| Golf mk3/Vento | |
|
+179Juibbi FWD Pekko Epii Makke V.A.G. astars Tatza Miikkka- kAll3- kop-O-nen viva elias toniii croel Sawo Ipetzo banks Käke s4mU lehtimaki Jepa nukkis buubaa TPP kalejon rautio- opa JKarjalainen anttil a-j-p Mirza Arde Ceisari hehenri kmo janpertti Teemued JuhiZZ What-- aguel chq- jeppe- Lainetti -jokinen- jjjesse uniitti tuppuri_ advin jusni aan pazi88 samza Pellikka Janii MiKu ai-m sajoo kovis11 JTG jarska- Keest00 JnZ ventomies topppsu supreme sakk-e Egiz Nitzz Ipe tOubi wilzu PHJS J4TOG Rontti battery Mikael antti_aamunen Jyke sam[_] _laatikko_ tanu miqzu TeeVee -zamppa- Bäkström _paffa j0ukkis zuhari RapSu zami88 Acerbis Pazihi ]usbe AH M1glu ripuli Tume -mane- Jake jukkapoika tuomos OLZIQ mikiz Piisma Mro manu67 Temeko WeirdDude Sakari ElektrikMekanik TMA Ani Anttii Bronn jeQQ TeNu PIFu Juki kiskola hirvonen Aleksii tonikki Makkeli Madmax88 Spegu miikam MiiG Basu marc0 oki_ Raaka-Arska teemu laba Kaihis -dtk- M-nkky new_school Ghosty Juzzis Eagle Ligettah Down Locin Kipe mvo jallu81 JiiWee eros otheri TomVi TIKU Jusux partsu arppa87 Neuni uttrep Rivari-Ana Shakawkaw renox //Mikael Green Laatueine mustonenj vildur Elementti Sergey Juhi mosse Jupe temee mnky Tuppe wsq penigue Tony_T toni zimi jiri 183 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
manu67
Viestien lukumäärä : 50 Paikkakunta : Kanta-Häme
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 22 Joulu 2011 - 18:46 | |
| Koneen maadoitus VR6 G3 koneessa missä? | |
|
| |
OLZIQ
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Kristiinankaupunki Muut : useita varaosa raatoja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 22 Joulu 2011 - 19:24 | |
| Autona G3 aaz ,ilman cooleria, ahdot on 0.8bar, syöttöä ruuvattu ja kara mallia savua riittää. Mikä on vikana kun pitkään vedättää esim ylämäkeen niin että moottori on ahtanut pitkän matkan yhtäjaksoisesti, niin rupeaa öljynpaine valo vilkkumaan ja summeri piippaa. Öljyt vaihdettu juuri ja täyttää 505.00 normit, öljyä on ylämerkkiin asti, eikä vuoda mistään eikä syö sitä. Alkuperäinen öljynlauhdutin on paikallaan, jä lämmot on normaalissa (LUE: vedellä jäähdytettävä öljynlauhdutin) | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 22 Joulu 2011 - 22:05 | |
| Tarviin ohjeet aaz:n jakopääremppaan. Ei varmaan muuten mikään mätä, mut miten saan pumpun kohdilleen? Pitää moottorin päätykannake vaihtaa ykköseen sopivaan, eli pitää se pumppu irrottaa jotakuinkin kokonaan.
