| Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic | |
|
+188mf-690 temeee. römpsy Cyklowni gandolfini pennari Jolberious Bastard qsti puerco sajoo pellepoliisi HuG0 Ani Shakini samza ArtoE Naptos Masuli Flaka WILU -jokinen- juudas jusni JuhiZZ Challenger-70 smpovers S`ebu miqzu TeNu redlane regal Raesae Ate elias lGtC topi Grontti karpi J.K Furia_88 Mmasa IL3 turbiini MaRsY MixuJoo jjuuuso tomì allu_ mlou buubaa Alpha pekka007 Strapi Teme GrapL Leksa TeeVee Avt0mat mmake^ nik0 cossmic kiMMMe Acerbis Juzzis pazi88 namniki mulletti Ceisari Keppis- juhis85 Sawo cGv Tikkku_ Saulerson seba Wlle `villle Mazuuu Petterii antizero ElektrikMekanik jeQQ _paffa samsa Jakke WeirdDude runq Drunkenmunky caucaus Basu /Wille/ onee Quorro Makkeli Jebbunen NisseR viva Jonas_ JS1984 jaki Aanri PehmoLelu Blind Tonise Green miikam -Joonas jallu81 Devil Meikkis01 zemz Antto- -Alcohol- partsu lauri- Paltsu puzle Jookeli Beris Eagle Bronn jäse pottifemma G4 -mane- antti_aamunen Juba Down mosse Neuni subi Sami Jonski Thompson Sergey arevaan Mro kop-O-nen Laatueine Kipe Nextr xite weicco ee-2 niko oli Mai- Hanska Heke26 Mikko Interlagos llattee Bete^ JTG vvuori TIKU Henri zimi epk mustonenj Wiltsu Jombe Juhi toni ch3oh turhake RapSu -dtk- uttrep J4TOG nakke TomVi old school wsq jiri Diore Masq CDLC.CO salkku jonttu` oki_ Ahis vildur hlappis Juki andy sasu 192 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Petterii
Viestien lukumäärä : 422 Paikkakunta : Jalasjärvi
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ti 20 Marras 2012 - 22:13 | |
| - Ceisari kirjoitti:
- Petterii kirjoitti:
- tomì kirjoitti:
- Onko muuta (hyvää) tapaa ton foamin levittämiseen kun painepesuri? Vai löytyykö jostain foam lance painepesuriadapteria Clenin pesuriin? Toisaalta toi oma pesuri ei oo pakkasilla käytettävissä kuitenkaan, niin saako tota foamia jotenkin muuten vaahdoteltua pintaan?
Saa, http://www.pemic.fi/product_details.php?p=382 (halvempiaki varmasti löytyy)
Tuleeko tuolta muka vaahtona vai ihan normaalin painepullon tapaan?
Vaahdottimella ja painepullolla ampuminen on kuitenkin kaks eri asiaa.. Vaahtona ainaki oletan, pesukintaan sivuilta tuon joskus bongasin http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=12&t=2178Eikä varmasti ihan yhtä hyvin vaahtoa mutta eiköhän tuollasellaki esipesut tee | |
|
| |
Masq
Viestien lukumäärä : 1174 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ti 20 Marras 2012 - 22:52 | |
| - Lainaus :
- Onko muuta (hyvää) tapaa ton foamin levittämiseen kun painepesuri? Vai löytyykö jostain foam lance painepesuriadapteria Clenin pesuriin? Toisaalta toi oma pesuri ei oo pakkasilla käytettävissä kuitenkaan, niin saako tota foamia jotenkin muuten vaahdoteltua pintaan?
Clenin pesuriin käy kränzlen adapterit. Onks voimavirtavehje (painepesuri) vai valovirta (huuhtelulaite) kyseessä. Jos voimavirta laitos niin sit kannattaa jo ettiä tuhdimpaa vaahdotinta. Ei nuo lamamallit toimi voimavirtapesureiden kanssa. (Liian iso tuotto 99% varmasti.) | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ti 20 Marras 2012 - 23:26 | |
| Mä oon nyt melkeen 5 litraa Auto Foamia käyttänyt pelkästää pienellä painepullolla. Hyvin skulaa, oikeesti. Toimii todella hyvin Ti-halleissakin, kun vaahdotinta ei ole käytettävissä. Toki tehokkaampaa vaahtona kun pesuaine viihtyy pinnalla hiukan kauemmin.
