Kieltämättä vähän hazardilta näyttää. Mut onko kartioiden poraus jätetty korkeemmalle, mitä alkoperäisissä reijissä on? Se saattaa pelastaa tilannetta.
samuxd
Viestien lukumäärä : 471 Paikkakunta : Äänekoski Muut : KTM EXC 300
Kunhan vanteet on keskitetty kunnolla, niin ei pitäisi olla ongelmaa tuon materiaalivahvuuden kanssa. Ja itse vanteisiin, todella hyvä valinta neloseen, auto itsessään sopvian pyöreä ja vanteet hieman särmikkäämmät. Keskiöhin sopisi mielestäni jokin rusehtavan tumman oranssin sävy, jossain nähny kuvan hopeisesta autosta tuon värisillä vanteilla, laitan tähän jos sen nyt jostain löytäsin
Jännittävän vähän ainevahvuutta jäi pulttien viereen, tiiä sitte merkkaako mitään. Voimahan tulee kuitenki suurimmaksi osaksi kehältä kohti napaa, ainakin noin äkkiä ajateltuna.
Katoin samaa. Jossaki oli minusta sorvattu keskireikään sopivat sovitteet alumiinista mitkä sitten oli hitsattu kiinni vanteeseen vahvikkeeks.
Ja mitä tulee tuohon soodapuhallukseen, niin google kertoi tällaista.
Lainaus :
Can BAKING SODA BLASTING be used on projects with the glass still in?
Baking Soda Blasting will not harm glass, rubber, chromed metal or polished stainless steel. It can dull the finish on polished aluminum automotive trim and should not be used unless it is protected or a dull finish is acceptable. We have blasted complete vehicles where the glass, chrome and weather stripping actually came out cleaner than when we started.
En mä kyllä välttämättä tuossa ongelmaa näe ja kuten sanottu niin kartio näyttää olevan ylempänä, eli vahvuus on taas toisessa suunnassa suurempi. Mene tiedä mitä tapahtuu kun pysyllä lyö väärän kartion pultin joku päivä kiinni? Kun pultin kartio on oikee niin ei muutaku. Silti toi parin millin ainevahvuus (oli se sitten missä päin vain vannetta) kolkuttais mulla omassatunnossa kokoajan. Mutt kyll sen tiesi kun 100mm kehän bemarin vanteisiin halusi... Salettiin vielä 74mm keskireiällä?
Mutta joo. Vedä soodalla vaan yli. Aika monenlaista tuotetta ne pystyy tuolla soodalla puhaltelemaan ja pinta on aika älyttömän smooth. Toki tollanen tehdaslakka voi olla melko tiukassa mutta väittäisin että saman ne veloittaa kuin muutenkin, vetääkö ne sen lipan tai ei. Eihän sooda pinnalle mitään tee, se siinä ideana onkin. Niin joo, paitsi mattaa.
Tuossa löytyy melko monta esimerkkiä jotka mua ainakin olis irvistyttänyt jo valmiiksi:
En oo kyllä tosiaan edes tarkistanu mikä toi keskireikä on, mutta iso se on! Ite kans mietin että jos sorvauttas siihen vähä kestävämmät sovitteet kun muoviset antaa jonkin verran periks ja varsinkin kun tuossa tulee nii paksut sovitteet.
En mä tuossa nää ite kestävyyden kanssa ongelmaa kun kiristelee vielä momentti avaimella pultit kunnolla kiinni ja en ajatellu mitää rallia tuolla autolla alkaa ajamaan noiden vanteiden kanssa, enkä muutenkaan..
Täytyypä siis puhalluttaa kaikki soodalla läpi ja sitten pyyhkästä lipit kiiltoon..
Pilaan sun topiccia vielä yhellä turhalla jaonporaus postauksell... kun piti just alkaa ite selvittää ettää oonko ainoo vammanen joka yrittää moisella setupilla tappaa ittensä, mutta näyttää siltä että voi selvitä jopa ens kesänä hengissä
72.6 noissa varmaa on ku bmw:n on vanteet.
Itellä tulossa näihin 5x100 jako leonin alle (vanteessa 5x120)
Voi olla, ettei sooda pysty tuohon bbs orkkismaaliin. Käytin just yhdet rssät soodapuhalluksessa ja on kuulema niin kovaa tuo orkkis pohjamaali, ettei ole järkeä puhaltaa. Yhteen keskiöön menis aikaa enemmän kuin normaalisti koko sarjaan.
Takapalkeiden asennus Part2 (vauhdissa mukana TeNu) oli eillen ja alle niitä ei saatu vieläkään, mutta ei hätiä. Palkeiden alalautasia pitää vielä vähän modata niin, että alalautasien "kauluksista" tehdään n.1cm pidemmät kun nyt jäi palkeen täyttöliittimestä vähän kantamaan.. On meinaan pikkasen ahdasta laittaa tuonne taakse tuo slamspecialtiesin ss5 palje.
Saatiin kuitenkin laitettua akselin siirtopalikat paikoilleen : ) siirtopalikat tuo myös pienen lisämausteen tuon palkeen mahdollisimman suoraan saamiseksi.
Tässä kuvassa on palje lautasineen paikoillaan ja pussi länässä.. 18" vanne tulee kaareen kiinni tuolla korkeudella. Pussissa taisi jopa jokunen milli olla vielä varaa mennä länään eli akseli tulee tyhjänä olemaan aikalailla rungossa kiinni.
Ens viikolla olis tarkotus mennä modattujen lautasien kanssa laittamaan palkeet paikoilleen
Vanteiden kanssa on kanssa edetty ja tässä kuva soodapuhalluksen jälkeen.
Vanteita on tullu kans hinkattua ja kaverille kiitokset vanhanliiton tasapainotus koneen lainaamisesta, muuten olis vanteet jäänny kyllä vesihiomatta! Kylppärissä varmaa yli 10tuntia sain menee aikaa jo kun hinkkasin pelkät hapettumat pois..
Näppärästi sai myös pulttien vierustat hiottua kun laitto parilla kartioruuvilla keskiön kiinni ja vanne tasapainotus koneeseen pyörimään
Vesihiomisten jälkeen tuli kylppärissä annettua lipoille vähän motonetin laikkaa ja vahatankoja. Tässä epäselvä kuva kiillotusten jälkeen. Pitää maalauksen jälkeen vielä kunnon loppu kiillotus tehä.
Pultit ja mutterit saapu kotia sumujen saarilta.
Kaveri sorvaili soviterenkaat 72.6-57.1
Hommaa olis pirusti kaikkee, mutta rahaa ei..
Joku apina valutti vapaalla autonsa golffin keulaan ja siinä rytäkässä meni puskurin lista rikki.
Nonnih! Kassit alla! Takapaa osoittautu kohtalaisen kinkkiseks tuon paskakärry akselin ja ss5 palkeen takia. Takapään sai hoitaa TeNu. kiitokset!
Näyttäähän toi nyt ihan hemmetin dorkalta noilla 16tuumasilla ja 55profiilin renkailla Pitää pistää uus korkeus/jäykkyys säädettävä alusta tilauksee ja tehä eteen palkeille lautaset vielä vähä toisella tapaa, mitä nyt on, jotta saa 18" edestä sukeltamaan eli reilu sentti vielä pitää saada alemmas.. Sillon onkin sitten apurunko maassa. Laitoin myös 6N polon iskarin yläpään lautaset ja kumit.
ECS:sän akselinsiirtopalikat ei siirtänyt ihan tarpeeks tuota akselia, mutta eipähä oo nii hölmön näkönen kuitenkaan kun ilman niitä.
Tuli myös konttiin heitettyä bilteman kaiutin kangasta.. Pitäs vähän paremmin istuva vaneri väsätä niin ei paistais mitään tuolta vanerin ja säiliön välistä..
Vanteet piti saada maalarilta jo monet päivät sitten, mutta maalari on yllätten aina jossain mökillä tai ei muuten vaan kerkee kun niitä on menossa hakemaa. Täytyy huomenna mennä paikanpäälle kyselemään ilman ennakko varotuksia..
Sit ku joku neuvoo miten noi kuvat linkataa tänne pikkukuvina niin pistä vaikka yv:nä neuvo..
