|
| joppe: MK1 Gti ,Päiv. | |
|
+65Taza- TPP pikachu kartza Arttemi Repolainen Volver RapSu villeple Bassreflex oli jortsa henkkasavosta vildur Juhuts ändi Jarde Ligettah PIFu Huiske Down Paltsu TomVi apuapina redi jeQQ jallu81 Bäkström Jimi TMA tuputin GrapL mapa N|ba Drunkenmunky toni Mazuuu UITTO- jontte -dtk- mosse john_gleasy buske Makkeli Avaruusheppa niko semppu Mmasa xite Jombe Rixaa micke_ Aaperi Bete^ mikuli-- Elementti partsu TIKU Ic3man Neuni Coupe| Laatueine 60lf eros Juhi 69 posters | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ma 2 Toukokuu 2011 - 12:45 | |
| Välillä pientä kerrontaa tännekkin, jotta ei ihan bittiavaruuteen tää topikkii hävii. Kuten tossa aikasemminkin tullu esille, että moni kakku päältä kaunis niin myös tämäkin. Ruostevaurioitten kartotus toi kaikkea mukavaa esille, etuhiekka "pelti" oli muun muassa ihan hyvän näkönen, kerran löi siihen vasaralla tippu kevyet 10kg kittiä alas, parhaillaan mitä mittasin oli 35mm kittiä. Peltiä takaa ei oikeestaan löytynykkään. Koko etupää sai lähtee kävelemään ja sisälokarien alut kun olivat niin heikossa kunnossa, onneks löytyy suoraan korjaus palaa niin ei tarvii sileestä vääntää. Helmoja oli korjattu kemiallisella metallilla ja kyljestä yksi paikka, parhaillaan yhdessä kohdassa oli tennispallon kokonen kasa kemiallista metallia helman sisässä. Koneen siis nyppäsin myös pois keulilta, loputkin täytyy purkaa ja putsata/puhalluttaa tuo konehuone. Noista kohista siis lähti nuo nurkat kävelemään. Helmat on nytten korjattu kummaltakin puolelta, etupäät hitsattu uuteen uskoon, tässä kuskin puolen helman pää ennen siistimisiä. Ei se pohjakaan nytten kauttaaltaan niin huippu kunnossa ollu, näkkäriä noi jalkatilat. Sellanen pala siitä kohtaa pois ja uutta tilalle Silleensä, tuon lisäksi kuskin puolella toinen melkeen samanmoinen, muut onkin jo sitten onneksi kovaa peltiä. Tämmösiä tällä kertaa, jatketaan taas kun keretään. | |
| | | Bassreflex
Viestien lukumäärä : 6 Paikkakunta : Porvoo/Loviisa
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ma 2 Toukokuu 2011 - 13:58 | |
| Ruoste on juu "paha ku se iskee", on tullu cliosteristakin tavattua, käväsin lapinjärvellä leipomassa viimeviikolla päästölaput siihe. Tällä viikolla vihdoin leima Päästölapussa mainittiin olosuhdelämpötila joka oli 24.4 päivä -22c, mitähän kummaa siitä vingutaan? | |
| | | villeple
Viestien lukumäärä : 7
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ma 2 Toukokuu 2011 - 15:48 | |
| kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu !
| |
| | | PIFu
Viestien lukumäärä : 1265
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ma 2 Toukokuu 2011 - 22:31 | |
| just yks päivä täs funtsailinki et mitäköhän näille mahtaa kuulua kun ei oo mitään päivitelty.. onks kolmosel tapahtunu mitään? ei varmaa? | |
| | | RapSu
Viestien lukumäärä : 266 Paikkakunta : Lappeenranta
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ma 2 Toukokuu 2011 - 22:36 | |
| auts, rapsakalta näyttää. Mitäs kaikkea olikaa suunnitteilla ykköseen? Mitäs Haminaan | |
| | | Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ti 30 Elo 2011 - 13:27 | |
| Voiko odottaa päivityksiä ennen vuoden vaihtumista? | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Su 18 Syys 2011 - 18:31 | |
| Näköjään^^. Päivitystä tännekkin joskus, että ei häviä täysin bittiavaruuteen. Kaikenlaista pientä on tullut koitettua lomilla paskarrella. Pääasiassa ollaan menty noitten ruostevaurioiden kimpussa, nyt alkais pohja oleen pikku hiljaa hitsattu, vielä tarvii hitsata noi "helmat" sisä puolelta umpeen, mutta onneks ei röste hommat siihen lopu. Tollanen reikäsen joutu vääntämään pelkääjän puolelle: Pelkääjän puoli oli muutenkin huomattavasti heikommassa kunnossa verrattuna kuskin puoleen, kuskin puoli on "valmis" siihen vaihoin kaks n. 150mmx450mm palaa, hinkkasin bitumit pois lattiasta, kävin rälläkällä kaikki paikat läpi ja vedin ton kakskomponentti polyuretaani pohjavärin siihen mitä tuossa kolmosessakin on, sama tällekkin puolelle kuhan on valmis. Tää viikonloppu on mennyt tuota tekniikka purkaessa ja ehostaessa, välillä pakko tehä jotain muutakin kun peltihommii.. Elikkä purin moottorin palasiiin, tutkailin ja tsuumailin sitä, ilmeisesti joskus kunnostettu kun männät oli melkeen uutta vastaavat ja sylinteriputkissakin näky selvä hoonauksen jälki, nokassakaan ei ollu mitään kulumisen merkkejä. Siitä männät ja veivit, laakerit oli kunnossa, tottakai vaihtuu uusiin samalla avauksella: Lohkopesty ja hinkattu rälläkällä ja teräsharjalla läpi: Sitten ei muutakun rasvojen poistot ja eka kerros väriä päälle: Ja sama temppu öljypohjalle, tossa oljypohjassa on tollanen paluujuttu ja siitä lähtee sellanen putki, no kai sillekkin joku tarkotus on?? Pitää vielä vedellä toiset kerrokset maalia noitten niskaan. Venttiilit oli koneen muusta yleis ilmeestä poiketen aika raskaassa paskan peitossa, en rupea niitä vaihtamaan uusiin joten niiden putsaus sekä hionta niin taas mennään varmasti jokunen tovi etiäpäin. Venttiilit putsattu, hieman erinäköiset: Kansikin nostettiin tietenkin samalla pöydälle ja alettiin siihen tutustumaan, aikas rankat työstö jäljet oli imupuolella varsinkin, tollanen 2mm "valli" oli juuri ennen seeti renkaita, elikka kanavien siistimistä josko vaikka johonkin vaikuttais. Tämmötteitä, koitetaan joskus taas päivitellä tätäkin. TJ110 | |
| | | Repolainen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Oulainen Muut : Caddy
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Su 18 Syys 2011 - 22:50 | |
| Turbon öljynpaaluletkulle näyttäs olevan tuo paikka tuossa öpohjassa. | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| | | | Arttemi
Viestien lukumäärä : 234 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Su 18 Syys 2011 - 23:38 | |
| Minkä kokoista hyrskytintä mahdollisesti tulossa? | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ma 19 Syys 2011 - 0:18 | |
| Tollanen IHI:n pikkufööni, tehon lisäys maks. 50hp josko toi pata sen kestäis, jollain sanoo jotain faktaa ihan että alkaako antautumaan E: aika heikko näky näköjään kun puhelimella koitti hifistellä | |
| | | kartza
Viestien lukumäärä : 21 Paikkakunta : ouluhko
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ma 19 Syys 2011 - 10:37 | |
| Makia rojekti, seurataan. Onko tuo öljyn paluuhässäkkä vakiona tuossa vai onko öljypohja jostain muusta autosta? Kerrotko lisää tuosta solomusta, mistä autosta jne.? | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ke 21 Syys 2011 - 19:42 | |
| - kartza kirjoitti:
- Makia rojekti, seurataan. Onko tuo öljyn paluuhässäkkä vakiona tuossa vai onko öljypohja jostain muusta autosta? Kerrotko lisää tuosta solomusta, mistä autosta jne.?
En nyt muista mallia mikä tuo oli, alkujaan kaverilla ollu 1.8t subaru leonessa josta sitten nyppäsin talteen kun sai paalaus tuomion. | |
| | | pikachu
Viestien lukumäärä : 1
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ke 16 Marras 2011 - 19:34 | |
| Joo, eipä näytä tämä menevän etiäpäin, elikkkäs näköjään mun on tultava sinne sun talliin tekemään jotain T:eemeli | |
| | | TPP
Viestien lukumäärä : 35 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ti 20 Joulu 2011 - 16:49 | |
| Onko kolmosen alusta jo päätetty vai onko mulla menny ihan ohi? Pussit ois kovasana | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| | | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ke 1 Helmi 2012 - 19:36 | |
| Päivitystä välillä että ei häviä bittiavaruuteen koko topikki. Armeija tuli käytyä kunnialla loppuun ja päästyä takaisin ihan oikean työn ääreen josta maksetaan vähän paremmin menetetystä vapaa-ajasta korvausta kuin armeijassa. Näin ollen saattaa jopa täälläkin ehkä ruveta jotain taas tapahtumaan. Ykkönenhän ois edelleen tarkotus saada kesäks nippuuun ja sitä tavoitetta nytten hartaasti pyritään toteuttamaan toki kolmosta kokonaan unohtamatta, siihen haalitaan osia ainakin sivussa koko ajan. Ykkösen osalta työn alla on ollut nytten konehuoneen puoli, viime vklp oli lainassa hiekkapuhallukseen vähän paremmin soveltuva tiisseli kompressori josta otti sen 15 bar jatkuvaa pihalle, joten viikonlopun kupletin juoni oli hiekkapuhallus hommia. Siitä muutama kuva kun auto roudattiin pihalle kun kehannu hiekkalaatikoks muuttaa tuota tallia. Kaikki ei menny ihan putkeen joku 6h hinkkasin tota konehuonetta puhtaammaks, sillon kun kaikki pelitti niin oikeen kivasti tavara irtos. Ei vaan ollu ihan parhaasta päästä tollanen mikrokulman 20e hiekkapuhallus pistooli, no se ois vielä menny mutta ulkona ruukas oleen sen verran pakkasta että ilman mukana tuli kosteutta siinä määrin että sitten aina jääty tonne pistooliin. Pari minuuttii kerkes ehkä puhaltamaan täysillä paineilla josta lähti sitten hiipumaan, pistoolin sulatus ja sama ruljanssi. Noo kyllä se suhteellisen hyvin saatiin sitten loppelelissä puhtaaks, viimoset paikat meni teraslaikalla ja porakoneella. Auto roudattu takasin tallin siimekseen. Tänään sitten onkin vielä putsailtu konehuoneen puolelta viimesia paikkoja mm. "mikä hylly toi oiskaan nimeltään" tuulilasin alhaalla hinkattiin tänään puhtaaks. aikanaan kun auton ostin niin siellä oli hiiren pesä nytten kun sitä teräslaikalla putsaili ja massa suli ennen kun irtos niin kyllä lemahti kunno vanha kusen tuoksu, ihan kun pikkupoikana kun ois kiukaalle pissiny. Suhteellisen hankala paikka putsata mutta onnistu kuitenkin kun kahva irti rälläkästä ja menoks. Yks reikäkin sieltä löyty joka on suhteellisen mielenkiintonen homma paikata, kuva suhteellisen paska. Noo kun se saatiin suhteellisen puhtaaks, jatkelin tuota konehuoneen puolta, se olikin aikasemmin saatu aika hyväks jo niin muutamat paikat putsailin tinnerilla ja vetelin vähän kittii paikoittain, sillä aikaa kun kitit kuivu tinasin muutaman pikkureiän umpeen. Turhii reikiä ois tarkotus kanssa tukkia ja tehä konehuoonesta sellanen ns. perus siisti, akkuu konttiin, paisarillinen syyläri, pissapoika säiliöö piiloo jne. Tollatteisia. Peltiosatkin on kaikki muut tullu hommattua paitsi pelkääjän puolen lattiapelti, uutta siis lokarit,etukehikko, tuulilasin alanurkat ja kaikki on klokkerholmin valmistamia ihan vaan kun istuvuutta kehuttu, saa nähä.. huitastuna vaan jotenkin paikoilleen, tarvis tehä noi "sisälokarit" jotenkin uuteen uskeen jotta noita voi ruveta sovittelemaan tuohon oikeille paikoilleen. Kuvat on vähän mallia puhelin kun kamerasta oli akku loppu niin tälläset tälläkertaa. Ykköseen olin jo niin löytäny vanteetkin, Scmidht TH-Linet jotka oli tarkotus hakea kunnes tuli odottamaton puhelu. Uusin ostos joka ei paljoo nuorempaa veljeään häpeä niin MK IV GTI saapu ns. väliprojektiks. Kone tuosta täytyy levauttaa auki ja kattoo mitä kaikkee on syöny, öljypohjaan tullut halkeama jonka seurauksena konetiltannu, nopeesti mietittynä ainakin männänrenkaat ellei jopa männät, alakerran laakerointi jne. huonoimmassa tapauksessa nokat ja kaikki tiltannu. No se selviää kun kone otetaan pöydälle. Nelosen suhteen suunnitelmat että alkuun kuhan saadaaan rokkaamaan niin katotaan tulevaisuuttaa uuusin silmin. | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. To 2 Helmi 2012 - 20:06 | |
| Jatkestaas heti tälle päivälle juttua, jotakin kerkes oikeen värkätä kun oli tää päivä vielä saikkua niin kello soinu 9.00 ja siitä lähtien jotain värkkäilty. Kaupasta kun ei saanut korjaus paloja eikä Redi suostunu myymään yhestä rottelosta paloja niin eihän tuo auttanut kun ruveta suorasta vääntämään. Päivän operaationa "sisälokarit" uuteen uskoon, alkuperäisistä muodoista ei nyt tarkempaa muistikuvaa oo mutta väliäkös tuolla jos kummallekkin puolelle samanmoiset vääntää ja sisälle päinhän nuo vaan näkyy. No ei muutakun suoraa peltii kouraan ja saksimaan. siitä muutamaa sovitusta sinne päin, ensiks hitsasin tollasen täysin suoran pellin tuohon kiinni joka noudatti alkuperästä linjaa. Sen jälkeen valollehan täyty tehdä sellainen "kuoppa" joka sitten sovitetaan etukehikkoon kiinni. Ja taas suoraa peltii käteen ja väänteleen, sopivan kaarevuus haettiin ihan vaan viiloja leikkaamalla tuohon peltiin jotta saatiin jotenkin aluksi passaamaan. Samalla hitsattiin tuohon palkin päälle tuollainen tasanen kohta jotta saatiin "suljettua" tuo tila, eikä oo sellanen tökerö maata näkyy versio. Sitten muutama kuva mite istuu itse etukehikon kanssa. Siitä kuvaa lampunreiästä kurkittuna. Ja loppuun kuvaa kuinka tulee jotakuinkin istumaan sisältä päin katottuna, omaan mieleen suhteellisen hyvänkin näkönen jo noin, kyllähän se vielä hifistellään niin muuttuuhan tuo. Sellanen, aikaa se otti mutta saatiinhan etiäpäin, toiselle puolelle samanmoinen niin rupee saamaan etukehikko oikeaa paikkaa, sitten vasta se milliviilaaminen alkaakin kun lokarit, konepelti ja etukehikko pitää naittaa toisiinsa sopimaan, toki vielä tuulilasin alanurkat meinas unohtua. Näillä tänään, valoa kohti! | |
| | | Taza-
Viestien lukumäärä : 126 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. To 2 Helmi 2012 - 20:29 | |
| Nättii! | |
| | | redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. La 4 Helmi 2012 - 12:05 | |
| Noniin sehän alkaa muotoutumaan! | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Pe 24 Helmi 2012 - 17:29 | |
| Kirjootellaas välillä, ykkönen edenny sen verran että toisellekkin puolelle tehty tuo sama homma mitä kuskinpuolellekkin väännetty, konehuonetta alettu vähän siistiin hitsailtu kaikki turhia mutkia ja kuoppia tasaseks, tinailtu ja kittailtu, sit lähti käveleen toi "välipelti" tosta ylhäältä kun oli muutamat niin hankahat paikattavat kohat että ei ois muuten onnistunu ja plussaahan tuo vaan on. Kuvia pitää räiskii illan päälle. Mutta välillä pitää tehä jotain muutakin kun kärryytellä hitsuu vehkeillä ja rälläkällä, nappasin nelosen sisään ja aloin kartottamaan että mitä kone on syöny. Ei muutakun purkamaan, suhteellisen helppoo purkaa näin "uus" auto kun ei oo joka pultti niin umpiruosteessa. Avasin suosilla koko keulan kun kone ois tarkoitus nostaa loppu peleissä kokonaan pois nokilta ja pukkiin kiiinni huollon ajaks. No kolmosen ja nelosen välissä on jonkun verran jo kehitystä tapahtunu noin tekniikankin osalta, nopeiten sen huomaa tosta johtojen ja liittimien, alipaine letkujen jne turhan määrästä. Johdot tuli saatua eestä pois jonka jälkeen joutu nappaseen imusarjan pois kun aattelin että otetaan kansi ekana pois vielä kun kone sisässä. Imusarja irti ja venttiilikopan pultit auki. Koppa irti ja pienen silmäilyn jälkeen ensimmäinen asia joka osu silmään yläkerrassa oli tälläsiä paloja. No heti alko raksuttamaan pienen materiaalin tutkinnan jälkeen että mitä kyseessä on, ketjun ohjurinpalasiahan nuo. No siitä asia johti toiseen, kysyin iteltäni että onko tässä öljyn paineella toimiva kiristin ja vastaushan oli että on. No asiasta moottori sahaan, aloin ketjua tarkastaa että mitä se haluaa kertoa. No emsimmäisenä kompastuin asiaan että nokkien välissä n. 2 pykälää tyhjää. Ja ajatus alko taas juoksemaan, teoria. jos alakerta olisi ehjä ja olisikin käyny venttiilit kurkkaan mäntähiä, hmmmmm. Joten Cut The Grap and go get some answers... Ei muuta kun hattu irti ja Voila! Ja siinähän tuo komeilee kaikessa kieroudessaa, 3 imu venaa ja 2 pako venaa hyvästi solmussa, loput 5 on mahdollisesti ehjät suoruus selviää tänään kun puran kannen osiin. Samalla saa myös tiedon noista kanavien kunnosta jne. Suhteellisen paskanen tuo kansi ja männät ainakin oli, ei varmaan hirveesti karstoja polteltu. Tilaukseen lähtee siis ainakin 5 venttttiliä, luultavasti suoraan koko sarja. Hiiren verran skeidaa männissä. Loppu ketjun ohjuri suurimmalta osalta löyty myös ,tuolta ketjun välistä palasina, loput varmaan alakerrassa. No olihan siellä helpottaviakin asioita nopeella havainnolla, sylinteri putket oli kaikissa kunnossa, ei mitään vikaa havaittaviss joten toden näköisemmin säästytty männän renkaiden hajoamiselta. Mutta limput ja veivit tullaan käyttämään kyllä pihalla notta kunnon puhdistus saadaan aikaan. Seuraavaks kannen purku ja putsaus, uuuttaa palikkaa tilaukseeen. Sit kun kansi kasassa viimeistään niin nyppään ton loppu myllyn tuolta pihalle niin oo niin hirveesti muisteltavaa kuukauden taakse että mikäs nyt mihinkin tuli. Lätinät tältä erää tässä ja hommii, laitellaa illalla kuvaa kannesta kun on atomeina, tärkeimpänä kohteena tietenkin venttiilin kulmat. ) Under And Out! | |
| | | Rixaa
Viestien lukumäärä : 901 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Pe 24 Helmi 2012 - 17:59 | |
| No loppujenlopuks aika pienellä selviää.. vaikaa onhan tossa paljon tekemistä | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Pe 24 Helmi 2012 - 20:53 | |
| Se on milla mittapuulla asiaa tuumailee^^ :PP Pienet päivitykset viel perjantain kunniaks, alkuun vaekkapa muutamat kuvat ykkösestä, konehuoneen puoli alkaa pikkusen hiljaa muodostumaan, jotakin mutkii ois tarkotus viel hitsailla suoraks, ylimääräsiö läpivientejä tukkia ja pistää johdot kulkeen jostain mallia piilosta, onko se runkopalkin sisästä vai mistä niin vaatii suunnittelun. Mutta niitä kuvatuksia perrääään. Kannen tosiaan purin, oli kyllä aika mielenkiintosen näköset nuo venttiilit. Kaikki on enemmän tai vähemmän kierossa, elikkä koko kierros nauloja tilaukseen. Onneks sentään kannessa ei näkyny muuta tuhoo, venttiilien ohjurien suoruus pitää tarkastuttaa. Nokat ei ollu ottanu itteensä. Kansi oli yllättävänkin likanen, se lähtee heti alkuviikosta pesuun.. Tälle päivälle ei jaksanu enään mitään järkevää ruveta tekeen niin kikkailin huumorilla noita kolmosen vanteita tohon neloseen! :DDD Ei oikein uponnu vanteet kivasti kaareen.. Taakse kun laittais ton 8 puolikkaan tolla ET:llä niin ois aika passeli, saa vaan hiutoo suhteellisen kenttään että saa tolla 17" täyttää ton kaaren, no saa ny nähä tuleeko tää miten kauan oleen itellä... Mutta perjantai illan kuluks ja huviks, Golf IV GTi malli karting. Loppuun viel muutamat kuvat kun kasi pööl takan ja tunkattu jotennin sinne missä olis jos vaan olis. Tällästä tältä erään, jatketaan huomenna uuestaan!! | |
| | | Nikkis
Viestien lukumäärä : 206 Paikkakunta : Salo Muut : Apostolin kyyti
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. La 25 Helmi 2012 - 3:50 | |
| Campeerii sen verra et rengas on kaaren sisäs ja kenttää? joojoo ei tuu menemää ikniä! Tässä topicissa on tekemisen meininkii, toivoisin vaa et enemmän tapahtuis, ykkosen ja kolmosen kans "täydelliset" suunnitelmat Anteeksi kirjoittelen humalassa.. | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Pe 20 Huhti 2012 - 21:14 | |
| | |
| | | Ian13
Viestien lukumäärä : 1238 Paikkakunta : MASALA Muut : EX. Chopperi Fillari
Mönkkäri
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Pe 20 Huhti 2012 - 23:29 | |
| Mahtaa kameran linssi olla hyvässä kondiksessa noiden kuvien jälkeen | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. La 21 Huhti 2012 - 7:08 | |
| - JukkaK kirjoitti:
- Mahtaa kameran linssi olla hyvässä kondiksessa noiden kuvien jälkeen
"videoitten". :PP eipä tuo puhelin noista itteensä ottanu, pientä usvaa. Josko vklp sais ovet ja toisen etulokarin kenties väriin niin pääsis alkuviikosta mahd. kasaamaan tuotakin. | |
| | | Ian13
Viestien lukumäärä : 1238 Paikkakunta : MASALA Muut : EX. Chopperi Fillari
Mönkkäri
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. La 21 Huhti 2012 - 11:40 | |
| Jaa en mää tajunnukkaa että ne on videoita | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. To 20 Kesä 2013 - 13:13 | |
| Päivitetään nyt läpällä tännekkin nuo kuvat mitä tuolla käyttäjien autojen puolella niin voi vähän enemmänkin autosta lätistä. Aikasemminhan tästä oli nuo kuvat kun kone yläkerta paukahtanu ja oli purun alla,osia mitä autoon vaihdettiiin: -kaikki venttiilit -nokkien hammaspyörät -ylä- ja alaketjut -ohjurit -kiristimet -venttiilivarren kumit -kansi kävi tarkastuksessa -kytkin asetelma ja levy -kaikki tiivisteet tietenkin ja pahvi ja paljon muuta pientä Autolla nyttemmin tullu ajeltua remontin jälkeen tuollanen 30 tonnia perushuoltoja tehden ja hyvin on rokannu. Vanteiks tuli joskus viime vuonna hommattua tuollaset MAM RS1 vanteet kokoa 8.5 ET35 18", niille päälle pyöräytettiin 215/35 kumekset. Korkeehan se oli kun mikä ja jotain oli tehtävä joten alle ruuvattiin perus JOMin pomppukepit joista etupäästä apujouset kuikkaan ja takaa säätöpalat pois. Näillä jo saatiin jotain aikaseks, etupäähän tuli samalla KW:N alakauttanen vakaaja. Taakse työn alla Grateplatesit ja takajousien prässäys, jotta sais säätöpalat takas ja autoa alaspäin/perää jämäkämmäks. Ulkokuoreeen ei kummosempia oo tehty: - R32 helmat hommasin jotka maalailin auton väriin, off koorse -merkit tummat -kirkkaat kylkivilkut ja jotain pientä Vielä tehtävää: -vilkut tummiks -lukot tummiks -etuvaloihin ehkäpä jotkut smoke kalvot -konetta ylöspäin--> autoa alaspäin keulasta se pari senttiä, nyttemmin panssarin alta sen 2cm maahan -takalasin naarmutin pois -etuhelma ja takahelma vaihtuu -antenni kuikkaan -etupuskurin listan muokkaus ja kilpi muualle - JA viimeisen kyllä se kunnon vanteita kaipais. Ja maalipinnan myllytys, alkaa näkyyn tuossa mustassa maantie, siihen jos jollain halua/mielenkiintoa tarjota avuliasta kättä niin otetaan vastaan. Toki itekkin parhaalla tavalla hengessä mukana. Mitä muuta tänne kuuluuu, nooo kaikenmoista. Kolmonen on laitettu paaliin, vanteet myyty ja muutenkin kuopattu. Ykkönen on edistyny isolla kädellä. Alusta tuli hinkattua kokonaan pellille ja tehtyä sama käsittely mitä kolmoseenkin, pohjaan vauhti pelkääjän puolen lattia kokonaan ja paljon pieniä paikkoja korjattua. maaliksi taas 2k-polyuretaani ja pintaa thematane 2k pinta väri. Kone huone alkaa oleen ykkösessä pikkuhiljaa parempaan päin, kohtahan tuonne kehtaa jo konetta ruveta lyömään paikalle ja kaikkea muutakin oheisheebeliä. suurin osa turhista reijistä tukittu ja piuhat tulee runkopalkin sisältä. Alustan osia lasikuula puhallettuna ja vedetty epoksit päälle, pintavärikin tullu jo vedettyä, mutta kuvaa ei tähän hätään ole. Eiköhän tämä tästä, edetty vaikka tänne ei ookkaan jaksanu mitään kirjotella, no josko nyt vähän ryhdityis. Tai pistäis samanmoisen tauon päästä taas jotain, kuitenkin tänään 3vk lomille jos jäis vaikka vähän aikaa enemmänkin tämän laittamiseen. Loppuun jätän tämän tähän. Tämänkin voisi siirtää tuonne käyttäjien auto puolelle niin ei tuu turhia mutinoita. )) PS. loistavaa juhannusta kaikille | |
| | | joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. Ke 14 Elo 2013 - 0:36 | |
| Jatketaan siitä mihin viimeks jäätiin. Nelonen tuli myytyä ja käyttö auto vaihettua, josko tuota aikaa jäisi vähän enemmän projektin tekoon. Ykkönen koki ison suunnan muutoksen tekniikka puoleltaan, kun tuli nettiä selailtua ja etsittyä neloseen uusia puskureita, puskuritkin toki löyty ja kylkiäisenä tuli mällätty 1.8t 20v GTi. Aikaisemmin ollut jo pienessä mielessä tuo turbo tekniikka tähän sijoittaa, nytten se sittemmin realisoitu aivan ykskaks. Tuumasta toimeen onkin jo alettu, kuten viimosen postauksen vikasta kuvasta saattaa päätellä. Englannista tuli tilattua Engine Mount kitti tuolle setille, sieltähän se saapuikin ja olihan se sinne päin, laatikon kannakkeen sai tehdä lähes uudelleen. No aikansa kun konetta veivattiin ees ja taas oli loppu tulemana tämä. Tuosta onkin sittemmin siirryttyny laittelemaan jarrupuolen osia ja poljin arsenaalia kohdilleen, autoon tulee sähkönen kaasupoljin ja nestekytkin. Nämä kun löytyvät suoraan tuosta purkuautosta ja käyvät paikalleen ainakin melkein suoraan. Nelosen oma jarrutehostin myös löysi paikkansa ja sen myötä tuli poljin muokattua ykkösen omaan "telineeseen" kiinni, samalla sai väistyä vaijjeri aikakausi. Sähkönen poljin ei ollu kummosempi sijottaa, alkuperäsestä rungosta irti kiinnikkeineeen, pienet rälläköinnit ja sähköliimalla kiinni. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä puuttui rivistöstä kytkin. Sen kanssa saikin jo vähän enemmän raapia päätä. Helpoimmaksi totesin, että nelosen tulipellistä alkuperänen pala irti ja sen sovitus ykköseen. Sinne hitsattu kiinni ja saumatkin hyvinkin pitkälle jo hiottu. Tuo oli mallia helppo juttu. Seuraavaksihan siihen tarvi täytettä, alkuperäinen poljin teline sai rakkautta, poljinta siirrettiin 5 cm eteenpäin, häkkyrää lyhennettiin samanverran, työsylinterin työntö tankoa lyhennettiin samassa suhteessa. Mittauksen jos toisenkin jälkeen tilanne oli tämä. Ja kyllähän tuo loppu peleissä kauniisti sopi samaan rivistöön muittenkin polkimien kanssa. Vielä mitä saatiin tälle päivälle turattua niin vaihteiden sekottaja saatiin sovitettua paikalleen, helppo homma tämä. Vähän alkuperäistä reikää pituus suunnassa isontaen ja uudet reiät pulteille niin avot, vaijjeritkin ovat just sopivat, että ei niitäkään tarvitse laisinkaan muokata, jotta laatikko futaa. Pikkuhiljaa alkaa oleen sisustan puolesta hitsattavat paikat tehty niin pääsee hiekkapuhaltaan kaikki paikat ja vetämään maalin niskaan, vielä painitaan kumman sisustan sinne nyt löis sisään, tuon nelosen jakkarat vaiko omat, kuitenkin sisustan henki pidetään mahd. alkuperäsenä. Näillä etiä päin. -Joppe | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv. | |
| |
| | | | joppe: MK1 Gti ,Päiv. | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |