| Golf mk3/Vento | |
|
+179Juibbi FWD Pekko Epii Makke V.A.G. astars Tatza Miikkka- kAll3- kop-O-nen viva elias toniii croel Sawo Ipetzo banks Käke s4mU lehtimaki Jepa nukkis buubaa TPP kalejon rautio- opa JKarjalainen anttil a-j-p Mirza Arde Ceisari hehenri kmo janpertti Teemued JuhiZZ What-- aguel chq- jeppe- Lainetti -jokinen- jjjesse uniitti tuppuri_ advin jusni aan pazi88 samza Pellikka Janii MiKu ai-m sajoo kovis11 JTG jarska- Keest00 JnZ ventomies topppsu supreme sakk-e Egiz Nitzz Ipe tOubi wilzu PHJS J4TOG Rontti battery Mikael antti_aamunen Jyke sam[_] _laatikko_ tanu miqzu TeeVee -zamppa- Bäkström _paffa j0ukkis zuhari RapSu zami88 Acerbis Pazihi ]usbe AH M1glu ripuli Tume -mane- Jake jukkapoika tuomos OLZIQ mikiz Piisma Mro manu67 Temeko WeirdDude Sakari ElektrikMekanik TMA Ani Anttii Bronn jeQQ TeNu PIFu Juki kiskola hirvonen Aleksii tonikki Makkeli Madmax88 Spegu miikam MiiG Basu marc0 oki_ Raaka-Arska teemu laba Kaihis -dtk- M-nkky new_school Ghosty Juzzis Eagle Ligettah Down Locin Kipe mvo jallu81 JiiWee eros otheri TomVi TIKU Jusux partsu arppa87 Neuni uttrep Rivari-Ana Shakawkaw renox //Mikael Green Laatueine mustonenj vildur Elementti Sergey Juhi mosse Jupe temee mnky Tuppe wsq penigue Tony_T toni zimi jiri 183 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
j0ukkis
Viestien lukumäärä : 76
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 24 Syys 2011 - 23:12 | |
| GEMA Motorsportin shifteri saapui eilen. Pakkauksessa oli mukana asennusohjeet, toki saksaksi, sekä räjäytyskuva kepistä ja vivustosta. Kepin vaihto oli helppo homma. Vaihteet menee hyvin sisään ja tuntuma mahtava. Keppi on muutenkin vielä orkkista lyhyempi. Ei voi kun suositella. :cheers: | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 25 Syys 2011 - 19:09 | |
| - Ligettah kirjoitti:
- 2: Mistä nämä vehkeet yleensä vuotavat öljyä, koneen etupuolelta. Öljynsuodatin ja -jalka tsekatttu!
Öljynsuodattimen jalan vieressä vasemmalla puolen on ainakin diiseleissä muovisen huohotinputken lähtö. Se on varma vuotokohta ajan kanssa. Muoviputki lohkeaa muovisesta laipasta, tai sitten laippa halkeaa kun on joku joskus vetänyt mörkö-momenttiin mokomat pikkupultit. Itse tein peltisen vastaavan ja on pysyny lohko kuivana. Ja jos sulla tosiaan se diiseli on, niin vuotavat suuttimien paluuletkut saavat aikaan öljyvuoto-illuusion diiselin liottaessa kaikki moskat lohkon kyljestä mukaansa. Saati sitten joku AAZ joka saattaa vuotaa löpöä myös esikammioiden välistä. :cheers: | |
|
| |
TeeVee
Viestien lukumäärä : 75
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 28 Syys 2011 - 14:51 | |
| mikäköhän on ventossa vikana, kun käynnistää auton niin käy sekunnin ja sammuu heti. näin tekee montakin kertaa putkeen ja sitten vasta käynnistyy. eli siis -96 Vento 1.8 AAM 226tkm ajettu. | |
|
| |
temee
Viestien lukumäärä : 333 Paikkakunta : Vanda Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 28 Syys 2011 - 22:38 | |
| ajonesto. lukupuola/avain vaihtoon. | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 4 Loka 2011 - 17:51 | |
| Mitä kaikkea pitää vaihtaa jos haluaa 5x100 navat? GTI/VR6 vehkeestä jarrusatulat, -levyt, -palat ja navat?? Mitä muuta? Leimalle varmaan saa kanssa noilla? | |
|
| |
zuhari
Viestien lukumäärä : 38 Paikkakunta : Sastamala
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 4 Loka 2011 - 18:37 | |
| Milläköhän nimellä löytäis motonetistä sen kumisen y-haaran mikä on sen imusarjasta lähtevän muoviputken päässä. Toinen pää jatkuu alas ja toinen venttiilinkoppaan, vuotaa nimittäin kun seula. Jos nyt edes moponetistä löytyy... | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 4 Loka 2011 - 21:27 | |
| - Ligettah kirjoitti:
- Mitä kaikkea pitää vaihtaa jos haluaa 5x100 navat? GTI/VR6 vehkeestä jarrusatulat, -levyt, -palat ja navat?? Mitä muuta? Leimalle varmaan saa kanssa noilla?
