test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Golf mk3/Vento

Siirry alas 
+179
Juibbi
FWD
Pekko
Epii
Makke
V.A.G.
astars
Tatza
Miikkka-
kAll3-
kop-O-nen
viva
elias
toniii
croel
Sawo
Ipetzo
banks
Käke
s4mU
lehtimaki
Jepa
nukkis
buubaa
TPP
kalejon
rautio-
opa
JKarjalainen
anttil
a-j-p
Mirza
Arde
Ceisari
hehenri
kmo
janpertti
Teemued
JuhiZZ
What--
aguel
chq-
jeppe-
Lainetti
-jokinen-
jjjesse
uniitti
tuppuri_
advin
jusni
aan
pazi88
samza
Pellikka
Janii
MiKu
ai-m
sajoo
kovis11
JTG
jarska-
Keest00
JnZ
ventomies
topppsu
supreme
sakk-e
Egiz
Nitzz
Ipe
tOubi
wilzu
PHJS
J4TOG
Rontti
battery
Mikael
antti_aamunen
Jyke
sam[_]
_laatikko_
tanu
miqzu
TeeVee
-zamppa-
Bäkström
_paffa
j0ukkis
zuhari
RapSu
zami88
Acerbis
Pazihi
]usbe
AH
M1glu
ripuli
Tume
-mane-
Jake
jukkapoika
tuomos
OLZIQ
mikiz
Piisma
Mro
manu67
Temeko
WeirdDude
Sakari
ElektrikMekanik
TMA
Ani
Anttii
Bronn
jeQQ
TeNu
PIFu
Juki
kiskola
hirvonen
Aleksii
tonikki
Makkeli
Madmax88
Spegu
miikam
MiiG
Basu
marc0
oki_
Raaka-Arska
teemu
laba
Kaihis
-dtk-
M-nkky
new_school
Ghosty
Juzzis
Eagle
Ligettah
Down
Locin
Kipe
mvo
jallu81
JiiWee
eros
otheri
TomVi
TIKU
Jusux
partsu
arppa87
Neuni
uttrep
Rivari-Ana
Shakawkaw
renox
//Mikael
Green
Laatueine
mustonenj
vildur
Elementti
Sergey
Juhi
mosse
Jupe
temee
mnky
Tuppe
wsq
penigue
Tony_T
toni
zimi
jiri
183 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 23 ... 34  Seuraava
KirjoittajaViesti
manu67




Viestien lukumäärä : 50
Paikkakunta : Kanta-Häme

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTo 22 Joulu 2011 - 18:46

Koneen maadoitus VR6 G3 koneessa missä?
Takaisin alkuun Siirry alas
OLZIQ

OLZIQ


Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Kristiinankaupunki
Muut : useita varaosa raatoja

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTo 22 Joulu 2011 - 19:24

Autona G3 aaz ,ilman cooleria, ahdot on 0.8bar, syöttöä ruuvattu ja kara mallia savua riittää. Mikä on vikana kun pitkään vedättää esim ylämäkeen niin että moottori on ahtanut pitkän matkan yhtäjaksoisesti, niin rupeaa öljynpaine valo vilkkumaan ja summeri piippaa. Öljyt vaihdettu juuri ja täyttää 505.00 normit, öljyä on ylämerkkiin asti, eikä vuoda mistään eikä syö sitä. Alkuperäinen öljynlauhdutin on paikallaan, jä lämmot on normaalissa (LUE: vedellä jäähdytettävä öljynlauhdutin)
Takaisin alkuun Siirry alas
toni
CDLC Mascot
toni


Viestien lukumäärä : 4363
Paikkakunta : tku
Muut : CR250

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTo 22 Joulu 2011 - 22:05

Tarviin ohjeet aaz:n jakopääremppaan. Ei varmaan muuten mikään mätä, mut miten saan pumpun kohdilleen? Pitää moottorin päätykannake vaihtaa ykköseen sopivaan, eli pitää se pumppu irrottaa jotakuinkin kokonaan.