| |
|
| |
HuG0
Viestien lukumäärä : 7
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 21 Marras 2012 - 7:36 | |
| - Masq kirjoitti:
-
- Lainaus :
Clenin pesuriin käy kränzlen adapterit. Onks voimavirtavehje (painepesuri) vai valovirta (huuhtelulaite) kyseessä. Jos voimavirta laitos niin sit kannattaa jo ettiä tuhdimpaa vaahdotinta. Ei nuo lamamallit toimi voimavirtapesureiden kanssa. (Liian iso tuotto 99% varmasti.) Ja tähän kohtaan huomio, että vanhempiin Clenin tekeleisiin käy Boschin adapteri. Oman pesurin tuotto on ~950l/h ja normi lanceen vaihdettu 1.4mm suutin. Toimii! | |
|
| |
pellepoliisi
Viestien lukumäärä : 277 Paikkakunta : Vaasa/Helsinki
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 21 Marras 2012 - 8:58 | |
| Autofoamin käyttöön riittää ihan bilteman painepullot (2L tai "parempi" 8L). Ei kummosesti vaahdota, mutta pesuteho pysyy kuitenkin hyvänä. Itse tulee käytettyä clasun 2L painepulloa ja erittäin tyytyväinen. Olisin muuten hankkinut lancen, mutta ei ole pesuria, jolla käyttää. | |
|
| |
Shakini
Viestien lukumäärä : 41 Paikkakunta : Joensuu Muut : 1 pari jalkoja kokoa 42
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ke 21 Marras 2012 - 10:08 | |
| Toimii varmaan yhtä hyvin lancen läpi ammuttuna kuin painepullostakin. Se vaahto on vaan vähän sellainen show off, tosin hitaamminhan se valuu vaahdotettuna, jolloin pesuteho karvan verran parempi. Alkais tuo oma kippo olla niin yyberpaskainen, että näinköhän foamissa tehä enää riittää. Ite oon aina pikkaisen liukkaria (pineline, surfex) laittanu sekaan, ja minusta pesuteho vielä hivenen parempi, auto pinnoitettu, niin kestää noitakin liuottimia. Ainakin pitäisi Itsekkin pitäis tilailla lisää, alkaa 5l:n pöntön pohjia jo olemaan. Kannattaa välillä ravistella sitä pänikkää! | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 22 Marras 2012 - 20:02 | |
| kannattaako ennen auto-foamia pestä isoimmat kurat pois painepesurilla vai suoraan foamit päälle ? | |
|
| |
Petterii
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 22 Marras 2012 - 20:04 | |
| | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 22 Marras 2012 - 20:06 | |
| onko se niin ? äkkiseltään ajateltuna olis vähemmän paskan työstöä foamille = parempi pesuteho = parempi lopputulos ? | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 22 Marras 2012 - 20:07 | |
| Vois kuvitella että märässä pinnassa ei yhtähyvin pysy se vaahto ja vaikutusaika jää pienemmäks.
| |
|
| |
Petterii
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 22 Marras 2012 - 20:11 | |
| - mosse kirjoitti:
- Vois kuvitella että märässä pinnassa ei yhtähyvin pysy se vaahto ja vaikutusaika jää pienemmäks.
Jep, ja autofoamin ohjees myös neuvotaan levittämään kuivalle pinnalle | |
|
| |
Antto-
Viestien lukumäärä : 655 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 22 Marras 2012 - 20:47 | |
| Kuivalle pinnalle autofoami niin se pitoisuus ei laimene kun ei ennalta laitettua vettä pestävältä pinnalta ja 8% seoksella niin hyvä tulee. | |
|
| |
JTG
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ma 26 Marras 2012 - 23:03 | |
| - JTG kirjoitti:
- IL3 kirjoitti:
- JTG kirjoitti:
- IL3 kirjoitti:
Vai syökö toi AG:n punanen pahasti ton colliniten tehoa sen alla? Mulla on tästä just testi kesken. Osaan autoa löin siis ton alle ja osaan ei. Talvella ollaan ton suhteen fiksumpia, mutta nyt jo kesto pieksee esim megun 2.0 nxt:n ja puna/kulta yhdistelmän 100-0 Ok, mielenkiintoista. Ilmotteletko esim. PK.comissa kun testisi etenee/päättyy vai?