Viimeinen muokkaaja, Ceisari pvm Su 21 Huhti 2013 - 21:14, muokattu 2 kertaa
Ei yhtää huvittas nastoilla enää ropistella, mutta näköjään pakko vielä ainakin maanantaihin asti kun yks kehä putos uunissa lattialle ja meni kokonaan uusiks, eli puhallus, maalaus ja lakkaus.. Toivottavasti ei mennyt mutkalle Nopeesti kun kävin vilkasee niin ei pahoja naarmuja ainakaan näyttänyt olevan.. Paskaa tuuria tuntuu olevan kun vanteet seiso ensin 1.5viikkoo maalarilla joka kusetti jo että vanteet on lakkausta vaille valmiit. Maananataina menin sitten niitä noutamaan kun kuvittelin, että ne olis valmiit, mutta eihän niille ollu tehty yhtään mitään! Ei muuta kun vanteet konttiin ja maalarin vaihto. ja nyt ollaan tässä tilanteessa. Huomenna tippunut kehä puhalletaa ja maanantaina aamulla maalataan uusiks..
Tuli tuossa yks vanne jo kasattua, mutta kasailut loppu lyhyeen kun hylsy halkes.. Sitten sitä kuva saastetta mielipiteitä jakavista vanteista Meikä ainaki tykkää pirusti ku on vähä erillaiset ja kun autokin on tylsän hopee nii mennää vanteissakin "tylsällä" linjalla ja piristetään niitä pikku detskuilla..
Elikkäs keskiöt on mattamustat ja kaikki loppu onkin sitten kiiltävää mustaa.. Keskimutterimuovit on vielä vaiheessa.. keskilätkät tulee mustana kultasilla bbs teksteillä ja lippoihi pikku hiposteluna pienet bbs tarrat..
Eipä tuoho keskireijän väliin kauheesti tietyistä kohdista materiaalia jäännyt, muttä kyllä nuo kestää! Alumiiniset sovitteet on sen takia, että tuo vähä lisävarmuutta kestämiseen.. Ja pitäs ne täällä pohjolassakin kestää jos jenkki pojillakin kestää. Pultin reikien kanta osan halkasijasta olis voinnu aavistuksen vielä pienemmät tehdä jos olis sellaset erikoispultit hommannu, mutta tajusin asian vasta kun jako oli porattu.
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
Laitetaas nyt tännekki yks nopee räpsy kun sai kesäkiekot alle..
Yhen nimeltä mainitsemattoman rengasliikkeen omistaja oli sitä mieltä että runkkarin hommia tollaset vanteet ja renkaat ja niiden laitto! Alko vähä huvittamaan.. Kuulemma olis rengasmiehen pitäny ensin tehä, kunnon rengas työt ja sit vasta nuo runkkarin hommat.
Taakse istuu ihan kivasti. Pikkase jaa kantamaan kumin päälle.. Napsu camberia lisää nii olis varmas aika hyvä! On se nytkii aika hyvä, ainakin omastamielestä.
Etupään kanssa tuli ongelmia kun rengas otti pussiin kiinni. Joutu heittää 15mm lätyn väliin kun ei nyt tähä hätää ollu muuta. ET olis ilman lättyä erittäin hyvä, mutta jospa huomenna tilaan 205/35 nankanit ja toivon että muutaman millin lätty väliin riittää.. En jostai syystä keväällä renkaita ostellessa tajunnu että tollanenkin koko on, kun nyt on joka nurkassa 215/35..
Edit: korjattu kirjotusvirheitä
Viimeinen muokkaaja, Ceisari pvm Ti 30 Huhti 2013 - 6:28, muokattu 1 kertaa
juh-o
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : lahti city Muut : #stancefriiks
Kannattaa sit kattoo ettei se pussi ota varmasti missään vaiheessa eläessään kiinni renkaaseen. Ennemmin vaikka vähän reilu rako, kuin milli-pari. Vituttaa nimittäin varmasti jonkin verran, kun losahtaa bägit ajossa.
Mutta hyvältä vaikuttaa. Vaikken kokomustien vanteiden suuri ystävä olekaan.