test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Golf IV/Bora

Siirry alas 
+113
elias
Ju$e
PELTSiii
Grontti
BadBrains
samza
Isokangas
Koomik
juh-o
Rister
Specs
Jok3la
kommandant
Pannu
Tapsu
tombbis
Nollie
Garash
stompe
WILU
TIKU
vildur
Jone
epk
JomBaH
zozua
buubaa
pyöveli
tSiäni
make_1986
any1
polarice
OJ
MirozGa
OziBo_
lewe
kastemato
wiiksi
vokhelo
sampppa-
Dickkis
Heku
Ruusenvisti
Tume
-eetzi
Ville500
Jeth
Jomppad
Repolainen
Demon
Äpsä
tuomos
-ville-
Basu
Bessi
Ani
t-t
inno
nani
marko586
wahoo
Expertti
note
-zamppa-
Killer93yo
Spex
jab
Quorro
JayDee
Br0klyn
dumppi^^
xite
Diitti
Jupe©
Henbi
Jesimiri
santtud3
Juhi
jjjesse
redlane
Pyrde
Suutarinen_
Ipe
Jarzzapp
Turbo X
Ate
Juueli
jusni
Toni K
Spl_xtr
Wald
Micsu
-Joonas
GrapL
Vietsu
Ede
Kipe
kimPe
Ceisari
Topsuu
MixuJoo
ezpej
Raabjorn
Makkeli
Green
Pazihi
ee-2
toni
VAGat
Hexä
_paffa
J.K
IL3
117 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 17 ... 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
BadBrains

BadBrains


Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : 013
Muut : Polkupyö rä

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptySu 10 Marras 2013 - 11:36

toni kirjoitti:
Niin mikä näissä nyt aiheuttikaan ongelmia peilien lämmityksen kanssa? Muistaakseni ei takalasikaan lämpene. Peilien säätönupissa on erikseen kyllä lämmitysasento.
Sulakkeet (olikohan 1 ja 26). Tai sitten peilin lasista vastukset rikki. Uudet lasit, niin taas pelittää.
Jos takalasikaan ei lämpene, niin katso sulake 26 tai katkaisijassa voi olla häikkää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mro

Mro


Viestien lukumäärä : 1157
Paikkakunta : Tre/Ylö

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptySu 10 Marras 2013 - 12:29

Peräkontin johtonippukin voi olla poikki jos takalasinlämppäri ei toimi. Peileistä on usein vastukset tullu tiensä päähän.
Takaisin alkuun Siirry alas
toni
CDLC Mascot
toni


Viestien lukumäärä : 4363
Paikkakunta : tku
Muut : CR250

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptySu 10 Marras 2013 - 13:48

Jeespox tänx, tarttee tsekata.

EDIT: Kontin johtonipun oonkin jo korjannu, en muistanu.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tonikoli.com
_paffa

_paffa


Viestien lukumäärä : 770
Paikkakunta : Kuopio

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyPe 22 Marras 2013 - 21:39

Mikäs voisi aiheuttaa veto pois/veto päälle (eli vaihdetta vaihtaessa) tilanteissa klunks-äänen selkeästi oikean etupyörän luota? Vetarin välys? Tukivarren pusla? Iskarin yläpäänkumi? Kallistuksenvakaajan hela? Pyöränlaakeri, raidetangonpää ja alapallo vaihdettu juuri...
Takaisin alkuun Siirry alas
Ate




Viestien lukumäärä : 376
Paikkakunta : Kpo

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 23 Marras 2013 - 11:14

Kun kerran napa on ollut irti, niin onko vetaria kiinni pitävä pultti voinut päästä löystymään? Kaikki nuomitä mainitsit voivat olla syyllisiä, ja lisätään listaan vielä moottorin alakannake. Ekana tarkastaisin ne tukivarret ja sen vetarinpään pultin.
Takaisin alkuun Siirry alas
_paffa

_paffa


Viestien lukumäärä : 770
Paikkakunta : Kuopio

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 23 Marras 2013 - 15:24

Kolina kuului jo tosin ennen remonttia, mutta tuntuu että kun laakerin paukkeelta on selvitty, on alkanut tuo kolahdus kuulumaan selvemmin. Pitänee siis ottaa auto ylös ja alkaa selvittelemään.

Alakannake on vaihdettu eikä se vaikuttanut tuohon ääneen.

Tarkoitatko osaa nro 5?
http://www.vagcat.com/p/B405/407250.png
Takaisin alkuun Siirry alas
Ate




Viestien lukumäärä : 376
Paikkakunta : Kpo

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 23 Marras 2013 - 15:45

No silloin se vika löytyy niistä puslista.

Pultilla tarkoitin ihan tuota "napapulttia" eli nro 3. Mikä lie sit viralliselta nimeltään. Nimittäin veljällä oli jetassa jäänyt murroksen vaihdon jälkeen ilmeisesti liian löysälle -> pääsi löystymään ja kävi kolisemaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
_paffa

_paffa


Viestien lukumäärä : 770
Paikkakunta : Kuopio

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 23 Marras 2013 - 20:37

Jeees, toi napamutteri on kiristetty ohjeen mukaan 200nm -> löysälle ja sit 50nm + 90ast. tjsp.

Täytynee alkaa tutkimaan sitten niitä puslia. Smile Kiitti avusta!
Takaisin alkuun Siirry alas
BadBrains

BadBrains


Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : 013
Muut : Polkupyö rä

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 23 Marras 2013 - 20:53

Jos ei edellämainituista löydy vikaa, niin kannattaa ne loputkin moottorin tukikumit tarkastaa.

Asiasta kukkaruukkuun, onko näissä hammastankossa jotain säätöä olemassa, kun ei ohjaus palauta kovin tehokkaasti.
Muistelisin, että joku ruuvi on, mutta onko sitä suositeltavaa mennä pyörittelemään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ceisari




Viestien lukumäärä : 840
Paikkakunta : Jyväskylä

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 23 Marras 2013 - 22:54

Onhan siellä hammastangossa se ruuvi mitä voi väännellä, mutta ei se muistaakseni ohjauksen palautumisee vaikuttanu, vaan ohjauksen jäykkyyteen..?
Takaisin alkuun Siirry alas
note

note


Viestien lukumäärä : 339
Paikkakunta : Pori

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptySu 24 Marras 2013 - 12:48

Se ruuvi siellä siirtelee rattaiden suhteita toisiinsa, eli jos on liian "piukalla" niin voi olla että rattaat jäkittää jolloin ohjaus ei kunnolla palaudu.
Sen tarkotus muistaakseni on lähinnä ottaa väljyydet pois mikäli sellasta on.
Pitäs itekki tota säädellä, ei meinaan täälläkään palaudu ihan täysin.
Sen mitä oon lukenu niin vissiin aika tarkka toi ruuvi on, ettei paljoon tarvi käännellä kun jo huomaa eron. Puhutaan varttikierroksista.

Joku havainnollistava kuva (tais olla jostai obelista):
Golf IV/Bora - Sivu 10 Eqvyb9
Takaisin alkuun Siirry alas
_paffa

_paffa


Viestien lukumäärä : 770
Paikkakunta : Kuopio

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 30 Marras 2013 - 17:04

Kolinaa tutkittu ja nyt vaihtolistalla on ainakin iskarien yläpäänkumit ja vakaajan puslat sekä korkeussäädettävät koiranluiden puslat, mutta kysymys kuuluukin:

Mitkä koiranluut tilalle? Uusi korkeussäädettäviä en raaski ostaa, koska auto myydään, mutta toimiiko vakiot madalletussa mitenkään ilman ettei hakkaa vetari vakaajaan? Tai onko mahdollista noihin korkeussäädettäviin luihin hankkia uusia puslia erikseen jostain?
Takaisin alkuun Siirry alas
Topsuu




Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Kuopio

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 30 Marras 2013 - 17:25

Laitat vaan vakiot, ei se hankaa jos ei oo roimaa madallusta.. tai ei mulla hangannu toissa kesänä, tosin diisselissä onko paksumpi vetari apparinpuolella..
Takaisin alkuun Siirry alas
_paffa

_paffa


Viestien lukumäärä : 770
Paikkakunta : Kuopio

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 30 Marras 2013 - 18:05

On se paksumpi ja on jonkin verran jo hangannut. Tänään kun ostajan, joka on työkaveri, kanssa sitä tsiigattiin niin pusla oli aika kuluneen näköinen. Muoviset vai metalliset koiranluut?
Takaisin alkuun Siirry alas
Topsuu




Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Kuopio

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 30 Marras 2013 - 18:47

Muoviset
Takaisin alkuun Siirry alas
Ate




Viestien lukumäärä : 376
Paikkakunta : Kpo

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 30 Marras 2013 - 18:51

Saat miulta vaikka testiin vakio muoviset jos haluat kokeilla hankaako niillä.
Onhan ne metalliset aina jäykemmät mutta siitä, kuinka suuri ero on, en osaa sanoa? Kannattaa myös pohtia, tarvitseeko niiden olla metalliset? Itse varmaan laittaisin perus muoviset, jos vaan eivät mahdottomasti hankaa.

Takaisin alkuun Siirry alas
_paffa

_paffa


Viestien lukumäärä : 770
Paikkakunta : Kuopio

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 30 Marras 2013 - 20:10

Jees, mietin vaan mahtaako metallisten tai muovisten välillä olla pituuseroja, jotka vaikuttaisi asiaan. Molempia kun motonet näyttäisi myyvän. Tää mun Bora tosiaan on 23mm vakaajalla, joka on 2001+ vaihtunut tuohon paksumpaan. Aiemmat kun on 21mm vakaajalla.

Toisaalta jos löytäisi sopivat puslat noihin säädettäviin, mutta mistä saa halkaisijan mukaan tilattua puslia?

Minä pidän Ate mielessä tuon tarjouksen, jos tulee sellainen tarve eteen, kiitos! Smile

Mätänetin valikoimista:
Lainaus :
18-2472 Vakaajan muovinen välitanko VAG Ø23mm vakaaja
18-2478 Vakaajan metallinen välitanko VAG Ø23mm vakaaja
Takaisin alkuun Siirry alas
xite
Wingman
xite


Viestien lukumäärä : 1640
Paikkakunta : Åbo
Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R


Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyTo 5 Joulu 2013 - 22:46

Nää neloskoriset kurakasat. Jostain luin juttua tosta veden valumisesta sisään (apparin puolen jalkatilaan "pikkusatsit")

Jotain täsmentävää kohtaa/ohjeistusta mistä lähen tarkastaan. Raikkarin koteloon vedin testimielessä jesseteippii mutta jostain päästää vielä läpi. Onko toi raitisilmasuodatin nyt se yleisin paikka eli auttaisko sen kunnolla tiivistäminen jotain? -05 Seatissa toi kansi on suoraan sanottuna aivan paska vrt. esim mein äitin -07 variantti golfiin.

Ei siis vuoda suoraan lorinalla läpi, mutta vesisateella kerää sinne jalkatilan peitemuovin päälle hintsusti märkää.

Ja paljos näitä pystyi nyt madaltamaan ennen kuin ottaa vetarit kiinni, jos jonkun kohtuullisen herrasmiesmadalluksen työstäis.
Takaisin alkuun Siirry alas
_paffa

_paffa


Viestien lukumäärä : 770
Paikkakunta : Kuopio

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyPe 6 Joulu 2013 - 0:01

Mulla on Borassa n. 320mm kaaresta navan keskelle edessä ja takana (rekkariin merkitty) ja tuolla madalluksella on vähän vetari kulunut. Tosin koiranluutkin on puslista kuluneita, joten en tiedä onko sillä merkitystä asiaan.

Tässä kuva 320mm madalluksella. (225/45R17)

Asiasta kukkaruukkuun. Ostin motonetistä nuo muoviset koiranluut, mutta yllätyksenä ovatkin metalliset (merkki MOOG tjsp) :DTosin VW tuotekoodi paketin kyljessä viittaa muovisiin, joten ovat kai nähneet paremmaksi tarjota muovisten tilalle metallisia. Katellaan miten ne sopii vakion vakaajan kanssa. Sitä jäin vielä tosiaan miettimään, mutten kehdannut neljän ruuhkiin jäädä tukkimaan varaosatiskiä, että olisiko nämä metallisina myytävät olleet eri mittasia näihin "muovisiin metallisiin" verrattuna.
Takaisin alkuun Siirry alas
Expertti




Viestien lukumäärä : 39

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyPe 6 Joulu 2013 - 14:41

mitä öljyy te ootte käyttäny 1.9tdi koneissa. Ja toinen juttu minkä mittai on vakio koiranluu, Suspect 
Takaisin alkuun Siirry alas
Hexä

Hexä


Viestien lukumäärä : 147
Paikkakunta : Jyväskylä
Muut : Husaberg fs 650 & skoda 120

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyPe 6 Joulu 2013 - 18:13

Samaa paskaa varmaan kaikkien vaggilaisten kanssa tuo että nuo vedet tulee sisään. Itsellä auttoi audissa kun raikkarin kotelon tiivisti massalla, loppui veden tuleminen sisälle.
Kuulemma toinen yleinen vaihtoehto on että kondensiovesi poistoletku on tukossa ja vuotaa tiivisteen/liittimen välistä, joka sijaitsee apparin jalkotilassa maton alla.
Takaisin alkuun Siirry alas
xite
Wingman
xite


Viestien lukumäärä : 1640
Paikkakunta : Åbo
Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R


Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyPe 6 Joulu 2013 - 22:45

Hexä kirjoitti:
Samaa paskaa varmaan kaikkien vaggilaisten kanssa tuo että nuo vedet tulee sisään. Itsellä auttoi audissa kun raikkarin kotelon tiivisti massalla, loppui veden tuleminen sisälle.
Kuulemma toinen yleinen vaihtoehto on että kondensiovesi poistoletku on tukossa ja vuotaa tiivisteen/liittimen välistä, joka sijaitsee apparin jalkotilassa maton alla.
Raikkarikotelon kannen tiivistäminen, vaiko sen kotelon alatiiviste jossa pitäis vissiin joku vaahtomuovitiiviste olla (alatiiviste vissiin sisäpuolelta helpoin tiivistää)? Onko siellä vesikaukalossa muita vedenpoistoreikiä kuin lokarin kyljissä, mun järjen mukaan ei ainakaan vettä sinne kerää.

Tänään kun liikkeelle lähdin niin koitin katsella vähän kosteaa paikkaa. Ei se mistään maton reunasta, toisin sanoen ihan alhaalta, IMO ainakaan tihuta, enemmänkin puhallinmoottorin suunnalta + siitä vähän vasemmalle.

Pystyiskö joku linkittää räjäytyskuvaa niin näkis mahdollisia vianaiheuttajia, missä toi ilm.kondesioveden poistoputki sijaitsee jos sen kyyläis jossain vaihees.

