| Golf IV/Bora | |
|
+113elias Ju$e PELTSiii Grontti BadBrains samza Isokangas Koomik juh-o Rister Specs Jok3la kommandant Pannu Tapsu tombbis Nollie Garash stompe WILU TIKU vildur Jone epk JomBaH zozua buubaa pyöveli tSiäni make_1986 any1 polarice OJ MirozGa OziBo_ lewe kastemato wiiksi vokhelo sampppa- Dickkis Heku Ruusenvisti Tume -eetzi Ville500 Jeth Jomppad Repolainen Demon Äpsä tuomos -ville- Basu Bessi Ani t-t inno nani marko586 wahoo Expertti note -zamppa- Killer93yo Spex jab Quorro JayDee Br0klyn dumppi^^ xite Diitti Jupe© Henbi Jesimiri santtud3 Juhi jjjesse redlane Pyrde Suutarinen_ Ipe Jarzzapp Turbo X Ate Juueli jusni Toni K Spl_xtr Wald Micsu -Joonas GrapL Vietsu Ede Kipe kimPe Ceisari Topsuu MixuJoo ezpej Raabjorn Makkeli Green Pazihi ee-2 toni VAGat Hexä _paffa J.K IL3 117 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
BadBrains
Viestien lukumäärä : 158 Paikkakunta : 013 Muut : Polkupyö rä
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 10 Marras 2013 - 11:36 | |
| - toni kirjoitti:
- Niin mikä näissä nyt aiheuttikaan ongelmia peilien lämmityksen kanssa? Muistaakseni ei takalasikaan lämpene. Peilien säätönupissa on erikseen kyllä lämmitysasento.
Sulakkeet (olikohan 1 ja 26). Tai sitten peilin lasista vastukset rikki. Uudet lasit, niin taas pelittää. Jos takalasikaan ei lämpene, niin katso sulake 26 tai katkaisijassa voi olla häikkää. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 10 Marras 2013 - 12:29 | |
| Peräkontin johtonippukin voi olla poikki jos takalasinlämppäri ei toimi. Peileistä on usein vastukset tullu tiensä päähän. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 10 Marras 2013 - 13:48 | |
| Jeespox tänx, tarttee tsekata.
EDIT: Kontin johtonipun oonkin jo korjannu, en muistanu. | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 22 Marras 2013 - 21:39 | |
| Mikäs voisi aiheuttaa veto pois/veto päälle (eli vaihdetta vaihtaessa) tilanteissa klunks-äänen selkeästi oikean etupyörän luota? Vetarin välys? Tukivarren pusla? Iskarin yläpäänkumi? Kallistuksenvakaajan hela? Pyöränlaakeri, raidetangonpää ja alapallo vaihdettu juuri... | |
|
| |
Ate
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Kpo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 23 Marras 2013 - 11:14 | |
| Kun kerran napa on ollut irti, niin onko vetaria kiinni pitävä pultti voinut päästä löystymään? Kaikki nuomitä mainitsit voivat olla syyllisiä, ja lisätään listaan vielä moottorin alakannake. Ekana tarkastaisin ne tukivarret ja sen vetarinpään pultin. | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 23 Marras 2013 - 15:24 | |
| Kolina kuului jo tosin ennen remonttia, mutta tuntuu että kun laakerin paukkeelta on selvitty, on alkanut tuo kolahdus kuulumaan selvemmin. Pitänee siis ottaa auto ylös ja alkaa selvittelemään. Alakannake on vaihdettu eikä se vaikuttanut tuohon ääneen. Tarkoitatko osaa nro 5? http://www.vagcat.com/p/B405/407250.png | |
|
| |
Ate
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Kpo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 23 Marras 2013 - 15:45 | |
| No silloin se vika löytyy niistä puslista.
Pultilla tarkoitin ihan tuota "napapulttia" eli nro 3. Mikä lie sit viralliselta nimeltään. Nimittäin veljällä oli jetassa jäänyt murroksen vaihdon jälkeen ilmeisesti liian löysälle -> pääsi löystymään ja kävi kolisemaan. | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 23 Marras 2013 - 20:37 | |
| Jeees, toi napamutteri on kiristetty ohjeen mukaan 200nm -> löysälle ja sit 50nm + 90ast. tjsp. Täytynee alkaa tutkimaan sitten niitä puslia. Kiitti avusta! | |
|
| |
BadBrains
Viestien lukumäärä : 158 Paikkakunta : 013 Muut : Polkupyö rä
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 23 Marras 2013 - 20:53 | |
| Jos ei edellämainituista löydy vikaa, niin kannattaa ne loputkin moottorin tukikumit tarkastaa.
Asiasta kukkaruukkuun, onko näissä hammastankossa jotain säätöä olemassa, kun ei ohjaus palauta kovin tehokkaasti. Muistelisin, että joku ruuvi on, mutta onko sitä suositeltavaa mennä pyörittelemään. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 23 Marras 2013 - 22:54 | |
| Onhan siellä hammastangossa se ruuvi mitä voi väännellä, mutta ei se muistaakseni ohjauksen palautumisee vaikuttanu, vaan ohjauksen jäykkyyteen..? | |
|
| |
note
Viestien lukumäärä : 339 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 24 Marras 2013 - 12:48 | |
| Se ruuvi siellä siirtelee rattaiden suhteita toisiinsa, eli jos on liian "piukalla" niin voi olla että rattaat jäkittää jolloin ohjaus ei kunnolla palaudu. Sen tarkotus muistaakseni on lähinnä ottaa väljyydet pois mikäli sellasta on. Pitäs itekki tota säädellä, ei meinaan täälläkään palaudu ihan täysin. Sen mitä oon lukenu niin vissiin aika tarkka toi ruuvi on, ettei paljoon tarvi käännellä kun jo huomaa eron. Puhutaan varttikierroksista. Joku havainnollistava kuva (tais olla jostai obelista): | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 30 Marras 2013 - 17:04 | |
| Kolinaa tutkittu ja nyt vaihtolistalla on ainakin iskarien yläpäänkumit ja vakaajan puslat sekä korkeussäädettävät koiranluiden puslat, mutta kysymys kuuluukin:
Mitkä koiranluut tilalle? Uusi korkeussäädettäviä en raaski ostaa, koska auto myydään, mutta toimiiko vakiot madalletussa mitenkään ilman ettei hakkaa vetari vakaajaan? Tai onko mahdollista noihin korkeussäädettäviin luihin hankkia uusia puslia erikseen jostain? | |
|
| |
Topsuu
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 30 Marras 2013 - 17:25 | |
| Laitat vaan vakiot, ei se hankaa jos ei oo roimaa madallusta.. tai ei mulla hangannu toissa kesänä, tosin diisselissä onko paksumpi vetari apparinpuolella.. | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 30 Marras 2013 - 18:05 | |
| On se paksumpi ja on jonkin verran jo hangannut. Tänään kun ostajan, joka on työkaveri, kanssa sitä tsiigattiin niin pusla oli aika kuluneen näköinen. Muoviset vai metalliset koiranluut? | |
|
| |
Topsuu
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 30 Marras 2013 - 18:47 | |
| | |
|
| |
Ate
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Kpo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 30 Marras 2013 - 18:51 | |
| Saat miulta vaikka testiin vakio muoviset jos haluat kokeilla hankaako niillä. Onhan ne metalliset aina jäykemmät mutta siitä, kuinka suuri ero on, en osaa sanoa? Kannattaa myös pohtia, tarvitseeko niiden olla metalliset? Itse varmaan laittaisin perus muoviset, jos vaan eivät mahdottomasti hankaa.