Onko aaz:n ja 2e:n öljypumppu sama? Kytkintä mulla ei ole tuohon diisseliin, mutta edelleen 2e:n kytkin olis, kestääkö? Saako muualta ku marmorilta loiskelevyllistä öljypohjan tiivistettä? Ei oo tullu vastaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tonikoli.com
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyPe 23 Joulu 2011 - 1:58

Arvotaan seuraavat vaiheet:

-ykköspytty yläkuolokohtaan
-nokan lukitus erikoistyökalulla (keskimmäinen)
-pumpun lukitus erikoistyökalulla (eka oikealta)
-kiristin löysälle
-remmi pois
-uusitaan tarvittavat osat
-löysätään nokka-akselin hammaspyörä
-remmi kiinni+kiristys erikoistyökalulla (linkissä eka vasemmalta) tai sopivilla kärkipihdeillä
-kiristimen mutteri kiinni
-kiristetään nokka-akselin hammaspyörä (hammaspyörää tuetaan kiristettäessä, pelkän erikoistyökalun varassa hammaspyörää ei saa kiristää)
-muut hilut kasaan
-työkalut veks
-tarkistus varovasti konetta avaimella pyörittäen
-loput kasailut
-avot

Nämä ohjeet voivat aiheuttaa vakavan moottorivaurion ja ovat täysin tuulesta temmattuja. Kiitos ja hei.

EDIT: Jotain ennakonsäätöä ja kuvia http://vincewaldon.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=28

EDIT2: Kertokaapa miten voi olla niinpäin että pirssissä oli niin paljo aurausta edessä että säätövara loppu toiselta puolelta kesken? Eikö näissä pitäis madaltaessa mennä eturenkaat harituksen puolelle?? Apurungosta lattiaan nyt n. 8-9 senttiä. Yhteisauraus oli alussa +21.1mm ja lopussa +0.8mm.

Auto oli ennen kulmien säätöä aivan järkyttävä ajettava jäällä. Vaelteli aivan miten sattuu ja ratti asettu vuoron perään vähän niinku "jompaan kumpaan asentoon" eli ilmeisesti niin että jompi kumpi rengas kulki about suorassa.

Vieläkin vaikutti hieman levottomalta, alla uudet 185/55R15 Hankookin i'Peakit kasituumasilla kiekoilla. Vaikuttaako tuo takapään (yhteis)auraus (n. +4mm, ohjearvo n. 2mm) tuohon käytökseen kuin paljo? Entäs edessä camberit -2.2 astetta...?


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm Pe 23 Joulu 2011 - 13:50, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
toni
CDLC Mascot
toni


Viestien lukumäärä : 4363
Paikkakunta : tku
Muut : CR250

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyPe 23 Joulu 2011 - 12:59

Ja mun kysymykseen jatkoa. Mistä saan loiskelevyllisen öljypohjan tiivisteen yksysiin? Kävin vv-autosta hakees osia, kysyin moista ja myyjäkin hiukan naurahti sanoessaan sen hinnan. "Ja tää kapistushan maksaa sit 164e". En oo ostamassa :D
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tonikoli.com
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyPe 23 Joulu 2011 - 14:56

Sopiiko uudemman mallin etuiskarin yläpään laakerit vanhempaan (-92) kun on coilit alla? Tällä hetkellä kulahtaneet vakiot (vanhempi malli) kiinni, aattelin laittaa VR6:sen jäykemmät tilalle.. Noita kai saa sekä vanhan että uuden mallisina?

Corradon laakerit ainaki kuvan perusteella on samanmalliset vanhempien kanssa. Liekö marmorilta irtoais halvemmalla...
Takaisin alkuun Siirry alas
Ligettah

Ligettah


Viestien lukumäärä : 363
Paikkakunta : Piikkiö
Muut : KTM


Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 0:03

Golf mk3/Vento - Sivu 13 4467329676_a928b6b06a_o
Mikä tää tämmönen takapuskurin alalippa oikeen on?! ❤
Takaisin alkuun Siirry alas
-zamppa-

-zamppa-


Viestien lukumäärä : 242
Paikkakunta : Pyhäjärvi

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 0:32

ElektrikMekanik kirjoitti:

EDIT2: Kertokaapa miten voi olla niinpäin että pirssissä oli niin paljo aurausta edessä että säätövara loppu toiselta puolelta kesken? Eikö näissä pitäis madaltaessa mennä eturenkaat harituksen puolelle?? Apurungosta lattiaan nyt n. 8-9 senttiä. Yhteisauraus oli alussa +21.1mm ja lopussa +0.8mm.

