| Golf mk3/Vento | |
|
+179Juibbi FWD Pekko Epii Makke V.A.G. astars Tatza Miikkka- kAll3- kop-O-nen viva elias toniii croel Sawo Ipetzo banks Käke s4mU lehtimaki Jepa nukkis buubaa TPP kalejon rautio- opa JKarjalainen anttil a-j-p Mirza Arde Ceisari hehenri kmo janpertti Teemued JuhiZZ What-- aguel chq- jeppe- Lainetti -jokinen- jjjesse uniitti tuppuri_ advin jusni aan pazi88 samza Pellikka Janii MiKu ai-m sajoo kovis11 JTG jarska- Keest00 JnZ ventomies topppsu supreme sakk-e Egiz Nitzz Ipe tOubi wilzu PHJS J4TOG Rontti battery Mikael antti_aamunen Jyke sam[_] _laatikko_ tanu miqzu TeeVee -zamppa- Bäkström _paffa j0ukkis zuhari RapSu zami88 Acerbis Pazihi ]usbe AH M1glu ripuli Tume -mane- Jake jukkapoika tuomos OLZIQ mikiz Piisma Mro manu67 Temeko WeirdDude Sakari ElektrikMekanik TMA Ani Anttii Bronn jeQQ TeNu PIFu Juki kiskola hirvonen Aleksii tonikki Makkeli Madmax88 Spegu miikam MiiG Basu marc0 oki_ Raaka-Arska teemu laba Kaihis -dtk- M-nkky new_school Ghosty Juzzis Eagle Ligettah Down Locin Kipe mvo jallu81 JiiWee eros otheri TomVi TIKU Jusux partsu arppa87 Neuni uttrep Rivari-Ana Shakawkaw renox //Mikael Green Laatueine mustonenj vildur Elementti Sergey Juhi mosse Jupe temee mnky Tuppe wsq penigue Tony_T toni zimi jiri 183 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Arde
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 24 Marras 2012 - 13:46 | |
| Mistään ku mitään ei tiedä niin kysytään: Onko mitään mahiksia istuttaa esim audi a4 jarrulevyt golffiin? 5x112 jakoiset vanteet pitäisi saada golffiin ja adapterien käyttö ei onnistu. Onko kukaan koittanut? | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 24 Marras 2012 - 14:31 | |
| - Arde kirjoitti:
- Mistään ku mitään ei tiedä niin kysytään: Onko mitään mahiksia istuttaa esim audi a4 jarrulevyt golffiin? 5x112 jakoiset vanteet pitäisi saada golffiin ja adapterien käyttö ei onnistu. Onko kukaan koittanut?
Siis onko sulla jo navoissa uusi jako? Onkos sulla alkuperäinen 5- vai 4-pulttinen jako? Edessähän on napa ja levy erikseen, takana napa ja levy/rumpu on samaa tavaraa. Taakse pystyy tekemään alkuperäiseen levyyn ilman kikkailuja uuden jaon (5x112), jos 5-pulttinen jako: Edessä vaatii jo vahvikehitsauksia napaan + levyyn uutta reikää/vinkua tai sitten tosiaan toisen auton jarrulevyt. | |
|
| |
Arde
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 24 Marras 2012 - 17:10 | |
| - Juhi kirjoitti:
- Arde kirjoitti:
- Mistään ku mitään ei tiedä niin kysytään: Onko mitään mahiksia istuttaa esim audi a4 jarrulevyt golffiin? 5x112 jakoiset vanteet pitäisi saada golffiin ja adapterien käyttö ei onnistu. Onko kukaan koittanut?
Siis onko sulla jo navoissa uusi jako? Onkos sulla alkuperäinen 5- vai 4-pulttinen jako? Edessähän on napa ja levy erikseen, takana napa ja levy/rumpu on samaa tavaraa.
