Jees.. Tänää hain hilppeet kotia ja olihan se vähintäänki mielenkiintosta kattoo mitä kaikkee roinaa ne on laittanu. Taas turha kuva, mutta fiilistellään nyt..
Tarkotus ois ehkä vähän alempanakin mennä. Saa nyt nähä. Sais edes jotain aikaseks. Liittimiä puuttuu tosta paketista ja saa vasta juhannuksen jälkeen, mutta onneks pystyy tehdä muuta ennen sitä.
Ensimmäisen kerran tuli jo kirottua tän kaa. Takatolpat ja takapussit on vitoskoppaseen golffiin, joten eip mene tähän. Tolpissa ei olisi paljon eroa, että ne saisi kyllä, mutta pusseja ei saa mitenkään. Tämäkin viivästyttää nyt vähintään 1.5viikkoa mutta saattaapi olla, että menee helvetisti kauemminkin. Autoa kumminkin tarvin, joten menee varmaan takapää rautajousilla ja etupää pusseilla, kunnes saan uudet tolpat ja pussit taakse.
Ei vittu mulla pimahtaa ihan kohta. Venttiilit ja liittimetkään ei käy yhteen. Menee vaan 4mm sisälle tonne. En tiiä sit kumpi on väärä. Liitinpaketti vai venttiilit. Eikö muilla oo tullu muutenki pikaliittimillä kaikki? Ilmalinjaakaan ei tullut paketissa.. Mietityttää myös, kun kaikki vaan kehuu lowtoysiä ja mulle tulee kaikki miten sattuu. No sattuuhan näitä.
Ei muuta kun maanantaina marrssit kokkolan konetarvikkeelle tai wikroon niin saat liittimet jotka sopii. Meillä on myös töissä jonkunverran mutta en voi takaa että löytyis oikealla kierteillä.
On ne ihan tarpeeksi luotettavia mikäli käytät ihan ilmalinjaa etkä wortex tyyliin tunge kupariputkea sinne pikiksen sisään. Jos et luota niihin niin sit vain raufossin ilmaliittimiä joita käytetään kuorma-autojen jarrujärjestelmissäkin joten ne ainakin kestää.
Jeps. Eipä tos onneks vielä homma lopu. Ohjaimen sähköjä vedin peräluukkuun ja tein venttiileille pöydän vararengaskoteloon, johon tulee myös vahvistimet. Voishan niistäkin ottaa kuvia kun saa vähän järkeä sinne!
Ollaan me. Silti outoa, että menee vain nelisen milliä tonne. Töissä noita näytin yhelle niin sekin ihmetteli kun on niin tiukka, mutta sanoi, että eiköhän se pidä. Varmaan vielä tuo pinnoitekkin tekee siitä liittimestä isomman, että on tiukempi.
Eihä se oo ku vääntää vaan kii.. Joo eli kyllä ne sinne meni ihan hyvin kun uskalsi vaan vääntää. Pistin tiivisteeks Würthin Ergo kierretiivistysnestettä nii eiköhän tuo pidä. Venttiilit yhistelin tänään ja vedin kompuran sähköt. Huomenna tai sitten torstaina sähköt venttiileille ja aloittaa letkujen vetämistä.
Onko kellään tietoa toimiiko 6x4mm letku ihan hyvin? Aika pieneltähän tuo tuntuu, mutta liittimet vaativat tuota 6mm letkua niin kai se virtaa tarpeeksi? Eihän se tietenkään hyvä ole jos on liian nopea, mutta ei taas liian hidaskaan saa olla. Jos noilla on liika nopea niin sehän ei ole vaikea säätää.
Morjens. Eli etupää lähti takas kun ei laskenut tarpeeks ja niihin tulee lyhyempi yläpää tai sitten slam sarjan tolpat.
Nyt auto kumminkin rautajousilla ja ajossa. Takapäätä sain laskettua niin, että kaari osui ihan kumin reunalle, että melkein menisi vanteen ja renkaan väliin. Muutama aste camberia ja vähän kapeammat kumit niin tulee hyvä. Mistä sais shimmilevyjä?
Vihdoin tuli se notchi myös tehtyä.
-Alatukivarsi irti -Pohjapanssari pois -Reiän poraus
Vaikeuksien kautta voittoon, tai ainakin melkein. Eli nyt toimii takapää ei tunnu vuotovankaan mistään, mutta pitää tehdä vielä tuo 24h testi. Parit kuvat takapään asennuksesta.
Eli yläpään kiinnityksestä luki, että pitäs porata 13.5mm reikä tuohon nänniin, mutta jostain syystä se olikin jo 13.5mm mulla. Tämmöset puristettiin siis kiinni sinne.
Alapää tuli kiinni pultilla jousikupin alta. Vähän piti vinguttaa lisää tilaa että mahtui pussi sinne.. Ei tullut otettua kuvaa tästä.
Pieni pätkäkin tuli kuvattua. Ei tästä mitään nää, mutta kumminkin. Kaari laskee siis ihan renkaaseen kiinni, mutta great platesit pitää heittää paikalleen, että pääsee alaspäi ja näyttää fiksummalta.
Nyt ois etupääkin asennettu. Kantaa pohjasta ja kallistuksenvakaajasta. Eli seuraavaks pohjapanssarin muokkaus tai poisto ja alakauttanen vakaaja. Alapallo spacereita en laittanut vielä paikalleen, kun ei ole niistä kiinni. Camberia kun kääntäisi vähän miinukselle edestä niin näyttäisi järkevämmältä eikä hinkkais kaareen. Pari huonoa kuvaa. Ei oikeasti keuli noin paljon vaan on vähän ylämäessä.
Katsastuksen takia ajattelin vaan sitä nelikon vakaajaa. Tuo vakaajan irrotus ja takaslaitto on kumminki sen verran iso homma, että ei jaksais monesti tehdä.
Ei mee alapallospacereilla alaspäin kun pohjapanssari on maassa. Pitää katsoa saisko sitä muokattua, että olis ylempänä. Samallahan toki ne alapallospacerit laittaa kiinni.
Pekko
Viestien lukumäärä : 216 Paikkakunta : Lohja Muut : Ford Focus -17 / työsuhdekäyttis.