Nuiden osien lisäksi vielä tietenkin tukivarret, kallistuksen vakaaja, ja ulommat vetoakselin nivelet. Tällä setupilla ainakin omassa TDi:ssä toiminut. Ei ole ollut nivelien kanssakaan ongelmia. Navoilla varmasti tarkoitit olka-akseleita pyörännapoineen? | |
|
| |
miqzu
Viestien lukumäärä : 187 Paikkakunta : Varkaus
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 6 Loka 2011 - 21:20 | |
| Mikähän mahtaa omaa golffia vaivata, eli ei tahdo millään startata kylmänä, ja kun starttaa, pukkaa kunnolla sinistä ja valkoista savua putkesta. Sitten kun starttaa lämpimänä, kierrokset heittelehtivät pari sekuntia... Ja moottori nakuttaa kiitettävästi.
Ja auto on -97 Golffi 1.9tdi. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 6 Loka 2011 - 21:32 | |
| Itelle tulee ekana mielee et jako sekasin hampaalla.. Edit: Kuunteleppa kuuluuko tuo vingahdus startista.. Solenoidi kun jumittaa nii jää startti makaan hetkeksi päälle.. Tuohon savutukseen se tuskin vaikuttaa
Viimeinen muokkaaja, Mro pvm Pe 7 Loka 2011 - 10:41, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
miqzu
Viestien lukumäärä : 187 Paikkakunta : Varkaus
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 6 Loka 2011 - 21:38 | |
| Tuli mieleenki, aina ku kylmänä starttaa niin koneessa "vingahtaa" jokin, olisko sit just toi jakohihna? | |
|
| |
]usbe
Viestien lukumäärä : 297 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 9 Loka 2011 - 20:46 | |
| Tuli tossa haettua yheltä purkaamolta -96 venton takaluukku ja tarkotus oli laittaa se tuohon omaan -93 ventoon. Mikä vois olla ongelmana ku luukku ei mene ihan loppuun asti kiinni Onko ne jotenkin erinlaiset? | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 9 Loka 2011 - 21:00 | |
| - ]usbe kirjoitti:
- Tuli tossa haettua yheltä purkaamolta -96 venton takaluukku ja tarkotus oli laittaa se tuohon omaan -93 ventoon. Mikä vois olla ongelmana ku luukku ei mene ihan loppuun asti kiinni Onko ne jotenkin erinlaiset?
eikö se siis lukitu ollenkaan, vai jääkö väärään asentoon lukittuessaan? ei noissa mitään eroa pitäisi olla joten ihan mekanismejä tutkimalla ja säätelemällä löydät varmaan vian. | |
|
| |
]usbe
Viestien lukumäärä : 297 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 9 Loka 2011 - 22:48 | |
| Siihen jää sellanen muutaman sentin rako ja ei lukitu ollenkaan. Täytyy tutkia lisää että mistä kiikastaa | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 10 Loka 2011 - 0:48 | |
| Onko kukaan tutkinut että millä tapaa mk3 ottaa virtasta sisävalolle? Siis ovikytkin puolen tietoa olisin vailla, ottaako virran suoraan ovelta vai meneeks ovelta tieto johki muuanne ja sit jotain muuta kautta virta valolle? Tuli lisättyä mk4 takasisävalot ventoon ja niille pitäs saada nyt ohjailtua virran tapasta tai sähköö tai jotain. 3 johdolla näky olevan käskytys noissa. | |
|
| |
OLZIQ
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kristiinankaupunki Muut : useita varaosa raatoja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 10 Loka 2011 - 2:30 | |
| - Netikka kirjoitti:
- Mikähän mahtaa omaa golffia vaivata, eli ei tahdo millään startata kylmänä, ja kun starttaa, pukkaa kunnolla sinistä ja valkoista savua putkesta. Sitten kun starttaa lämpimänä, kierrokset heittelehtivät pari sekuntia... Ja moottori nakuttaa kiitettävästi.