Taidanpa ihan ton perusteella iskeä sitten itsekkin ton tuplakombon kun tarkotus olisi auto pestä ja vahata heti kunhan tulee sateeton päivä. Aiemmin oon Mequn Gold Classilla vahannu, mut kesto voisi olla paljon parempi ja siksipä päädyin vaihtamaan vahamerkkiä.
Kuinka paljon tolla AG:n punasella saa naarmua piiloon? En mä tosta mitään sen tarkempaa raporttia ole ajatellut pitää, mutta vois kai sitä jos vaan muistaa. Koko homma lähti alunperinkin siitä, että unohtin ostaa lisää tota SRP:tä. Käsinkin levitettynä ne muutamat ärsyttäneet naarmut kyllä katosi mun tapauksessa, mutta on kyllä tosi pehmeä lakkakin. Katotaan mitä talvi tekee pinnalle, että hierotaanko ens kerralla enemmänkin naarmuja pois. Pikkunen update tähän. Collinite on mahtavaa ja ei tunnu Glymin punainen vaikuttavan kestoon ainakaan vielä mitenkään. Nyt kun sai filmin kinnasteltua pois, niin ihan kuin eilen levitetty. Tänään boostasin Megun QD:llä, vaikkei olisi edes tarvinnut. Sai sillä ehkä hiukan lisää kiiltoa ja flake poppia, mene ja tiedä. Oon kuitenkin todella tyytyväinen Collin käytökseen näin 5kk jälkeenkin. | |
|
| |
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ti 27 Marras 2012 - 11:04 | |
| - JTG kirjoitti:
- JTG kirjoitti:
- IL3 kirjoitti:
- JTG kirjoitti:
- IL3 kirjoitti:
Vai syökö toi AG:n punanen pahasti ton colliniten tehoa sen alla? Mulla on tästä just testi kesken. Osaan autoa löin siis ton alle ja osaan ei. Talvella ollaan ton suhteen fiksumpia, mutta nyt jo kesto pieksee esim megun 2.0 nxt:n ja puna/kulta yhdistelmän 100-0 Ok, mielenkiintoista. Ilmotteletko esim. PK.comissa kun testisi etenee/päättyy vai?
Taidanpa ihan ton perusteella iskeä sitten itsekkin ton tuplakombon kun tarkotus olisi auto pestä ja vahata heti kunhan tulee sateeton päivä. Aiemmin oon Mequn Gold Classilla vahannu, mut kesto voisi olla paljon parempi ja siksipä päädyin vaihtamaan vahamerkkiä.
Kuinka paljon tolla AG:n punasella saa naarmua piiloon? En mä tosta mitään sen tarkempaa raporttia ole ajatellut pitää, mutta vois kai sitä jos vaan muistaa. Koko homma lähti alunperinkin siitä, että unohtin ostaa lisää tota SRP:tä. Käsinkin levitettynä ne muutamat ärsyttäneet naarmut kyllä katosi mun tapauksessa, mutta on kyllä tosi pehmeä lakkakin. Katotaan mitä talvi tekee pinnalle, että hierotaanko ens kerralla enemmänkin naarmuja pois. Pikkunen update tähän. Collinite on mahtavaa ja ei tunnu Glymin punainen vaikuttavan kestoon ainakaan vielä mitenkään. Nyt kun sai filmin kinnasteltua pois, niin ihan kuin eilen levitetty. Tänään boostasin Megun QD:llä, vaikkei olisi edes tarvinnut. Sai sillä ehkä hiukan lisää kiiltoa ja flake poppia, mene ja tiedä. Oon kuitenkin todella tyytyväinen Collin käytökseen näin 5kk jälkeenkin. Mä laittelin silloin tosiaan sen Autoglymin punaisen ja päälle Colliniten ja tyytyväinen olen kans ollut! Vieläkin helmeilee auton pinta kivasti ja vähän suunnittelin että jistain harjattomasta pesusta ajaisin auton läpi, niin näkisi miten vaha pärjänny suolan ja lian alla. Itsellä ei omaa pesumahdollisuutta autolle ole ja harjapesut kierrän kaukaa, joten siks tollasta harjatonta suunnittelin. Jännityksellä odotan millanen pinta lian alta paljastuu. | |
|
| |
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ti 27 Marras 2012 - 11:39 | |
| | |
|
| |
JTG
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ti 27 Marras 2012 - 23:30 | |
| - IL3 kirjoitti:
- JTG kirjoitti:
- JTG kirjoitti:
- IL3 kirjoitti:
- JTG kirjoitti:
- IL3 kirjoitti:
Kuinka paljon tolla AG:n punasella saa naarmua piiloon? En mä tosta mitään sen tarkempaa raporttia ole ajatellut pitää, mutta vois kai sitä jos vaan muistaa. Koko homma lähti alunperinkin siitä, että unohtin ostaa lisää tota SRP:tä. Käsinkin levitettynä ne muutamat ärsyttäneet naarmut kyllä katosi mun tapauksessa, mutta on kyllä tosi pehmeä lakkakin. Katotaan mitä talvi tekee pinnalle, että hierotaanko ens kerralla enemmänkin naarmuja pois. Pikkunen update tähän. Collinite on mahtavaa ja ei tunnu Glymin punainen vaikuttavan kestoon ainakaan vielä mitenkään. Nyt kun sai filmin kinnasteltua pois, niin ihan kuin eilen levitetty. Tänään boostasin Megun QD:llä, vaikkei olisi edes tarvinnut. Sai sillä ehkä hiukan lisää kiiltoa ja flake poppia, mene ja tiedä. Oon kuitenkin todella tyytyväinen Collin käytökseen näin 5kk jälkeenkin. Mä laittelin silloin tosiaan sen Autoglymin punaisen ja päälle Colliniten ja tyytyväinen olen kans ollut! Vieläkin helmeilee auton pinta kivasti ja vähän suunnittelin että jistain harjattomasta pesusta ajaisin auton läpi, niin näkisi miten vaha pärjänny suolan ja lian alla. Itsellä ei omaa pesumahdollisuutta autolle ole ja harjapesut kierrän kaukaa, joten siks tollasta harjatonta suunnittelin. Jännityksellä odotan millanen pinta lian alta paljastuu. Taitaa olla aika tujut liukkarit noissa harjattomissa pesuissa, eli kiertäisin nekin kaukaa näiden vahojen kanssa. Pinnoitteen sitten vissiin erikseen. | |
|
| |
sasu
Viestien lukumäärä : 1712 Paikkakunta : Tuusula Muut : e30 m50
e36 328
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Su 2 Joulu 2012 - 20:09 | |
| | |
|
| |
Shakini
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Su 2 Joulu 2012 - 20:41 | |
| - sasu` kirjoitti:
- http://www.tooltechnic.fi/tuotteet/?product=3492
Oiskohan jotain vaahdotinta olemassa tollaseen isompaan painepesuriin? Poikkeaakos noissa liittimet "normi" Ränsleihin verrattuna? PT Foam Lance HD tuli mieleen, mut mietin vaan tota sovitin hommaan, et käykö perus Ränsle sovitin... | |
|
| |
sasu
Viestien lukumäärä : 1712 Paikkakunta : Tuusula Muut : e30 m50
e36 328
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Su 2 Joulu 2012 - 20:50 | |
| Liittimet on varmaan samat, toi suuttimen läpi kulkema veden määrä on vaan melko iso... | |
|
| |
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Su 2 Joulu 2012 - 21:11 | |
| Uskoisin HD Lancen kyllä silti ton kanssa toimivan. Tooltechnicin sivut sanoo veden virtaukseksi 430-1165 l/h (eli ~7.16-19.4 l/min ). Projectechin sivujen mukaan HD Lance toimii kun painepesurin tuotto on 13-24 l/min. Paineet näyttää sopivan kanssa yksiin, mutta varmista asia nyt vielä Projectechin Jannelta. Saat varman vastauksen vielä luultavasti tänään. Sen vastausajat on jotain käsittämätöntä. | |
|
| |
JTG
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ti 18 Joulu 2012 - 13:00 | |
| Nyt se sitten kävi. Collinite 476s petti paikoittain kokonaan ja jostain vähemmän. Farmarin takalaatikossa ei ole enää yhtään jäljellä. Tarkka levityspäivä ei ole muistissa, mutta luokkaa 5kk kesti pinnalla. Pesty keskimäärin ehkä kerran kahteen viikkoon, välillä pelkällä Auto Foamilla ja pari kertaa ruiskittu Megun QD niskaan. Tyytyväinen voi siis olla.
PS. Nyt tarttis päästä jonnekkin levittämään uusi kerros, mielellään sellanen mesta jossa vois tietty pesasta saman katon alla. YV tavoittaa. Tietty joskus iltamyöhään menee TI-hallissakin... | |
|
| |
Shakini
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ti 18 Joulu 2012 - 14:44 | |
| - JTG kirjoitti:
- Nyt se sitten kävi. Collinite 476s petti paikoittain kokonaan ja jostain vähemmän. Farmarin takalaatikossa ei ole enää yhtään jäljellä. Tarkka levityspäivä ei ole muistissa, mutta luokkaa 5kk kesti pinnalla. Pesty keskimäärin ehkä kerran kahteen viikkoon, välillä pelkällä Auto Foamilla ja pari kertaa ruiskittu Megun QD niskaan. Tyytyväinen voi siis olla.
PS. Nyt tarttis päästä jonnekkin levittämään uusi kerros, mielellään sellanen mesta jossa vois tietty pesasta saman katon alla. YV tavoittaa. Tietty joskus iltamyöhään menee TI-hallissakin... En tiedä miten TI-hallin kosteus vaikuttaa sitten vahan kuivumiseen jne. Toki kyllähän se kannattaa ajatella niin, että mitä useammin autoa pestään, niin sitä nopeammin se LSP siitä pinnalta kaikkoaa, olipahan mitä tahansa yybersuperhifistelypinnoitevahaa. Ei kyllä todellakaan huono tuokaan 5kk. | |
|
| |
JTG
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ti 18 Joulu 2012 - 16:04 | |
| - Shakini kirjoitti:
- JTG kirjoitti:
- Nyt se sitten kävi. Collinite 476s petti paikoittain kokonaan ja jostain vähemmän. Farmarin takalaatikossa ei ole enää yhtään jäljellä. Tarkka levityspäivä ei ole muistissa, mutta luokkaa 5kk kesti pinnalla. Pesty keskimäärin ehkä kerran kahteen viikkoon, välillä pelkällä Auto Foamilla ja pari kertaa ruiskittu Megun QD niskaan. Tyytyväinen voi siis olla.
PS. Nyt tarttis päästä jonnekkin levittämään uusi kerros, mielellään sellanen mesta jossa vois tietty pesasta saman katon alla. YV tavoittaa. Tietty joskus iltamyöhään menee TI-hallissakin... En tiedä miten TI-hallin kosteus vaikuttaa sitten vahan kuivumiseen jne.
Toki kyllähän se kannattaa ajatella niin, että mitä useammin autoa pestään, niin sitä nopeammin se LSP siitä pinnalta kaikkoaa, olipahan mitä tahansa yybersuperhifistelypinnoitevahaa. Ei kyllä todellakaan huono tuokaan 5kk. Viime kerralla mä tein ton TI-hallissa, mutta kuivaan aikaan ja kuivana päivänä. Talvella tietty tilanne voi olla ihan toinen. | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 10 Tammi 2013 - 21:55 | |
| öä.. pesin tuossa golffin tunti sitten carlaken liuotinaineella... toivossa siinä että saisin vahat mitä on jäljellä loputkin pois. Kun huomenna ois tarkoitus hieman naarmuja poistella + vahata. Nii liukkarin huuhtelin pois ja mielestäni pinta on nyt "öljymäinen" kuten myös haju. Tipat valuu pois ja vedessä havaitsin värejä.. Näinköhä kusin homman? Ohjeissa kumminkin lukee että autoja varten, vahan yms paskan poistoon ja käytetään laimentamattomana, niinkuin teinkin. Mut silti jäi vähä oudoksi pinta.. toivottavasti se sit haihtuu pois (?). Vai pitääköhä mun huomenna vetää viel pineline ja vasta lauantaina aloittaa hinkkaamaan.. Mitä hiomavahaa + kiilloitusvahaa kannattaa hommata, kun käytössä on vain perus autovaraosaliikkeet (autoglym? sonax? korrek?). Ei tähä hätään enää kerkee tilata mistään Ja autohan siis metallinhohtotummansininen joka on pesunaarmuja täynnä. ja viimehetken vinkit näin tohelolle naarmujen poistoon ja vahaukseen? | |
|
| |
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 10 Tammi 2013 - 23:51 | |