Auto oli ennen kulmien säätöä aivan järkyttävä ajettava jäällä. Vaelteli aivan miten sattuu ja ratti asettu vuoron perään vähän niinku "jompaan kumpaan asentoon" eli ilmeisesti niin että jompi kumpi rengas kulki about suorassa.

Vieläkin vaikutti hieman levottomalta, alla uudet 185/55R15 Hankookin i'Peakit kasituumasilla kiekoilla. Vaikuttaako tuo takapään (yhteis)auraus (n. +4mm, ohjearvo n. 2mm) tuohon käytökseen kuin paljo? Entäs edessä camberit -2.2 astetta...?

Luultavasti raidetankoja ei ole koskaan keskitetty ja niveliä vaihtaessa homma on ollut melko "sinnepäinsuurinpiirtein". Tämän takia siis mm. toiseen suuntaan kääntäessä kääntökulma on paljon pienempi kuin mitä toiseen. Kannattaisi keskittää sekin sitten seuraavaan suuntaukseen, jossei sitä nyt tehty.

Aivan varmasti nuo etucamberit tekevät käytöksestä herkemmän, joten kannattaa unohtaa nuo överikulmat. Rumatkin vielä.

Mitenkäs taka-akselin auraus on nuin muuttunut, kolari-auto? Oliko camberit millaiset sielä? Navasta napaan esim. ketjut ja taljalla veto päälle josko akseli taipuisi lähemmäksi oikeita mittoja. Tietenkin suuntauksessa tehtävä ettei mene haritukselle. Sitten sinä sirkuksessa vasta olet..
Takaisin alkuun Siirry alas
Piisma

Piisma


Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Oulainen
Muut : Kätty

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 17:08

toni kirjoitti:
Ja mun kysymykseen jatkoa. Mistä saan loiskelevyllisen öljypohjan tiivisteen yksysiin? Kävin vv-autosta hakees osia, kysyin moista ja myyjäkin hiukan naurahti sanoessaan sen hinnan. "Ja tää kapistushan maksaa sit 164e". En oo ostamassa Very Happy

Ainakin kesällä paikallisesta varaosaliikkeestä (fixus) sai tuon loiskelevyn johonkin kolmenkympin pintaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
toni
CDLC Mascot
toni


Viestien lukumäärä : 4363
Paikkakunta : tku
Muut : CR250

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyLa 24 Joulu 2011 - 18:50

Tänks, täytyy kävästä kyselemässä :)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tonikoli.com
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyMa 26 Joulu 2011 - 21:22

-zamppa- kirjoitti:
Luultavasti raidetankoja ei ole koskaan keskitetty ja niveliä vaihtaessa homma on ollut melko "sinnepäinsuurinpiirtein". Tämän takia siis mm. toiseen suuntaan kääntäessä kääntökulma on paljon pienempi kuin mitä toiseen. Kannattaisi keskittää sekin sitten seuraavaan suuntaukseen, jossei sitä nyt tehty.

Aivan varmasti nuo etucamberit tekevät käytöksestä herkemmän, joten kannattaa unohtaa nuo överikulmat. Rumatkin vielä.

Mitenkäs taka-akselin auraus on nuin muuttunut, kolari-auto? Oliko camberit millaiset sielä? Navasta napaan esim. ketjut ja taljalla veto päälle josko akseli taipuisi lähemmäksi oikeita mittoja. Tietenkin suuntauksessa tehtävä ettei mene haritukselle. Sitten sinä sirkuksessa vasta olet..

Golf mk3/Vento - Sivu 13 4-pyorasuuntaus

Mites tuo raidetankojen keskitys käytännössä menee? Onko niissä kierteet sekä sisä että ulkopäässä? Ennen suuntausta pyörittelin rattia ääriasennosta toiseen etupää ilmassa ja yritin pistää ratin mahdollisimman tarkasti keskiasentoon, oli nimittäin käytetty parikin kertaa irti.