| |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 30 Marras 2013 - 20:10 | |
| Jees, mietin vaan mahtaako metallisten tai muovisten välillä olla pituuseroja, jotka vaikuttaisi asiaan. Molempia kun motonet näyttäisi myyvän. Tää mun Bora tosiaan on 23mm vakaajalla, joka on 2001+ vaihtunut tuohon paksumpaan. Aiemmat kun on 21mm vakaajalla. Toisaalta jos löytäisi sopivat puslat noihin säädettäviin, mutta mistä saa halkaisijan mukaan tilattua puslia? Minä pidän Ate mielessä tuon tarjouksen, jos tulee sellainen tarve eteen, kiitos! Mätänetin valikoimista: - Lainaus :
- 18-2472 Vakaajan muovinen välitanko VAG Ø23mm vakaaja
18-2478 Vakaajan metallinen välitanko VAG Ø23mm vakaaja
| |
|
| |
xite Wingman
Viestien lukumäärä : 1640 Paikkakunta : Åbo Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 5 Joulu 2013 - 22:46 | |
| Nää neloskoriset kurakasat. Jostain luin juttua tosta veden valumisesta sisään (apparin puolen jalkatilaan "pikkusatsit")
Jotain täsmentävää kohtaa/ohjeistusta mistä lähen tarkastaan. Raikkarin koteloon vedin testimielessä jesseteippii mutta jostain päästää vielä läpi. Onko toi raitisilmasuodatin nyt se yleisin paikka eli auttaisko sen kunnolla tiivistäminen jotain? -05 Seatissa toi kansi on suoraan sanottuna aivan paska vrt. esim mein äitin -07 variantti golfiin.
Ei siis vuoda suoraan lorinalla läpi, mutta vesisateella kerää sinne jalkatilan peitemuovin päälle hintsusti märkää.
Ja paljos näitä pystyi nyt madaltamaan ennen kuin ottaa vetarit kiinni, jos jonkun kohtuullisen herrasmiesmadalluksen työstäis. | |
|
| |
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 6 Joulu 2013 - 0:01 | |
| Mulla on Borassa n. 320mm kaaresta navan keskelle edessä ja takana (rekkariin merkitty) ja tuolla madalluksella on vähän vetari kulunut. Tosin koiranluutkin on puslista kuluneita, joten en tiedä onko sillä merkitystä asiaan. Tässä kuva 320mm madalluksella. (225/45R17) Asiasta kukkaruukkuun. Ostin motonetistä nuo muoviset koiranluut, mutta yllätyksenä ovatkin metalliset (merkki MOOG tjsp) :DTosin VW tuotekoodi paketin kyljessä viittaa muovisiin, joten ovat kai nähneet paremmaksi tarjota muovisten tilalle metallisia. Katellaan miten ne sopii vakion vakaajan kanssa. Sitä jäin vielä tosiaan miettimään, mutten kehdannut neljän ruuhkiin jäädä tukkimaan varaosatiskiä, että olisiko nämä metallisina myytävät olleet eri mittasia näihin "muovisiin metallisiin" verrattuna. | |
|
| |
Expertti
Viestien lukumäärä : 39
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 6 Joulu 2013 - 14:41 | |
| mitä öljyy te ootte käyttäny 1.9tdi koneissa. Ja toinen juttu minkä mittai on vakio koiranluu, | |
|
| |
Hexä
Viestien lukumäärä : 147 Paikkakunta : Jyväskylä Muut : Husaberg fs 650 & skoda 120
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 6 Joulu 2013 - 18:13 | |
| Samaa paskaa varmaan kaikkien vaggilaisten kanssa tuo että nuo vedet tulee sisään. Itsellä auttoi audissa kun raikkarin kotelon tiivisti massalla, loppui veden tuleminen sisälle. Kuulemma toinen yleinen vaihtoehto on että kondensiovesi poistoletku on tukossa ja vuotaa tiivisteen/liittimen välistä, joka sijaitsee apparin jalkotilassa maton alla. | |
|
| |
xite Wingman
Viestien lukumäärä : 1640 Paikkakunta : Åbo Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 6 Joulu 2013 - 22:45 | |
| - Hexä kirjoitti:
- Samaa paskaa varmaan kaikkien vaggilaisten kanssa tuo että nuo vedet tulee sisään. Itsellä auttoi audissa kun raikkarin kotelon tiivisti massalla, loppui veden tuleminen sisälle.