Pieni vika mut helvetin häiritsevä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hexä

Hexä


Viestien lukumäärä : 147
Paikkakunta : Jyväskylä
Muut : Husaberg fs 650 & skoda 120

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptySu 8 Joulu 2013 - 22:08

Itsellä just tiputti puhallinmoottorin/hanskalokeron takaa.
Siis tiivistin sen raikkarikotelon alareunan en kantta, mulla ei kyllä tommosta vaahtomuovitiivistettä ollut mutta multa kyllä puuttu koko suodatinkin että en tiedä Very HappyTai sitten se johtuu tuosta audista

Noita vedenpoistoreikiä lokareiden luona en kyllä muista kun iv golfin hävitin vuosi sitten pois.
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi


Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Huittinen

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyLa 21 Joulu 2013 - 14:19

Onkos kellään ohjeita, kuinka pitkät ja lyhyet sai palamaan samaan aikaan? Ratin alta piti vissiin joku johtomuutos tehdä?
Takaisin alkuun Siirry alas
Spex




Viestien lukumäärä : 74

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptySu 22 Joulu 2013 - 18:42

TomVi kirjoitti:
Onkos kellään ohjeita, kuinka pitkät ja lyhyet sai palamaan samaan aikaan? Ratin alta piti vissiin joku johtomuutos tehdä?

Muistaakseni siirrät kolmospinnin seiskapinnin paikalle valokatkasijan liittimeltä... Tosin silloin katoaa ajovaloautomatiikka ja startatessa palaa vain parkit..

Valokatkaisija lähtee irti, kun painat valokatkaisijaa sisäänpäin nolla-asennossa, käännät parkkeja kohti ja vedät ulos.

https://www.youtube.com/watch?v=CzFXHIpInbc
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi


Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Huittinen

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptySu 22 Joulu 2013 - 19:10

Joo valokatkasijan irrotuksen osaan kyllä tehdä, valoautomatiikasta en haluis luopua...
Takaisin alkuun Siirry alas
Mro

Mro


Viestien lukumäärä : 1157
Paikkakunta : Tre/Ylö

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptySu 22 Joulu 2013 - 19:26

Mitäs tapahtuu jos laittaa hyppyjohdon noiden napojen väliin?
Takaisin alkuun Siirry alas
Kipe

Kipe


Viestien lukumäärä : 1080
Paikkakunta : Ii/Oulu

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptySu 22 Joulu 2013 - 19:51

Ratin alta muutos juu, ohjekkin taitaa löytyä tästä topikista tai jostain muualta.

Onnistuu ilman ratin irroitusta.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://kipe.1g.fi/kuvat/
Spex




Viestien lukumäärä : 74

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyMa 23 Joulu 2013 - 5:14

TomVi kirjoitti:
Joo valokatkasijan irrotuksen osaan kyllä tehdä, valoautomatiikasta en haluis luopua...

Sitten hyppyjohdolla. Näin se on nelosGolfeissa ihan tehtaalta tehty. 3 ja 7 -pinnien johdot yhdistyy jossain vaiheessa johtosarjaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi


Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Huittinen

Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 EmptyMa 23 Joulu 2013 - 11:18

Spex kirjoitti:
TomVi kirjoitti:
Joo valokatkasijan irrotuksen osaan kyllä tehdä, valoautomatiikasta en haluis luopua...

Sitten hyppyjohdolla. Näin se on nelosGolfeissa ihan tehtaalta tehty. 3 ja 7 -pinnien johdot yhdistyy jossain vaiheessa johtosarjaa.

Dodiin, kiitoksia tästä, pitää kokeilla  Smile 
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Golf IV/Bora   Golf IV/Bora - Sivu 10 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Golf IV/Bora
Takaisin alkuun 
Sivu 10 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 17 ... 24  Seuraava
 Similar topics
-
» Golf IV/Bora
» juh-o: Bagged familywagon VW Bora/golf IV UTE
» Mk4 koriset (golf,bora,a3) yms etuveto/neliveto erot madallettaessa
» D2 ilmajousisarja VW Golf & Jetta V \ VI (optiona myös Golf IV)
» VW Bora

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: TECH :: Tech talk :: European-
Siirry: