| Golf mk3/Vento | |
|
+179Juibbi FWD Pekko Epii Makke V.A.G. astars Tatza Miikkka- kAll3- kop-O-nen viva elias toniii croel Sawo Ipetzo banks Käke s4mU lehtimaki Jepa nukkis buubaa TPP kalejon rautio- opa JKarjalainen anttil a-j-p Mirza Arde Ceisari hehenri kmo janpertti Teemued JuhiZZ What-- aguel chq- jeppe- Lainetti -jokinen- jjjesse uniitti tuppuri_ advin jusni aan pazi88 samza Pellikka Janii MiKu ai-m sajoo kovis11 JTG jarska- Keest00 JnZ ventomies topppsu supreme sakk-e Egiz Nitzz Ipe tOubi wilzu PHJS J4TOG Rontti battery Mikael antti_aamunen Jyke sam[_] _laatikko_ tanu miqzu TeeVee -zamppa- Bäkström _paffa j0ukkis zuhari RapSu zami88 Acerbis Pazihi ]usbe AH M1glu ripuli Tume -mane- Jake jukkapoika tuomos OLZIQ mikiz Piisma Mro manu67 Temeko WeirdDude Sakari ElektrikMekanik TMA Ani Anttii Bronn jeQQ TeNu PIFu Juki kiskola hirvonen Aleksii tonikki Makkeli Madmax88 Spegu miikam MiiG Basu marc0 oki_ Raaka-Arska teemu laba Kaihis -dtk- M-nkky new_school Ghosty Juzzis Eagle Ligettah Down Locin Kipe mvo jallu81 JiiWee eros otheri TomVi TIKU Jusux partsu arppa87 Neuni uttrep Rivari-Ana Shakawkaw renox //Mikael Green Laatueine mustonenj vildur Elementti Sergey Juhi mosse Jupe temee mnky Tuppe wsq penigue Tony_T toni zimi jiri 183 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 26 Huhti 2011 - 20:28 | |
| Kiitokset, pistetään korvan taakse noi kimppatilaukset. Jos sitä noit helmoi alkais sit ettimää jostain, saa linkittää jos löytyy! | |
|
| |
ripuli
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kalajoki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 27 Huhti 2011 - 20:33 | |
| Mikähän on golffissa vikana. Lähteen hinaamalla käyntiin, mutta ei startista. Startti kyllä toimii niinku pitääkin. Koneena on 2,8vr6 ja auto on -93. | |
|
| |
-dtk-
Viestien lukumäärä : 464 Muut : jetta mk1
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 27 Huhti 2011 - 21:21 | |
| | |
|
| |
OLZIQ
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kristiinankaupunki Muut : useita varaosa raatoja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 27 Huhti 2011 - 22:58 | |
| Noniin tuossa ensimmäisellä sivulla oli joku jo kysellyt että sopiiko kakkosen alusta kolmoseen , mutta siihen ei oikeen saanut kunnollista vastausta muutakuin että laittaa sopimaan. Elikkä käykö vw jettan mk2, etu iskarit+jouset (olettaen samat kuin kolvissa) mk3 golffiin ? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 27 Huhti 2011 - 23:20 | |
| Käy. Kiinnitykset on samat, pituudet ja akselipainot voi olla erit. Jos nyt puhutaan tehottomista malleista, ei gti:t ja vr6:t. Perusteltakoon vielä että ite laitoin venton alustan kakkosgolffiin joskus aikoinaan. | |
|
| |
OLZIQ
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kristiinankaupunki Muut : useita varaosa raatoja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 28 Huhti 2011 - 21:56 | |
| joo kiitoksia! nyt voi hyvällä omallatunnolla ottaa laikalla useamman kierroksen pois | |
|
| |
M1glu
Viestien lukumäärä : 1 Paikkakunta : Kalajoki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 30 Huhti 2011 - 15:12 | |
| - -dtk- kirjoitti:
- virtalukonpohja
Eipä auttanut uusi pohjakaan... | |
|
| |
AH
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Hyvinkää
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 19 Toukokuu 2011 - 20:22 | |
| - toni kirjoitti:
- Käy. Kiinnitykset on samat, pituudet ja akselipainot voi olla erit. Jos nyt puhutaan tehottomista malleista, ei gti:t ja vr6:t. Perusteltakoon vielä että ite laitoin venton alustan kakkosgolffiin joskus aikoinaan.
Jossain vaiheessa vuotta 94 vai 95 kun muuttuu etupäässä yläjousilautasen /jousen halkaisija isommaksi, niin saattaa tarvita vaihtaa yläpään osia ellei hitsaa kahta jousilautasta yhteen(uudempi+vanhempi). Coileissahan tätä ongelmaa ei ole. | |
|
| |
]usbe
Viestien lukumäärä : 297 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 30 Toukokuu 2011 - 9:39 | |
| Eikös se ollut niin että golffin etupuskuri käy ventoon? Oliko se vähän lyhyempi päistä vai muistanko väärin?
Viimeinen muokkaaja, ]usbe pvm Ma 30 Toukokuu 2011 - 10:33, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 30 Toukokuu 2011 - 10:15 | |
| Muotoilu erilainen kauttaaltaan. Yläosan muoto matalempi ja alhaalla keskimmäisessä ilmanottoaukossa eroa ja sitten tuo sinun mainitsema ero. IMO tyhmän näkönen jos on Venton takapuskuri ja Golfin etupuskuri. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 5 Kesä 2011 - 18:17 | |
| Hello boys and girls!
Kuulkaapas. Minulla on pieni pulma. Olen ostamassa kolmoskoppaista golffia. No ei sekään se osto mutta vanteiden mitoittaminen. Elikkä nyt kyselläänkin istuvuuksia et:n suhteen kun haetaan melko perfektoo.
Speks:
- 8.5" x 16" - Et 50 - Kumeina falkenin 205/45 möhikäiset. - Ei ylimääräisiä kampereita, tai no ei ainkaan taakse limppuja/shimmejä. Edessä käsittääkseni tuttu ja turvallinen prikka/pultti camper josta pikkase saa jos parhaakseen näkee. - Kaaret rullataan, ei revitä eli orkkis kylkipokkaus pysyy niin just eikä melkein kun pystyy pitämään.
Itse aiheeseen. Minkä kokoiset spacerit olisi suositeltavat.? Oon vakoillu, tonkinu ja räpänny ja saanut jo hämärää kuvaa mutta nyt jos jollain olisi realistista kokemusta/ kuvia istuvuuksista jne jne. rimtuckki/tirestretch ja yleensäkin kaikki paikat selattu melko tarkkaan. Takanahan siis on kiinteä taka-akseli ja edessä perus mcphersoni joten iskun suunnatkin on jo melko arvattavissa + tietty paska jomin joustavuus. Nyt kysytäänkin vain sitä miten nuo kannattaa tuonne laittaa istumaan ilman suurempia kiristelyjä/raiskauksia. Ihan näin niinkuin nopeuttaakseni vähän toimintaa ilman että meen puoli senttiä väärään suuntaan ennenkuin edes kysyin ihmisiltä jotka näitä on tehnyt.
Toki tän olis voinu pasteilla tuonne vanne rengas puolelle mutta uskon että täältäkin apu löytyy.
Kiitän ja kumarran jo etukäteen. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 5 Kesä 2011 - 20:59 | |
| Sergayn topikista muistaakseni löytyy ET:t näistä vanteista. En nyt vaan jaksa muistella, miettiä, enkä laskea.. Kaipa toi variantin taka-akseli kuitenkin sama on? Jos olis saanu alemmaks tota paskaperää, ni mun mielestä noi oli just eikä melkeen. 195/40 gummit noissa, 8 ja 8,5 leveet. EDIT: Nyt ku luin ton uusiks, ni heivaat ne läskikumit mettään, et saat kaaren just eikä melkeen tohon kaarelle, tai oikeestaan kaaren vanteen ja kumin väliin. Ei noissa renkaissa nyt toki kamalan suurta eroa ole, mut profiili kasvaa jo hiukan mun mieleen liiallisuuksiin. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 5 Kesä 2011 - 22:48 | |
| Juu kumiahan noissa on, tiedän sen itsekin. Lähti vannekauppaan ihan sopivasti mukaan niin otin sit samalla. Noi on kyll hyvät, tosi tosi hyvät. Miten kun eturenkaat on suorassa oli istuvuus? Eikä nyt siis ihan välttämättä millilleen (mut tietty mielellään), ainahan tuossa noita 3 ja 5 millin lättyjä löytyy hienosäätöön. Mutta kunhan nyt ei ihan kauheasti yli tulis. Enkä muutenkaan syty edes semiöveri hommiin vaan mieluummin "millin" yli ku "sentin" yli. Muutenkin tollaset kaivonkannet tulossa alle niin kylkilinja menee ripuliks omaan silmään jos lähetää haukkaileen turhia. Golffissa muutenkin melko "lego" tyylinen kylki mutta silti sopiva pyöreys itse kaaressa. Jos olis lippoja ja muita niin sit homma sais uutta käännettä. Mutt nää on vaan näitä mun taideterapeuttisia kuvaelmia. Täytyypäs tonkasta noi et:t tuolta topicista, kiitokset. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 5 Kesä 2011 - 23:08 | |
| Kaipa ne tuli saman verran öpaut edessä a takana ulos. Takanakin olis hiukan viel kääntyny kamperia jos sitä tosiaan ois saanu alemmas. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 8 Kesä 2011 - 0:18 | |
| Hei vanhat kytkimen nyplääjät. Mikä ihme tossa 1.6 AEE:n kytkimessä maksaa noin vitusti?
Meneekö sinne joku muu sorvaamalla vai joudunko ihan ihan ihan oikeasti panostamaan autoiluuni.? | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 20 Kesä 2011 - 15:43 | |
| No se kytkin makso vitusti. Okei, se oli spesiaali.
Mutt seuraava. Mites tollasen 1.6:sen 75hv monipisteruiskun mittaristo eroaa muista. Esim. tosta perus 1.8 8 tappisesta jossa käsittääkseni saman verran hevosia ja kenties samat lukemat ja hommelit, liittimet ja muut. Kokemuksia? | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 20 Kesä 2011 - 18:17 | |
| - TMA kirjoitti:
- No se kytkin makso vitusti. Okei, se oli spesiaali.
Mutt seuraava. Mites tollasen 1.6:sen 75hv monipisteruiskun mittaristo eroaa muista. Esim. tosta perus 1.8 8 tappisesta jossa käsittääkseni saman verran hevosia ja kenties samat lukemat ja hommelit, liittimet ja muut. Kokemuksia? Mk3 mittaristot menee aikalailla ristiin.. Ainut ero on Vr6 mittaristo, joka on 6-pyttyinen.. Esimerkkinä joskus aikoinaan ekaan autoon laitoin 1.4 mittariston tilalle jossa oli analogikello -> 2.0 Gti-Editionin uudemman mittariston jossa oli ajotietokone ja jengakello. Heittämällä päikseen. Viiksen kun laittoi vielä niin sai ajotietokoneenkin pelittämän. Samassa autossa oli myös hetken aikaa 1.6 ja 1.8 mittaristot.. Oma lukunsa ovat sitten automaatin ja diisseleiden mittaristot. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 3 Heinä 2011 - 16:07 | |
| Mitä öljyjä porukka on käyttäny golf3/vento 1.8 abs konees? Alkas olla vaihdon aika niin ois kiva kuulla kokemuksia. Joiltain tahoilta kuullut että Teboilin öljyt kantsis laittaa vanhempiin ja enempi ajettuihin koneisiin, mutta toisaalta itte olen aina käyttänyt mobilin öljyjä eikä ole ongelmia ollut.Toisena tietysti se et milläkä viskositeetilla öljyt on ollunna?
Merkkiäkin voi suositella jos jollakulla hyvää kokemusta jostain tietystä on.
Viimeinen muokkaaja, Pazihi pvm Su 3 Heinä 2011 - 20:41, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 3 Heinä 2011 - 17:17 | |
| 5w40 näissä on kai normaalisti käytetty? | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 3 Heinä 2011 - 22:16 | |
| Tuo mustosen mainitsema tai sitte 10w40. Itte jotain valvolinen longlife kamaa laittanu noihin ja talveks vähän notkeemmat mobilit. | |
|
| |
Acerbis
Viestien lukumäärä : 494 Paikkakunta : Mikkeli Muut : E36
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 6 Heinä 2011 - 17:24 | |
| Perus 1.8 Vento ja nesteet ei pyöri koneessa, ensin nousee lämmöt kunnes flekti alkaa huutamaan ja sit pysyy normaalissa mutta vedet kuitenkin kiehuu? Sen verran tietoja että joskus ollu punaset ja vihreet nesteet sekasin joten jostain varmaan tukossa.. vesipumppu ja termostaatti varmaan haettava uusia ja sisään jotki puhdistusaineet? | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 6 Heinä 2011 - 20:10 | |
| Löytyiskö joltain sähkäikkunalliseen ikkunahissiä? Turun läheltä mieluusti. Motoneteistä loppu! Kolmiovinen avenue golffi kyseessä. | |
|
| |
Tume
Viestien lukumäärä : 624 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 12 Heinä 2011 - 21:36 | |
| Tällänen noviisi kysyy tuosta vetokoukun poistosta. Eli te jotka ootte ne ottanu sen irti, nii ootteko ottanu koko ''runkopalkin'' irti vai vetässy rälläkällä palan pois ? Mietin vaan että onko sillä palkilla mitään seksuaalista merkitystä korin tuennan kans. | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 12 Heinä 2011 - 23:03 | |
| - Acerbis kirjoitti:
- Perus 1.8 Vento ja nesteet ei pyöri koneessa, ensin nousee lämmöt kunnes flekti alkaa huutamaan ja sit pysyy normaalissa mutta vedet kuitenkin kiehuu? Sen verran tietoja että joskus ollu punaset ja vihreet nesteet sekasin joten jostain varmaan tukossa.. vesipumppu ja termostaatti varmaan haettava uusia ja sisään jotki puhdistusaineet?
Itte laitoin raakasti konetiskiainetta. Se syövyttää alumiinia mutta vaikutus on aika vähäinen joten kerran, kaksi voi tehdä niin. Ja perään kunnollinen huuhtelu hanavedellä. Ja vesipumppu sieltä on kuitenki sökö. muovinen ropelli ei kestä kymmentä vuotta kauempaa. teräksisiäkin ropelleja on, ne kestää kauemmin mutta veikkaan että se uus muovinenki kestää kauemmin mitä loput autosta tulee olemaan maantiellä. Ja öljynä käytän mobil delvacia. Kuten kaikissa vehkeissä jotka tässä pihassa pyörii. Jos ei oo saatavilla ni sit teboilin Silveriä. | |
|
| |
tuomos
Viestien lukumäärä : 234 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vento Ke 13 Heinä 2011 - 1:51 | |
| Nyt on iteltä ja monelta muultakin kaikki mielikuvitus käytetty ja ei vaan ratkaisua löydy.
Eli auto on -92 VW Vento 1.8CL
Vika alko suht lievänä kaasun viiveenä ja pätkimisenä jonka jälkeen ei kestänyt käynnissä alle 3000 kierroksilla -> imuvuoto, vaihdettiin ruiskun alla oleva kumilaippa, ei helpottanut vikakoodeista selvis että ruiskussa vika -> vaihdettiin ensin ohjausyksikkö ja sitten ruisku, vieläkin pätki -> vaihdettiin bensapumppu & suodatin, Öljyt & suodatin, tulpat, tulpanjohdot, ja koneen lämpötila anturi.
Kaikkien näiden osien vaihdon jälkeen vento käy välillä hyvin ja toimii, välillä pätkii ja sammahtaa. Eikä anna minkäänlaista vikakoodia. Päästöt kuitenkin ovat lähes 5 kertaiset siitä mitä max saa olla.
Eli oisko kellään heittää vaikka joku villi veikkaus mikä siellä voisi olla? | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 13 Heinä 2011 - 12:38 | |
| onks lambda kui vanha ?
Ja sit tohon vetokoukkukeissiin; ite ainaki omasta Ventosta otin sen koko koukun kaikkineen päivineen pois sieltä ruostetta keräämästä. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 13 Heinä 2011 - 14:58 | |
| tuomos: Tuo kuulostaa samalta vialta kuin kaverilla oli aikonaan. Neuni sen sanoki jo... Lamda on niin likanen/rikki, että kone ei tiedä miten käydä ja röpöttää. Sen vaihdolla kaverilla alko ainaki käymään kunnolla..
Ja tarvii vielä sanoa tuosta vetokoukku jutusta et munki mielest sen koko tsydeemin voi purkaa pois.. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 19 Heinä 2011 - 21:54 | |
| Vw Golf mk3 1.8 (ABS) -95 öljynpaineenmerkkivalo vilkkuu starttauksen jälkeen ja nakuttaa. Alotanko vikojen etsinnän öljyjen ja suodattimen vaihdolla? Vai pitäskö ihan ekana mittailla onko ylipäätään öljynpaineita konees? Öljyt kuulemma vaihettu vuosi sitten. Hankittiin vasta kyeinen vehjes ja ei edellinen omistaja oikein osannu sanoo mitään.... | |
|
| |
zami88
Viestien lukumäärä : 59 Paikkakunta : ruokolahti
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 19 Heinä 2011 - 22:40 | |
| - Pazihi kirjoitti:
- Vw Golf mk3 1.8 (ABS) -95 öljynpaineenmerkkivalo vilkkuu starttauksen jälkeen ja nakuttaa. Alotanko vikojen etsinnän öljyjen ja suodattimen vaihdolla? Vai pitäskö ihan ekana mittailla onko ylipäätään öljynpaineita konees? Öljyt kuulemma vaihettu vuosi sitten. Hankittiin vasta kyeinen vehjes ja ei edellinen omistaja oikein osannu sanoo mitään....
monta kertaa se valo vilkahtaa ?? ja kuin kauvan kone nakuttaa ? | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 19 Heinä 2011 - 22:51 | |
| En ole itse vielä ehtinyt tutkimaan huomenissa auto kuitenkin käydään myyjän pihasta kuleksimasta, joko hinaten taikka ajaen, siitähän sen näkee ku koittaa starttailla et mitä tekee. Toki eikö se aika normia ole et muutaman kerran vilahtaa käynnistyessä ja nakuttaakin hetken. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento | |
| |
|
| |
| Golf mk3/Vento | |
|