Ja auto on -97 Golffi 1.9tdi. ensimmäisenä katsoisin että toimiiko kaikki hehkut , volsun kone kun tuppaa olemaan todella kranttu, jos yksikin hehku pimeänä niin ei tahdo lähteä ja siitä johtuisi myös tuo valkosavutus joka on siis palamatonta naftaa. that's it! | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 10 Loka 2011 - 15:35 | |
| - ]usbe kirjoitti:
- Siihen jää sellanen muutaman sentin rako ja ei lukitu ollenkaan. Täytyy tutkia lisää että mistä kiikastaa
Kontin lukkosalpa eri kohdassa kuin vanhassa kontissa tai ne kumistopparit kierretty liian ulos. | |
|
| |
tanu
Viestien lukumäärä : 5 Paikkakunta : JNS
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 21 Loka 2011 - 20:50 | |
| Miten leveet vanteet uskaltaa tuupata 3 ovisen kolopallon alle ilman kaarien mankelointia? Ja alustahan tullaan tietysti lyömään tonttiin | |
|
| |
_laatikko_
Viestien lukumäärä : 133 Paikkakunta : Tampere / Kouvola
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 7 Marras 2011 - 21:56 | |
| - Netikka kirjoitti:
- Mikähän mahtaa omaa golffia vaivata, eli ei tahdo millään startata kylmänä, ja kun starttaa, pukkaa kunnolla sinistä ja valkoista savua putkesta. Sitten kun starttaa lämpimänä, kierrokset heittelehtivät pari sekuntia... Ja moottori nakuttaa kiitettävästi.
Ja auto on -97 Golffi 1.9tdi. Siellä on pumppu pielessä, ihan selvästi! tietty jos haluaa nii voithan sä koittaa antaa pari kolme kertaa hehkun sille joku kerta ku on kylmä, et lähteeks paremmin sitte.. Mut omasta kokemuksesta (tai siis duunista) pumppu pielessä, ei tarvi ollaku hampaan verran pielessä nii tekee tota.. En tiiä pääseeks noilla "halpis" vikamuistinlukulaitteil koittamaa moottorin elektroniikan kautta sitä pumpun perussäätöä, mut jostain nyrkkipajalt löytyy varmasti sopiva laite tähänkin tarkotukseen Se lukema mitä testeri näyttää pitäis pyöriä siinä 50-80.. Ja jos auto meinaa sammua ku ton perussäädön laittaa päälle niin sitte se pumppu on pielessä | |
|
| |
Tume
Viestien lukumäärä : 624 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 16 Marras 2011 - 22:58 | |
| Mikäköhän tuota ventoa vaivaa kun taas hajos puola. Oiskohan virranjakaja paskana? Mikälainen homma se on vaihtaa, mitä kannattaa ottaa huomioon | |
|
| |
Juzzis
Viestien lukumäärä : 269 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 16 Marras 2011 - 23:09 | |
| - Tume kirjoitti:
- Mikäköhän tuota ventoa vaivaa kun taas hajos puola. Oiskohan virranjakaja paskana? Mikälainen homma se on vaihtaa, mitä kannattaa ottaa huomioon
Virranjakajan kansi irti, lukituspultti irti, vanha irti ja uus paikalleen. Helppoa ku heinän teko, muistaa vaan ottaa asennon ylös ettei mee sytytys metsään. Jos se unohtuu niin senkin saa kohdistettua vielä vauhtipyörän merkistä, olikohan pyörijä ykköspytyn kohdalle silloin kuin merkki näkyy kolosta, viisaammat korjatkoon jos muistan väärin.Näin ainakin 2 litrasessa, sopii varmaan myös 1.8, lohkothan näissä kasivenaisissa on kaikissa suht samanlaisia näiltä osiltaan.. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 20 Marras 2011 - 15:50 | |
| Onkos tollanen vr6 paha vaihtaa automaatista manuaaliks? Mikä manuaaliaski sen perään kuuluu? | |
|
| |
TeeVee
Viestien lukumäärä : 75
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 27 Marras 2011 - 17:32 | |