Onko aaz:n ja 2e:n öljypumppu sama? Kytkintä mulla ei ole tuohon diisseliin, mutta edelleen 2e:n kytkin olis, kestääkö? Saako muualta ku marmorilta loiskelevyllistä öljypohjan tiivistettä? Ei oo tullu vastaan. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 23 Joulu 2011 - 1:58 | |
| Arvotaan seuraavat vaiheet: -ykköspytty yläkuolokohtaan -nokan lukitus erikoistyökalulla (keskimmäinen) -pumpun lukitus erikoistyökalulla (eka oikealta) -kiristin löysälle -remmi pois -uusitaan tarvittavat osat -löysätään nokka-akselin hammaspyörä -remmi kiinni+kiristys erikoistyökalulla (linkissä eka vasemmalta) tai sopivilla kärkipihdeillä -kiristimen mutteri kiinni -kiristetään nokka-akselin hammaspyörä (hammaspyörää tuetaan kiristettäessä, pelkän erikoistyökalun varassa hammaspyörää ei saa kiristää) -muut hilut kasaan -työkalut veks -tarkistus varovasti konetta avaimella pyörittäen -loput kasailut -avot Nämä ohjeet voivat aiheuttaa vakavan moottorivaurion ja ovat täysin tuulesta temmattuja. Kiitos ja hei. EDIT: Jotain ennakonsäätöä ja kuvia http://vincewaldon.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=28EDIT2: Kertokaapa miten voi olla niinpäin että pirssissä oli niin paljo aurausta edessä että säätövara loppu toiselta puolelta kesken? Eikö näissä pitäis madaltaessa mennä eturenkaat harituksen puolelle?? Apurungosta lattiaan nyt n. 8-9 senttiä. Yhteisauraus oli alussa +21.1mm ja lopussa +0.8mm. Auto oli ennen kulmien säätöä aivan järkyttävä ajettava jäällä. Vaelteli aivan miten sattuu ja ratti asettu vuoron perään vähän niinku "jompaan kumpaan asentoon" eli ilmeisesti niin että jompi kumpi rengas kulki about suorassa. Vieläkin vaikutti hieman levottomalta, alla uudet 185/55R15 Hankookin i'Peakit kasituumasilla kiekoilla. Vaikuttaako tuo takapään (yhteis)auraus (n. +4mm, ohjearvo n. 2mm) tuohon käytökseen kuin paljo? Entäs edessä camberit -2.2 astetta...?
Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm Pe 23 Joulu 2011 - 13:50, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 23 Joulu 2011 - 12:59 | |
| Ja mun kysymykseen jatkoa. Mistä saan loiskelevyllisen öljypohjan tiivisteen yksysiin? Kävin vv-autosta hakees osia, kysyin moista ja myyjäkin hiukan naurahti sanoessaan sen hinnan. "Ja tää kapistushan maksaa sit 164e". En oo ostamassa :D | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 23 Joulu 2011 - 14:56 | |
| Sopiiko uudemman mallin etuiskarin yläpään laakerit vanhempaan (-92) kun on coilit alla? Tällä hetkellä kulahtaneet vakiot (vanhempi malli) kiinni, aattelin laittaa VR6:sen jäykemmät tilalle.. Noita kai saa sekä vanhan että uuden mallisina? Corradon laakerit ainaki kuvan perusteella on samanmalliset vanhempien kanssa. Liekö marmorilta irtoais halvemmalla... | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| |
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 24 Joulu 2011 - 0:32 | |
| - ElektrikMekanik kirjoitti:
EDIT2: Kertokaapa miten voi olla niinpäin että pirssissä oli niin paljo aurausta edessä että säätövara loppu toiselta puolelta kesken? Eikö näissä pitäis madaltaessa mennä eturenkaat harituksen puolelle?? Apurungosta lattiaan nyt n. 8-9 senttiä. Yhteisauraus oli alussa +21.1mm ja lopussa +0.8mm.
Auto oli ennen kulmien säätöä aivan järkyttävä ajettava jäällä. Vaelteli aivan miten sattuu ja ratti asettu vuoron perään vähän niinku "jompaan kumpaan asentoon" eli ilmeisesti niin että jompi kumpi rengas kulki about suorassa.
