Onhan tässä taas jotain tehty niin täytynee vähän kirjottaa ylös välillä niin muistaa ensviikollakin vielä.
Eilen menin aamusta tallille ja siinä heittelin rautajouset alle ja otin pois pukeilta kovakattoisen. Sitten se pois loossista ja cabrio sivuun kanssa sieltä. Loossin siivous ja kovakattonen keskelle ja cabby saa hetken lepäillä "yleisissä tiloissa" niin on vähän enemmän tilaa tehä korihommia.
Sitten kun sain autot uusille paikoilleen niin aikaa vielä oli joten eikun jakkara kuskin paikalle kiinni ja rivakka potkaisu tuulilasin yläreunaan ja se lähti pykälään. Rikkihän se meni mutta onneks se oli jo valmiiksi!
Sitten paineilmavinkuun teräsharja kiinni ja ruosteiden kimppuun että päästään kärryille että kuis paljon on hommaa vielä. Löytyhän sitä.
Esimerkkinä tuulilasin alareuna:
Takakaaressa oli molemmin puolin vähän alkua ja jotain muuta pientä. Mutta huomattavasti vähemmän ruostehommia kun Matin Caddyssä tiedossa ja se sentään oli "läpikäyty" kun se sen osti! Mä pelastin tän paalaamiselta, entinen omistaja kun olis paalannut tän varmaan jossei muuta olis keksinyt. Terkut Redille!
Tässä nyt parit kuvat vielä.
Autot uusilla paikoillaan:
Takakaaren ruostevaurioiden kartottamista:
Etuprofiilia:
Toinen nurkka:
Sitten kun olin ruosteet saanut framille niin siinä nyt oli luppoaikaa vielä niin otin paineilma epäkeskon kauniiseen lapaan ja hieroin katosta appelsiinit pois ja mataksi siinä ohessa. Parit naarmut oli tullut varmaan kesäisissä pattingin kuljetus hommissa mutta sen verta paksusti oli maalia katossa ainakin että lähti pois ihan hiomalla niin ei paklaus hommin siltä osin tarvitse ryhtyä.
Sivulasit pitäs purkaa irti vielä ja loput piste osat sisustasta niin sais sen maalattua samalla kun korin ulkokuorenkin, se on tässävaiheessa vielä:
Että tähän on nyt tultu. Kone on pukissa ja penetraatio öljyt vaikuttamassa suuttimiin mitkä on junttaantunut kiinni kanteen. Kaveri lupas tuoda mulle tänään LT:n lyhennetyn imusarjan koe sovitukseen että mahtuuko ton ahdin/pakosarja combon kanssa kiinni. Race suuttimet on tässä tilauksen alla ja kytkin uupuu, muuten alkaa olee tekniikka aika reilassa. Ainiin ja jakopää pitäs laittaa.
Perjantaina oli Tipusterin kanssa haaveena et mentäs aamusta espooseen AVK:lle vähän haaveilemaan ja sitten yhen työpäivän verran oltas tallilla jos sais vaikka noi ruostehommat tehtyä pois niin sitten sais keskittyä pohjien tekemiseen ja tohon tekniikkaan.
Tipusen OIA:sta on etupuskuri ja kaarilevikkeet otettu työn alle ja ne on pohjamaaleissa:
Muuta sille ei oikeen taida katon vaihdon lisäksi tapahtua, paitsi tietysti viime kesäisten vetari ongelmien ratkomista ja jotain jarruremppaa. Ens talvena sitte!
Bomban M5 on tässä mallissa:
Kunkkupultti jumissa ja hylsyt ei kestä. Motivaatiokin tuntuu olevan vähän hukassa No eiköhän se ennen eläkettä oo sekin valmis.
Matin caddy on nosturilla, odottaa että joku hitsais neliön peltiä siihen.
Eiköhän siinä taas oo juttua ihan riittävästi, jatketaan harjotuksia.
Hyvältä näyttää ja niin tilatki :cheers: onko ollu suunnitelmis et minkalaista poweri määrää haet tuosta uudesta motista?
Yhtiömme kiittää!
No vakiona 90hv siitä irtoaa ja se nyt olis haaveena nyt ainakin tuplata! Osat oon laskelmoinut riittävän noin vajaalle 300hv et katotaan nyt mihin rahkeet riittää kun rullille päästään!
Uutta imusarjaa kävin kokeilemassa ja köykäsesti mahtuu ahtimen kanssa ja moottorin koppakin mahtui päälle joten hyvin meni tälläkertaa!
m81t82
Viestien lukumäärä : 301 Paikkakunta : ihanasti espoolainen Muut : jopoja..
Kuten tarkkasilmäisimmät on saattanut huomata, ollaan loikattu NPS puolelle! Yhtiömme kiittää ylläpitoa ja seurailijoita, tää tuo vähä buustia puuhaamiseen taas
Eilen käytiin tallilla kääntymässä, matilda vaihto skylineen katinkorvausputken kines ja tipusteri spreipaklaili vielä viimosia koloja levikkeistä. Mää himottelin imusarjaa ja purin jarrutehostin systeemit jos tänään maalailis sen pöntön ja kokois uudestaan läjään!
Tän verran eroa on -83 ja -99 vagilaisen kytkinsylinterin välillä:
Eli vähän on paaksumpi sylinteri=lisää tehoa!
Ihan bolt on settiä tämäkin, polkimen pään kiinnikkeen joutuu tekee hybridin seatin ja ykkiksen systeemeistä.
Tässä olis uus imusarja:
Elikkäs 6-sylinterisen LT:n typistetty malifoldi, pulttijako on sama jne. Kuten kuvista ilmenee niin kanavien muotoilu on hieman eri joten niihin saa paineilmavinkua vähän huudattaa mutta ei mtn vakavaa! Vois melkeen kuvitella että paremmin virtais ku toi karstan täyttämä mehupilleistä väsätty vakio?
Täl viisii se istuu paikalleen:
Eli liki sentti jää loppupeleissä tilaa ahtimen ja imusarjan väliin, ja sehä riittää!
Suuttimet tilattiin eilen ja niitä ootellaan tippa hepin nokassa. Kaveri väsäs suutin testipenkin niin kokeillaan itte shimmailla ne vakio runkoihin, pakko se o ainaki yrittää! :DJos muutki osaa ni miksie me sitte osattas...
Kytkintä koko eilisen päivän metsästin ja lopputulos on se että Sachs SRE asetelma ja vr6 levy tulee G60 vauhtipyörän kanssa. Asetelma löytyy Greit Britannista ja levy motonetistä, vauhtipyörä on omasta takaa. Täytyy se tilailla sitten kun alkaa muuten olee valmista, ties vaikka mitä tässä keksii vielä ennen sitä.
Tänään tossa olis tarkotus lähteä vähän tonne kehä kolmosen sisäpuolella haahuilemaan kun toi maestro Tipunen aka our-white-friend-fågel suvaitsee herätä. Avklle kattomaan olisko löytöjä ja tipulle audiin keskikonsolia ilman puhelintelineen reikiä. Jos sattuu löytymään joltain täältä niin ostetaan pois ellei avk tuota tulosta? B7 musta keskikonsoli navisoittimella.
Saattaa olla että kärryssä tulee jotain muutakin kotia tuomista mutta katsotaan sitä sitten tuonnenpana!
Hyvältä näyttää ja niin tilatki :cheers: onko ollu suunnitelmis et minkalaista poweri määrää haet tuosta uudesta motista?
Yhtiömme kiittää!
No vakiona 90hv siitä irtoaa ja se nyt olis haaveena nyt ainakin tuplata! Osat oon laskelmoinut riittävän noin vajaalle 300hv et katotaan nyt mihin rahkeet riittää kun rullille päästään!
Uutta imusarjaa kävin kokeilemassa ja köykäsesti mahtuu ahtimen kanssa ja moottorin koppakin mahtui päälle joten hyvin meni tälläkertaa!
Nonniii (: Innolla jään odottamaan ja seuraamaan (Y)
Talvi alkaa kolkuttelee ovella, ainakin Hi-Ace meni nätissä kahvassa aamulla. Sillon on pakko olla liukasta.
Vw on hiottuna tallilla ja lauantaina on himassa jotkut akkojen pikkujoulut ja meikä taitaa skippaa ne pippalot. Ah mikä ihana tekosyy olla tallilla aamusta seuraavaan aamuun! Josko sitten sais pohjia vaille valmihiksi ykkösen.
Nyt kun on joutunut työsuhde Hiacella rullailemaan niin tuli pakottava tarve saada joku kunnon takapotku talveksi. Viime talvi meni jumpperin ratin takana joten ei päässyt oikeen fiilikseen. Joten tämmönen tuli uitettua Saksanmaalta:
Elikkäs e46 korimallin BMW 328i, keppivaihteilla tietysti. Kilometrejä just tuli turussa täyteen 200tkm, varusteetkin on ihan miellyttävät: Sportti jaggarat lämmityksellä, Navi,Telkku,Parkkitutka,Xenonit. Sitten jälkiasennuksena laitettu KW Variante 1 alusta ja Zimmermann Jäähdytetyt "kisa" jarrulevyt jokanurkkaan. Kori on aika pitkälti virheetön ja sisusta myös, todella hyvä yksilö siis sattui tälläkertaa!
Ensitöikseen piti anoa bombalta Ämmän levipellit lainaan kun alla pyöri ruosteiset 15" loppuun kuluneet kitkat. Alemmas ei pääse kun takana skreippaa nyt jo kiihdyttäessä, edestä pääsisi vähän enemmän mutta nyt jo menee nessu maassa... Kaposemmilla kummeilla saattas asettua vähän paremmin mutta ei viittii bombale nyt kumeja alkaa ostamaan Fitment on mitä on mutta omalla tavallaan vähän erilainen. Tai oikeestaan aika paljonkin. Vanteet ei oo mun joten ei nyt paria viikkoa kauempaa alla ole, täytyy koittaa jotkut nätit talvivanteet jostain hankkia.
Että semmoosta. Seuraavaksi pitkiin 55w Xenonit, sisustaan kaikki lampat leddeiksi ja etulattioille valaistus myös nykypäiväisemmäksi.
Täsä on vielä kimppakuva mun ja matildan talvipulkista, mulla vaihtu ykkis bemmiin ja matilla skylle matsaan
tolle perälookille on pakko tehdä jotain tai suoraan takaapäin kun katsoo. ja josko tossa pieni alamäkikin olisi? hyvä tostakin tulee niinkuin muistakin tän topicin autoista!
Ps. en tiiä saako tänne NPS puolelle laittaa kritiikkiä mutta ainakin laitoin!
tolle perälookille on pakko tehdä jotain :Dtai suoraan takaapäin kun katsoo. ja josko tossa pieni alamäkikin olisi? hyvä tostakin tulee niinkuin muistakin tän topicin autoista!
Ps. en tiiä saako tänne NPS puolelle laittaa kritiikkiä mutta ainakin laitoin!
No meidän palstalle saa ainakin! Joo nää e46 on siitä hassuja et vaikka olis kuinka vattallaan niin silti näyttää takaa offi autolta.
Voi pojat onko meillä mukavaa? No siitä en tiedä mutta tän kauden kollaasi olis nyt TuuJuubissa kaikkien ihmeteltävissä, katso jos koet asian kiinnostavan. Katso vaikka ei, ihan mielenkiinnosta!
Ilmapiiri on tosissaan hyvä, kaikki on hyviä ja vanhoja kavereita keskenään(miska poikkeuksena uutena tuttavuutena muille veijareille, mun vanha amisluokkakaveri) ja vittuilua riittää ihan enemmän kun tarpeeksi!
janimikael kirjoitti:
Kait teiltä on tulossa lisää videoo??
Juu kyllä sitä tulee kun on jotain näytettävää! :DOn meillä vielä jemmassa kesältä pätkiä jota varmasti hyödynnettään seuraavassa osassa. Talvella ei oikeen mitään ajopätkää jne saa kuvattua mut jotain tallivittuilua on kuitenkin 99% talliajasta niin sitä varmasti ainakin tulee tallennettua...
IMO tosi sekavaa lukea tätä, kun ei nuo väkinäisen kuuloset nimet taho pysyy päässä, ni ei tajuu et mistä autosta milloinkin kyse, jossei kuvia ole.
Jaajaa, no se on valitettavaa mutta kun tää on vähä niinku päiväkirja niin sitä tulee usein kirjotettua ihan niinkun "ittelleen".
Selvennettäköön nyt vähän,
Bomba=Joni=M5 e34
Matti=Matilda=Matii=Limbomurmeli cäddy ja skyllemies
Kananen=Tipunen=Tipsu=20vt Cäbi.
Kimmo=s13 200sx
Miska=Miisa=mb e coupe.
Toni=Vare=Meikä.
En nyt tiä helpottaako yhtään mutta ehkä jotakin ehkä ei. Tää tosiaan on vähän tämmönen päiväkirja tyyppinen ja siks on uskallettu nimiä tunkea joukkoon kun kuvia yleensä on vähän selventämässä!
Koitetaan olla selkeämpiä, kiitos rakentavasta palautteesta! :cheers:
Kiitos kaikesta palautteesta ihan munki puolesta. Kannatti kyl mennä viime yö alle 5 tunnin unilla, ollu palkitsevaa lyödä omaa kädenjälkee internetsii ja saada viel hyvää palautettaki. Kaikesta kritiikistä yritetään saada irti asiat mitä voidaan parantaa topikin suhteen ja videoiden suhteen ainakin, autot me tehään kuitenki just niinku parhaaks nähää, tai mua ei ainakaa kinosta vaikka naapurin risto ei tykäiskää. Tottakai, mitä enemmä ihmiset pitää ni sitä kivenpaa, tietysti.
Tää kyseine pätkä oli siis mun iha eka kunnon videoprojekti, koko produktio siis mun käsialaa kuvauksesta editointii (poislukien pätkät mis mä heilun kevyessä laitamyötäsessä, vittu, stance) Parannettavaa on paljon, todella paljon, tiedän sen itekki, mut ei tää ny iha huonosti voinu mennä ku näinkin positiivista palautetta on saatu näin suurissa määrin. Nöyrä kiitos ja kumarrus multa iha jokaiselle!
Lisää matskuu pitää kuvailla, vanhoja hyödynnetää ja uutta prokkista lyyän tulille. Aikataulusta ei oo mitää arvioita, tehään sitä tahtii ku parhaalta tuntuu.
Facebookki keränny tän päivän aikana liki 200 uutta tykkäystä, josta mä ainakin olen erittäin ilonen. Kiva vaa saada omaa kädenjälkee muidenki ihmeteltäväks ja kommentoitavaks. Mää tykään.
Ei siitä taida olla ku jotain sivulauseessa mainittua tässä topikissa, mä voisin koittaa postailla vaikka jonkun esittelyn siitä kuha joudan. :)W124 (???) coupe ja jostai 2005 vuotisesta otettu V6 + Remmiahdin vissiinki olis combona. Mää teen esittelyn jahka kerkeen!
EDIT: Eiku sanoha se miska jollekki foorumille jotain kirjoitelleensa, tiedä sitte minne?
-Mati
Zamppe
Viestien lukumäärä : 501 Paikkakunta : Pori Muut : Ex:C124, S124, W202
Nyt vasta katoin ton videon ja voin sanoo et oon kateellinen noista tallitiloista Jätkillä kyllä hyvä tallihenki tuol ja upean näköistä kalustoa ei voi muuta sanoa! Odottelen innolla mitä saatte talven aikana tehdyksi ja videoita saa kyllä lisää tulla sen verran mukavasti piristi tiistaita ainakin täällä ruudun toisella puolella :cheers:
Nonni, päivitellääs taas vähäse tännekki, meiän tykääjät varmaan nää on facebookissaki nähny pääpiirteittän mut sepitetää tänne vähä yksityiskohtasemmin! :cheers:
Eli varmaan mainittavin asia on että Kimmo ja Vare osti kimpassa tommosen suhteellisen asiallisen olosen luisupulkka-aihion, jota nyt on alettu vääntää. Homma lähti käyntiin tossa pari viikkoa takaperin kopan noudolla jostain susirajan takaa??
Perillä piti olla ainakin mun tietojen mukaan traktori millä koppa nostaa kyytiin, vaan oli virtaska loppu ni päästiin ihan lihasvoimin nostamaan kori kyytiin. Keula korkeelle nostavalla pumppukärrillä ylös ja pitkä pattinki taka-akselin mestoille ja neljään pekkaan kyytiin. Tästä ei luonnollisesti oo kuvaa ku tartti nostaa porukalla.
Kotimatka meniki nii että muut joi kaljaa, ylläripylläri, ja mää ainoona riittävän kortin omaavana sain huruttaa tallille. Tallille sattu onneks seittemä äijää samaa aikaa ni saatiin lihasvoimin nostettuu vehje pois kyydistä rullakon päälle. Tästä löytyy myös timelapse, joka liitetään tulevaan pätkään
Sisustaan pyyhittiin jo musta maali seuraavana iltana ku kaikil jotka autos kävi tuli pää kipeeks ku oli liian pinkkiä. Kyljet mä kans hioin tossa viime viikolla et värinvaihtoa luvassa.
Nyt viikonloppuna haettiin tekniikanluovuttaja drifteriin, joka oli kyykkäs alaovelle ku Vare koitti tulla vauhdilla sisälle saakka. Tässä vaiheessa myös Caddy oli ulkona joten se nyt meni vähä etukäteen seisomaan maalarin pihalle kun oli kärry sopivasti menossa samoille suunnille eikä tosiaan saatu sitä omaan talliin enää sisälle ku yks baijerilaine takapyörät lukossa ja solmussa jumissa alaovella. Tosin kärrylle ajaessa tipahti toine ramppi irti mut caddy meni kunnon offiauton tavoin yhelläkki ylös, leimasin kävi pöksys ja simmottis... Ens viikolla sen värinvaihto vissiin saa startin, väri on kaiketi selvillä, siitä myöhemmissä jaksoissa. :cyclops:
Muilla hommat jatkunu säännöllisen epäsäännöllisesti. Tipunen on maalaillu levikkeitä, eipä siinä sen kummempia.
Startinkin se vissiin vaihto ku edelline kiukutteli, siitäki olis pienen kirjan saanu tehtyä ku ei kelvannu vakio ulkonäkö ni sen nyt tartti vaihtaa vanhasta kuoret uuteen. Kyl mä tosin ymmärrän tommoses autossa, mut mä en ois jaksanu, siks mullei varmaa ookkaa semmost ykkist ainakaa viel...
Bomba on jatkanu ämmäläisen purkamista. Kone on paloina ja se kaiketi on koneistamolle menossa seuraavaks mun tietojen mukaan.
Koko vaalee nahkasisusta siitä on myynnissä, paan kuvaa heti ku muistan ottaa kameran tallilta matkaan, jos vaikka ostaja löytyis!
Meikämanne en ny oo tehny oikeestaa mitää omille Koitin kiillotella skyllen valoja mut sielhä on enemmä paskaa sisä- ku ulkopuolella? Uuni hommiks menee ku ei niist ny kauheesti paremmat tullu.
Ei tähä ny muuta keksi tähän hätään! Toivonmukaa joku jaksaa lukeekki vaik tuli tämmöne "jätti" päivitys taas. Facebookis päivitellään jotain pientä kans vähä useammin. Mahdollisuus myös voittaa tarraa, joten TÄSTÄ tykkäämään nopee! Myös pieni erä supportti tarraa tulossa kohtuulliseen hintaan myyntiin
Tänään kävin maalikaupassa ja tämmösiä tarttui mukaan:
Näitten käyttötarkoituksesta lisää varmasti tässä ennen joulua kun meillä on melkeen kaikilla joulun aikaan pari viikkoa lomaa niin se aika kulune kohtuu vahvasti tallilla. Tänään vielä pitäs motonettiin keritä hakemaan ykkikseen jakopää ja vesipunppu ja moottorikiinnikkeen pusla niin olis sitten palikkaa mistä vääntää kun pääsee tallille taas puhisemaan!