Taakse pystyy tekemään alkuperäiseen levyyn ilman kikkailuja uuden jaon (5x112), jos 5-pulttinen jako:
Edessä vaatii jo vahvikehitsauksia napaan + levyyn uutta reikää/vinkua tai sitten tosiaan toisen auton jarrulevyt. Ihan perus 4x100 levyt joka nurkassa. Takapyöränlaakeria kun vaihdoin niin aloin tota levyn/pulttijaon vaihtamista funtsia. | |
|
| |
Mirza
Viestien lukumäärä : 118
| Aihe: Golf mk3 Su 25 Marras 2012 - 20:28 | |
| Tämmöstä lähtisin kyselee että meneekö corradon 1.8 g60 suoraa G3 kiinnikkeisii ja jos menee nii mitä pitää vaihtaa et sais toimimaan kunnollisesti. Tai jos kokeilisi vagin ABF konetta laittaa nii mitä se vaatisi tarviiko sähköjä ja bensapumppuja vaihdella, itsellä ei kauheita kokemuksaia koneen vaihosta oo eikä googlaamisellakaa oikee löytyny mitään?! | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 25 Marras 2012 - 21:11 | |
| Kolmoskoppaan et saa ainakaan laittaa G60 tekniikkaa, tai voi sen laittaa mutta leimaa sillä ei heru. G60 on ei-vähäpäästönen toisin ku kolmoskoppa.
Toi ABF nyt ei mikään ihme homma oo laittaa ku on kolmoskoppasen tekniikka. | |
|
| |
Mirza
Viestien lukumäärä : 118
| Aihe: Golf mk3 Su 25 Marras 2012 - 22:27 | |
| No jos ton ABF koneen hommaa nii mitä muuta pitää vaihtaa siinä yhteydessä että saa toimimaan koneene niinkuin pitäisi? | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 25 Marras 2012 - 22:51 | |
| Tuosta leimasta sen verran että selvittelin saako ventoon laittaa g60 konetta ja ainakin VV-auton eräs henkilö selvitteli asiaa niin saa, mutta (iso MUTTA) pitää olla tiedossa A: joko auton runkonumero mistä kone on tai B:koneen lohkosta numero. Sitten vain otat yhteyttä VV-autoon ja selostat mitä aiot ja esität sit samalla kertaa numerot joita mainitsin. Näin minulle sanottiin ja kerrottiin että pitäisi noilla tiedoilla tulla lappuset joilla herus leimakin. Tiedä häntä mutta kuuleman mukaan g60 on tehty myös kattilaisena ja koneissa ei ole sen suhteen eroa, muuta kuin se että toisessa on katti ja toisessa ei. | |
|
| |
samza
Viestien lukumäärä : 319 Paikkakunta : Sumatra
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 26 Marras 2012 - 0:15 | |
| no g60 on vähäpäästöisiä kaikki; toki suomeen on rekisteröity paljon myös saastepelejäkin. Mutta se nyt ei kauheesti auta tässä tapauksessa jos/kun moottori on vanhempi mitä kori johon sitä ollaan laittamassa. Eli ongelmia tulee. Toki corradoa on tehty -94? asti pg koneella ja alkupään kolmonen jos on niin pienet mahdollisuudet on olemassa.. Tätä varmaan vw:n setä tarkoitti niillä runkonumeroilla... | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 30 Marras 2012 - 12:19 | |
| Onks farkuissa ja hätspäkeissä samat muovihelmat? Eli käykö päikseen? | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 1 Joulu 2012 - 15:17 | |
| | |
|
| |
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 1 Joulu 2012 - 16:28 | |
| - samza kirjoitti:
- no g60 on vähäpäästöisiä kaikki; toki suomeen on rekisteröity paljon myös saastepelejäkin. Mutta se nyt ei kauheesti auta tässä tapauksessa jos/kun moottori on vanhempi mitä kori johon sitä ollaan laittamassa. Eli ongelmia tulee.
Toki corradoa on tehty -94? asti pg koneella ja alkupään kolmonen jos on niin pienet mahdollisuudet on olemassa.. Tätä varmaan vw:n setä tarkoitti niillä runkonumeroilla... G60:jä on ei-vähäpäästöisiäkin (papereiden mukaan), kun osasta on unohtunut tämä maininta rekisteriotteesta. Mutta samanlaisilla saastevarusteilla ne on tehtaalta lähteneet kaikki (EVAP + KAT). Ja Corradoa ei ole kyllä tehty G60:nä kuin -92 asti, jolloin mallisarja sai lievän Faceliftin, hieman muutoksia alustaan ja uudet moottorit (G60 korvattiin VR6:lla ja 1.8 16V korvattiin uudella 2.0 16V:llä. Näiden lisäksi tuli hinnat-alkaen malli 2.0 8V.). G60 Corradon päästönormiluokka on siis hyvin suurella todennäköisyydellä vanhempaa painosta kuin Mk3 Golfin, eli epäilen kovasti ettei tule onnistumaan. Tuo Euro-jotain luokka tulee siis olla vähintääkin vastaava. Tästä tulee se "urbaani legenda" ettei vanhempaa moottoria saisi uudempaan koriin laillisesti muutoskatsastettua. Nuo päästönormiluokat selvittämällähän se selviäisi. Jos on sama luokka, niin sitten se onnistuu. Mutta tosiaan vahvasti veikkaan, että kolmosessa on tiukemmat normit kuin G60 Corradossa, joka on normitettu vuonna -88. Mun mielestä tätä puitiin FFp:llä joskus ja siellä ainakin taisi joku saada katsastuskonttorilta kielteisen lausunnon G60:n istuttamisesta Mk3:n keulalle. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 1 Joulu 2012 - 21:44 | |
| Jatketaan vielä g60-asialla. Allekirjoittanut tiedusteli asiaa myös katsastus konttorilta, jossa sanottiin että jos päästöt ja tehot on rajojen sisällä ja on näyttää kirjalliset todisteet moisista niin eikun hommiin vaan ja rakentaa. Itse ymmärsin näin että hankin maahantuojalta todisteet joista käy ilmi että tuleva moottori täyttää normit ja muut vastaavat jne. Tuohon vv-autolta setä sanoi että kun toimittaa tulevan moottorin numeron taikka sit luovuttaja-auton runkonumeron ni pitäs saada sit paperillekkin jotta on mahdollista.
Tosin sanoi kyllä myös että jos vain suinkin mahdollista niin varmin omassa tapauksessa olisi ollut hankkia g60-motti -92vm. koska omakin venton oli -92vm, tällöin ikä ei olisi ollut ongelma? Tiedä häntä, itsehän vain asiaa kyselin paikalliselta konttorilta ja vv-autosta. Jos joku haluaa moisen rojektin tehdä, niin paras kun selvittää noi asiat myös. | |
|
| |
a-j-p
Viestien lukumäärä : 150 Muut : Ex kuljettimet Audi A4 B6 1.8tq, Golf mk3 -94
W124 200D -92, A corsa -86, Golf mk3 1.9GTD
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 7 Joulu 2012 - 19:52 | |
| Tuli fk ykspyyhinsetti hommattua ja näyttäs et tartteis pientä muokkausta et istuu paikalleensa. Ei jollakulla sattus olemaan kuvaa kyseistä setistä paikallaan?? | |
|
| |
-jokinen-
Viestien lukumäärä : 74
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 8 Joulu 2012 - 19:33 | |
| 1.9tdi 1z Golf mk3 Elikkä mikäs tuo kyseinen anturi on? Siihen tulee johto turbolta mutta lähtevä ei ole missään kiinni. Mihin se kuuluisi laittaa ja mitä vaikutusta sillä on että ei ole kytketty? | |
|
| |
mnky
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 8 Joulu 2012 - 19:53 | |
| - a-j-p kirjoitti:
- Tuli fk ykspyyhinsetti hommattua ja näyttäs et tartteis pientä muokkausta et istuu paikalleensa.
Ei jollakulla sattus olemaan kuvaa kyseistä setistä paikallaan?? Voisi olla kiinnostusta asiaa koskien itselläkin, eli jos saat sen sinne jollain lailla fiksusti asenneltua pienellä vaivalla niin laita vaikka yv:tä prosessista Paketti ilmeisesti sisälsi tuon koneiston + uuden pyyhkijän varren? | |
|
| |
a-j-p
Viestien lukumäärä : 150 Muut : Ex kuljettimet Audi A4 B6 1.8tq, Golf mk3 -94
W124 200D -92, A corsa -86, Golf mk3 1.9GTD
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 8 Joulu 2012 - 21:55 | |
| - Lainaus :
- Voisi olla kiinnostusta asiaa koskien itselläkin, eli jos saat sen sinne jollain lailla fiksusti asenneltua pienellä vaivalla niin laita vaikka yv:tä prosessista Very Happy Paketti ilmeisesti sisälsi tuon koneiston + uuden pyyhkijän varren?
Juuh setti sisälti uuden vivuston ja pyyhkijänvarren. Ens viikolla täytyy koittaa ehtiä värkätä paikalleensa ja täytyypi sitten laitella kuvaa miten tuon paketin sai tuonne istumaan... | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 9 Joulu 2012 - 13:42 | |
| - a-j-p kirjoitti:
- ... fk ykspyyhinsetti ...
Mistä näitä löytyy? | |
|
| |
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 9 Joulu 2012 - 13:59 | |
| - -jokinen- kirjoitti:
1.9tdi 1z Golf mk3 Elikkä mikäs tuo kyseinen anturi on? Siihen tulee johto turbolta mutta lähtevä ei ole missään kiinni. Mihin se kuuluisi laittaa ja mitä vaikutusta sillä on että ei ole kytketty? Kyseessä on ahtopaineen ohjaussolenoidi, aka N75. Kuva kertoo minne letkujen kuuluisi mennä (eikös niitä tosiaan ole kolme?): Eli suomeksi: Se liittimen päässä oleva letku menee ahtoputkessa olevaan nippaan, tuolta alhaalta lähtevät kaksi letkua seuraavanlaisesti: se "alin" letku menee imuputkeen/ilmansuodatinkoteloon ja se toinen menee hukkaportin kellolle. Jos tosiaan toi hukkaportin ohjaus ei toimi, niin se sun turbo yrittää ahtaa todennäköisesti liikaa. Ei varsinaista hyötyä, kun ei se saa samassa suhteessa kuitenkaan polttoainetta, ellei sitten sinne ole tehty jotain purkkapatentteja. Mut kyllä mä laittaisin letkut paikalleen, niinkuin kuuluukin olla. | |
|
| |
-jokinen-
Viestien lukumäärä : 74
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 9 Joulu 2012 - 21:00 | |
| Ei ollut n75, unohdinkin vastata että selkis sen olevan egr ohjausventtiili joka poistettu käytöstä siksi letkut ei olleet kiinni. Ja letkuhan ei tullutkaan turbolta. Ens kerralla katsotaan tarkkaavaisemmin mistä letkut lähtee niin ei tule epäselvyyksiä. Mutta tosiaan ihmettelen miksi egr poistettu käytöstä mutta kuitenkin jätetty paikkalleen eikä tulpattu. | |
|
| |
anttil
Viestien lukumäärä : 79 Paikkakunta : Lieto
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Ma 10 Joulu 2012 - 14:02 | |
| Mulla AAZ -99 mötikkä ohjaa hukkaporttia ja egr ventiiliä , eli tiputtaa tasakaasulla ahdot pois > hukkaportti ja egr auki. Omasta poistin vaan erg letkun . eli tasakaasulla ahdot 0 ja ahtokara normaalissa asennossa . | |
|
| |
TeeVee
Viestien lukumäärä : 75
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 28 Joulu 2012 - 14:36 | |
| Kellään mitään ideaa miksi auto ei suostu käynnistymään? kyseessä siis 1.8 AAM Vento -96 kone pyörii hyvin mutta ei käynnisty. Kipinää tulee, vaihdoin silti tulpat uusiin. Bensaa tulee, 1 & 2 sylinterit märät bensasta kun yrittää käynnistää, 3 & 4 kuivat (?). tulpat kuivat. Ilmansuodatin lähes uusi ja puhdas. eli pitäisi olla kaikki palamisen edellytykset kunnossa, mutta auto ei käynnisty sulakkeet ja bensapumpun rele on ehjä, jako on paikallaan. mitä vielä? | |
|
| |
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Pe 28 Joulu 2012 - 17:18 | |
| Joku anturi sökö..? Esim kampuran? | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento La 29 Joulu 2012 - 14:40 | |
| Tuskin on hall-anturi jos kipinää tulee.. Yrittääks se ees startata ? | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 30 Joulu 2012 - 6:49 | |
| - TeeVee kirjoitti:
- Kellään mitään ideaa miksi auto ei suostu käynnistymään? kyseessä siis 1.8 AAM Vento -96
kone pyörii hyvin mutta ei käynnisty.
Kipinää tulee, vaihdoin silti tulpat uusiin. Bensaa tulee, 1 & 2 sylinterit märät bensasta kun yrittää käynnistää, 3 & 4 kuivat (?). tulpat kuivat. Ilmansuodatin lähes uusi ja puhdas. eli pitäisi olla kaikki palamisen edellytykset kunnossa, mutta auto ei käynnisty
sulakkeet ja bensapumpun rele on ehjä, jako on paikallaan. mitä vielä? Kävi itlellä aivan samat eilen kotia ajellessa, kyseessä myös golf3 1.8 AAM.. vauhísta auto sammu ja ei millään enään käyntii. Hyvin starttaa ym mutta ei vaan hörähdä känytiin. Vähä meinaa lupailla välillä mut eihh.. Rupesin kans miettii että missähän vois olla vika? Pitäs kans tarkistella saako bensaa ym.. Edit: kannataskoha lähtee puolavikaa epäilemään? Ja tosiaan tämä auto on joskus tosi harvoin tehnyt sitä että ei lähe käyntiin, mutta hetken odottaa ja starttaa nii hörähtää mukisematta käyntiin.. omalle kohdalle ei ole tätä tapahtunu, mutta kun emäntä on ollu ratissa nii sille on tainnu kolme kertaa tässä reilun 2kk aikana tapahtua tälläin.. Myös ajossa todella todella pientä nypytystä havaittu mitä ei meinaa edes huomata.. | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 30 Joulu 2012 - 11:37 | |
| Mulla kun kävi noin niin hall-anturi oli hajonnut. | |
|
| |
jjjesse
Viestien lukumäärä : 398 Paikkakunta : Itäraja
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 30 Joulu 2012 - 12:28 | |
| Itselläkin on pihamaalla kolmosgolffi joka ei käynnisty. Aiemmin sammuili ajosta, sit sai startata pitkään notta käynnisty. Nyt se ei oo käynnistyny pitkiin aikoihin ollenkaan, eikä siis edes lupaile käynnistyä. Ilmeisesti jossakin reletaulussa/sulaketaulussa on vika koska bensapumppu ei pyöri ollenkaan. Uusittuja osia on bensapumppu, bensapumpun rele, hall anturi, puola, tulpat&tulpanhatut, virranjakajan osat. Kaikki sulakkeet käyty läpi mutta ei ole löytynyt vielä vikaa. Vikakoodit pitää lukea tässä lähipäivinä kohan yks tuttava tulee käymään tietokoneensa kanssa. Päällimmäisenä mielessä on että siellä on joko sulaketaulussa/relepoksissa vika, tai sit kampiakselin asentotunnistin... | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 30 Joulu 2012 - 13:27 | |
| - Neuni kirjoitti:
- Mulla kun kävi noin niin hall-anturi oli hajonnut.
Siis kaikki noi oireet mitä mainitsin vai joku noista? ffp:ltä löysin täysin vastaavilla oireilla olevan kun mulla ja puola oli siitäki menny.. | |
|
| |
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 30 Joulu 2012 - 14:06 | |
| - Neuni kirjoitti:
- Tuskin on hall-anturi jos kipinää tulee..
Yrittääks se ees startata ? Mut eikös kampuran anturi ja hall-anturi ole eri asioita? Duunikaverin Sierrasta oli kampuran anturi paskana kun ei millään lähtenyt tulille. Kaikki muut oli jo käyty läpi. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 30 Joulu 2012 - 15:31 | |
| Uutta puolaa kokeilin just ja eipä ollut mitään vaikutusta.. Eli puolassa ei ole vikaa! Fak Käyntiin kun koitin niin melkein hörähti käyntiin kunnolla parilla ekalla yrityksellä mutta sitten kun aikani siinä starttailin niin ei enää lupaillu.. Mitäs seuraavaks lähtis kokeilemaan? tai tarkistamaan..
OT: Vitutus käyrä on kevyen korkeella kun tuolla autolla pitäs nyt päästä liikkumaan mahdollisimman nopeesti koska nelos golffi oottaa tallissa laittoo, että sen sais ajoon ja se pitäs saada tammikuun loppuun mennessä ajoon. Dirtti fillarilla on oikeen kiva polkee polvet suussa töihi. Yhteen suuntaan 7km. Ja tässä kolmos golffissa on nyt kuukaus aikaa käydä näyttää uudestaan konttorilla että sais uuden leiman paperiin. ei onneks tarvi kun pari jarruletkua vaihtaa ja alapallonivel etee.
| |
|
| |
-dtk-
Viestien lukumäärä : 464 Muut : jetta mk1
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento Su 30 Joulu 2012 - 15:42 | |
| katos virranjakajankansi. mulla joskus muinoin oma golfi samalla konella teki saman eli sammu kesken ajon eikä millään käymään, silloin oli tullu vissiin virtapiikki siihen kanteen ja kipinä hävis ns. ilmaan. ei sitä tosin silmillä nähnyt sitä reikää se oli lähinnä pieni mustapiste vaan. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3/Vento | |
| |
|
| |
| Golf mk3/Vento | |
|