Autolla on ajettu perä edellä ojaan n. 40-60km/h nopeutta ja auto kulkenut kyljellään jokusen kymmenen metriä ojan pohjalla, tuskin tuommosesta taka-akseli ottaa osumaa. Tosin kolme vuotta kosteassa tallissa oli hapertanu taka-akselia aika tehokkaasti, et voi olla jo aika löysää tavaraa.
Takaisin alkuun Siirry alas
-zamppa-

-zamppa-


Viestien lukumäärä : 242
Paikkakunta : Pyhäjärvi

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyMa 26 Joulu 2011 - 23:18

Raidetangon keskitys tapahtuu niin, että mittaat että kumpikin ulompi pää on yhtä pitkän matkan päässä esim. kierteiden alkukohdasta. Siitä sitten lähdetään säätämään kulmat kohdilleen ja pidetään huoli että se säätö tehdään tasaisesti molemmista, eikä vain toisesta päästä. Sittenkun kulmat on kohdallaan, ratti suoraan booreilta. Sisäpäitä ei voi säädellä, koska sielä on vain yksi iso pallonivel joka kierretään kiinni itse hammastankoon. Ei ole mitään lukkomuttereita tms, vaan kierretään niin kauan että tarttuu.

Kyllähän tuo vaikuttaisi siltä että se akseli on pienen osuman ottanut tai sitten on vaan menettänyt jo ominaisuutensa ruosteen tms takia. Itselläni oli vakaajallisessa akselissa auraus 2mm luokkaa. Vakaajahan hieman ehkäisee nuiden kynkkien taipumisen sivuttain. Tämänkin akselin luovuttanut auto vedetty katon kautta ojanpohjalle. Smile

Vetelyyn voi myös vaikuttaa pyöränlaakereiden kunto. Ainakin eräässä kulkuneuvossa tässä vastikään välys etupäässä aiheutti harmaita hiuksia paljonkin. Lopulta se klapi paikantui sitten etupyöränlaakeriin, vaikkei se varsinaisesti vielä ääntä pitänytkään.

Oletko muuten huomannut että caster-kulma on säädön jälkeen toisessa etupyörässä aikas suuri? Onko nivelien ja puslien kuntotarkistus tehty huolella ennen säätöä?
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 0:28

Iskarien yläpäät pitäis vaihtaa, kuten tossa aiemmin jo kyselin et sopiiko corradon yläpään laakerit (jäykemmät?). Itseä jäi tosiaan tuo toisen puolen caster ihmetyttämään.

Alatukivarret puslineen ja pallonivelet on vaihettu n. 4tkm sitten, joten ainoat löysät pitäis periaatteessa löytyä joko raidetankojen päistä tai sit noista yläpään laakereista. Pyöränlaakereissakin voi väljää hieman olla.

Katsastuksessa tosin ei mitään mutinoita tullu, mutta siellähän ne ei valita ennenku on paikat puoleks irti, jos silloinkaan. Esimerkkinä toisen alatukivarren takempi pusla aikoinaan ihan tohjona eikä tullu mitään sanomisia. Rengas pääsi liikkumaan melko reippaasti eteen-taakse.

EDIT: Taidan sitten laittaa nuo uudemman mallin yläpäät tilaukseen.


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm Ti 27 Joulu 2011 - 0:59, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
mustonenj

mustonenj


Viestien lukumäärä : 1077
Paikkakunta : Joensuu

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 0:47

corradon yläpäät pitäs käydä, samat on myös g60 golffeissa.. mitään mainittavaa etua en oo ite noissa huomannu, parhaiten mulla on ainakin kestäny ne ns. uudemmanmalliset yläpäät mitkä tuli joskus -95 käyttöön.
Takaisin alkuun Siirry alas
-zamppa-

-zamppa-


Viestien lukumäärä : 242
Paikkakunta : Pyhäjärvi

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 9:30

Tuo suuntausohjelmahan mittaa eturenkaiden pituus-suuntaista sijaintia, minkä mukaan sitten ilmoittaa tuon laskennallisen caster-kulman. Tähän ei vaikuta iskarin yläpäät tahi raidetangonpäät, vaan ainoastaan alapallonivelet sekä tukivarsien puslat. Toki saattaa apurungon väärä sijaintikin muuttaa arvoa, mutta että olisi kesken suuntauksen muuttunut.. Tosin onhan sinulla taka-akselin auraus kompensoitunut viimeiseen mittaukseen tasaiseksi molemminpuolin, mutta käänsittekö akselia vai onko tämä ny mittalaitteen härö jossa on tuo taka-akselin vinksahdus siirtynyt etuakselille? Laughing Alustan puslat ja nivelet kannattaa kyllä katsoa itse tarkasti. Ei ne enää katsastuksessakaan alkavista vioista mainitse. Eivät edes huomanneet tuota väljää etupyöränlaakeria minkä tuossa aijemmin mainitsin..

Itselläni on nuo uudemmat yläpäät tuossa omassa ja ei ole tarvinnut kertaakaan vaihtaa, vaikka autolla olen itse jo reilu 4v suhuutellut menemään ja kilometrejäkin yhteensä lie päälle 100tkm.
Takaisin alkuun Siirry alas
Elementti

Elementti


Viestien lukumäärä : 798
Paikkakunta : Järvenpää
Muut : Vagcrü

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 9:39

Miten musta tuntuu että apinaakoijjataan? Suut ja silmät täyteen paskaa.

Kävin varailee nyrkkipajalle (Järvenpään Carpojat) ajan että vaihtavat vähän puslaa Ventoon ym, joutuvat ottamaan taka-akselin irti. Väittävät että pitää tehdä nelipyörä suuntaus koska taka-akseli on ollut irti. Eihän se ole kuin 8 pultilla ja ei sitä voi laittaa eri asentoon paikalleen? Vai voiko?


Motonetissä oli muistaakseni kolmea vaihtoehtoa noihin yläpäihin: Normaalit, Heavyduty ja Vr6.
Vortexilla porukka pistelly aika paljon noita Mk4 yläpäitä noihin?
Takaisin alkuun Siirry alas
PIFu




Viestien lukumäärä : 1265

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 10:12

Ligettah kirjoitti:
http://farm5.static.flickr.com/4020/4467329676_a928b6b06a_o.jpg
Mikä tää tämmönen takapuskurin alalippa oikeen on?! ❤

1. ei ole erillinen lippa
2. jenkkitakapuskuri
Takaisin alkuun Siirry alas
-zamppa-

-zamppa-


Viestien lukumäärä : 242
Paikkakunta : Pyhäjärvi

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 14:28

Elementti kirjoitti:
Miten musta tuntuu että apinaakoijjataan? Suut ja silmät täyteen paskaa.

Kävin varailee nyrkkipajalle (Järvenpään Carpojat) ajan että vaihtavat vähän puslaa Ventoon ym, joutuvat ottamaan taka-akselin irti. Väittävät että pitää tehdä nelipyörä suuntaus koska taka-akseli on ollut irti. Eihän se ole kuin 8 pultilla ja ei sitä voi laittaa eri asentoon paikalleen? Vai voiko?

Kyllä sen akselin saa kieroon laitettua, koska korvakkojen kiinnitysreijät on hiukka ylimittaiset kiinnityspulteille. Rullamitalla itse sen mittailin suoraan ja vielä suuntauksessa totesin että jetsulleen sattu. Jos se kieroon tulee niin auto kulkee ku ajokoira (geometrinen kulkusuunta EM:n lapuissa), ja jos etupää säädetään kierolle taka-akselille, saattaa taas taka-akselin oikasulla vedellä.

Hyvin jännä aihe tämä pyöränkulmat jos meinaa just jetsulleen tehdä kaiken..
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 17:46

-zamppa- kirjoitti:
Tosin onhan sinulla taka-akselin auraus kompensoitunut viimeiseen mittaukseen tasaiseksi molemminpuolin, mutta käänsittekö akselia vai onko tämä ny mittalaitteen härö jossa on tuo taka-akselin vinksahdus siirtynyt etuakselille?

Taka-akselia käännettiin koska powerflexejä asentaessa jouduin käyttämään kiinnikkeet irti ja vaati aika jumppaa ennenku meni paikalleen. Siinä sitten arvelin että taisi akseli hieman kieroon mennä ja niinhän se myös teki.
Takaisin alkuun Siirry alas
antti_aamunen

antti_aamunen


Viestien lukumäärä : 426
Paikkakunta : RH

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 19:25

Elementti kirjoitti:
Miten musta tuntuu että apinaakoijjataan? Suut ja silmät täyteen paskaa.

Kävin varailee nyrkkipajalle (Järvenpään Carpojat) ajan että vaihtavat vähän puslaa Ventoon ym, joutuvat ottamaan taka-akselin irti. Väittävät että pitää tehdä nelipyörä suuntaus koska taka-akseli on ollut irti. Eihän se ole kuin 8 pultilla ja ei sitä voi laittaa eri asentoon paikalleen? Vai voiko?

Onko taka-akseli TÄMÄN näköinen ja ko. pusla?? Jos on niin ei tartte ottaa taka-akselia irti. Riittää kun irroittaa pultin ja laskee rauhallisesti tunkilla akselin alas ja vaihtaa puslan, lopuksi nostaa tunkilla akselin takaisin paikoilleen.

Sisko menetti vasemman puolen puslan vaihdossa n. 500€ ja minä vaihdoin seuraavaan katsastukseen oikean puoleisen puslan alle puoleen tuntiin! Korjaamolla olivat irroittaneet akselin, jarruletkut/putket ja muut että saa akselin irti.. eivät sitten viitsineet kysyä että vaihdetaanko toinenkin pusla! Golf mk3/Vento - Sivu 13 767201

Edit. Miten elektrikmekaanikko on onnistunu saamaan aurauksen noin päin helvttiä?? Very Happy Very Happy Jos olet vaihtanut raidetangon päät niin et tainnut laskea montako kierrosta pyöräytit niveltä pois ja vastaavasti uutta sisään?
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTi 27 Joulu 2011 - 19:58

^ En oo ite vaihtanu tonne keulaan mitään muuta ku nyt noi tolpat. En itekään tajua tota aurausta ku eikö näiden pitäis mennä kovasti harituksen puolelle ku madaltaa... confused

Tosta taka-akselin puslien vaihdosta niin ainaki kuskin puolelta saattaa joutua ottaan kiinnikkeen irti että saa pultin välistä pois. Tai sit pitää jarrupaineen säädin nykästä irti. Ite otin suosiolla kiinnikkeen irti kuskin puolelta. Sit ku laittelin takas niin ei suostunu menemään ilman että käytin vänkärin puoleltakin kiinnikkeen löysällä.

Ite sain noi Powerflexit muistaakseni 65€:lla ja kun vertaa normipuslien asentamiseen niin noilla saa kyl aikaa ja hermoja säästettyä. Melkeen jo siitä asetamisen helppoudesta maksaa ton reilu pari kymppiä lisää, ku vakiopuslat taitaa olla sen 20€ kappale.
Takaisin alkuun Siirry alas
-zamppa-

-zamppa-


Viestien lukumäärä : 242
Paikkakunta : Pyhäjärvi

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyKe 28 Joulu 2011 - 15:15

Itse vaihdoin puslat nostamalla akselin pöydälle. Paljon helpompaa ja säästää aikaa auton alla nysvätessä. Varsinkaan kun ei paineilmavasaraa ole.

Ja kyllä taitaapi muuten auraukselle kääntyä etupää üüber-tontituksella. Hetken kun miettii rakennetta ja toimintaa niin eikö se ihan loogista ole? Raidetangothan on hitusen alaviistoon vakiokorkeudessa?
Takaisin alkuun Siirry alas
-mane-

-mane-


Viestien lukumäärä : 399
Paikkakunta : Joensuu
Muut : SKRN


Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyKe 28 Joulu 2011 - 21:56

Ligettah kirjoitti:
[img]http://farm5.static.flickr.com/4020/4467329676_a928b6b06a_o.jpg[/img
Mikä tää tämmönen takapuskurin alalippa oikeen on?! ❤

Ei aukee toi koko kuva mulle, mutta näyttäs olevan jenkki-golffi, joissa on erillainen takapuskurikin kuin euromallissa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://jm.1g.fi
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyPe 30 Joulu 2011 - 5:07

toni kirjoitti:
Ja mun kysymykseen jatkoa. Mistä saan loiskelevyllisen öljypohjan tiivisteen yksysiin? Kävin vv-autosta hakees osia, kysyin moista ja myyjäkin hiukan naurahti sanoessaan sen hinnan. "Ja tää kapistushan maksaa sit 164e". En oo ostamassa Very Happy

Liekö toi viel myynnis...?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=159842
Takaisin alkuun Siirry alas
Mikael

Mikael


Viestien lukumäärä : 151

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyKe 4 Tammi 2012 - 23:40

Noniin eli kyseessä perus ruostunut kolmosgolffi, onko kukaan laikannut pois takapuskurin alta sitä "hiekkapeltiä" sillä kun ei taida olla mitään tarvetta siellä alla ja ruosteessakin on mokoma prkl.
Takaisin alkuun Siirry alas
battery




Viestien lukumäärä : 96
Paikkakunta : Rauma

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTo 5 Tammi 2012 - 1:20

Mikael kirjoitti:
Noniin eli kyseessä perus ruostunut kolmosgolffi, onko kukaan laikannut pois takapuskurin alta sitä "hiekkapeltiä" sillä kun ei taida olla mitään tarvetta siellä alla ja ruosteessakin on mokoma prkl.

En ite ainakaan sitä kokonaan pois ottaisi, jos se hirveen mätä on niin motonetistä saa muistaakseni uuden takahiekkapellin jotai 100e hintaan, en nyt varmaksi mee sanomaan. tosin jos metallimiestä löytyy niin melko helposti tommoisen itekkin vääntelee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mikael

Mikael


Viestien lukumäärä : 151

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTo 5 Tammi 2012 - 10:45

battery kirjoitti:


En ite ainakaan sitä kokonaan pois ottaisi, jos se hirveen mätä on niin motonetistä saa muistaakseni uuden takahiekkapellin jotai 100e hintaan, en nyt varmaksi mee sanomaan. tosin jos metallimiestä löytyy niin melko helposti tommoisen itekkin vääntelee.

No ei siitä tarvitse kun n. puolet pois ottaa. Alareuna mätää. Metallimiestä löytyy, intoa ei kun tuo on vaan muijan käyttis Very Happy

E: jossain amerikanfoorumilla näin tuollaisen tehtynä, siitä lähinnä ajatus lähti.
Takaisin alkuun Siirry alas
-zamppa-

-zamppa-


Viestien lukumäärä : 242
Paikkakunta : Pyhäjärvi

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyTo 5 Tammi 2012 - 16:10

Eiköhän lie koria jäykistävä rakenne, joten enpä lähtisi kovin suuremmin sitä silpomaan. Alkaa pian nitkumaan ja paukkamaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Rontti

Rontti


Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Lappeenranta

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyMa 9 Tammi 2012 - 22:28

Tietääkö kukaan mistä saa korjauspeltejä tähän koppaan ? AutoBerneriltä ei oikein saanut ja motonetistäkään ei saanut Rolling Eyes Hakusessa ois sisälokari taakse ja tankinluukun kanttaus/sisäosa.
Takaisin alkuun Siirry alas
J4TOG

J4TOG


Viestien lukumäärä : 3167
Paikkakunta : Paimio

Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 EmptyMa 9 Tammi 2012 - 22:35

Ootko klokkerholmilta kattonut?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.j4tog.kuvat.fi/kuvat/
Sponsored content





Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf mk3/Vento   Golf mk3/Vento - Sivu 13 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Golf mk3/Vento
Takaisin alkuun 
Sivu 13 / 34Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 23 ... 34  Seuraava
 Similar topics
-
» Golf mk3/Vento
» D2 ilmajousisarja VW Golf & Jetta V \ VI (optiona myös Golf IV)
» Pikakyssärit
» Vento 2.0 Aut.
» Vento 1.8cl -93

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: TECH :: Tech talk :: European-
Siirry: