| Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä | |
|
+79Tikkku_ dyyz Pekko Gride Ligettah vvuori Unto Masuli JuhiZZ Zamppe Nilla alpinestars Ribis juh-o macce76 RöHnÄ Timzy187 TPP kiMMMe kop-O-nen MixuJoo john_gleasy Myssymasa pera187 alanherman korde GrapL dumppi^^ teilor OspreY ElektrikMekanik juudas mf-690 Luisu pazi88 smpovers bobo J4TOG Henry ode redi oli Miksutus Nikkis jeQQ ilbu Pellikka emsii Lyr3 Vaikku hanss J-Suo Piisma Bäkström JiiTee csharp Ipe temee ee-2 Audiojack Ro||e Hanska epk Wald IL3 Jebbunen miikam Micsu eros TMA toni Pastrana aakki Kimel zmuli mosse Green MiKu Chagi 83 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ti 14 Helmi 2012 - 18:10 | |
| Pistetään vähä lisää kuvia taas, nää tosin ei varmaanka oo hirveen mieleenkiintosia Röppöö, lämpöö, iskuu kaiken näköst. oli pultti "vähän" jumpannu vuosien varrel kiinni. Kellää tietoa paljo cambersäätöpultti vitoon maksaa? :cyclops: Eli tossa se kuuluisa pultti, kaikenkaikkiaa tota tapeltii varmaa 2-3h irti ku ei lähteny ei millään. On tullu ilmasäiliötäki vähä kiilloteltua.. vielä se vaatis lisää kiillotusta Etutolpat on vielä vähä vaiheessa ja päätä vaivataan nyt yläpään kiinnityksellä, kun pitäs saada se laakerointi toimimaan oikein. Alemmat jousilautaset on hitsattu tolppiihin. Huomenna taas tapahtuu jotakin | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Pe 17 Helmi 2012 - 22:47 | |
| Vitolla päähän jos näin kiltisti sanotaan. huomena selvittämään ongelmaa mistä johtuu ettei keula tipu niin ales ku piti. runkopalkki-lattia väli normaalissaan eli 20cm. Lievästi sanottuna syö miestä mutta ei auta kun rakentaa lisää niin päässää tavotteeseen | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä La 18 Helmi 2012 - 20:12 | |
| Hohhoijjaa Pitää käyä maanantaina hakemas volvon iskaripatruunat ja yläpään laakeroinnit, elikkä tolpat tehää uusiksi, pistetä rojektista kuvia jos muistetaan ottaa. vakio-iskareilel maksimi madallus 12cm joka ei siis riitä. nyt lähetään hakemaa sellasta n16cm madallusta (renkas ihan kaareen kiinni) jonka jälkee runkopalkin ja maan väliin jää noin 4cm. Siitä lähtää sit hieromaa lopullista, tavotteena pois parkissa saada ihan mahalleen koko auto Maanantaina tulee sitte varmaan kuvaa | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä La 18 Helmi 2012 - 20:25 | |
| Ei voi kuin ihailla, että jaksat vääntää tän ihan vattalleen! Ulkokuorenkun väsäät edes normaaliksi niin guut | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä La 18 Helmi 2012 - 20:57 | |
| - J4TOG kirjoitti:
- Ei voi kuin ihailla, että jaksat vääntää tän ihan vattalleen! Ulkokuorenkun väsäät edes normaaliksi niin guut
No eilen kun laskettii keula ales ni tuli sellanen fiilis että ei muistanu enää että korotettiiko autoo vai pitikö sitä sittenki madaltaa ulkokuoresta sen verran, et varmaan ens kesä mennää viel kukkakuosilla EHKÄ :flower: Pussi tippuu todennäkösesti niin ales, että joutuu vähä palaa laittamaa välii että saa rengasta ulommas (mikä olis tosin tapahtunu muutenkin) Tähän sellanen pikku kysymys, että millä saan perältä säädettyä camber kulmaa? ei tuu kovin fiksun näkönen jos edestä menee enemmän lintallee renkaat, kun takaanta. E: Ja vanteet on nyt ja pysyy noi kaivonkannet, muuten tulee kaaret vastaan ja jää auto korkeeks. Mun mielestä ton perän korkeudella jo sovitettuna se kaivonkansi näyttää hyvältä noinki ison auton alla. Kumithan tilasin camskilliltä, sieltä pitäs tulla accelera alphat koossa 205/40R18 joka nurkkaan. Oli halvat niin päätin kokeilla minkämoiset renkaat on.