| Onko kukaan ns. "virittänyt" tälläistä 1.8 bensa AAM konetta koneistamalla kannesta vähän pois? siis kun puristus-suhde on 9:01 (55kW 75hv AAM) ja taas ABS koneessa on 10:01 ja 66kW 90hv
eli ihan vaan puristus-suhdetta nostamalla? | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 27 Marras 2011 - 19:22 | |
| 1. Löytyykö jostain noita jenkkimallin puskureita (ilman kilvenkoloa), tehdään itse kyllä jos ei muuten mutta kiinnostaisi millä hinnalla saa alkuperäisen? 2. Saako noihin muovihelmoihin sitä koristelistaa erikseen? Eli se ohut lista joka tulee siihen yläreunaan. | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 29 Marras 2011 - 9:29 | |
| - TeeVee kirjoitti:
- Onko kukaan ns. "virittänyt" tälläistä 1.8 bensa AAM konetta koneistamalla kannesta vähän pois? siis kun puristus-suhde on 9:01 (55kW 75hv AAM) ja taas ABS koneessa on 10:01 ja 66kW 90hv
eli ihan vaan puristus-suhdetta nostamalla? Ohan niissä koneissa paljon muutakin eroa, joskus oli FFPn puolella vastaavaa haaveilua. Helpommalla&halvemmalla pääset kun vaihdan koneen vain. Esim 16v, Vr6 tai tuo ABS. | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 29 Marras 2011 - 9:44 | |
| Ligettah:
Kysymys 1: Kyllä, ebay, satoja euroja. Kysymys 2: Kyllä, marmoritiskiltä, viitisenkymppiä. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 29 Marras 2011 - 23:26 | |
| Pitääkö/kannattaako jarrupaineen säädintä säätää (jousen asento säädettävissä?) kun koslaa madaltaa? Eli takana rumpujarrut säätimellä. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 29 Marras 2011 - 23:31 | |
| Ite en oo ainakaan säätäny eikä katsurikaan oo jarruista mitään sanonu. | |
|
| |
sam[_]
Viestien lukumäärä : 189 Paikkakunta : Mäntsälä
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 30 Marras 2011 - 1:15 | |
| jos ja kun se säädin menee tappiin madaltaessa siellä on takapäässä täysi jarrupaine eli parhaat jarrut mitä sielä ikinä on ollut. | |
|
| |
Jyke
Viestien lukumäärä : 1
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 1 Joulu 2011 - 20:34 | |
| Mikähä vika toho bensa farkkuu (1,8 -94) tuli ku ei meinaa enää lähtee käyntii. Eli kosteella kelillä starttaa vaan eikä lähe käyntiin, ei edes lupaa. Mutta sitten jos lähtee käyntiin auto toimii aivan normaalisti ja jos sammuttaa niin senkin jälkeen lähtee aivan normaalisti. Kokeiltu suihkuttaa virranjakaja ym liittimet crc:tä mutta ei vaikutusta. Kun starttaa tarpeeks kauan ja lopettaa niin välillä sen jälkeen "paukauttaa tai ennemmin suhahtaa" ilmanputsarissa. Ja kuivalla kelillä lähtee aivan normaalisti käyntiin ja välillä myös kosteemmalla, mutta aina ollu kosteeta kun ei oo ees luvannu käyntiin. Ja toinen juttu, oikee raidetangon pää käytiin vaihtamassa paikallisella korjaamolla ja sen jälkeen aurauskulmat käytiin säädätyttämässä niin sen jälkeen ei käänny enää kunnolla oikeelle että missähä vikaa että kummasta puljusta kannattais lähtee kyselee korjausta? Esim. normi kaupunki risteyksessä kun kääntyy oikeelle niin siinäkin saattaa jo mennä tappiin kääntyminen, eli kääntyy huomattavasti alkuperästä vähemmän. Kiitos jos joku osaa vastata | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 1 Joulu 2011 - 21:42 | |
| Tuohon starttiongelmaan sanoisin että koitappa vaihtaa virranjakajan kansi ja pyöriä.. ne ei paljon kustanna.. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento | |
| |
|
| |
| Golf mk3/Vento | |
|