| Onhan tälläkin foorumilla noita kinnaslaisia, mutta varmaan parhaan vastauksen saat ku copypastetat ton suoraan pesukinnas.comiin. Näin amatöörinä sanoisin että toi "värikäs vesi" kielii öljystä, eli pineline kehiin ja sit uus tsekkaus. Ainakaan sitä hinkkausta ei kannata aloittaa, ennen kuin tietää että "pinta on valmis". Itse olen oppinut että näissä autonhinkkaus asioissa maltti on valttia ja oikea tapa on lopulta yleensä nopein, kevyin, palkitsevin ja kestävin. Ei tosin aina helpoin, yksinkertaisin ja halvin. Millä reseptillä olit aikeissa alkaa Golfista naarmuja poistaa? Mä sivuuttaisin melkein suoraan noi markettikamat. Ihan vaan nimimerkillä; Mustan nelos Golfin(tumma saksalainen pinta on varmaan yks hankalimmista ellei se hankalin hinkattava) omistaja myy pari kertaa testatun Cyclon, käytettyjä ja käyttämättömiä laatulaikkoja sekä marketti (AutoGlym&Mequiars) naarmunpoistotahnoja ja jättää ton homman suosiolla harrastajille (pk.comia luettua en enää luota alan ammattilaisiin, vaan asiaan oikeasti paneutuviin mestareihin = niihin ketkä hinkkaa tuntemattoman kaverin autoa sen 14 tuntia, uhraten oman vapaan viikonloppunsa, saadakseen naarmutonta ja holotonta pintaa aikaiseksi. ) ...siis vittu mikä "nimimerkki"
Viimeinen muokkaaja, IL3 pvm To 10 Tammi 2013 - 23:59, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
HuG0
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic To 10 Tammi 2013 - 23:59 | |
| Pese se vielä vaikka normi autoshampoo+pineline seoksella ja jos markettikamoja pitää käyttää niin Glymin SRP alle ja HD wax päälle (eikä olisi haitaksi pyyhkäistä pintaa IPA:lla ennen vahausta..). Tähän hätään tuskin juuri parempaa tulosta millään muulla saat. | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Pe 11 Tammi 2013 - 22:13 | |
| tais selvitä se öljyki tänään, joku munapää valuuttanu öljyt mustaan pesusankkoon ja sillä sit pesin..
pinelinellä ne sitten lähti pois.
Edit: Klymin spr:ää tuli ostettua, mut ei taida lähtee naarmut niin helpolla.. harmaus lähti mikä pesulla saatiin aikaan mut naarmut vielläkin paistaa osittain. nooh jos yks viisaampi kaveri tulee neuvoo, nii ei tarviis iha kantapään kautta opetella.. | |
|
| |
ArtoE
Viestien lukumäärä : 105 Paikkakunta : Pori Muut : Traktoria, kaivinkonetta
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Su 13 Tammi 2013 - 15:47 | |
| Mitä mahtaa Autoglymin Fallout remover maksaa 20 tai 25 litran kannussa? Tarvitsisi saada ton verran ainakin jotain "halpaa" pesuainetta jolla lähtee metallipöly auton kyljistä. Muita vastaavia? | |
|
| |
HuG0
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ma 14 Tammi 2013 - 7:39 | |
| - ArtoE kirjoitti:
- Mitä mahtaa Autoglymin Fallout remover maksaa 20 tai 25 litran kannussa?
Tarvitsisi saada ton verran ainakin jotain "halpaa" pesuainetta jolla lähtee metallipöly auton kyljistä. Muita vastaavia? Tää on kohtuu edullista. Ei tosin ole kokemuksia hyvyydestä/huonoudesta.. | |
|
| |
sajoo
Viestien lukumäärä : 236 Paikkakunta : tre/tku
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic Ma 1 Huhti 2013 - 22:05 | |
| Ois tarkotus vahata tutun uusi auto, ajattelin perus AG:n punanen + collinite 476s yhdistelmää. Onko tuliterää autoo vahatessa huomioitava jotain erityistä? Ja ainakin aikasempien viestien mukaan toi punanen sopis sinne colliniten alle, ainakin omassa autossa toimii hyvin (tosin maalipinta on 20v vanhempi..)
Kiitoksia! | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic | |
| |
|
| |
| Vahaus/Pesu/Kiilloitus -topic | |
|