Pyöriikö siellä öljypumppu ollenkaan? Eikö se kerro sen toimimattomuudesta jos tyhjäkäynnillä öljyt seisoo ja kaasulla lähtee liikkeelle :O | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 21 Heinä 2011 - 20:47 | |
| Siis tuon kierroksilla käytön jälkeen toimii täysin kaikilla kierroksilla, jopa tyhjäkäynnillä. Tänään vaihdettu öljyt jonka jälkeen rullattu 50km eikä oireita. Katsellaan uskaltaako lähtee Lappeenrannan keikan heittää näin äkikseltään. Sit alkaaki kukkien laitto ja muut kivat pikku puuhat, vai miten se meni? | |
|
| |
-mane-
Viestien lukumäärä : 399 Paikkakunta : Joensuu Muut : SKRN
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 24 Heinä 2011 - 15:57 | |
| Ongelma seuraavanlainen:
Auto: Golf 1.8 1994
1-vaihde kytkeytyi huonosti, eli aina piti laittaa kakkosen kautta. Nyt ykkönen ei mene kuin satunaisesti päälle. Joskus myös kolmosen kanssa ongelmia. Kaikki muut tuntuu toimivan. Muistelin että jossain/jollain oli tähän ratkaisu tiedossa, toivoisin nyt ystävällistä apuanne ongelmaan. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 24 Heinä 2011 - 16:04 | |
| Vaihteenvalitsimen siirrintangot ei ole säädöissään tai puslat/kuula rikki. Siihen oli joku säätökikkakin olemassa, ainakin se legendaarinen c-kasetti niksi. E: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1595834#post16001311Tuossa se ohje, jossain oli ihan kuvakin. Mutta toi on jopa ilmeisen toimiva säätöohje vaikka hullulta tuntuiski aluks | |
|
| |
-mane-
Viestien lukumäärä : 399 Paikkakunta : Joensuu Muut : SKRN
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 24 Heinä 2011 - 21:28 | |
| Eipä taijja pelkkä säätely riittää. Vaihteensiirtäjän runko? on revennyt kahden pultin kohdalta. Huomenna kyselemään osia romikselta ja marmoritiskiltä. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 25 Heinä 2011 - 20:20 | |
| Uusippa samalla se pallohärdelli myös, tulee kivasti napakkuutta keppiin, unohtamatta niitä tankoja. missä pallonivelet. | |
|
| |
-mane-
Viestien lukumäärä : 399 Paikkakunta : Joensuu Muut : SKRN
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 25 Heinä 2011 - 22:29 | |
| Ongelma korjaantui, vikana oli siis tuo aiemmin mainittu ranko-osa. Laakkosella käyttivät nimitystä laakerirunko, osanumero 1H0711088. Hintaa osalle romikselta 2o€. Pusla uusittiin samalla. | |
|
| |
OLZIQ
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kristiinankaupunki Muut : useita varaosa raatoja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 21 Elo 2011 - 22:43 | |
| Onko ventossa ja g3:ssa sama taka akseli... molemmat aaz-moottorilla ja rumpujarruilla ? | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 21 Elo 2011 - 23:58 | |
| - OLZIQ kirjoitti:
- Onko ventossa ja g3:ssa sama taka akseli... molemmat aaz-moottorilla ja rumpujarruilla ?
on yleensä. toki voi eroakin olla iän mukaan, tais olla 2 eri leveydellä olevaa. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 22 Elo 2011 - 15:05 | |
| Kuten mustonen jo sanoikin, raideleveyksissä on eroja. Early-Ventoissa (vm. 92-93) ainakin on raideleveyttä taka-akselissa enemmän kun myöhäsemmissä malleissa. | |
|
| |
OLZIQ
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kristiinankaupunki Muut : useita varaosa raatoja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 22 Elo 2011 - 17:40 | |
| Ahaa... no vento on 95 ja golvi 97... nämä volsut on kyllä tehty niistä osista mitä arabi on sinä päivänä käsiinsä saanu :afro: | |
|
| |
PIFu
Viestien lukumäärä : 1265
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 23 Elo 2011 - 0:27 | |
| - toni kirjoitti:
- Ja noissahan on jonkinlainen sireeni. Jos oikeen helvetin pienet paineet on, ni se alkaa huutaa. Tai no, mutuilen nyt ehkä taas hiukan, en tiedä huutaako se vähästä öljystä, vai paineista, vai vähäisistä öljyistä johtuvista paineista, mut tällasta kakkis teki joskus aikoinaan, eikä syytä edes ikinä löytyny. Jokin muukin romu ilmottanu itestään, ku öljyt on ollu vähissä.
alhasista paineista huutelee.. on muuten rasittavaa kuunnella sitä.. itellä oli ilmeisesti syynä vuotava kampiakseli stefa.. hävis vaihtamalla koneen joissakin kuulemma ollu sitäkin vikaa et mittaristo paskana ja huutelee sen takia.. E: niin ja oma kysymys perään mitä tarviin sähkölasi swappiin? sähkökiskot vai miks niit pitäis kutsua, jotkut johtosarjat varmaan? (tuskin tulee johtoja valmiiks kun kyseessä ihan cl-malli jossa alkuperäsenä ollu ihan veivit?) ja katkasijan oveen, muuta? mites kun vaihtaa sen katkasijan (elikkäs sen kahvan mis o ne nappulat) niin onks siinä paikkoja manuaalipeilin säätönamiskalle vai joudunks swappaa siihen sähköpeilitki? | |
|
| |
PIFu
Viestien lukumäärä : 1265
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 25 Elo 2011 - 0:54 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento | |
| |
|
| |
| Golf mk3/Vento | |
|