| Ilmajousitus | |
|
+164Ceisari samsa jjjkkk john_gleasy kikarikoiso anttil juh-o rbu E90 vildur Jompppaa Scaleo1 Volver SJJ m4kk3 OziBo_ makenbaa Olse Tonza^_^ Mro AS13 Kfunk kmo Ventti-Ville Jannuz Tommms Meikko MixuJoo Vietsu jiri jmo _paffa ^^pazi^^ pellepoliisi PHJS Suutarinen_ Juhiziquita Mopsi andre_ atte.P Teemued Qille karsU jjml astars Jebe sam[_] Henkka Lasse heigo mato Myssymasa Lapex eros jyril FWD topppsu elias miika80 Mkko_ kgg Ino advin Jurz4 Ro||e johannaa kop-O-nen FenixOmena ode Mik4-- Makkeli Flaka inno mikkop JH-Sound Mikko S. Hemu__ jusni MaRsY biblo ee-2 allu_ pazi88 Ligettah TIKU McBeast mf-690 zami88 IL3 hanss Jussii SaKmund Anagonda Garash Tikkku_ Duk3 topi matti.l JuhiZZ TeNu Kipe Ian13 PIFu Sami J. niko Chagi wilsson Hallunisation mustonenj Pyrde Jouns J.K Ani csharp jukkapoika tompsako pineman Gride TMA Bäkström jeQQ mapa Jonas_ jallu81 Meikkis01 niklas89 pottifemma Aaperi mvo JTG Down Thompson partsu viva Jimi Ipe t.terror Lahtis CDLC.CO J4TOG Laatueine Kopy Karvanoppa oli vector Neuni salkku mosse renox AtAi ripa balloon Juhi epk nakke TomVi sensei ch3oh sasu Sergey Green BlueLion old school toni 168 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 2 Huhti 2011 - 3:00 | |
| ^^ Periaatteessa jos hipostelee niin noinkin vanhassa autossa on melko vapaat kädet tehdä muutoksia, rungollisia ja ripustuksiin jos hitsi ja dokumentointi on mm. mahdollista. Aikoinaan turisin caddyn takapäätä suunitellessa tutun katsurin kanssa pitkän kahvikupillisen ja mahdollisuuksia löytyy kunhan menetelmät on oikeat. Oma ehdotukseni menee kutakuinkin niin että yleismallin satsi jommin (tai minkä tahansa muun coilin) ympärille ja yläpäätä/alapäätä muokkaukseen. Näin saisit ajettavan ja haettua tosi mieleisen alustasta. Säädöt ok, ajettavuus (ok), mahdollisuus hakea jopa camberin säätöä alapään säätö kohdalla jne jne... Mahdollisuuksia on yhtä monta kuin sylki suuhun tuo mitä etua yksinkertainen mcphersoni antaa. Toki vaivaahan siinä on jonkin verran enemmän mutta jos rajua projektia tehdään niin mikä estää? Toinen on se että eikun metsästämään oikeanlaisia iskareita ja pussukat jätettäisiin pelkästään jousen työtä tekemään originaali paikalle.? Täten selviäisi ylimääräiseltä kädenväännöltä muutamassakin kohtaa... Tosta mcpherson hommasta en oikein sano sit juu:ta enkä jaa:ta ku en virallisesti tiedä minkälainen tuenta jne. asiat rekordissa on. Mikä muuttuu, mitä vaaditaan, minkä asian on oltava miten jotta se on siten, eli vitun hyvin ja leimamiehelle passeli. Takana lehdet? Eiku nelilinkkiä hullut veljekseni. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 2 Huhti 2011 - 9:51 | |
| Jouset ja iskarit on niin helvetin lyhyet ettei sinne coileja saa ikipäivänä mitenkään viritettyä. Tila iskarien siirtämiselle on muutenkin aikalailla minimaalinen. Toi on nopeesti vilkastuna ainut järkevä ratkasu, et tekee orignaalipaikoille paikat pusseille ja iskarille. Takana kierrejouset myös, erona se että iskarit ei mee niiden läpi, vaan on mukavasti omassa paikassaan, eikä näin aiheuta ongelmia. Ainut "ontto" pussi joka on tullu vastaan, on toi malli joka mullakin on, eli perssonitolpan ympärille rakenneltava yleismalli. Se vaan ei yksinkertasesti toimi tässä tapauksessa ku pussi pitäis kiinnittää isolle jousilautaselle ylä- ja alapäästään, mutta kasaan mennessään tossa menee ylimääränen nahka "päätyjen ohi". Sillee kivasti ja tällee ja helposti ymmärrettävästi. Unohtakaa toi vaikka :D Mut ei se toimi perskele. Jotain tarttis keksiä. | |
|
| |
Bäkström
Viestien lukumäärä : 1097 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 2 Huhti 2011 - 10:58 | |
| - toni kirjoitti:
- Saateri, mää vähän salaa odottelin tilipäivää, jotta ois adoptoinu noi itelle johonki jemmaan. Nooh, ehkä niille nyt on parempaa käyttöä sit kuitenki :p
Tulipa tässä pähkäilyä, eikä jaksanu edes googlettaa, et minkälaista pussukkaa on tarjolla sellaseen vehkeeseen ku C rekortti. Etupäässä siis kierrejouset ja iskarit niiden läpi. Erikseen toisistaan siis. Onko mersuissa samaa mallia? Vai onko niissä iskarit jossain muualla ku jousen sisällä? Aika suuri reikä sais olla pussin läpi et iskarin vois ihan normaalisti pistää omalle paikalleen. Haha, no jos nää aion joskus myyä ni voin myyä sit sulle ;D Joo mersussa on takana samanlainen systeemi, se on juuri se suurin syy miksi ei tohon nyt tässä vaiheessa tuu kun eteen pussit, tosin tarvishan se sit tonnin lisää setteihii ku ei toi kompura ja säiliökää enää riittäis.. Mut keksippä tuohon hyvä ratkaisu niin otan siitä sitten mallia | |
|
| |
Gride
Viestien lukumäärä : 59 Paikkakunta : Lpr
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Huhti 2011 - 17:18 | |
| Mullakun ei pahemmin tietoo näist ilmajousist oo ja suunnitelmissa sellaset nyt kuitenkin on, että minkä laiset kannattas hommata? Rahaa ei älyttömästi oo joten halpa hinta, mut ei tarttes joka kuukaus korjaillakkaan (sekin maksaa ja vituttaa ) Linkkejä vois laitella se kuka jaksaa ja 91 vm A vectra kyseessä. Kiitosta etukäteen.... | |
|
| |
vector
Viestien lukumäärä : 202 Paikkakunta : Kajaani Muut : Corsa E OPC
Insignia B
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Huhti 2011 - 17:55 | |
| Itsellä on a vectrassa German Airride Systemssin ilmajousitus, muualta ei taida tuohon malliin niitä edes löytyä. Hinnat alkaen malli on 2399€+rahdit joten halvalla tuosta hommasta et kyllä selviä. Etutolpat joutuu käyttämään Saksassa modattavana jossa ne hitsaa niihin uudet yläpäät yms yms. Vectraan hankala itse tuota jousitusta toteuttaa tuon etupään takia joten jos et ole valmis maksamaan vähintään tuota em. hintaa niin saattaa jäädä haaveeksi Tälleen äkkiä mutuiltuna, en nyt kerkeä enempiä selittelemään. | |
|
| |
Gride
Viestien lukumäärä : 59 Paikkakunta : Lpr
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 18 Huhti 2011 - 18:04 | |
| No tyydytää sit pelkkää madullus satsiin, eli pitää sellanen tilata. ku vanha liian korkee. | |
|
| |
pineman
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ti 10 Toukokuu 2011 - 13:44 | |
| - toni kirjoitti:
Ainut "ontto" pussi joka on tullu vastaan, on toi malli joka mullakin on, eli perssonitolpan ympärille rakenneltava yleismalli. Se vaan ei yksinkertasesti toimi tässä tapauksessa ku pussi pitäis kiinnittää isolle jousilautaselle ylä- ja alapäästään, mutta kasaan mennessään tossa menee ylimääränen nahka "päätyjen ohi". Sillee kivasti ja tällee ja helposti ymmärrettävästi. Unohtakaa toi vaikka Mut ei se toimi perskele. Jotain tarttis keksiä. Universalin Aerosport on tosiaan se ainoa 'reiällinen' pussi, ja ainakin ameriikan pojilla on mb w124:ä laitettu takapäähän tuollaisella ja siinä iskari menee läpi. Vortexin airsuspension foorumilta löytyy kuvia. PItäis vaan pystyy varmasti kokeileen et mahtuuko ensin.. mahdollisesti pussille alusta et mahtuu menee kasaan. Vois toimiakin, jos vaan mahtuu, mut kokeilematta ei paljon pysty sanomaan. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 27 Toukokuu 2011 - 20:22 | |
| Mä tota funtsailin, pähkäilin ja aattelin et tämän tyyppisillähän homma vois hoitua, mikäli palkeen halkasija ei oo kamalan suuri ja mitat natsais edes sinne päin. Mutta oli mulla ihan kysymyskin. Tai jotain siihen suuntaan. Saisin varmasti Tomiltakin vastauksen mutten jaksa huvin vuoksi kiusata ku loppuja osia ei vielä kykene tilaamaan. Jotenka, mulla on nyt ascon 3/8 magneettiventtiilit ja taidan tyytyä johonkin tällaseen tai vastaavaan ASV:n ohjausboxiin. Tarttis johtoja vähän vetää venttiileiltä ennen sisustan niputusta, mut tuleeko ne johdot suoraan tohon kapulaan, vai meneekö ne jonku releen tai muun vastaavan paskan kautta josta en tajua paskaakaan? :D | |
|
| |
pineman
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Ilmajousitus La 4 Kesä 2011 - 10:22 | |
| Mulla on tuollainen 7 kytkiminen. Siinä on ohjauspurkki, missä kaikki paikat johdoille: +, joka venttiili, myös dump vaikka kaukosäädölle tai keskuslukituksen ohjauksella toteutettavaksi ja jotain muuta. Eli johdotukset tulee piilossa olevaan 'keskusyksikköön', mistä sit letku tuohon. Boksiin tulee + ja sit menee maihin venttiilien kautta. Yritin etsiä et kuluttaako noi ascot kovastikin virtaa, eli pitäiskö releyttää vai voisko ottaa jostain sulakkeelta virran. Mutta ainakin tuossa boksissa sisällä olevat johdot ovat ihan ohutta 'kolmen karvan' kamaa, eli kovin suurille ei ole suunniteltu... Pitäis ascot ja se heittää juuri noiden manuaaliventtiilien tilalle eli ihan sama homma. Joku kun vaan järjestäis aikaa asiaan. | |
|
| |
tompsako
Viestien lukumäärä : 373 Paikkakunta : Lahti Muut : Giant Fastroad SLR1
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 29 Kesä 2011 - 9:29 | |
| onkos näissä pussitouhuissa muuten miten noi hyväksyntähommat,eli olikos se niin että vm. 1996 lähtien pitää olla tuvi-hyväksynnät ym.?
| |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 29 Kesä 2011 - 13:35 | |
| Samat pykälät ku muissakin alustoissa. En mä sitä vuosimallirajaa muista enää. Sit on nää 80mm maavara, renkaat ei saa ottaa kiinni minnekään ja pitää pystyä ajaa jos pussit räjähtää, ym. Pyh sanon minä :D | |
|
| |
pineman
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 29 Kesä 2011 - 18:22 | |
| Tais olla 91 vai 92 kun pitä olla hyväksytty alusta. Ihan alhaalla ollesssa pitäis pystyä tosiaan liikkumaan edelleen eikä raahautua maata pitkin.
| |
|
| |
samsa
Viestien lukumäärä : 700 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 29 Kesä 2011 - 21:22 | |
| Aristo on -93, eikä muutoskatsastuksessa 2010 kyselty mitään papereita.. | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ke 29 Kesä 2011 - 22:07 | |
| Eiköhän näissä ilmajousi-asioissakin päde tämä sama. - Trafi kirjoitti:
- Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja
sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot), korkeuden muuttaminen käyttämällä automalliin soveltuvia alustan madallus- tai korotussarjoja saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa edellä mainitun liikenneministeriön päätöksen ehdoin. Alustasarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella
@Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin PS: Kertokaa sitten kun oon riittävästi lainaillut ja linkkaillut tuota dokumenttia tänne niin lopetan | |
|
| |
tompsako
Viestien lukumäärä : 373 Paikkakunta : Lahti Muut : Giant Fastroad SLR1
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 30 Kesä 2011 - 9:32 | |
| ^ no tuota tulikin metsästettyä eilen trafin sivuilta mutta ei osunu sit silmään millään.. thanks. | |
|
| |
pineman
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Ma 4 Heinä 2011 - 16:38 | |
| - mosse kirjoitti:
- PS: Kertokaa sitten kun oon riittävästi lainaillut ja linkkaillut tuota dokumenttia tänne niin lopetan
Eihän se väärin ole sivistää muita Menipäs väärin nuo ikävuodet näköjään itsellä. | |
|
| |
jukkapoika
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 21 Heinä 2011 - 23:23 | |
| Vedenerottimen sijoitus systeemiin askarruttaa:
About kaikissa asennuksissa erotin näyttäisi olevan kompuran ja säiliön välillä. Omasta mielestä sen kuuluisi olla ennemmin säiliön jälkeen, kuten oikeiden paineilmakalujen kanssa..?
Mihin tulokseen muut ovat päätyneet? Kumpi parempi? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Ilmajousitus To 21 Heinä 2011 - 23:45 | |
| En oo päätyny mihinkään tulokseen, saati edes miettiny ikinä asiaa, mut eikös kompura sen veden pääasiassa tee? Paineilmatyökalujen ja oikeen kompuran kanssa vähän paha mennä asentaa sitä kompuran ja säiliön väliin ku tuppaavat olee samaa könttiä? Saishan sen johonkin modailtua, mut onko järkeä, ei. Säiliöön kumminkin saa vedenpoiston laitettua pohjaan.. Toki tossa on pointtia, ainakin maalatessa erottimen kait pitäis olla mahdollisimman kaukana kompurasta/säiliöstä? Omassa setissä ainakin tuppaa olee, ainakin jälkikäteen, aika hankalaa sijottaa erotinta säiliön jälkeen. Säiliöstä kun lähtee suoraan neljä linjaa venttiileille, jokanen haarautuu tyhjennysventtiileille ja ne yhdistävistä t-haaroista pusseille. Eli tarttis 4 erotinta, eikä sekään ratkasu oikeen sovi. | |
|
| |
jukkapoika
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 22 Heinä 2011 - 0:21 | |
| - Lainaus :
- eikös kompura sen veden pääasiassa tee?
Periaatteessa kyllä: kompura työntää lämmintä ilmaa säiliöön jossa se jäähtyy > muodostuu vettä. Erotin säiliön jälkeen poistaisi / vähentäisi venttiileille ja linjastoon kertyvää vettä... tuota olen tuumaillut. Täytynee laittaa erotin pyttyjen perään ja kokeilla onko näin. Sillähän se selviää. | |
|
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 22 Heinä 2011 - 1:34 | |
| - jukkapoika kirjoitti:
-
- Lainaus :
- eikös kompura sen veden pääasiassa tee?
Periaatteessa kyllä: kompura työntää lämmintä ilmaa säiliöön jossa se jäähtyy > muodostuu vettä. Erotin säiliön jälkeen poistaisi / vähentäisi venttiileille ja linjastoon kertyvää vettä... tuota olen tuumaillut. Täytynee laittaa erotin pyttyjen perään ja kokeilla onko näin. Sillähän se selviää.
Mä en nää tossa kyllä mitään järkeä, kui vaikee sun on tehä just lähtölinjat sit erottimen jälkeen jne. eihä se kompura siel kokoajan huuda ja kehitä kosteutta. Vai onks sulla tulossa nyt pelkästään talviajoon magneettiventtiileillä ku noin huolestunut oot tosta kosteudesta. Jos kaikki muutki laittaa sen ennen tankkia niin eiköhän se sillon olis myös fiksuin ratkasu? näin se mullaki on, eikä oo vielä tähän mennessä multa tullu tankista kertaakaan vettä ulos | |
|
| |
pineman
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 22 Heinä 2011 - 10:55 | |
| jukkapojan systeemissä tulee kertymään tankkiin reilusti vettä ja se iloisesti sitten ruostuu sisältä. Ja kypsä on pohjapropun kautta tyhjentää (jos sun tankissa on se?) kun pitää tyhjentää paineet samalla. En näe paljon järkeä.
Ei sinne linjastoon paljon kosteutta mene, kun vesi on tankin pohjalla se mitä erottimen ohi menee. Kun syksyisin tankin olen tyhjännyt, niin paljon vähemmän siellä oli vettä kuin mitä kertatyhjennyksellä erottimessa, minkä saa kesässä tyhjätä useamman kerran. Ei ne pussit vedellä tule täyttyyn...
Heti kompuran jälkeen vedenkerääjä, ja jos enemmän vedestä on hädissään niin kaksi kpl. Jos talvikäyttöä aikoo, niin talveksi järjestelmään jäänestoa.
| |
|
| |
jukkapoika
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Pe 22 Heinä 2011 - 11:26 | |
| Noni. Löytyihän täältä ihan kokemuspohjaista tietoakin. Asia selvä. | |
|
| |
vector
Viestien lukumäärä : 202 Paikkakunta : Kajaani Muut : Corsa E OPC
Insignia B
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 31 Heinä 2011 - 18:55 | |
| Apuva!!! Teki pussit nyt temput mulle ja eivät täyty enää........ Probleema siis se, että tossa yks päivä aattelin nostaa autoo vähän tossa pihassa. Laitoin virrat ja kompuran päälle ja annoin kompuran pöristä pari minuuttia. Kokeilin sit nostaa autoa van mitään ei tapahtunut. Hoksasin että oli säiliön proppu auki ja ilma siis pääsi läpi. Laitoin sen kiinni ja odottelin taas pari minsaa. Eikä mitään tapahdu napeista. Kompurakin huutaa niin kauan ku vaan pitää virtoja päällä eikä sammu itekseen missään vaiheessa. Ei ilmeisesti jaksa enää tuottaa ilmaa tarpeeksi koska säiliössäkään sitä ei kovin paljoa ole vaikka kuinka kauan odottelisi. Kuumeniko kompura sitten liikaa tuossa kun jonku minuutin huusi yhtä kyytiä ja meni siis rikki vai voisiko tuossa enää muuta vikaakaan etsiä..? Miten lie herkkiä nuo Viairit edes särkymään? Eihän tuota oo kerennyt kyllä käyttämään oikeastaan ollenkaan vielä. | |
|
| |
samsa
Viestien lukumäärä : 700 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 31 Heinä 2011 - 19:50 | |
| Eihän se kompura nyt noin helpolla voi hajota.. Puhaltaaks se ilmaa kuitenkin vielä? Naksuuko venttiilit kun painat nappeja?
| |
|
| |
vector
Viestien lukumäärä : 202 Paikkakunta : Kajaani Muut : Corsa E OPC
Insignia B
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 31 Heinä 2011 - 19:59 | |
| Ihmetyttää kyl kun se ei enää sammukaan vaikka kuin kauan huutas. Ja ilmaa ei oo säiliössä kovinkaan paljoa kun paineet sieltä laskee jonku ajan päästä pois. Eli hyvin vähäisesti se työntää säiliöön enää ilmaa ilmeisesti. Venttiilit kyllä naksuu kun nappeja painelee. Toisaalta voisko se vika muka venttiileissäkään sit olla, lähinnä jotenkin tuo kompura vaan vaikuttaa aika hengettömältä. | |
|
| |
samsa
Viestien lukumäärä : 700 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 31 Heinä 2011 - 20:17 | |
| Lyö joku painemittari siihen säiliöön ni näät vähän miten paine nousee.. Itellä muistaakseni on 380 viair ja tyhjää säiliötä täyttää varmaan kymmenen minuuttia Tarvis toinen hommata.. E. Onhan painekytkin oikein laitettu? | |
|
| |
vector
Viestien lukumäärä : 202 Paikkakunta : Kajaani Muut : Corsa E OPC
Insignia B
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 31 Heinä 2011 - 20:40 | |
| Kyllä siinä kaikki kytkennät ja muut shitit on oikein, siis toimiva järjestelmä ollut jo viime talvesta asti..tosin vähällä käytöllä kylläkin auton rakentelun takia. Nyt vaan jokin kosahti ilmeisesti kun unohtui se yksi vipu sieltä säiliöstä auki ja pääs ilmat karkaamaan koko ajan sen muutaman minuutin ajan. Ei tuo yleensä kovin montaa minuuttia tyhjää säiliötä täytä (11,5l), kompura tais olla 420 tai 480 jos en väärin muista. Taisin just sillon kokeilla autoa nostaa kun pääsi viel ilmat läpi, ei tapahtunut mitään..sitten koitin laskea, venttiilit suhahti vähän aikaa ja sit meni kaikki mykäks. Pitänee kokeilla tota painemittariakin. Tosin sen kyllä huomaa heti vaikka antas 5 minuuttiakin kompuran huuttaa ettei säiliöön kauheasti painetta ole kertynyt kun ilmat sieltä päästää pois. Nää pussiongelmat on aina niin kivoja | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 31 Heinä 2011 - 22:49 | |
| Kyllä se Viairin 480 kestää huudattamista vaikka puol tuntia. Kuumenee joo, mutta kestää. Tsekkaa nyt ettei vuoda mitkään liitokset. Jos painekytkin on sökö, niin ei sammuta kompuraa, kun säiliössä on riittävä paine. Täyttää kyllä muuten normaalisti.
| |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 31 Heinä 2011 - 22:53 | |
| Onkos porukalla kokemuksia kehtaaks bägeillä ajaa talvellakin? Ja mites ohjauksien kanssa, saako e-levelillä jotain huomattavaa hyötyä verrattuna autopilottiin? | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Ilmajousitus Su 31 Heinä 2011 - 22:56 | |
| - viva kirjoitti:
- Onkos porukalla kokemuksia kehtaaks bägeillä ajaa talvellakin?
Ja mites ohjauksien kanssa, saako e-levelillä jotain huomattavaa hyötyä verrattuna autopilottiin? Voi ajaa talvellakin, onhan monessakin (Audi,MB) autossa säkit vakiona. Huolehtii veden erotuksesta ja tyhjennyksestä. E-level on toimiva muistipaikoilla varustettu säädin, Autopilot on jotain sinnepäin.. Toimii joo, muttei läheskään niin hyvin. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Ilmajousitus | |
| |
|
| |
| Ilmajousitus | |
|