Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 25 Syys 2012 - 21:31
Ja jatkuu...
Osakasa diudia varten senkun kasvaa:
Kansi kävi pikku mutkan koneistamolla, jossa se plaanattiin ja uusille venttiileille koneistettiin seetit kohdilleen. Oli muuten pikkasen halvempi reissu, kun bemarin 24 venasen kannen laitto
Ja sitten kansi kasattuna uusilla nostimilla ja venttiilivarren kumeilla:
Toki muutkin tiivisteet on uusia ja muiden venttiilien tiivistyspintoja hierasin vähän hiomatahnalla ennen asennusta.
Lohkosta käytin kampuran irti ja tarkistin laakerit. Ei ollu kulumaa havaittavissa ja välykset oli kohdillaan. Tai no pitkittäis välys oli ehkä enemmän kuin 0,25, mutta en oikeen saanu mitenkään tarkasti sitä mitattua, kun ei oo heittokelloa. Tuskin kuitenkaan maailma kaatuu jos siinä on muutama satku liikaa välystä...
Tähänkin operaatioon piti tehdä oma spesiaali työkalunsa:
Samalla vaihtu toki uudet tiivisteet ja stefat. Mäntiä en kuitenkaan saanu paikalleen, kun niiden kanssa oli ongelmia. Männänrenkaiden kolot oli aivan karstan peitossa ja niitä putsatessa meni hyvä tovi. Pahimmat oli öljyrenkaiden urat joissa reijät mistä öljy pitäis valua pois oli aivan ummessa kivikovasta karstasta. Ei auttanu muu kuin porata poralla reijät uudestaan auki. Myöskin itse öljyrenkaat oli aivan ummessa ja niiden alla oleva jousirinkula pilalla. Pitää siis hakea uudet männänrenkaat (tilattu jo).
Mut mulla on kyl semmonen käsitys, että uuden männänrenkaat laitettaessa kannattais vähän pyttyjäkin hoonata. Mitäs mieltä viisaammat on? Kerkesin nimittäin kampurankin pultata jo kiinni
No aikaa kun sitten jäi, niin sovittelin tuota venton laturihässäkkää paikoilleen:
Hyvin istuu ja tuleepahan vähän modernimman näköinen. Ainakin kun vertaa alkuperäiseen ihme lattarauta viritelmään:
Myös jakopäänhihnan suojat vaihtuu uudempiin muovisiin. Toki hihnapyöriä ja kannaketta pitää vähän fiksata ja laturi vaihtaa vähemmän irstaaseen (haettu jo).
Etupään osat tuli tosiaan jo aiemmin käytettyä deox-c:ssä ja vain muutama pikku ruostepilkka niihin jäi. Siispä vaihdoin niihin uudet laakerit ja hiekkapuhalsin loputkin pikku ruosteet pois. Laakereiden vahtoa varten tuli tehtyä äkkiä tollanen "prässikin":
Hiekkapuhalluksen jälkeen uudet laakerit samalla prässillä kiinni, kriittisten paikkojen maskaus ja maalia päälle. Seuraava kuva onkin jo sitten asennusvalmiista tolpista:
Näyttää ainakin omaan silmään siltä ettei noihin olis kunnostusta kummempaa tehty Pohjaanlyöntikumit teurastin myös minimi mittaansa, kun muistaakseni ottivat tosi äkkiä vastaan jo aiemmalla korkeudella.
Tässäpä keulan romut oottelee jo asennusta paikalleen:
Apurungossa on jo uudet moottorintukikumit oottamassa ja uudet raidetangot oottaa myös hyllyssä. Orkkikset kun oli jo niin mätiny ohueksi, ettei niiden kestosta voinu olla varma
Niin ja rattikin vaihtu rumasta alkuperäisestä formulingin jalopuurattiin jonka sain audifinnssin kautta
aakki
Viestien lukumäärä : 399
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 25 Syys 2012 - 21:36
onks tääki lähteny vähä käsistä no hyvää jälkee tulee :cheers:
Beris
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 25 Syys 2012 - 22:11
Tää topiikki on aina pelkkää parhautta. Pakko kehua koko touhuu meininkii kertomist kuvii ihan kaikkee vaiks sitä hypee on tullu jo aikasemminki kauheella kuormalla. Pelkkää mahtavuutta!
m81t82
Viestien lukumäärä : 301 Paikkakunta : ihanasti espoolainen Muut : jopoja..
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 25 Syys 2012 - 22:23
+1
oulun pojalla tuppaa olemaan nää päivitykset jotain muuta kuin haaveilua alustasarjasta.
mulla olis muuten pari ylimääräistä e21:stä täällä etelässä, saat sen toisen (haaveilemas) projektin aluille vielä ennen talvea?
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 25 Syys 2012 - 22:37
aakki kirjoitti:
onks tääki lähteny vähä käsistä
No aijaa Tällähän piti vaan ajaa pellolla rallia niin kauan että kone leipoo kiinni...
m81t82 kirjoitti:
mulla olis muuten pari ylimääräistä e21:stä täällä etelässä, saat sen toisen (haaveilemas) projektin aluille vielä ennen talvea?
On tuossa ihan vieressäkin yksi kohtuu ruosteeton e21 raato ja siitä kävin jo kauppojakin hieromassa. Loppujen lopuksi tulin surffaamisen jälkeen sellaiseen tulokseen, että alustan kanssa tulee olemaan niin hankalaa ettei e21 ole oikeen 'se' kori meikän projektiksi. En jaksa tarkkaan selittää, mutta käytännössä mistään muusta bemarin mallista ei passaa alustan osat (tukivarret yms.) suoraan eikä oikeen sovittamallakaan, eli pitäs saada jostain koko 323:n alusta. Mitä ei ihan joka nurkalla ookkaan kaupan... e28 ois jo helpompi ja onhan se loppujen lopuksi paljon tyylikkäämpi jo vakionakin. Mut koittas saada audin nyt ajoon ennen lumia ja miettis sit mitä tekee.
m81t82
Viestien lukumäärä : 301 Paikkakunta : ihanasti espoolainen Muut : jopoja..
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 25 Syys 2012 - 22:53
no mut, kai sä korjaat sen talteen? ei noita enää liikaa ole
ja toi alustahan noissa vähän kanittaa, ellei halua tehdä kaikkea uusiks.. sillä noi omatkin saa kasvattaa sitä kudostaan tuolla tallissa..
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 8 Loka 2012 - 21:08
Syksy se on jo pitkällä ja kohta tulee lumi maaha, vaikka kuinka haluais ajatella toisin...
Siispä linnottauduin taas parina viikonloppuna audia rappaamaan ajokuntoon. Toissaviikonloppuna oli jo moottori tarkoitus niputtaa ja nostaa paikoilleen, mutta toisin kävi. Uusissa männänrenkaissa oli nimittäin katosvälys 3mm luokkaa, eli piti vähän pysähtyä tutkimaan tilannetta tarkemmin. No pikku mittailujen jälkeen totesin, että lohko on joskus porattu 0,5mm ylikokoon ja männät on vaihdettu siinä samalla. Oli ihan Audi/VW orggis männät, eli joku on joskus rempannu tän kunnon osilla tai sitten on lähteny jo tehtaalta ylikoossa. Lähes täydellisessä huoltokirjassa ei ainakaan ollu merkintää laajemmasta konerempasta, mut tiiä sit.. No ei siinä sit muuta kun seuraavalla viikolla männänrenkaat vaihtamaan isompiin.
Ettei viikonloppu ihan hukkaan menny, niin fiksasin jarrut ja mankeloin etukaaret:
Etukaariin sai niitä pahemmin pilaamatta n. 2,5 cm lisää tilaa, joka toivottavasti riittää. Kyllähän ne sillä varmasti pyörii, mut raapiminen vähän arveluttaa. Talviautossa kun ei tarvis paljasta peltiä hirveesti olla näkyvissä. Tilaa ois toki saanu enemmänkin, mut ois pitäny vetää joko sirpiksi tai sit lokarin alareuna ois ruvennu irvistään ihan vitusti. Nytkin se vähän irvistää, mut tässä ei muutenkaan istu mikään kohdilleen, niin menköön...
Aikaa kun sit jäi, niin laikkasin edestä lyttyyn tunkatut nostokohdat (ylläri ) pois ja korvasin ne pätkällä lattarautaa. Toisella puolella piti jopa vähän peltiäkin laittaa:
Joo tiedetään. On hyi vittu oksettavaa kananpaskaa ja muutenkin loppu lanka kesken. ihan nätit noista sit lopulta tuli kun jakso rälläkällä tasotella.
Hypätään sit viikko eteenpäin, eli uudet oikean kokoiset männänrenkaat sain, joten uuden ja vanhan öljyrenkaan vertailua:
Hieman ehkä ummessa meinasivat olla Jännä että savuttaa kun ei mattoveitteäkään meinannu tosta karstasta saada läpi. No ei siinä. Pytykin on hoonattu, niin mylly läjään. Ei mitään ihmeellistä:
Tässä vaiheessa päätin sit vaihtaa öljyt vaihteistoon ja mattoveitellä leikkasin öljynvalutuskipon vanhasta kanisterista. Eiköhän tää mattoveitti sit livenny suoraan vasemman käden ranteeseen ja verta alko lentää. Pienen paniikin jälkeen selvisi että oli onneksi menny peräti puol senttiä valtimosta ohi, eli pääsin säikähdyksellä. Vekki oli kuitenkin melkoinen, eli tikattavaksi piti lähtä ja yllättäen tuppukylän arvauskeskuksella ei ollu ompelutaitoista henkilöä paikalla = käsi liimalla kasaan ja ei liikuteta sitä pariin päivään ettei aukea. Piti siis pärjätä yhdellä kädellä, mutta saatiin veljen ja LOW:n avustuksella koko paketti vaihteistoineen paikoilleen:
Käyntiinkin se saatiin vaikka kuivan bensapumpun kanssa oli taistelua. Käyntiääni oli hämmentävän hiljainen ainakin aikasempaan kolinoiden ja kilinöiden sekotukseen verrattuna. Vain kaasuttimen suhina kuulu. Pitää ottaa vaikka pieni ääninäyte jossain välissä. Viikon päästä jos sit tolpat paikalleen ja leimalle, niin vois ruveta maalihommia miettimään.
Antto-
Viestien lukumäärä : 655 Paikkakunta : Vantaa
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 8 Loka 2012 - 22:04
Kirottua miten kiva tätä topikkia on lukea kun on hyvät kuvat ja leppoisaa selostusta. Arvostan.
Hagarainen
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Pori/Turku
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 9 Loka 2012 - 0:00
Tosiaan tekstit ja kuvat silkkaa parhautta!
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 9 Loka 2012 - 12:40
Kuviin ja teksteihin voisit hieman panostaa..
j.lyly
Viestien lukumäärä : 17 Paikkakunta : Vantaa.
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 9 Loka 2012 - 21:27
Mietinki Että mitä teit siellä tk:ssa. Paituvei Bemmi näyttää tosi hyvältä!
appo
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Joensuu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 9 Loka 2012 - 22:39
Mahtavaa tarinankerrontaa ja ihailtavaa työn jälkeä. Tais touhu karata aika pahasti käsistä tuon audin kanssa.
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Pe 19 Loka 2012 - 21:20
Tuolta toisesta topicista jotku jo varmaan huomasikin, että rinkelikeula on saatu taas ajoon. Bemarin laitoin samatein seisontaan kun leima irtos, mutta en oo viel mitään syyshiplausta kerenny sille tekemään. Itte leima irtos audiin ekalla yrityksellä ja alustakin on nyt merkattu otteeseen. Takakaaria en kerenny muokata niin ettei raavi, niin katastuksessa oli vielä orkkis vanteet alla. Päästöjen kanssa oli vähän ongelmia, mut kyllä ne asettu kohdilleen, kun aikasa seosruuvia ja sytkää pyöritteli. CO tais olla 2 luokkaa ja HC 300. Ihan ok lukemat siihen nähden, että tuo helvetin pierupurkki ei vieläkään toimi yhtään vaan rykii ja pätkii kokoajan. Ritinä vaan kuuluu kurkusta,eli jostain syystä kiskoo myös ilmaa suuttimen kautta. Ei kyllä kiinnosta yhtään ruveta tota ihmetteleen, eli pitää tässä joku viikonloppu koittaa se venton ruisku vaihtaa paikalleen. Jos ei se onnistu "heittämällä" niin varmaan mega 4-pisteruiskutuksella on sit väsättävä. GTE:n imusarja jo ostin ebaystä, jos siitä ois vaikka aihioksi.
Yksi korjauskehotuskin tuli otteeseen. Rattilukko menee päälle kun virrat kääntää pois ja avaimen jättää lukkoon. En oo aiemmin asiaa edes ajatellu, mut ei se vissiin noin sais toimia. Lisäksi kaikkia pikkuvikoja on yks miljoona ja niistä ainakin pahimmat pitää korjailla ennenkä ulkokuorelle teen mitään. Näistä viosta esim. moottorijarrutuksen bensansyötön katkasu piti poistaa käytöstä, koska jostain syystä ajossa ohjaus ei huomannu että kierrokset tippu alle 1200:n ja bensansyöttöä ei sitten palautettu. Paikallaan kaasutellessa kyllä toimi, mut ajossa erittäin vittumainen, kun moottori sammuu joka kerta kun kaasun löysää. Ei tarvetta korjata kummemmin, kun kuitenkin koko kaasarilla heitetään kohta vesilintua. Muita vikoja on esim. toimimaton keskuslukitus (putki vuotaa), renkaat täristää ihan vitusti (ei keskitysrenkaita), tuuletin kitisee vittuumaisesti ja muutenkin tällä on ihan helvettiä ajaa noilla ta-technicsin iskareilla. Pitänee kuskata orkkis tolpat sorvarille, niinkuin oli aiemminkin tarkoituksena.
Pari kuvaa ettei ihan mee löpinäksi:
Vanteisiin pitäs joku fiksumpi väri keksiä ja keskiläkät unohtu jonnekkin, niin tosi tyylikäs kun joka ikinen pyöränpulttikin on erilainen Muutenkin korkee ja vanteet pitäs olla 15" ja ja ja...
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty La 20 Loka 2012 - 10:48
Itse tykkään kovasti audin mallista! Emännälle voit sanoo et lähet yhil, ku rekisteri melkein niin sanoo
Mut voisit kyl tuota kylkilinjaa hieman pilkkoa, pokkauksen kohdalle kylkiraidat? Sit siistit aikakauteen sopivat audin logot/teksti lokareihin katkaisemaan kylkiraitaa tai sitten jopa tohon peräpäähän?
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty La 20 Loka 2012 - 12:21
Voishan tohon jotain raitoja vedellä kokeeksi, ja tässähän oli jo tullessaan ne hienot pörhö desing studio raidat kyljessä
Onko kellään tiedossa saako esim. 3M:ltä sellasta rullalla olevaa leveetä mattamustaa teippiä, tai jotain vastaavaa? Pitäs noi kromit lasien ympärillä teippailla mustiksi ja en oo onnistunu löytämään mitään hyvää teippiä siihen.
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty La 20 Loka 2012 - 12:24
Täälläpäin ainakin paikallisesta mainosliikkeestä sais tommosta teippiä jota sulla on hakusessa. Kannattaa kysellä jos jossain lähistöllä ois samantapainen liike.
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty La 20 Loka 2012 - 22:37
Kontaktimuoviakin on mustaa joskus tullu vastaan. Teippifirmoista saa sitte mitä vaan.
Mutta elä ressaa tuon kans, kovaa ajoa vaan talvi. Hyvälle näyttää jo nyt
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 21 Loka 2012 - 11:24
Tosiaan juu kylkilinjaan joku vähä rikkoon tota laajaa pintaa.
Muuten tosi maukas laitos
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 12 Marras 2012 - 20:54
Pistetäämpä vähän updeittiä, vaikka mitään maatamullistavaa ei oo tapahtunutkaan. Audilla on lähinnä tullu tyytyväisenä ajeltua, ja onhan siinä semmosta mukavaa kasarifiilistä:
Talvirenkaathan siihen piti hommata ja niiden virkaa hoitamaan ostin borbeteille continentallin WinterContact TS 850:t koossa 195/45. Ovat kylläkin ns. saksankitkat, mutta nopeusluokka on T ja kantavuus vain 80, eli ovat erittäin pehmeetä seosta. Tämän vuoksi ajomukavuus parani huomattavasti, kun jousitus ei jyskytä perseeseen falkeneiden tavoin, vaan nyt voi menoa kehua jo pehmeäksi. Samoin ajomelu pieneni huomattavasti, vetely katosi kokonaan ja ovat vielä kevyet kääntää. Kaiken muun hyvän lisäksi pito on ainakin lumella ja sohjolla erinoimainen, niin kannatti ostaa vähän kalliimmat renkaat. Nyt on oikeen mukava ajella
Melko venythän nuo 195:t oli 9" vanteille, eli meni taas räjäytyshommiksi PointS:llä:
Itte vanteisiin koitin suhauttaa jotain väriä, jonka omassa mielessä kuvittelin oikeen hyväksi, mutta ei oikeen toiminu käytännössä. Onneksi vedin kilikolilla, niin saa helposti poiskin:
Antaa nyt jonkin aikaa olla tollasenaan, ja pitää sit joskus kun jaksaa maalata vaikka perus hopeella. About tuolta ite auto näyttää nytten:
Vähän karultahan se näyttää, kun ei oo mankeloitien ja maalipaikkailujen jälkeen saanu aikaseksi suihkasta pintaväriä päälle. Tarkkasilmänen huomaa pilareissa mustaa teippiäkin, mutta on sen verran vittumaista hommaa teippailla noita listoja, että taidan vetää plastidipillä loput.
Osahankintoja tuli jopa tehtyä, eli GTE:n imusarja:
Ajattelin kehitellä tohon kuvassa näkyville nissanin suuttimille paikat, niin sais muutettua koneen megan avustuksella ruiskuksi. Saa nähä onnistuuko, mutta osat on tähän mennessä maksanu 30€ ja ite mega on vaan hommaamatta. Suuttimien paikkojen lisäksi pitää anturointi kehitellä. Kampiakselin asentotunnistusta varten ajattelin kehitellä hihnapyörään triggerikehän ja vieressä olevaan moottorinkannakkeeseen paikan anturille:
Nokka-akselin asentotunnistimena toimis sitten virranjakajan hall. Moottorin lämpötila vakioantureilla ja TPS:ksi joku anturi kaasuläppäkoteloon. Siinäpä sitä alkais olla sit kaikki tarpeellinen. Ja uteliaille tiedoksi, niin tuo gte:n imusarja passa suoraan myös normi kanteen. Vain jäähdytinnesteen kierto pitää tulpata:
Autohankintojakin on tullu tehtyä, eli tommonen suorakylkinen ja vähäruosteinen e30 316 tuli hommattua seuraavaksi projektiaihioksi:
Ihan muutamaa pisteosaa lukuunottamatta kaikki osat on tallessa ja penkitkin on kivan beigen väriset:
Harmi vaan, että tuossa nyt kävi niin ettei tuota saanukkaan omiin nimiin, niin ei päässytkään alottaa projektia. No ompahan sentään paljon e30 osaa ylimääräsenä, eli voi vaikka ostaa ihan hirveän raadonkin aihioksi ja käyttää tuon osia hyväksi kunnostuksessa. Ainoa vaan että ne ihan hirveet raadotkin maksaa päälle 1000€, mikä on minusta aivan liikaa jostain paalikuntoisesta 316:sta. Joku 500 ois ihan ok hinta niistäkin paskakasoista mitä nettiautossa on myynnissä. Mutta noh. jatketaan aihion etsintää.
Ja asiasta potkulautaan, eli pikkuveljenkin sain innostumaan koottavista vanteista ja käytiin tässä viikko sitten sillekkin hakemassa projektiaihiot. Muistin virkistämiseksi velihän ajelee tommosella -99 523:lla josta aiemmin laitoin muutamia kuvia. (Joku tuore pesukuva:)
Vanteiksihan sattu mukaan 18" schmidt VN-linet alkuperäisillä radinox kehillä:
Myyjän mukaan leveyttä ois kaikilla 10" ja et 40 luokkaa noin väärin kasattuna (20 keskiö oikeella puolella). Ite epäilisin että 9,5" ois oikee leveys, mut pitää purkaa ja mitata. Kaiken muun hyvän lisäksi jakokin on väärä 5x112, eli adapteri-hässäkkä pelleilyksi menee. noo pitää ottaa kumit pois, mallailla saako noita mitenkään istumaan ja jos ei tuu onnistuun, niin perus kunnostus ja kiertoon. Ulkokehäthän noista pitää kiillottaa ja keskiöt maalata ainakin. Lisäksi yksi takakehä on murtunu ja sitä on korjattu, jonka jälkeen ruvennu murtumaan uudestaan:
Muutenkin koko kehä on aika rupellilla, eli taitaa mennä vaihtoon.
Pitihän noita sit kokeilla semmoseen autoon, missä olivat ilmeisesti olleet alla aiemmin:
Nuo keskiöt ei kyllä oo hienoimmat mahdolliset, niin pitää ne varmaan maalata jollain tummalla värillä
Ei ollu oikeeta laminia vieressä vertailuun, mutta sen mitä vuodentakaisesta voi muistaa, niin voisin sanoa että lähes ellei samaa tavaraa tuo biltsunkin kalvo, mutta hintaa vain murto-osa.
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 12 Marras 2012 - 21:10
Nuo vanteet taitaa olla ne, jotna nettiautossa oli myynnissä hetki sitten? Aika reilusti on painoja, kun on päällekkäinkin laitettu.
Audi näyttää kivalta, vanteisiin ehkä joku vähän vaaleampi sävy, muuten oikeen kivan näköinen kokonaisuus
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 12 Marras 2012 - 21:16
Nettiautosta nuo bongattiin ja oli tuossa lähellä, niin käytiin hakemassa. Muissa vanteissa ei tainnu montaa painoa olla, mutta tossa rikkinäisessä sit riittääkin. Ei mikään ihme, kun pyörittämättäkin näkee että sisäkehä on solmussa.
Ja tosiaan taidan perus hopeaksi vetää audin vanteet, kunhan saan aikaseksi.
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 12 Marras 2012 - 21:30
Vaiks olis kui koottavat ja ratinoksii ja smittii, on ne vitun hirveet vanteet silti. Kiertoon.
Audin vanteiden väri ei oikee lähe, ootko miettiny lippojen kiillottamista? Tosin talvella on varmaa vittumaista pitää mutta voishan ne lakata. Ei noi varmaa oo tehtaaltakaan tullu peilikiiltona vaan mallia sorvipinta+lakka..
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 12 Marras 2012 - 21:45
Mitä eikö TSW venom muotoilu nappaa Ei minuakaan, mut kyllähän nuo ihan kohtuulliseltä näyttää tummalla keskiöllä.
Ja kiillotetut lipat talvella; ei kiitos. Kesälläkin niistä on tarpeeksi vaivaa ja talvella ne pysyy hyvänä varmaan sen 5 min Sitten kun puhutaan kiillotetusta pinnasta jossa on lakka päällä, niin mulla tulee heti mielikuvat tällasesta:
Eli kyllä niihin maali tulee päälle. Noissa yläsivun kuvissa lipoissa on vielä alkuperäinen lakka sorvipinnalla, mut ei se paljo eroa perus maalatusta. Ja semmoseksi ei voinu jättää, kun reunat oli ihan huolella hierottu kanttariin.
Säm
Viestien lukumäärä : 182 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 12 Marras 2012 - 22:11
Jaa se Ari vähän taas pamautellu Pointilla . Mikä tuossa E30 meni mönkään ku ei omiin nimiin saa? Yhesti oon Audinki bongannu Laanilan Nesteeltä ku ohi ajoin ja hyvällehän se näytti
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ti 13 Marras 2012 - 9:31
Mää ostin tuon e30 tyypiltä, joka oli ostanu koko romun pelkästään peltoautoksi. Ois kuulemmä pitäny saada nimet paperiin oikeelta omistajalta. Mutta eihän se tyyppi jonka nimissä tuo on siostunu mitään papereita allekirjottaan, vaan intyäö että se on myyty peltoautoksi ja semmosena se pysyy... Kerkesin jo koneenkin myydä eteenpäin, että osiksi tuo nyt menee joka tapauksessa.
Akssuu_
Viestien lukumäärä : 18 Paikkakunta : Kouvostoliitto
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 14 Marras 2012 - 17:06
Luin uutena käyttäjänä topicisi läpi. Erittäin hieno, vaivalla ja ajalla rakenneltu muovi! Respect :cheers:
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ke 14 Marras 2012 - 21:51
Saat sinä sen bemarin kilpiin jos tosiaan on kori niin hyvä että parempaa aihiota saa etsiä. Diipaaaadaaapaaaadilulilululiiii. :cyclops:
edit:
Viimeinen muokkaaja, -zamppa- pvm To 15 Marras 2012 - 13:34, muokattu 1 kertaa
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty To 15 Marras 2012 - 12:33
-zamppa- kirjoitti:
Saat sinä sen bemarin kilpiin jos tosiaan on kori niin hyvä että parempaa aihiota saa etsiä. Etsit sopivalla moottorilla ja kunnossa olevilla papereilla olevan korin ja teet pari temppua. :cyclops:
hys hys
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Su 9 Joulu 2012 - 18:56
Tulipa tuossa itsenäisyyspäivän tienoilla taas värkkäiltyä hallilla.
Audissa on kaikkia pikkuvikoja rittäny ja ei taida enään montaa osaa olla, mitä ei oo uusittu. Keskuslukituskaan ei oo toiminu koko syksynä ja syykin siihen löytyi äkkiä:
Ilmeisesti niitä tunkkauskohtia korjatessa oli päässy sulamaan. Sinänsä jännä että maali ja mikään muu ei ollu kärsiny. Kaikesta päätellen aika alhainen sulamispiste tuolla letkulla.
Toinen isompi ongelma liittyy moottoriin. Tässä viikolla olin ajelemassa ja vedin yhdestä risteyksestä läpi 2:lla täyskaasukiihdytyksellä. Tässä kyseisessä risteyksessä on painunu melko urat pokittain meneville kaistoille ja niiden kohdalla koko auto hyppi melkoisesti -> vedot katosi koneesta kokonaan. Nylkytin siitä sitten kaverin pihaan ja lumituiskussa tehdyn pikadiagnoosin perusteella huomasin jaon olevan pielessä. Kunnon työkaluja ei sattunu olemaan matkassa, niin käänsin sit vaan nokan kohdilleen ja virranjakajaa pyöräytin vähäsen (ei päässy apuakseliin käsiksi). Ne eihän se oikein toiminu kunnolla tämän jälkeen, mutta sai loppuviikon ajelut suoritettua. Itsenäisyyspäiväksi sain onneksi pellikalta ajotusvalon lainaan, niin sai taas sytkänkin säädettyä kohdilleen:
Perusennakko oli sellaiset kevyet 35 astetta 18 sijasta, niin ihmekkö tuo että oli vähän puutunu ja äänteli muutenkin ihmeellisesti Samalla koitin hihnaa kiristellä, kun sanoivat että hyppääminen voi johtua liian löysästä hihnasta. No eipä sitä juuri tiukemmalla saanu, kun rupes volisemaan tyhjäkäynillä -> karvan verran löysemmälle ja toivotaan että pelittää.
Vanteetkin oli tarkoitus maalata uusiksi, mutta lakkaa vetäessä päätti keskiöissä nurkkiin jääny vihree kilikoli keihua (en jaksanu tympeimmistä paikoista hinkata kaikkea pois). Kyllähän siitä melko vitutus iski, kun piti ruveta pesemään kaikki maalit pois. Maalinpoiston jälkeen päätti sit kompura leipoa kiinni. Kyrpä otassa kasvo jo sihen malliin että nykäsin ilman mitään pohjia ohuet kilikolit vanteisiin ja vähän rekvisiittaa katolle:
Saa luvan olla tuon näkönen lopputalven...
Smitikin on saatu melkeen purettua:
Eihän ne ihan sen kokoiset ollu mitä piti olla (10"). Sisäkehät kaikissa on 5,25" ja ulkokehät 3,75" ja 4,25". eli 9" + 9,5" setti. Vähän zoomailtiin noita alle, nin päätettiin että eteen kasataan kehät keskion molemmille puolille, joten sinne sais 9,5" leveyttä. Taakse kans samalla periaatteella, mutta 0,5" leveemmät sisäkehät = 10,5". Sitten voi käyttää 225 +245 renkaita ja luistoneston ei pitäs sekoilla.
Jotain sovittelua:
Takana istu samaan malliin. Tuossa vanne on joku 5mm navasta irti, eli 20-25mm jaonmuutosadaptereilla tulee kivasti kaarelle. Laitettiin jo tommisbilletille tilaus menemään, mutta ei oo kuulunu sieltä mitään.
Takavanteet näyttää jo ihan asialliselta, kun vaihto kehän oikeelle puolelle keskiötä.
tombbis
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty Ma 10 Joulu 2012 - 0:19
Audi näyttää todella hyvältä, ja borbetit näyttää paremmilta hopeina :cheers:
Sponsored content
Aihe: Vs: pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty
pazi88: Sipan jatkepaja - Bmw E36, E30 etc. *penkissä käyty