Vieläkin vaikutti hieman levottomalta, alla uudet 185/55R15 Hankookin i'Peakit kasituumasilla kiekoilla. Vaikuttaako tuo takapään (yhteis)auraus (n. +4mm, ohjearvo n. 2mm) tuohon käytökseen kuin paljo? Entäs edessä camberit -2.2 astetta...? Luultavasti raidetankoja ei ole koskaan keskitetty ja niveliä vaihtaessa homma on ollut melko "sinnepäinsuurinpiirtein". Tämän takia siis mm. toiseen suuntaan kääntäessä kääntökulma on paljon pienempi kuin mitä toiseen. Kannattaisi keskittää sekin sitten seuraavaan suuntaukseen, jossei sitä nyt tehty. Aivan varmasti nuo etucamberit tekevät käytöksestä herkemmän, joten kannattaa unohtaa nuo överikulmat. Rumatkin vielä. Mitenkäs taka-akselin auraus on nuin muuttunut, kolari-auto? Oliko camberit millaiset sielä? Navasta napaan esim. ketjut ja taljalla veto päälle josko akseli taipuisi lähemmäksi oikeita mittoja. Tietenkin suuntauksessa tehtävä ettei mene haritukselle. Sitten sinä sirkuksessa vasta olet.. | |
|
| |
Piisma
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : Oulainen Muut : Kätty
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 24 Joulu 2011 - 17:08 | |
| - toni kirjoitti:
- Ja mun kysymykseen jatkoa. Mistä saan loiskelevyllisen öljypohjan tiivisteen yksysiin? Kävin vv-autosta hakees osia, kysyin moista ja myyjäkin hiukan naurahti sanoessaan sen hinnan. "Ja tää kapistushan maksaa sit 164e". En oo ostamassa
Ainakin kesällä paikallisesta varaosaliikkeestä (fixus) sai tuon loiskelevyn johonkin kolmenkympin pintaan. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 24 Joulu 2011 - 18:50 | |
| Tänks, täytyy kävästä kyselemässä :) | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 26 Joulu 2011 - 21:22 | |
| - -zamppa- kirjoitti:
- Luultavasti raidetankoja ei ole koskaan keskitetty ja niveliä vaihtaessa homma on ollut melko "sinnepäinsuurinpiirtein". Tämän takia siis mm. toiseen suuntaan kääntäessä kääntökulma on paljon pienempi kuin mitä toiseen. Kannattaisi keskittää sekin sitten seuraavaan suuntaukseen, jossei sitä nyt tehty.
Aivan varmasti nuo etucamberit tekevät käytöksestä herkemmän, joten kannattaa unohtaa nuo överikulmat. Rumatkin vielä.
Mitenkäs taka-akselin auraus on nuin muuttunut, kolari-auto? Oliko camberit millaiset sielä? Navasta napaan esim. ketjut ja taljalla veto päälle josko akseli taipuisi lähemmäksi oikeita mittoja. Tietenkin suuntauksessa tehtävä ettei mene haritukselle. Sitten sinä sirkuksessa vasta olet.. Mites tuo raidetankojen keskitys käytännössä menee? Onko niissä kierteet sekä sisä että ulkopäässä? Ennen suuntausta pyörittelin rattia ääriasennosta toiseen etupää ilmassa ja yritin pistää ratin mahdollisimman tarkasti keskiasentoon, oli nimittäin käytetty parikin kertaa irti. Autolla on ajettu perä edellä ojaan n. 40-60km/h nopeutta ja auto kulkenut kyljellään jokusen kymmenen metriä ojan pohjalla, tuskin tuommosesta taka-akseli ottaa osumaa. Tosin kolme vuotta kosteassa tallissa oli hapertanu taka-akselia aika tehokkaasti, et voi olla jo aika löysää tavaraa. | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 26 Joulu 2011 - 23:18 | |
| Raidetangon keskitys tapahtuu niin, että mittaat että kumpikin ulompi pää on yhtä pitkän matkan päässä esim. kierteiden alkukohdasta. Siitä sitten lähdetään säätämään kulmat kohdilleen ja pidetään huoli että se säätö tehdään tasaisesti molemmista, eikä vain toisesta päästä. Sittenkun kulmat on kohdallaan, ratti suoraan booreilta. Sisäpäitä ei voi säädellä, koska sielä on vain yksi iso pallonivel joka kierretään kiinni itse hammastankoon. Ei ole mitään lukkomuttereita tms, vaan kierretään niin kauan että tarttuu. Kyllähän tuo vaikuttaisi siltä että se akseli on pienen osuman ottanut tai sitten on vaan menettänyt jo ominaisuutensa ruosteen tms takia. Itselläni oli vakaajallisessa akselissa auraus 2mm luokkaa. Vakaajahan hieman ehkäisee nuiden kynkkien taipumisen sivuttain. Tämänkin akselin luovuttanut auto vedetty katon kautta ojanpohjalle. Vetelyyn voi myös vaikuttaa pyöränlaakereiden kunto. Ainakin eräässä kulkuneuvossa tässä vastikään välys etupäässä aiheutti harmaita hiuksia paljonkin. Lopulta se klapi paikantui sitten etupyöränlaakeriin, vaikkei se varsinaisesti vielä ääntä pitänytkään. Oletko muuten huomannut että caster-kulma on säädön jälkeen toisessa etupyörässä aikas suuri? Onko nivelien ja puslien kuntotarkistus tehty huolella ennen säätöä? | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 27 Joulu 2011 - 0:28 | |
| Iskarien yläpäät pitäis vaihtaa, kuten tossa aiemmin jo kyselin et sopiiko corradon yläpään laakerit (jäykemmät?). Itseä jäi tosiaan tuo toisen puolen caster ihmetyttämään.
Alatukivarret puslineen ja pallonivelet on vaihettu n. 4tkm sitten, joten ainoat löysät pitäis periaatteessa löytyä joko raidetankojen päistä tai sit noista yläpään laakereista. Pyöränlaakereissakin voi väljää hieman olla.
Katsastuksessa tosin ei mitään mutinoita tullu, mutta siellähän ne ei valita ennenku on paikat puoleks irti, jos silloinkaan. Esimerkkinä toisen alatukivarren takempi pusla aikoinaan ihan tohjona eikä tullu mitään sanomisia. Rengas pääsi liikkumaan melko reippaasti eteen-taakse.
EDIT: Taidan sitten laittaa nuo uudemman mallin yläpäät tilaukseen.
Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm Ti 27 Joulu 2011 - 0:59, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
mustonenj
Viestien lukumäärä : 1077 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 27 Joulu 2011 - 0:47 | |
| corradon yläpäät pitäs käydä, samat on myös g60 golffeissa.. mitään mainittavaa etua en oo ite noissa huomannu, parhaiten mulla on ainakin kestäny ne ns. uudemmanmalliset yläpäät mitkä tuli joskus -95 käyttöön. | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 27 Joulu 2011 - 9:30 | |
| Tuo suuntausohjelmahan mittaa eturenkaiden pituus-suuntaista sijaintia, minkä mukaan sitten ilmoittaa tuon laskennallisen caster-kulman. Tähän ei vaikuta iskarin yläpäät tahi raidetangonpäät, vaan ainoastaan alapallonivelet sekä tukivarsien puslat. Toki saattaa apurungon väärä sijaintikin muuttaa arvoa, mutta että olisi kesken suuntauksen muuttunut.. Tosin onhan sinulla taka-akselin auraus kompensoitunut viimeiseen mittaukseen tasaiseksi molemminpuolin, mutta käänsittekö akselia vai onko tämä ny mittalaitteen härö jossa on tuo taka-akselin vinksahdus siirtynyt etuakselille? Alustan puslat ja nivelet kannattaa kyllä katsoa itse tarkasti. Ei ne enää katsastuksessakaan alkavista vioista mainitse. Eivät edes huomanneet tuota väljää etupyöränlaakeria minkä tuossa aijemmin mainitsin.. Itselläni on nuo uudemmat yläpäät tuossa omassa ja ei ole tarvinnut kertaakaan vaihtaa, vaikka autolla olen itse jo reilu 4v suhuutellut menemään ja kilometrejäkin yhteensä lie päälle 100tkm. | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 27 Joulu 2011 - 9:39 | |
| Miten musta tuntuu että apinaakoijjataan? Suut ja silmät täyteen paskaa.
Kävin varailee nyrkkipajalle (Järvenpään Carpojat) ajan että vaihtavat vähän puslaa Ventoon ym, joutuvat ottamaan taka-akselin irti. Väittävät että pitää tehdä nelipyörä suuntaus koska taka-akseli on ollut irti. Eihän se ole kuin 8 pultilla ja ei sitä voi laittaa eri asentoon paikalleen? Vai voiko?
Motonetissä oli muistaakseni kolmea vaihtoehtoa noihin yläpäihin: Normaalit, Heavyduty ja Vr6. Vortexilla porukka pistelly aika paljon noita Mk4 yläpäitä noihin? | |
|
| |
PIFu
Viestien lukumäärä : 1265
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 27 Joulu 2011 - 10:12 | |
| | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 27 Joulu 2011 - 14:28 | |
| - Elementti kirjoitti:
- Miten musta tuntuu että apinaakoijjataan? Suut ja silmät täyteen paskaa.
