Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 21 Huhti 2013 - 18:42
Voi se maata ja luultavasti makaakin, jos ei muka laske.
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 22 Huhti 2013 - 9:50
Juu kyllähän pohjaanlyöntikumit pitäis olla samalla pilkottuna ku apujousia irrotellaan. Ota napsun verran kumeista pois ja tarkista tilanne.
IP
Viestien lukumäärä : 8 Paikkakunta : Vantaa
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 23 Huhti 2013 - 17:31
Tuli tossa kesken ajoa sellainen vastaan:
Ajoin normaalisti parkkiin ja sitt ku laiton 2., huomasin että 1 ja 2 vaihde ei toimi, keppi siis liikkuu 1-2 välissä vapaasti, mitään rukusutusta ei ole koskaan kuulunut... Muuta vaihteet 3-6 ja pakki toimii normaalisti. Autona golf 4 ja tdi. Onko tullut vastaavia kenellekkään?
Viestien lukumäärä : 49 Paikkakunta : Halikko Muut : Helkama
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 23 Huhti 2013 - 22:55
Joku on varmaan asennellut golfiin tai boraan iskarin yläpäähän tulevia camber plateseja lisä camberin toivossa. Vaatiiko ko. operaatio jotain modauksia iskari torniin vai onko se ihan "plug & pray"?
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 23 Huhti 2013 - 23:07
No varmaan on asennellu ja varmaankin ihan vähän riippuu minkälaiset sinne laittaa. Kaupasta saa ostaa ihan bolt-onia ja vähemmän bolt-onia. Tiedän molempia tapauksia. Eli on niitä laitettu.
suff3li
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : Kemi
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 25 Huhti 2013 - 0:54
Etummainen kallistuksenvakaaja menossa vaihtoon piakkoin ja tuli mieleen, että onko porukka käyny pyöränsuuntauksessa operaation jälkeen? Onko tarpeellista?
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 25 Huhti 2013 - 14:46
Kyllähä se varmaa suotavaa olis varsinki jos apurunkoa käytät irti..
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 25 Huhti 2013 - 20:40
Eihän 19":set (9x19 ET48 / 10x19 ET45) ole liian isot neloskorin Boraan, eihän?
Kannattaako mun nyt oikeesti sijoittaa tommoseen fkn vakaajaan vai heittää vakio kilkkeillä vesilintua? Periaatteessa niillä ei siellä mitään tee, mutkumutku..
Kipe
Viestien lukumäärä : 1080 Paikkakunta : Ii/Oulu
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 25 Huhti 2013 - 21:31
Öö se fk vakaaja on suunilleen yhtä huono mitä alkuperäinenkin, eli 4motion vakaaja tai ei ollenkaan.
xite Wingman
Viestien lukumäärä : 1640 Paikkakunta : Åbo Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R
Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 27 Huhti 2013 - 17:01
Borassa ny v5. Jos mää haluisin heittää kuutoskoneen tai 1.8t20v ni kumpi menis helpommal. Vajaaveto farkku...
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 27 Huhti 2013 - 22:12
Melkein voisin väittää et 1.8t helpompi? Vai mites noissa nyt sit menee tehot ja jarrut yms.? Kutonen painavempi, joten voiko leimalla sit vaatia jotain alustan puolesta painon takia? Mut jos heivaat sinne jotain ni mää tahon sit v5!
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 1:30
Nyt on villejä ajatuksia taas. Ja noin aikasin päivällä kirjotettu, ei voi panna kännin piikkiin. Vaihetaan päittäin vaikka. Saat yhen tosi painavan koneen. Noooot. :P
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 2:33
xite kirjoitti:
Borassa ny v5. Jos mää haluisin heittää kuutoskoneen tai 1.8t20v ni kumpi menis helpommal. Vajaaveto farkku...
V5:hän on VR6-pata, josta on karsittu yksi sylinteri pois, eli melkein väittäisin että helpommalla menee tilalle se kakskasi.
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 10:55
minkälaiset jarrupalat + levyt kannattais panostaa keulille, sillä alkaa pikkase vituttaa tuo jarrupölyn määrä.. hunajakennomaisessa vanteessa
xite Wingman
Viestien lukumäärä : 1640 Paikkakunta : Åbo Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 12:18
toni kirjoitti:
Nyt on villejä ajatuksia taas. Ja noin aikasin päivällä kirjotettu, ei voi panna kännin piikkiin. Vaihetaan päittäin vaikka. Saat yhen tosi painavan koneen. Noooot.
Selvin selvin ajatukset vaan lensi :p tarvii melkee alkaa kattelee noit patoja
Ate
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Kpo
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 14:48
Nyt alkaa mutuilu, mut onko sulla 5 vai 6 lovinen aski? 2.8 on mielestäni 6-lovisella järestään mut 1.8 on sit 5-lovinen. Eli hyvällä tuurillla vois käydä vanha aski (jos siis 6-lovinen) 2.8 perään. Etujarrut ainakin menee uusiksi jos laitat 2.8:sin. 1.8T:ssä on samat levyt kuin 10v 2.3:sessa. 20v:stä ei tietoa. Tuohon askihommaan vielä, euromallin 2.8 on järestään nelivetoisia, mut jenkkimallit taas etuvetoisia.
Eli jos löytää purkuun menevän jenkkimallin 2.8 golfin niin sitten siitä tarvittavat osat, mut muuten uskoisin olevan helpompaa 1.8t:n soveltamisen v5:sen tilalle.
xite Wingman
Viestien lukumäärä : 1640 Paikkakunta : Åbo Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 15:28
Viispykälää tos on. Takalevyt on ainaki borassa muistaakseni isommat vrt. 1.8T, etusista en uskalla mitään sanoa mutta eiköhän ne oo samat kuin Gti IV.
Järjestään tosiaan ollu kaikki 2.8 purkukoneet nelivedosta otettuja, saksan kautta saattais tietty ihan mitä tahansa löytyä. Yks vaihtoehto tietty 20venanen versio...
Hirveesti tekis mieli kaikkee tehä.
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 17:51
GrapL kirjoitti:
minkälaiset jarrupalat + levyt kannattais panostaa keulille, sillä alkaa pikkase vituttaa tuo jarrupölyn määrä.. hunajakennomaisessa vanteessa
Tämä itselläkin on ollut mielessä.. Ebaystä kattelin et EBCn peruslevyt ilman mitään uria tai reikiä oli jonkun 90e ja noille kaveriks sitte greenstuffit.
Mutta miten noi greenstuffit pelaa käyttiksessä? Jostain oon kuullu, että vaatis enempi lämpöö toimiakseen? Vai onko se vaan että uutena on huono pito, mut paranee kun pala hieman kuluu?
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 18:36
ja seuraava ropleema perään..
Muistikuvat on et lastutuksen jälkeen ahdot olivat 1,0 - 1,1 bar. Nyt sit jostai syystä 0,7-0,8bar. Talvella alkanut probleemos.
By-passi on joku kiinavalmisteinen, mut eipä juuri äsken tehdyn testin mukaan vaikuttanut vaikka alkuperäisen tökkäs paikalleen. Eikä se kuullosta siltä että suhisis välistä. Voisko tässä slamitilla paljon myydyssä N75 venttiilissä olla vika? vai missä?
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 18:53
Ahtovuoto, turbo, n75 tai jotain..?
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 19:27
Makkeli kirjoitti:
Ahtovuoto, turbo, n75 tai jotain..?
mitenhä tollasen ahtovuodon voi paikantaa helpoite?
ahdin ei varmaan viel, 280tkm mittarissa.. tai mistä sitä tietää?
Koomik
Viestien lukumäärä : 381 Paikkakunta : Iisalmi
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 28 Huhti 2013 - 20:07
GrapL kirjoitti:
ahdin ei varmaan viel, 280tkm mittarissa.. tai mistä sitä tietää?
Kyllä noilla kilometreillä jo aivan hyvin voi olla turbokin antautunut. Omaani vaihettu turbo jossain 200tkm paikkeilla.
Tee painetesti, nii saat tietää onko ahtovuotoo. Ilmanputsarilta ahtimeen menevään letkuun sellane viemariputken tulppa, johon laitat vaikka renkaan venttiilin kiinni. Huohottimen letkun tulppaat, sillä minimoidaan turhan öljyn roiskinta ahtimeen. Sitte vaa pusket vaikka kilon verra ilmaa siitä venttiilistä ja kuuntelet suhiseeko missää. Se tyhjenee kyllä ittestää pikku hiljaa, mut kyllä sen hetken aikaa pitäs paineet pitää sisällä.
Ekan käynnistyksen yhteydessä ton jälkee on iha normaalia si, jos vähä puskee tummempaa savua pakoputkesta
-ville-
Viestien lukumäärä : 3
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Toukokuu 2013 - 19:47
Onnistuuko 4motion vakaajan asennus ilman apurungon irroitusta?
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Toukokuu 2013 - 19:49
-ville- kirjoitti:
Onnistuuko 4motion vakaajan asennus ilman apurungon irroitusta?
Taitaapi olla aika mahotonta.. Ei sitä apurunkoo tarvi kun vähän puottaa.
opa
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Toukokuu 2013 - 20:25
Mites, onko ketään vaihtanut tollaseen nelos vessaan joka varustettu 2.0 litrasella azj koodisella moottorilla ni sytytys tulppia? Näyttäis olevan sopivasti tulppien edessa joku vitun egr-ilmakanava hässäkkä. Pitääkö se purkaa pois et tulppiin pääsee käsiksi ja jos pitää ni kannattaako operaatiota varten varata joku uus tiiviste satsi noihin ilmakanava systeemeihin. Vai pääseekö jollain nivel avaimella noihin tulppiin käsiksi niin ettei tuota ilmakanava / pumppu härpyysiä tarveis purkaa?
_paffa
Viestien lukumäärä : 770 Paikkakunta : Kuopio
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Toukokuu 2013 - 20:45
opa kirjoitti:
Mites, onko ketään vaihtanut tollaseen nelos vessaan joka varustettu 2.0 litrasella azj koodisella moottorilla ni sytytys tulppia?
Oisko tästä mitään apua?
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Toukokuu 2013 - 21:05
Imusarja poikki tosta keskeltä ja moottorin takapuolelta irti sitten kääntää sen pois tieltä ja siitä välistä juuri ja juuri vaihtaa tulpat.. Ja toi välitiiviste kannattaa vaihtaa toho välii..
opa
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Toukokuu 2013 - 22:02
Kiitos nopeista vastauksista. Vähän arvelinki et jotain tiivisteitä täytyy käydä haalimassa ja tuota ei varmasti saa ku marmorilta. No huomenna sekin selvii sit.