Kuulemma toinen yleinen vaihtoehto on että kondensiovesi poistoletku on tukossa ja vuotaa tiivisteen/liittimen välistä, joka sijaitsee apparin jalkotilassa maton alla. Raikkarikotelon kannen tiivistäminen, vaiko sen kotelon alatiiviste jossa pitäis vissiin joku vaahtomuovitiiviste olla (alatiiviste vissiin sisäpuolelta helpoin tiivistää)? Onko siellä vesikaukalossa muita vedenpoistoreikiä kuin lokarin kyljissä, mun järjen mukaan ei ainakaan vettä sinne kerää. Tänään kun liikkeelle lähdin niin koitin katsella vähän kosteaa paikkaa. Ei se mistään maton reunasta, toisin sanoen ihan alhaalta, IMO ainakaan tihuta, enemmänkin puhallinmoottorin suunnalta + siitä vähän vasemmalle. Pystyiskö joku linkittää räjäytyskuvaa niin näkis mahdollisia vianaiheuttajia, missä toi ilm.kondesioveden poistoputki sijaitsee jos sen kyyläis jossain vaihees. Pieni vika mut helvetin häiritsevä. | |
|
| |
Hexä
Viestien lukumäärä : 147 Paikkakunta : Jyväskylä Muut : Husaberg fs 650 & skoda 120
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 8 Joulu 2013 - 22:08 | |
| Itsellä just tiputti puhallinmoottorin/hanskalokeron takaa. Siis tiivistin sen raikkarikotelon alareunan en kantta, mulla ei kyllä tommosta vaahtomuovitiivistettä ollut mutta multa kyllä puuttu koko suodatinkin että en tiedä Tai sitten se johtuu tuosta audistaNoita vedenpoistoreikiä lokareiden luona en kyllä muista kun iv golfin hävitin vuosi sitten pois. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 21 Joulu 2013 - 14:19 | |
| Onkos kellään ohjeita, kuinka pitkät ja lyhyet sai palamaan samaan aikaan? Ratin alta piti vissiin joku johtomuutos tehdä? | |
|
| |
Spex
Viestien lukumäärä : 74
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 22 Joulu 2013 - 18:42 | |
| - TomVi kirjoitti:
- Onkos kellään ohjeita, kuinka pitkät ja lyhyet sai palamaan samaan aikaan? Ratin alta piti vissiin joku johtomuutos tehdä?
Muistaakseni siirrät kolmospinnin seiskapinnin paikalle valokatkasijan liittimeltä... Tosin silloin katoaa ajovaloautomatiikka ja startatessa palaa vain parkit.. Valokatkaisija lähtee irti, kun painat valokatkaisijaa sisäänpäin nolla-asennossa, käännät parkkeja kohti ja vedät ulos. https://www.youtube.com/watch?v=CzFXHIpInbc | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 22 Joulu 2013 - 19:10 | |
| Joo valokatkasijan irrotuksen osaan kyllä tehdä, valoautomatiikasta en haluis luopua... | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 22 Joulu 2013 - 19:26 | |
| Mitäs tapahtuu jos laittaa hyppyjohdon noiden napojen väliin? | |
|
| |
Kipe
Viestien lukumäärä : 1080 Paikkakunta : Ii/Oulu
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 22 Joulu 2013 - 19:51 | |
| Ratin alta muutos juu, ohjekkin taitaa löytyä tästä topikista tai jostain muualta.
Onnistuu ilman ratin irroitusta. | |
|
| |
Spex
Viestien lukumäärä : 74
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 23 Joulu 2013 - 5:14 | |
| - TomVi kirjoitti:
- Joo valokatkasijan irrotuksen osaan kyllä tehdä, valoautomatiikasta en haluis luopua...
Sitten hyppyjohdolla. Näin se on nelosGolfeissa ihan tehtaalta tehty. 3 ja 7 -pinnien johdot yhdistyy jossain vaiheessa johtosarjaa. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 23 Joulu 2013 - 11:18 | |
| - Spex kirjoitti:
- TomVi kirjoitti:
- Joo valokatkasijan irrotuksen osaan kyllä tehdä, valoautomatiikasta en haluis luopua...
Sitten hyppyjohdolla. Näin se on nelosGolfeissa ihan tehtaalta tehty. 3 ja 7 -pinnien johdot yhdistyy jossain vaiheessa johtosarjaa. Dodiin, kiitoksia tästä, pitää kokeilla | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora | |
| |
|
| |
| Golf IV/Bora | |
|