Kävin varailee nyrkkipajalle (Järvenpään Carpojat) ajan että vaihtavat vähän puslaa Ventoon ym, joutuvat ottamaan taka-akselin irti. Väittävät että pitää tehdä nelipyörä suuntaus koska taka-akseli on ollut irti. Eihän se ole kuin 8 pultilla ja ei sitä voi laittaa eri asentoon paikalleen? Vai voiko? Kyllä sen akselin saa kieroon laitettua, koska korvakkojen kiinnitysreijät on hiukka ylimittaiset kiinnityspulteille. Rullamitalla itse sen mittailin suoraan ja vielä suuntauksessa totesin että jetsulleen sattu. Jos se kieroon tulee niin auto kulkee ku ajokoira (geometrinen kulkusuunta EM:n lapuissa), ja jos etupää säädetään kierolle taka-akselille, saattaa taas taka-akselin oikasulla vedellä. Hyvin jännä aihe tämä pyöränkulmat jos meinaa just jetsulleen tehdä kaiken.. | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 27 Joulu 2011 - 17:46 | |
| - -zamppa- kirjoitti:
- Tosin onhan sinulla taka-akselin auraus kompensoitunut viimeiseen mittaukseen tasaiseksi molemminpuolin, mutta käänsittekö akselia vai onko tämä ny mittalaitteen härö jossa on tuo taka-akselin vinksahdus siirtynyt etuakselille?
Taka-akselia käännettiin koska powerflexejä asentaessa jouduin käyttämään kiinnikkeet irti ja vaati aika jumppaa ennenku meni paikalleen. Siinä sitten arvelin että taisi akseli hieman kieroon mennä ja niinhän se myös teki. | |
|
| |
antti_aamunen
Viestien lukumäärä : 426 Paikkakunta : RH
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 27 Joulu 2011 - 19:25 | |
| - Elementti kirjoitti:
- Miten musta tuntuu että apinaakoijjataan? Suut ja silmät täyteen paskaa.
Kävin varailee nyrkkipajalle (Järvenpään Carpojat) ajan että vaihtavat vähän puslaa Ventoon ym, joutuvat ottamaan taka-akselin irti. Väittävät että pitää tehdä nelipyörä suuntaus koska taka-akseli on ollut irti. Eihän se ole kuin 8 pultilla ja ei sitä voi laittaa eri asentoon paikalleen? Vai voiko? Onko taka-akseli TÄMÄN näköinen ja ko. pusla?? Jos on niin ei tartte ottaa taka-akselia irti. Riittää kun irroittaa pultin ja laskee rauhallisesti tunkilla akselin alas ja vaihtaa puslan, lopuksi nostaa tunkilla akselin takaisin paikoilleen. Sisko menetti vasemman puolen puslan vaihdossa n. 500€ ja minä vaihdoin seuraavaan katsastukseen oikean puoleisen puslan alle puoleen tuntiin! Korjaamolla olivat irroittaneet akselin, jarruletkut/putket ja muut että saa akselin irti.. eivät sitten viitsineet kysyä että vaihdetaanko toinenkin pusla! Edit. Miten elektrikmekaanikko on onnistunu saamaan aurauksen noin päin helvttiä?? Jos olet vaihtanut raidetangon päät niin et tainnut laskea montako kierrosta pyöräytit niveltä pois ja vastaavasti uutta sisään? | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ti 27 Joulu 2011 - 19:58 | |
| ^ En oo ite vaihtanu tonne keulaan mitään muuta ku nyt noi tolpat. En itekään tajua tota aurausta ku eikö näiden pitäis mennä kovasti harituksen puolelle ku madaltaa... Tosta taka-akselin puslien vaihdosta niin ainaki kuskin puolelta saattaa joutua ottaan kiinnikkeen irti että saa pultin välistä pois. Tai sit pitää jarrupaineen säädin nykästä irti. Ite otin suosiolla kiinnikkeen irti kuskin puolelta. Sit ku laittelin takas niin ei suostunu menemään ilman että käytin vänkärin puoleltakin kiinnikkeen löysällä. Ite sain noi Powerflexit muistaakseni 65€:lla ja kun vertaa normipuslien asentamiseen niin noilla saa kyl aikaa ja hermoja säästettyä. Melkeen jo siitä asetamisen helppoudesta maksaa ton reilu pari kymppiä lisää, ku vakiopuslat taitaa olla sen 20€ kappale. | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 28 Joulu 2011 - 15:15 | |
| Itse vaihdoin puslat nostamalla akselin pöydälle. Paljon helpompaa ja säästää aikaa auton alla nysvätessä. Varsinkaan kun ei paineilmavasaraa ole.
Ja kyllä taitaapi muuten auraukselle kääntyä etupää üüber-tontituksella. Hetken kun miettii rakennetta ja toimintaa niin eikö se ihan loogista ole? Raidetangothan on hitusen alaviistoon vakiokorkeudessa? | |
|
| |
-mane-
Viestien lukumäärä : 399 Paikkakunta : Joensuu Muut : SKRN
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 28 Joulu 2011 - 21:56 | |
| | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 30 Joulu 2011 - 5:07 | |
| - toni kirjoitti:
- Ja mun kysymykseen jatkoa. Mistä saan loiskelevyllisen öljypohjan tiivisteen yksysiin? Kävin vv-autosta hakees osia, kysyin moista ja myyjäkin hiukan naurahti sanoessaan sen hinnan. "Ja tää kapistushan maksaa sit 164e". En oo ostamassa
Liekö toi viel myynnis...? http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=159842 | |
|
| |
Mikael
Viestien lukumäärä : 151
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ke 4 Tammi 2012 - 23:40 | |
| Noniin eli kyseessä perus ruostunut kolmosgolffi, onko kukaan laikannut pois takapuskurin alta sitä "hiekkapeltiä" sillä kun ei taida olla mitään tarvetta siellä alla ja ruosteessakin on mokoma prkl. | |
|
| |
battery
Viestien lukumäärä : 96 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 5 Tammi 2012 - 1:20 | |
| - Mikael kirjoitti:
- Noniin eli kyseessä perus ruostunut kolmosgolffi, onko kukaan laikannut pois takapuskurin alta sitä "hiekkapeltiä" sillä kun ei taida olla mitään tarvetta siellä alla ja ruosteessakin on mokoma prkl.
En ite ainakaan sitä kokonaan pois ottaisi, jos se hirveen mätä on niin motonetistä saa muistaakseni uuden takahiekkapellin jotai 100e hintaan, en nyt varmaksi mee sanomaan. tosin jos metallimiestä löytyy niin melko helposti tommoisen itekkin vääntelee. | |
|
| |
Mikael
Viestien lukumäärä : 151
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 5 Tammi 2012 - 10:45 | |
| - battery kirjoitti:
En ite ainakaan sitä kokonaan pois ottaisi, jos se hirveen mätä on niin motonetistä saa muistaakseni uuden takahiekkapellin jotai 100e hintaan, en nyt varmaksi mee sanomaan. tosin jos metallimiestä löytyy niin melko helposti tommoisen itekkin vääntelee. No ei siitä tarvitse kun n. puolet pois ottaa. Alareuna mätää. Metallimiestä löytyy, intoa ei kun tuo on vaan muijan käyttis E: jossain amerikanfoorumilla näin tuollaisen tehtynä, siitä lähinnä ajatus lähti. | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento To 5 Tammi 2012 - 16:10 | |
| Eiköhän lie koria jäykistävä rakenne, joten enpä lähtisi kovin suuremmin sitä silpomaan. Alkaa pian nitkumaan ja paukkamaan. | |
|
| |
Rontti
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : Lappeenranta
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 9 Tammi 2012 - 22:28 | |
| Tietääkö kukaan mistä saa korjauspeltejä tähän koppaan ? AutoBerneriltä ei oikein saanut ja motonetistäkään ei saanut Hakusessa ois sisälokari taakse ja tankinluukun kanttaus/sisäosa. | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 9 Tammi 2012 - 22:35 | |
| Ootko klokkerholmilta kattonut? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento | |
| |
|
| |
| Golf mk3/Vento | |
|