Viimeinen muokkaaja, Chagi pvm La 18 Helmi 2012 - 21:23, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
bobo
Viestien lukumäärä : 19 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä La 18 Helmi 2012 - 21:22 | |
| Mitään näistä en tajua, mutta eikö ne yleensä hoideta ns. camber-laatoilla? | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä La 18 Helmi 2012 - 21:23 | |
| - bobo kirjoitti:
- Mitään näistä en tajua, mutta eikö ne yleensä hoideta ns. camber-laatoilla?
Mie oon ihan samas tilanteessa, sen verran tiiän että se hoidetaa jollaki camber-laatalla, mutta minne se tulee jnejne on ihan hepreaa | |
|
| |
smpovers
Viestien lukumäärä : 168 Paikkakunta : Tammela Muut : Kaikkea raatoa on nurkissa..
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä La 18 Helmi 2012 - 21:56 | |
| Eikös Vitossa ole ihan camber ja auraus säädöt taka-akselilla epäkeskoilla??? Oon töissä noita säädelly ja muistelisin että myös vanhemmista vitoista nuo säädöt löytyy.. | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä La 18 Helmi 2012 - 22:57 | |
| - smpovers kirjoitti:
- Eikös Vitossa ole ihan camber ja auraus säädöt taka-akselilla epäkeskoilla??? Oon töissä noita säädelly ja muistelisin että myös vanhemmista vitoista nuo säädöt löytyy..
Ei mulla aineka silmään pistäny, tosta edelliseltä sivulta näät vähä jos sattuisit muistamaan. mie en sinne kiinnityspultteihin kattonu, mutta aika oudolta kuullostaa. | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä La 18 Helmi 2012 - 23:16 | |
| - Chagi kirjoitti:
- bobo kirjoitti:
- Mitään näistä en tajua, mutta eikö ne yleensä hoideta ns. camber-laatoilla?
Mie oon ihan samas tilanteessa, sen verran tiiän että se hoidetaa jollaki camber-laatalla, mutta minne se tulee jnejne on ihan hepreaa Ei muuta kun opiskelemaan vaikka täältä. Jos siis ei säätöjä löydy valmiiks. | |
|
| |
smpovers
Viestien lukumäärä : 168 Paikkakunta : Tammela Muut : Kaikkea raatoa on nurkissa..
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä La 18 Helmi 2012 - 23:18 | |
| Tän kuvan perusteella sanoisin että siellä camber ja auraus säädöt on. Tosin ei noilla säädöillä ihan hirveästi sitä camberia muuteta. Varma siitä en ole koska ei kuvassa näy että onko siellä epäkesko pultteja vai ei. Uskoisin silti että sieltä semmoiset löytyy. Toivottavasti ne sit säätyy kun jossain saman ikäisissä autoissa nuo menee helposti poikki kun niitä lähtee väänteleen.. Edit: Ja ei nuo säädöt mitään outoja ole. Kyllä tommosilla epäkeskoilla monessa autossa takatukivartta säädetään... | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Su 19 Helmi 2012 - 10:12 | |
| Edessähän on toi kyseinen epäkeskopultti, mikä oli jumpannu kiinni ja meni poikki pitänee tutkia vähän enempi | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ma 20 Helmi 2012 - 20:10 | |
| Tänään purkasin toisen tolpan, huomenna edessä toinen ja uusien lautasten tekoa ja pitäs holkit sorvata viel mihin kierretään iskaripatruunat kiinni. Tänään motonetistä tarttu mukaan 240 volvon iskaripatruunat ja yläpään laakeroinnit. (Jos näillä onnistuttais) Kyseinen setti ei toiminu, eli uusiksi meni tolla jäätiin katumaasturikorkeuksiin. | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ke 22 Helmi 2012 - 20:26 | |
| Nyt rupee ideat loppumaa, vieläki ala-asennossa rengas on 8,5cm irti kaaresta.. Eli siis nyt on käytetty 240volvon iskaripatruunaa ja ylälaakerointia. Ei auta ku vetää taas kerran tolpat uusiks | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ke 22 Helmi 2012 - 20:44 | |
| | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ke 22 Helmi 2012 - 21:06 | |
| - pazi88 kirjoitti:
- Entä jos hommaisit sellaset tolpat joissa alapää on irrallinen (esim. d2 tai BC) ja hitsaat siihen ton tolpan kiinnitykset. Ja pussi jousen tilalle. Luulis että saa tarpeeksi lyhyen paketin aikaseksi.
Lyhyemmän iskaripatruunan tarvis vaan, sitte sais laskettua jousilautasta alaspäin, patruunaahan ei voi pudottaa yhtään alespäin, kun tolpan pohjan ja vetarin välissä on noin sentti tilaa. Mutta katotaan nyt mihin päästään noilla. Eli siis nythän toi iskari on sellanen, mihin saa patruunan vaihettua sisälle, tulee kiinni kierreholkilla. Pari ideaa tullu tässä ihmetellessä ja ne kokeillaan, jos ei toimi ni sitte ruvetaa jotain coilia väsäämään tonne | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä To 23 Helmi 2012 - 18:04 | |
| Noilla tolpilla nyt mennää.. ei voi muutakaan yläpäästä lähtee 3cm pois ja sit katotaa mitä vielä keksitää. Jos jollain on tiedossa lyhyitä iskaripatruunoita perssoneihin, niin voi kertoa muttamutta, kokoajan pähkäillään, että mistä saadaa raavittua ne viimiset sentit pois että renkaan sais menemään kaareen. Tuon 3cm jälkeen jää renkaan ja kaaren väliin noin 5,5cm ja uudet renkaat on vähän isommalla profiililla. Taakse jää nyt helmasta ala-asennossa noin 15cm lattiaan ja edestä jää noin 11cm lattiaan. Jäähän se korkeaksi, mutta vaatii vitusti duunia jos alemmas tahtoo. (minne kyllä mennään kunhan keksitään, miten ) | |
|
| |
Luisu
Viestien lukumäärä : 198 Paikkakunta : Hyvinkää Muut : Chevrolet sportside, Turbo Busa, Nx650, Kp61Starlet, ClkCabriolet
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä To 23 Helmi 2012 - 19:28 | |
| Mitenkäs se meni.. Viimeiset sentit on ne kalleimmat ja vaikeimmat Asiaan. Meneekös se iskaripatruuna kuinka syvälle sinne tolppaan? Jos vaan katkaiset sen tolpan heti patruunan kiinnitys kierteen jälkeen ja otat välistä tarvittavat sentit pois ja hitsaat takaisin kasaan. Voihan olla ettei se tässä tapauksessa ole edes mahdollista, mutta katso onnistuisiko. | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä To 23 Helmi 2012 - 21:06 | |
| - Luisu kirjoitti:
- Mitenkäs se meni.. Viimeiset sentit on ne kalleimmat ja vaikeimmat
Asiaan. Meneekös se iskaripatruuna kuinka syvälle sinne tolppaan? Jos vaan katkaiset sen tolpan heti patruunan kiinnitys kierteen jälkeen ja otat välistä tarvittavat sentit pois ja hitsaat takaisin kasaan. Voihan olla ettei se tässä tapauksessa ole edes mahdollista, mutta katso onnistuisiko. Taas on käyny niin, et touhutessa ei oo tullu otettuu kuvia mutta siis, viton vakiotolppa mistä on kaikki rojut sisältä pois, ja sorvattu holkki, jossa on kierre mihin patruuna tulee kiinni, patruuna on ihan tuola pohjalla asti. Ja kyseessä oli siis 240 volvon iskaripatruuna. Lyhyempää pitäis jostain saada, mut tuppaa menemään ihan pikkuautoihin, että sit alkaa olee aika hepposia ton auton alle. saiko tosta nyt mitään selvää E: Eli siis toi holkki on ainesputkesta sorvattu, sielä on sisällä kierre mihin patruunan kiinnitysmutteri tulee, että patruuna pysyy paikallaan. ja se on hitsattu tuohon tolppaan kiinni. ja on nyt rakennettu tuo tolppa niin, että iskari kun on ihan pohjilla ja pussi on ihan kasassa niin on alimmillaan. Ongelmana on tuo iskaripatruunan rungon pituus.. voi ehdotella jos keksii autoja joissa on erilliset iskaripatruunat, niin ruvetaan hakemaan sitä oikeeta. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä To 23 Helmi 2012 - 21:14 | |
| Heippodei. Pistäs postilla noi tuleen ja oot maassa. -> http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1281878En tiä akselimassoi, enkä oikein muustakaan. Voi olla jo liian lyhyt tai muuten vain epäpätevä tähän käyttöön. Varoja ainakin on, alapää kaipais vaan isommat reiät ja pussikin tohon ympärille varmaa natsais aika kivasti. Olettaen tietty ett vähä kattoo miten toi alalautane ja yläpää toimii. | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä To 23 Helmi 2012 - 21:31 | |
| - TMA kirjoitti:
- Heippodei. Pistäs postilla noi tuleen ja oot maassa. ->
http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1281878
En tiä akselimassoi, enkä oikein muustakaan. Voi olla jo liian lyhyt tai muuten vain epäpätevä tähän käyttöön. Varoja ainakin on, alapää kaipais vaan isommat reiät ja pussikin tohon ympärille varmaa natsais aika kivasti. Olettaen tietty ett vähä kattoo miten toi alalautane ja yläpää toimii. Nyt alko näyttää hyvältä, pitää kysellä vähä mittoja tolta ym! kiitos TMA <3 E: Ei apuja.. myyty jo E: Eli siis nyt ollaan lähtöpisteessä taas lyhyempiä patruunoita voi ehdotella. | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Pe 24 Helmi 2012 - 20:09 | |
| Meni noi TMA:n ehdottamat coilit näköjää aika nopsaa kaupaks Muttamutta. Kun on kerta ne pussit hankittu ni ei sitä noin korkeeks kehtaa jättää.. Tänää tarttu motonetistä mukaa audi 80 quattron iskaripatruunat Joilla on pitutta 45mm vähemmän kun noilla volvon omilla. Iskaritornista saadaan raavittua noin 30mm tavaraa pois ja tehdään tolpat vielä kerran uusiksi ja pudotetaan patruuna niin lähelle vetaria kun onnistuu, eli sieltä pitäisi saada vielä noin 20mm pois, nää kun ynnätää niin saadaa noin 9,5cm pudotettua tuosta vielä eli edestä jää helman ja lattian väliin korkeudeksi noin 5cm takaanta sitten vähä enemmän, kiitos viton kylkilinjan. (rengas on takaanta kaaressa melkein kiinni ala-asennossa ja edessä rengas on tällä hetkellä noin 8cm irti kaaresta ja mitta on sama 14cm helmasta maahan edessä ja takaa..) Eiköhän tästä nyt ihan siedettävän matala saada ja edelleen jos joku bongaa halvalla coilit, joissa on kierrettävä alapää, voi ilmoittaa mulle. ETTÄ saatais vielä ne loput 5cm korkeudesta pois | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ma 27 Helmi 2012 - 22:06 | |
| Renkaat tuli tänään. Saas nähdä minkälaiset renkaat noi accelerat on, halvat oli ainakin. Neekerintukalla pyyhkäsin paskat pois ja massat pitäs suihkia kaariin. Kuva vielä iskaripaketista purettuna. Eli siis tonne saa nyt vaihdettua patruunan, ei tarvi koko tolppaa hankkia uutta Ja laakerointihan on nyt 240volvosta. Eli siis iskaritorni ennen.. Ja jälkeen.. Aika iso urakka on iskaritornista rälläköidä ne yläpään laakeroinnin ohjurit veke.. huomena jatketaan sillä, ei oo nimittäin ihan mahottomasti tilaa. | |
|
| |
mf-690
Viestien lukumäärä : 147 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ma 27 Helmi 2012 - 22:14 | |
| Sulla on ilmeisesti leima vanteet, erikseen? hei oikeesti ei viittis nipottaa mut on noissa sun renkaissa kantavuudet pahasti metsässä, sulla etuakselimassat luokkaa 1450kg ja sun eturenkaat kantaa 1060 kg :drunken: | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ma 27 Helmi 2012 - 22:18 | |
| Parisataa kiloa/rengas noiden edellämainittujen faktojen mukaan. On ne varmaan jollain ollu joskus enemmänkin vituillaan. Kaikki yhtä laittomia virityksiä.
EDIT: Meinaatko että renkaissa ei oo mitään varmuuskerrointa? Ne on yleensä aika melkosia riippumatta mistä puhutaan. | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ma 27 Helmi 2012 - 22:22 | |
| - mf-690 kirjoitti:
- Sulla on ilmeisesti leima vanteet, erikseen? hei oikeesti ei viittis nipottaa mut on noissa sun renkaissa kantavuudet pahasti metsässä, sulla etuakselimassat luokkaa 1450kg ja sun eturenkaat kantaa 1060 kg :drunken:
Eri renkaillahan tää katsastetaan juu, Eipä tästä nyt vissii kovin laillinen laitos oo tulossa muutenkaa Kylhän noit renkaita varmaan löytyy pakun kantavuuksilla, mut niistä joutuu maksaa enemmän ku koko autosta ni mun mielestä ihan haistavittu hommia | |
|
| |
juudas
Viestien lukumäärä : 781 Paikkakunta : Kuopijoo
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ma 27 Helmi 2012 - 22:25 | |
| Pakettiautoon ton kokosta rengastusta. Ei näin | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| |
| |
juudas
Viestien lukumäärä : 781 Paikkakunta : Kuopijoo
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ma 27 Helmi 2012 - 22:55 | |
| No jos haluut sen metrin kolon siitä renkaan ja kaaren välistä pois, niin lähtisin heti liikkeelle 20" koosta. Mulla ois muuten sulle myydäkkin 9,5x20 255/35 renkailla. vanteet maalattu viime kesänä ja kumeissa 8mm pintaa. Hintaa vaikka 700€, on tosin jo vähän turhankin iso rengas tohon. | |
|
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä Ma 27 Helmi 2012 - 23:05 | |
| - juudas kirjoitti:
- No jos haluut sen metrin kolon siitä renkaan ja kaaren välistä pois, niin lähtisin heti liikkeelle 20" koosta. Mulla ois muuten sulle myydäkkin 9,5x20 255/35 renkailla. vanteet maalattu viime kesänä ja kumeissa 8mm pintaa. Hintaa vaikka 700€, on tosin jo vähän turhankin iso rengas tohon.
Sanotaa nyt niin, että 19" 40 kumilla, ni autoa ei voi enää pudottaa ala-asentoon.. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä | |
| |
|
| |
| Chagi: Flowerpower Vito, pientä päivitystä | |
|